abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:03:22 #1
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:04:02 #2
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80905739
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:51 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat Telfort, KPN, Vodafone etc hun paalgegevens niet kunnen gebruiken om jouw positie te zien?
Uit de telecommunicatiewet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:06:31 #3
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80905839
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:53 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat mijn voorbeelden niet gelijk staan aan de OV chipkaart is jouw mening.
[..]
als jij appels peren noemt en ik zeg dat het geen peren zijn maar appels en jij zegt dat het mijnmening is, dan houdt het wel op he.
quote:
Dat laatste is niet zo. Net zoals niet elk bedrijf jouw OV chipkaart gegevens op kan vragen.
De NS heeft ze wel en geen enkel bedrijf heeft dezelfde koppeling tussen locatie en persoonsgegevens van mijn GSM. Daarom gaat je analogie niet op.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_80905987
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:04 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Uit de telecommunicatiewet.
Kun je wat specifieker zijn.
Ik zie het zo gauw niet staan. Alleen dat ze zorg moeten dragen dat de gegevens niet openbaar worden. Nergens zie ik staan dat die telecom bedrijven dat niet zelf mogen weten of achterhalen.

http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_01-05-2010
Leaf
pi_80906158
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:00 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Jawel, want in mijn voorbeeld met het brood laat ik de privacy op een gelijk niveau tussen de 2 situaties maar de prijs is verschillend. Duidelijk kan haast niet.
Nogmaals, privacy is geen maatstaf of iets een korting is of niet.
quote:
Telecommunicatiewet
[..]

http://sargasso.nl/archie(...)-dossier/#more-52487

onderwerp is epd, maar de achterliggende informatie over collectief opslaan van data en de gevaren daarvan zijn voor nu belangrijker. En zijn argumentatie wint het imo toch meer voor mij.
Als je tegenstander bent van het EPD dan moet je ook bijna wel tegenstander zijn van het gebruik van GSM en pinpas. Zeker die laatste verteld anderen veel over jou doen of laten. Waar je boodschappen doet, waar je op de trein stapt etc.
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:17:00 #6
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80906195
nee, ik heb het stuk niet zo direct digitaal bij de hand.

Maar jij doet toch elke keer de situatie voor als die van een gsm is gelijk aan ovchipkaart kwa volgen. Maar je weet niet eens of dit wel zo is?

Ik begrijp wel dat jij de kaart en zijn privacy beleid prima vind. Ik niet, maar ik begrijp het wel als jij het je niks kan schelen. Ik begrijp alleen niet waarom je zo een beeld moet doen voorkomen dat er geen verschil is tussen de oude en nieuwe situatie?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_80906220
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:06 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

als jij appels peren noemt en ik zeg dat het geen peren zijn maar appels en jij zegt dat het mijnmening is, dan houdt het wel op he.
Ja dat kan gebeuren dat mensen een andere mening hebben. Gelukkig maar.
quote:
De NS heeft ze wel en geen enkel bedrijf heeft dezelfde koppeling tussen locatie en persoonsgegevens van mijn GSM. Daarom gaat je analogie niet op.
Ik zie nergens in de Telecom wet of ergens anders staan dat de Telecom bedrijven niet dezelfde koppeling tussen jouw GSM en prive gegevens hebben.
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:20:13 #8
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80906321
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:15 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nogmaals, privacy is geen maatstaf of iets een korting is of niet.
Wel als dat het enige is wat is verandert aan het product dat je koopt.
quote:
[..]

Als je tegenstander bent van het EPD dan moet je ook bijna wel tegenstander zijn van het gebruik van GSM en pinpas. Zeker die laatste verteld anderen veel over jou doen of laten. Waar je boodschappen doet, waar je op de trein stapt etc.
nee hoor, zit een wereld van verschil tussen.
Ik ben ook niet principieel tegen het epd trouwens. Wel tegen de manier van opslaan en de koppeling van gegevens. De koppeling in het EPD is van een heel andere orde dan die van de pinpas of gsm. Niet alles op in hoop gooien.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_80906356
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:17 schreef One_of_the_few het volgende:
nee, ik heb het stuk niet zo direct digitaal bij de hand.
Ik heb je de link gegeven.
quote:
Maar jij doet toch elke keer de situatie voor als die van een gsm is gelijk aan ovchipkaart kwa volgen. Maar je weet niet eens of dit wel zo is?
Nou iemand moet die gegevens hebben. Anders zouden ze niet gebruikt kunnen worden zoals in de rechtzaak tegen Louwes.
En ik denk niet dat de politie of het OM een pijplijn heeft met al die gegevens.
quote:
Ik begrijp wel dat jij de kaart en zijn privacy beleid prima vind. Ik niet, maar ik begrijp het wel als jij het je niks kan schelen. Ik begrijp alleen niet waarom je zo een beeld moet doen voorkomen dat er geen verschil is tussen de oude en nieuwe situatie?
Er is wel een verschil tussen de oude en nieuwe situatie wat betreft strippenkaart en OV chipkaart. Maar ik ben van mening dat er geen verschil is tussen gebruik van GSM of Pinpas en OV chipkaart. Met al die 3 produkten kan men zien waar je bent.
Maar als vrijwel iedereen GSM en/of pinpas gebruikt en daar geen probleem van maakt, is het voor mij moeilijk te begrijpen als er wel een probleem wordt gemaakt van de OV chipkaart.
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:24:32 #10
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80906470
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:21 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik heb je de link gegeven.
[..]

Nou iemand moet die gegevens hebben. Anders zouden ze niet gebruikt kunnen worden zoals in de rechtzaak tegen Louwes.
En ik denk niet dat de politie of het OM een pijplijn heeft met al die gegevens.
[..]

Er is wel een verschil tussen de oude en nieuwe situatie wat betreft strippenkaart en OV chipkaart. Maar ik ben van mening dat er geen verschil is tussen gebruik van GSM of Pinpas en OV chipkaart. Met al die 3 produkten kan men zien waar je bent.
Maar als vrijwel iedereen GSM en/of pinpas gebruikt en daar geen probleem van maakt, is het voor mij moeilijk te begrijpen als er wel een probleem wordt gemaakt van de OV chipkaart.
De politie is geen KPN of telfort. Wat ik al had gezegd.

Maar als je alles op 1 hoop gaat gooien en je handen voor je ogen doet en zegt ik zie niks. dan ben ik er wel klaar mee. Succes met op alles en iedereen reageren die hier klaagt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_80906603
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De politie is geen KPN of telfort. Wat ik al had gezegd.

Maar als je alles op 1 hoop gaat gooien en je handen voor je ogen doet en zegt ik zie niks. dan ben ik er wel klaar mee. Succes met op alles en iedereen reageren die hier klaagt.
Hmm.....
quote:
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:17 schreef One_of_the_few het volgende:
nee, ik heb het stuk niet zo direct digitaal bij de hand.

En dan ben ik diegene die z'n handen voor z'n ogen doet
Leaf
pi_80907132
Ik zie (iig voor studenten) alleen maar nadelen aan de OV-chipkaart, geen enkel voordeel. Dus.
pi_80907281
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:45 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik zie (iig voor studenten) alleen maar nadelen aan de OV-chipkaart, geen enkel voordeel. Dus.
Zoals welke nadelen dan?
Leaf
pi_80907354
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:50 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zoals welke nadelen dan?
Reisinformatie wordt opgeslagen, controleren duurt langer, problemen als je uit vergeet te checken in bussen, etc.

Bovendien ben ik bang dat we door dit systeem binnenkort alleen nog maar mogen reizen tussen woonplaats en plaats van de uni, wat me ook een slecht iets lijkt.
pi_80907504
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 17:53 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Reisinformatie wordt opgeslagen, controleren duurt langer, problemen als je uit vergeet te checken in bussen, etc.
Uitchecken is een gewenning.
Ik zie weinig tijdsophoud door je kaart langs een lezer te halen of tonen aan de chauffeur. Dat kan even snel.
In de trein maakt het ook niet veel uit, want je bent toch in afwachting van wanneer je aankomt op locatie.
Reisinformatie.... Tja....
quote:
Bovendien ben ik bang dat we door dit systeem binnenkort alleen nog maar mogen reizen tussen woonplaats en plaats van de uni, wat me ook een slecht iets lijkt.
Dat zou ook met de oude studentenkaart doorgevoerd kunnen worden. Trajectkaarten tussen bepaalde steden bestaan al.
Leaf
  zondag 2 mei 2010 @ 13:43:46 #16
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80929868
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 08:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jij pleit voor het afschaffen van het uitchecken. Maar dat is essentieel voor betalen per kilometer.
Dan hadden ze misschien niet moeten afstappen van het strippenkaartsysteem, had de reiziger de ellende bespaard van in- en uitchecken.
quote:
[..]

Misschien moet je eerst eens nadenken voordat je wat zegt.
quote:
[..]

Bij controles komen ze die groot verbruikers passen natuurlijk wel tegen. Want ze kunnen vooraf natuurlijk niet zien wie een groot verbruikers pas heeft. Maar dan kunnen ze niet controleren of diegene die de kaart gebruikt op dat moment aan het werk is. Aangezien ze niet van iedere agent weten wat zijn werktijden zijn.
Dus in jouw digitale tijdperk kan je dat niet op zon chipkaart zetten?
quote:
[..]

Oftewel, je hebt geen enkel bewijs dat de gepresenteerde cijfers niet kloppen. Je roept zomaar wat.
Als ik daar de enige in zou zijn.
quote:
[..]

Jawel. Dus daarom zou het vreemd zijn geweest als die agenten jouw bewijs waren dat het zwartrijden niet zoveel was afgenomen.
Tekenend voorbeeld, niet hét bewijs.
quote:
[..]

Achja. Wat is normaal he?

Een vaag Telegraaf bericht over agenten die afspraken niet nakomen, wanhopig gebruiken om iets aan te tonen over zwartrijden. Is dat normaal?
Alles en iedereen die (bewezen) kritiek heeft op de chipkaart bestrijden of zwart maken omdat jij van mening bent 'dat het allemaal wel mee valt'. Is dat normaal?

[ Bericht 49% gewijzigd door Stupendous76 op 02-05-2010 13:49:30 ]
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_80940955
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:43 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dan hadden ze misschien niet moeten afstappen van het strippenkaartsysteem, had de reiziger de ellende bespaard van in- en uitchecken.

lekker makkelijk, waarom maken we het OV niet gewoon gratis, dan zijn we helemaal van deze problemen met het OV af...
[..]


[..]

Dus in jouw digitale tijdperk kan je dat niet op zon chipkaart zetten?

nee, met de werking van de huidige OV-chipkaart kan dat niet, zelfs als het zou kunnen is het niet te doen om dit goed bij te houden met verlof, dinstwissels etcetera.

Waarom maak je hier zo'n groot probleem van trouwens, je gelooft toch niet dat wanneer ze strippenkaarten van de baas gehad zouden hebben om mee te reizen dat ze die niet gebruikt zouden hebben? Dit probleem wat jij maakt is geen probleem met en van de OV-chipkaart maar iets tussen werknemer en werkgever, om het gelijk maar algemeen te maken en niet politie specifiek.

[..]

Als ik daar de enige in zou zijn.

Dus als maar genoeg mensen roepen dat iets waar is dan is het ook zo?
[..]

Tekenend voorbeeld, niet hét bewijs.

zoals ik al zei is je voorbeeld niet gerelateerd aan de OV-chipkaart, met strippenkaarten had dit niet voorkomen kunnen worden. Dit is tussen vergever en werknemer.
[..]

Alles en iedereen die (bewezen) kritiek heeft op de chipkaart bestrijden of zwart maken omdat jij van mening bent 'dat het allemaal wel mee valt'. Is dat normaal?

bestrijden is onderdeel van een discussie met voor en tegenstanders, jij doet exact hetzelfde en verwijt als pot dat de ketel zwart ziet.
zie in bold in de quote.
pi_80941033
waarom is niet gewoon gekeken naar het buitenland en de OV chipkaart van Singapore, Hong Kong of Londen genomen of combinatie daarvan ?

waarom kan je hier niet gewoon anoniem reizen ?
Wat is het belang van de OV bedrijven daarbij ? Dat ze je een aanbieding kunnen doen naar aanleiding van je rijgedrag ?
pi_80941373
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:33 schreef macca728 het volgende:

waarom is niet gewoon gekeken naar het buitenland en de OV chipkaart van Singapore, Hong Kong of Londen genomen of combinatie daarvan ?

waarom kan je hier niet gewoon anoniem reizen ?
Wat is ht belang van de OV bedrijven daarbij ? Dat ze je een aanbieding kunnen doen naar aanleiding van je rijgedrag ?
Volgens mij ( ik heb het niet gechecked) zis in die steden maar 1 vervoersmaatschappij aktief, wat de invoer en werking van die pasjes een stuk makkelijker maakt.

Je kan gewoon anoniem reizen, daarvoor is de anonieme OV-chipkaart..

Het enige belang dat ik me kan voorstellen is dat ze door middel van dit systeem beter en sneller inzichtelijk hebben wat het reisgedrag van mensen is en daar eventueel hun beleid en dienstregeling op aan kunnen passen.

Over de privacy ben ik ook erg kritisch, maar voor zover ik gezien heb kan je niet 'zomaar' bij alle gegevens en zal bij een misdrijf ook volgens de regels en wetten gehalndeld worden. Dat het kan betekend niet dat het ook gebeurd. ( ja, ik geloof graag nog in het goede van de mens, zonder kan je niet normaal leven).
pi_80941628
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:42 schreef Prachtman het volgende:

[..]

Volgens mij ( ik heb het niet gechecked) zis in die steden maar 1 vervoersmaatschappij aktief, wat de invoer en werking van die pasjes een stuk makkelijker maakt.

Je kan gewoon anoniem reizen, daarvoor is de anonieme OV-chipkaart..

Het enige belang dat ik me kan voorstellen is dat ze door middel van dit systeem beter en sneller inzichtelijk hebben wat het reisgedrag van mensen is en daar eventueel hun beleid en dienstregeling op aan kunnen passen.

Over de privacy ben ik ook erg kritisch, maar voor zover ik gezien heb kan je niet 'zomaar' bij alle gegevens en zal bij een misdrijf ook volgens de regels en wetten gehalndeld worden. Dat het kan betekend niet dat het ook gebeurd. ( ja, ik geloof graag nog in het goede van de mens, zonder kan je niet normaal leven).
ja je kan anoniem reizen met de anonieme OV chipkaart, maar niet voor iedereen. Dat weet jij ook, niet voor OV studenten, niet voor kinderen, niet voor ouderen, niet voor abonnementhouders.

In Singapore kan dat ook, dus waarom hier niet ? Dat is de vraag !!

Of er 1 of 10 vervoersmaatschappijen mee doen, maakt in principe niets uit, als men hetzelfd systeem zou gebruiken

Dus is er geen enkel argument om het reizen volledig anoniem te maken eigenlijk ?Want jouw argument kan ook heel goed anoniem, alleen dan niet persoonsgericht. Dus waarom het niet standaard anoniem maken. Had je veel gezeik al bij voorbaat niet gehad.

En let wel, ik heb zelf ook een persoonlijke chipkaart en over de privacy maak ik me ook niet druk.
Maar waarom kiest men daarvoor ?

En dat je gegevens op den duur verkocht zullen gaan worden, hoef je eigenlijk niet aan te twijfelen, als je de geschiedenis bestudeert. Dat lijkt mij juist het enige argument on anoniem reizen zo moeilijk mogelijk te maken, want het draait allemaal om het geld, zeker bij NS
pi_80945229
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja je kan anoniem reizen met de anonieme OV chipkaart, maar niet voor iedereen. Dat weet jij ook, niet voor OV studenten, niet voor kinderen, niet voor ouderen, niet voor abonnementhouders.

Dus is er geen enkel argument om het reizen volledig anoniem te maken eigenlijk ?Want jouw argument kan ook heel goed anoniem, alleen dan niet persoonsgericht. Dus waarom het niet standaard anoniem maken. Had je veel gezeik al bij voorbaat niet gehad.
Hoe wil je dan controleren of diegene die de kaart gebruikt ook recht heeft op het abonnement of gratis OV wat de kaart met zich mee brengt? Wat zou me tegenhouden om mijn in jouw situatie anoniemen studenten OV-chipkaart aan een familielid/vriend/kennis/vreemde te gevenom mee te reizen? Hetzelfde geldt voor abonnementen en andere kortingsproducten, je moet dit ergens kunnen controleren. Met een anonieme kaart is dat niet mogelijk, als dat wel zou kunnen is de kaart niet meer anoniem namelijk.

Als iemand anoniem wil reizen is dat prima, die mogelijkheid is er, maar dan moet hij/zij niet gaan klagen dat hij/zij niet dezelfde mogelijkheden heeft als iemand die wel zijn gegevens koppelt aan de kaart.
pi_80945708
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:23 schreef Prachtman het volgende:

[..]

Hoe wil je dan controleren of diegene die de kaart gebruikt ook recht heeft op het abonnement of gratis OV wat de kaart met zich mee brengt? Wat zou me tegenhouden om mijn in jouw situatie anoniemen studenten OV-chipkaart aan een familielid/vriend/kennis/vreemde te gevenom mee te reizen? Hetzelfde geldt voor abonnementen en andere kortingsproducten, je moet dit ergens kunnen controleren. Met een anonieme kaart is dat niet mogelijk, als dat wel zou kunnen is de kaart niet meer anoniem namelijk.

Als iemand anoniem wil reizen is dat prima, die mogelijkheid is er, maar dan moet hij/zij niet gaan klagen dat hij/zij niet dezelfde mogelijkheden heeft als iemand die wel zijn gegevens koppelt aan de kaart.

wat een rare vergelijking, je kan nu toch ook anoniem reizen en met abonnement en kortingen ?
Je kan ook bv een 'roze' anonieme chipkaart uitgeven net zoals nu gebeurt.

In Singapore kan dat wel, waarom hier niet ?

En nogmaals, waarom wil men die gegevens zo graag ??
pi_80946747
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:43 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dan hadden ze misschien niet moeten afstappen van het strippenkaartsysteem, had de reiziger de ellende bespaard van in- en uitchecken.
[quote]
Had gekund. Er is gekozen om per KM te betalen.
De ellende dat je na 2 haltes de zones grens over gaat wordt de reiziger zo bespaard.

[q]

[..]

Dus in jouw digitale tijdperk kan je dat niet op zon chipkaart zetten?
Ow vast wel. Alleen denk ik dat er eerste belangrijkere zaken zijn om voor elkaar te krijgen.
Maar het nut zie ik daar niet van. Het GVB krijgt gewoon betaald. Dus die maakt het niks uit of ze wel of niet buiten diensttijd reizen.
quote:
Als ik daar de enige in zou zijn.
Zal me een wordt wezen. Voorlopig roep je zomaar wat zonder daar bewijs voor te hebben. Het zou je sieren als je dat ook gewoon toe zou geven. Maar op deze manier wordt wel heel erg duidelijk dat je alleen maar wil zeuren om het zeuren.
quote:
Tekenend voorbeeld, niet hét bewijs.
Voorbeeld voor wat in godsnaam?
Je loopt nu al een dag of drie te miepen over iets wat totaal niet tekenend is voor het functioneren voor de OV chipkaart.
Bij gebrek aan beter klamp je je er wanhopig aan vast en kan het niet anders zijn dat de agenten sinds de invoering van de OV chipkaart ineens zwartrijden....
quote:
Alles en iedereen die (bewezen) kritiek heeft op de chipkaart bestrijden of zwart maken omdat jij van mening bent 'dat het allemaal wel mee valt'. Is dat normaal?
Waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn vraag?
Leaf
pi_80946810
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:33 schreef macca728 het volgende:
waarom is niet gewoon gekeken naar het buitenland en de OV chipkaart van Singapore, Hong Kong of Londen genomen of combinatie daarvan ?

waarom kan je hier niet gewoon anoniem reizen ?
Wat is het belang van de OV bedrijven daarbij ? Dat ze je een aanbieding kunnen doen naar aanleiding van je rijgedrag ?
Je kunt hier gewoon anoniem reizen. Niet liegen.
Leaf
  zondag 2 mei 2010 @ 21:05:33 #25
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80947020
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:30 schreef Prachtman het volgende:
quote:
lekker makkelijk, waarom maken we het OV niet gewoon gratis, dan zijn we helemaal van deze problemen met het OV af...
Anders lees je je even in.
quote:
nee, met de werking van de huidige OV-chipkaart kan dat niet, zelfs als het zou kunnen is het niet te doen om dit goed bij te houden met verlof, dinstwissels etcetera.
Zoals je het nu neerzet kan het wel degelijk.
quote:
Waarom maak je hier zo'n groot probleem van trouwens, je gelooft toch niet dat wanneer ze strippenkaarten van de baas gehad zouden hebben om mee te reizen dat ze die niet gebruikt zouden hebben? Dit probleem wat jij maakt is geen probleem met en van de OV-chipkaart maar iets tussen werknemer en werkgever, om het gelijk maar algemeen te maken en niet politie specifiek.
Zwartrijden is slechts licht afgenomen. Bewijs (dat voor VF ooit misschien überhaupt geaccepteerd zal worden...) is daar niet voor. Maar met een beetje gezond verstand kan ieder normaal persoon dat bedenken. Uit het aangehaalde bericht blijkt dat zelfs de politie niet op de juiste manier gebruik maakt van de kaart (of het nu kan/mag van wie-dan-ook, het gebeurt gewoon)
Claimen dat zwartrijden is afgenomen op basis van zeer summier onderzoek is gewoon niet juist.
quote:
Dus als maar genoeg mensen roepen dat iets waar is dan is het ook zo?
Anders lees je je even in.
quote:
[..]
zoals ik al zei is je voorbeeld niet gerelateerd aan de OV-chipkaart, met strippenkaarten had dit niet voorkomen kunnen worden. Dit is tussen vergever en werknemer.
De chipkaart maakt het gemakkelijker, omdat je aan de kaart zelf niets meer ziet, i.t.t. een strippenkaart.
quote:
bestrijden is onderdeel van een discussie met voor en tegenstanders, jij doet exact hetzelfde en verwijt als pot dat de ketel zwart ziet.
Als jij hier nog een discussie in ziet, er zijn meer dan genoeg (keiharde) feiten die worden afgedaan, genegeerd, worden betwijfeld, etc., en dat allemaal door 1 persoon.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zondag 2 mei 2010 @ 21:07:25 #26
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80947107
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zal me een wordt wezen. Voorlopig roep je zomaar wat zonder daar bewijs voor te hebben. Het zou je sieren als je dat ook gewoon toe zou geven. Maar op deze manier wordt wel heel erg duidelijk dat je alleen maar wil zeuren om het zeuren.
Als ik zou zeggen dat het mij ook worst was, ging je daar ook nog over zeuren.
quote:
Voorbeeld voor wat in godsnaam?
Je loopt nu al een dag of drie te miepen over iets wat totaal niet tekenend is voor het functioneren voor de OV chipkaart.
Bij gebrek aan beter klamp je je er wanhopig aan vast en kan het niet anders zijn dat de agenten sinds de invoering van de OV chipkaart ineens zwartrijden....

[..]

Waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn vraag?
Welke vraag?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_80947227
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:07 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als ik zou zeggen dat het mij ook worst was, ging je daar ook nog over zeuren.
[..]

Welke vraag?
Die stond er toch duidelijk.
quote:
Achja. Wat is normaal he?

Een vaag Telegraaf bericht over agenten die afspraken niet nakomen, wanhopig gebruiken om iets aan te tonen over zwartrijden. Is dat normaal?
Leaf
pi_80947319
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:05 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]


[..]

Anders lees je je even in.
[..]

Zoals je het nu neerzet kan het wel degelijk.
[..]

Zwartrijden is slechts licht afgenomen. Bewijs (dat voor VF ooit misschien überhaupt geaccepteerd zal worden...) is daar niet voor. Maar met een beetje gezond verstand kan ieder normaal persoon dat bedenken. Uit het aangehaalde bericht blijkt dat zelfs de politie niet op de juiste manier gebruik maakt van de kaart (of het nu kan/mag van wie-dan-ook, het gebeurt gewoon)
Claimen dat zwartrijden is afgenomen op basis van zeer summier onderzoek is gewoon niet juist.
[..]

Anders lees je je even in.
[..]

De chipkaart maakt het gemakkelijker, omdat je aan de kaart zelf niets meer ziet, i.t.t. een strippenkaart.
[..]

Als jij hier nog een discussie in ziet, er zijn meer dan genoeg (keiharde) feiten die worden afgedaan, genegeerd, worden betwijfeld, etc., en dat allemaal door 1 persoon.
Jij gaat nu steeds meer de discussie vervalsen.
Er zijn duidelijke cijfers over het zwartrijden. Jij hebt geen enkel bewijs of onderbouwing dat die cijfers niet kloppen maar toch durf je te zeggen dat die cijfers fout zijn.

Je bent wel heel wanhopig als je nu ronduit gaat liegen en dan mij ervan beschuldigd dat ik feiten negeer.
Leaf
  zondag 2 mei 2010 @ 21:16:59 #29
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
  zondag 2 mei 2010 @ 21:17:31 #30
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80947553
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:12 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jij gaat nu steeds meer de discussie vervalsen.
Er zijn duidelijke cijfers over het zwartrijden. Jij hebt geen enkel bewijs of onderbouwing dat die cijfers niet kloppen maar toch durf je te zeggen dat die cijfers fout zijn.

Je bent wel heel wanhopig als je nu ronduit gaat liegen en dan mij ervan beschuldigd dat ik feiten negeer.
Jij zou geen feiten negeren?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_80947600
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:16 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Het antwoord staat hier:

[..]


Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Leaf
pi_80947691
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:17 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Jij zou geen feiten negeren?

Nee dat doe ik niet.
Ondertussen wordt wel steeds duidelijker dat jij dat dus juist wel doet. Want nog steeds geen bewijs dat de cijfers over het zwartrijden niet kloppen.
Leaf
pi_80947817
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:07 schreef Stupendous76 het volgende:
anders lees je je even in
Dat heb ik gedaan. Ik trek je argumentatie een stukje verder. Lekker makkelijk antwoord in plaats van inhoudelijk te reageren.

Daarnaast, Waarom zou ik me moeten inlezen in wat mensen roepen over het zwartrijden terwijl er cijfers liggen die anders spreken? Nogmaals, dat 'veel' mensen iets roepen betekend niet dat het waar is.

Op dit moment is er nog een relatief kleine groep mensen die daadwerkelijk problemen met het gebruik en aanvragen van de OV-chipkaart. Het overgrote deel van de mensen heeft hier geen problemen mee (gehad) en gebruikt hem dagelijks. De invoering van de Studenten OV-chipkaart is hierop wel een uitzondering, dit was een puinhoop en bracht veel meer problemen mee dan verwacht. Deze zijn op dit moment ook zo goed als opgelost.
  zondag 2 mei 2010 @ 21:23:45 #34
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80947837
Nieuwsberichten:
quote:
OV-chipkaart per 1 oktober verplicht
ARNHEM - De provincie wil vanaf 1 oktober de strippenkaart in Gelderland afschaffen. De OV-chipkaart is dan het enige geldige betaalmiddel in het openbaar vervoer.

Dat heeft gedeputeerde Van Haaren woensdag gezegd in de vergadering van Provinciale Staten. Voorwaarde is dat de opstartproblemen met de OV-chipkaart zijn opgelost.

Dat de reizigers op de Veluwe duurder uit zijn met de OV-chipkaart betekent volgens Van Haaren dat ze met de strippenkaart al die tijd mazzel hebben gehad.
---------------
quote:
'OV-chipkaart maakt reizen duurder'
28-4-2010 22:27:13
De invoering van de OV-chipkaart maakt het openbaar vervoer fors duurder. De prijzen zouden met bijna 20% stijgen. Dat beweert de SP in Zwolle na onderzoek.

De fractie heeft fictieve busritten gemaakt met de chipkaart en die vergeleken met de strippenkaart. Minister Huizinga van Verkeer en Waterstaat heeft eerder dit jaar toegezegd een onderzoek te starten naar de tarieven. De Zwolse SP hoopt dat haar onderzoek daarin mee wordt genomen. Volgens Huizinga zou het openbaar niet duurder worden.
---------------
quote:
Reizen in Amsterdam met ov-chip 1,5 procent duurder
AMSTERDAM - Reizen is met de ov-chipkaart in Amsterdam gemiddeld 1,5 procent duurder dan met een bij sigarenboer of postkantoor gekochte strippenkaart.

Zo worden de vervoermaatschappijen gecompenseerd voor de 'opbrengstenderving' die ontstaat doordat, na invoering van de ov-chipkaart, minder reizigers pas na instappen een kaartje zullen kopen bij de chauffeur.

Dat staat in het onderzoek dat de commissie-Kist op verzoek van de Tweede Kamer heeft verricht naar de kosten van de ov-chipkaart in Amsterdam.

De helft van de reizigers die in het verleden op de halte ontdekten dat ze geen strippenkaart hadden, zal straks wel een ov-chipkaart op zak hebben, zo is verondersteld bij het vaststellen van het kilometertarief voor de ov-chipkaart. Reizigers zullen in dat geval geen duur kaartje kopen bij de conducteur.

Als deze reizigers - die na invoering van de ov-chipkaart dus minder gaan betalen - worden meegeteld, valt de balans uit in het voordeel van de ov-chipkaart. In totaal is de reiziger zelfs 1,4 procent goedkoper uit dan met de strippenkaart. Gemiddeld genomen althans. Wie met de strippenkaart lange reizen maakt door grote zones gaat met de chipkaart veelal meer betalen.

Volgens de commissie-Kist kan gesproken worden van een 'kostenneutrale overgang naar de ov-chipkaart'. Minister van Verkeer Camiel Eurlings heeft daarop gisteren toestemming gegeven voor het schrappen van de strippenkaart in Amsterdam per 3 juni.

Het GVB heeft verheugd gereageerd op het besluit van de minister. Het GVB maakt nu extra kosten omdat het twee betaalsystemen tegelijk in bedrijf moet houden.

Het aantal reizigers dat in de tram of bus vergeet uit te checken is inmiddels tot 1 procent teruggedrongen. In de metro, waar de strippenkaart al in augustus verdween en de reizigers door dichte tourniquettes eraan wordt herinnerd om uit te checken, ligt dat aantal nog lager.

Ook is het GVB nog coulant in het terugbetalen voor reizigers die vergeten uit te checken. Volgens de Commissie-Kist heeft inmiddels negentig procent van de Amsterdamse reizigers een chipkaart.
(BART VAN ZOELEN) 21-04-10 15:38
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zondag 2 mei 2010 @ 21:24:49 #35
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80947902
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:18 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Jawel, dat heet een wedervraag. Misschien niet goed genoeg voor jou, maar dat is heel veel in deze reeks niet. Wen er maar aan.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zondag 2 mei 2010 @ 21:30:11 #36
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80948172
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:23 schreef Prachtman het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan. Ik trek je argumentatie een stukje verder. Lekker makkelijk antwoord in plaats van inhoudelijk te reageren.
Niet lekker makkelijk antwoorden, jij komt met het voorstel om het OV helemaal gratis te maken.
Wat an sich niet zo heel verkeerd is, in België werkt het in een aantal steden al jaren perfect en de proef die ze hier hebben gehouden (ik dacht Eindhoven) toonde ook aan dat dat heel goed kan. Is vervolgens wel bij die proef gebleven...
quote:
Daarnaast, Waarom zou ik me moeten inlezen in wat mensen roepen over het zwartrijden terwijl er cijfers liggen die anders spreken? Nogmaals, dat 'veel' mensen iets roepen betekend niet dat het waar is.
Dat wc-eend zegt dat wc-eend het beste is betekent niet dat het waar is. Vlak na de invoering van die kaart bleek uit onderzoek door de vervoerbedrijven dat zwartrijden gigantisch was afgenomen. Sindsdien is er nooit een ander geluid gehoord van de vervoerbedrijven, terwijl voor de bus en de tram zwartrijden veel gemakkelijker is geworden. En dat zul je ook niet in een onderzoek terugvinden, want als je voortijdig uitcheckt sta je in de statistieken toch als reiziger geboekt.
quote:
Op dit moment is er nog een relatief kleine groep mensen die daadwerkelijk problemen met het gebruik en aanvragen van de OV-chipkaart. Het overgrote deel van de mensen heeft hier geen problemen mee (gehad) en gebruikt hem dagelijks. De invoering van de Studenten OV-chipkaart is hierop wel een uitzondering, dit was een puinhoop en bracht veel meer problemen mee dan verwacht. Deze zijn op dit moment ook zo goed als opgelost.
21 april 2010
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_80948186
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:24 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Jawel, dat heet een wedervraag. Misschien niet goed genoeg voor jou, maar dat is heel veel in deze reeks niet. Wen er maar aan.
Lekker makkelijk weer. Wen er maar aan dat ik gezeur gezeur noem en niet alles wat jij zegt als feit zie.
Leaf
pi_80950472
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:30 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Niet lekker makkelijk antwoorden, jij komt met het voorstel om het OV helemaal gratis te maken.
Wat an sich niet zo heel verkeerd is, in België werkt het in een aantal steden al jaren perfect en de proef die ze hier hebben gehouden (ik dacht Eindhoven) toonde ook aan dat dat heel goed kan. Is vervolgens wel bij die proef gebleven...
[..]

Dat wc-eend zegt dat wc-eend het beste is betekent niet dat het waar is. Vlak na de invoering van die kaart bleek uit onderzoek door de vervoerbedrijven dat zwartrijden gigantisch was afgenomen. Sindsdien is er nooit een ander geluid gehoord van de vervoerbedrijven, terwijl voor de bus en de tram zwartrijden veel gemakkelijker is geworden. En dat zul je ook niet in een onderzoek terugvinden, want als je voortijdig uitcheckt sta je in de statistieken toch als reiziger geboekt.
[..]

21 april 2010
uit je laatste link: Vooral studenten klagen over de kaart. Ook over het OV-loket zelf, 'ombudsman voor een beter openbaar vervoer', komen er bij het alternatieve meldpunt veel klachten binnen.
Dit onderstreept wat ik al zei, de studenten hebben veel problemen gehad, deze zijn ondertussen bijna allemaal opgelost en wat nu nog rest hierover is de afhandeling van de schadevergoeding.

Ook nu zijn er in bus en tram gewoon controles op kaartjes, als je niet hebt ingechecked bij de controle krijg je een boete, net als 'vroeger'. Hier is verder niets aan veranderd. In de statistieken zal dit niet veel veranderen, er vanuit gaande dat deze controles gewoon doorgaan. De pakkans en de statistiek hierover zou dus hetzelfde moeten blijven.
Daarnaast, wie is wc-eend? De tegenstanders die roepen dat het systeem slecht is of de OV-bedrijven die al dan niet een te rooskleurig beeld voorstellen?
pi_80950724
leuk dat je ook hier niet op reageert, net als VF

wat een rare vergelijking, je kan nu toch ook anoniem reizen en met abonnement en kortingen ?
Je kan ook bv een 'roze' anonieme chipkaart uitgeven net zoals nu gebeurt.

dus waarom niet kiezen voor een anonieme OV chipkaart, net als in Singapore ???
pi_80950832
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:16 schreef Prachtman het volgende:

[..]

uit je laatste link: Vooral studenten klagen over de kaart. Ook over het OV-loket zelf, 'ombudsman voor een beter openbaar vervoer', komen er bij het alternatieve meldpunt veel klachten binnen.
Dit onderstreept wat ik al zei, de studenten hebben veel problemen gehad, deze zijn ondertussen bijna allemaal opgelost en wat nu nog rest hierover is de afhandeling van de schadevergoeding.

Ook nu zijn er in bus en tram gewoon controles op kaartjes, als je niet hebt ingechecked bij de controle krijg je een boete, net als 'vroeger'. Hier is verder niets aan veranderd. In de statistieken zal dit niet veel veranderen, er vanuit gaande dat deze controles gewoon doorgaan. De pakkans en de statistiek hierover zou dus hetzelfde moeten blijven.
Daarnaast, wie is wc-eend? De tegenstanders die roepen dat het systeem slecht is of de OV-bedrijven die al dan niet een te rooskleurig beeld voorstellen?
artikel is van mei en jij zegt eerder dat de problemen voor studenten grotendeels opgelost zijn.
Dus waarom blijven die dan klagen ?
pi_80950907
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:16 schreef Prachtman het volgende:

[..]

uit je laatste link: Vooral studenten klagen over de kaart. Ook over het OV-loket zelf, 'ombudsman voor een beter openbaar vervoer', komen er bij het alternatieve meldpunt veel klachten binnen.
Dit onderstreept wat ik al zei, de studenten hebben veel problemen gehad, deze zijn ondertussen bijna allemaal opgelost en wat nu nog rest hierover is de afhandeling van de schadevergoeding.

Ook nu zijn er in bus en tram gewoon controles op kaartjes, als je niet hebt ingechecked bij de controle krijg je een boete, net als 'vroeger'. Hier is verder niets aan veranderd. In de statistieken zal dit niet veel veranderen, er vanuit gaande dat deze controles gewoon doorgaan. De pakkans en de statistiek hierover zou dus hetzelfde moeten blijven.
Daarnaast, wie is wc-eend? De tegenstanders die roepen dat het systeem slecht is of de OV-bedrijven die al dan niet een te rooskleurig beeld voorstellen?
het zwartrijden is natuurlijk ook mede afgenomen door de grote hoeveelheden personeel bij bv de metrostations.

Lijkt me niet zo moeilijke conclusie
pi_80951305
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:21 schreef macca728 het volgende:
leuk dat je ook hier niet op reageert, net als VF

wat een rare vergelijking, je kan nu toch ook anoniem reizen en met abonnement en kortingen ?
Je kan ook bv een 'roze' anonieme chipkaart uitgeven net zoals nu gebeurt.

dus waarom niet kiezen voor een anonieme OV chipkaart, net als in Singapore ???
Bij een roze kaart kan je ook gevraagd worden bewijs te tonen voor de korting. Net als bij abonnementskaarten. Ik ben nooit in Singapore geweest, dus ik heb geen idee wat de details zijn van de reisproducten daar. Het lijkt me logisch dat die anonieme kortingsproducten ergens in het systeem gecontroleerd worden op geldigheid.
pi_80951423
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:34 schreef Prachtman het volgende:

[..]

Bij een roze kaart kan je ook gevraagd worden bewijs te tonen voor de korting. Net als bij abonnementskaarten. Ik ben nooit in Singapore geweest, dus ik heb geen idee wat de details zijn van de reisproducten daar. Het lijkt me logisch dat die anonieme kortingsproducten ergens in het systeem gecontroleerd worden op geldigheid.
Ja ID kaart is bewijs voor de korting nu, kan dat niet met OV chipkaart ofzo ?

Ja dus ? Anoniem is geen mogelijkheid dan ?
pi_80951509
* 26-04-2010

Het OV loket ontving veel klachten over de transactieoverzichten. Houders van een persoonlijke OV-chipkaart kunnen via internet nagaan welke bedragen zijn afgeschreven en welke ritten ze hebben gemaakt. Veel reizigers gebruiken dit om reiskosten te declareren bij hun werkgever. Helaas zijn de gegevens op deze transactieoverzichten pas na 7 dagen beschikbaar. Het systeem is af en toe langere tijd niet beschikbaar of er ontbreken gegevens op het transactieoverzicht.


DIt probleem speelt dus ook nog steeds, al 5 jaar trouwens
Ook bij mij ontbreken er nog steeds reizen, zo ben ik volgens de site wel ingecheckt in de metro, niet uitgecheckt, niet ingechect in de bus daarna, maar wel uitgecheckt in de bus.

Vreemd, heel vreemd
pi_80951546
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

artikel is van mei en jij zegt eerder dat de problemen voor studenten grotendeels opgelost zijn.
Dus waarom blijven die dan klagen ?
Het artikel is van eind april, logisch dat hierin de aantallen nog hoog liggen.
pi_80951703
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:34 schreef Prachtman het volgende:

[..]

Bij een roze kaart kan je ook gevraagd worden bewijs te tonen voor de korting. Net als bij abonnementskaarten. Ik ben nooit in Singapore geweest, dus ik heb geen idee wat de details zijn van de reisproducten daar. Het lijkt me logisch dat die anonieme kortingsproducten ergens in het systeem gecontroleerd worden op geldigheid.
in Singapore kan je hem zelfs opladen via je bank.
Niets geen afhalen bij een vage automaat, gewoon via de computer al je reisproducten opladen

En daar kan je trouwens ook nog gewoon een kaartje kopen, dus dual system, geen enkel probleem
En de chipcard is 20% goedkoper reizen !! Dus de meeste mensen kiezen daar zelf voor
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 mei 2010 @ 22:46:56 #47
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_80951884
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:38 schreef Prachtman het volgende:

[..]

Het artikel is van eind april, logisch dat hierin de aantallen nog hoog liggen.
en eind april is al zoooo lang geleden, en tot dusver zijn ze al in heeeeel de maand mei er mee bezig...... ?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_80952024
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:38 schreef Prachtman het volgende:

[..]

Het artikel is van eind april, logisch dat hierin de aantallen nog hoog liggen.
volgens mij iwas 16 maart alles al in orde volgens het ministerie, dat was namelijk de voorwaarde
Gek dat ze dan in april nog gaan klagen
pi_80952192
Any trip paid for with the EZ-Link Card is cheaper than the same trip paid for with cash. Also, if you need to transfer to another bus or train, the fare for the subsequent part of your journey is discounted - not so if you paid cash.

However, most of these glitches were rectified by the second year of operation: upgrading of the system software and changing the way fares are deducted. Nowadays, when a commuter taps his/her card on the entry card reader, the screen will display the remaining value in the card. The fare will only be deducted when the card is tapped on the exit reader. To ensure that commuters pay their fares, bus drivers are required to ensure that all commuters tap their EZ-Link cards on the entry reader (this gives off a discernible beep), and as with magnetic farecards, inspectors occasionally come on board buses to check the status of commuters' cards and ensure they have paid their fare. Non-EZ-Link card commuters use cash and receive a proof of purchase for the particular bus trip.

Er word NA VEEL KLACHTEN dus geen borg meer afgeschreven in Singapore, als je vergeet uit te checken heeft dat geen financiele gevolgen.

Dat heeft maar een jaar geduurd daar, voordat men het systeem veranderede.
Goh zijn we hier ouderwets zeg

Overigens heeft het systeem ook zijn nadelen, veel vergelijkbaar met hier, falende software, poortjes bv
pi_80953180
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

volgens mij iwas 16 maart alles al in orde volgens het ministerie, dat was namelijk de voorwaarde
Gek dat ze dan in april nog gaan klagen
Er is een verschil tussen alles in orde en werkzaam voor de overgrote meerderheid. Gezien de enorme aantallen studenten, ~650.000 die begin dit jaar een chipkaart nodig hadden, is het percentage dat rond 16 maart nog problemen hadden relatief klein. Dat dat kleine percentage alsnog een paar duizend studenten waren is jammer, ondertussen is bijna alles voor hen opgelost.

Het transactieoverzicht is een probleem ja, dit systeem loopt door zo veel schijven voordat het zichtbaar is dat de kans dat ergens iets mis gaat groter is dan gewenst. Daarnaast werken de OV-bedrijven hier nog niet optimaal aan mee, veolia en arriva (volgens mij waren het die 2) geven helemaal geen plaatsgegevens mee, dus als je met hen reist zal je overzicht nooit volledig zijn.

Ik wil in deze hele discussie trouwens niet beweren dat het systeem perfect is, ik vind alleen dat de hele negatieve mentaliteit die eromheen hangt niet nodig is. Alle negatieve dingen worden onder een vergrootglas gelegd (zie stupendous76 met het drama dat agenten het systeem 'misbruiken' bijvoorbeeld) terwijl het systeem voor heel veel mensen wel goed functioneert.

Men is druk bezig om het systeem te verbeteren en alles loopt al beter dan in de beginfase. Het systeem zal niet het 'perfecte OV systeem' zijn, gewoon anders dan wat we gewend waren.
pi_80953523
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:26 schreef Prachtman het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen alles in orde en werkzaam voor de overgrote meerderheid. Gezien de enorme aantallen studenten, ~650.000 die begin dit jaar een chipkaart nodig hadden, is het percentage dat rond 16 maart nog problemen hadden relatief klein. Dat dat kleine percentage alsnog een paar duizend studenten waren is jammer, ondertussen is bijna alles voor hen opgelost.

Het transactieoverzicht is een probleem ja, dit systeem loopt door zo veel schijven voordat het zichtbaar is dat de kans dat ergens iets mis gaat groter is dan gewenst. Daarnaast werken de OV-bedrijven hier nog niet optimaal aan mee, veolia en arriva (volgens mij waren het die 2) geven helemaal geen plaatsgegevens mee, dus als je met hen reist zal je overzicht nooit volledig zijn.

Ik wil in deze hele discussie trouwens niet beweren dat het systeem perfect is, ik vind alleen dat de hele negatieve mentaliteit die eromheen hangt niet nodig is. Alle negatieve dingen worden onder een vergrootglas gelegd (zie stupendous76 met het drama dat agenten het systeem 'misbruiken' bijvoorbeeld) terwijl het systeem voor heel veel mensen wel goed functioneert.

Men is druk bezig om het systeem te verbeteren en alles loopt al beter dan in de beginfase. Het systeem zal niet het 'perfecte OV systeem' zijn, gewoon anders dan wat we gewend waren.
Zeker, stupendous reagert alleen zo omdat Vancouverfan al 8 topics geen discussie wil voeren, maar het OV chipkaartsysteem beter vind en geen kritiek duldt

Wat betreft die OV chipkaart site, die faalt al gewoon 5 jaar, RET werkt al 5 jaar met de OV chipkaart en juist die transacties ontbreken. Dat mag niet meer als de OV chipkaart het enige middel is, want je kan nu gewoon je reizen niet meer declareren.

En nogmaals, als men voor een anoniem systeem had gekozen en/of voor een dual systeem, was er lang niet zon negatief oordeel geweest over de OV chipkaart. En dat kan, zie Singapore, Hong Kong

En als je een ander product wil introduceren moet het gewoon beter zijn. Punt

En dat is de OV chipkaart niet, terwijl het wel al (bijna) het enigste betaalmiddel is in de 2 grootste regio's van Nederland met miljoenen reizigers
pi_80956029
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:26 schreef Prachtman het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen alles in orde en werkzaam voor de overgrote meerderheid. Gezien de enorme aantallen studenten, ~650.000 die begin dit jaar een chipkaart nodig hadden, is het percentage dat rond 16 maart nog problemen hadden relatief klein. Dat dat kleine percentage alsnog een paar duizend studenten waren is jammer, ondertussen is bijna alles voor hen opgelost.
Dus er zijn nog steeds studenten met problemen. En dat terwijl ze al sinds 16 maart verplicht moeten in- en uitchecken bij NS, en in bus en tram was die verplichting er al eerder.
quote:
Het transactieoverzicht is een probleem ja, dit systeem loopt door zo veel schijven voordat het zichtbaar is dat de kans dat ergens iets mis gaat groter is dan gewenst. Daarnaast werken de OV-bedrijven hier nog niet optimaal aan mee, veolia en arriva (volgens mij waren het die 2) geven helemaal geen plaatsgegevens mee, dus als je met hen reist zal je overzicht nooit volledig zijn.
Dus het is niet mogelijk bij het inchecken te zien of het juiste tarief wordt gehanteerd (er wordt een borg afgeschreven die niet gerelateerd is aan de reiskosten), het is maar de vraag of je kunt uitchecken (ik heb meerdere keren gezien dat de automaten in de bus buiten gebruik waren bij aankomst op het station) en als je uitcheckt kun je nog niet controleren of het juiste bedrag is afgeschreven, laat staan dat je iets kunt doen als je constateert dat een fout tarief in rekening wordt gebracht. En je moet maar afwachten of en wanneer je reisinformatie te bekijken is via de website, om op die manier te controleren of de juiste reis in rekening is gebracht.
Ter vergelijking, als ik een strippenkaart gebruik, kan (/moet) ik controleren of de chauffeur de juiste zone en tijd heeft ingesteld op de stempel en of het juiste aantal strippen is afgestempeld. Als er dan iets niet klopt, kan ik er meteen iets van zeggen.
quote:
Ik wil in deze hele discussie trouwens niet beweren dat het systeem perfect is, ik vind alleen dat de hele negatieve mentaliteit die eromheen hangt niet nodig is. Alle negatieve dingen worden onder een vergrootglas gelegd (zie stupendous76 met het drama dat agenten het systeem 'misbruiken' bijvoorbeeld) terwijl het systeem voor heel veel mensen wel goed functioneert.
Een perfect systeem bestaat waarschijnlijk ook helemaal niet. Maar vooralsnog zie ik weinig voordelen voor de reiziger.
quote:
Men is druk bezig om het systeem te verbeteren en alles loopt al beter dan in de beginfase. Het systeem zal niet het 'perfecte OV systeem' zijn, gewoon anders dan wat we gewend waren.
Een vergelijkbaar systeem wordt op meer plekken gebruikt. En toch gaan we in Nederland gewoon weer het wiel opnieuw uitvinden, om vervolgens verbaasd te zijn dat het systeem kinderziektes heeft.
pi_80956136
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:35 schreef macca728 het volgende:

Wat betreft die OV chipkaart site, die faalt al gewoon 5 jaar, RET werkt al 5 jaar met de OV chipkaart en juist die transacties ontbreken. Dat mag niet meer als de OV chipkaart het enige middel is, want je kan nu gewoon je reizen niet meer declareren.
Leuk idee, die site. Als het zou werken. Ik heb me er vanavond ook geregistreerd. Kaartsaldo wordt niet getoond en reisinformatie wordt ook niet gegeven. Daar heb ik dus helemaal niets aan.
  maandag 3 mei 2010 @ 01:19:50 #54
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80956407
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Lekker makkelijk weer. Wen er maar aan dat ik gezeur gezeur noem en niet alles wat jij zegt als feit zie.
Wat zie jij dan wel als feit?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 3 mei 2010 @ 01:20:58 #55
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80956432
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:16 schreef Prachtman het volgende:

[..]

uit je laatste link: Vooral studenten klagen over de kaart. Ook over het OV-loket zelf, 'ombudsman voor een beter openbaar vervoer', komen er bij het alternatieve meldpunt veel klachten binnen.
Dit onderstreept wat ik al zei, de studenten hebben veel problemen gehad, deze zijn ondertussen bijna allemaal opgelost en wat nu nog rest hierover is de afhandeling van de schadevergoeding.

Ook nu zijn er in bus en tram gewoon controles op kaartjes, als je niet hebt ingechecked bij de controle krijg je een boete, net als 'vroeger'. Hier is verder niets aan veranderd. In de statistieken zal dit niet veel veranderen, er vanuit gaande dat deze controles gewoon doorgaan. De pakkans en de statistiek hierover zou dus hetzelfde moeten blijven.
Daarnaast, wie is wc-eend? De tegenstanders die roepen dat het systeem slecht is of de OV-bedrijven die al dan niet een te rooskleurig beeld voorstellen?
Het gaat niet zozeer om het inchecken, maar om het te vroeg uitchecken.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 3 mei 2010 @ 01:22:28 #56
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80956458
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:34 schreef Prachtman het volgende:

[..]

Bij een roze kaart kan je ook gevraagd worden bewijs te tonen voor de korting. Net als bij abonnementskaarten. Ik ben nooit in Singapore geweest, dus ik heb geen idee wat de details zijn van de reisproducten daar. Het lijkt me logisch dat die anonieme kortingsproducten ergens in het systeem gecontroleerd worden op geldigheid.
Tenzij je die kaart bijvoorbeeld met contant geld zou kunnen opladen, zodat ie echt anoniem is (wat dan ook al weer "niet kan" in Nederland...)

[ Bericht 0% gewijzigd door Stupendous76 op 03-05-2010 01:43:50 ]
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 3 mei 2010 @ 01:40:13 #57
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80956759
quote:
Op zondag 2 mei 2010 23:26 schreef Prachtman het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen alles in orde en werkzaam voor de overgrote meerderheid. Gezien de enorme aantallen studenten, ~650.000 die begin dit jaar een chipkaart nodig hadden, is het percentage dat rond 16 maart nog problemen hadden relatief klein. Dat dat kleine percentage alsnog een paar duizend studenten waren is jammer, ondertussen is bijna alles voor hen opgelost.
Je bedoelt: vanaf de introductie tot en met nu.
Een systeem dat binnen nu en korte tijd in heel Nederland moet gaan werken, maar enkel voor de (overgrote) meerderheid...
quote:
Het transactieoverzicht is een probleem ja, dit systeem loopt door zo veel schijven voordat het zichtbaar is dat de kans dat ergens iets mis gaat groter is dan gewenst. Daarnaast werken de OV-bedrijven hier nog niet optimaal aan mee, veolia en arriva (volgens mij waren het die 2) geven helemaal geen plaatsgegevens mee, dus als je met hen reist zal je overzicht nooit volledig zijn.

Ik wil in deze hele discussie trouwens niet beweren dat het systeem perfect is, ik vind alleen dat de hele negatieve mentaliteit die eromheen hangt niet nodig is. Alle negatieve dingen worden onder een vergrootglas gelegd (zie stupendous76 met het drama dat agenten het systeem 'misbruiken' bijvoorbeeld) terwijl het systeem voor heel veel mensen wel goed functioneert.

Men is druk bezig om het systeem te verbeteren en alles loopt al beter dan in de beginfase. Het systeem zal niet het 'perfecte OV systeem' zijn, gewoon anders dan wat we gewend waren.
We hadden anders een redelijk perfect systeem. En als dat makkelijker kan met een chipkaart, waarom niet?
Maar nee, het wordt gelijk anders.
En een echte reden is er niet: de privacy wordt geschonden, gemiddeld wordt reizen duurder en het is zo storingsgevoelig als maar kan.

Maar je hebt gelijk hoor, zometeen is iedereen tevreden, want dan weten ze niet beter. Maar maakt dat het dan opeens goed? Als de overgrote meerderheid dat zegt?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_80957851
quote:
Op maandag 3 mei 2010 00:59 schreef Light het volgende:

[..]

Dus er zijn nog steeds studenten met problemen. En dat terwijl ze al sinds 16 maart verplicht moeten in- en uitchecken bij NS, en in bus en tram was die verplichting er al eerder.
[..]

Dus het is niet mogelijk bij het inchecken te zien of het juiste tarief wordt gehanteerd (er wordt een borg afgeschreven die niet gerelateerd is aan de reiskosten), het is maar de vraag of je kunt uitchecken (ik heb meerdere keren gezien dat de automaten in de bus buiten gebruik waren bij aankomst op het station) en als je uitcheckt kun je nog niet controleren of het juiste bedrag is afgeschreven, laat staan dat je iets kunt doen als je constateert dat een fout tarief in rekening wordt gebracht. En je moet maar afwachten of en wanneer je reisinformatie te bekijken is via de website, om op die manier te controleren of de juiste reis in rekening is gebracht.
Ter vergelijking, als ik een strippenkaart gebruik, kan (/moet) ik controleren of de chauffeur de juiste zone en tijd heeft ingesteld op de stempel en of het juiste aantal strippen is afgestempeld. Als er dan iets niet klopt, kan ik er meteen iets van zeggen.

[..]

Een perfect systeem bestaat waarschijnlijk ook helemaal niet. Maar vooralsnog zie ik weinig voordelen voor de reiziger.
[..]

Een vergelijkbaar systeem wordt op meer plekken gebruikt. En toch gaan we in Nederland gewoon weer het wiel opnieuw uitvinden, om vervolgens verbaasd te zijn dat het systeem kinderziektes heeft.
In die andere steden waar het systeem wordt gebruikt, zoals Londen, was men al gewend aan in en uitchecken en poortjes.
En wordt er met zones gerekend ipv KM's.

Dus dat zijn wel degelijk nieuwe dingen.
Leaf
pi_80957862
quote:
Op maandag 3 mei 2010 01:22 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Tenzij je die kaart bijvoorbeeld met contant geld zou kunnen opladen, zodat ie echt anoniem is (wat dan ook al weer "niet kan" in Nederland...)
En ook dat is een leugen van je:

http://www.ret.nl/service(...)ik-ov-chipkaart.aspx
quote:
Alle automaten zijn geschikt voor betaling met pin of chipknip en creditcard! Bij verkoop- en oplaadautomaten kunt u ook betalen met muntgeld.
Leaf
pi_80957864
quote:
Op maandag 3 mei 2010 01:19 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Wat zie jij dan wel als feit?
Dat er genoeg voordelen aan de kaart zijn en dat het allemaal beter wordt dan het nu is.
Leaf
pi_80957868
quote:
Op maandag 3 mei 2010 01:40 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Je bedoelt: vanaf de introductie tot en met nu.
Een systeem dat binnen nu en korte tijd in heel Nederland moet gaan werken, maar enkel voor de (overgrote) meerderheid...
[..]

We hadden anders een redelijk perfect systeem. En als dat makkelijker kan met een chipkaart, waarom niet?
Maar nee, het wordt gelijk anders.
En een echte reden is er niet: de privacy wordt geschonden, gemiddeld wordt reizen duurder en het is zo storingsgevoelig als maar kan.

Maar je hebt gelijk hoor, zometeen is iedereen tevreden, want dan weten ze niet beter. Maar maakt dat het dan opeens goed? Als de overgrote meerderheid dat zegt?
Redelijk perfect? Alleen maar omdat iedereen niet beter weet. Je zegt het zelf al.

Als we de OV chipkaart gewend zouden zijn en zouden overstappen naar de strippenkaart zou iedereen zeggen dat het oplichterij is om met zones te gaan werken, dat het niet te begrijpen is hoe je moet stempelen, dat het tijd kost om te stempelen, dat je telkens een nieuwe kaart moet kopen etc.
Leaf
pi_80957906
quote:
Op maandag 3 mei 2010 06:49 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Redelijk perfect? Alleen maar omdat iedereen niet beter weet. Je zegt het zelf al.

Als we de OV chipkaart gewend zouden zijn en zouden overstappen naar de strippenkaart zou iedereen zeggen dat het oplichterij is om met zones te gaan werken, dat het niet te begrijpen is hoe je moet stempelen, dat het tijd kost om te stempelen, dat je telkens een nieuwe kaart moet kopen etc.
kijk daarom zijn mensen zo negatief over de chipkaart.

Bij kritiek krijg je te maken met figuren als hierboven, de doodsteek voor elk product
  maandag 3 mei 2010 @ 07:09:17 #63
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80957917
Het OV heeft ruim 1 miljard gekregen voor een update van hun diensten. 1 miljard belastinggeld hebben ze van de burgers via de oevrheid gekregen en uiteindelijk dient het geen algemeen belang. Enkelt het belang van de corporatieve OV en de spaarpot van de overheid. Zodat ze samen ons nog preciezer en konsekwenter kunnen uitmelken. Snap je dat? De belastingbetaler betaalt zodat de overheid middelen kan aanwenden om de burger te onderdrukken. Corporatieve facisme is dat en bijna niemand heeft dit door.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80957923
quote:
Op maandag 3 mei 2010 07:09 schreef Schenkstroop het volgende:
Het OV heeft ruim 1 miljard gekregen voor een update van hun diensten. 1 miljard belastinggeld hebben ze van de burgers via de oevrheid gekregen en uiteindelijk dient het geen algemeen belang. Enkelt het belang van de corporatieve OV en de spaarpot van de overheid. Zodat ze samen ons nog preciezer en konsekwenter kunnen uitmelken. Snap je dat? De belastingbetaler betaalt zodat de overheid middelen kan aanwenden om de burger te onderdrukken. Corporatieve facisme is dat en bijna niemand heeft dit door.
Wil je er een BNW topic van maken?
Leaf
  maandag 3 mei 2010 @ 07:20:46 #65
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80957944
quote:
Op maandag 3 mei 2010 06:49 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Redelijk perfect? Alleen maar omdat iedereen niet beter weet. Je zegt het zelf al.

Als we de OV chipkaart gewend zouden zijn en zouden overstappen naar de strippenkaart zou iedereen zeggen dat het oplichterij is om met zones te gaan werken, dat het niet te begrijpen is hoe je moet stempelen, dat het tijd kost om te stempelen, dat je telkens een nieuwe kaart moet kopen etc.
Ik vind dit geen goed systeem. Met een pas kan je reizen, laat de ocntroleurs maar controleren. Dan creeer en behoud je ook banen. Nu willen de bedrijven intern alles automatiseren zodat ze kunnen besparen op personeel. Dat zal diensten echt niet beter op maken denk ik. Net zoals de VVD meer camera's wilt plaatsen in de binnensteden ipv. patrouille. Wat heeft een slachtoffer bij een overval en iemand vanachter een camera die passief meekijkt? Als er al gekeken wordt natuurlijk. Het heeft allemaal te maken met besparen omdat de nederlandse natuur gewoon gierig is. Zie VVD.
Ik vind het het geen goede ontwikkeling omdat je mensen zichzelf steeds laat inchecken-uitchecken, inchecken-uitchecken, aanmelden-afmelden, inloggen-uitloggen. Naar wat voor samenleving willen de slimme mensen hierachter naartoe?

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 03-05-2010 07:26:22 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 mei 2010 @ 07:23:55 #66
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_80957950
quote:
Op maandag 3 mei 2010 06:46 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En ook dat is een leugen van je:

http://www.ret.nl/service(...)ik-ov-chipkaart.aspx
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat jij nog nooit bij de RET je kaart met muntgeld hebt geprobeerd op te laden. Ja, het kan wel, maar het is heel onhandig, en ook natuurlijk precies niet zoals normale automaten werken.


Zoals meestal kom je met linkjes naar hoe het in theorie werkt. In de praktijk blijken er echter allerhande ogen en haken aan te zitten waardoor het verre van ideaal is.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tokus op 03-05-2010 07:48:45 ]
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 3 mei 2010 @ 07:24:15 #67
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80957951
quote:
Op maandag 3 mei 2010 07:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wil je er een BNW topic van maken?
Voor mijn part mag het ook naar ONZ want die hele ov-kutkaart is gewoon onzin. Het mag ook naar KLB want er zijn genoeg kinderziektes met dit systeem die ws. niet worden verholpen alleen overbrugt door tollerantie! Je debunkt mij niet door mij aftedoen als "een truther" gozah!!!

Je geeft trouwens ook geen antwoord alleen cheap oneliners.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 3 mei 2010 @ 07:36:22 #68
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80957970
Waarom krijgen de burgers eigenlijk nooit de keuze? Als wij als groot collectief fouten maken nemen wij verantwoordleijkheid of leren wij daarvan. Nu bepaald de overheid wat er gebeurt. Of eigenlijk nu bepalen de corporaties met veel geld via lobby's en politici (en het gemeenschapdsgeld) wat er gebeurt. Zoals de gezondheidszorg. Hoezo is dat sociaal gebleken? Maar we moeten wel meer dokken. Beter systeem?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 3 mei 2010 @ 07:40:40 #69
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80957984
Een van de punten van de OV-chip waar ze mee prijken is dat het goedkoper en eerlijker zou zijn. Eerlijker voor wie? En denk je echt dat die ietsjes lagere prijzen niet na een jaar gewoon weer de pan uit zullen rijzen? Wat heeft 1 miljard gemeenschapsgeld de burgers terugbezorgd behalve totale nazistische controle en verminderde privacy? Oja en een nieuw trucje om ons alvast voortebereiden op een futuristiche incheck-uitcheck maatschappij. Voor die 1.5 miljard hadden ze ons ook gratis OV kunnen geven!!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80958064
Die eerlijkere prijzen is ook grote onzin. Ok, je betaalt voor wat je reist, dat zou eerlijker kunnen zijn. Goedkoper is het allerminst. In Enschede kan ik voor 2 strippen naar het station, ongeacht vertrekpunt. Met een OV-chipkaart-basistarief van € 0,78 (bron: 9292ov.nl) durf ik de bewering aan dat driekwart van de Enschedeers meer kwijt is voor een ritje naar het station. Goedkoper wordt het op die manier natuurlijk niet.
pi_80959598
Nou ook weer terug, alles is redelijk geod gegaan. Alleen het extra moeten activeren van je ov_kortingskaart bij bij een NS automaat gaat echt nergens over. Je kunt wel meteen al geld opladen maar dan kun je er gewoon bij de NS nog geen gebruik van maken, dan moet je nogmaals je kaart voort de automaat houden en vervolgens nog een toets op het scherm indrukken.

De NS zou voor het activeren of een los invoerscherm moeten maken dat je alleen maar op die knop kan drukkken ipv andere dingen kan doen , af die compleet overbodige stap eruit slopen.

Verder ging alles goed met in en uitchecken. Behalve dat ik het heel vreemd vind dat waneer ik op amstel uitstap er op het perron 1 NS automaat te vinden is om uit te checkenen en wel 10 GVB automaten om voor de metro in te checken.

De kennis uit amstelveen vertelde wel nog een vreemde lancune die in het systeem zit. In amstelveen zijn perrons waar zowel metro's als wel trams stoppen. Wanneer je met de metro reist moet je op het perron inchecken, en wanneer je met de tram gaat moet je dat in de tram doen. Het is dat hij het mij verteld nu heeft, maar dat gaat toch nergens over.
pi_80961740
@VancouverFan
Twee vragen,

-Ben je beroepsmatig betrokken bij de OV-chipkaart?
en
-Maak je zelf gebruik van de OV-chipkaart?

Wat sommige dingen betreft heb je een punt maar het lijkt wel alsof je er niks negatiefs over wil horen, terwijl er heel veel mensen zijn met negatieve ervaringe.
  maandag 3 mei 2010 @ 12:28:07 #73
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80963925
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:08 schreef Basp1 het volgende:
Nou ook weer terug, alles is redelijk geod gegaan. Alleen het extra moeten activeren van je ov_kortingskaart bij bij een NS automaat gaat echt nergens over. Je kunt wel meteen al geld opladen maar dan kun je er gewoon bij de NS nog geen gebruik van maken, dan moet je nogmaals je kaart voort de automaat houden en vervolgens nog een toets op het scherm indrukken.

De NS zou voor het activeren of een los invoerscherm moeten maken dat je alleen maar op die knop kan drukkken ipv andere dingen kan doen , af die compleet overbodige stap eruit slopen.

Verder ging alles goed met in en uitchecken. Behalve dat ik het heel vreemd vind dat waneer ik op amstel uitstap er op het perron 1 NS automaat te vinden is om uit te checkenen en wel 10 GVB automaten om voor de metro in te checken.

De kennis uit amstelveen vertelde wel nog een vreemde lancune die in het systeem zit. In amstelveen zijn perrons waar zowel metro's als wel trams stoppen. Wanneer je met de metro reist moet je op het perron inchecken, en wanneer je met de tram gaat moet je dat in de tram doen. Het is dat hij het mij verteld nu heeft, maar dat gaat toch nergens over.
Inderdaad iets met verschillende poortjes. Bus/trein/metro. Als je bij de vekeerde uitchekt.heb je dus eigenlijk niet uitgecheckt met de gevolgen vandien?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80964140
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:28 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Inderdaad iets met verschillende poortjes. Bus/trein/metro. Als je bij de vekeerde uitchekt.heb je dus eigenlijk niet uitgecheckt met de gevolgen vandien?
ja klopt, als ze gewoon hadden gekozen voor onderling uitwisselbare poortjes, had je ook geen verwarring gehad.

En ook geen extra kosten voor de consument
  maandag 3 mei 2010 @ 17:04:48 #75
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80974325
quote:
Op maandag 3 mei 2010 06:46 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En ook dat is een leugen van je:

http://www.ret.nl/service(...)ik-ov-chipkaart.aspx
[..]


Niet zo drammerig zijn met je woord leugen, ik heb me daar gewoon in vergist.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 3 mei 2010 @ 17:05:47 #76
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80974375
quote:
Op maandag 3 mei 2010 06:46 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat er genoeg voordelen aan de kaart zijn en dat het allemaal beter wordt dan het nu is.
Beter dan het nu is? De chipkaart moest het makkelijker maken dan het was, dat blijkt op veel punten juist niet zo te zijn en als dat dan (hopelijk) wordt aangepast is het opeens beter?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 3 mei 2010 @ 17:09:43 #77
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80974515
quote:
Op maandag 3 mei 2010 06:49 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Redelijk perfect? Alleen maar omdat iedereen niet beter weet. Je zegt het zelf al.
Niet redelijk perfect omdat iedereen niet beter weet, maar omdat het systeem zo was. Beter quoten.
quote:
Als we de OV chipkaart gewend zouden zijn en zouden overstappen naar de strippenkaart zou iedereen zeggen dat het oplichterij is om met zones te gaan werken, dat het niet te begrijpen is hoe je moet stempelen, dat het tijd kost om te stempelen, dat je telkens een nieuwe kaart moet kopen etc.
Dus een rit tussen A en B met verschillende tarieven is wel duidelijk en terecht?
In- én uitchecken i.p.v. 1 keer stempelen is een vooruitgang? In- én uitchecken kost minder tijd dan 1 keer stempelen?
De chipkaart vervalt nooit? Hoef je ook nooit meer wat aan te doen?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 3 mei 2010 @ 17:26:22 #78
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_80975126
Over de waardering van de chipkaart:
quote:
Gebruik OV-Chipkaart
De OV-chipkaart werd door ouderen in Amsterdam massaal omhelsd, omdat zij met de kaart de eerste maanden gratis mochten reizen. Ongeveer een derde van de reizigers gebruikt de OV-chipkaart in de Amsterdamse tram en bus. Dat blijkt uit cijfers van het GVB op de dag dat de chipkaart in de metro verplicht werd. Voor de invoering gebruikte 25% van de reizigers de kaart in bus en tram. Abonnemethouders en OV-studentenkaarthouders hoeven nu nog niet in te checken in de tram en bus.
NS wil het gebruik van de OV-chipkaart aan te moedigen door reizigers met de OV-chipkaart extra korting te geven.
Hebben we sinds vorig jaar nog ander onderzoek gehad over de waardering?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_80991510
quote:
Op maandag 3 mei 2010 07:23 schreef Tokus het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat jij nog nooit bij de RET je kaart met muntgeld hebt geprobeerd op te laden. Ja, het kan wel, maar het is heel onhandig, en ook natuurlijk precies niet zoals normale automaten werken.


Zoals meestal kom je met linkjes naar hoe het in theorie werkt. In de praktijk blijken er echter allerhande ogen en haken aan te zitten waardoor het verre van ideaal is.
Het klopt dat ik niet met muntgeld ga opladen. Ik maak me niet zo druk om die kleine dingen dat ik perse met contant geld wil betalen. Pinnen vind ik veel handiger.
Net als veel mensen zeuren over de privacy die in gevaar komt door de chipkaart maar ondertussen wel met de GSM bellen, pinnen en veel op internet zitten.

Het is teveel "principe" gezeur naar mijn mening. Dat zal voor een aantal mensen best wel van belang zijn. Maar om het op de chipkaart in zijn geheel te gaan projecteren en doen alsof daarom iedereen het maar kut vind is wel erg simpel.
Leaf
pi_80991538
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:04 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Niet zo drammerig zijn met je woord leugen, ik heb me daar gewoon in vergist.
Ik dacht dat je zo goed op de hoogte was van de mogelijkheden...
Leaf
pi_80991636
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:25 schreef Maverick_tfd het volgende:
@VancouverFan
Twee vragen,

-Ben je beroepsmatig betrokken bij de OV-chipkaart?
en
-Maak je zelf gebruik van de OV-chipkaart?

Wat sommige dingen betreft heb je een punt maar het lijkt wel alsof je er niks negatiefs over wil horen, terwijl er heel veel mensen zijn met negatieve ervaringe.
Ik heb geen banden met welk OV bedrijf dan ook. Ik maak zelf gebruik van de OV chipkaart.

Van mij mag er best wel kritiek zijn, opbouwende kritiek graag zelfs, dan kan het alleen maar beter van worden. Maar het merendeel van de kritiek hier is toch echt gezeur in mijn ogen. Geen rekening houden met het feit dat er nog volop aan gebouwd en gesleuteld wordt. Dat reizigers en OV personeel er nog aan moeten wennen. Zeuren over de privacy maar daarnaast wel met GSM bellen en pinnen.
Leaf
pi_80991694
quote:
Op maandag 3 mei 2010 07:36 schreef Schenkstroop het volgende:
Waarom krijgen de burgers eigenlijk nooit de keuze? Als wij als groot collectief fouten maken nemen wij verantwoordleijkheid of leren wij daarvan. Nu bepaald de overheid wat er gebeurt. Of eigenlijk nu bepalen de corporaties met veel geld via lobby's en politici (en het gemeenschapdsgeld) wat er gebeurt. Zoals de gezondheidszorg. Hoezo is dat sociaal gebleken? Maar we moeten wel meer dokken. Beter systeem?
De burger heeft een regering aangesteld om de keuzes voor hun te maken. Als de burger persoonlijk over alles zou moeten beslissen, dan is de regering en tweede kamer niet nodig.
Leaf
pi_80991772
quote:
Op maandag 3 mei 2010 08:00 schreef Light het volgende:
Die eerlijkere prijzen is ook grote onzin. Ok, je betaalt voor wat je reist, dat zou eerlijker kunnen zijn. Goedkoper is het allerminst. In Enschede kan ik voor 2 strippen naar het station, ongeacht vertrekpunt. Met een OV-chipkaart-basistarief van € 0,78 (bron: 9292ov.nl) durf ik de bewering aan dat driekwart van de Enschedeers meer kwijt is voor een ritje naar het station. Goedkoper wordt het op die manier natuurlijk niet.
Zijn de prijzen al definitief in Enschede en kun je niet meer met strippenkaart reizen?

Sowieso is Enschede niet maatgevend voor heel Nederland.
Leaf
pi_80992099
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:09 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Niet redelijk perfect omdat iedereen niet beter weet, maar omdat het systeem zo was. Beter quoten.
Dus mijn stelling dat als de OV chipkaart al 20 jaar had bestaan en vervangen zou worden door de strippenkaart en jij dan ook op je achterste benen staan, klopt.
quote:
Dus een rit tussen A en B met verschillende tarieven is wel duidelijk en terecht?
Ik had ook liever gezien dat ze hemelsbreed zouden rekenen, maar het is wel eerlijker betalen per km.
quote:
In- én uitchecken i.p.v. 1 keer stempelen is een vooruitgang? In- én uitchecken kost minder tijd dan 1 keer stempelen?
Ja dat denk ik wel. Stempelen moesten je altijd vouwen en goed mikken om de kaart in de automaat te krijgen. Pas hoef je alleen maar langs een lezer te halen. Hoef je amper stil te staan.
quote:
De chipkaart vervalt nooit? Hoef je ook nooit meer wat aan te doen?
Om de 5 jaar. Heel wat minder vaak dan om de paar weken een nieuwe strippenkaart te kopen.
Leaf
pi_80992320
quote:
Op maandag 3 mei 2010 11:25 schreef Maverick_tfd het volgende:
@VancouverFan
Twee vragen,

-Ben je beroepsmatig betrokken bij de OV-chipkaart?
en
-Maak je zelf gebruik van de OV-chipkaart?

Wat sommige dingen betreft heb je een punt maar het lijkt wel alsof je er niks negatiefs over wil horen, terwijl er heel veel mensen zijn met negatieve ervaringe.
Ja.

Eerst kwam hij met de username "houtworm", daarna met "snowgoon" en nu "vancouverFan". Vreemd genoeg iedere keer wanneer er een topic over de OV-chipkaart omhoog komt, en anders is hij nergens op het forum te bekennen.

Zo schoof hij alle kritiek al voor de invoering, tijdens de invoering en ook nu na de invoering van de OV-chipkaart zomaar van tafel. Niets meer dan lof over de OV-chipkaart. De mensen die kritiek hebben, hebben het mis. Aldus die user die betaald wordt om hier de grammafoonplaat grijs te draaien.
Het is alsof je tegen de muur praat. Zinloos. Verscheidene users hebben het al meerdere malen gedaan, maar alle argumenten en feiten worden óf genegeerd, óf als onjuist benoemd. Zonde van je tijd dus. Lees de voorgaande OV-chipkaarttopics maar eens.
pi_80992549
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:05 schreef VancouverFan het volgende:


Ik had ook liever gezien dat ze hemelsbreed zouden rekenen, maar het is wel eerlijker betalen per km.
.
Betalen per kilometer is helemaal niet eerlijker, ja voor de vervoerders, maar een openbaar vervoer kan bestaan bij gratie van reizigers en die zouden dus koning moeten zijn voor dit product.

Hemelsbreed zou ik graag mijn reis dan compleet willen afreken zonder met verschillende vervoerders geconfronteerd te worden en tussen verschillende soorten vervoer weer opnieuw instap tarieven te moeten betalen. Daar trek je reizigers mee naar het openbaar verveer niet door het duurder te maken als zelf een auto gaan rijden.
pi_80992584
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:11 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ja.

Eerst kwam hij met de username "houtworm", daarna met "snowgoon" en nu "vancouverFan". Vreemd genoeg iedere keer wanneer er een topic over de OV-chipkaart omhoog komt, en anders is hij nergens op het forum te bekennen.

Zo schoof hij alle kritiek al voor de invoering, tijdens de invoering en ook nu na de invoering van de OV-chipkaart zomaar van tafel. Niets meer dan lof over de OV-chipkaart. De mensen die kritiek hebben, hebben het mis. Aldus die user die betaald wordt om hier de grammafoonplaat grijs te draaien.
Het is alsof je tegen de muur praat. Zinloos. Verscheidene users hebben het al meerdere malen gedaan, maar alle argumenten en feiten worden óf genegeerd, óf als onjuist benoemd. Zonde van je tijd dus. Lees de voorgaande OV-chipkaarttopics maar eens.
Eerst kwam die met een andere username?
Ik post ook in tal van andere topics dus ik snap niet waar je het over hebt. Ik zou worden betaald om hier de OV chipkaart te verdedigen.

Heb je ze wel allemaal op een rijtje of zie je vaker spoken?
Leaf
pi_80992663
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Betalen per kilometer is helemaal niet eerlijker, ja voor de vervoerders, maar een openbaar vervoer kan bestaan bij gratie van reizigers en die zouden dus koning moeten zijn voor dit product.

Hemelsbreed zou ik graag mijn reis dan compleet willen afreken zonder met verschillende vervoerders geconfronteerd te worden en tussen verschillende soorten vervoer weer opnieuw instap tarieven te moeten betalen. Daar trek je reizigers mee naar het openbaar verveer niet door het duurder te maken als zelf een auto gaan rijden.
Ik weet niet of je zo blij zou moeten worden van 1 vervoerder. De concurrentie houd ze toch wel scherp. En je vergeet ook weer dat het openbaar vervoer is. Massa transport. Daar is geen budgetaire ruimte om het alle klanten naar de zin te maken.
Leaf
pi_80992857
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:56 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zijn de prijzen al definitief in Enschede en kun je niet meer met strippenkaart reizen?
Of de prijzen definitief zijn, weet ik niet. Het is mogelijk met een ov-chipkaart te reizen, maar met strippenkaart mag ook nog.
quote:
Sowieso is Enschede niet maatgevend voor heel Nederland.
Misschien niet, maar als ik kijk naar het instaptarief (78 eurocent, volgens 9292ov.nl) dan vraag ik me af of het in de rest van het land beter is. Het instaptarief met een strippenkaart is 1 strip, dus 50-51 cent (op basis van de voorverkoopprijs).

Misschien moet ik een ander voorbeeld geven. Rotterdam Centraal - Rotterdam Zuidplein was in de strippenkaarttijd 2 strippen (voor zover ik weet). Tegenwoordig mag je 1,42 euro afrekenen voor die reis (volgens 9292ov.nl). Da's een prijsstijging van een slordige 40%.
Nog een voorbeeld. Arnhem - Nijmegen, met de bus. 6 strippen (omgerekend 3 euro), maar met ov-chipkaart mag je 3,54 euro afrekenen. Een prijsstijging van 18%.
pi_80993044
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:19 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Eerst kwam die met een andere username?
Ik post ook in tal van andere topics dus ik snap niet waar je het over hebt. Ik zou worden betaald om hier de OV chipkaart te verdedigen.

Heb je ze wel allemaal op een rijtje of zie je vaker spoken?
Dat je een flauwe kloon bent die steeds dezelfde "discussie"tactieken gebruikt, namelijk: ontwijken van discussie en negeren van argumenten. Je kan dan wel met een andere username aan komen zetten, maar vanaf post één val je al door de mand.
  Redactie Frontpage dinsdag 4 mei 2010 @ 00:35:35 #91
145738 superworm
is erbij
pi_80993048
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zone_%28openbaar_vervoer%29

Een zone is 4 a 5 kilometer gemiddeld, zegt Wikipedia, dus precies weet ik het niet. Een strip kost, wat, 45 cent of zo? Dit komt dus neer op 10 cent per kilometer en dat zou de chipkaartcijfers staven.

Bovendien zou je er goed aan doen de wiki over zones eens door te nemen. Ook bij de strippenkaart word je op alle mogelijke manieren genaaid waar je bij staat en daar hoor je nooit iemand over klagen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_80993117
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:35 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat je een flauwe kloon bent die steeds dezelfde "discussie"tactieken gebruikt, namelijk: ontwijken van discussie en negeren van argumenten. Je kan dan wel met een andere username aan komen zetten, maar vanaf post één val je al door de mand.
Dat laatste is denk ik eerder van toepassing op jou.
Volgens mij ga ik genoeg de discussie aan, misschien zelfs teveel. Ik reageer op vanalles, dat ik het er niet mee eens ben wil niet zeggen dat ik het negeer.

Ik moet je toch echt teleurstellen. Er zijn meerdere mensen die de OV chipkaart graag zien komen
Leaf
pi_80993144
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:35 schreef superworm het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zone_%28openbaar_vervoer%29

Een zone is 4 a 5 kilometer gemiddeld, zegt Wikipedia, dus precies weet ik het niet. Een strip kost, wat, 45 cent of zo? Dit komt dus neer op 10 cent per kilometer en dat zou de chipkaartcijfers staven.

Bovendien zou je er goed aan doen de wiki over zones eens door te nemen. Ook bij de strippenkaart word je op alle mogelijke manieren genaaid waar je bij staat en daar hoor je nooit iemand over klagen.
Precies. Er wordt nu ook gezegd dat de prijzen per KM verschillend zijn. Dat is niet anders dan bij de zones. Die zijn ook van verschillende grotes.
Leaf
pi_80993629
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:29 schreef Light het volgende:

[..]

Of de prijzen definitief zijn, weet ik niet. Het is mogelijk met een ov-chipkaart te reizen, maar met strippenkaart mag ook nog.
[..]

Misschien niet, maar als ik kijk naar het instaptarief (78 eurocent, volgens 9292ov.nl) dan vraag ik me af of het in de rest van het land beter is. Het instaptarief met een strippenkaart is 1 strip, dus 50-51 cent (op basis van de voorverkoopprijs).

Misschien moet ik een ander voorbeeld geven. Rotterdam Centraal - Rotterdam Zuidplein was in de strippenkaarttijd 2 strippen (voor zover ik weet). Tegenwoordig mag je 1,42 euro afrekenen voor die reis (volgens 9292ov.nl). Da's een prijsstijging van een slordige 40%.
Nog een voorbeeld. Arnhem - Nijmegen, met de bus. 6 strippen (omgerekend 3 euro), maar met ov-chipkaart mag je 3,54 euro afrekenen. Een prijsstijging van 18%.
Rotterdam CS zuidplein was 2 zones, 3 strippen, 1,50. Dus het is juist goedkoper geworden.

http://www.ret.nl/reizen-(...)T_Zonekaart2009.ashx

En dat is vaak zo vervelend in deze discussie. Mensen weten niet goed waar ze het over hebben, vormen toch een conclusie en gooien het op het net.

Het stuk Arnhem Nijmegen kan ik zo snel niet vinden. Het kan best dat dat inderdaad duurder is. Dat is ook telkens zo gezegd. De ene keer is de OV chiipkaart goedkoper, de andere keer duurder.
Leaf
pi_80993874
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Rotterdam CS zuidplein was 2 zones, 3 strippen, 1,50. Dus het is juist goedkoper geworden.

http://www.ret.nl/reizen-(...)T_Zonekaart2009.ashx
Ok, dan zat ik daar fout. Zo goed ben ik ook niet bekend in Rotterdam. Die reis is dan zo'n 5 % goedkoper geworden.
quote:
En dat is vaak zo vervelend in deze discussie. Mensen weten niet goed waar ze het over hebben, vormen toch een conclusie en gooien het op het net.

Het stuk Arnhem Nijmegen kan ik zo snel niet vinden. Het kan best dat dat inderdaad duurder is. Dat is ook telkens zo gezegd. De ene keer is de OV chiipkaart goedkoper, de andere keer duurder.
Ik heb die gegevens gewoon van 9292ov.nl. En dat het de ene keer goedkoper en de andere keer duurder is, zal best. Maar tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar trajecten gevonden waar het duurder geworden is.
pi_80995591
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:19 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Eerst kwam die met een andere username?
Ik post ook in tal van andere topics dus ik snap niet waar je het over hebt. Ik zou worden betaald om hier de OV chipkaart te verdedigen.

Heb je ze wel allemaal op een rijtje of zie je vaker spoken?
nou dat zijn geen spoken hoor, dezelfde stijl en dezelfde argumenten met je pinpas en GSM en die repeterende breuk dat de OV chipkaart goedkoper is. En ook altijd 10 posten achter elkaar.

En die 2 posten in een ander topic mag je nauwelijks mee tellen
pi_80995599
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 01:10 schreef Light het volgende:

[..]

Ok, dan zat ik daar fout. Zo goed ben ik ook niet bekend in Rotterdam. Die reis is dan zo'n 5 % goedkoper geworden.
[..]

Ik heb die gegevens gewoon van 9292ov.nl. En dat het de ene keer goedkoper en de andere keer duurder is, zal best. Maar tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar trajecten gevonden waar het duurder geworden is.
De OV chipkaart is 1% goedkoper in Rotterdam geworden, alleen VF vergeet erbij te vertellen dat net voor de invoering van de OV chipkaart de zones even flink kleiner zijn gemaakt, wat heeft geleid tot een prijsverhoging van 15 a 20% zodat de invoering van de OV chipkaart uberhaupt mogelijk was voor de RET

Wat VF ook vergeet te vermelden dat van Provinciale Staten de tarieven in ZUid Holland gemiddeld 7,5 % mogen stijgen, ter compensatie van gedaalde reizigersaantallen als gevolg van de OV chipkaart.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 mei 2010 @ 07:20:48 #98
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_80995721
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:37 schreef VancouverFan het volgende:
Er zijn meerdere mensen die de OV chipkaart graag zien komen
maar geen enkele gaat een gebruiksvoorwerp zo stellig verdedigen zonder er belang bij te hebben
(afgezien van wat wat rare wijven die Ugg-fanaat zijn).
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_80996384
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:22 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik weet niet of je zo blij zou moeten worden van 1 vervoerder. De concurrentie houd ze toch wel scherp. En je vergeet ook weer dat het openbaar vervoer is. Massa transport. Daar is geen budgetaire ruimte om het alle klanten naar de zin te maken.
We hebben het over eerlijke tarieven en niet over verschillende vervoerders die we op of in de markt hebben. We hebben helaas dit zelf zo gecreerd omdat marktwerking in de OV het beter voor iedereen zou maken.

Maar om terug te komen op eerlijke beprijzing, als klant heb ik vaak niet de keuze uit de vervoerder en ben ik al blij als er een bus vertrekt , omdat bussen nooit een rechte lijn rijden wordt je al;s ov-chipkaart gebruiker dan al per definitie genaaid.
pi_80996517
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 08:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We hebben het over eerlijke tarieven en niet over verschillende vervoerders die we op of in de markt hebben. We hebben helaas dit zelf zo gecreerd omdat marktwerking in de OV het beter voor iedereen zou maken.

Maar om terug te komen op eerlijke beprijzing, als klant heb ik vaak niet de keuze uit de vervoerder en ben ik al blij als er een bus vertrekt , omdat bussen nooit een rechte lijn rijden wordt je al;s ov-chipkaart gebruiker dan al per definitie genaaid.
en dat begrijpt VF ook al niet

Ik kan vanuit Ridderkerk 3 bussen nemen naar Rotterdam, hetzelfde begin en uitpunt en de tarieven lopen van 1,86 tot 2,96 over een afstand van een paar km

Dus kunnen we rustig stellen dat buiten de stad de prijs vaak veel hoger uitvalt dan nu met de strippenkaart
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')