abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82313140
in de bus is het veel leuker, daar zie je namelijk ook niet aan je chipkaart hoe lang je abonnement geldig is.
Ook niet op OV chipkaart.nl

Onthou jij op welke dag je een maand of jaarabonnement koopt ? Ik niet


Moet je nagaan wat een service hier krijg je tenminste nog een brief thuis dat je abbo verlopen is, en niet dat stilzwijgend gedoe, daarna nog even 2 jaar misbruik van maken en een keer boete van 35,- betalen wat er al tig keer uit is.

En nog is het niet goed.
Ja wat wil je dan
(kort door de bocht)
Maar zo gaat het wel
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 01:05:46 #3
181126 MouzurX
Misschien?
pi_82313420
Hoe zit dat nou eigenlijk met een normale OV en je reist op saldo.
Wat als er te weinig geld op je OV staat voor de reis die je hebt gemaakt?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_82314190
Ik vertrouw het hele systeem niet, want ik heb ergens invloed op en alles gaat achter mijn rug om.
Ik kan niks zien en al helemaal niks beïnvloeden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82316649
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 01:59 schreef Kees22 het volgende:
Ik vertrouw het hele systeem niet, want ik heb ergens invloed op en alles gaat achter mijn rug om.
Ik kan niks zien en al helemaal niks beïnvloeden.
Wat kon je bij de strippenkaart wel beinvloeden en nu niet
Leaf
pi_82316674
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 01:05 schreef MouzurX het volgende:
Hoe zit dat nou eigenlijk met een normale OV en je reist op saldo.
Wat als er te weinig geld op je OV staat voor de reis die je hebt gemaakt?
Als er te weinig geld op je kaart staat, kun je niet inchecken.
Leaf
pi_82317065
Weet hier iemand waaneer HTM van plan is om eindelijk sterabonementen op een ovchipkaart toetelaten? Want dat doen ze nog steeds niet.
quote:
Verchipte sterabonnementen (sterabonnementen op een OV-chipkaart) zijn bij HTM niet geldig. U reist bij HTM op de papieren coupon, die u heeft ontvangen bij aankoop van uw verchipte abonnement bij een andere vervoerder. De papieren coupon toont het vrij reisrecht in de zone waarin u reist.
bron: https://www.htm.nl/Pages/DEF/1/345.html

Ik zie het nut van een chipkaart niet in als ik toch op mijn papiertje moet blijven rijden.
白い付
付いて行く
  vrijdag 4 juni 2010 @ 09:40:55 #9
141482 Q.
JurassiQ
pi_82317115
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:39 schreef Jungpionier het volgende:
Weet hier iemand waaneer HTM van plan is om eindelijk sterabonementen op een ovchipkaart toetelaten? Want dat doen ze nog steeds niet.
[..]

bron: https://www.htm.nl/Pages/DEF/1/345.html

Ik zie het nut van een chipkaart niet in als ik toch op mijn papiertje moet blijven rijden.
Sterabonnementen worden helemaal afgeschaft.
For great justice!
pi_82317118
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:21 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat kon je bij de strippenkaart wel beinvloeden en nu niet
Tegen de chauffeur die verkeerd stempeld zeggen dat er teveel strippen afgestempeld zijn, dan heeft hij een stickertje om dat op te lossen.
pi_82317165
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:40 schreef Q. het volgende:

[..]

Sterabonnementen worden helemaal afgeschaft.
Kun die gebruikers dan straks alleen nog een abbonement van halte a naar halte B aanschaffen?

Het voordeel juist van een sterabbonement is dat je vaak in de gehele plaats mag rondrijden ipv alleen van halte a naar halte b.
pi_82317273
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tegen de chauffeur die verkeerd stempeld zeggen dat er teveel strippen afgestempeld zijn, dan heeft hij een stickertje om dat op te lossen.
En nu kun je online restitutie aanvragen.
Dan kan de bus tenminste doorrijden en hoeft de hele bus niet te wachten tot de chauffeur die stickertjes op de strippenkaart heeft geplakt
Leaf
pi_82317500
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:47 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En nu kun je online restitutie aanvragen.
Dan kan de bus tenminste doorrijden en hoeft de hele bus niet te wachten tot de chauffeur die stickertjes op de strippenkaart heeft geplakt
Het duurt alleen wel een week voor je online kunt zien welk trajact ze in rekening gebracht hebben (als die info uberhaupt verschijnt).
pi_82317536
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kun die gebruikers dan straks alleen nog een abbonement van halte a naar halte B aanschaffen?

Het voordeel juist van een sterabbonement is dat je vaak in de gehele plaats mag rondrijden ipv alleen van halte a naar halte b.
dat doet VF niet, dat weet je toch, daar is de strippenkaart/sterabonnement niet voor bedoeld
pi_82317707
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:47 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En nu kun je online restitutie aanvragen.
Dan kan de bus tenminste doorrijden en hoeft de hele bus niet te wachten tot de chauffeur die stickertjes op de strippenkaart heeft geplakt
Jammer dat je niet alle reiskosten terugkrijgt

Vervoersbedrijven negeren uitspraak staatssecretaris
dinsdag 1 juni 2010
Dit artikel zit in dossier: OV Chipkaart
Studenten die hoge (reis)kosten maken door fouten met de studentenchipkaart krijgen hun kosten niet altijd vergoed: vervoersbedrijven blijken in de praktijk deze opdracht van staatssecretaris Van Bijsterveldt te negeren. Dit blijkt uit navraag van Rover bij het OV-Loket.

Declaratieverzoeken van studenten kunnen zonder enige verklaring worden afgewezen, ook zijn er geen voorwaarden bekend voor het indienen van declaraties. Daarnaast worden studenten met defecte chipkaarten op kosten gejaagd. Tot die conclussie komt Rover.

Drama studenten ov-chip
“De invoering van de studentenchipkaart is van het begin af aan al een drama, geen enkele procedure heeft zo veel incompetentie aan het licht gebracht”, stelt Rover. Ook de politiek kon er niet omheen: na de verplichte overschakeling op de studentenchipkaart kwamen vele studenten in de problemen door de chaos bij de invoering. Uiteindelijk besloot staatssecretaris Van Bijsterveldt dat studenten hun gemaakte kosten (treinkaartjes, vele pasfoto’s en dure telefoontjes) konden declareren bij vervoersbedrijven via een speciaal formulier.

Verantwoordelijkheid afschuiven
In de praktijk blijken geen voorwaarden te zijn gebonden aan het indienen van deze declaraties. Vervoersbedrijven kunnen daarom zonder verantwoording de declaraties afwijzen. Ook worden geen kosten vergoed wanneer de fout bij de Dienst Uitvoering Onderwijs ligt. “Het is niet de zaak van de student wie de schuldige is”, aldus Rover, “dit naar elkaar wijzen van de betrokkenen zorgt al tijden voor ellende. Intussen moeten studenten buiten hun schuld honderden euro’s aan kosten maken en ze kunnen naar hun geld fluiten”.

Reiskostenvergoeding
Ook krijgen studenten geen reiskostenvergoeding bij een defecte chipkaart. Dit probleem is groeiende: honderden studentenchipkaarten laten momenteel het leven waardoor de student weer op hoge kosten wordt gejaagd

[ Bericht 0% gewijzigd door macca728 op 04-06-2010 10:07:21 ]
pi_82317713
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:47 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En nu kun je online restitutie aanvragen.
Dan kan de bus tenminste doorrijden en hoeft de hele bus niet te wachten tot de chauffeur die stickertjes op de strippenkaart heeft geplakt
Dat kun je pas doen op het moment dat je het geconstateerd hebt, en dat is juist een probleem met de ov-chipkaart, vooral de bus en tramreizen die pas laat bijgeschreven worden.

Verder zijn buschauffeur gewoon mensen die je makkelijker aanspreekt op een foutje dan een stom apparaat waarbij je binnen de kortse keren in een bureaucratisch web van regeltjes en vage bewijsvoering terecht komt.

Zie ook het bericht ook dat studenten die problemen hadden met de levering van hun kaarten nog steeds niets terug hebben gekregen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:06:13 #17
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_82317829
Heb sinds kort ook een ov-chipkaart ondanks dat ik hier in Enschede nog volop met strippenkaart kan reizen. Gisteren tijdens het uitstappen hield ik de kaart voor het apparaat en op het laatste moment dacht ik om toch nog even om te draaien en te kijken naar het apparaat en verek het gaf een foutmelding dat mijn kaart ongeldig was. Apparaat aan de andere kant gebruikt en voila, uitgechecked. Als ik dit niet had gedaan was ik nu dus mooi paar eurootjes meer kwijt geweest...
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_82317872
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat kun je pas doen op het moment dat je het geconstateerd hebt, en dat is juist een probleem met de ov-chipkaart, vooral de bus en tramreizen die pas laat bijgeschreven worden.
Bij het uitchecken kun je meteen al zien hoeveel je betaald hebt. Eventueel bij automaten kun je het controler.
Dus wat bedoel je met laat bijgeschreven?
quote:
Verder zijn buschauffeur gewoon mensen die je makkelijker aanspreekt op een foutje dan een stom apparaat waarbij je binnen de kortse keren in een bureaucratisch web van regeltjes en vage bewijsvoering terecht komt.
Hoe vaak heb jij al geld terug moeten vragen?
quote:
Zie ook het bericht ook dat studenten die problemen hadden met de levering van hun kaarten nog steeds niets terug hebben gekregen.
Restitutie bij verkeerd uitchecken of door fout van apparaat is wat anders dan de problemen die studenten hadden.
Leaf
pi_82317917
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:06 schreef Katth het volgende:
Heb sinds kort ook een ov-chipkaart ondanks dat ik hier in Enschede nog volop met strippenkaart kan reizen. Gisteren tijdens het uitstappen hield ik de kaart voor het apparaat en op het laatste moment dacht ik om toch nog even om te draaien en te kijken naar het apparaat en verek het gaf een foutmelding dat mijn kaart ongeldig was. Apparaat aan de andere kant gebruikt en voila, uitgechecked. Als ik dit niet had gedaan was ik nu dus mooi paar eurootjes meer kwijt geweest...
Welke kant van de kaart je gebruikt maakt niet uit. Ik heb er in ieder geval nooit op gelet. Misschien dat die de eerste keer net te snel weggehaald werdt.
Leaf
pi_82318172
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bij het uitchecken kun je meteen al zien hoeveel je betaald hebt. Eventueel bij automaten kun je het controler.
Dus wat bedoel je met laat bijgeschreven?
[..]

Hoe vaak heb jij al geld terug moeten vragen?
[..]

Restitutie bij verkeerd uitchecken of door fout van apparaat is wat anders dan de problemen die studenten hadden.
Restitutie is restitutie

Volgens jou zo makkelijk, in de praktijk blijkbaar niet
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:20:13 #21
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_82318333
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Welke kant van de kaart je gebruikt maakt niet uit. Ik heb er in ieder geval nooit op gelet. Misschien dat die de eerste keer net te snel weggehaald werdt.
Ik bedoelde de kant van de uitgang, daar staan 2 apparaten
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_82318491
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:20 schreef Katth het volgende:

[..]

Ik bedoelde de kant van de uitgang, daar staan 2 apparaten
Ah. Verkeerd gelezen.
Leaf
pi_82318734
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:24 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ah. Verkeerd gelezen.
Ja
pi_82318842
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:07 schreef VancouverFan het volgende:

Bij het uitchecken kun je meteen al zien hoeveel je betaald hebt. Eventueel bij automaten kun je het controler.
Dus wat bedoel je met laat bijgeschreven?
De ov-chipkaart site.

Het zou toch makkelijker worden voor de reiziger. Maar de reiziger moet nu dus omdat de techniek niet 100% faal bestendig is bij elk apparaat maar steeds goed controleren of alles nu wel goed gegaan is. En als hij het niet zeker weet moet de klant maar even naar een NS station om op een andere automaat het te kunnen controleren. Wat een systeem zeg.
pi_82318933
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De ov-chipkaart site.

Het zou toch makkelijker worden voor de reiziger. Maar de reiziger moet nu dus omdat de techniek niet 100% faal bestendig is bij elk apparaat maar steeds goed controleren of alles nu wel goed gegaan is. En als hij het niet zeker weet moet de klant maar even naar een NS station om op een andere automaat het te kunnen controleren. Wat een systeem zeg.
Ja nu moet je ook bij elke keer stempelen controleren of de automaat of chauffeur het wel goed gedaan hebben. Het is echt geen grote moeite om tijdens het uitchecken even op het schermpje te kijken....

Wat doe je nu trouwens als je bij een automaat je strippenkaart verkeerd hebt gestempeld? Is er ook geen chauffeur om een stickertje te plakken.
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:42:15 #26
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_82319159
Het hele systeem zuigt aan alle kanten en de bureaucratie eromheen is ook niet veel beter. Als ik met de trein wil reizen moet ik dit weer apart aanvragen... Dacht dat trein ook ov was... door privatisering van vervoersmaatschappijen doet iedereen het natuurlijk weer op zijn eigen manier. Naatje dus.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_82319311
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ja nu moet je ook bij elke keer stempelen controleren of de automaat of chauffeur het wel goed gedaan hebben. Het is echt geen grote moeite om tijdens het uitchecken even op het schermpje te kijken....

Wat doe je nu trouwens als je bij een automaat je strippenkaart verkeerd hebt gestempeld? Is er ook geen chauffeur om een stickertje te plakken.
Ik weet niet of je ooit kritisch naar die apparaten gekeken hebt, maar om nu te zeggen dat vooral die dingen in bussen duidelijk leesbaar zijn.

Die apparaten hangen op een handige hoogte om je kaart langs te halen, maar als je dan je afboeking en of saldo wat even snel op een verticaal lcd schermpje verschijnt wilt zien moet je flink door je knieen om dat een beetje te kunnen zien.

Dan ben je zelf een sukkel als je bij een automaat het verkeerde aantal zone's afstempeld. Maar dan weet je wel dat het aan je eigen stupiditeit lag, en niet aan de techniek die faalde.
pi_82319366
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:42 schreef Katth het volgende:
Het hele systeem zuigt aan alle kanten en de bureaucratie eromheen is ook niet veel beter. Als ik met de trein wil reizen moet ik dit weer apart aanvragen... Dacht dat trein ook ov was... door privatisering van vervoersmaatschappijen doet iedereen het natuurlijk weer op zijn eigen manier. Naatje dus.
Het is maar waar je naar kijkt he.
Als je dat aanvragen als groot obstakel ziet, maar niet ziet dat je dan nooit meer een kaartje hoeft te kopen kun je concluderen dat het zuigt.
Leaf
pi_82319424
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:40 schreef Q. het volgende:

[..]

Sterabonnementen worden helemaal afgeschaft.
WTF? Serieus?

Ok, dan toch maar een 2e auto kopen. Ik betaal echt niet per kilometer. Ik kan nu met 2 sterretjes van het uiterste einde van zone A, door zone B, naar het uiterste einde van zone C rijden. Als ik dat in kilometers zou moeten vertalen... Ouch!
白い付
付いて行く
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:49:08 #30
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_82319434
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:47 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het is maar waar je naar kijkt he.
Als je dat aanvragen als groot obstakel ziet, maar niet ziet dat je dan nooit meer een kaartje hoeft te kopen kun je concluderen dat het zuigt.
Net of het kopen van een kaartje zo'n groot obstakel is...
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_82319494
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:49 schreef Katth het volgende:

[..]

Net of het kopen van een kaartje zo'n groot obstakel is...
20 keer een kaartje kopen of 1 keer reizen op saldo aanvragen bij de NS.
Ik weet wel wat het grootste obstakel is.
Leaf
pi_82319545
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je ooit kritisch naar die apparaten gekeken hebt, maar om nu te zeggen dat vooral die dingen in bussen duidelijk leesbaar zijn.
Bij de bussen waar ik in ben geweest
quote:
Die apparaten hangen op een handige hoogte om je kaart langs te halen, maar als je dan je afboeking en of saldo wat even snel op een verticaal lcd schermpje verschijnt wilt zien moet je flink door je knieen om dat een beetje te kunnen zien.

Dan ben je zelf een sukkel als je bij een automaat het verkeerde aantal zone's afstempeld. Maar dan weet je wel dat het aan je eigen stupiditeit lag, en niet aan de techniek die faalde.
Nou kun je dus in alle gevallen je geld terug krijgen. Ook als je zo stom bent om niet uit te checken terwijl de techniek prima werkte.
Leaf
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:56:50 #33
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_82319727
Ik gebruik de kaart ook alleen voor woon/werk als ik niet carpool. Want die kosten zijn gelijk. Als ik naar mijn ouders of vrienden ga ben ik met ov-chipkaart veel duurder uit. Wat natuurlijk ook lekker motiverend is om de ov-chipkaart te gaan gebruiken.

Enschede - Lichtenvoorde is 10 strippen a 50 cent per strip is dus 5 euro. Met ov-chipkaart is dit 6,13 euro op een normale weekdag. In het weekend rijd de bus niet rechtstreeks maar via een ander dorp net uit de route met overstap! Aantal strippen is gelijk, maar met de ov-chipkaart betaal ik 6,99 euro. Dat is dus 40% duurder dan met een strippenkaart... Belachelijk...
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_82319886
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:51 schreef VancouverFan het volgende:

Nou kun je dus in alle gevallen je geld terug krijgen. Ook als je zo stom bent om niet uit te checken terwijl de techniek prima werkte.
En jij gelooft dat de ov-bedrijven je geld terug gaan betalen als je vergeet uit te checken, ja een paar keer maar daarna houdt het op Vervolgens alleen nog maar als de techniek gefaald heeft. En als de techniek gefaald heeft en ik 10 minuten kwijt ben vanwege de bureaucratie om mijn geld terug te krijgen wens ik eigenlijk ook nog mijn tijd voor deze bureacratische onzin faalende techniek terug te krijgen. Maar ja dat kan dan natuurlijk niet.

Bij mijn strippenkaart heb ik nooit mijn geld terug hoeven te vragen omdat de techniek gewoon niet kon falen, of het was mijn eigen schuld.
pi_82319934
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:56 schreef Katth het volgende:
Ik gebruik de kaart ook alleen voor woon/werk als ik niet carpool. Want die kosten zijn gelijk. Als ik naar mijn ouders of vrienden ga ben ik met ov-chipkaart veel duurder uit. Wat natuurlijk ook lekker motiverend is om de ov-chipkaart te gaan gebruiken.
Dan ga je dadelijk een propaganda praatje van VCF krijgen dat het niet altijd het geval is.
pi_82320042
Zijn er dan wel andere soort abonementen in plaats van de sterren? Want nu ben ik per jaar 200 Euro duurder uit met OV chipkaart dan met met mijn abonement, alleen voor mijn weg naar het werk, dus alle extra ritjes, die met het abonement "gratis" zijn komen er dan nog bij.
白い付
付いて行く
pi_82320968
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:05 schreef Jungpionier het volgende:
Zijn er dan wel andere soort abonementen in plaats van de sterren? Want nu ben ik per jaar 200 Euro duurder uit met OV chipkaart dan met met mijn abonement, alleen voor mijn weg naar het werk, dus alle extra ritjes, die met het abonement "gratis" zijn komen er dan nog bij.
toch eerlijker, betalen per km ?
pi_82321739
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:05 schreef Jungpionier het volgende:
Zijn er dan wel andere soort abonementen in plaats van de sterren? Want nu ben ik per jaar 200 Euro duurder uit met OV chipkaart dan met met mijn abonement, alleen voor mijn weg naar het werk, dus alle extra ritjes, die met het abonement "gratis" zijn komen er dan nog bij.
je mag je abonnement natuurlijk niet gebruiken voor priveritjes haha

daar is hij niet voor bedoeld toch VF
pi_82322617
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

je mag je abonnement natuurlijk niet gebruiken voor priveritjes haha

daar is hij niet voor bedoeld toch VF
Huh waar heb je het over? priveritjes? Ik betaal mijn abonement zelf van mijn eigen geld, dan mag ik er toch ook mee reizen zoveel ik wil, of welke PTB mogen dat nou weer voor mijn bepalen?

En nog een serieus antwoord op mijn vraag iemand? Bestaan er dan straks nog abonementen op de chip kaart? En hoe gaat dat werken?
白い付
付いて行く
pi_82323748
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:04 schreef Jungpionier het volgende:

En nog een serieus antwoord op mijn vraag iemand? Bestaan er dan straks nog abonementen op de chip kaart? En hoe gaat dat werken?
Volgens mij is er gewoon qau sterabbonementen gewoon nog niets bekend hoe men dat nu precies wilt gaan implementeren. Ja men zal er vast wel al over nagedacht hebben, maar de oplossing zal nog wel zo slecht zijn dat ze het nog niet durven te vertellen aan het publiek om at ze dan weer een storm van kritiek over zich heen gaan krijgen. En als het niet kostenneutraal is nog steeds door de politiek gestopt zouden kunnen worden. Maar nu schuift men heikele punten maar net zolang voorruit zodat er straks helemaal geen weg terug meer is. Tenminset dat is hoe ik de hele organisatie rondom de ov-chip kaart ervaar.
pi_82323847
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij is er gewoon qau sterabbonementen gewoon nog niets bekend hoe men dat nu precies wilt gaan implementeren. Ja men zal er vast wel al over nagedacht hebben, maar de oplossing zal nog wel zo slecht zijn dat ze het nog niet durven te vertellen aan het publiek om at ze dan weer een storm van kritiek over zich heen gaan krijgen. En als het niet kostenneutraal is nog steeds door de politiek gestopt zouden kunnen worden. Maar nu schuift men heikele punten maar net zolang voorruit zodat er straks helemaal geen weg terug meer is. Tenminset dat is hoe ik de hele organisatie rondom de ov-chip kaart ervaar.
Dus er is echt niets over bekend? Dan hoef ik ook niet verder te zoeken. Dankjewel!
白い付
付いて行く
pi_82323986
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:40 schreef Q. het volgende:

[..]

Sterabonnementen worden helemaal afgeschaft.
Bron? In rotterdam heb je gewoon dezelfde sterabonnementen die je ook op papier kon kopen. Het lijkt me sterk dat ze abonnementen af gaan schaffen want dan raken ze al hun klanten kwijt omdat het dan niet meer te doen is voor forenzen, of de prijs per km moet drastisch omlaag gaan.
pi_82324148
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En jij gelooft dat de ov-bedrijven je geld terug gaan betalen als je vergeet uit te checken, ja een paar keer maar daarna houdt het op Vervolgens alleen nog maar als de techniek gefaald heeft. En als de techniek gefaald heeft en ik 10 minuten kwijt ben vanwege de bureaucratie om mijn geld terug te krijgen wens ik eigenlijk ook nog mijn tijd voor deze bureacratische onzin faalende techniek terug te krijgen. Maar ja dat kan dan natuurlijk niet.

Bij mijn strippenkaart heb ik nooit mijn geld terug hoeven te vragen omdat de techniek gewoon niet kon falen, of het was mijn eigen schuld.
Hoe meer ervaring men heeft met de techniek, hoe minder die zal falen. De bugs en storingen zullen alleen maar minder worden en/of sneller opgelost worden.
Leaf
pi_82324198
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:05 schreef Jungpionier het volgende:
Zijn er dan wel andere soort abonementen in plaats van de sterren? Want nu ben ik per jaar 200 Euro duurder uit met OV chipkaart dan met met mijn abonement, alleen voor mijn weg naar het werk, dus alle extra ritjes, die met het abonement "gratis" zijn komen er dan nog bij.
Welk traject heb je nu een abbononement?
Leaf
pi_82324369
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:44 schreef VancouverFan het volgende:

Hoe meer ervaring men heeft met de techniek, hoe minder die zal falen. De bugs en storingen zullen alleen maar minder worden en/of sneller opgelost worden.
Je moet gewoon een systeem introduceren wat fool en faal proof is en waarbij reiziger niet met de problemen van het systeem opgezadeld kunnen worden, hoe moeilijk is dat?
pi_82324507
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Welk traject heb je nu een abbononement?
gewoon een 2 sterren abonement en daarmee kan ik dus in geheel denhaag reizen. (dus centrum zone + elke aangrenzende zone)
白い付
付いて行く
pi_82324580
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je moet gewoon een systeem introduceren wat fool en faal proof is en waarbij reiziger niet met de problemen van het systeem opgezadeld kunnen worden, hoe moeilijk is dat?
Dat is heel moeilijk.
Zoals al zovaak gezegd, het is niet een systeem wat je op werkelijke schaal op je gemak uit kunt testen.
Het is nog nooit zo groot ingevoerd, hooguit in een paar steden.

En het is ook geen auto die je uitgebreid kunt testen door 1000den rondjes tekunnen laten rijden voordat het eindproduct op het grote publiek wordt losgelaten. Die luxe hebben autofabrikanten wel en toch zijn er regelmatig terugroep acties omdat er toch iets niet goed is.
Leaf
pi_82324581
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:52 schreef Jungpionier het volgende:

[..]

gewoon een 2 sterren abonement en daarmee kan ik dus in geheel denhaag reizen. (dus centrum zone + elke aangrenzende zone)
sterabonnementen gaan verdwijnen

betalen per km is eerlijker
pi_82324757
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is heel moeilijk.
Zoals al zovaak gezegd, het is niet een systeem wat je op werkelijke schaal op je gemak uit kunt testen.
Het is nog nooit zo groot ingevoerd, hooguit in een paar steden.

En het is ook geen auto die je uitgebreid kunt testen door 1000den rondjes tekunnen laten rijden voordat het eindproduct op het grote publiek wordt losgelaten. Die luxe hebben autofabrikanten wel en toch zijn er regelmatig terugroep acties omdat er toch iets niet goed is.
het is pas 5 jaar getest

in Singapore hadden ze het in 3 maanden perfect
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:58:47 #50
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_82324769
Beste VancouverFan, waarom zit jij bij nacht en ontij hier tegen alle gebruikerservaringen te ageren met het evangeliserende van een jehova? De motivatie ontgaat mij volkomen terwijl jouw insteek de starheid van het apparaat onderstreept en deze topics ermee vervuld.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')