Als je uitstapt en dan binnen 35 minuten weer instapt, dan geldt dat als overstap en hoef je juist niet nog een keer instaptarief te betalen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:26 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
Met een strippenkaart ben ik maar 3 strippen (E1.46) kwijt bij een route van 10!!! haltes.
Daar komt bij dat je binnen het uur met je strippenkaart nog terug kan rijden zonder bij te stempelen.
Met de ov chip betaal je bij de terugreis gewoon weer "Instaptarief enzo hè" . lekker goedkoop dan.
Idiotenquote:Op woensdag 15 juli 2009 21:15 schreef TNA het volgende:
Vooralsnog heb ik mijn OV-chipkaart nog nooit gebruikt, maar ik besloot zojuist wat tegoed aan te schaffen. In Amsterdam is dat te koop in 96 winkels. Prima. Maar het kan nog handiger, gewoon je rekeningnummer invoeren en het tegoed via internet kopen.
Maar wat blijkt? Je moet het tegoed dat al is afgeschreven van je rekening ophalen bij een winkel. En dat kan godverdomme maar bij 6 fucking C1000-winkels?! Kortom, je hebt 96 plekken in Amsterdam waar je ter plekke kunt pinnen, maar als je het via internet bestelt moet je het ophalen, wat maar bij 6 winkels kan. Wat is dan nog het voordeel van via internet bestellen? Dat blijft een mysterie
Klacht: stupiditeit van tegoed opwaarderen bij de OV-chipkaart
dus is dat goedkoper dan het huidige instaptarief dat 1-1,5 uur geldig is ?quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:13 schreef Igen het volgende:
Reactie waarmee ik het vorige topic vol maakte:
[..]
Als je uitstapt en dan binnen 35 minuten weer instapt, dan geldt dat als overstap en hoef je juist niet nog een keer instaptarief te betalen.
Ik denk dat zo'n "heen en heel gauw weer terug retourtje", ondanks dat je maar één keer instaptarief betaalt, met de chipkaart alsnog duurder wordt dan nu met de strippenkaart.quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus is dat goedkoper dan het huidige instaptarief dat 1-1,5 uur geldig is ?
1 strip is ook goedkoper dan 0,75 cent
Ik neem aan dat die vraag retorisch is. Toch zat ook ik gisteren in de bus het voorlichtingsfoldertje over de OV-chip te lezen. Ik ga heel vaak even heen en weer van waar ik woon naar, met de bus een kwartiertje, het noorden van de woonplaats, alwaar ik dan boodschappen doe bij de Lidl. Dat kost twee strippen, en als je zegt 'ik heb al afgestempeld' kun je op de terugweg weer gewoon doorlopen mits binnen het uur.quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant: is het niet doodnormaal dat een retourtje iets duurder is dan een enkele reis?
Heb je in je portemenee nog andere kaarten met een chip (bijvoorbeeld een skipas) zitten dat het daarom niet werkt?quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:00 schreef HiZ het volgende:
Wat mij irriteert is dat ik mijn chipkaart echt tegen de scanner moet leggen voordat ie gelezen wordt. Andere mensen halen hun tas of portemonnee voor dat ding en zijn klaar. Ik moet 'm dus eruithalen en zit dan de hele rit met dat ding in m'n handen omdat het bij het uitstappen net zo gaat.
Dat was altijd al het geval, met een strippenkaart betaal je ook altijd 1 strip extra bij het totaal aantal zones.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:45 schreef Mr.J het volgende:
Ik baal nog steeds van het feit dat je hier in A'dam iig niet per km betaald, maar er ook nog eens 0,75 instaptarief bijkrijgt.
Ben je van Amstelveen --> Zuid WTC (20 haltes) pak em beet 1,50 kwijt, ben je voor Buitenveldert --> Zuid WTC (3 haltes) in ene 0,90 kwijt.
Jep, maar omdat het nu toch per KM gaat is dat totaal irrelevant geworden, en had men net zo goed alleen een KM prijs kunnen doen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat was altijd al het geval, met een strippenkaart betaal je ook altijd 1 strip extra bij het totaal aantal zones.
Ja een toegangskaart voor het gebouw waar ik werk, maar die werkt zelfs als ie in de metalen cardbox blijft zitten met de ov-kaart erbij. Daarvoor hoef ik alleen het klepje te openen zodat de halve kaart zichtbaar is. Maar die OV kaart moet eruit en TEGEN de lezer worden gehouden. Zelfs een klein beetje ervanaf levert op dat ie niet wordt gelezen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je in je portemenee nog andere kaarten met een chip (bijvoorbeeld een skipas) zitten dat het daarom niet werkt?
Uh, nee?quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jep, maar omdat het nu toch per KM gaat is dat totaal irrelevant geworden, en had men net zo goed alleen een KM prijs kunnen doen.
Waarom zou je korte ritjes duurder willen maken?quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Uh, nee?
In beide gevallen is het de bedoeling dat korte ritjes duurder zijn per eenheid dan lange ritjes. Of die eenheden nou zones, kilometers of koeien zijn maakt daarbij geen ruk uit.
Korte ritten worden voornamelijk door ouderen gedaan en die kunnen niets anders dan met de bus.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou je korte ritjes duurder willen maken?
Ja dat snap ik ook wel dat het is om meer geld binnen te halen, maar vroeger konden ze zich nog verschuilen achter een "instaptarief" omdat je nooit kon weten hoe ver iemand ging reizen, tenminste niet echt nauwkeurig, nu kan men dat tot op de meter nauwkeurig, dus is het niet meer nodig.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:16 schreef wdn het volgende:
[..]
Korte ritten worden voornamelijk door ouderen gedaan en die kunnen niets anders dan met de bus.
Is dus een cash-cow
Heel simpel, ze willen het OV vrijhouden voor noodzakelijke verkeersstromen. Als je voor 30 cent van het Koningsplein naar het Leidseplein kan, dan wordt het nagenoeg onmogelijk om de tram te nemen voor een langere route vanaf dat de haltes daar. Tenzij je veel meer trams gaat inzetten. Het is simpeler mensen die maar één of twee haltes meewillen buiten de deur te houden.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou je korte ritjes duurder willen maken?
Al was het gratis, dat kutstukje loop je toch even?quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heel simpel, ze willen het OV vrijhouden voor noodzakelijke verkeersstromen. Als je voor 30 cent van het Koningsplein naar het Leidseplein kan, dan wordt het nagenoeg onmogelijk om de tram te nemen voor een langere route vanaf dat de haltes daar. Tenzij je veel meer trams gaat inzetten. Het is simpeler mensen die maar één of twee haltes meewillen buiten de deur te houden.
Ik weiger te geloven dat dat het argument achter de basisstrip was.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel dat het is om meer geld binnen te halen, maar vroeger konden ze zich nog verschuilen achter een "instaptarief" omdat je nooit kon weten hoe ver iemand ging reizen, tenminste niet echt nauwkeurig, nu kan men dat tot op de meter nauwkeurig, dus is het niet meer nodig.
Teveel mensen dus niet.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:48 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Al was het gratis, dat kutstukje loop je toch even?
mijn chipkaart moet er anders ook tegen worden gehouden, helemaal erop, anders leest hij hem niet,quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja een toegangskaart voor het gebouw waar ik werk, maar die werkt zelfs als ie in de metalen cardbox blijft zitten met de ov-kaart erbij. Daarvoor hoef ik alleen het klepje te openen zodat de halve kaart zichtbaar is. Maar die OV kaart moet eruit en TEGEN de lezer worden gehouden. Zelfs een klein beetje ervanaf levert op dat ie niet wordt gelezen.
quote:Geachte heer Q.,
Dank u wel voor uw reactie van 15-07-2009.
Helaas kunnen wij uw vraag niet beantwoorden. Met uw vraag kunt zich het beste richten tot het Openbaar Vervoerbedrijf.
Bij ons in het systeem is uw kaart niet geblokkeerd, dit houdt in dat het vervoerbedrijf uw OV-chipkaart heeft geblokkeerd.
Zij kunnen uw kaart uitlezen en kijken wat het probleem is.
U kunt bij ons alleen terecht voor vragen die specifiek over de OV-chipkaart gaan. U kunt hierbij denken aan zaken als een uitleg over het gebruik van de OV-chipkaart en meldingen van verlies of diefstal van uw persoonlijke OV-chipkaart. Het Openbaar Vervoerbedrijf kan uw vraag wel beantwoorden.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Anita Van Den Berg
Klantenservice OV-chipkaart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |