Ach, ja de klinkklare nonsens die hij hierover verkoopt is al lang en breed in vorige topics gefileerd, maar ach, het is een topicje later, dan kunnen dezelfde leugens wel weer naar voren worden gebracht...quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:17 schreef fs180 het volgende:
[..]
Troll.
Ten eerste staat er op mijn kaart oa: Mijn foto, volledige naam, adres ,geboortedatum, woonplaats, studie, en nog iets.. Ten tweede, justitie houdt wel precies bij wie waar incheckt, dat bleek na het bericht dat er na werk gekeken of er een verdacht persoon in de amsterdamse metro was gestapt. ALs niemand die info heeft, hoe komen ze er dan aan? Ten derde zijn ze ten alle tijden verplicht medewerking te verlenen aan de politie, als ze iets willen weten krijgen ze het te horen. En nee, feitelijk zie je neit dat ze bij parodiso uitstappen, maar iemand met een beetje inzicht weet WEL waar jij was..
Als je je zo'n zorgen maakt om die privacy moet je je GSM, pinpas en credit card ook maar wegdoen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:03 schreef Stereotomy het volgende:
Daar verval je weer in je oude drogmatra (een ad hominem / tu quoque, om precies te zijn): 'Er leiden meer wegen naar Rome en dingen zijn niet onoplosbaar'. Sorry, maar we hebben het hier wel over specifiek DEZE weg naar Rome, en dat dit de zoveelste mogelijke aantasting van privacy is.
Ik doe onderzoek in een ziekenhuis, en hoewel ik geen belang bij elektronische patienten dossiers heb, kan ik er wél bij met enige moeite. En als ik het kan, kunnen anderen het ook. Analoog hieraan staat de toegankelijkheid van je gegevens bij de chipkaarttoko: de mogelijkheden zijn er, met een beetje wil is het voor een insider benaderbaar.
Nu zijn er ook andere kilometer prijzen per vervoerder. De zones in Amsterdam zijn niet zo groot als die in Nijmegen bijvoorbeeld. Er is al zoveel verschil, het valt alleen niet op.quote:Ik heb het hier specifiek over wat Prachtman naar voren bracht, over de ophaalpunten. Andere uitzonderingen zijn bijvoorbeeld: andere instaptarieven per vervoerder, andere kilometerprijzen per vervoerder, momenteel de onmogelijkheid om met een NS abbonement trajectkaart bij Arriva te reizen, etc.
Hoe trekt de NS zichzelf voor?quote:Dit alles wekt wrevel op bij de consument die nu eenmaal simpel is. Niet iedereen heeft een PhD achter de naam staan, en je moet het systeem zo idiot-proof mogelijk maken. Grote spelers als de NS maken hier misbruik van door zichzelf voor te trekken binnen het systeem.
Dat jij daar kritiek op hebt is nu wel duidelijk. En ik kan je nu ook al vertellen dat het in 2020 ook niet vlekkeloos zal gaan. Het zal vast nog wel eens gebeuren dat een automaat niet werkt of een uitcheckpaal stuk is.quote:Nogmaals: we leven in het nu. Een periode van transitie is óók een periode waarin mensen moeten reizen. Leuk dat het in 2020 vlekkeloos zal gaan. Ik heb kritiek over de belabberde wijze van invoering van het systeem, en die berg boter op hun hoofd van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, de vervoersbedrijven en de chipkaarttoko.
Wil jij eens ophouden met die laster?quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ach, ja de klinkklare nonsens die hij hierover verkoopt is al lang en breed in vorige topics gefileerd, maar ach, het is een topicje later, dan kunnen dezelfde leugens wel weer naar voren worden gebracht...
Welke laster? Je vertelt gewoon niet de waarheid over de privacygegevens van de ov-chipkaart, een honderd procent vaststaand feit. Wat jij doet, dat is laster.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wil jij eens ophouden met die laster?
Als je niet normaal een discussie kan voeren, doe het dan ook gewoon niet.
Gewoon totaal niet waar en al lang en breed ontkracht in topic 25. Check de link onder waarheid. En voor de zekerheid zullen we de gerechtelijke uitspraak ook nog maar even resumeren, want dat ben je vast weer 'vergeten'.quote:[quote]Op vrijdag 30 april 2010 15:43 schreef VancouverFan het volgende:
Justitie krijgt echt niet zomaar die gegevens te zien, daarvoor moeten ze naar de rechter. Net zoals de rechter ook moet toestaan dat telefoon gegevens worden vrij gegeven.
quote:2.3. De Rechtbank heeft haar beslissing als volgt gemotiveerd:
"De enige vraag die partijen verdeeld houdt is de vraag of de litigieuze foto's al dan niet 'gevoelige gegevens' zijn in de zin van artikel 126nf, eerste lid, Sv juncto artikel 126nd, tweede lid, derde volzin, Sv die uitsluitend op grond van artikel 126nf/126uf Sv gevorderd mogen worden.
Alle persoonsgegevens op de ov-chipkaart, inclusief reisgegevens mogen dus worden gevorderd door Justitie, zonder voorbehoud, behalve de foto. Dat is de waarheid, en niet anders.quote:- art. 126nd, eerste en tweede lid, Sv:
"1. In geval van verdenking van een misdrijf als omschreven in artikel 67, eerste lid, kan de officier van justitie in het belang van het onderzoek van degene van wie redelijkerwijs kan worden vermoed dat hij toegang heeft tot bepaalde opgeslagen of vastgelegde gegevens, vorderen deze gegevens te verstrekken.
2. Een vordering als bedoeld in het eerste lid kan niet worden gericht tot de verdachte. Artikel 96a, derde lid, is van overeenkomstige toepassing. De vordering kan niet betrekking hebben op persoonsgegevens betreffende iemands godsdienst of levensovertuiging, ras, politieke gezindheid, gezondheid, seksuele leven of lidmaatschap van een vakvereniging."
Nee. Justitie kan alle historische gegevens opvragen en dat hebben ze in het bovenstaande geval ook gedaan. Waarom zouden ze dat hebben gedaan als er geen persoonsgegevens meer aan gekoppeld waren?quote:Die gegevens worden tijdelijk bewaard vanwege belasting wetten. De gegevens die in het grote archief van 7 jaar gaan, worden ontdaan van persoonsgegeven.
quote:3.7. In het onderhavige geval heeft de officier van justitie een lijst gevorderd met daarop de barcodes van de gebruikers van het tourniquet systeem op de metrostations Maashaven en Heemraadlaan in de nacht van 6 maart 2007 te 22.00 uur tot 7 maart 2007 te 00.00 uur, omgezet in naam, adres, postcode, woonplaats en eventuele foto's van de desbetreffende kaarthouders.
Toen je liep te miepen dat je bij de NS moet activeren om met de metro te kunnen reizen was zeker ook waarheid hequote:Op vrijdag 30 april 2010 16:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welke laster? Je vertelt gewoon niet de waarheid over de privacygegevens van de ov-chipkaart, een honderd procent vaststaand feit. Wat jij doet, dat is laster.
Ik vertel gewoon de waarheid. Als jij dat nu eens ook gaat doen, dát zou de discussie wat vermakkelijken.
Het is jou nu al diverse malen uitgelegd dat NA dat voorbeeld van jou er afspraken zijn gemaakt met het CBP hierover.quote:En het bewijs dat Vancouverfan liegt, staat ook gewoon weer in het topic hier:
[..]
Gewoon totaal niet waar en al lang en breed ontkracht in topic 25. Check de link onder waarheid. En voor de zekerheid zullen we de gerechtelijke uitspraak ook nog maar even resumeren, want dat ben je vast weer 'vergeten'.
[..]
[..]
Alle persoonsgegevens op de ov-chipkaart, inclusief reisgegevens mogen dus worden gevorderd door Justitie, zonder voorbehoud, behalve de foto. Dat is de waarheid, en niet anders.
[..]
Nee. Justitie kan alle historische gegevens opvragen en dat hebben ze in het bovenstaande geval ook gedaan. Waarom zouden ze dat hebben gedaan als er geen persoonsgegevens meer aan gekoppeld waren?.
[..]
Enkele centen?quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:25 schreef Stereotomy het volgende:Een enkeleling vindt het schandalig dat op bepaalde trajecten de prijs met enkele centen omhoog is gegaan, en neemt dit mee in de argumenten tegen de 'verplichte' invoering van de chipkaart
Welke afspraken?quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:54 schreef VancouverFan het volgende:
Het is jou nu al diverse malen uitgelegd dat NA dat voorbeeld van jou er afspraken zijn gemaakt met het CBP hierover.
Die afspraken zijn er gewoon helemaal niet, en kunnen vanzelfsprekend ook niet gemaakt worden. Wettelijk gezien heeft de ovj recht om de gegevens te vorderen en van dat recht, kan Justitie, zelfs al ze zouden willen (natuurlijk niet!quote:Daar zijn duidelijke afspraken gemaakt over hoe er met de gegevens wordt om gegaan. Dus dat voorbeeld waar jij mee komt is al achterhaald. Tenzij je een recent voorbeeld hebt waarbij dit weer is gebeurd.
Nog maar eens dan:quote:
http://www.cbpweb.nl/down(...)ing_ov-chipkaart.pdfquote:In het overleg met de OV-bedrijven heeft het CBP vier jaar lang voet bij stuk gehouden, omdat de breed geformuleerde wensen van de OV-bedrijven in strijd waren met de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Er mag door de introductie van de OV-chip geen grote op persoon herleidbare database van reisgegevens ontstaan waardoor alle OV-reizigers bijna ‘real time’ volgbaar zullen worden, tenzij reizigers hiermee vrijwillig en volledig hebben ingestemd (de zogenaamde opt-in). In het nieuwe voorstel van de OV-bedrijven worden de politiek-maatschappelijke wensen die gesteld worden aan het OV, de bedrijfseconomische belangen van de OV-bedrijven en de bescherming van persoonsgegevens van reizigers op met elkaar in evenwicht gebracht. De Wbp maakt een dergelijke afweging en waarborging van verschillende belangen mogelijk op grond van artikel 8 onder f, Wbp (gerechtvaardigd belang).
Waarom zouden de OV bedrijven nog een speciale afspraak moeten maken met het OM als ze al afspraken hebben met het CBPquote:Laat me raden, komt ie straks weer aankakken met die link waarbij de ov-organisaties afspraken maken met alles en iedereen, maar nergens een woord is te lezen over het OM
Het OM heeft altijd het recht om die gegevens te vragen. De OV bedrijven zijn niet verplicht die te geven. Daar moet dan toch echt een rechter aan te pas komen. Net als bij de telefoon gegevens.quote:Die afspraken zijn er gewoon helemaal niet, en kunnen vanzelfsprekend ook niet gemaakt worden. Wettelijk gezien heeft de ovj recht om de gegevens te vorderen en van dat recht, kan Justitie, zelfs al ze zouden willen (natuurlijk niet!), helemaal niet af.
Wat komt nou geloofwaardiger over, jij. Of de boa in kwestie die bovenstaande gegevens even op kun dreuen, inc de steden waar ik dezelfde week was geweest..quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, op je paspoort of rijbewijs, iets wat je verplicht bij je moet hebben, staat veel meer info.
Want je adres staat NIET op de OV chipkaart. Je woonplaats staat NIET op de ov chipkaart. Je studie staat NIET op je OV chipkaart. Dus dat is gewoon niet waar. Onkunde of een pure leugen. Jij mag het zeggen.
Justitie heeft tot nu toe 1 keer geprobeerd om informatie los te krijgen van TSL. Daar is een hele rechtzaak over geweest en daarna zijn er ook afspraken gemaakt met het centraal bureau persoonsbescherming.
En die afspraken houden in dat de gegevens, zonder persoonsgegevens worden opgeslagen.
Het weigeren moet een wettelijk basis hebben, ze moeten weigeren op grond van ..... Zonder grond hebben ze niets te zeggen hoorquote:Op vrijdag 30 april 2010 17:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nog maar eens dan:
[..]
http://www.cbpweb.nl/down(...)ing_ov-chipkaart.pdf
[..]
Waarom zouden de OV bedrijven nog een speciale afspraak moeten maken met het OM als ze al afspraken hebben met het CBP
De afspraken die ze met het CBP hebben gemaakt, gelden ook voor het OM.
[..]
Het OM heeft altijd het recht om die gegevens te vragen. De OV bedrijven zijn niet verplicht die te geven. Daar moet dan toch echt een rechter aan te pas komen. Net als bij de telefoon gegevens.
En ja hoor, daaaaar komt ie.quote:Laat me raden, komt ie straks weer aankakken met die link waarbij de ov-organisaties afspraken maken met alles en iedereen, maar nergens een woord is te lezen over het OM
Het CBP heeft helemaal geen zak te zeggen over het OM, en doet hooguit adviezen over nieuwe wetsvoorstellen.quote:http://www.cbpweb.nl/down(...)ing_ov-chipkaart.pdf
Ik herhaal maar even, misschien dringt het dan eindelijk eens door. Het CBP heeft alleen afspraken gemaakt met de vervoersbedrijven over het gebruik van de gegevens voor marketingdoeleinden. Als het OM de gegevens wil gaan gebruiken, dan gaat het niet meer over marketingdoeleinden, maar over wettelijk bepaalde opsporingsbevoegdheden. Het OM gebruikt geen gegevens voor marketingdoeleinden, dus waarom jij denkt dat afspraken met het CBP over marketingdoeleinden ook van toepassing zouden zijn op wettelijk verleende opsporingsbevoegdheden, het is mij één groot raadsel.quote:Waarom zouden de OV bedrijven nog een speciale afspraak moeten maken met het OM als ze al afspraken hebben met het CBP
De afspraken die ze met het CBP hebben gemaakt, gelden ook voor het OM.
Ah, volgens jou bestaat het Wetboek van Strafvordering niet, of hoeven de ov-bedrijven zich daar volgens jou niet aan te houden?quote:Het OM heeft altijd het recht om die gegevens te vragen. De OV bedrijven zijn niet verplicht die te geven. Daar moet dan toch echt een rechter aan te pas komen. Net als bij de telefoon gegevens.
En special voor jou, VancouverFan, zal ik nog de definitie van vorderen er even bij geven. Dat betekent dus iets anders dan lief vragen.quote:In geval van verdenking van een misdrijf als omschreven in artikel 67, eerste lid, kan de officier van justitie in het belang van het onderzoek van degene van wie redelijkerwijs kan worden vermoed dat hij toegang heeft tot bepaalde opgeslagen of vastgelegde gegevens, vorderen deze gegevens te verstrekken.
Overigens maken de ov-bedrijven er helemaal geen probleem van de gegevens over te dragen, immers:quote:2vor·de·ren vorderde, h gevorderd 2 van overheidswege opeisen in tijden van nood
quote:"De enige vraag die partijen verdeeld houdt is de vraag of de litigieuze foto's al dan niet 'gevoelige gegevens' zijn
De laatste 10 ritten staan inderdaad op je kaart te lezen. De rest wordt niet op je kaart opgeslagen, daar staat alleen je geboortedatum.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:31 schreef fs180 het volgende:
[..]
Wat komt nou geloofwaardiger over, jij. Of de boa in kwestie die bovenstaande gegevens even op kun dreuen, inc de steden waar ik dezelfde week was geweest..
Zonder grond kan het OM die gegevens niet krijgen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:36 schreef fs180 het volgende:
[..]
Het weigeren moet een wettelijk basis hebben, ze moeten weigeren op grond van ..... Zonder grond hebben ze niets te zeggen hoor
"in tijden van nood". Oftewel, het OM moet eerst aantonen dat er een noodzaak is om die gegevens te krijgen. Het is echt niet zo dat het OM effe een belletje pleegt en meteen heel de database kan plunderen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
En ja hoor, daaaaar komt ie.
[..]
Het CBP heeft helemaal geen zak te zeggen over het OM, en doet hooguit adviezen over nieuwe wetsvoorstellen.
Zoals ik al zei, dat artikel gaat helemaal niet over afspraken met het OM, maar de zorgen die er zijn bij het CBP over het gebruik van de reisgegevens door de vervoersbedrijven voor MARKETINGDOELEINDEN. Niets anders. Opsporingsbevoegdheden van het OM vallen niet onder marketingdoeleinden.
[..]
Ik herhaal maar even, misschien dringt het dan eindelijk eens door. Het CBP heeft alleen afspraken gemaakt met de vervoersbedrijven over het gebruik van de gegevens voor marketingdoeleinden. Als het OM de gegevens wil gaan gebruiken, dan gaat het niet meer over marketingdoeleinden, maar over wettelijk bepaalde opsporingsbevoegdheden. Het OM gebruikt geen gegevens voor marketingdoeleinden, dus waarom jij denkt dat afspraken met het CBP over marketingdoeleinden ook van toepassing zouden zijn op wettelijk verleende opsporingsbevoegdheden, het is mij één groot raadsel.
Het is in ieder geval niet de waarheid, dat staat vast.
[..]
Ah, volgens jou bestaat het Wetboek van Strafvordering niet, of hoeven de ov-bedrijven zich daar volgens jou niet aan te houden?
Ik zal het artikel eens te meer nog maar eens herhalen:
[..]
En special voor jou, VancouverFan, zal ik nog de definitie van vorderen er even bij geven. Dat betekent dus iets anders dan lief vragen.
[..]
Overigens maken de ov-bedrijven er helemaal geen probleem van de gegevens over te dragen, immers:
[..]
Als je het allemaal zo goed weet kun je vast ook wel vertellen in hoeverre het anders is dan het opvragen van GSM gegevens.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:06 schreef Zelva het volgende:
Ja, je kunt onzin blijven verkopen zoveel als je wilt, maar het is gewoon niet anders. Die 'nood' gaat dus al op bij een verdenking van een misdrijf.
In dat geval waar de rechter een uitspraak heeft gedaan, ging het ook alleen maar om een vermoeden dat een onbekende verdachte mogelijk gebruik had gemaakt van het openbaar vervoer. En later bleek ook nog eens dat de verdachte via de reguliere weg kon worden opgespoord.
Zo makkelijk kan het dus al, en het betreffende ov-bedrijf maakt er geen enkel probleem van om de gegevens over te dragen. Ook niet zo verwonderlijk, want ze zijn gewoon wettelijk verplicht. Alleen die pasfoto's, daar waren ze het niet mee eens, en alleen over die pasfoto's hebben ze gelijk gekregen.
Maar goed, daar ging het helemaal niet om. Het ging er om dat jij bij hoog en laaf blijft/bleef beweren dat de gegevens alleen via de rechter verkregen kunnen worden. Dat gaat dus alleen over de gegevens betreffende godsdienst of levensovertuiging, ras, politieke gezindheid, gezondheid, seksuele leven of lidmaatschap van een vakvereniging.
De rest mag het OM vrijelijk opvragen en iedereen in Nederland waarvan wordt vermoed dat ze toegang hebben tot deze gegevens is verplicht ze te overhandigen. En daarbij is het helemaal niet aan de ov-instanties om dan al twijfels te hebben over de rechtmatigheid van de claim van het OM. In het kader van de opsporing dienen de gegevens direct te worden overhandigd, zonder omkijken. Daarom kreeg het OM ook gewoon die pasfoto's erbij geleverd, ook al was Translink het daar niet mee eens. Ze kregen pas maanden later gelijk bij de rechter.
Dat is gewoon de waarheid en niet die leugens die jij iedere keer verkondigt.
Graag even de info waaruit blijkt dat die passen constant gebruikt mogen worden.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wil je het niet snappen of is het te moeilijk voor je?
Zwartrijden = zonder geldig kaartje in het OV stappen.
De politie agenten hebben gewoon een geldig kaartje wat het OV bedrijf bertreft.
Alleen interne politie afspraken, waar de OV bedrijven totaal geen boodschap aan hebben, hebben daar andere afspraken over. Namelijk dat de agenten die OV kaart alleen onder dienst tijd gebruiken.
Graag even de info waaruit blijkt dat die passen constant gebruikt mogen worden.quote:[..]
Het is ook geen zwartrijden, die agenten hebben een geldig kaartje.
Je bent anders al wel maanden bezig om iedereen die enige vorm van kritiek op de chipkaart heeft af te doen als zeurder of malloot.quote:[..]
Dat het rooster van de politie agent niet op de chipkaart staat is een nadeel
Komop zeg....
[..]
Ik niet hoor.
[..]
Om mijn leven hoef je je echt geen zorgen te maken. Ik ben niet al maanden bezig om iets perse af te willen kraken. Ik ga niet naarstig op zoek naar dingen om te zeggen dat de OV chipkaart helemaal kut is.
Zie onderaan.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als het zo'n puinhoop is, hoe kan het dan dat de reizgers in Rotterdam tevreden zijn met de kaart?
Normaal zegt men: er bestaan geen domme vragen.quote:[..]
Het is een vraag, geen argument.
Hoeveel te veel voor een kort stukje?quote:[..]
Dus moet je dus terug naar het ouderwetse zone systeem met vaste prijzen voor een x aantal km. En dus ook teveel betalen voor een kort stukje.
Nee, jij ziet nergens een goed argument in als het jou niet uitkomt.quote:[..]
Ik heb geen enkel goed argument gezien om te zeggen dat dat onderzoek niet representatief was. Alleen maar mensen die het perse niet eens willen zijn met dat onderzoek.
Ook een manier om geen antwoord te hoeven geven...quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:20 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Zie onderaan.
[..]
Normaal zegt men: er bestaan geen domme vragen.
Jij stelt er dus wel eentje.
3 strippen voor 2 haltes bijvoorbeeld.quote:Hoeveel te veel voor een kort stukje?
Overtuigend weerquote:Nee, jij ziet nergens een goed argument in als het jou niet uitkomt.
Daar weet jij alles van ja.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:24 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ook een manier om geen antwoord te hoeven geven...
Wat snap je niet aan: opstartstrip. Dus: start + 2 haltes = 1 + 2 = 3 strippen.quote:[..]
3 strippen voor 2 haltes bijvoorbeeld.
Gebeurd nu al vaak zat als je net voor de zonegrens instapt en daarna uitstapt.
Nee jij trekt volle zalen.quote:
[..]
Overtuigend weer
Hu? Die passen mogen niet constant gebruikt worden van de politie.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:20 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Graag even de info waaruit blijkt dat die passen constant gebruikt mogen worden.
[..]
Graag even de info waaruit blijkt dat die passen constant gebruikt mogen worden.
quote:Het GVB zegt de politiepassen niet te controleren. "Wij hebben met diverse bedrijven grootverbruikerscontracten", zegt woordvoerster Petra Faber. "En wij willen en kunnen natuurlijk niet controleren of het personeel van zo'n bedrijf daar misbruik van maakt."
Dat komt omdat er al maanden wordt gezeurd en mensen zoals jij niet kunnen of willen snappen dat er mensen zijn die geen redenen zien om telkens maar met hetzelfde gezeur te komen.quote:Je bent anders al wel maanden bezig om iedereen die enige vorm van kritiek op de chipkaart heeft af te doen als zeurder of malloot.
Dat doet het GVB dan ook niet, zodat nooit bekend wordt hoeveel er wordt zwart gereden.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hu? Die passen mogen niet constant gebruikt worden van de politie.
Dat staat er toch duidelijk.
Hoe zou het GVB toezicht moeten houden of de agenten in functie zijn als ze de kaart gebruiken?
Het staat je vrij om niet te reageren. Maar misschien is het wel een behoefte van jou om te blijven zeuren over de 'voordelen van deze chipkaart'.quote:[..]
[..]
Dat komt omdat er al maanden wordt gezeurd en mensen zoals jij niet kunnen of willen snappen dat er mensen zijn die geen redenen zien om telkens maar met hetzelfde gezeur te komen.
Wat is er fout aan zeggen dat men wel eens 3 strippen kwijt is aan 2 haltes? Dat is gewoon een feit.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:28 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Daar weet jij alles van ja.
Maar het is wel een antwoord, als je tenminste probeert te begrijpen waarover wordt gediscussieerd en welke argumenten worden gebruikt.
[..]
Wat snap je niet aan: opstartstrip. Dus: start + 2 haltes = 1 + 2 = 3 strippen.
Dus graag info die wel klopt.
Die agenten rijden niet zwart.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:30 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat doet het GVB dan ook niet, zodat nooit bekend wordt hoeveel er wordt zwart gereden.
Het staat jou ook vrij om niet op mij te reageren.quote:Het staat je vrij om niet te reageren. Maar misschien is het wel een behoefte van jou om te blijven zeuren over de 'voordelen van deze chipkaart'.
Graag zeker weten dat je je niet vergist , anders kunnen we dat niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat is er fout aan zeggen dat men wel eens 3 strippen kwijt is aan 2 haltes? Dat is gewoon een feit.
Vroeger was je voor de reis van Duivendrecht naar Amsterdam Bijlmer, 3 haltes als ik me niet vergis, gewoon 3 strippen kwijt. En dat terwijl je met 2 strippen wel van Duivendrecht naar Centrum kon.
Waar staat dat dat eerlijk zou zijn?quote:Waarom is dat een eerlijk systeem?
Je gaat voorbij aan een essentieel onderdeel: het GVB controleert zulke passen niet. Dus komen ze er ook nooit achter of er wordt zwartgereden.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Die agenten rijden niet zwart.
Je moet niet alles geloven wat in de Telegraaf staat...
quote:[..]
Het staat jou ook vrij om niet op mij te reageren.
En ik kan er slecht tegen dat er zoveel onzin over een goed product wordt verspreid. Dus vandaar dat ik al het gezeur probeer te weerleggen.
Jij wilt dat systeem weer invoeren. Leg eens uit waarom dat systeem zo goed is.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Graag zeker weten dat je je niet vergist , anders kunnen we dat niet serieus nemen.
[..]
Waar staat dat dat eerlijk zou zijn?
Jij gaat voorbij aan het feit dat de politie met het GVB een "grootverbruikerscontract" heeft.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:37 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan een essentieel onderdeel: het GVB controleert zulke passen niet. Dus komen ze er ook nooit achter of er wordt zwartgereden.
Zet je alu hoedje maar gauw op! Het is een complot van de reptilians. Het kan toch niet zo zijn dat een normaal mens niet tegen de OV chipkaart is....quote:![]()
Wat betaald dat nu eigenlijk, zo baan bij Translink? Of krijg je enkel een ov-chipkaart? Want al die onzin en leugens die je hier neergooit, daar gaat toch wel wat tijd in zitten.
Niet.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je het allemaal zo goed weet kun je vast ook wel vertellen in hoeverre het anders is dan het opvragen van GSM gegevens.
En dan de afsluiter:quote:CIOT-informatiesysteem
Aanbieders en aanvragers worden door het CIOT aangesloten op het CIOT-informatiesysteem. Eenmaal per 24 uur leveren aanbieders een bestand met de wettelijk vastgestelde klantgegevens. De bestanden worden opgeslagen in één van de beveiligde omgevingen, de zogeheten black boxen. Aanbieders kunnen elkaars bestanden dus niet benaderen.
Aanvragers hebben 24 uur per dag, zeven dagen per week rechtstreeks toegang via een eigen client. Bevoegde autoriteiten kunnen hier hun verzoek om gegevens doen. De aanvrager voert het verzoek in op de client, die het doorstuurt naar de server bij het CIOT. In de server wordt het verzoek om gegevens gescheiden van de vragen. Alleen de vragen gaan naar alle black boxen waar automatisch wordt gekeken of de gezochte gegevens aanwezig zijn. De antwoorden gaan terug naar de server, die de antwoorden met de verzoekgegevens terugstuurt naar de aanvrager.
Wat een snelle rechters!quote:Dit hele proces is binnen tien seconden afgerond
Dus het is niet zo dat er met de komst van de OV chipkaart ineens allerlei nieuwe privacy vraagstukken zijn ontstaan.quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Niet.
Of ja toch wel, het gaat allemaal nog veel sneller en makkelijker dan met reisgegevens via het CIOT-systeem
[..]
En dan de afsluiter:
[..]
Wat een snelle rechters!
En voor de mensen die daar bezwaar tegen hebben is er de anonieme OV chipkaartquote:Op vrijdag 30 april 2010 19:30 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat hele systeem, hoe het werkt. Dat je kaart persoonlijk gekoppeld wordt. Dat blijft een en al privacy-gevoelig. Klaar.
tenzij je een product wil. en nee, situatie is niet zelfde als nu kwa gegevens.quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En voor de mensen die daar bezwaar tegen hebben is er de anonieme OV chipkaart
Zoals wat voor een product?quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
tenzij je een product wil. en nee, situatie is niet zelfde als nu kwa gegevens.
voordeelurenkaart.quote:
Ah. Datgene waar je nu dus al je gegevens voor moet achterlaten. En waar je naam en andere gegevens dus net zo goed op de kaart komen te staan. En daarmee dus te linken is aan pinbetalingen van kaartjes.quote:
quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ah. Datgene waar je nu dus al je gegevens voor moet achterlaten. En waar je naam en andere gegevens dus net zo goed op de kaart komen te staan. En daarmee dus te linken is aan pinbetalingen van kaartjes.
Weten "ze" net goed waar jij allemaal heenreist.
ik zei al. Het is niet hetzelfde als nu.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:29 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ah. Datgene waar je nu dus al je gegevens voor moet achterlaten. En waar je naam en andere gegevens dus net zo goed op de kaart komen te staan. En daarmee dus te linken is aan pinbetalingen van kaartjes.
Weten "ze" net goed waar jij allemaal heenreist.
Als je dat nou 10x zegt, neemt dat iets weg van het feit dat een contoleur mijn persoonlijke gegevens kon opnoemen?quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De laatste 10 ritten staan inderdaad op je kaart te lezen. De rest wordt niet op je kaart opgeslagen, daar staat alleen je geboortedatum.
De hackers die vol trots melden dat ze de OV chipkaart hadden gekraakt, konden ook alleen maar de geboortedatum noemen.
Dus of en hoe die boa aan die gegevens komt, geen idee. Maar die staan niet op de OV chipkaart.
Het is domweg niet waar dat ik zeg dat de situaties identiek zijn.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:47 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik zei al. Het is niet hetzelfde als nu.
Zeker als je een jaarkaart hebt. Nu wordt precies geregistreerd wanneer.
en ik kan kaartjes contant betalen. En er moet een derde partij om info worden gevraagd. Wat meer partijen er bij haalt en een extra actie is, dus hogere drempel. Doen alsof het met of zonder kaart hetzelfde is, is gewoon je kop in de grond steken. Prima als jij je niet druk maakt over je privacy, maar roepen dat de situaties identiek zijn is domweg niet waar.
Ik geloof er eigenlijk weinig van dat die controleur jouw adres en studie kan inzien vanaf die kaartquote:Op vrijdag 30 april 2010 20:50 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als je dat nou 10x zegt, neemt dat iets weg van het feit dat een contoleur mijn persoonlijke gegevens kon opnoemen?
Maar die anonoieme weggooizooi daar zitten beperkingen op toch? Is maar een week geldig en als je nog tegoed had is dat na een week foetsie..quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En voor de mensen die daar bezwaar tegen hebben is er de anonieme OV chipkaart
Nee hoor. Anoniemde chipkaarten kun je net zo lang gebruiken als persoonsgebonden kaarten.quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:42 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Maar die anonoieme weggooizooi daar zitten beperkingen op toch? Is maar een week geldig en als je nog tegoed had is dat na een week foetsie..
Van een meisje gehoord dat druk reist binnen Amsterdam.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee hoor. Anoniemde chipkaarten kun je net zo lang gebruiken als persoonsgebonden kaarten.
Dat het saldo na een week verdwijnt is echt onzin. Waar haal je dat vandaan?
Je bedoelt dat 96 uur abonnementen de langste zijn die erop kunnen, want voordeelabonnementen van bv. de NS kunnen er niet op.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:07 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Van een meisje gehoord dat druk reist binnen Amsterdam.
Opvallendquote:Op vrijdag 30 april 2010 22:07 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Van een meisje gehoord dat druk reist binnen Amsterdam.
http://www.ov-chipkaart.n(...)stbiju/kaartsoorten/quote:De anonieme OV-chipkaart
Kan ook door iemand anders worden gebruikt, maar niet tegelijkertijd.
Geheel anoniem.
Zonder de mogelijkheden van de persoonlijke OV-chipkaart, zoals: persoonsgebonden kortingen of reisproducten, automatisch opladen, Mijn OV-chipkaart.
Bij verlies of diefstal kan de kaart niet worden geblokkeerd.
4 tot 5 jaar geldig.
Ken ook iemand die opeens geen saldo op de anomiene kaart had, plus alle andere nadelen van de kaart dat er bijvoorbeeld geen abbonnement op kan, teminste, daar willen ze niet aan omdat ze dan opeens niet meer te traceren zijn..quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee hoor. Anoniemde chipkaarten kun je net zo lang gebruiken als persoonsgebonden kaarten.
Dat het saldo na een week verdwijnt is echt onzin. Waar haal je dat vandaan?
Geef eerst maar eens aan waar ik dat zou zeggen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij wilt dat systeem weer invoeren. Leg eens uit waarom dat systeem zo goed is.
Als het GVB zegt dat ze grootverbruikerskaarten niet controleren, dan weten ze dus ook niet of die terecht of onterecht worden gebruikt.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij gaat voorbij aan het feit dat de politie met het GVB een "grootverbruikerscontract" heeft.
En je gaatvoorbij aan het feit dat de regels van de politie worden overtreden en niet de regels van het GVB. Wat het GVB betreft zijn die agenten geen zwartrijders.
Anders zou het GVB ook wel aangeven dat dat niet de bedoeling is. Nu geeft alleen de politie aan reizen buiten diensttijd niet de bedoeling is.
Nee. Afgezien van de onderzoeken (door de vervoerbedrijven die allemaal zeggen dat zwartrijden is geminimaliseerd) zijn er ook ervaringen, als: voortijdig uitchecken, zonder chipkaart reizen, etc. Is in deze reeks al vaker langsgekomen.quote:Maar is dit nou HET bewijs dat de gepresenteerd cijfers over het zwartrijden niet kloppen?
Zwartrijden voorheen kwam niet voorquote:Dan moet je toch ook eens aantonen dat dit zwartrijden pas begonnen is bij het invoeren van de OV chipkaart.
Precies, een normaal mens...quote:[..]
Zet je alu hoedje maar gauw op! Het is een complot van de reptilians. Het kan toch niet zo zijn dat een normaal mens niet tegen de OV chipkaart is....
Om te beginnen is dat ding duurder...quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:42 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Maar die anonoieme weggooizooi daar zitten beperkingen op toch? Is maar een week geldig en als je nog tegoed had is dat na een week foetsie..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |