het papieren kaartje moet wel blijven bestaan, aangezien ze ook nog geen oplossing hebben voor meereizende klanten op een voordeelurenkaart/studentenkaartquote:
Pff, ergens rond art 8 or 12, geen behoefte het nog eens na te kijken, daar in de buurt zit het sowieso, die verbied het opslaan van deze informatie voor een periode van 7 jaar. Wellicht uberhaupt de opslag van gegevens, maar dat is lastiger hard te maken natuurlijk. Dat zijn geen mazen in de wet, dat is gewoon willens en weten schijt hebben aan de privacy en deze dmv machtsposities aan de laars lappen, imo een zeer kwalijke zaak!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:40 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Vertel eens, welke privacy wetten worden geschonden?
Er zijn ook mazen in de wet te vinden. Dat is geen reden om het maar niet uit te voeren of het als mislukking te bestempelen. Er is vast wel een manier te verzinnen om ook in de bus poortjes te doen, maar dat wordt niet gedaan.
Als de ov bedrijven zich nou eens naar de reiziger waardig zou opstellen, waren er geen grote problemen geweest. Zoals nu. Rover heeft alle reden om zich zo op te stellen. Heb je probs met die kutkaart?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En ook dat er bij de OV chipkaart maker een minachting is, is een mening.
Er is/wordt door de verschillende OV bedrijven ontzettend veel moeite gestoken in voorlichting van de klanten. Bij de overgangsdagen was er veel hulp, de bedrijven zijn coulant met declaraties.
Als Rover zich zou opstellen als een waardig discussie partner, dan is daar goed mee te werken. Maar dat doet Rover niet, die lopen alleen maar te zeuren op de OV chipkaart gaan heel hard roepen dat het misgaat, maar als het gewoon goed gaat, dan hoor je ze dat niet zeggen. Ze gaan gewoon door met klagen.
Heel begrijpelijk dat de OV bedrijven Rover dan niet meer zo serieus nemen.
Hmm, ik ben een half-regelmatige OV reiziger en ik heb nou niet echt relevante problemen met die kaart. Niet meer dan met de oude strippenkaart en losse kaartjes.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als de ov bedrijven zich nou eens naar de reiziger waardig zou opstellen, waren er geen grote problemen geweest. Zoals nu. Rover heeft alle reden om zich zo op te stellen. Heb je probs met die kutkaart?
Kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur.
Het is dus heel begrijpelijk dat de ex ov-reiziger, zoals ik, de ov bedrijven niet meer zo serieus neemt.
En waarom zou rover zich zo opstellen denk je? Heb je daar wel eens kritisch over nagedacht? Nee? Misschien heeft het iets te maken met de aspecten die ik in mijn vorige post opsom? Is 't niet?
Als jij zo zeker weet dat die privacy wetten worden overtreden, waarom is er dan niemand die daarmee naar de rechter stap? Rover zou dat prima kunnen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:42 schreef fs180 het volgende:
[..]
Pff, ergens rond art 8 or 12, geen behoefte het nog eens na te kijken, daar in de buurt zit het sowieso, die verbied het opslaan van deze informatie voor een periode van 7 jaar. Wellicht uberhaupt de opslag van gegevens, maar dat is lastiger hard te maken natuurlijk. Dat zijn geen mazen in de wet, dat is gewoon willens en weten schijt hebben aan de privacy en deze dmv machtsposities aan de laars lappen, imo een zeer kwalijke zaak!
Jij praat net zo goed anderen na. Kom maar op met je bewijs dat het van de belastingdienst moet.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als jij zo zeker weet dat die privacy wetten worden overtreden, waarom is er dan niemand die daarmee naar de rechter stap? Rover zou dat prima kunnen.
Het opslaan van die gegevens voor 7 jaar is juist een vereiste van de belastingdienst. Dus als dat tegen de wet is, is dat eerder een probleem van de Belastingdienst dan de OV chipkaart.
Sorry dat ik het zeg. Maar als je dit zo roept blijkt wel dat je er weinig verstand van hebt en alleen maar anderen na zit te praten.
En nooit gaat er wat fout bij die logistieke sector? Nooit een apparaat dat een dagje stuk is? Nooit een storing in de communicatie?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:54 schreef Red_85 het volgende:
@ vancouverfan:
Er zijn ENORM veel systemen die tussen mens en techniek vlekkeloos werken. Kijk naar de logistieke sector. De hele logistiek kan niet bestaan zonder een werkend elektronisch systeem. Hoe deze systemen ingevoerd zijn? Eerst uitdenken wat je gaat doen, de gebruiker centraal stellen, scenario's doorlopen en dan uitvoeren, ow ja, en dan nog eens een keer gaan nadenken. Een kinderziekte kan dan nog voorkomen, jup, maar de problemen met de ov-chipkaart waren er niet geweest als al die stappen doorlopen waren.
Dat er niet is nagedacht over de kaart is ook een mening.quote:'de reiziger centraal'
Als de reiziger wel centraal had gestaan, had er beter geluisterd geweest en waren nu 9 van de 10 problemen er nooit geweest. Het is gewoon een feit, gezien de problemen die na de gedwongen implementatie naar boven komen, dat het een ondoordacht systeem is. Zet je de klant centraal, ga je alle scenario's langs waarbij het moet werken. Aangezien er maar 1 scenario vlekkeloos werkt, dat één reiziger van A naar B in één modaliteit reist, bewijst dat. Als je dat wil ontkennen is dat goed, als je ieder persoon dat een probleem heeft maar blijft zien als een op zichzelf staand 'incident', ook goed. Maar zowat alle reizigers hebben problemen met die grafkaart en dat bewijst juist jou ongelijk en blindheid. Jij verwijt anderen hier dat ze blind zijn voor jou argumenten, ik denk eerder dat het andersom is. Lees eens wat de posters hier voor een problemen met die grafkaart hebben en analyseer het eens. Ik zie alleen maar terugkomende aspecten. Als er van te voren echt was nagedacht over die kaart had het best een mooi iets kunnen worden, zo niet.
1.000 waarnemen? Toe maar heb je een lijstje bijgehouden of roep je zomaar wat?quote:Een waarneming is vaak te herleiden tot een fundamenteel aspect. Dat jij inmiddels ongeveer 1000 waarnemingen afdoet als 'kinderziektes', 'bullshit', 'rechtmatig' en 'wat had je dan gedacht' is totaal absurd en laat precies zien hoe de chip is ingevoerd.
Dat bewijs heb ik allang gegevenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:53 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Jij praat net zo goed anderen na. Kom maar op met je bewijs dat het van de belastingdienst moet.
http://www.belastingdiens(...)dministratie-11.htmlquote:Voor zogenoemde basisgegevens geldt een fiscale bewaarplicht van 7 jaar. Het gaat hierbij om de volgende gegevens:
het grootboek
de debiteuren- en crediteurenadministratie
de in- en verkoopadministratie
de voorraadadministratie
de loonadministratie
Misschien dat je het hebt gelezen, maar ik geef een goede reden waarom de vervoersbedrijven Rover niet meer serieus namen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:26 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien dat je het al 'vergeten' was, maar gebruikersverenigingen hebben al lang vóór de invoering van de kaart afgehaakt vanwege het totaal niet serieus genomen worden door de vervoersbedrijven.
Vreemd, reisgegevens staan er niet tussen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat bewijs heb ik allang gegeven
Maar goed:
[..]
http://www.belastingdiens(...)dministratie-11.html
de belastingdienst heeft allang verklaard dat het niet 7 jaar bewaard hoeft te blijven en beetje mens kan begrijpen waaromquote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Vreemd, reisgegevens staan er niet tussen.
Dat jij denkt dat dat een goede reden is, leuk voor jou, maar, zoals gebruikelijk, negeer je gewoon de echte reden: de gebruikersverenigingen zijn opgestapt omdat de vervoersbedrijven geen enkele wil toonden voor overleg (laat staan andere zaken)quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Misschien dat je het hebt gelezen, maar ik geef een goede reden waarom de vervoersbedrijven Rover niet meer serieus namen.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, erger.
Hij is ingehuurd door de ov-stasi om een chipkaart-propaganda-campagne te starten. En een beetje modern propagandist, met een goede sovietopleiding, weet dat er op internet veel mensen bij elkaar komen om eens ongezouten kritiek te leveren en hij is daarvoor omdat direct de kop in te drukken.
Vandaag verplicht met het ov moeten reizen, Amsterdam centrum doe je niet met de auto. Gereist met arriva en het gvb. Ik weet niet wat ik in totaal betaald heb. Ieder kastje stond alleen op 'swvk' of 'tot ziens'. Niets meer... Met een strippenkaart wist je wat je betaalde.
De meest basale service, het meest basale recht: laten zien wat je betalen moet, staat er niet eens op. Bij voorbaat is dat al een keiharde faal!
Buitenom de privacy, fraudegevoeligheid en het doordrukken van de ov-boeren en het niet onderzoeken of de reiziger er wel op zit te wachten...
En nog wat, ik kan ook mijn strippenkaart niet inleveren voor keiharde euro's terwijl ik er nog ong. 40 op heb staan.
'transparant systeem', voor de overheid ja.
Ik heb er totaal geen zin meer in om OOIT nog eens met het ov te reizen. geldklopperij.
.
Niet expliciet genoemd. Dat klopt.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Vreemd, reisgegevens staan er niet tussen.
Tja, dat wordt de kip en het ei verhaal.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat jij denkt dat dat een goede reden is, leuk voor jou, maar, zoals gebruikelijk, negeer je gewoon de echte reden: de gebruikersverenigingen zijn opgestapt omdat de vervoersbedrijven geen enkele wil toonden voor overleg (laat staan andere zaken)
trollquote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Niet expliciet genoemd. Dat klopt.
Maar wat denk je van het declareren van reiskosten door werknemers. Dat is iets wat de belastingdienst ook in de gaten houd.
Vroeger moesten de reizigers bij de deur stempelen, dat hielp ook niet echt, is het niet. Voorlopig heb ik nog nul komma nul cijfers gezien die onomstotelijk aantonen dat het aantal zwartrijders, met uitzondering van de metro, want daar staan poortjes, is afgenomen. Sterker nog, ik zie uit eigen ervaring dat het gigantisch is toegenomen. Vroeger had je op elke tram een controleur en kón je dus absoluut niet zwartrijden, het cijfer lag echt dicht bij de nul. Als ik nu in de tram van Rotterdam reis, zie ik echt hordes en hordes en hordes mensen grijsrijden.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Want jij hebt bewijs dat het aantal zwartrijders niet is afgenomen?
en jij denkt dat je gelijk krijgt van VF ?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vroeger moesten de reizigers bij de deur stempelen, dat hielp ook niet echt, is het niet. Voorlopig heb ik nog nul komma nul cijfers gezien die onomstotelijk aantonen dat het aantal zwartrijders, met uitzondering van de metro, want daar staan poortjes, is afgenomen. Sterker nog, ik zie uit eigen ervaring dat het gigantisch is toegenomen. Vroeger had je op elke tram een controleur en kón je dus absoluut niet zwartrijden, het cijfer lag echt dicht bij de nul. Als ik nu in de tram van Rotterdam reis, zie ik echt hordes en hordes en hordes mensen grijsrijden.
Als je deze tekst nog eens goed leest, begrijp je wel dat ik je dank voor deze post.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, dat wordt de kip en het ei verhaal.
Als de OV bedrijven onredelijke eisen of verwachtingen hebben, dan valt daar weinig over te onderhandelen.
Het pinsysteem werkt vlekkeloos. Bij niemand in Nederland wordt een bedrag van 100 euro afgeschreven als je 50 euro pint bij de geldautomaat en als je bij de bakker een brood voor 1,59 pint, dan komt er niet opeens 2,23 op je afschrift te staan.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:54 schreef VancouverFan het volgende:
En noem jij eens een systeem op wat vlekkeloos werkt. Dat is er gewoon niet. Zo gauw er techniek en/of mensen bij betrokken zijn gaat er altijd wel wat fout. Verwachten dat de OV chipkaart vlekkeloos werkt is bijzonder naief of een simpele manier om kritiek te blijven houden.
En hier gaat Vancouverfool maar weer eens voorbij aan hét grootste probleem met de ov-shitkaart. Dat heeft niets te maken met dat het systeem onhandig is, dat heeft alles te maken met de foutgevoeligheid van een volledig onbetrouwbaar kolèrezooitje. Bij de strippenkaart gaat nooit wat fout en als er al eens een stempeltje teveel wordt gezet door de buschauffeur, dan is dat à la minute opgelost. Bij de ov-shitkaart betalen per dag duizenden en duizenden mensen een verkeerd bedrag, waarbij ze maar moeten hopen dat ze dat ooit nog eens terugkrijgen, minstens maanden later.quote:Dus dat de kaart een totale mislukking is en de reiziger nooit centraal heeft gestaan zijn meningen, geen feiten. Toen de strippenkaart werd ingevoerd was dat net zo goed een moetje als bij de OV chipkaart nu. Zoals al zovaak gezegd werd er toen ook hel en verdoemenis gepreekt. En nu wil men niet meer van de strippenkaart af.
Over welke vroegers heb je het allemaal?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vroeger moesten de reizigers bij de deur stempelen, dat hielp ook niet echt, is het niet. Voorlopig heb ik nog nul komma nul cijfers gezien die onomstotelijk aantonen dat het aantal zwartrijders, met uitzondering van de metro, want daar staan poortjes, is afgenomen. Sterker nog, ik zie uit eigen ervaring dat het gigantisch is toegenomen. Vroeger had je op elke tram een controleur en kón je dus absoluut niet zwartrijden, het cijfer lag echt dicht bij de nul. Als ik nu in de tram van Rotterdam reis, zie ik echt hordes en hordes en hordes mensen grijsrijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |