Wat kon je bij de strippenkaart wel beinvloeden en nu nietquote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:59 schreef Kees22 het volgende:
Ik vertrouw het hele systeem niet, want ik heb ergens invloed op en alles gaat achter mijn rug om.
Ik kan niks zien en al helemaal niks beïnvloeden.
Als er te weinig geld op je kaart staat, kun je niet inchecken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:05 schreef MouzurX het volgende:
Hoe zit dat nou eigenlijk met een normale OV en je reist op saldo.
Wat als er te weinig geld op je OV staat voor de reis die je hebt gemaakt?
jammer dat je weer het vorige topic bent vergetenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:49 schreef Geerd het volgende:
[ afbeelding ]
De vorige topics vind je hier: deel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14, deel 15 deel 18deel 24deel 25
Meer informatie: wikipedia over de ov-chipkaart wikipedia over de Oyster-card (in gebruik in Londen) wikipedia over de Octopus-card (in gebruik in Hong Kong)
De website van TLS; het samenwerkingsverband om de ov-chipkaart in te voeren De officiële OV-chipkaartwebsite (van TLS) NS-website over de OV-chipkaart project website van TLS? De website over de OV-chipkaart voor studenten (beheerd door NS)
De website van Reizigersvereniging ROVER Het Dossier OV-Chipkaart op de ROVER-site Het Klachtenformulier van het OV-loket van ROVER, waar klachten over de OV-chipkaart of andere OV-klachten kunnen worden doorgegeven
Wat kun je doen als je bent vergeten uit te checken om je geld terug te krijgen?
leuke annecdotes over de ov_chipkaart
Op zoek naar een oplaadpunt? Google Maps met alle ophaal- en oplaadpunten
OP De OP vind je hier. Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
bron: https://www.htm.nl/Pages/DEF/1/345.htmlquote:Verchipte sterabonnementen (sterabonnementen op een OV-chipkaart) zijn bij HTM niet geldig. U reist bij HTM op de papieren coupon, die u heeft ontvangen bij aankoop van uw verchipte abonnement bij een andere vervoerder. De papieren coupon toont het vrij reisrecht in de zone waarin u reist.
Sterabonnementen worden helemaal afgeschaft.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:39 schreef Jungpionier het volgende:
Weet hier iemand waaneer HTM van plan is om eindelijk sterabonementen op een ovchipkaart toetelaten? Want dat doen ze nog steeds niet.
[..]
bron: https://www.htm.nl/Pages/DEF/1/345.html
Ik zie het nut van een chipkaart niet in als ik toch op mijn papiertje moet blijven rijden.
Tegen de chauffeur die verkeerd stempeld zeggen dat er teveel strippen afgestempeld zijn, dan heeft hij een stickertje om dat op te lossen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat kon je bij de strippenkaart wel beinvloeden en nu niet
Kun die gebruikers dan straks alleen nog een abbonement van halte a naar halte B aanschaffen?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Sterabonnementen worden helemaal afgeschaft.
En nu kun je online restitutie aanvragen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tegen de chauffeur die verkeerd stempeld zeggen dat er teveel strippen afgestempeld zijn, dan heeft hij een stickertje om dat op te lossen.
Het duurt alleen wel een week voor je online kunt zien welk trajact ze in rekening gebracht hebben (als die info uberhaupt verschijnt).quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En nu kun je online restitutie aanvragen.
Dan kan de bus tenminste doorrijden en hoeft de hele bus niet te wachten tot de chauffeur die stickertjes op de strippenkaart heeft geplakt
dat doet VF niet, dat weet je toch, daar is de strippenkaart/sterabonnement niet voor bedoeldquote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kun die gebruikers dan straks alleen nog een abbonement van halte a naar halte B aanschaffen?
Het voordeel juist van een sterabbonement is dat je vaak in de gehele plaats mag rondrijden ipv alleen van halte a naar halte b.
Jammer dat je niet alle reiskosten terugkrijgtquote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan kan de bus tenminste doorrijden en hoeft de hele bus niet te wachten tot de chauffeur die stickertjes op de strippenkaart heeft geplakt
Dat kun je pas doen op het moment dat je het geconstateerd hebt, en dat is juist een probleem met de ov-chipkaart, vooral de bus en tramreizen die pas laat bijgeschreven worden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bij het uitchecken kun je meteen al zien hoeveel je betaald hebt. Eventueel bij automaten kun je het controler.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat kun je pas doen op het moment dat je het geconstateerd hebt, en dat is juist een probleem met de ov-chipkaart, vooral de bus en tramreizen die pas laat bijgeschreven worden.
Hoe vaak heb jij al geld terug moeten vragen?quote:Verder zijn buschauffeur gewoon mensen die je makkelijker aanspreekt op een foutje dan een stom apparaat waarbij je binnen de kortse keren in een bureaucratisch web van regeltjes en vage bewijsvoering terecht komt.
Restitutie bij verkeerd uitchecken of door fout van apparaat is wat anders dan de problemen die studenten hadden.quote:Zie ook het bericht ook dat studenten die problemen hadden met de levering van hun kaarten nog steeds niets terug hebben gekregen.
Welke kant van de kaart je gebruikt maakt niet uit. Ik heb er in ieder geval nooit op gelet. Misschien dat die de eerste keer net te snel weggehaald werdt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:06 schreef Katth het volgende:
Heb sinds kort ook een ov-chipkaart ondanks dat ik hier in Enschede nog volop met strippenkaart kan reizen. Gisteren tijdens het uitstappen hield ik de kaart voor het apparaat en op het laatste moment dacht ik om toch nog even om te draaien en te kijken naar het apparaat en verek het gaf een foutmelding dat mijn kaart ongeldig was. Apparaat aan de andere kant gebruikt en voila, uitgechecked. Als ik dit niet had gedaan was ik nu dus mooi paar eurootjes meer kwijt geweest...
Restitutie is restitutiequote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bij het uitchecken kun je meteen al zien hoeveel je betaald hebt. Eventueel bij automaten kun je het controler.
Dus wat bedoel je met laat bijgeschreven?
[..]
Hoe vaak heb jij al geld terug moeten vragen?
[..]
Restitutie bij verkeerd uitchecken of door fout van apparaat is wat anders dan de problemen die studenten hadden.
Ik bedoelde de kant van de uitgang, daar staan 2 apparatenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Welke kant van de kaart je gebruikt maakt niet uit. Ik heb er in ieder geval nooit op gelet. Misschien dat die de eerste keer net te snel weggehaald werdt.
Ah. Verkeerd gelezen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:20 schreef Katth het volgende:
[..]
Ik bedoelde de kant van de uitgang, daar staan 2 apparaten
De ov-chipkaart site.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:07 schreef VancouverFan het volgende:
Bij het uitchecken kun je meteen al zien hoeveel je betaald hebt. Eventueel bij automaten kun je het controler.
Dus wat bedoel je met laat bijgeschreven?
Ja nu moet je ook bij elke keer stempelen controleren of de automaat of chauffeur het wel goed gedaan hebben. Het is echt geen grote moeite om tijdens het uitchecken even op het schermpje te kijken....quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De ov-chipkaart site.
Het zou toch makkelijker worden voor de reiziger. Maar de reiziger moet nu dus omdat de techniek niet 100% faal bestendig is bij elk apparaat maar steeds goed controleren of alles nu wel goed gegaan is. En als hij het niet zeker weet moet de klant maar even naar een NS station om op een andere automaat het te kunnen controleren. Wat een systeem zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |