abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82929473

De vorige topics vind je hier: deel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14, deel 15, deel 16, deel 17, deel 18, deel 19, deel 20, deel 21, deel 22, deel 23, deel 24, deel 25, deel 26, deel 27, deel 28, deel 29, deel 30, deel 31, deel 32,

Meer informatie: wikipedia over de ov-chipkaart wikipedia over de Oyster-card (in gebruik in Londen) wikipedia over de Octopus-card (in gebruik in Hong Kong)

De website van TLS; het samenwerkingsverband om de ov-chipkaart in te voeren De officiële OV-chipkaartwebsite (van TLS) NS-website over de OV-chipkaart project website van TLS? De website over de OV-chipkaart voor studenten (beheerd door NS)

De website van Reizigersvereniging ROVER Het Dossier OV-Chipkaart op de ROVER-site Het Klachtenformulier van het OV-loket van ROVER, waar klachten over de OV-chipkaart of andere OV-klachten kunnen worden doorgegeven

Wat kun je doen als je bent vergeten uit te checken om je geld terug te krijgen?

leuke annecdotes over de ov_chipkaart

Op zoek naar een oplaadpunt? Google Maps met alle ophaal- en oplaadpunten

OP De OP vind je hier. Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
quote:
'Draagvlak OV-chipkaart slinkt'

Nederlanders zijn steeds minder enthousiast over de OV-chipkaart. Zo vindt nog maar 43 procent dat de kaart het reizen gemakkelijker maakt. In 2008 vond nog een meerderheid van 54 procent dat, blijkt uit de Vervoersmonitor 2010 van onderzoeksbureau Newcom. Voor het onderzoek zijn meer dan duizend mensen ondervraagd.

Nog maar 28 procent noemt de OV-chipkaart een eerlijk reissysteem. In 2008 vond nog 37 procent het systeem eerlijk. Slechts zeven procent gelooft dat zijn persoonsgegevens bij de chipkaart veilig zijn, ongeveer net zo veel als in 2008. Ook het percentage dat de kaart betrouwbaar noemt (elf procent) bleef nagenoeg gelijk. Maar twintig procent gelooft dat de kaart het reizen sneller maakt.

Terwijl de kaart volgend jaar in heel Nederland moet worden ingevoerd, geeft nog maar dertig procent aan zeer goed op de hoogte te zijn van hoe de kaart werkt. Dat is wel iets hoger dan in 2008, toen nog maar zeventien procent op de hoogte was.

De bekendheid van de kaart is wel toegenomen: 93 procent van de ondervraagden kent de kaart tegenover 88 procent in 2008. Ook is nu dertig procent van plan de kaart te kopen zodra hij in de eigen regio wordt ingevoerd, vergeleken met zeventien procent in 2008.
Goh, verrassend. Nu meer mensen met dit gedrocht (verplicht) te maken krijgen dat in eerste instantie al veel te duur was (meer dan 1 miljard euro) en reizen duurder maakt, heeft het minder draagvlak.

Zal de stekker eruit getrokken worden en krijgt Rotterdam en Amsterdam weer de papieren buskaart terug? Vast niet, want "nu is er al zoveel in geïnvesteerd, er is geen weg meer terug." Zo gaat dat altijd.

[ Bericht 26% gewijzigd door Frutsel op 20-06-2010 20:29:59 (OP + Wiki + TT gefixt) ]
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:55:36 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_82929563
De overheid geeft nooit iets terug. Nu dus ook niet.
pi_82929701
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:55 schreef BasEnAad het volgende:
De overheid geeft nooit iets terug. Nu dus ook niet.
Dit dus .

En verder werkt die OV-chip perfect hier
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_82929725
Domme OV chipkaart. Voor mij is het gratis, want student, maar ik heb ook zo'n naamloze kaart met saldo gewoon om eens te proberen. Waar ik normaal 1,20 betaal voor een enkele reis, betaal ik met de OV-chip ruim 1,70. En overstapkaartjes zijn ook niet meer mogelijk, die kon je eerst voor 1,60 kopen als je binnen een uur terug ging, of over wilde stappen op een andere lijn.
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:00:08 #5
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82929803
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:58 schreef Sapstengel het volgende:
Domme OV chipkaart. Voor mij is het gratis, want student, maar ik heb ook zo'n naamloze kaart met saldo gewoon om eens te proberen. Waar ik normaal 1,20 betaal voor een enkele reis, betaal ik met de OV-chip ruim 1,70. En overstapkaartjes zijn ook niet meer mogelijk, die kon je eerst voor 1,60 kopen als je binnen een uur terug ging, of over wilde stappen op een andere lijn.

Nu kun je binnen 35 minuten overstappen zodat je niet nog eens het basistarief hoeft te betalen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_82929825
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:58 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Dit dus .

En verder werkt die OV-chip perfect hier
Ik heb nog nooit iemand gehoord over een trein- of buskaartje die het niet naar behoren zou werken.
Voor degene die de OV-chipkaart zo graag wil, omdat het lastig en onhandig is met allemaal verschillende soorten papieren kaartjes: het is verstandig om met een begeleider te reizen, kennelijk heb je hulp nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren in deze maatschappij.
pi_82929886
Normaal moest ik met de metro een kaartje kopen voor 1,60 ( ja ook voor 1 halte óf 2 strippen afstempelen ) en nu betaal ik maar 0,40 cent voor de rit , dus een stuk eerlijker
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:02:58 #8
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82929992
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:00 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit iemand gehoord over een trein- of buskaartje die het niet naar behoren zou werken.
Voor degene die de OV-chipkaart zo graag wil, omdat het lastig en onhandig is met allemaal verschillende soorten papieren kaartjes: het is verstandig om met een begeleider te reizen, kennelijk heb je hulp nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren in deze maatschappij.

Ik ben niet echt een voorstander van de kaart. Het slaat uiteindelijk nergens op gezien we ook met papieren kaartjes prima kunnen betalen.
Maar wat jij zegt slaat natuurlijk nergens op. Het was inderdaad een rommeltje, wou je met de trein dan moest je weer apart kaartje kopen. Had je een kortingskaart moest je weer een ander kaartje kopen. Wou je met de bus dan moest je naar de supermarkt om een strippenkaart te halen.

Nu gaat dat allemaal automatisch. Het is wel handig, maar veel te duur geweest. Veel te weinig privacy en te duur qua tarief ook.
pi_82930002
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:00 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Nu kun je binnen 35 minuten overstappen zodat je niet nog eens het basistarief hoeft te betalen.
Met overstappen op een andere lijn lukt dat wel inderdaad. Alleen als ik even snel het centrum in wil en dan weer terug is 35 minuten meestal niet genoeg.

En trouwens, is dat Dwight in je UI?
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:03:44 #10
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82930041
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:01 schreef Winner_Taco het volgende:
Normaal moest ik met de metro een kaartje kopen voor 1,60 ( ja ook voor 1 halte óf 2 strippen afstempelen ) en nu betaal ik maar 0,40 cent voor de rit , dus een stuk eerlijker
Ik betaal 3 euro om van de ene kant van Amsterdam naar de andere kant te reizen.
Zo`n kaart van een uur á 2,60 is dan veel voordeliger.
pi_82930084
De enige die baat heeft bij de chipkaart is de overheid. Van de mensen die het gebruiken wordt alleen maar bijgehouden wat hun reisgedrag is.
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:04:26 #12
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82930090
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:03 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Met overstappen op een andere lijn lukt dat wel inderdaad. Alleen als ik even snel het centrum in wil en dan weer terug is 35 minuten meestal niet genoeg.
Nee oké, maar dat is vanzelfsprekend omdat je dan een nieuwe rit hebt natuurlijk.
quote:
En trouwens, is dat Dwight in je UI?

Klopt ja
pi_82930286
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:02 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik ben niet echt een voorstander van de kaart. Het slaat uiteindelijk nergens op gezien we ook met papieren kaartjes prima kunnen betalen.
Maar wat jij zegt slaat natuurlijk nergens op. Het was inderdaad een rommeltje, wou je met de trein dan moest je weer apart kaartje kopen. Had je een kortingskaart moest je weer een ander kaartje kopen. Wou je met de bus dan moest je naar de supermarkt om een strippenkaart te halen.

Nu gaat dat allemaal automatisch. Het is wel handig, maar veel te duur geweest. Veel te weinig privacy en te duur qua tarief ook.
Nee. Dat komt omdat voorstanders van de kaart iedereen die kaart willen opdringen. Ik pleit voor keuze.
Dat was helemaal niet moeilijk, vandaar dat ik het zei, want als je dat niet kan, dan heb je inderdaad een begeleider nodig. Die OV-chipkaart moet je toch ook opladen, en dat kost ook tijd? Of je nou die tijd gebruikt om een treinkaartje of buskaartje te kopen, of om je OV-chipkaart op te laden, dat maakt niet uit.
Je hebt er weinig winst op wat dat betreft.

Verder was dit hele project, de OV-chipkaart, te duur (meer dan 1 miljard euro) en is men er nog steeds mee bezig.
Wordt reizen voor veel mensen duurder.
Hebben reizigers die met regelmaat met het OV reizen (en dus een persoonlijke kaart hebben) of mensen die een kaart pinnen, géén privacy meer qua reizen met het OV.
pi_82935440
En OV9292.nl naait je er ook lekker bij..

Voor Enschede is, op de site, te berekenen wat een ritje met de OV-chipkaart gaat kosten. Alle ritjes korter dan 1 euro (2 strippen met 15-strippenkaart) zijn opeens op 'loopafstand'

Prijs van 6 ritjes van een willekeurig punt naar het station.
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:17:36 #15
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_82936995
quote:
Ja hoor, ga ergens anders trollen. Het basistarief is al 78 cent.
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:21:58 #16
39333 Zelva
pi_82937275
quote:
Ook is nu dertig procent van plan de kaart te kopen zodra hij in de eigen regio wordt ingevoerd, vergeleken met zeventien procent in 2008.
Met andere woorden: zeventig procent van de reizigers overweegt het openbaar vervoer voortaan te mijden als dat ding verplicht wordt.
pi_82937397
Vroeger ging ik nog wel eens spontaan met het OV. Gewoon de tram of bus inspringen en een kaartje kopen. Een paar keer per jaar. Nu is dat niet meer mogelijk en doe ik het allemaal maar met de auto.
  donderdag 17 juni 2010 @ 20:45:36 #18
291997 Schiphol
Gaarne profiel verwijderen
pi_82949144
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:53 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Goh, verrassend. Nu meer mensen met dit gedrocht (verplicht) te maken krijgen dat in eerste instantie al veel te duur was (meer dan 1 miljard euro) en reizen duurder maakt, heeft het minder draagvlak.

Zal de stekker eruit getrokken worden en krijgt Rotterdam en Amsterdam weer de papieren buskaart terug? Vast niet, want "nu is er al zoveel in geïnvesteerd, er is geen weg meer terug." Zo gaat dat altijd.
Ik woon zelf in Amsterdam, maar ik peins er niet over om de ov-chipkaart aan te schaffen. Lopen, fietsen of de auto nemen zijn voor mij de opties om te vervoeren.

Als mensen de korte afstanden kunnen overbruggen en daarbij geen gebruik maken van het OV dan wil ik nog wel eens zien wie aan het langste eind trekt. Het draait om geld en het is nog altijd de meerderheid die zelf beslissen of ze er geld aan spenderen of niet.

Willen ze meer mensen met het OV vervoeren en mensen uit de auto jagen en dan kom je met zoiets. Het is in ieder geval beter voor de conditie om de korte afstanden met de fiets of lopend te overbruggen.
Gaarne profiel verwijderen
pi_82957298
Net bij de Randstad rail in Den Haag liepen de ov-kaart systemen vast en raakten ze buiten dienst. Het was shopping night dus erg druk en hierdoor konden veel mensen niet meer uit checken. Heb er een aantal erg horen schelden! Geen vlekkeloos systeem dus!
pi_82958905
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:54 schreef Ludacriss het volgende:
Net bij de Randstad rail in Den Haag liepen de ov-kaart systemen vast en raakten ze buiten dienst. Het was shopping night dus erg druk en hierdoor konden veel mensen niet meer uit checken. Heb er een aantal erg horen schelden! Geen vlekkeloos systeem dus!
nee ben je gelijk 4 euro kwijt per persoon

bij de bussen spelen er nog veel meer problemen
  zondag 20 juni 2010 @ 11:12:25 #21
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83047807
Het zou een handig systeem zijn voor erbij. Maar dat is het dan ook.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_83048125
De OV-chipkaart zorgt voor een verhoging van de drempel om het OV te gebruiken en het lijkt me sterk dat men dat na wil streven.
pi_83049646
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Met andere woorden: zeventig procent van de reizigers overweegt het openbaar vervoer voortaan te mijden als dat ding verplicht wordt.
Het openbaar vervoer vermijd ik al sinds de privatisering van de NS en busmaatschappijen.
Dit is een logische stap in dat proces en het is onomkeerbaar.

Service, klantvriendelijkheid, keuzevrijheid e.d. is allemaal verdwenen en men ziet zichzelf alleen nog maar als vervoersmaatschappij, die zo efficiënt mogelijk mensen van A naar B vervoert. Onpersoonlijk en met de rekenmachine.
  zondag 20 juni 2010 @ 12:27:45 #24
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_83049764
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:27 schreef Citizen.Erased het volgende:
De OV-chipkaart zorgt voor een verhoging van de drempel om het OV te gebruiken en het lijkt me sterk dat men dat na wil streven.

Tot nu toe kwam ik ongeveer 1x per zes jaar in het OV, maar nu ik sowieso al twintig euro kwijt ben voor een chip kan ik dat geld beter in een parkeermeter gooien, dan weet ik dat ik na afloop van mijn cursus binnen een uur thuis ben. Met OV moet je altijd maar afwachten of er geen wisselstoring, seinstoring, blaadjes op de rails, uitgezette sporen door hitte, stakingen of treinuitval door zelfmoorden zijn.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_83051185
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het openbaar vervoer vermijd ik al sinds de privatisering van de NS en busmaatschappijen.
Dit is een logische stap in dat proces en het is onomkeerbaar.

Service, klantvriendelijkheid, keuzevrijheid e.d. is allemaal verdwenen en men ziet zichzelf alleen nog maar als vervoersmaatschappij, die zo efficiënt mogelijk mensen van A naar B vervoert. Onpersoonlijk en met de rekenmachine.
Misschien moet je dan toch maar eens gaan kijken bij het OV want het is echt geen drama. Oke, het is minder leuk en makkelijk dan met de auto maar dat is altijd zo geweest.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 20 juni 2010 @ 13:30:10 #26
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_83051949
quote:
Waar is je instaptarief van ongeveer 0,75 dan?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_83053603
http://www.volkskrant.nl/(...)ionale_Strippenkaart
quote:
Nederland zou Nederland niet zijn als er niet ook op uitgebreide schaal kritiek werd geleverd op de zonering en de kennis daarvan. Hoe weet een wildvreemde reiziger hoeveel zones hij in een grote stad moet afstempelen, of hoeveel zones het is van de halte politiepost in het Zuid-Limburgse Vijlen naar de Dorpsstraat in het naburige Noorbeek? De laatste reis wordt verzorgd door de busmaatschappijen Hermes en Limex.

Sommige chauffeurs hebben geen idee hoeveel zones er moeten worden afgestempeld. Roodvoets: ‘Het aantal zones veroorzaakt inderdaad problemen bij de afstempeling van de strippenkaart. Iedere buschauffeur behoort te weten hoe zijn gebied is ingedeeld in zones. De reguliere reiziger weet dat natuurlijk ook en vraagt gewoon om een aantal zones. Maar van toevallige toeristen kan je dat moeilijker verwachten.’ Die onbekendheid kan ook gemakkelijk leiden tot grijs en zwart rijden, een veel voorkomend probleem.
Leaf
pi_83053725
Ik heb een ov chipkaart, maar die werkt dus niet echt meer. Hij pakt hem niet meer in de bussen. Ga je naar de NS station zeg je dat ie het niet doet. Ja na 1 minuut voor dat ding houden wel. Dus is het niet hun probleem meer. Wil je een nieuwe zeggen ze: het is een persoonlijke, dus op de site regelen.

Kijk je op de site staat er: je moet een papiertje van de NS invullen
pi_83053761
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)on-even-wennen.dhtml
quote:
OV-Chipkaart: gewoon even wennen

‘Begrijpen nieuwe kaart vereist universitaire opleiding’, ‘Consumentenbond vreest chaos openbaar vervoer’, ‘Bejaarden in de problemen’ en ‘Kaart pakt duurder uit’. Zijn dit krantenkoppen over de nieuwe ov-chipkaart, die zo omstreden oplaadbare vervoerspas die donderdag definitief in de Rotterdamse metro zal worden ingevoerd? Nee hoor, ze horen bij berichten uit 1980 bij de introductie van de strippenkaart in het landelijk openbaar vervoer.

De vervanging van de toenmalige metro-, tram- en buskaartjes door een reissysteem met zones veroorzaakte bijna dertig jaar geleden een storm van protest.
Leaf
pi_83053849
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:14 schreef Laydina het volgende:
Ik heb een ov chipkaart, maar die werkt dus niet echt meer. Hij pakt hem niet meer in de bussen. Ga je naar de NS station zeg je dat ie het niet doet. Ja na 1 minuut voor dat ding houden wel. Dus is het niet hun probleem meer. Wil je een nieuwe zeggen ze: het is een persoonlijke, dus op de site regelen.

Kijk je op de site staat er: je moet een papiertje van de NS invullen
Misschien moet je je OV-chipkaart "per ongeluk" verliezen, dan krijg je wel een nieuwe.
Of kun je je dat niet veroorloven?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 20 juni 2010 @ 16:25:06 #31
39333 Zelva
pi_83059047
quote:
Jeuh, een artikel uit een ver verleden dat niet eens ingaat op het echte probleem met de chipkaart: dat het onding gewoon niet betrouwbaar is en in te veel gevallen gewoon niet doet wat het moet doen.
pi_83059188
Ik moet nu voor 2 x 78 cent een verzoek om terugvragen gaan sturen naar dat klote Qbuzz omdat die kastjes in de bussen gewoon geld van de chipkaart schrijven, terwijl er een abo op staat. Stelletje prutsers, ze weten dat niemand voor zon klein bedrag zoveel moeite gaat doen dus het is gewoon weer simpel cashen.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_83059741
Ik als student heb een ov kaart... Als je iedere dag reist dan merk je dat je soms niet uit kan scannen bij een bushalte om de een of andere reden en als je betaald reist krijg je dan een boete. Vroeger toen we nog van die mooie kaartjes hoefde je minder handelingen te verrichten dan met die k kaart. Als je een abonnement hebt dat hoef je ook minder handelingen te verrichten. Maar we weten toch allemaal waarom die dingen ingevoerd zijn? Controle van de overheid, stiekem de prijs van kaartjes verhogen en nutteloze Sovjet achtige banen te maken voor het onderhoud van dit systeem.
pi_83059866
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:27 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Ik moet nu voor 2 x 78 cent een verzoek om terugvragen gaan sturen naar dat klote Qbuzz omdat die kastjes in de bussen gewoon geld van de chipkaart schrijven, terwijl er een abo op staat. Stelletje prutsers, ze weten dat niemand voor zon klein bedrag zoveel moeite gaat doen dus het is gewoon weer simpel cashen.
Dat.. Zou nooit geld zetten op de studenten OV simpelweg omdat het dan zou verdwijnen aan boetes omdat het systeem iedere maand wel een keer faalt.
pi_83060003
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:25 schreef Zelva het volgende:

[..]

Jeuh, een artikel uit een ver verleden dat niet eens ingaat op het echte probleem met de chipkaart: dat het onding gewoon niet betrouwbaar is en in te veel gevallen gewoon niet doet wat het moet doen.
gewoon niet reageren joh, dan krijgen we een discussie hier ipv die herhalingen
pi_83060060
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:27 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Qbuzz schijnt veel problemen te hebben, gisteren werkte het systeem weer een keer niet, ging de bus midden op de weg stilstaan om het systeem te resetten.

Nou, bij het eindpunt waren de kaartlezers nog steeds rood, dus buiten gebruik
Echt al de 10de keer dat ik meemaakte dat de kaartlezers niet werkten
pi_83060331
Ik blijf mij altijd afvragen waarom NL het iedere keer voor elkaar weet te krijgen om dit soort projecten binnen de kortste keren FUBAR te krijgen. In London werkt het Oyster systeem vziw aanmerkelijk beter, het kan dus wel goed zijn.
  zondag 20 juni 2010 @ 16:50:49 #38
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83060519
Omdat Nederland altijd met van die nieuwe kutsystemen komen die ook altijd waardeloos blijken te zijn. Kenniseconomie hé
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_83060539
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:47 schreef justanick het volgende:
Ik blijf mij altijd afvragen waarom NL het iedere keer voor elkaar weet te krijgen om dit soort projecten binnen de kortste keren FUBAR te krijgen. In London werkt het Oyster systeem vziw aanmerkelijk beter, het kan dus wel goed zijn.
omdat het goedkoop moet ? (geen duurdere veiligere chip, goedkope poortjes)
omdat je hier verschillende vervoerders heb, die het net allemaal effe iets anders moeten doen ?
het simpelweg niet werkt voor een land, alleen voor een stedelijk gebied ?
pi_83060919
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:50 schreef eriksd het volgende:
Omdat Nederland altijd met van die nieuwe kutsystemen komen die ook altijd waardeloos blijken te zijn. Kenniseconomie hé
Nieuw? Volgens mij was de beveiliging van die chip al verouderd op het moment dat ze 'm afnamen, dus dat is 'm ook niet.
pi_83061017
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:58 schreef justanick het volgende:

[..]

Nieuw? Volgens mij was de beveiliging van die chip al verouderd op het moment dat ze 'm afnamen, dus dat is 'm ook niet.
daarom werden in het begin al heel veel poortjes vervangen

Kaartenautomaten bleken ook niet te voldoen, ook die werden massaal vervangen (in Rotterdam althans)

goedkoop is duurkoop, zeker voor een systeem wat minimaal 30 jaar mee moet gaan toch
  zondag 20 juni 2010 @ 18:32:14 #42
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83064640
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:00 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ja, maar je moet dan wel weer opnieuw betalen, wat bij de papieren kaart niet was. Je betaalt dus minimaal 2x zoveel
  zondag 20 juni 2010 @ 18:33:35 #43
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83064690
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:00 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Al een schooklasje op schoolreis zien gaan? Nou enig hoor, moet je voor 28 kinderen zorgen dat alles goed gaat, plus nog 15 kaarten zelf kopen omdat ze nog geen chipkaart hadden, enig systeem
  zondag 20 juni 2010 @ 18:41:13 #44
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83064955
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

daarom werden in het begin al heel veel poortjes vervangen

Kaartenautomaten bleken ook niet te voldoen, ook die werden massaal vervangen (in Rotterdam althans)

goedkoop is duurkoop, zeker voor een systeem wat minimaal 30 jaar mee moet gaan toch
Gelukkig werkt papier al voor duizenden jaren, sterker nog; het is nog leesbaar na die tijd, maar het ov systeem veranderd van dag tot dag
  maandag 21 juni 2010 @ 22:36:27 #45
39333 Zelva
pi_83123219
Ah, is dit nu het officiële ov-shitkaarttopic.

Van de week kreeg ik eindelijk een mail van de RET over de vraag naar het klanttevredenheidsonderzoek dat ik op 16 maart stuurde.
quote:
U hebt op 16-3-2010 om 3:14:45 de volgende vraag aan ons gesteld:

Geachte heer/mevrouw,

Met de nodige interesse las ik de diverse berichten in de media over het klanttevredenheidsonderzoek naar de OV-chipkaart middels een telefonische enquête en ben erg benieuwd naar de achterliggende cijfers en de methodiek.

Is er een mogelijkheid dat het onderzoeksrapport op de site wordt gepubliceerd of dat deze mij wordt toegezonden?

Met vriendelijke groet,

Zelva

Geachte heer Zelva,

Hartelijk dank voor uw reactie van half maart dit jaar. Met oprechte excuses voor de ernstige vertraging in de beantwoording reageer ik hierop.

U treft hieronder een directe link naar de webpagina van onze website www.ret.nl, waar u meer informatie kunt vinden over het door u genoemde tevredenheidsonderzoek:

http://www.ret.nl/over-re(...)n-ov-weer-hoger.aspx

Het is mij overigens uit uw mailverzoek niet duidelijk geworden waarom u meer informatie wilt hebben over dit specifieke onderzoek.
In principe zijn onderzoekgegevens namelijk uitsluitend bedoeld voor bedrijfseigen gebruik, tenzij onze opdrachtgever de Stadsregio Rotterdam daarom vraagt.

Mocht de informatie in de hierboven genoemde link voor u niet voldoende blijken zijn, dan raad ik u aan om een schriftelijk verzoek in te dienen bij de RET met daarbij de reden voor uw verzoek. U kunt dit richten aan:

RET
afdeling Marketing, Services en Communicatie
Postbus 112
3000 AC ROTTERDAM

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Anna Klink
RET Klant Contact Center

Met andere woorden: Wij van WC-eend adviseren WC-eend, maar waarom we WC-eend adviseren dat mag alleen WC-eend weten.

Sowieso is de vraag waarom onderzoeksgegevens die kennelijk alleen bedoeld zijn voor intern gebruik, gebruikt worden om een een hallelujah-verhaal voor de buitenwereld te houden?
pi_83124011
Ik kan prima uit de voeten met de chip-kaart. Helemaal nu ik er ook op saldo mee kan reizen in de trein. Als ik de tram met neem naar mijn werk ben ik goedkoper uit dan met de strippenkaart.
pi_83124239
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:36 schreef Zelva het volgende:
Ah, is dit nu het officiële ov-shitkaarttopic.

Van de week kreeg ik eindelijk een mail van de RET over de vraag naar het klanttevredenheidsonderzoek dat ik op 16 maart stuurde.
[..]

Met andere woorden: Wij van WC-eend adviseren WC-eend, maar waarom we WC-eend adviseren dat mag alleen WC-eend weten.

Sowieso is de vraag waarom onderzoeksgegevens die kennelijk alleen bedoeld zijn voor intern gebruik, gebruikt worden om een een hallelujah-verhaal voor de buitenwereld te houden?
en dan geven ze een link naar een onderzoek dat mensen het OV hoger waarderen
Qbuzz kreeg een hoger cijfer, terwijl daar de OV chipkaart niet eens verplicht is

Overigens vandaag weer problemen met de kaartlezers, de eerste moest ik mijn kaart zeker 10x heen en weer bewegen, bij de uitgang was die weer buiten werking, waardoor alle mensen (30) langs een kaartlezer mochten uitchecken.

Bij metrostation Zuidplein stonden trouwens 2 zware jongens, er gebeurt natuurlijk heel veel om 7.30 in de morgen. Die kan je beter s'avonds neerzetten maar dan zie je niemand
pi_83124453
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:50 schreef HiZ het volgende:
Ik kan prima uit de voeten met de chip-kaart. Helemaal nu ik er ook op saldo mee kan reizen in de trein. Als ik de tram met neem naar mijn werk ben ik goedkoper uit dan met de strippenkaart.
ik moest 1,10 betalen voor een ritje Den Haag HS-Den Haag CS
Met een kaartje was dat 0,00
  maandag 21 juni 2010 @ 23:05:16 #49
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_83124751
quote:
Rover noemt ov-chipkaart 'flop'
Uitgegeven: 21 juni 2010 22:33 /// Laatst gewijzigd: 21 juni 2010 22:55
UTRECHT - De ov-chipkaart heeft gefaald. Reizigersvereniging Rover stelt op basis van alle negatieve reacties die de organisatie de afgelopen maanden van reizigers heeft gehad.
Het reizen is duurder geworden en ''bepaald niet eenvoudiger'', aldus Rover. Een woordvoerder van de belangenvereniging heeft maandagavond een bericht daarover op de site van dagblad Trouw bevestigd.

Prijzen onduidelijk en hoog
''De prijzen zijn nog steeds vaak erg onduidelijk en bijna alle ritjes vallen duurder uit'', stelt hij. ''Om over het ongemak van de nieuwe kaart nog maar te zwijgen.'' Met een ov-chipkaart moeten reizigers zelf in- en uitchecken in de tram, bus en metro. Wie dat vergeet, wordt het maximumbedrag voor een rit in rekening gebracht.

Noordelijke provincies
De Groningse gedeputeerde Marc Jager (Vervoer) liet dit weekend al weten dat de drie noordelijke provincies een eigen ov-chipkaart willen invoeren om dat soort bezwaren te ondervangen. In principe wordt in Groningen en Drenthe dit najaar de landelijke ov-chipkaart ingevoerd. Maar bijvoorbeeld scholieren profiteren dan niet meer van forse kortingen, zoals de provincie wel zou willen. De noordelijke chipkaart zou transparanter moeten zijn dan de landelijke variant.

Buiten boekje
Rover vindt dat de 'noordelijke' ov-chipkaart in heel Nederland zou moeten worden ingevoerd. ''Wat de noordelijke provincies nu willen, was het oorspronkelijke idee van de ov-chipkaart'', stelt een zegsman.
''Maar door gebrek aan centraal toezicht, kijkt geen enkele vervoerder buiten zijn eigen boekje. Hierdoor is de landelijke versie één grote chaos geworden.''
© ANP
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_83124840
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:05 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

nog een ander soort chipkaart ? Noem het dan geen 1 kaart voor alle vervoer meer

Overigens wel een goed initiatief , hopen dat ze geleerd hebben van de chaos en ondoorzichtelijkheid
pi_83125346
misschien verder met dit deel ipv 10 delen geleden ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 00:30:34 #52
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_83128336
Deze week weer 4 euro kwijt. (of nouja, 3.20 ofzoiets)

Héééééééérlijk.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:28:09 #53
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_83134141
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

nog een ander soort chipkaart ? Noem het dan geen 1 kaart voor alle vervoer meer
Het klinkt mij eerder als een ander type abonnement op dezelfde OV-chipkaart in de oren. Dus bv een kortingskaart voor scholieren die zowel in de Connexxionbus in Leeuwarden, de Qbuzzbus in Groningen en de Arriva-trein tussen Groningen en Leeuwarden korting geeft.
pi_83134581
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:50 schreef HiZ het volgende:
Dan heb jij geluk.

Wanneer ik de ov-chipkaart bij mijn busrezien vanaf het station gebruik ben ik gemiddeld steeds 20% meer kwijt. ipv 2 strippen twv 1.02 euro nu steeds rond de 1.25 euro.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:12:15 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83137701
Ik postte in het oude topic (was niet vol, stond in mijn MyAt)
quote:
Bij mij doet de kaart het soms niet. Er gaat geen piepje af bij het poortje, hoe vaak ik dat ding er ook tegenaan houd.Dit heb ik ook al eens in een tram gehad. Dan is het extra lullig, want de trambestuurder eist dan toch betaling, terwijl je je kaart dus gewoon helemaal vol het staan. Hebben meer mensen hier last van?
quote:
Ow, het ligt dan dus aan het paaltje als ik op Q's posts moet afgaan. Klinkt ook logischer ja! Gisteren deed een paaltje in Utrecht het inderdaad niet.
pi_83137901
Het zijn nu gewoon kinderziektes, na een tijdje zal het echt wel probleemloos gaan met de OV-chipkaart
november
pi_83138627
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:18 schreef 29-11 het volgende:
Het zijn nu gewoon kinderziektes, na een tijdje zal het echt wel probleemloos gaan met de OV-chipkaart
Oh nee he, hoe vaak moeten we het hier nog zeggen, ze zijn al 5 jaar bezig in Rotterdam en Amsterdam

En nog steeds zijn er ook in Rotterdam problemen met poortjes, om de zoveel tijd is er wel weer 1 buiten werking.
Lezers in de bus doen het vaker niet, alleen dit jaar al 12x meegemaakt
pi_83138671
quote:
He VC weer een nieuwe kloon aangemaakt.

Kinderziektes na 10 jaar testen

Wanneer een product op de markt gezet wordt en hiervan vele mensen gebruiken moeten maken moet het systeem gewoon goed werken. Functioneerd het systeem niet geod is het toch van de ratten besnuffeld dat je de gebruikers met de problemen van het niet functionerende systeem opzadeld.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:33:55 #59
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83140566
quote:
Op maandag 21 juni 2010 22:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik moest 1,10 betalen voor een ritje Den Haag HS-Den Haag CS
Met een kaartje was dat 0,00
Doe mij ook zon kaartje, ik moest gewoon betalen
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:38:14 #60
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83140734
quote:
Kinderziektes an 6 jaar?
pi_83144044
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:33 schreef fs180 het volgende:

[..]

Doe mij ook zon kaartje, ik moest gewoon betalen
als je van Rotterdam naar Den Haag HS reist of naar Den Haag CS maakt qua prijs niet uit
Met de OV chipkaart dus wel
pi_83153745
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

Oh nee he, hoe vaak moeten we het hier nog zeggen, ze zijn al 5 jaar bezig in Rotterdam en Amsterdam

En nog steeds zijn er ook in Rotterdam problemen met poortjes, om de zoveel tijd is er wel weer 1 buiten werking.
Lezers in de bus doen het vaker niet, alleen dit jaar al 12x meegemaakt
geeft je recht op gratis reizen
november
pi_83154192
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:49 schreef 29-11 het volgende:

[..]

geeft je recht op gratis reizen
4 euro kosten omdat je niet kan uitchecken is gratis ?
gek
pi_83154253
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

He VC weer een nieuwe kloon aangemaakt.

ik dacht dat klonen hier verboden was, maar hij blijft bezig
pi_83154325
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

4 euro kosten omdat je niet kan uitchecken is gratis ?
gek
ow, ik dacht dat het om het Inchecken ging

------------------------------------------------------

en WTF is VC, en wat bedoelen jullie met klonen
november
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:12:22 #66
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83154553
Vancouver is een fanatieke Pro-Ov chipkaarter, wanneer een nieuw iemand ook pro is wordt de asociatie natuurlijk snel gemaakt.
pi_83155053
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:12 schreef fs180 het volgende:
Vancouver is een fanatieke Pro-Ov chipkaarter, wanneer een nieuw iemand ook pro is wordt de asociatie natuurlijk snel gemaakt.
Het kwam nog nog niet eens zo zeer door de pro-ovchipkaart associatie, maar wel de kinderziektes opmerking
pi_83157678
Ik snap het even niet meer hoor. Vorige week zaterdag ben ik naar den Haag geweest, automatisch 20 euro erop gezet. Ik snap, want dat was toch twee keer 8,50 dus ik zat onder dat minimumtarief. Afgelopen zondag ben ik naar Utrecht gereisd, enkeltje a 4 euro. Bij het uitchecken stond dat ik nog een saldo had van 13 nogwat. Kijk ik nu bij m'n online afschriften, is er weer 20 euro op de ov chip gezet. wtf?

edit: er staat een datum bij van 10 juni, wat wel overeenkomt met de eerste keer dat ik er automatisch geld opzette. lekker logisch dat dat er vandaag pas afgehaald wordt.
Tap tap tap
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:00:05 #69
188877 Stupendous76
pi_83159518
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:38 schreef fs180 het volgende:

[..]

Kinderziektes an 6 jaar?
Probleemkind...
Repent, Pray, Forgive
  donderdag 24 juni 2010 @ 00:01:19 #70
39333 Zelva
pi_83224890
quote:
Eén op drie trams niet gecontroleerd in Rotterdam

Eén op drie Rotterdamse trams wordt niet gecontroleerd op zwartrijden. De elektronische apparaatjes die tramcontroleurs nodig hebben om OV-chipkaarten te checken zijn namelijk al weken stuk.

NOS Headlines meldde het probleem al, maar dat is drie weken later nog niet opgelost.

Voor lul

Voor Arno Bonte, fractievoorzitter van GroenLinks in Rotterdam, is de maat intussen vol: "Ik merk dat er niet meer gecontroleerd wordt, en als er al gecontroleerd wordt, doen de wagenbegeleiders maar net alsof."

Volgens Bonte klagen de begeleiders zelf ook: "Ze geven aan dat ze eigenlijk voor lul staan. Want als ze zien dat mensen niet inchecken, kunnen ze dat niet met hun checker controleren."

Niet overdrijven

De directeur van de Rotterdamse vervoermaatschappij RET, Pedro Peeters, relativeert de klachten over de kapotte controleapparaten: "Het is een vervelend probleem, maar we moeten de ernst niet overdrijven."

"Deze apparaatjes zijn een extra controlemiddel voor onze conducteurs. Wij zijn de enige stad die dit zo doet. Den Haag heeft geen conducteurs of apparaatjes, Amsterdam heeft wel controleurs, maar geen apparaatjes. Wij hebben die apparaatjes gekocht, en dan willen we ook dat ze het doen."

Softwareproblemen

Volgens Peeters rijdt een op de drie trams in Rotterdam rond zonder een werkend controletoestel, en hij erkent dat de vervoersmaatschappij daarmee ook niet tevreden is.

De RET had beloofd dat de problemen drie weken geleden opgelost zouden zijn, maar dat is nog steeds niet gelukt.

Peeters: "Toen bleek dat zo'n 80 procent van de apparaten stuk waren, hebben we 90 nieuwe apparaten ingezet. Maar daar bleken weer softwareproblemen in te zitten. Er wordt nu dag en nacht aan gewerkt en ik hoop dat het zo snel mogelijk opgelost wordt."

Zwartrijden

Arno Bonte van GroenLinks stelt dat de situatie "een vrijbrief voor zwartrijden is", en dat de stad hierdoor veel geld misloopt dat in openbaar vervoer geïnvesteerd zou kunnen worden.

Die inkomstenderving is relatief volgens RET-directeur Peeters: "Dat mensen niet betalen is al jaren ons probleem. Met de strippenkaart moesten de mensen vroeger zelf stempelen als ze op de tram stapten; alleen deden ze dat vaak niet."

Hij besluit: "Sinds de invoering van de ov-chipkaart moeten de reizigers bij iedere deur inchecken. Daardoor was het aantal zwartrijders nog nooit zo laag was als nu."

Echt, die laatste twee zinnen van Pedro Peters zijn echt zo in- en intriest. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
pi_83225229
Den Haag heeft wel apparaten om chipkaarten te controleren hoor
november
  donderdag 24 juni 2010 @ 00:19:26 #72
188877 Stupendous76
pi_83225695
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:01 schreef Zelva het volgende:

[..]

Echt, die laatste twee zinnen van Pedro Peters zijn echt zo in- en intriest. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
Vanochtend werd op de radio gemeld dat er ergens een storing met de lezers was, maar kan er geen bericht meer van terugvinden.
Repent, Pray, Forgive
pi_83283247
quote:

[..]

Want jij hebt bewijs dat het aantal zwartrijders niet is afgenomen?
Leaf
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juni 2010 @ 13:44:10 #74
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_83283765
quote:

"Deze apparaatjes zijn een extra controlemiddel voor onze conducteurs. Wij zijn de enige stad die dit zo doet. Den Haag heeft geen conducteurs of apparaatjes, Amsterdam heeft wel controleurs, maar geen apparaatjes. Wij hebben die apparaatjes gekocht, en dan willen we ook dat ze het doen."

ah, vandaar dat ik vorige week in de tram in Amsterdam gecontroleerd ben, met zo'n apparaat...
Die knuppel van de RET lult weer eens uit z'n nek.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_83283932
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:44 schreef Tokus het volgende:

[..]

ah, vandaar dat ik vorige week in de tram in Amsterdam gecontroleerd ben, met zo'n apparaat...
Die knuppel van de RET lult weer eens uit z'n nek.
En weer er alleen maar uitpakken waar je op kunt zeiken en de rest negeren.
Nog iets irrelevants ook. Lekker belangrijk of het RET goed weet hoe de GVB werkt....
Leaf
pi_83289891
quote:

[..]

die controles zeggen niets

s'morgens taan ze met 20 man stoer te doen maar ze moeten natuurlijk niet in de spits gaan controleren maar op momenten dat mensen echt veel zwartrijden

Ik kreeg als ik al controle kreeg, controle op zondagavond 12 uur. Zit je alleen in de bus, komen er 6 van die knuppels langs, ja dat heeft zin
  vrijdag 25 juni 2010 @ 17:50:24 #77
188877 Stupendous76
pi_83294945
Uit de spits
quote:
SP: OV-chip moet voordeliger
DEN HAAG – De SP wil dat de OVchipkaart voordeliger wordt. Nu betalen reizigers extra als bus, metro of trein omrijdt. Ook betalen kortingkaarthouders de volle mep voor hun rit als ze voor negen uur ’s ochtends inchecken, zelfs als voor - een deel van - hun treinrit de korting geldt omdat dat na negenen is. „De OV-chip is zo voor veel mensen een verslechtering ten opzichte van het papieren kaartje. Dit moet daarom worden opgelost, het is gewoon een kwestie van programmeren”, zegt SP-Kamerlid Farshad Bashir die hier vandaag vragen over stelt aan demissionair minister Eurlings (Verkeer en Waterstaat).

Reizigers met een kortingskaart zijn soms met een OV-chip duurder uit dan met een papieren kaartje. „Als je trein twee minuten over negen gaat, betaal je toch het volle bedrag omdat je voor negen uur door het poortje gaat.” Ook kopen reizigers nu vaak twee papieren kaartjes als een deel van hun rit na negenen valt zodat ze toch deels met korting kunnen reizen. „Met de OV-chip is dat niet mogelijk. Dat is heel onverstandig want de kortingskaart moet mensen prikkelen om buiten de spits te reizen. Bovendien zijn reizigers nu gewoon onnodig duurder uit met de OVchip”, zegt Bashir. De SP wil daarom dat de Eurlings opdracht geeft het systeem zo te programmeren dat een reiziger in dit soort gevallen een gemiddelde ritprijs betaalt. Ook zouden mensen een tarief moeten gaan betalen dat is gebaseerd op hemelsbrede afstanden. ,,Nu betalen mensen meer als de bus of metro omrijdt, ook als dat door drukte of werkzaamheden is”, zegt het Kamerlid.

Daarnaast wil hij dat de site van de OVchipkaart verbeterd wordt. Nu kunnen reizigers pas na een week zien of ze bijvoorbeeld een keer vergeten zijn uit te checken. „Mensen moeten daardoor onnodig lang wachten voor ze hun geld terug kunnen vragen. Dit moet veel sneller kunnen, de kaart schrijft immers meteen een bedrag af als je reist.” Met deze aanpassingen is de storm aan OV-klachten niet opgelost, zegt Bashir. „Maar we kunnen er met deze aanpassingen wel aan werken de kaart weer iets perfecter te krijgen.” Reizigersorganisatie ROVER heeft inmiddels, na de aanhoudende problemen, het geloof in de kaart volledig verloren en noemde deze afgelopen week „een flop”.
Repent, Pray, Forgive
  vrijdag 25 juni 2010 @ 18:16:05 #78
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83295818
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:12 schreef fs180 het volgende:
Nee, erger.

Hij is ingehuurd door de ov-stasi om een chipkaart-propaganda-campagne te starten. En een beetje modern propagandist, met een goede sovietopleiding, weet dat er op internet veel mensen bij elkaar komen om eens ongezouten kritiek te leveren en hij is daarvoor omdat direct de kop in te drukken.

Vandaag verplicht met het ov moeten reizen, Amsterdam centrum doe je niet met de auto. Gereist met arriva en het gvb. Ik weet niet wat ik in totaal betaald heb. Ieder kastje stond alleen op 'swvk' of 'tot ziens'. Niets meer... Met een strippenkaart wist je wat je betaalde.
De meest basale service, het meest basale recht: laten zien wat je betalen moet, staat er niet eens op. Bij voorbaat is dat al een keiharde faal!
Buitenom de privacy, fraudegevoeligheid en het doordrukken van de ov-boeren en het niet onderzoeken of de reiziger er wel op zit te wachten...
En nog wat, ik kan ook mijn strippenkaart niet inleveren voor keiharde euro's terwijl ik er nog ong. 40 op heb staan.

'transparant systeem', voor de overheid ja.
Ik heb er totaal geen zin meer in om OOIT nog eens met het ov te reizen. geldklopperij.

Ik zeg: vancouverfan, kommaar op met je propaganda.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juni 2010 @ 18:17:04 #79
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_83295854
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nog iets irrelevants ook. Lekker belangrijk of het RET goed weet hoe de GVB werkt....
zeker relevant, want het geeft aan dat die vent van de RET gewoon niet weet wat er speelt rondom het systeem dat ze gebruiken.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 25 juni 2010 @ 18:23:56 #80
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83296090
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zolang niet alle punten weggewerkt zijn, het vlekkeloos werkt, betrouwbaar is en de reiziger echt centraal staat bij de ov-chip zal je dit ALTIJD blijven houden. Her O.V. Goebels.

Je ziet het niet of erger nog, je wil het niet zien.
TALLOZE mensen hebben hier al hun kritiek en punten van ergernis neergelegd en jij doet ze allemaal af als niet relevant, ondoordacht of pure bullshit. Terwijl ze allemaal naar de kern gaan, de reiziger heeft NOOIT maar dan ook echt NOOIT centraal gestaan bij de hele implementatie. De ovboeren en de overheid hebben hebben ze als stront behandeld in het hele implementatieproces, nu kunnen jullie uit het ov dat lekker proberen op te lossen.

ov-chip is een totale mislukking, de reden dat het gebruikt wordt is een moetje. De gebruikers kunnen niets anders.
Belachelijk.

Zo'n implementatie had je moeten proberen bij een normale organisatie met echte klanten. Je houdt geen inkomsten meer over.
1947-2016
  vrijdag 25 juni 2010 @ 18:24:32 #81
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83296109
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:17 schreef Tokus het volgende:

[..]

zeker relevant, want het geeft aan dat die vent van de RET gewoon niet weet wat er speelt rondom het systeem dat ze gebruiken.
Dat weet toch zowat niemand op de vloer van de ovbedrijven.
1947-2016
pi_83297181
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zolang niet alle punten weggewerkt zijn, het vlekkeloos werkt, betrouwbaar is en de reiziger echt centraal staat bij de ov-chip zal je dit ALTIJD blijven houden. Her O.V. Goebels.

Je ziet het niet of erger nog, je wil het niet zien.
TALLOZE mensen hebben hier al hun kritiek en punten van ergernis neergelegd en jij doet ze allemaal af als niet relevant, ondoordacht of pure bullshit. Terwijl ze allemaal naar de kern gaan, de reiziger heeft NOOIT maar dan ook echt NOOIT centraal gestaan bij de hele implementatie. De ovboeren en de overheid hebben hebben ze als stront behandeld in het hele implementatieproces, nu kunnen jullie uit het ov dat lekker proberen op te lossen.

ov-chip is een totale mislukking, de reden dat het gebruikt wordt is een moetje. De gebruikers kunnen niets anders.
Belachelijk.

Zo'n implementatie had je moeten proberen bij een normale organisatie met echte klanten. Je houdt geen inkomsten meer over.
Er zijn ook talloze mensen die geen problemen hebben met de OV chipkaart en er prima mee overweg kunnen. Maar dat mag hier niet gezegd worden. Dan wordt er al snel een nadeel tegenovergesteld en uitgebreid over gezeurd.

En noem jij eens een systeem op wat vlekkeloos werkt. Dat is er gewoon niet. Zo gauw er techniek en/of mensen bij betrokken zijn gaat er altijd wel wat fout. Verwachten dat de OV chipkaart vlekkeloos werkt is bijzonder naief of een simpele manier om kritiek te blijven houden.

Dus dat de kaart een totale mislukking is en de reiziger nooit centraal heeft gestaan zijn meningen, geen feiten. Toen de strippenkaart werd ingevoerd was dat net zo goed een moetje als bij de OV chipkaart nu. Zoals al zovaak gezegd werd er toen ook hel en verdoemenis gepreekt. En nu wil men niet meer van de strippenkaart af.
Leaf
pi_83297240
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:17 schreef Tokus het volgende:

[..]

Hij moet weten wat er in Rotterdam speelt. Ik zou niet weten waarom hij ook precies moet weten wat er in Amsterdam allemaal speelt.
Leaf
pi_83297531
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:54 schreef VancouverFan het volgende:

Dus dat de kaart een totale mislukking is en de reiziger nooit centraal heeft gestaan zijn meningen, geen feiten.
Als we de minachting van de OV chip kaart maker zien, dan kunnen we heus wel als feit stellen dat de reiziger niet centraal staat. Dat het voor jou een mining is doet er voor mij niet toe.

Als de reiziger centraal had gestaan had men wel gepoogd om rover te blijven betrekken bij de invoer.
Dan had men wel meteen de hemelsbrede afstand ingevoerd, ipv de afgelgde weg.
Dan had men niet nog administratie kosten gerekend waneer er iets mis gaat.

En zo kunnen we als we wat zoeken nog wel wat feiten vinden die staven dat de reiziger nooit centraal heeft gestaan maar de vervoersorganisaties die het maximum eruit willen persen.
pi_83297591
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:55 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hij moet weten wat er in Rotterdam speelt. Ik zou niet weten waarom hij ook precies moet weten wat er in Amsterdam allemaal speelt.
Dan moet hij verstandig zjin en daar geen niet kloppende uitspraken over doen maar gewoon zegen dat hij het niet weet. Dat is niet goed voor de betrouwebaarheid van de info. Eerlijkheid boven alles zeg ik maar, en als iemand eenmaal begint te liegen of halve verhalen te vertellen waarom zouden wij die persoon dan nog wel met zijn ander verhalen moeten geloven.
pi_83298076
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als we de minachting van de OV chip kaart maker zien, dan kunnen we heus wel als feit stellen dat de reiziger niet centraal staat. Dat het voor jou een mining is doet er voor mij niet toe.

Als de reiziger centraal had gestaan had men wel gepoogd om rover te blijven betrekken bij de invoer.
Dan had men wel meteen de hemelsbrede afstand ingevoerd, ipv de afgelgde weg.
Dan had men niet nog administratie kosten gerekend waneer er iets mis gaat.

En zo kunnen we als we wat zoeken nog wel wat feiten vinden die staven dat de reiziger nooit centraal heeft gestaan maar de vervoersorganisaties die het maximum eruit willen persen.
En ook dat er bij de OV chipkaart maker een minachting is, is een mening.
Er is/wordt door de verschillende OV bedrijven ontzettend veel moeite gestoken in voorlichting van de klanten. Bij de overgangsdagen was er veel hulp, de bedrijven zijn coulant met declaraties.

Als Rover zich zou opstellen als een waardig discussie partner, dan is daar goed mee te werken. Maar dat doet Rover niet, die lopen alleen maar te zeuren op de OV chipkaart gaan heel hard roepen dat het misgaat, maar als het gewoon goed gaat, dan hoor je ze dat niet zeggen. Ze gaan gewoon door met klagen.
Heel begrijpelijk dat de OV bedrijven Rover dan niet meer zo serieus nemen.
Leaf
pi_83298116
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moet hij verstandig zjin en daar geen niet kloppende uitspraken over doen maar gewoon zegen dat hij het niet weet. Dat is niet goed voor de betrouwebaarheid van de info. Eerlijkheid boven alles zeg ik maar, en als iemand eenmaal begint te liegen of halve verhalen te vertellen waarom zouden wij die persoon dan nog wel met zijn ander verhalen moeten geloven.
Het begint nu helemaal een gevalletje van spijkers op laag water zoeken
Ik denk namelijk niet dat hij net zo goed op de hoogte was van de controle methode van strippenkaarten in Amsterdam.
Leaf
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:22:19 #88
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83298169
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:54 schreef VancouverFan het volgende:
Er zijn ook talloze mensen die geen problemen hebben met de OV chipkaart en er prima mee overweg kunnen. Maar dat mag hier niet gezegd worden. Dan wordt er al snel een nadeel tegenovergesteld en uitgebreid over gezeurd.

Zijn er ook cijfers bekend over tevredenheid van gebruikersgroepen? Ik kan kan me voorstellen dat het je als abonnementshouder of student allemaal niet zo boeit omdat het je toch geen geld kost (even kort door de bocht), en dat je er dan prima tevreden over bent. Als je op saldo reist moet je opeens alles nauwgezet gaan bijhouden, in- en uitchecken, wordt het juiste berdag wel afgeschreven enzo, en dan lijkt me die kaart een drama in het gebruik. Waar je voorheen gewoon een kaartje kocht van A naar B, moet je nu bij ieder tussenstation allerlei handelingen gaan doen, met bijbehorende foutkans.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_83298328
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:22 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zijn er ook cijfers bekend over tevredenheid van gebruikersgroepen? Ik kan kan me voorstellen dat het je als abonnementshouder of student allemaal niet zo boeit omdat het je toch geen geld kost (even kort door de bocht), en dat je er dan prima tevreden over bent. Als je op saldo reist moet je opeens alles nauwgezet gaan bijhouden, in- en uitchecken, wordt het juiste berdag wel afgeschreven enzo, en dan lijkt me die kaart een drama in het gebruik. Waar je voorheen gewoon een kaartje kocht van A naar B, moet je nu bij ieder tussenstation allerlei handelingen gaan doen, met bijbehorende foutkans.
In ieder geval in Rotterdam is er een onderzoek gehouden.
quote:
16 maart 2010
Maandag 15 maart presenteerden algemeen directeur RET Pedro Peters en Hans Vervat, portefeuillehouder Verkeer en Vervoer van de stadsregio Rotterdam, tijdens een persconferentie in perscentrum Nieuwspoort een lijst van tien leerpunten die van belang zijn voor de landelijke invoering van de OV-chipkaart.

Het klanttevredenheidsonderzoek werd uitgevoerd op verzoek van de RET en de stadsregio Rotterdam. De rapportage werd tijdens de persconferentie overhandigd aan de heer L. Verbeek, coördinator landelijke invoering OV-chipkaart. Reizigers geven de OV-chipkaart gemiddeld een 7,2!
En 35% vond de overgang naar Chipkaart makkelijker dan verwacht.

http://www.ret.nl/over-re(...)ek-ov-chipkaart.aspx

Daarbij was ook aandacht voor het restitutie aanvragen en daar waren de meeste mensen tevreden over hoe dat ging.

Maar dat werdt door o.a. Zelva van tafel geschoven met vage vergezochte argumentaties en door het onderzoeksbureau af te kraken.
Leaf
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:46:25 #90
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83299081
11 mei Voordeelurenabonnement aangevraagd (op station) en deze week kreeg ik eindelijk mijn plastic pasje met OV chip. Hoera, nu kan ik eindelijk weer overal reizen.

Moet alleen nog 4 sites bezoeken om er achter te komen hoe het werkt, om hem te activeren, op te laden en mensenlief. Ik begrijp kinderziektes. Ik begrijp gefaseerd invoeren. Maar ik denk dat ik voorlopig nog maar even een papieren kaartje koopt. Tot ik een week helemaal niets te doen heb

En over een paar jaar lachen we er om
  vrijdag 25 juni 2010 @ 20:07:47 #91
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83300046
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:33 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Want jij hebt bewijs dat het aantal zwartrijders niet is afgenomen?
Ik weet een betere, de controle van zwartrijders bestaat bijna niet meer. Controle zijn onrechtmatig, werken niet, controleurs snappen het vaak zelf ook niet. Ik de tram haal ik gewoon mijn pasje van de paal zodra wel controle is Controle weg, pasje weer langs
pi_83300129
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

In ieder geval in Rotterdam is er een onderzoek gehouden.
[..]

En 35% vond de overgang naar Chipkaart makkelijker dan verwacht.

http://www.ret.nl/over-re(...)ek-ov-chipkaart.aspx

Daarbij was ook aandacht voor het restitutie aanvragen en daar waren de meeste mensen tevreden over hoe dat ging.

Maar dat werdt door o.a. Zelva van tafel geschoven met vage vergezochte argumentaties en door het onderzoeksbureau af te kraken.
even een recenter en onafhankelijker onderzoek
en hopen dat hij wegblijft

Nederlanders zijn steeds minder enthousiast over de OV-chipkaart. Zo vindt nog maar 43 procent dat de kaart het reizen gemakkelijker maakt. In 2008 vond nog een meerderheid van 54 procent dat, blijkt uit de Vervoersmonitor 2010 van onderzoeksbureau Newcom. Voor het onderzoek zijn meer dan duizend mensen ondervraagd.

Nog maar 28 procent noemt de OV-chipkaart een eerlijk reissysteem. In 2008 vond nog 37 procent het systeem eerlijk. Slechts zeven procent gelooft dat zijn persoonsgegevens bij de chipkaart veilig zijn, ongeveer net zo veel als in 2008. Ook het percentage dat de kaart betrouwbaar noemt (elf procent) bleef nagenoeg gelijk. Maar twintig procent gelooft dat de kaart het reizen sneller maakt.

Terwijl de kaart volgend jaar in heel Nederland moet worden ingevoerd, geeft nog maar dertig procent aan zeer goed op de hoogte te zijn van hoe de kaart werkt. Dat is wel iets hoger dan in 2008, toen nog maar zeventien procent op de hoogte was.

De bekendheid van de kaart is wel toegenomen: 93 procent van de ondervraagden kent de kaart tegenover 88 procent in 2008. Ook is nu dertig procent van plan de kaart te kopen zodra hij in de eigen regio wordt ingevoerd, vergeleken met zeventien procent in 2008.
pi_83300293
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:07 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik weet een betere, de controle van zwartrijders bestaat bijna niet meer. Controle zijn onrechtmatig, werken niet, controleurs snappen het vaak zelf ook niet. Ik de tram haal ik gewoon mijn pasje van de paal zodra wel controle is Controle weg, pasje weer langs
VF moet het AD eens gaan lezen, controleurs gaan pas controleren als ze in een "veilig gebied" zijn en daarbuiten controleren ze niet eens. Onder meer brieven van mensen die getuigen dat controleurs afgingen op mensen die niet incheckten maar toen ze hun vrienden zagen, ijlings terug liepen
  vrijdag 25 juni 2010 @ 20:17:22 #94
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83300524
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 15:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

die controles zeggen niets

s'morgens taan ze met 20 man stoer te doen maar ze moeten natuurlijk niet in de spits gaan controleren maar op momenten dat mensen echt veel zwartrijden

Ik kreeg als ik al controle kreeg, controle op zondagavond 12 uur. Zit je alleen in de bus, komen er 6 van die knuppels langs, ja dat heeft zin
Zondagavond, uurtje 8/9 komen ze met 14 !!! man controleren, voor mij en een dode hond
En ja hoor, in de spits, tussen alle mensen heen wurmen
pi_83300601
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:07 schreef fs180 het volgende:

[..]

En in hoeverre is dat anders dan bij de strippenkaart?

Waarom zou een controle onrechtmatig zijn?
Leaf
pi_83301097
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:17 schreef fs180 het volgende:

[..]

Zondagavond, uurtje 8/9 komen ze met 14 !!! man controleren, voor mij en een dode hond
En ja hoor, in de spits, tussen alle mensen heen wurmen
bij mij dus echt zondagavond 0.00 he, ik woon in een dorp vlakbij Rotterdam, ik was de enigste ind ebus. Ik moest zelfs naar voren komen omdat ze te lui waren om me in te sluiten haha
  vrijdag 25 juni 2010 @ 20:31:06 #97
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83301175
Het niet in acht nemen van privacywetten..

Niet, deed ik destijds ook altijd, gewoon in de buurt van de stempelmasjien blijven, maar dat geeft dus weer wel aan hoe dit systeem faalt, zelfs mijn oma zei (toen ze hoorde hoe die kaart werkte) 'Oh, dan kan iedereen dus gewoon zwartrijden!" En die is de 90 al gepasseerd, het lijkt me dat iedereen dat wel kan bedenken..
pi_83301578
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:31 schreef fs180 het volgende:
Het niet in acht nemen van privacywetten..

Niet, deed ik destijds ook altijd, gewoon in de buurt van de stempelmasjien blijven, maar dat geeft dus weer wel aan hoe dit systeem faalt, zelfs mijn oma zei (toen ze hoorde hoe die kaart werkte) 'Oh, dan kan iedereen dus gewoon zwartrijden!" En die is de 90 al gepasseerd, het lijkt me dat iedereen dat wel kan bedenken..
Vertel eens, welke privacy wetten worden geschonden?

Er zijn ook mazen in de wet te vinden. Dat is geen reden om het maar niet uit te voeren of het als mislukking te bestempelen. Er is vast wel een manier te verzinnen om ook in de bus poortjes te doen, maar dat wordt niet gedaan.
Leaf
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:23:37 #99
188877 Stupendous76
pi_83303923
quote:
Eurlings voorkomt dubbel opstaptarief trein
Uitgegeven: 25 juni 2010 20:41 /// Laatst gewijzigd: 25 juni 2010 20:41
DEN HAAG - Het papieren treinkaartje blijft voorlopig bestaan, zolang regionale spoorvervoerders en de Nederlandse Spoorwegen geen oplossing hebben gevonden voor het probleem van het dubbele opstaptarief.

Demissionair minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat hiervoor een Algemene Maatregel van Bestuur invoeren. Eurlings stelt ook een onafhankelijke commissie in die een structurele oplossing moet vinden, zo liet hij de Tweede Kamer vrijdag weten.

Opstaptarief
Een treinreiziger die met de OV-chipkaart reist betaalt per vervoerder een opstaptarief. Als hij één reis maakt met verschillende spoorvervoerders, bijvoorbeeld van Assen naar Winschoten, van Kerkrade naar Venlo of van Utrecht naar Winterswijk, kan hij twee tot drie keer het opstaptarief betalen.
© ANP
Repent, Pray, Forgive
  vrijdag 25 juni 2010 @ 21:26:13 #100
188877 Stupendous76
pi_83304071
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als Rover zich zou opstellen als een waardig discussie partner, dan is daar goed mee te werken. Maar dat doet Rover niet, die lopen alleen maar te zeuren op de OV chipkaart gaan heel hard roepen dat het misgaat, maar als het gewoon goed gaat, dan hoor je ze dat niet zeggen. Ze gaan gewoon door met klagen.
Heel begrijpelijk dat de OV bedrijven Rover dan niet meer zo serieus nemen.
Misschien dat je het al 'vergeten' was, maar gebruikersverenigingen hebben al lang vóór de invoering van de kaart afgehaakt vanwege het totaal niet serieus genomen worden door de vervoersbedrijven.
Repent, Pray, Forgive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')