Als ik zou zeggen dat het mij ook worst was, ging je daar ook nog over zeuren.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zal me een wordt wezen. Voorlopig roep je zomaar wat zonder daar bewijs voor te hebben. Het zou je sieren als je dat ook gewoon toe zou geven. Maar op deze manier wordt wel heel erg duidelijk dat je alleen maar wil zeuren om het zeuren.
Welke vraag?quote:Voorbeeld voor wat in godsnaam?
Je loopt nu al een dag of drie te miepen over iets wat totaal niet tekenend is voor het functioneren voor de OV chipkaart.
Bij gebrek aan beter klamp je je er wanhopig aan vast en kan het niet anders zijn dat de agenten sinds de invoering van de OV chipkaart ineens zwartrijden....
[..]
Waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn vraag?
Die stond er toch duidelijk.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:07 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als ik zou zeggen dat het mij ook worst was, ging je daar ook nog over zeuren.
[..]
Welke vraag?
quote:Achja. Wat is normaal he?
Een vaag Telegraaf bericht over agenten die afspraken niet nakomen, wanhopig gebruiken om iets aan te tonen over zwartrijden. Is dat normaal?
Jij gaat nu steeds meer de discussie vervalsen.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:05 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
[..]
Anders lees je je even in.
[..]
Zoals je het nu neerzet kan het wel degelijk.
[..]
Zwartrijden is slechts licht afgenomen. Bewijs (dat voor VF ooit misschien überhaupt geaccepteerd zal worden...) is daar niet voor. Maar met een beetje gezond verstand kan ieder normaal persoon dat bedenken. Uit het aangehaalde bericht blijkt dat zelfs de politie niet op de juiste manier gebruik maakt van de kaart (of het nu kan/mag van wie-dan-ook, het gebeurt gewoon)
Claimen dat zwartrijden is afgenomen op basis van zeer summier onderzoek is gewoon niet juist.
[..]
Anders lees je je even in.
[..]
De chipkaart maakt het gemakkelijker, omdat je aan de kaart zelf niets meer ziet, i.t.t. een strippenkaart.
[..]
Als jij hier nog een discussie in ziet, er zijn meer dan genoeg (keiharde) feiten die worden afgedaan, genegeerd, worden betwijfeld, etc., en dat allemaal door 1 persoon.
Het antwoord staat hier:quote:
quote:Alles en iedereen die (bewezen) kritiek heeft op de chipkaart bestrijden of zwart maken omdat jij van mening bent 'dat het allemaal wel mee valt'. Is dat normaal?
Jij zou geen feiten negeren?quote:Op zondag 2 mei 2010 21:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij gaat nu steeds meer de discussie vervalsen.
Er zijn duidelijke cijfers over het zwartrijden. Jij hebt geen enkel bewijs of onderbouwing dat die cijfers niet kloppen maar toch durf je te zeggen dat die cijfers fout zijn.
Je bent wel heel wanhopig als je nu ronduit gaat liegen en dan mij ervan beschuldigd dat ik feiten negeer.
Nee dat doe ik niet.quote:
Dat heb ik gedaan. Ik trek je argumentatie een stukje verder. Lekker makkelijk antwoord in plaats van inhoudelijk te reageren.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:07 schreef Stupendous76 het volgende:
anders lees je je even in
---------------quote:OV-chipkaart per 1 oktober verplicht
ARNHEM - De provincie wil vanaf 1 oktober de strippenkaart in Gelderland afschaffen. De OV-chipkaart is dan het enige geldige betaalmiddel in het openbaar vervoer.
Dat heeft gedeputeerde Van Haaren woensdag gezegd in de vergadering van Provinciale Staten. Voorwaarde is dat de opstartproblemen met de OV-chipkaart zijn opgelost.
Dat de reizigers op de Veluwe duurder uit zijn met de OV-chipkaart betekent volgens Van Haaren dat ze met de strippenkaart al die tijd mazzel hebben gehad.
---------------quote:'OV-chipkaart maakt reizen duurder'
28-4-2010 22:27:13
De invoering van de OV-chipkaart maakt het openbaar vervoer fors duurder. De prijzen zouden met bijna 20% stijgen. Dat beweert de SP in Zwolle na onderzoek.
De fractie heeft fictieve busritten gemaakt met de chipkaart en die vergeleken met de strippenkaart. Minister Huizinga van Verkeer en Waterstaat heeft eerder dit jaar toegezegd een onderzoek te starten naar de tarieven. De Zwolse SP hoopt dat haar onderzoek daarin mee wordt genomen. Volgens Huizinga zou het openbaar niet duurder worden.
quote:Reizen in Amsterdam met ov-chip 1,5 procent duurder
AMSTERDAM - Reizen is met de ov-chipkaart in Amsterdam gemiddeld 1,5 procent duurder dan met een bij sigarenboer of postkantoor gekochte strippenkaart.
Zo worden de vervoermaatschappijen gecompenseerd voor de 'opbrengstenderving' die ontstaat doordat, na invoering van de ov-chipkaart, minder reizigers pas na instappen een kaartje zullen kopen bij de chauffeur.
Dat staat in het onderzoek dat de commissie-Kist op verzoek van de Tweede Kamer heeft verricht naar de kosten van de ov-chipkaart in Amsterdam.
De helft van de reizigers die in het verleden op de halte ontdekten dat ze geen strippenkaart hadden, zal straks wel een ov-chipkaart op zak hebben, zo is verondersteld bij het vaststellen van het kilometertarief voor de ov-chipkaart. Reizigers zullen in dat geval geen duur kaartje kopen bij de conducteur.
Als deze reizigers - die na invoering van de ov-chipkaart dus minder gaan betalen - worden meegeteld, valt de balans uit in het voordeel van de ov-chipkaart. In totaal is de reiziger zelfs 1,4 procent goedkoper uit dan met de strippenkaart. Gemiddeld genomen althans. Wie met de strippenkaart lange reizen maakt door grote zones gaat met de chipkaart veelal meer betalen.
Volgens de commissie-Kist kan gesproken worden van een 'kostenneutrale overgang naar de ov-chipkaart'. Minister van Verkeer Camiel Eurlings heeft daarop gisteren toestemming gegeven voor het schrappen van de strippenkaart in Amsterdam per 3 juni.
Het GVB heeft verheugd gereageerd op het besluit van de minister. Het GVB maakt nu extra kosten omdat het twee betaalsystemen tegelijk in bedrijf moet houden.
Het aantal reizigers dat in de tram of bus vergeet uit te checken is inmiddels tot 1 procent teruggedrongen. In de metro, waar de strippenkaart al in augustus verdween en de reizigers door dichte tourniquettes eraan wordt herinnerd om uit te checken, ligt dat aantal nog lager.
Ook is het GVB nog coulant in het terugbetalen voor reizigers die vergeten uit te checken. Volgens de Commissie-Kist heeft inmiddels negentig procent van de Amsterdamse reizigers een chipkaart.
(BART VAN ZOELEN) 21-04-10 15:38
Jawel, dat heet een wedervraag. Misschien niet goed genoeg voor jou, maar dat is heel veel in deze reeks niet. Wen er maar aan.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Niet lekker makkelijk antwoorden, jij komt met het voorstel om het OV helemaal gratis te maken.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:23 schreef Prachtman het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Ik trek je argumentatie een stukje verder. Lekker makkelijk antwoord in plaats van inhoudelijk te reageren.
Dat wc-eend zegt dat wc-eend het beste is betekent niet dat het waar is. Vlak na de invoering van die kaart bleek uit onderzoek door de vervoerbedrijven dat zwartrijden gigantisch was afgenomen. Sindsdien is er nooit een ander geluid gehoord van de vervoerbedrijven, terwijl voor de bus en de tram zwartrijden veel gemakkelijker is geworden. En dat zul je ook niet in een onderzoek terugvinden, want als je voortijdig uitcheckt sta je in de statistieken toch als reiziger geboekt.quote:Daarnaast, Waarom zou ik me moeten inlezen in wat mensen roepen over het zwartrijden terwijl er cijfers liggen die anders spreken? Nogmaals, dat 'veel' mensen iets roepen betekend niet dat het waar is.
21 april 2010quote:Op dit moment is er nog een relatief kleine groep mensen die daadwerkelijk problemen met het gebruik en aanvragen van de OV-chipkaart. Het overgrote deel van de mensen heeft hier geen problemen mee (gehad) en gebruikt hem dagelijks. De invoering van de Studenten OV-chipkaart is hierop wel een uitzondering, dit was een puinhoop en bracht veel meer problemen mee dan verwacht. Deze zijn op dit moment ook zo goed als opgelost.
Lekker makkelijk weer. Wen er maar aan dat ik gezeur gezeur noem en niet alles wat jij zegt als feit zie.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:24 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Jawel, dat heet een wedervraag. Misschien niet goed genoeg voor jou, maar dat is heel veel in deze reeks niet. Wen er maar aan.
uit je laatste link: Vooral studenten klagen over de kaart. Ook over het OV-loket zelf, 'ombudsman voor een beter openbaar vervoer', komen er bij het alternatieve meldpunt veel klachten binnen.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:30 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Niet lekker makkelijk antwoorden, jij komt met het voorstel om het OV helemaal gratis te maken.
Wat an sich niet zo heel verkeerd is, in België werkt het in een aantal steden al jaren perfect en de proef die ze hier hebben gehouden (ik dacht Eindhoven) toonde ook aan dat dat heel goed kan. Is vervolgens wel bij die proef gebleven...
[..]
Dat wc-eend zegt dat wc-eend het beste is betekent niet dat het waar is. Vlak na de invoering van die kaart bleek uit onderzoek door de vervoerbedrijven dat zwartrijden gigantisch was afgenomen. Sindsdien is er nooit een ander geluid gehoord van de vervoerbedrijven, terwijl voor de bus en de tram zwartrijden veel gemakkelijker is geworden. En dat zul je ook niet in een onderzoek terugvinden, want als je voortijdig uitcheckt sta je in de statistieken toch als reiziger geboekt.
[..]
21 april 2010
artikel is van mei en jij zegt eerder dat de problemen voor studenten grotendeels opgelost zijn.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:16 schreef Prachtman het volgende:
[..]
uit je laatste link: Vooral studenten klagen over de kaart. Ook over het OV-loket zelf, 'ombudsman voor een beter openbaar vervoer', komen er bij het alternatieve meldpunt veel klachten binnen.
Dit onderstreept wat ik al zei, de studenten hebben veel problemen gehad, deze zijn ondertussen bijna allemaal opgelost en wat nu nog rest hierover is de afhandeling van de schadevergoeding.
Ook nu zijn er in bus en tram gewoon controles op kaartjes, als je niet hebt ingechecked bij de controle krijg je een boete, net als 'vroeger'. Hier is verder niets aan veranderd. In de statistieken zal dit niet veel veranderen, er vanuit gaande dat deze controles gewoon doorgaan. De pakkans en de statistiek hierover zou dus hetzelfde moeten blijven.
Daarnaast, wie is wc-eend? De tegenstanders die roepen dat het systeem slecht is of de OV-bedrijven die al dan niet een te rooskleurig beeld voorstellen?
het zwartrijden is natuurlijk ook mede afgenomen door de grote hoeveelheden personeel bij bv de metrostations.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:16 schreef Prachtman het volgende:
[..]
uit je laatste link: Vooral studenten klagen over de kaart. Ook over het OV-loket zelf, 'ombudsman voor een beter openbaar vervoer', komen er bij het alternatieve meldpunt veel klachten binnen.
Dit onderstreept wat ik al zei, de studenten hebben veel problemen gehad, deze zijn ondertussen bijna allemaal opgelost en wat nu nog rest hierover is de afhandeling van de schadevergoeding.
Ook nu zijn er in bus en tram gewoon controles op kaartjes, als je niet hebt ingechecked bij de controle krijg je een boete, net als 'vroeger'. Hier is verder niets aan veranderd. In de statistieken zal dit niet veel veranderen, er vanuit gaande dat deze controles gewoon doorgaan. De pakkans en de statistiek hierover zou dus hetzelfde moeten blijven.
Daarnaast, wie is wc-eend? De tegenstanders die roepen dat het systeem slecht is of de OV-bedrijven die al dan niet een te rooskleurig beeld voorstellen?
Bij een roze kaart kan je ook gevraagd worden bewijs te tonen voor de korting. Net als bij abonnementskaarten. Ik ben nooit in Singapore geweest, dus ik heb geen idee wat de details zijn van de reisproducten daar. Het lijkt me logisch dat die anonieme kortingsproducten ergens in het systeem gecontroleerd worden op geldigheid.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:21 schreef macca728 het volgende:
leuk dat je ook hier niet op reageert, net als VF
wat een rare vergelijking, je kan nu toch ook anoniem reizen en met abonnement en kortingen ?
Je kan ook bv een 'roze' anonieme chipkaart uitgeven net zoals nu gebeurt.
dus waarom niet kiezen voor een anonieme OV chipkaart, net als in Singapore ???
Ja ID kaart is bewijs voor de korting nu, kan dat niet met OV chipkaart ofzo ?quote:Op zondag 2 mei 2010 22:34 schreef Prachtman het volgende:
[..]
Bij een roze kaart kan je ook gevraagd worden bewijs te tonen voor de korting. Net als bij abonnementskaarten. Ik ben nooit in Singapore geweest, dus ik heb geen idee wat de details zijn van de reisproducten daar. Het lijkt me logisch dat die anonieme kortingsproducten ergens in het systeem gecontroleerd worden op geldigheid.
Het artikel is van eind april, logisch dat hierin de aantallen nog hoog liggen.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
artikel is van mei en jij zegt eerder dat de problemen voor studenten grotendeels opgelost zijn.
Dus waarom blijven die dan klagen ?
in Singapore kan je hem zelfs opladen via je bank.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:34 schreef Prachtman het volgende:
[..]
Bij een roze kaart kan je ook gevraagd worden bewijs te tonen voor de korting. Net als bij abonnementskaarten. Ik ben nooit in Singapore geweest, dus ik heb geen idee wat de details zijn van de reisproducten daar. Het lijkt me logisch dat die anonieme kortingsproducten ergens in het systeem gecontroleerd worden op geldigheid.
en eind april is al zoooo lang geleden, en tot dusver zijn ze al in heeeeel de maand mei er mee bezig...... ?quote:Op zondag 2 mei 2010 22:38 schreef Prachtman het volgende:
[..]
Het artikel is van eind april, logisch dat hierin de aantallen nog hoog liggen.
volgens mij iwas 16 maart alles al in orde volgens het ministerie, dat was namelijk de voorwaardequote:Op zondag 2 mei 2010 22:38 schreef Prachtman het volgende:
[..]
Het artikel is van eind april, logisch dat hierin de aantallen nog hoog liggen.
Er is een verschil tussen alles in orde en werkzaam voor de overgrote meerderheid. Gezien de enorme aantallen studenten, ~650.000 die begin dit jaar een chipkaart nodig hadden, is het percentage dat rond 16 maart nog problemen hadden relatief klein. Dat dat kleine percentage alsnog een paar duizend studenten waren is jammer, ondertussen is bijna alles voor hen opgelost.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
volgens mij iwas 16 maart alles al in orde volgens het ministerie, dat was namelijk de voorwaarde
Gek dat ze dan in april nog gaan klagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |