abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juni 2010 @ 13:30:10 #26
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_83051949
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:01 schreef Winner_Taco het volgende:
Normaal moest ik met de metro een kaartje kopen voor 1,60 ( ja ook voor 1 halte óf 2 strippen afstempelen ) en nu betaal ik maar 0,40 cent voor de rit , dus een stuk eerlijker
Waar is je instaptarief van ongeveer 0,75 dan?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_83053603
http://www.volkskrant.nl/(...)ionale_Strippenkaart
quote:
Nederland zou Nederland niet zijn als er niet ook op uitgebreide schaal kritiek werd geleverd op de zonering en de kennis daarvan. Hoe weet een wildvreemde reiziger hoeveel zones hij in een grote stad moet afstempelen, of hoeveel zones het is van de halte politiepost in het Zuid-Limburgse Vijlen naar de Dorpsstraat in het naburige Noorbeek? De laatste reis wordt verzorgd door de busmaatschappijen Hermes en Limex.

Sommige chauffeurs hebben geen idee hoeveel zones er moeten worden afgestempeld. Roodvoets: ‘Het aantal zones veroorzaakt inderdaad problemen bij de afstempeling van de strippenkaart. Iedere buschauffeur behoort te weten hoe zijn gebied is ingedeeld in zones. De reguliere reiziger weet dat natuurlijk ook en vraagt gewoon om een aantal zones. Maar van toevallige toeristen kan je dat moeilijker verwachten.’ Die onbekendheid kan ook gemakkelijk leiden tot grijs en zwart rijden, een veel voorkomend probleem.
Leaf
pi_83053725
Ik heb een ov chipkaart, maar die werkt dus niet echt meer. Hij pakt hem niet meer in de bussen. Ga je naar de NS station zeg je dat ie het niet doet. Ja na 1 minuut voor dat ding houden wel. Dus is het niet hun probleem meer. Wil je een nieuwe zeggen ze: het is een persoonlijke, dus op de site regelen.

Kijk je op de site staat er: je moet een papiertje van de NS invullen
pi_83053761
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)on-even-wennen.dhtml
quote:
OV-Chipkaart: gewoon even wennen

‘Begrijpen nieuwe kaart vereist universitaire opleiding’, ‘Consumentenbond vreest chaos openbaar vervoer’, ‘Bejaarden in de problemen’ en ‘Kaart pakt duurder uit’. Zijn dit krantenkoppen over de nieuwe ov-chipkaart, die zo omstreden oplaadbare vervoerspas die donderdag definitief in de Rotterdamse metro zal worden ingevoerd? Nee hoor, ze horen bij berichten uit 1980 bij de introductie van de strippenkaart in het landelijk openbaar vervoer.

De vervanging van de toenmalige metro-, tram- en buskaartjes door een reissysteem met zones veroorzaakte bijna dertig jaar geleden een storm van protest.
Leaf
pi_83053849
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:14 schreef Laydina het volgende:
Ik heb een ov chipkaart, maar die werkt dus niet echt meer. Hij pakt hem niet meer in de bussen. Ga je naar de NS station zeg je dat ie het niet doet. Ja na 1 minuut voor dat ding houden wel. Dus is het niet hun probleem meer. Wil je een nieuwe zeggen ze: het is een persoonlijke, dus op de site regelen.

Kijk je op de site staat er: je moet een papiertje van de NS invullen
Misschien moet je je OV-chipkaart "per ongeluk" verliezen, dan krijg je wel een nieuwe.
Of kun je je dat niet veroorloven?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 20 juni 2010 @ 16:25:06 #31
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_83059047
quote:
Jeuh, een artikel uit een ver verleden dat niet eens ingaat op het echte probleem met de chipkaart: dat het onding gewoon niet betrouwbaar is en in te veel gevallen gewoon niet doet wat het moet doen.
pi_83059188
Ik moet nu voor 2 x 78 cent een verzoek om terugvragen gaan sturen naar dat klote Qbuzz omdat die kastjes in de bussen gewoon geld van de chipkaart schrijven, terwijl er een abo op staat. Stelletje prutsers, ze weten dat niemand voor zon klein bedrag zoveel moeite gaat doen dus het is gewoon weer simpel cashen.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_83059741
Ik als student heb een ov kaart... Als je iedere dag reist dan merk je dat je soms niet uit kan scannen bij een bushalte om de een of andere reden en als je betaald reist krijg je dan een boete. Vroeger toen we nog van die mooie kaartjes hoefde je minder handelingen te verrichten dan met die k kaart. Als je een abonnement hebt dat hoef je ook minder handelingen te verrichten. Maar we weten toch allemaal waarom die dingen ingevoerd zijn? Controle van de overheid, stiekem de prijs van kaartjes verhogen en nutteloze Sovjet achtige banen te maken voor het onderhoud van dit systeem.
pi_83059866
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:27 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Ik moet nu voor 2 x 78 cent een verzoek om terugvragen gaan sturen naar dat klote Qbuzz omdat die kastjes in de bussen gewoon geld van de chipkaart schrijven, terwijl er een abo op staat. Stelletje prutsers, ze weten dat niemand voor zon klein bedrag zoveel moeite gaat doen dus het is gewoon weer simpel cashen.
Dat.. Zou nooit geld zetten op de studenten OV simpelweg omdat het dan zou verdwijnen aan boetes omdat het systeem iedere maand wel een keer faalt.
pi_83060003
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:25 schreef Zelva het volgende:

[..]

Jeuh, een artikel uit een ver verleden dat niet eens ingaat op het echte probleem met de chipkaart: dat het onding gewoon niet betrouwbaar is en in te veel gevallen gewoon niet doet wat het moet doen.
gewoon niet reageren joh, dan krijgen we een discussie hier ipv die herhalingen
pi_83060060
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:27 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Ik moet nu voor 2 x 78 cent een verzoek om terugvragen gaan sturen naar dat klote Qbuzz omdat die kastjes in de bussen gewoon geld van de chipkaart schrijven, terwijl er een abo op staat. Stelletje prutsers, ze weten dat niemand voor zon klein bedrag zoveel moeite gaat doen dus het is gewoon weer simpel cashen.
Qbuzz schijnt veel problemen te hebben, gisteren werkte het systeem weer een keer niet, ging de bus midden op de weg stilstaan om het systeem te resetten.

Nou, bij het eindpunt waren de kaartlezers nog steeds rood, dus buiten gebruik
Echt al de 10de keer dat ik meemaakte dat de kaartlezers niet werkten
pi_83060331
Ik blijf mij altijd afvragen waarom NL het iedere keer voor elkaar weet te krijgen om dit soort projecten binnen de kortste keren FUBAR te krijgen. In London werkt het Oyster systeem vziw aanmerkelijk beter, het kan dus wel goed zijn.
  zondag 20 juni 2010 @ 16:50:49 #38
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83060519
Omdat Nederland altijd met van die nieuwe kutsystemen komen die ook altijd waardeloos blijken te zijn. Kenniseconomie hé
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_83060539
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:47 schreef justanick het volgende:
Ik blijf mij altijd afvragen waarom NL het iedere keer voor elkaar weet te krijgen om dit soort projecten binnen de kortste keren FUBAR te krijgen. In London werkt het Oyster systeem vziw aanmerkelijk beter, het kan dus wel goed zijn.
omdat het goedkoop moet ? (geen duurdere veiligere chip, goedkope poortjes)
omdat je hier verschillende vervoerders heb, die het net allemaal effe iets anders moeten doen ?
het simpelweg niet werkt voor een land, alleen voor een stedelijk gebied ?
pi_83060919
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:50 schreef eriksd het volgende:
Omdat Nederland altijd met van die nieuwe kutsystemen komen die ook altijd waardeloos blijken te zijn. Kenniseconomie hé
Nieuw? Volgens mij was de beveiliging van die chip al verouderd op het moment dat ze 'm afnamen, dus dat is 'm ook niet.
pi_83061017
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:58 schreef justanick het volgende:

[..]

Nieuw? Volgens mij was de beveiliging van die chip al verouderd op het moment dat ze 'm afnamen, dus dat is 'm ook niet.
daarom werden in het begin al heel veel poortjes vervangen

Kaartenautomaten bleken ook niet te voldoen, ook die werden massaal vervangen (in Rotterdam althans)

goedkoop is duurkoop, zeker voor een systeem wat minimaal 30 jaar mee moet gaan toch
  zondag 20 juni 2010 @ 18:32:14 #42
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83064640
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:00 schreef Juicyhil het volgende:

[..]


Nu kun je binnen 35 minuten overstappen zodat je niet nog eens het basistarief hoeft te betalen.
Ja, maar je moet dan wel weer opnieuw betalen, wat bij de papieren kaart niet was. Je betaalt dus minimaal 2x zoveel
  zondag 20 juni 2010 @ 18:33:35 #43
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83064690
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:00 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit iemand gehoord over een trein- of buskaartje die het niet naar behoren zou werken.
Voor degene die de OV-chipkaart zo graag wil, omdat het lastig en onhandig is met allemaal verschillende soorten papieren kaartjes: het is verstandig om met een begeleider te reizen, kennelijk heb je hulp nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren in deze maatschappij.
Al een schooklasje op schoolreis zien gaan? Nou enig hoor, moet je voor 28 kinderen zorgen dat alles goed gaat, plus nog 15 kaarten zelf kopen omdat ze nog geen chipkaart hadden, enig systeem
  zondag 20 juni 2010 @ 18:41:13 #44
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83064955
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

daarom werden in het begin al heel veel poortjes vervangen

Kaartenautomaten bleken ook niet te voldoen, ook die werden massaal vervangen (in Rotterdam althans)

goedkoop is duurkoop, zeker voor een systeem wat minimaal 30 jaar mee moet gaan toch
Gelukkig werkt papier al voor duizenden jaren, sterker nog; het is nog leesbaar na die tijd, maar het ov systeem veranderd van dag tot dag
  maandag 21 juni 2010 @ 22:36:27 #45
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_83123219
Ah, is dit nu het officiële ov-shitkaarttopic.

Van de week kreeg ik eindelijk een mail van de RET over de vraag naar het klanttevredenheidsonderzoek dat ik op 16 maart stuurde.
quote:
U hebt op 16-3-2010 om 3:14:45 de volgende vraag aan ons gesteld:


Geachte heer/mevrouw,

Met de nodige interesse las ik de diverse berichten in de media over het klanttevredenheidsonderzoek naar de OV-chipkaart middels een telefonische enquête en ben erg benieuwd naar de achterliggende cijfers en de methodiek.

Is er een mogelijkheid dat het onderzoeksrapport op de site wordt gepubliceerd of dat deze mij wordt toegezonden?

Met vriendelijke groet,

Zelva


Geachte heer Zelva,

Hartelijk dank voor uw reactie van half maart dit jaar. Met oprechte excuses voor de ernstige vertraging in de beantwoording reageer ik hierop.

U treft hieronder een directe link naar de webpagina van onze website www.ret.nl, waar u meer informatie kunt vinden over het door u genoemde tevredenheidsonderzoek:

http://www.ret.nl/over-re(...)n-ov-weer-hoger.aspx

Het is mij overigens uit uw mailverzoek niet duidelijk geworden waarom u meer informatie wilt hebben over dit specifieke onderzoek.
In principe zijn onderzoekgegevens namelijk uitsluitend bedoeld voor bedrijfseigen gebruik, tenzij onze opdrachtgever de Stadsregio Rotterdam daarom vraagt.

Mocht de informatie in de hierboven genoemde link voor u niet voldoende blijken zijn, dan raad ik u aan om een schriftelijk verzoek in te dienen bij de RET met daarbij de reden voor uw verzoek. U kunt dit richten aan:

RET
afdeling Marketing, Services en Communicatie
Postbus 112
3000 AC ROTTERDAM

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,


Anna Klink
RET Klant Contact Center


Met andere woorden: Wij van WC-eend adviseren WC-eend, maar waarom we WC-eend adviseren dat mag alleen WC-eend weten.

Sowieso is de vraag waarom onderzoeksgegevens die kennelijk alleen bedoeld zijn voor intern gebruik, gebruikt worden om een een hallelujah-verhaal voor de buitenwereld te houden?
pi_83124011
Ik kan prima uit de voeten met de chip-kaart. Helemaal nu ik er ook op saldo mee kan reizen in de trein. Als ik de tram met neem naar mijn werk ben ik goedkoper uit dan met de strippenkaart.
pi_83124239
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:36 schreef Zelva het volgende:
Ah, is dit nu het officiële ov-shitkaarttopic.

Van de week kreeg ik eindelijk een mail van de RET over de vraag naar het klanttevredenheidsonderzoek dat ik op 16 maart stuurde.
[..]



Met andere woorden: Wij van WC-eend adviseren WC-eend, maar waarom we WC-eend adviseren dat mag alleen WC-eend weten.

Sowieso is de vraag waarom onderzoeksgegevens die kennelijk alleen bedoeld zijn voor intern gebruik, gebruikt worden om een een hallelujah-verhaal voor de buitenwereld te houden?
en dan geven ze een link naar een onderzoek dat mensen het OV hoger waarderen
Qbuzz kreeg een hoger cijfer, terwijl daar de OV chipkaart niet eens verplicht is

Overigens vandaag weer problemen met de kaartlezers, de eerste moest ik mijn kaart zeker 10x heen en weer bewegen, bij de uitgang was die weer buiten werking, waardoor alle mensen (30) langs een kaartlezer mochten uitchecken.

Bij metrostation Zuidplein stonden trouwens 2 zware jongens, er gebeurt natuurlijk heel veel om 7.30 in de morgen. Die kan je beter s'avonds neerzetten maar dan zie je niemand
pi_83124453
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:50 schreef HiZ het volgende:
Ik kan prima uit de voeten met de chip-kaart. Helemaal nu ik er ook op saldo mee kan reizen in de trein. Als ik de tram met neem naar mijn werk ben ik goedkoper uit dan met de strippenkaart.
ik moest 1,10 betalen voor een ritje Den Haag HS-Den Haag CS
Met een kaartje was dat 0,00
  maandag 21 juni 2010 @ 23:05:16 #49
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_83124751
quote:
Rover noemt ov-chipkaart 'flop'
Uitgegeven: 21 juni 2010 22:33 /// Laatst gewijzigd: 21 juni 2010 22:55
UTRECHT - De ov-chipkaart heeft gefaald. Reizigersvereniging Rover stelt op basis van alle negatieve reacties die de organisatie de afgelopen maanden van reizigers heeft gehad.
Het reizen is duurder geworden en ''bepaald niet eenvoudiger'', aldus Rover. Een woordvoerder van de belangenvereniging heeft maandagavond een bericht daarover op de site van dagblad Trouw bevestigd.

Prijzen onduidelijk en hoog
''De prijzen zijn nog steeds vaak erg onduidelijk en bijna alle ritjes vallen duurder uit'', stelt hij. ''Om over het ongemak van de nieuwe kaart nog maar te zwijgen.'' Met een ov-chipkaart moeten reizigers zelf in- en uitchecken in de tram, bus en metro. Wie dat vergeet, wordt het maximumbedrag voor een rit in rekening gebracht.

Noordelijke provincies
De Groningse gedeputeerde Marc Jager (Vervoer) liet dit weekend al weten dat de drie noordelijke provincies een eigen ov-chipkaart willen invoeren om dat soort bezwaren te ondervangen. In principe wordt in Groningen en Drenthe dit najaar de landelijke ov-chipkaart ingevoerd. Maar bijvoorbeeld scholieren profiteren dan niet meer van forse kortingen, zoals de provincie wel zou willen. De noordelijke chipkaart zou transparanter moeten zijn dan de landelijke variant.

Buiten boekje
Rover vindt dat de 'noordelijke' ov-chipkaart in heel Nederland zou moeten worden ingevoerd. ''Wat de noordelijke provincies nu willen, was het oorspronkelijke idee van de ov-chipkaart'', stelt een zegsman.
''Maar door gebrek aan centraal toezicht, kijkt geen enkele vervoerder buiten zijn eigen boekje. Hierdoor is de landelijke versie één grote chaos geworden.''
© ANP
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_83124840
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:05 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]


nog een ander soort chipkaart ? Noem het dan geen 1 kaart voor alle vervoer meer

Overigens wel een goed initiatief , hopen dat ze geleerd hebben van de chaos en ondoorzichtelijkheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')