abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82313140
in de bus is het veel leuker, daar zie je namelijk ook niet aan je chipkaart hoe lang je abonnement geldig is.
Ook niet op OV chipkaart.nl

Onthou jij op welke dag je een maand of jaarabonnement koopt ? Ik niet

Moet je nagaan wat een service hier krijg je tenminste nog een brief thuis dat je abbo verlopen is, en niet dat stilzwijgend gedoe, daarna nog even 2 jaar misbruik van maken en een keer boete van 35,- betalen wat er al tig keer uit is.

En nog is het niet goed.
Ja wat wil je dan
(kort door de bocht)
Maar zo gaat het wel
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 01:05:46 #3
181126 MouzurX
Misschien?
pi_82313420
Hoe zit dat nou eigenlijk met een normale OV en je reist op saldo.
Wat als er te weinig geld op je OV staat voor de reis die je hebt gemaakt?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_82314190
Ik vertrouw het hele systeem niet, want ik heb ergens invloed op en alles gaat achter mijn rug om.
Ik kan niks zien en al helemaal niks beïnvloeden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82316649
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 01:59 schreef Kees22 het volgende:
Ik vertrouw het hele systeem niet, want ik heb ergens invloed op en alles gaat achter mijn rug om.
Ik kan niks zien en al helemaal niks beïnvloeden.
Wat kon je bij de strippenkaart wel beinvloeden en nu niet
Leaf
pi_82316674
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 01:05 schreef MouzurX het volgende:
Hoe zit dat nou eigenlijk met een normale OV en je reist op saldo.
Wat als er te weinig geld op je OV staat voor de reis die je hebt gemaakt?
Als er te weinig geld op je kaart staat, kun je niet inchecken.
Leaf
pi_82317065
Weet hier iemand waaneer HTM van plan is om eindelijk sterabonementen op een ovchipkaart toetelaten? Want dat doen ze nog steeds niet.
quote:
Verchipte sterabonnementen (sterabonnementen op een OV-chipkaart) zijn bij HTM niet geldig. U reist bij HTM op de papieren coupon, die u heeft ontvangen bij aankoop van uw verchipte abonnement bij een andere vervoerder. De papieren coupon toont het vrij reisrecht in de zone waarin u reist.
bron: https://www.htm.nl/Pages/DEF/1/345.html

Ik zie het nut van een chipkaart niet in als ik toch op mijn papiertje moet blijven rijden.
白い付
付いて行く
  vrijdag 4 juni 2010 @ 09:40:55 #9
141482 Q.
JurassiQ
pi_82317115
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:39 schreef Jungpionier het volgende:
Weet hier iemand waaneer HTM van plan is om eindelijk sterabonementen op een ovchipkaart toetelaten? Want dat doen ze nog steeds niet.
[..]

bron: https://www.htm.nl/Pages/DEF/1/345.html

Ik zie het nut van een chipkaart niet in als ik toch op mijn papiertje moet blijven rijden.
Sterabonnementen worden helemaal afgeschaft.
For great justice!
pi_82317118
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:21 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat kon je bij de strippenkaart wel beinvloeden en nu niet
Tegen de chauffeur die verkeerd stempeld zeggen dat er teveel strippen afgestempeld zijn, dan heeft hij een stickertje om dat op te lossen.
pi_82317165
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:40 schreef Q. het volgende:

[..]

Sterabonnementen worden helemaal afgeschaft.
Kun die gebruikers dan straks alleen nog een abbonement van halte a naar halte B aanschaffen?

Het voordeel juist van een sterabbonement is dat je vaak in de gehele plaats mag rondrijden ipv alleen van halte a naar halte b.
pi_82317273
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tegen de chauffeur die verkeerd stempeld zeggen dat er teveel strippen afgestempeld zijn, dan heeft hij een stickertje om dat op te lossen.
En nu kun je online restitutie aanvragen.
Dan kan de bus tenminste doorrijden en hoeft de hele bus niet te wachten tot de chauffeur die stickertjes op de strippenkaart heeft geplakt
Leaf
pi_82317500
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:47 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dan kan de bus tenminste doorrijden en hoeft de hele bus niet te wachten tot de chauffeur die stickertjes op de strippenkaart heeft geplakt
Het duurt alleen wel een week voor je online kunt zien welk trajact ze in rekening gebracht hebben (als die info uberhaupt verschijnt).
pi_82317536
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kun die gebruikers dan straks alleen nog een abbonement van halte a naar halte B aanschaffen?

Het voordeel juist van een sterabbonement is dat je vaak in de gehele plaats mag rondrijden ipv alleen van halte a naar halte b.
dat doet VF niet, dat weet je toch, daar is de strippenkaart/sterabonnement niet voor bedoeld
pi_82317707
quote:

[..]

Jammer dat je niet alle reiskosten terugkrijgt

Vervoersbedrijven negeren uitspraak staatssecretaris
dinsdag 1 juni 2010
Dit artikel zit in dossier: OV Chipkaart
Studenten die hoge (reis)kosten maken door fouten met de studentenchipkaart krijgen hun kosten niet altijd vergoed: vervoersbedrijven blijken in de praktijk deze opdracht van staatssecretaris Van Bijsterveldt te negeren. Dit blijkt uit navraag van Rover bij het OV-Loket.

Declaratieverzoeken van studenten kunnen zonder enige verklaring worden afgewezen, ook zijn er geen voorwaarden bekend voor het indienen van declaraties. Daarnaast worden studenten met defecte chipkaarten op kosten gejaagd. Tot die conclussie komt Rover.

Drama studenten ov-chip
“De invoering van de studentenchipkaart is van het begin af aan al een drama, geen enkele procedure heeft zo veel incompetentie aan het licht gebracht”, stelt Rover. Ook de politiek kon er niet omheen: na de verplichte overschakeling op de studentenchipkaart kwamen vele studenten in de problemen door de chaos bij de invoering. Uiteindelijk besloot staatssecretaris Van Bijsterveldt dat studenten hun gemaakte kosten (treinkaartjes, vele pasfoto’s en dure telefoontjes) konden declareren bij vervoersbedrijven via een speciaal formulier.

Verantwoordelijkheid afschuiven
In de praktijk blijken geen voorwaarden te zijn gebonden aan het indienen van deze declaraties. Vervoersbedrijven kunnen daarom zonder verantwoording de declaraties afwijzen. Ook worden geen kosten vergoed wanneer de fout bij de Dienst Uitvoering Onderwijs ligt. “Het is niet de zaak van de student wie de schuldige is”, aldus Rover, “dit naar elkaar wijzen van de betrokkenen zorgt al tijden voor ellende. Intussen moeten studenten buiten hun schuld honderden euro’s aan kosten maken en ze kunnen naar hun geld fluiten”.

Reiskostenvergoeding
Ook krijgen studenten geen reiskostenvergoeding bij een defecte chipkaart. Dit probleem is groeiende: honderden studentenchipkaarten laten momenteel het leven waardoor de student weer op hoge kosten wordt gejaagd

[ Bericht 0% gewijzigd door macca728 op 04-06-2010 10:07:21 ]
pi_82317713
quote:

[..]

Dat kun je pas doen op het moment dat je het geconstateerd hebt, en dat is juist een probleem met de ov-chipkaart, vooral de bus en tramreizen die pas laat bijgeschreven worden.

Verder zijn buschauffeur gewoon mensen die je makkelijker aanspreekt op een foutje dan een stom apparaat waarbij je binnen de kortse keren in een bureaucratisch web van regeltjes en vage bewijsvoering terecht komt.

Zie ook het bericht ook dat studenten die problemen hadden met de levering van hun kaarten nog steeds niets terug hebben gekregen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:06:13 #17
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_82317829
Heb sinds kort ook een ov-chipkaart ondanks dat ik hier in Enschede nog volop met strippenkaart kan reizen. Gisteren tijdens het uitstappen hield ik de kaart voor het apparaat en op het laatste moment dacht ik om toch nog even om te draaien en te kijken naar het apparaat en verek het gaf een foutmelding dat mijn kaart ongeldig was. Apparaat aan de andere kant gebruikt en voila, uitgechecked. Als ik dit niet had gedaan was ik nu dus mooi paar eurootjes meer kwijt geweest...
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_82317872
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat kun je pas doen op het moment dat je het geconstateerd hebt, en dat is juist een probleem met de ov-chipkaart, vooral de bus en tramreizen die pas laat bijgeschreven worden.
Bij het uitchecken kun je meteen al zien hoeveel je betaald hebt. Eventueel bij automaten kun je het controler.
Dus wat bedoel je met laat bijgeschreven?
quote:
Verder zijn buschauffeur gewoon mensen die je makkelijker aanspreekt op een foutje dan een stom apparaat waarbij je binnen de kortse keren in een bureaucratisch web van regeltjes en vage bewijsvoering terecht komt.
Hoe vaak heb jij al geld terug moeten vragen?
quote:
Zie ook het bericht ook dat studenten die problemen hadden met de levering van hun kaarten nog steeds niets terug hebben gekregen.
Restitutie bij verkeerd uitchecken of door fout van apparaat is wat anders dan de problemen die studenten hadden.
Leaf
pi_82317917
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:06 schreef Katth het volgende:
Heb sinds kort ook een ov-chipkaart ondanks dat ik hier in Enschede nog volop met strippenkaart kan reizen. Gisteren tijdens het uitstappen hield ik de kaart voor het apparaat en op het laatste moment dacht ik om toch nog even om te draaien en te kijken naar het apparaat en verek het gaf een foutmelding dat mijn kaart ongeldig was. Apparaat aan de andere kant gebruikt en voila, uitgechecked. Als ik dit niet had gedaan was ik nu dus mooi paar eurootjes meer kwijt geweest...
Welke kant van de kaart je gebruikt maakt niet uit. Ik heb er in ieder geval nooit op gelet. Misschien dat die de eerste keer net te snel weggehaald werdt.
Leaf
pi_82318172
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bij het uitchecken kun je meteen al zien hoeveel je betaald hebt. Eventueel bij automaten kun je het controler.
[..]

Hoe vaak heb jij al geld terug moeten vragen?
[..]

Restitutie bij verkeerd uitchecken of door fout van apparaat is wat anders dan de problemen die studenten hadden.
Restitutie is restitutie

Volgens jou zo makkelijk, in de praktijk blijkbaar niet
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:20:13 #21
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_82318333
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Welke kant van de kaart je gebruikt maakt niet uit. Ik heb er in ieder geval nooit op gelet. Misschien dat die de eerste keer net te snel weggehaald werdt.
Ik bedoelde de kant van de uitgang, daar staan 2 apparaten
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_82318491
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:20 schreef Katth het volgende:

[..]

Ik bedoelde de kant van de uitgang, daar staan 2 apparaten
Ah. Verkeerd gelezen.
Leaf
pi_82318734
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:24 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ah. Verkeerd gelezen.
Ja
pi_82318842
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:07 schreef VancouverFan het volgende:

De ov-chipkaart site.

Het zou toch makkelijker worden voor de reiziger. Maar de reiziger moet nu dus omdat de techniek niet 100% faal bestendig is bij elk apparaat maar steeds goed controleren of alles nu wel goed gegaan is. En als hij het niet zeker weet moet de klant maar even naar een NS station om op een andere automaat het te kunnen controleren. Wat een systeem zeg.
pi_82318933
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De ov-chipkaart site.

Het zou toch makkelijker worden voor de reiziger. Maar de reiziger moet nu dus omdat de techniek niet 100% faal bestendig is bij elk apparaat maar steeds goed controleren of alles nu wel goed gegaan is. En als hij het niet zeker weet moet de klant maar even naar een NS station om op een andere automaat het te kunnen controleren. Wat een systeem zeg.
Ja nu moet je ook bij elke keer stempelen controleren of de automaat of chauffeur het wel goed gedaan hebben. Het is echt geen grote moeite om tijdens het uitchecken even op het schermpje te kijken....

Wat doe je nu trouwens als je bij een automaat je strippenkaart verkeerd hebt gestempeld? Is er ook geen chauffeur om een stickertje te plakken.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')