abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78934958


De vorige topics vind je hier: deel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14, deel 15, deel 18, deel 20, deel 22, deel 23


Meer informatie: wikipedia over de ov-chipkaart wikipedia over de Oyster-card (in gebruik in Londen) wikipedia over de Octopus-card (in gebruik in Hong Kong)

De website van TLS; het samenwerkingsverband om de ov-chipkaart in te voeren De officiële OV-chipkaartwebsite (van TLS) NS-website over de OV-chipkaart project website van TLS? De website over de OV-chipkaart voor studenten (beheerd door NS)

De website van Reizigersvereniging ROVER Het Dossier OV-Chipkaart op de ROVER-site Het Klachtenformulier van het OV-loket van ROVER, waar klachten over de OV-chipkaart of andere OV-klachten kunnen worden doorgegeven

leuke annecdotes over de ov_chipkaart

Op zoek naar een oplaadpunt? Google Maps met alle ophaal- en oplaadpunten

OP De OP vind je hier. Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).

M'n eerste eigen topic
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:31 schreef Tokus het volgende:

[..]

jij bent degene die die zin vetgedrukt had gemaakt in je quote. Ik niet.
Dus jij wilde mij die zin laten lezen, want dat was volgens jou de kern. Dus daar reageer ik op, en dan ben ik degene die selectief leest?
Als ik had gewild dat jij alleen dat ene zinnetje zou lezen, dan zou ik wel dat ene zinnetje gequote hebben en geen link naar het hele bericht hebben gegeven.
Denk je ook niet?

[ Bericht 70% gewijzigd door VancouverFan op 09-03-2010 17:14:07 ]
Leaf
pi_78935491
Als je dan dit topic opent doe het dan netjes met de rest van de geschiedenis erbij.

Hier trouwens een clip voor jou of de rest van de mensen.

pi_78935970
ov chip kaart perikelen # 22

Veel succes ermee, alleen topic 23 is er tussendoor geslopen want dat ging intieel over een geskimde automaat maar monde weer uit in een ovchipknip discussie.
pi_78936349
Heb even op internet gezocht maar wil om bevestiging vragen:
Heb een studentenchipkaart met weekabonnement. Als ik dan in kortingsuren met de trein wil reizen, moet ik gewoon een kaartje kopen met 40% reductie en bij controle het kaartje+chipkaart laten zien? Of is het al mogelijk om op saldo met korting te reizen met de trein?
pi_78936557
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:03 schreef Basp1 het volgende:
ov chip kaart perikelen # 22

Veel succes ermee, alleen topic 23 is er tussendoor geslopen want dat ging intieel over een geskimde automaat maar monde weer uit in een ovchipknip discussie.
Een eigen banner
Nou vooruit dan maar
Leaf
pi_78936873
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:10 schreef GuitarJJ het volgende:
Heb even op internet gezocht maar wil om bevestiging vragen:
Heb een studentenchipkaart met weekabonnement. Als ik dan in kortingsuren met de trein wil reizen, moet ik gewoon een kaartje kopen met 40% reductie en bij controle het kaartje+chipkaart laten zien? Of is het al mogelijk om op saldo met korting te reizen met de trein?
http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizen
quote:
Reizen in de kortingsuren
Zet saldo op je kaart als je in de kortingsuren reist met bus, tram of metro in Rotterdam of Amsterdam. De poortjes of kaartlezers berekenen in de daluren automatisch het juiste kortingstarief. Saldo kun je laden via de oplaadpunten en via de kaartautomaten in het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie op www.ov-chipkaart.nl
Zorg voor het reizen op saldo tijdens je kortingsperiode voor voldoende saldo op de kaart. Bij een negatief saldo kun je niet reizen. Je moet dan eerst je saldo opladen bij een oplaadautomaat.
Het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.
In gebieden waar je nog niet in en uit hoeft te checken (zie alinea In- en uitchecken: waar wel en waar niet), reis je in de kortingsuren met je Studenten OV-chipkaart, in combinatie met een roze
strippenkaart of een papieren (trein-)kaartje.
Als je niet zeker weet of je kunt in en uit checken, dan lijkt een kaartje kopen mij het handigst.
quote:
Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.
Leuk voordeeltje voor de studenten!
Als je moet betalen, bij het eerste station na de betaal periode, uitchecken en weer inchecken.
Bij vrij reizen gewoon in Groningen inchecken en gratis naar Maastricht reizen!
Leaf
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:54:30 #7
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78938215
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:55 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou dat duurt echt uren dat in en uit checken....
Nou ben je aan het overdrijven, het duurt geen uren. Het duurt wel te lang, zeker als er veel reizigers zijn en/of er vertraging is en/of je een krappe aansluiting hebt.
quote:
[..]

Ik zeg nergens dat ALLE mensen dat doen.
Je wekt de indruk van wel.
quote:
En waarom zou de suggestie dat er mensen zijn die bewust niet uitchecken onjuist zijn?
Omdat jij alle niet-uitchecks als bewust zwartrijden afdoet.
quote:
[..]

Mijn realiteit is tenminste positief. Jouw realiteit lijkt een zwartgallige te zijn waarbij je alleen maar dingen ziet die verkeerd gaan en niet werken.
Positief? Eerder naïef...
quote:
Maar bedankt voor het onderbouwen van mijn stelling dat er nog steeds zwartrijders zijn en dat het dus logisch is dat de OV bedrijven moeite doen om dat te beperken.
Was dat een stelling? Volgens mij eerder een feit, maar goed, die negeer jij constant, dus dat zou dan wel weer kloppen.
Overigens, met die chipkaart zou zwartrijden toch onmogelijk zijn? Is zelfs een van de bepalende argumenten geweest om dat ding in te voeren.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78939447
Hoeveel % zwartrijders zijn er nu nog in de metro in Rotterdam

Vorig jaar maart 4%, maar nu ?
pi_78939873
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dus ben jij ook zo iemand die alleen maar naar de nadelen kijkt en de voordelen niet wilt zien?


[quote]
Om met je eigen voorbeeld te spreken. Een medicijn dat vrijwel zeker jouw hoofdpijn verhelpt zul je niet nemen omdat er een kleine kans bestaat dat je ervan moet overgeven?
En als de kans op overgeven 100 procent is? Maar om mijn punt te herhalen, het is dus wel degelijk een mankement aan het product. Heel fijn dat er bepaalde voordelen zijn, maar de nadelen maken het in mijn optiek een faalproduct.
pi_78940819
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:54 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nou ben je aan het overdrijven, het duurt geen uren. Het duurt wel te lang, zeker als er veel reizigers zijn en/of er vertraging is en/of je een krappe aansluiting hebt.
Als er echt lange rijen ontstaan, dan kunnen er palen bij komen. Volgens mij geven alle vervoerders via hun website reizigers de kans om aan te geven waar de schoen wringt.
quote:
Je wekt de indruk van wel.
Dan moet je toch echt beter gaan leren lezen.
quote:
Omdat jij alle niet-uitchecks als bewust zwartrijden afdoet.
En ook dat lees je verkeerd.
quote:
Positief? Eerder naïef...
Misschien, nog altijd beter dan dat zwartgallige van jou.
quote:
Was dat een stelling? Volgens mij eerder een feit, maar goed, die negeer jij constant, dus dat zou dan wel weer kloppen.
Ik negeer constant dat er mensen zijn die misbruik maken van het OV als het kan
Daar ben ik juist begonnen toen men begon te miepen dat de borg niet nodig zou zijn.

Lees eens alles wat er staat ipv steeds maar weer op details te reageren.

En nee, zwartrijden zou niet onmogelijk zijn. Als je dat denkt, dan ben je echt naief. Het zou moeilijker gemaakt worden. Je hebt wel erg veel verkeerde indrukken. En ik denk toch dat dat aan jou ligt.
Overigens, met die chipkaart zou zwartrijden toch onmogelijk zijn? Is zelfs een van de bepalende argumenten geweest om dat ding in te voeren.
Leaf
pi_78940871
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:56 schreef nikk het volgende:

[..]

En als de kans op overgeven 100 procent is? Maar om mijn punt te herhalen, het is dus wel degelijk een mankement aan het product. Heel fijn dat er bepaalde voordelen zijn, maar de nadelen maken het in mijn optiek een faalproduct.
Als de kans op overgeven 100% is, is dat wel een reden om dat product niet te nemen. Maar de OV chipkaart is niet 100% stuk, onveilig, ongemakkelijk of verkeerd.

Met een auto kun je ook niet vliegen, is dat dan ook een mankement aan de auto?
Leaf
pi_78942364
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:16 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als de kans op overgeven 100% is, is dat wel een reden om dat product niet te nemen. Maar de OV chipkaart is niet 100% stuk, onveilig, ongemakkelijk of verkeerd.

Met een auto kun je ook niet vliegen, is dat dan ook een mankement aan de auto?


Ik weet niet in welke bochten jij je nu wilt wringen, maar de stelling was dat reizigers nu een extra stap moeten nemen en dat het uitchecken een onvolkomenheid is van het product. Laten we niet over vliegende auto's praten... Mag ik uit jouw opstelling nu opmaken dat je het eens bent met me?
pi_78942468
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:47 schreef nikk het volgende:

[..]



Ik weet niet in welke bochten jij je nu wilt wringen, maar de stelling was dat reizigers nu een extra stap moeten nemen en dat het uitchecken een onvolkomenheid is van het product. Laten we niet over vliegende auto's praten... Mag ik uit jouw opstelling nu opmaken dat je het eens bent met me?
Nee. Ik heb ondertussen al vaak genoeg gezegd dat ik het niet met je eens ben. Daar is niets aan veranderd.
De OV chipkaart is gemaakt met het idee dat men moet in en uit checken. Dus geen onvolkomenheid of mankement.
Dat je moet uitchecken is niet het gevolg van iets dat stuk is of niet werkt zoals het hoort.
Leaf
pi_78942557
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:20 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizen
[..]

Als je niet zeker weet of je kunt in en uit checken, dan lijkt een kaartje kopen mij het handigst.
[..]

Leuk voordeeltje voor de studenten!
Als je moet betalen, bij het eerste station na de betaal periode, uitchecken en weer inchecken.
Bij vrij reizen gewoon in Groningen inchecken en gratis naar Maastricht reizen!
Thanks
pi_78943566
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:49 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nee. Ik heb ondertussen al vaak genoeg gezegd dat ik het niet met je eens ben. Daar is niets aan veranderd.
De OV chipkaart is gemaakt met het idee dat men moet in en uit checken. Dus geen onvolkomenheid of mankement.
Dat je moet uitchecken is niet het gevolg van iets dat stuk is of niet werkt zoals het hoort.
Dat laatste heb ik nergens gezegd. Een onvolkomenheid wil niet zeggen dat iets stuk is of dat het niet werkt zoals het zou moeten. Dat wil alleen zeggen dat een onderdeel van het gehele product ov-chipkaart niet goed is. Uitchecken levert een extra stap op ten opzichte van de strippenkaart of abonnement. Dat is een feit. Extra stappen moeten maken als reiziger betekent per definitie dat het reizen met het OV minder makkelijk wordt gemaakt.

Laten we ook niet vergeten waar het aanvankelijk om ging. Dat wekelijks bijna 300.000 mensen vergeten uit te checken. Dat is niet alleen de schuld van de mensen zelf, maar ook van de onvolkomenheid van het product ov-chipkaart die datzelfde uitchecken vereist. Dat is wat ik beweerde.

[ Bericht 6% gewijzigd door nikk op 09-03-2010 20:15:40 ]
pi_78945438
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:09 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik nergens gezegd. Een onvolkomenheid wil niet zeggen dat iets stuk is of dat het niet werkt zoals het zou moeten. Dat wil alleen zeggen dat een onderdeel van het gehele product ov-chipkaart niet goed is. Uitchecken levert een extra stap op ten opzichte van de strippenkaart of abonnement. Dat is een feit. Extra stappen moeten maken als reiziger betekent per definitie dat het reizen met het OV minder makkelijk wordt gemaakt.

Laten we ook niet vergeten waar het aanvankelijk om ging. Dat wekelijks bijna 300.000 mensen vergeten uit te checken. Dat is niet alleen de schuld van de mensen zelf, maar ook van de onvolkomenheid van het product ov-chipkaart die datzelfde uitchecken vereist. Dat is wat ik beweerde.
Als iemand overstapt van fietsen naar auto rijden, dan moet die ook een groot aantal stappen ondernemen om daar aan te wennen.
Als je alleen maar de bus gewend bent, dan is reizen met de trein ook een hele verandering met extra / andere stappen.

Je kunt het wel perse onvolkomenheid blijven noemen of dat het niet goed is, maar dat is toch echt jouw persoonlijke mening.

En tegen die extra stap die jij zo hinderlijk vind kan ik een paar andere stappen zetten die verband houden met uitchecken:
- Door het op in/uit checken, hoef je nooit meer een kaartje te kopen (niet in de wachtrij voor een strippenkaart of treinkaartje)
- Geen gedoe meer met zones

2 stappen voorwaarts, 1 terug. Per saldo beter voor de reiziger.

Maar goed, blijf jij je maar lekker blindstaren op die "onvolkomenheid" van jou, je zou ook gewoon kunnen proberen er aan te wennen en zien dat het best wel meevalt.
Dat hebben de mensen die aan de strippenkaart moesten wennen ook gedaan. Net als veel van die 300.000 mensen die jij noemt.
Leaf
pi_78945910
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:45 schreef VancouverFan het volgende:

Je kunt het wel perse onvolkomenheid blijven noemen of dat het niet goed is, maar dat is toch echt jouw persoonlijke mening.
Toch vreemd dat veel mensen dit een onvolkomenheid vinden en jij het heel normaal vind dat er een product op de markt wordt gezet wat een grote kans op fouten heeft.

Heb je soms gewertk bij toyota dan? Aangezien die ook niet compleet uitontwikkelde producten op de markt hebben gezet. Het voordeel van een auto is alleen dat je als consument dan nog kan kiezen voor een ander merk. Die ov-chip knip wordt je door je strot geduwd met alle vage regeltjes erbij.
pi_78945996
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als iemand overstapt van fietsen naar auto rijden, dan moet die ook een groot aantal stappen ondernemen om daar aan te wennen.
Als je alleen maar de bus gewend bent, dan is reizen met de trein ook een hele verandering met extra / andere stappen.
Wederom haal je er zaken bij die niets met deze discussie te maken hebben. Sowieso is het een onzinnig punt die je maakt, maar ik heb geen zin om de discussie verder te vervuilen met irrelevante zaken.
quote:
Je kunt het wel perse onvolkomenheid blijven noemen of dat het niet goed is, maar dat is toch echt jouw persoonlijke mening.

En tegen die extra stap die jij zo hinderlijk vind kan ik een paar andere stappen zetten die verband houden met uitchecken:
- Door het op in/uit checken, hoef je nooit meer een kaartje te kopen (niet in de wachtrij voor een strippenkaart of treinkaartje)
- Geen gedoe meer met zones

2 stappen voorwaarts, 1 terug. Per saldo beter voor de reiziger.

Maar goed, blijf jij je maar lekker blindstaren op die "onvolkomenheid" van jou, je zou ook gewoon kunnen proberen er aan te wennen en zien dat het best wel meevalt.
Dat hebben de mensen die aan de strippenkaart moesten wennen ook gedaan. Net als veel van die 300.000 mensen die jij noemt.
Aha, dus je geeft toe dat het uitchecken ook één stap terug betekent? Maar je stelt dan wel dat de chipkaart per saldo een verbetering is? Dat laatste is eigenlijk waar de discussie om zou moeten gaan. Als jij tenminste durft toe te geven dat de chipkaart niet op álle vlakken een vooruitgang heeft betekent maar ook bepaalde nadelen met zich heeft meegebracht. Pas dan kunnen we een zinnige discussie hebben over de chipkaart.

Edit, even de voordelen die je noemt op een rijtje:
- Door het op in/uit checken, hoef je nooit meer een kaartje te kopen (niet in de wachtrij voor een strippenkaart of treinkaartje)
- Geen gedoe meer met zones

Je moet nog wel je chipkaart opladen. Tenzij je dat automatisch wilt laten doen, maar dat zou dan weer een extra stap betekenen en abonnementen waren vroeger net zo goed verkrijgbaar. En het wegvallen van zones levert ook nadelen op. Vrij reizen binnen een zone kan nu niet meer. De persoon in het vorige topic die voorheen kon kiezen uit drie bussen maar nu gedwongen wordt om net die ene bus te nemen is daarvoor een goed voorbeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door nikk op 09-03-2010 21:03:43 ]
pi_78946156
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:09 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik nergens gezegd. Een onvolkomenheid wil niet zeggen dat iets stuk is of dat het niet werkt zoals het zou moeten. Dat wil alleen zeggen dat een onderdeel van het gehele product ov-chipkaart niet goed is. Uitchecken levert een extra stap op ten opzichte van de strippenkaart of abonnement. Dat is een feit. Extra stappen moeten maken als reiziger betekent per definitie dat het reizen met het OV minder makkelijk wordt gemaakt.

Laten we ook niet vergeten waar het aanvankelijk om ging. Dat wekelijks bijna 300.000 mensen vergeten uit te checken. Dat is niet alleen de schuld van de mensen zelf, maar ook van de onvolkomenheid van het product ov-chipkaart die datzelfde uitchecken vereist. Dat is wat ik beweerde.
Het hele probleem is dat 300.000 niet vergeten uit te checken, maar dat het systeem hen niet uitcheckt.
En dan maakt nog maar een klein gedeelte gebruik van de OV chipkaart.

Extrapoleer het naar miljpenen reizigers!!

En dan moet je wekelijks een formulier gaan invullen op internet en wachten of je je geld terug krijgt, m\waar al een maximum aan gesteld wordt van 3x per jaar.

In London wordt hier 150 miljoen pond mee verdient op jaarbasis
Reken het maar uit wat het de OV bedrijven in Nederland gaat opleveren met nu 300.000 x 4 of 10 of 20 per week.
pi_78946223
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Wederom haal je er zaken bij die niets met deze discussie te maken hebben. Sowieso is het een onzinnig punt die je maakt, maar ik heb geen zin om de discussie verder te vervuilen met irrelevante zaken.
[..]

Aha, dus je geeft toe dat het uitchecken ook één stap terug betekent? Maar je stelt dan wel dat de chipkaart per saldo een verbetering is? Dat laatste is eigenlijk waar de discussie om zou moeten gaan. Als jij tenminste durft toe te geven dat de chipkaart niet op álle vlakken een vooruitgang heeft betekent maar ook bepaalde nadelen met zich heeft meegebracht. Pas dan kunnen we een zinnige discussie hebben over de chipkaart.
Jammer de OV chipkaart heeft in zijn optiek geen nadelen, dus discussie is zinloos, maar dat bleek al eerder onder zijn andere namen
pi_78946343
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toch vreemd dat veel mensen dit een onvolkomenheid vinden en jij het heel normaal vind dat er een product op de markt wordt gezet wat een grote kans op fouten heeft.

Heb je soms gewertk bij toyota dan? Aangezien die ook niet compleet uitontwikkelde producten op de markt hebben gezet. Het voordeel van een auto is alleen dat je als consument dan nog kan kiezen voor een ander merk. Die ov-chip knip wordt je door je strot geduwd met alle vage regeltjes erbij.
De grote kans op fouten wordt vooral veroorzaakt door de gebruikers. Uitchecken is echt geen raket wetenschap.

Waarom zou ik nou weer bij Toyota hebben gewerkt? Kan het echt niet in jouw hoofd doordringen dat er mensen zijn die geen problemen hebben met de OV chip kaart en daar ook voor durven uit te komen?

Dat iets je door de strot geduwd wordt is wel vaker het geval bij het OV. Daar kan ik ook niet kiezen wat voor een type bus ik wil, een intercity of een dubbeldekker, hoe laat ze vertrekken. Dat is juist het openbare eraan, 1 systeem voor iedereen.
Leaf
pi_78946430
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Wederom haal je er zaken bij die niets met deze discussie te maken hebben. Sowieso is het een onzinnig punt die je maakt, maar ik heb geen zin om de discussie verder te vervuilen met irrelevante zaken.
[..]

Aha, dus je geeft toe dat het uitchecken ook één stap terug betekent? Maar je stelt dan wel dat de chipkaart per saldo een verbetering is? Dat laatste is eigenlijk waar de discussie om zou moeten gaan. Als jij tenminste durft toe te geven dat de chipkaart niet op álle vlakken een vooruitgang heeft betekent maar ook bepaalde nadelen met zich heeft meegebracht. Pas dan kunnen we een zinnige discussie hebben over de chipkaart.
Nee ik geef toe dat het 1 stap terug betekend voor jou.
Ik heb al diverse malen gezegd dat er voor en nadelen aan de OV chipkaart zitten.

Durf jij ook te zeggen dat er voordelen aan de OV chipkaart zetten of wil je het alleen maar over het uitchecken hebben?
Leaf
pi_78946553
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het hele probleem is dat 300.000 niet vergeten uit te checken, maar dat het systeem hen niet uitcheckt.
En dan maakt nog maar een klein gedeelte gebruik van de OV chipkaart.

Extrapoleer het naar miljpenen reizigers!!

En dan moet je wekelijks een formulier gaan invullen op internet en wachten of je je geld terug krijgt, m\waar al een maximum aan gesteld wordt van 3x per jaar.

In London wordt hier 150 miljoen pond mee verdient op jaarbasis
Reken het maar uit wat het de OV bedrijven in Nederland gaat opleveren met nu 300.000 x 4 of 10 of 20 per week.
Dat dus. Vul jij maar formulieren in, bellen met de klantenservice, etc, om die anderhalve euro terug te vragen. Gaat gewoon niet gebeuren. Daarbij heb je vaak niet eens in de gaten waar en wanneer je niet bent of hebt uitgecheckt.
pi_78946701
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Wederom haal je er zaken bij die niets met deze discussie te maken hebben. Sowieso is het een onzinnig punt die je maakt, maar ik heb geen zin om de discussie verder te vervuilen met irrelevante zaken.
[..]

Aha, dus je geeft toe dat het uitchecken ook één stap terug betekent? Maar je stelt dan wel dat de chipkaart per saldo een verbetering is? Dat laatste is eigenlijk waar de discussie om zou moeten gaan. Als jij tenminste durft toe te geven dat de chipkaart niet op álle vlakken een vooruitgang heeft betekent maar ook bepaalde nadelen met zich heeft meegebracht. Pas dan kunnen we een zinnige discussie hebben over de chipkaart.

Edit, even de voordelen die je noemt op een rijtje:
- Door het op in/uit checken, hoef je nooit meer een kaartje te kopen (niet in de wachtrij voor een strippenkaart of treinkaartje)
- Geen gedoe meer met zones

Je moet nog wel je chipkaart opladen. Tenzij je dat automatisch wilt laten doen, maar dat zou dan weer een extra stap betekenen en abonnementen waren vroeger net zo goed verkrijgbaar. En het wegvallen van zones levert ook nadelen op. Vrij reizen binnen een zone kan nu niet meer. De persoon in het vorige topic die voorheen kon kiezen uit drie bussen maar nu gedwongen wordt om net die ene bus te nemen is daarvoor een goed voorbeeld.
Die ene bus is wel het kortste en het snelste.
En gezien de kritiek dat de kaart te duur zou zijn, neem ik toch aan dat dat ook wel iets is wat die persoon in zijn achterhoofd haalt.
Overigens, bij die discussie heb ik ook gezegd dat ik het onzin vind dat gereden kilometers worden gebruikt in plaats van hemelsbrede afstand.

Dat automatisch opladen is maar 1 keer een extra stap. Heel wat anders dan om de zoveel tijd een nieuwe strippenkaart te kopen of treinkaartjes te kopen.
Een papieren abonnement nemen is dezelfde aantal stappen als een chipkaart abonnement.
Leaf
pi_78946718
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:04 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nee ik geef toe dat het 1 stap terug betekend voor jou.
Ik heb al diverse malen gezegd dat er voor en nadelen aan de OV chipkaart zitten.
Goh. Wat zijn die nadelen dan in jouw ogen? Kennelijk niet het uitchecken, want dat schijn je een vooruitgang te vinden.
quote:
Durf jij ook te zeggen dat er voordelen aan de OV chipkaart zetten of wil je het alleen maar over het uitchecken hebben?
Ik heb al meerdere malen gezegd dat er voordelen zitten aan de chipkaart. Dat was zelfs mijn eerste reactie in deze reeks. En ik heb dat meerdere maken herhaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')