abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:38:52 #1
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:42:46 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67894768
- OV is in hoofdletters
- Chipkaart schrijf je aan elkaar
- Volbaggert is met een t

tvp
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:46:54 #3
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67894847
waar zie jij dat volbaggert verkeerd geschreven is dan
de andere twee opmerkingen mogen door een mod aangepast worden
Neerkomen wel!
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:49:15 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67894905
Ik zie trouwens weinig problemen in de Rotterdamse metro, maar ik reis ook niet altijd in de spits. Het enige dat je soms ziet is dat een poortje opeens 'op rood' schiet bij het uitchecken waardoor diegene niet weet of ie nou wel of niet is uitgecheckt, maar over het algemeen gaat alles vrij vlekkeloos.

Inmiddels ook m'n eerste controle gehad trouwens
pi_67899323
quote:

Waarom blijven mensen maar doorgaan met zeuren op de OV chipkaart en zich storen aan mensen die niet zeuren op de OV chipkaart?
pi_67901065
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:49 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik zie trouwens weinig problemen in de Rotterdamse metro, maar ik reis ook niet altijd in de spits. Het enige dat je soms ziet is dat een poortje opeens 'op rood' schiet bij het uitchecken waardoor diegene niet weet of ie nou wel of niet is uitgecheckt, maar over het algemeen gaat alles vrij vlekkeloos.

Inmiddels ook m'n eerste controle gehad trouwens
nou reis maar wel eens in de spits of ga in je lunchpauze maar eens kijken bij station Beurs ofzo.
Waar al die rijen vandaan komen elke dag mag God weten
pi_67901103
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:28 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waarom blijven mensen maar doorgaan met zeuren op de OV chipkaart en zich storen aan mensen die niet zeuren op de OV chipkaart?
waarom reageer jij overal op terwijl je in feite bijna nooit met de chipkaart reist, dus ook niet evt problemen kan signaleren

Ik zie nog steeds geen verbeteringen na 9 weken chipkaart gebruik
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:26:30 #8
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_67901131
Wat een onoverzichtelijke OP.

Ik heb mijn chipkaart wel binnen, geen idee wat ik er mee moet hier in het Noorden.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_67901144
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

waarom reageer jij overal op terwijl je in feite bijna nooit met de chipkaart reist, dus ook niet evt problemen kan signaleren

Ik zie nog steeds geen verbeteringen na 9 weken chipkaart gebruik
Ik reageer op mensen die onterechte kritiek hebben of kritiek lopen te verzinnen.

Dat jij geen verbeteringen ziet is ook wel logisch. Dat wil jij niet zien, net zoals je de mensen die blij zijn met de OV chipkaart negeert.
pi_67901256
quote:
[b]Ook weer zo'n belachelijke stelling. Waarom zou de buschuaffeur niet gaan luisteren of die piepjes hoort?
Als dat al gebeurd, dan zal die buschauffeur nu ook niet goed kijken naar de geldigheid van het abbo. Sterker nog, luisteren naar piepjes is heel wat makkelijker dan goed kijken naar de geldigheid van de abbo.

Bij veel bussen zit aan beide kanten van deur een chiplezer. Het is echt verdomd weinig moeite om de kaart daar langs te houden. Ook weer zo'n "probleem" op de zoveelste herhaling...
Voordeel van de OV chipkaart daarintegen is weer dat het nooit tijd kost om aan de buschauffeur te vragen hoeveel zones je moet hebben en dat dan te stempelen. Chauffeur kan ook nooit teveel stempelen en plakkertjes op de strippenkaart moeten plakken. Scheelt ook weer tijd.
Als we dan toch gaan muggeziften over hoeveel tijd het allemaal zou kosten.
Het is verdomd weinig moeite voor jou, maar aangezien de software nog steeds hapert kan het wel problemen opleveren. En het duurt altijd langer. ALTIJD.

Nee een chipkaart kopen in de bus of het tarief vragen van de chipkaart, dat kost natuurlijk geen tijd he ?
Met 40 man langs 2 chiplezers kost ook geen extra tijd en moeite he ?

Je begrijpt he gewoon niet he, als je NU overstapt hoef je vaak niet meer te stempelen, OV houders en abonnementhouders hoeven niet in te checken en uit te checken. Dat kost helemaal geen tijd, straks wel
pi_67901287
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:27 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik reageer op mensen die onterechte kritiek hebben of kritiek lopen te verzinnen.

Dat jij geen verbeteringen ziet is ook wel logisch. Dat wil jij niet zien, net zoals je de mensen die blij zijn met de OV chipkaart negeert.
Wat zijn de verbeteringen dan tov 9 weken geleden ?

Meer verkooppunten soms ? verbetering van de webshop ? up to date website ?
Prijsinformatie ? correcte dan
pi_67901311
betere communicatie ?
pi_67901440
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het is verdomd weinig moeite voor jou, maar aangezien de software nog steeds hapert kan het wel problemen opleveren. En het duurt altijd langer. ALTIJD.

Nee een chipkaart kopen in de bus of het tarief vragen van de chipkaart, dat kost natuurlijk geen tijd he ?
Met 40 man langs 2 chiplezers kost ook geen extra tijd en moeite he ?

Je begrijpt he gewoon niet he, als je NU overstapt hoef je vaak niet meer te stempelen, OV houders en abonnementhouders hoeven niet in te checken en uit te checken. Dat kost helemaal geen tijd, straks wel
Een oud vrouwtje dat haar strippenkaart uit de tas moet halen en dan niet weet hoeveel stempels ze moet hebben duurt ook langer dan een student die zijn kaart paraat heeft en weet hoeveel strippen die moet hebben.
En een strippenkaart kopen in de bus en afstempelen kost ook net zoveel tijd als een OV chipkaart kopen.

Het gezeur dat het extra tijd kost is sowieso wanhopig gezeur. Het gaat om secondes werk. Prima dat jij daar steeds maar weer over blijft zeuren. Ik vind het echt te triest voor woorden dat je daar telkens weer mee komt.
pi_67901494
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat zijn de verbeteringen dan tov 9 weken geleden ?

Meer verkooppunten soms ? verbetering van de webshop ? up to date website ?
Prijsinformatie ? correcte dan
Minder mensen die vergeten uit te checken, klanten die aan de chipkaart wennen. Minder zwartreizigers.

Welke website is niet up to date?
Webshop was er ook niet voor strippenkaart, dus waarom moet die er nou zijn? Waarom moeten er meer verkooppunten zijn?
pi_67901761
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:39 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Minder mensen die vergeten uit te checken, klanten die aan de chipkaart wennen. Minder zwartreizigers.

Welke website is niet up to date?
Webshop was er ook niet voor strippenkaart, dus waarom moet die er nou zijn? Waarom moeten er meer verkooppunten zijn?
Waarom ? Omdat ik nu ook overal mijn strippenkaart en abonnement kan kopen ?
Nogmaals je kan niet vergeten uit te checken anders gaat het poortje niet open.

Dat kon in januari niet en nu ook nog niet.
Wat ik zie is berusting, zowel bij de reizigers als bij de nog steeds rondlopende RET ers
Alarm dat afgaat ? Ach we kijken niet eens meer, whats new
pi_67901891
Volgens de evaluatie blijkt de verwachting dat de sociale veiligheid toeneemt en het zwartrijden vermindert uit te komen. De reiziger ervaart een verbetering met betrekking tot de sociale veiligheid. Daarnaast blijkt uit eigen steekproeven van de RET dat het percentage zwartrijders (dat voorheen rond 10 tot 12 % schommelde), minimaal gehalveerd is. De RET is in afwachting van de definitieve resultaten van de landelijke zwartrijdmeting waarvan de resultaten deze week verwacht worden.
Ondanks dat er veel meer met de OV-chipkaart gereisd wordt, is het percentage ritten waarbij verkeerd in- of uitgecheckt wordt in de metro meer dan gehalveerd en in de bus en tram gelijk gebleven. De stabilisatie in de bus en de tram is te verklaren door gewenning van reizigers aan het in- én uitchecken en voorbeeldgedrag van andere reizigers.

http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/

Wat punten hieruit

De RET noemt een percentage van 4% zwartrijders, nu opeens 6%

Het % dat verkeerd gaat in bus/tram is stabiel gebleven ?
Is dat goed na al die gewenning ? Nee het betekent dat er simpelweg veel meer misgaat dan eerst, een rare ontwikkeling lijkt me, na al die gewenning en voorlichting

[ Bericht 4% gewijzigd door macca728 op 10-04-2009 18:01:57 ]
pi_67902066
een website waarbij je nog de Postbank kan kiezen als bank is niet echt up to date
Dit punt is al eerder aangehaald
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:40:25 #18
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67902968
Heb vandaag mijn OV chipkaart binnen, blijkt ik mij ff te hebben vergist in hoe deze op te laden is. Niet via het web wat ik dacht, moet een of ander verkoop- cq. afhaalpunt vinden maar de lijst op de site is niet echt up-to-date te noemen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_67903009
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom ? Omdat ik nu ook overal mijn strippenkaart en abonnement kan kopen ?
Nogmaals je kan niet vergeten uit te checken anders gaat het poortje niet open.

Dat kon in januari niet en nu ook nog niet.
Wat ik zie is berusting, zowel bij de reizigers als bij de nog steeds rondlopende RET ers
Alarm dat afgaat ? Ach we kijken niet eens meer, whats new
Je kan wel vergeten uit te checken want niet overal is een poortje.
Je kon helemaal niet overal je strippenkaart en abbo kopen. Klinklare onzin.
pi_67903527
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:04 schreef macca728 het volgende:
een website waarbij je nog de Postbank kan kiezen als bank is niet echt up to date
Dit punt is al eerder aangehaald
Ochejee zeg. Wat een achteruitgang is dat toch.

Als je dit soort "problemen" moet gebruiken om een punt te maken ben je echt wanhopig op zoek naar zeikmateriaal.
pi_67903715
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:56 schreef macca728 het volgende:
Volgens de evaluatie blijkt de verwachting dat de sociale veiligheid toeneemt en het zwartrijden vermindert uit te komen. De reiziger ervaart een verbetering met betrekking tot de sociale veiligheid. Daarnaast blijkt uit eigen steekproeven van de RET dat het percentage zwartrijders (dat voorheen rond 10 tot 12 % schommelde), minimaal gehalveerd is. De RET is in afwachting van de definitieve resultaten van de landelijke zwartrijdmeting waarvan de resultaten deze week verwacht worden.
Ondanks dat er veel meer met de OV-chipkaart gereisd wordt, is het percentage ritten waarbij verkeerd in- of uitgecheckt wordt in de metro meer dan gehalveerd en in de bus en tram gelijk gebleven. De stabilisatie in de bus en de tram is te verklaren door gewenning van reizigers aan het in- én uitchecken en voorbeeldgedrag van andere reizigers.

http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/

Wat punten hieruit

De RET noemt een percentage van 4% zwartrijders, nu opeens 6%

Het % dat verkeerd gaat in bus/tram is stabiel gebleven ?
Is dat goed na al die gewenning ? Nee het betekent dat er simpelweg veel meer misgaat dan eerst, een rare ontwikkeling lijkt me, na al die gewenning en voorlichting
Je leest ook weer wat je wilt lezen.Ze noemen een percentage van hooguit 5 of 6 procent, waarschijnlijk minder. 4 is toch echt minder dan 5 of 6.
Het percentage dat verkeerd in en uit checkt zal alleen maar meer afnemen als overal de OV chipkaart is ingevoerd. Dat is niet iets waar men snel aan gewend is.
Zolang er twee systemen door elkaar gebruikt worden zullen er dingen fout gaan.
pi_67903756
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:40 schreef Mr.J het volgende:
Heb vandaag mijn OV chipkaart binnen, blijkt ik mij ff te hebben vergist in hoe deze op te laden is. Niet via het web wat ik dacht, moet een of ander verkoop- cq. afhaalpunt vinden maar de lijst op de site is niet echt up-to-date te noemen.
Hoezo?
quote:
Regio Rotterdam
U kunt uw bestelling op uw OV-chipkaart laden bij de volgende vestigingen van RET:

•RET Servicewinkel, Coolsingel 141 (boven bij metrostation Beurs)
•RET Verkoop- & Informatiepunt, Stationsplein Centraal Station
•RET Verkoop- & Informatiepunt, metrostation Spijkenisse Centrum
U kunt uw bestelling inmiddels ook bij 35 tabakszaken laden:

•Primera A & R Gerla (Middenbaan Noord 192 in Hoogvliet)
•Primera Akkerhof (Winterakker 34 in Spijkenisse)
•Primera Alexandrium (Poolsterstraat 154 in Rotterdam)
•Primera Bakker (Struytse Hoeck 37-38 in Hellevoetsluis)
•Primera Boulevard Zuid (Groene Hilledijk 161 B in Rotterdam)
•Primera Brinkhof (Gruttostraat 14 in Rotterdam)
•Primera Carnisse Veste (Van Beuningenhaven 24 in Barendrecht)
•Primera Crimpenhof (Raadhuisplein 86 in Krimpen a/d IJssel)
•Primera Daily (Vlinderveen 423-425 in Spijkenisse)
•Primera De Clercq (De Schere 13 in Rotterdam)
•Primera De Tabakker (Hesseplaats 25 in Rotterdam)
•Primera John'S Oude Noorden (Noordmolenstraat 67 in Rotterdam)
•Primera Kooistee (Forel 2E in Hellevoetsluis)
•Primera Lombardijen (Spinozaweg 281 -283 in Rotterdam)
•Primera Mathenesserplein (Mathenesserplein 31 in Rotterdam)
•Primera Nieuwschepen Burgemeester Baumannlaan 149A in Rotterdam)
•Primera Oosterflank B.V. (Voermanweg 892 in Rotterdam)
•Primera Oranjeboomstraat (Oranjeboomstraat 46 B in Rotterdam)
•Primera Oude Binnenweg B.V. (Oude Binnenweg 105 in Rotterdam)
•Primera Paltan (Wolphaertsbocht 3 in Rotterdam)
•Primera Polder (Julianastraat 63 in Rhoon)
•Primera Rozenburg (Raadhuisplein 5 in Rozenburg)
•Primera Sandra (Dorpsstraat 35 in Bleiswijk)
•Primera Sandy (Ridderhof 29A in Ridderkerk)
•Primera Slinge (Slinge 582 in Rotterdam)
•Primera Swanborn (Samuel Esmeijerplein 13 in Rotterdam)
•Primera Van der Ham (Reede 48 in Brielle)
•Primera Van der Poel (Wilhelminastraat 3 A in Berkel en Rodenrijs)
•Primera Van Dijk (Oranjeboomstraat 46B in Rotterdam)
•Primera Van Leeuwen (Evertsenplein 98 in Hellevoetsluis)
•Primera Vlietlaan (Vlietlaan 21 in Rotterdam)
•Primera Woudhoek (Geuzenplein 21 in Schiedam)
•Primera Zuidplein (Zuidplein Hoog 787 in Rotterdam)
•Tabac and Gifts Lusthofstraat 57 (Lusthofstraat 57 in Rotterdam)
Regio Amsterdam
U kunt uw bestelling ook ophalen in alle bussen van Connexxion op de ZuidTangent:

•lijn 300 (Haarlem - Schiphol - Amsterdam-Zuidoost);
•lijn 310 (Nieuw-Vennep - Schiphol - Amsterdam Zuid WTC)
Staan daar plaatsen tussen die niet meer bestaan?
pi_67903832
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:42 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je kan wel vergeten uit te checken want niet overal is een poortje.
Je kon helemaal niet overal je strippenkaart en abbo kopen. Klinklare onzin.
Geen onzin, want die kon je kopen bij elke kiosk, elk postkantoor en vele andere winkels.
Nu kan je alleen een abbo koen bij de RET zelf, 7 verkooppunten
Persoonlijke chipkaarten IDEM
pi_67903920
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:08 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je leest ook weer wat je wilt lezen.Ze noemen een percentage van hooguit 5 of 6 procent, waarschijnlijk minder. 4 is toch echt minder dan 5 of 6.
Het percentage dat verkeerd in en uit checkt zal alleen maar meer afnemen als overal de OV chipkaart is ingevoerd. Dat is niet iets waar men snel aan gewend is.
Zolang er twee systemen door elkaar gebruikt worden zullen er dingen fout gaan.
Nee de RET heeft eerder bekend gemaakt dat het % zwartrijders volgens hun eigen steekproeven minder dan 4 % was

Nu zeggen ze in een officieel rapport opeens dat het rond de 6 % ligt. Ze hebben toch zelf gecontroleerd ?

De rest is volkomen onzin, maar daar ga ik niet meer eens op in
pi_67903981
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:02 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ochejee zeg. Wat een achteruitgang is dat toch.

Als je dit soort "problemen" moet gebruiken om een punt te maken ben je echt wanhopig op zoek naar zeikmateriaal.
Check de site maar zelf

Echt actuele nieuwsberichten en feiten zeg, kan ik al abonnemenen bestellen zoals eerder beloofd is ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')