Het klinkt mij eerder als een ander type abonnement op dezelfde OV-chipkaart in de oren. Dus bv een kortingskaart voor scholieren die zowel in de Connexxionbus in Leeuwarden, de Qbuzzbus in Groningen en de Arriva-trein tussen Groningen en Leeuwarden korting geeft.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
nog een ander soort chipkaart ? Noem het dan geen 1 kaart voor alle vervoer meer
Dan heb jij geluk.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:50 schreef HiZ het volgende:
Ik kan prima uit de voeten met de chip-kaart. Helemaal nu ik er ook op saldo mee kan reizen in de trein. Als ik de tram met neem naar mijn werk ben ik goedkoper uit dan met de strippenkaart.
quote:Bij mij doet de kaart het soms niet. Er gaat geen piepje af bij het poortje, hoe vaak ik dat ding er ook tegenaan houd.Dit heb ik ook al eens in een tram gehad. Dan is het extra lullig, want de trambestuurder eist dan toch betaling, terwijl je je kaart dus gewoon helemaal vol het staan. Hebben meer mensen hier last van?
quote:Ow, het ligt dan dus aan het paaltje als ik op Q's posts moet afgaan. Klinkt ook logischer ja! Gisteren deed een paaltje in Utrecht het inderdaad niet.
Oh nee he, hoe vaak moeten we het hier nog zeggen, ze zijn al 5 jaar bezig in Rotterdam en Amsterdamquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:18 schreef 29-11 het volgende:
Het zijn nu gewoon kinderziektes, na een tijdje zal het echt wel probleemloos gaan met de OV-chipkaart
He VC weer een nieuwe kloon aangemaakt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:18 schreef 29-11 het volgende:
Het zijn nu gewoon kinderziektes, na een tijdje zal het echt wel probleemloos gaan met de OV-chipkaart
Doe mij ook zon kaartje, ik moest gewoon betalenquote:Op maandag 21 juni 2010 22:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik moest 1,10 betalen voor een ritje Den Haag HS-Den Haag CS
Met een kaartje was dat 0,00
Kinderziektes an 6 jaar?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:18 schreef 29-11 het volgende:
Het zijn nu gewoon kinderziektes, na een tijdje zal het echt wel probleemloos gaan met de OV-chipkaart
als je van Rotterdam naar Den Haag HS reist of naar Den Haag CS maakt qua prijs niet uitquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:33 schreef fs180 het volgende:
[..]
Doe mij ook zon kaartje, ik moest gewoon betalen
geeft je recht op gratis reizenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Oh nee he, hoe vaak moeten we het hier nog zeggen, ze zijn al 5 jaar bezig in Rotterdam en Amsterdam
En nog steeds zijn er ook in Rotterdam problemen met poortjes, om de zoveel tijd is er wel weer 1 buiten werking.
Lezers in de bus doen het vaker niet, alleen dit jaar al 12x meegemaakt
ik dacht dat klonen hier verboden was, maar hij blijft bezigquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
He VC weer een nieuwe kloon aangemaakt.![]()
ow, ik dacht dat het om het Inchecken gingquote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
4 euro kosten omdat je niet kan uitchecken is gratis ?
gek
Het kwam nog nog niet eens zo zeer door de pro-ovchipkaart associatie, maar wel de kinderziektes opmerkingquote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:12 schreef fs180 het volgende:
Vancouver is een fanatieke Pro-Ov chipkaarter, wanneer een nieuw iemand ook pro is wordt de asociatie natuurlijk snel gemaakt.
Probleemkind...quote:
quote:Eén op drie trams niet gecontroleerd in Rotterdam
Eén op drie Rotterdamse trams wordt niet gecontroleerd op zwartrijden. De elektronische apparaatjes die tramcontroleurs nodig hebben om OV-chipkaarten te checken zijn namelijk al weken stuk.
NOS Headlines meldde het probleem al, maar dat is drie weken later nog niet opgelost.
Voor lul
Voor Arno Bonte, fractievoorzitter van GroenLinks in Rotterdam, is de maat intussen vol: "Ik merk dat er niet meer gecontroleerd wordt, en als er al gecontroleerd wordt, doen de wagenbegeleiders maar net alsof."
Volgens Bonte klagen de begeleiders zelf ook: "Ze geven aan dat ze eigenlijk voor lul staan. Want als ze zien dat mensen niet inchecken, kunnen ze dat niet met hun checker controleren."
Niet overdrijven
De directeur van de Rotterdamse vervoermaatschappij RET, Pedro Peeters, relativeert de klachten over de kapotte controleapparaten: "Het is een vervelend probleem, maar we moeten de ernst niet overdrijven."
"Deze apparaatjes zijn een extra controlemiddel voor onze conducteurs. Wij zijn de enige stad die dit zo doet. Den Haag heeft geen conducteurs of apparaatjes, Amsterdam heeft wel controleurs, maar geen apparaatjes. Wij hebben die apparaatjes gekocht, en dan willen we ook dat ze het doen."
Softwareproblemen
Volgens Peeters rijdt een op de drie trams in Rotterdam rond zonder een werkend controletoestel, en hij erkent dat de vervoersmaatschappij daarmee ook niet tevreden is.
De RET had beloofd dat de problemen drie weken geleden opgelost zouden zijn, maar dat is nog steeds niet gelukt.
Peeters: "Toen bleek dat zo'n 80 procent van de apparaten stuk waren, hebben we 90 nieuwe apparaten ingezet. Maar daar bleken weer softwareproblemen in te zitten. Er wordt nu dag en nacht aan gewerkt en ik hoop dat het zo snel mogelijk opgelost wordt."
Zwartrijden
Arno Bonte van GroenLinks stelt dat de situatie "een vrijbrief voor zwartrijden is", en dat de stad hierdoor veel geld misloopt dat in openbaar vervoer geïnvesteerd zou kunnen worden.
Die inkomstenderving is relatief volgens RET-directeur Peeters: "Dat mensen niet betalen is al jaren ons probleem. Met de strippenkaart moesten de mensen vroeger zelf stempelen als ze op de tram stapten; alleen deden ze dat vaak niet."
Hij besluit: "Sinds de invoering van de ov-chipkaart moeten de reizigers bij iedere deur inchecken. Daardoor was het aantal zwartrijders nog nooit zo laag was als nu."
Vanochtend werd op de radio gemeld dat er ergens een storing met de lezers was, maar kan er geen bericht meer van terugvinden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Echt, die laatste twee zinnen van Pedro Peters zijn echt zo in- en intriest. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
Want jij hebt bewijs dat het aantal zwartrijders niet is afgenomen?quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Echt, die laatste twee zinnen van Pedro Peters zijn echt zo in- en intriest. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:01 schreef Zelva het volgende:
"Deze apparaatjes zijn een extra controlemiddel voor onze conducteurs. Wij zijn de enige stad die dit zo doet. Den Haag heeft geen conducteurs of apparaatjes, Amsterdam heeft wel controleurs, maar geen apparaatjes. Wij hebben die apparaatjes gekocht, en dan willen we ook dat ze het doen."
En weer er alleen maar uitpakken waar je op kunt zeiken en de rest negeren.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
ah, vandaar dat ik vorige week in de tram in Amsterdam gecontroleerd ben, met zo'n apparaat...
Die knuppel van de RET lult weer eens uit z'n nek.
die controles zeggen nietsquote:Op donderdag 24 juni 2010 00:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Echt, die laatste twee zinnen van Pedro Peters zijn echt zo in- en intriest. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
quote:SP: OV-chip moet voordeliger
DEN HAAG – De SP wil dat de OVchipkaart voordeliger wordt. Nu betalen reizigers extra als bus, metro of trein omrijdt. Ook betalen kortingkaarthouders de volle mep voor hun rit als ze voor negen uur ’s ochtends inchecken, zelfs als voor - een deel van - hun treinrit de korting geldt omdat dat na negenen is. „De OV-chip is zo voor veel mensen een verslechtering ten opzichte van het papieren kaartje. Dit moet daarom worden opgelost, het is gewoon een kwestie van programmeren”, zegt SP-Kamerlid Farshad Bashir die hier vandaag vragen over stelt aan demissionair minister Eurlings (Verkeer en Waterstaat).
Reizigers met een kortingskaart zijn soms met een OV-chip duurder uit dan met een papieren kaartje. „Als je trein twee minuten over negen gaat, betaal je toch het volle bedrag omdat je voor negen uur door het poortje gaat.” Ook kopen reizigers nu vaak twee papieren kaartjes als een deel van hun rit na negenen valt zodat ze toch deels met korting kunnen reizen. „Met de OV-chip is dat niet mogelijk. Dat is heel onverstandig want de kortingskaart moet mensen prikkelen om buiten de spits te reizen. Bovendien zijn reizigers nu gewoon onnodig duurder uit met de OVchip”, zegt Bashir. De SP wil daarom dat de Eurlings opdracht geeft het systeem zo te programmeren dat een reiziger in dit soort gevallen een gemiddelde ritprijs betaalt. Ook zouden mensen een tarief moeten gaan betalen dat is gebaseerd op hemelsbrede afstanden. ,,Nu betalen mensen meer als de bus of metro omrijdt, ook als dat door drukte of werkzaamheden is”, zegt het Kamerlid.
Daarnaast wil hij dat de site van de OVchipkaart verbeterd wordt. Nu kunnen reizigers pas na een week zien of ze bijvoorbeeld een keer vergeten zijn uit te checken. „Mensen moeten daardoor onnodig lang wachten voor ze hun geld terug kunnen vragen. Dit moet veel sneller kunnen, de kaart schrijft immers meteen een bedrag af als je reist.” Met deze aanpassingen is de storm aan OV-klachten niet opgelost, zegt Bashir. „Maar we kunnen er met deze aanpassingen wel aan werken de kaart weer iets perfecter te krijgen.” Reizigersorganisatie ROVER heeft inmiddels, na de aanhoudende problemen, het geloof in de kaart volledig verloren en noemde deze afgelopen week „een flop”.
Nee, erger.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:12 schreef fs180 het volgende:
Vancouver is een fanatieke Pro-Ov chipkaarter, wanneer een nieuw iemand ook pro is wordt de asociatie natuurlijk snel gemaakt.
zeker relevant, want het geeft aan dat die vent van de RET gewoon niet weet wat er speelt rondom het systeem dat ze gebruiken.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En weer er alleen maar uitpakken waar je op kunt zeiken en de rest negeren.
Nog iets irrelevants ook. Lekker belangrijk of het RET goed weet hoe de GVB werkt....
Zolang niet alle punten weggewerkt zijn, het vlekkeloos werkt, betrouwbaar is en de reiziger echt centraal staat bij de ov-chip zal je dit ALTIJD blijven houden. Her O.V. Goebels.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En weer er alleen maar uitpakken waar je op kunt zeiken en de rest negeren.
Nog iets irrelevants ook. Lekker belangrijk of het RET goed weet hoe de GVB werkt....
Dat weet toch zowat niemand op de vloer van de ovbedrijven.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:17 schreef Tokus het volgende:
[..]
zeker relevant, want het geeft aan dat die vent van de RET gewoon niet weet wat er speelt rondom het systeem dat ze gebruiken.
Er zijn ook talloze mensen die geen problemen hebben met de OV chipkaart en er prima mee overweg kunnen. Maar dat mag hier niet gezegd worden. Dan wordt er al snel een nadeel tegenovergesteld en uitgebreid over gezeurd.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zolang niet alle punten weggewerkt zijn, het vlekkeloos werkt, betrouwbaar is en de reiziger echt centraal staat bij de ov-chip zal je dit ALTIJD blijven houden. Her O.V. Goebels.
Je ziet het niet of erger nog, je wil het niet zien.
TALLOZE mensen hebben hier al hun kritiek en punten van ergernis neergelegd en jij doet ze allemaal af als niet relevant, ondoordacht of pure bullshit. Terwijl ze allemaal naar de kern gaan, de reiziger heeft NOOIT maar dan ook echt NOOIT centraal gestaan bij de hele implementatie. De ovboeren en de overheid hebben hebben ze als stront behandeld in het hele implementatieproces, nu kunnen jullie uit het ov dat lekker proberen op te lossen.
ov-chip is een totale mislukking, de reden dat het gebruikt wordt is een moetje. De gebruikers kunnen niets anders.
Belachelijk.
Zo'n implementatie had je moeten proberen bij een normale organisatie met echte klanten. Je houdt geen inkomsten meer over.
Hij moet weten wat er in Rotterdam speelt. Ik zou niet weten waarom hij ook precies moet weten wat er in Amsterdam allemaal speelt.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:17 schreef Tokus het volgende:
[..]
zeker relevant, want het geeft aan dat die vent van de RET gewoon niet weet wat er speelt rondom het systeem dat ze gebruiken.
Als we de minachting van de OV chip kaart maker zien, dan kunnen we heus wel als feit stellen dat de reiziger niet centraal staat. Dat het voor jou een mining is doet er voor mij niet toe.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:54 schreef VancouverFan het volgende:
Dus dat de kaart een totale mislukking is en de reiziger nooit centraal heeft gestaan zijn meningen, geen feiten.
Dan moet hij verstandig zjin en daar geen niet kloppende uitspraken over doen maar gewoon zegen dat hij het niet weet. Dat is niet goed voor de betrouwebaarheid van de info. Eerlijkheid boven alles zeg ik maar, en als iemand eenmaal begint te liegen of halve verhalen te vertellen waarom zouden wij die persoon dan nog wel met zijn ander verhalen moeten geloven.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hij moet weten wat er in Rotterdam speelt. Ik zou niet weten waarom hij ook precies moet weten wat er in Amsterdam allemaal speelt.
En ook dat er bij de OV chipkaart maker een minachting is, is een mening.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we de minachting van de OV chip kaart maker zien, dan kunnen we heus wel als feit stellen dat de reiziger niet centraal staat. Dat het voor jou een mining is doet er voor mij niet toe.
Als de reiziger centraal had gestaan had men wel gepoogd om rover te blijven betrekken bij de invoer.
Dan had men wel meteen de hemelsbrede afstand ingevoerd, ipv de afgelgde weg.
Dan had men niet nog administratie kosten gerekend waneer er iets mis gaat.
En zo kunnen we als we wat zoeken nog wel wat feiten vinden die staven dat de reiziger nooit centraal heeft gestaan maar de vervoersorganisaties die het maximum eruit willen persen.
Het begint nu helemaal een gevalletje van spijkers op laag water zoekenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moet hij verstandig zjin en daar geen niet kloppende uitspraken over doen maar gewoon zegen dat hij het niet weet. Dat is niet goed voor de betrouwebaarheid van de info. Eerlijkheid boven alles zeg ik maar, en als iemand eenmaal begint te liegen of halve verhalen te vertellen waarom zouden wij die persoon dan nog wel met zijn ander verhalen moeten geloven.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:54 schreef VancouverFan het volgende:
Er zijn ook talloze mensen die geen problemen hebben met de OV chipkaart en er prima mee overweg kunnen. Maar dat mag hier niet gezegd worden. Dan wordt er al snel een nadeel tegenovergesteld en uitgebreid over gezeurd.
In ieder geval in Rotterdam is er een onderzoek gehouden.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:22 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zijn er ook cijfers bekend over tevredenheid van gebruikersgroepen? Ik kan kan me voorstellen dat het je als abonnementshouder of student allemaal niet zo boeit omdat het je toch geen geld kost (even kort door de bocht), en dat je er dan prima tevreden over bent. Als je op saldo reist moet je opeens alles nauwgezet gaan bijhouden, in- en uitchecken, wordt het juiste berdag wel afgeschreven enzo, en dan lijkt me die kaart een drama in het gebruik. Waar je voorheen gewoon een kaartje kocht van A naar B, moet je nu bij ieder tussenstation allerlei handelingen gaan doen, met bijbehorende foutkans.
En 35% vond de overgang naar Chipkaart makkelijker dan verwacht.quote:16 maart 2010
Maandag 15 maart presenteerden algemeen directeur RET Pedro Peters en Hans Vervat, portefeuillehouder Verkeer en Vervoer van de stadsregio Rotterdam, tijdens een persconferentie in perscentrum Nieuwspoort een lijst van tien leerpunten die van belang zijn voor de landelijke invoering van de OV-chipkaart.
Het klanttevredenheidsonderzoek werd uitgevoerd op verzoek van de RET en de stadsregio Rotterdam. De rapportage werd tijdens de persconferentie overhandigd aan de heer L. Verbeek, coördinator landelijke invoering OV-chipkaart. Reizigers geven de OV-chipkaart gemiddeld een 7,2!
Ik weet een betere, de controle van zwartrijders bestaat bijna niet meer. Controle zijn onrechtmatig, werken niet, controleurs snappen het vaak zelf ook niet. Ik de tram haal ik gewoon mijn pasje van de paal zodra wel controle isquote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Want jij hebt bewijs dat het aantal zwartrijders niet is afgenomen?
even een recenter en onafhankelijker onderzoekquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
In ieder geval in Rotterdam is er een onderzoek gehouden.
[..]
En 35% vond de overgang naar Chipkaart makkelijker dan verwacht.
http://www.ret.nl/over-re(...)ek-ov-chipkaart.aspx
Daarbij was ook aandacht voor het restitutie aanvragen en daar waren de meeste mensen tevreden over hoe dat ging.
Maar dat werdt door o.a. Zelva van tafel geschoven met vage vergezochte argumentaties en door het onderzoeksbureau af te kraken.
VF moet het AD eens gaan lezen, controleurs gaan pas controleren als ze in een "veilig gebied" zijn en daarbuiten controleren ze niet eens. Onder meer brieven van mensen die getuigen dat controleurs afgingen op mensen die niet incheckten maar toen ze hun vrienden zagen, ijlings terug liepenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik weet een betere, de controle van zwartrijders bestaat bijna niet meer. Controle zijn onrechtmatig, werken niet, controleurs snappen het vaak zelf ook niet. Ik de tram haal ik gewoon mijn pasje van de paal zodra wel controle isControle weg, pasje weer langs
Zondagavond, uurtje 8/9 komen ze met 14 !!! man controleren, voor mij en een dode hondquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
die controles zeggen niets
s'morgens taan ze met 20 man stoer te doen maar ze moeten natuurlijk niet in de spits gaan controleren maar op momenten dat mensen echt veel zwartrijden
Ik kreeg als ik al controle kreeg, controle op zondagavond 12 uur. Zit je alleen in de bus, komen er 6 van die knuppels langs, ja dat heeft zin
En in hoeverre is dat anders dan bij de strippenkaart?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik weet een betere, de controle van zwartrijders bestaat bijna niet meer. Controle zijn onrechtmatig, werken niet, controleurs snappen het vaak zelf ook niet. Ik de tram haal ik gewoon mijn pasje van de paal zodra wel controle isControle weg, pasje weer langs
bij mij dus echt zondagavond 0.00 he, ik woon in een dorp vlakbij Rotterdam, ik was de enigste ind ebus. Ik moest zelfs naar voren komen omdat ze te lui waren om me in te sluiten hahaquote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:17 schreef fs180 het volgende:
[..]
Zondagavond, uurtje 8/9 komen ze met 14 !!! man controleren, voor mij en een dode hond![]()
En ja hoor, in de spits, tussen alle mensen heen wurmen
Vertel eens, welke privacy wetten worden geschonden?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:31 schreef fs180 het volgende:
Het niet in acht nemen van privacywetten..
Niet, deed ik destijds ook altijd, gewoon in de buurt van de stempelmasjien blijven, maar dat geeft dus weer wel aan hoe dit systeem faalt, zelfs mijn oma zei (toen ze hoorde hoe die kaart werkte) 'Oh, dan kan iedereen dus gewoon zwartrijden!" En die is de 90 al gepasseerd, het lijkt me dat iedereen dat wel kan bedenken..
quote:Eurlings voorkomt dubbel opstaptarief trein
Uitgegeven: 25 juni 2010 20:41 /// Laatst gewijzigd: 25 juni 2010 20:41
DEN HAAG - Het papieren treinkaartje blijft voorlopig bestaan, zolang regionale spoorvervoerders en de Nederlandse Spoorwegen geen oplossing hebben gevonden voor het probleem van het dubbele opstaptarief.
Demissionair minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat hiervoor een Algemene Maatregel van Bestuur invoeren. Eurlings stelt ook een onafhankelijke commissie in die een structurele oplossing moet vinden, zo liet hij de Tweede Kamer vrijdag weten.
Opstaptarief
Een treinreiziger die met de OV-chipkaart reist betaalt per vervoerder een opstaptarief. Als hij één reis maakt met verschillende spoorvervoerders, bijvoorbeeld van Assen naar Winschoten, van Kerkrade naar Venlo of van Utrecht naar Winterswijk, kan hij twee tot drie keer het opstaptarief betalen.
© ANP
Misschien dat je het al 'vergeten' was, maar gebruikersverenigingen hebben al lang vóór de invoering van de kaart afgehaakt vanwege het totaal niet serieus genomen worden door de vervoersbedrijven.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als Rover zich zou opstellen als een waardig discussie partner, dan is daar goed mee te werken. Maar dat doet Rover niet, die lopen alleen maar te zeuren op de OV chipkaart gaan heel hard roepen dat het misgaat, maar als het gewoon goed gaat, dan hoor je ze dat niet zeggen. Ze gaan gewoon door met klagen.
Heel begrijpelijk dat de OV bedrijven Rover dan niet meer zo serieus nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |