abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80895274
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 23:56 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ken ook iemand die opeens geen saldo op de anomiene kaart had, plus alle andere nadelen van de kaart dat er bijvoorbeeld geen abbonnement op kan, teminste, daar willen ze niet aan omdat ze dan opeens niet meer te traceren zijn..
Hoe erg is het om wat gegevens achter te laten om behoorlijk wat korting te krijgen?
Lijkt me een goede deal. Jouw naam en adres en dan kun je goedkoper reizen.
Leaf
pi_80895310
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 23:56 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Geef eerst maar eens aan waar ik dat zou zeggen.
Jij pleit voor het afschaffen van het uitchecken. Maar dat is essentieel voor betalen per kilometer.
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:07 schreef Stupendous76 het volgende:

Door het niet onderdeel te maken van het systeem?
Misschien moet je eerst eens nadenken voordat je wat zegt.
quote:
Als het GVB zegt dat ze grootverbruikerskaarten niet controleren, dan weten ze dus ook niet of die terecht of onterecht worden gebruikt.
Bij controles komen ze die groot verbruikers passen natuurlijk wel tegen. Want ze kunnen vooraf natuurlijk niet zien wie een groot verbruikers pas heeft. Maar dan kunnen ze niet controleren of diegene die de kaart gebruikt op dat moment aan het werk is. Aangezien ze niet van iedere agent weten wat zijn werktijden zijn.
quote:
Nee. Afgezien van de onderzoeken (door de vervoerbedrijven die allemaal zeggen dat zwartrijden is geminimaliseerd) zijn er ook ervaringen, als: voortijdig uitchecken, zonder chipkaart reizen, etc. Is in deze reeks al vaker langsgekomen.
Oftewel, je hebt geen enkel bewijs dat de gepresenteerde cijfers niet kloppen. Je roept zomaar wat.
quote:
Zwartrijden voorheen kwam niet voor
Jawel. Dus daarom zou het vreemd zijn geweest als die agenten jouw bewijs waren dat het zwartrijden niet zoveel was afgenomen.
quote:
Precies, een normaal mens...
Achja. Wat is normaal he?

Een vaag Telegraaf bericht over agenten die afspraken niet nakomen, wanhopig gebruiken om iets aan te tonen over zwartrijden. Is dat normaal?
Leaf
pi_80896767
http://www.gelderlander.n(...)weg-op-1-oktober.ece
quote:
Wat een geklaag. Net als of een strippenkaart eerlijk is. Als ik in de stad 8 haltes of 15 haltes moet gaan dan betaal ik voor beiden 2 strippen. En als je pech heb dat je in de wijk woon die buiten de zone ligt dan moet je zelfs 3 strippen betalen.
En met de auto of scooter rijden is dan wel goedkoop (benzine, belasting, onderhoud, APK, afschrijven etc).
Kom je daarmee uit met ¤ 0,11 per km?
Dan het opwaarderen kan b.v. in Arnhem bij 10 tallen Primera-zaken (in ieder wijk wel 1) waar als je het vraag, je netjes wordt geholpen. De kosten ¤ 7,50 per 5 jaar die de kaart kost moet je betalen.
Bij de bank is dat ook (±¤14,-- per jaar).
Dat je naar moet denken bij in en uitstappen is je eigen verantwoordelijkheid.
Dat ben je ook als je geld uitgeef en wisselgeld terug krijg.
Ik reis al sinds sept 2009 in arnhem en in de regio met de kaar en heb nog geen problemen gehad.
Nu ik pas 65 ben geworden krijg ik ook nog 35% korting en 20 dalkorting.

Tom - 29-04-2010 | 20:11
Zo kan het ook.
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:17:54 #254
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80901367
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 08:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hoe erg is het om wat gegevens achter te laten om behoorlijk wat korting te krijgen?
Onzin. Privacy is een recht. geen product dat je koopt.

Nu zijn anonieme kaarten ook niet goedkoper/duurder dan andere. Je betaald dus meer terwijl je er niks voor terugkrijgt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:18:50 #255
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80901380
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 10:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]

Zo kan het ook.
nu scheer je alle klagers over 1 kam. Lekker makkelijk. Er zijn er zat hier die klagen maar ook de goede punten aangeven.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:23:01 #256
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80901489
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 08:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Omdat in de (grond)wet is opgenomen dat ik bepaalde rechten heb, waaronder mijn privacy, en ik het recht op korting al had, waarom stellen wij nu opeens onrechtmatige eisen aan het gebruik van dezelde kaart?
Vind jij dat normaal en redelijk?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:24:11 #257
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80901528
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:23 schreef fs180 het volgende:

[..]

Omdat in de (grond)wet is opgenomen dat ik bepaalde rechten heb, waaronder mijn privacy, en ik het recht op korting al had, waarom stellen wij nu opeens onrechtmatige eisen aan het gebruik van dezelde kaart?
ach. hij gaat toch weer inspelen of je principes, let maar op.

'als je principes je wat waard zijn bla bla..'
And that is the news.''
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:24:45 #258
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80901545
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 10:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]

Zo kan het ook.
Een mening maakt geen norm.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:25:32 #259
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80901563
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ach. hij gaat toch weer inspelen of je principes, let maar op.

'als je principes je wat waard zijn bla bla..'
Prima, want dat win ik altijd. De reden dat ik dus ook niet meewerk aan die kaart
pi_80901577
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:24 schreef fs180 het volgende:

[..]

Precies. Dus de meningen dat de OV chipkaart zo kut is zijn ook geen norm.
Leaf
pi_80901609
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:18 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

nu scheer je alle klagers over 1 kam. Lekker makkelijk. Er zijn er zat hier die klagen maar ook de goede punten aangeven.
Hu? Ik scheer niemand over 1 kam...
En de meeste klachten zijn over problemen van tijdelijkde aard die echt wel opgelost kunnen worden. Maar toch wordt aan de hand van die klachten gedaan alsof het helemaal klote is en nooit gaat werken.
Leaf
pi_80901664
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:17 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Onzin. Privacy is een recht. geen product dat je koopt.

Nu zijn anonieme kaarten ook niet goedkoper/duurder dan andere. Je betaald dus meer terwijl je er niks voor terugkrijgt.
Onzin. Anonieme kaarten zijn wel degelijk duurder. Om in aanmerking te komen voor de voordeel uren kaart of een abbonement moet je je gevens ook achterlaten.

En je koopt geen privacy, je geeft wat privacy op en krijgt daar korting voor terug.
Leaf
pi_80901722
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:23 schreef fs180 het volgende:

[..]

In welke grondwet staat dat je recht hebt op korting van de NS

Ik vind het normaal en redelijk als een bedrijf wat terugvraagt voor de korting die ze geven.
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:37:13 #264
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80901905
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:29 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Onzin. Anonieme kaarten zijn wel degelijk duurder. Om in aanmerking te komen voor de voordeel uren kaart of een abbonement moet je je gevens ook achterlaten.
ga je weer. Mag toch wel duidelijk zijn dat men dan niet centraal kan uitlezen waar je allemaal geweest bent. Zeker niet als je contant betaald. Je bent weer bij je argumentatie van een tijdje terug. Fijne cirkelredenatie.
quote:
En je koopt geen privacy, je geeft wat privacy op en krijgt daar korting voor terug.
Ja, draai de boel lekker om. Je weet het lekker te verwoorden, maar als ikdezelfde vorm van privacy wil behouden als er nu is, dan kost mij dat straks meer dan in de huidige situatie. Of wil je dat ontkennen?
And that is the news.''
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:38:56 #265
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80901952
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

In welke grondwet staat dat je recht hebt op korting van de NS

Ik vind het normaal en redelijk als een bedrijf wat terugvraagt voor de korting die ze geven.
ze geven geen korting.
Vergeleken de huidige situatie verhogen ze de prijzen en zeggen ze dat als je hetzelfde prijsniveau wil houden je maar je privacy inlevert. Dus of prijs verhoging of privacy inleveren.
En dan kom jij weer dat privacy principe nu eenmaal geld kost en het cirkeltje is al weer bijna rond.
And that is the news.''
pi_80902349
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:37 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ga je weer. Mag toch wel duidelijk zijn dat men dan niet centraal kan uitlezen waar je allemaal geweest bent. Zeker niet als je contant betaald. Je bent weer bij je argumentatie van een tijdje terug. Fijne cirkelredenatie.
Ik zie geen redenen om mijn argumentatie bij te stellen. Dus als hetzelfde gezeur weer begint ga ik natuurlijk niet met nieuwe argumenten komen om jou te plezieren
quote:
Ja, draai de boel lekker om. Je weet het lekker te verwoorden, maar als ikdezelfde vorm van privacy wil behouden als er nu is, dan kost mij dat straks meer dan in de huidige situatie. Of wil je dat ontkennen?
Heb je een GSM en gebruik je pinpassen of credit card?
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:57:56 #267
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80902401
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:55 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik zie geen redenen om mijn argumentatie bij te stellen. Dus als hetzelfde gezeur weer begint ga ik natuurlijk niet met nieuwe argumenten komen om jou te plezieren
[..]

Heb je een GSM en gebruik je pinpassen of credit card?
ja, prima.deze discussies heb ik al gehad. dat jij het verschil niet ziet tussen gsm, pinpassen en wat keuze betekent is niet mijn probleem.
Ga niet nog een keer in cirkels redeneren. Prima dat jij je laat naaien en zelf denkt dat het een korting betreft.
Het idee zelf is prima, de uitvoering dramatisch.
And that is the news.''
pi_80902415
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:38 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ze geven geen korting.
Vergeleken de huidige situatie verhogen ze de prijzen en zeggen ze dat als je hetzelfde prijsniveau wil houden je maar je privacy inlevert. Dus of prijs verhoging of privacy inleveren.
En dan kom jij weer dat privacy principe nu eenmaal geld kost en het cirkeltje is al weer bijna rond.
Ze geven wel korting. De standaard prijs voor een enkeltje Amsterdam Utrecht is ¤ 6,80.
Als je doorde weeks na 9 uur of in het weekend reist én je hebt een voordeeluren kaart hoef je maar ¤ 4,10.

Jij stelt dat het privacy principe nu eenmaal geld kost, ik zeg dat het geld oplevert
Leaf
pi_80902434
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:57 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ja, prima.deze discussies heb ik al gehad.
Ga niet nog een keer in cirkels redeneren. Prima dat jij je laat naaien en zelf denkt dat het een korting betreft.
Het idee zelf is prima, de uitvoering dramatisch.
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:24 schreef fs180 het volgende:

[..]

Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 15:00:01 #270
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80902447
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ze geven wel korting. De standaard prijs voor een enkeltje Amsterdam Utrecht is ¤ 6,80.
Als je doorde weeks na 9 uur of in het weekend reist én je hebt een voordeeluren kaart hoef je maar ¤ 4,10.

Jij stelt dat het privacy principe nu eenmaal geld kost, ik zeg dat het geld oplevert
je doet vast geen beta iets of wel?
And that is the news.''
  zaterdag 1 mei 2010 @ 15:01:02 #271
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80902470
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

[..]

dat een kaartje met eenzelfde vorm van privacy duurder is straks is dan ook geen mening maar een feit.
And that is the news.''
  zaterdag 1 mei 2010 @ 15:02:16 #272
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80902499
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Privacy is een grondrecht, Dus als ik die korting wil mag dat ook zonder dat mijn pricavy in het geding komt, lijkt mij duidelijk he, maarja jij bent gewoon lekker aan het trollen
pi_80902597
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:02 schreef fs180 het volgende:

[..]

Privacy is een grondrecht, Dus als ik die korting wil mag dat ook zonder dat mijn pricavy in het geding komt, lijkt mij duidelijk he, maarja jij bent gewoon lekker aan het trollen
Korting is geen grondrecht. Als jij korting wil, mag diegene die die korting dan geeft wel wat terug vragen.

Dat is geen trollen, maar jou gewoon met de neus op de feiten drukken. Vind je blijkbaar niet leuk, maar het is toch echt zo dat niemand verplicht is jouw zomaar korting te geven.
Leaf
pi_80902620
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:00 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

je doet vast geen beta iets of wel?
Want dat is van belang omdat ....
Leaf
  zaterdag 1 mei 2010 @ 15:09:12 #275
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80902642
het werkt als volgt:

situatie 1: een brood kost 1 euro met pasje waarop je gegevens staan en waarmee je in elke winkel van keten A een brood voor een euro krijgt. Zonder pasje kost het brood 1,20.

Situatie 2: Keten A gaat pasje digitaliseren en ziet waar jij wat koopt en wanneer. Dan kost brood 1 euro. Wil je net als in situatie 1 dat ze niet overal zien waar je wat precies koopt dan kost je brood 1,20.

conclusie: zelfde privacy niveau tussen situatie 1 en 2 geeft dat je broodje niet 1 euro, maar 1,20 kost. Vancouverfan noemt dit korting.

En zijn argumentatie met gsm etc is ook een scheve aangezien dat soort gegevens niet zomaar aan derder mag worden verstrekt. Alleen in geval van verdenkingen etc terwijl de ovchipkaart alles in 1 database zet en informatie die nu dus zeer beschermd wordt door de wet, je locatie, komt dan in handen van een bedrijf.
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')