Het is zo wel duidelijk dat jij totaal niet goed in kunt schatten wat de realiteit is. Als jij uit mijn reacties meent op te maken dat het alleen maar om propaganda bedoeld is, is er toch echt wat mis met jouw beoordelingsvermogen.quote:Op zondag 27 juni 2010 00:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ach, ik denk dat we inmiddels allemaal wel door hebben dat vancouverfan ergens een cursusje propaganda heeft gevolgd in de sovietunie en dat hier ten gehore brengt. Het persoon weet zelf niet eens wat er precies aan de hand is in de praktijk. Achter het pc'tje is het allemaal pais de vré, tot daar aan toe. Ieder tegenargument afdoen als pure onzin stoort mij nog het meeste. Alsof het 't geesteskindje van hem/haar is.
komen nog 5 reacties waarschijnlijkquote:Op zondag 27 juni 2010 00:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is zo wel duidelijk dat jij totaal niet goed in kunt schatten wat de realiteit is. Als jij uit mijn reacties meent op te maken dat het alleen maar om propaganda bedoeld is, is er toch echt wat mis met jouw beoordelingsvermogen.
oh hij is al klaarquote:Op zondag 27 juni 2010 00:18 schreef Caesu het volgende:
[..]
U bepaalt zelf het bedrag voor automatisch opladen. Reist u met de NS? Kies dan voor minimaal ¤ 20 anders heeft u niet altijd voldoende saldo om in- en uit te checken.
https://www.ov-chipkaart.(...)vragen/oplaadbedrag/
Zoals ik al zei, ik heb gereisd met de trein terwijl er 6 euro op mijn kaart stond.quote:Op zondag 27 juni 2010 02:11 schreef 29-11 het volgende:
zoals ik al eerder zei, kun je tot maximaal -4 euro zitten, dat betekent dat je minimaal 16 euro op je kaart moet hebben, maar 20 euro word zeer aangeraden :p
Om het maar simpel te houden; bureaucratie.quote:Op zondag 27 juni 2010 00:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je niet zomaar wat lult kun je ook wel uitleggen waarom niemand de OV bedrijven aanklaagt als ze wetten overtreden.
VF heeft een voordeelurenkaart, daar is het instaptarief 10 euro, vandaar dat hij dan wel kan reizenquote:
Tot nu toe 2 keer en het zal nog heel vaak lukken als het automatisch opladen pas aanslaat als ik onder de 5 euro kom.quote:
Lekker simpel kritiek geven op de OV chipkaart terwijl je dus niet weet waar het over gaat.quote:Op zondag 27 juni 2010 03:22 schreef fs180 het volgende:
[..]
Om het maar simpel te houden; bureaucratie.
29-11 heeft gewoon gelijk hoor, alleen omdat je met een voordeelurenkaart reist is je instaptarief 10 euro vandaar dat je met 6 euro nog kan incheckenquote:Op zondag 27 juni 2010 10:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tot nu toe 2 keer en het zal nog heel vaak lukken als het automatisch opladen pas aanslaat als ik onder de 5 euro kom.
Dus pas vanaf het moment dat ik me aanmeld kan ik het systeem in de gaten gaan houden en daarvoor moet ik helemaal vertrouwen op eens systeem dat het werkt. Ze houden toch mij gegeven voor 7 jaar vast, dan wil ik ook die gegevens kunnen inzien.quote:https://tls.helptu.nl/(tow2hj55gghrd555exgqfz45)/p_sn_li.aspx?ClickType=2&NodeID=595
· De transacties die u zoekt, zijn gedaan voordat u Trans Link Systems BV (TLS) toestemming heeft gegeven om uw transacties weer te geven. Het overzicht bevat alleen de transacties vanaf het moment van toestemming. Transacties verschijnen dan met een vertraging van maximaal zeven dagen en worden maximaal achttien maanden weergegeven.
Pas na een week kun je je Reis&Transactie overzicht online bekijken ,quote:Op zondag 27 juni 2010 10:57 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met de mijn ov-chip kaart site. Ik heb nu maar eens een account aangemaakt want ik heb gisteren wat gereisd en volgens mij zijn er voor 2 dezelfde ritten verschillende bedragen afgeschreven. Maar bij de aanmelding op de mijn ov chip site zag ik een regel staan dat ik pas transactie kan zien vanaf het moment dat ik me bij de site heb aangemeld. (die kan ik helaas niet meer teruig toveren, ik kan me niet opnieuw aanmelden om dat scherm te krijgen) Dus het kan ook zijn dat ik iets verkeerd geinterepeteerd heb. Maar wat wil je anders met een niet duidelijk kaart dat de klant het meteen snapt.
Leuk ook bij de aanmelgind hoef je alleen maar aan te geven wat je kaart nummer is je postcode en geboortedatum. Na registratie weet de site dan automagisch dat je dhr.b.xxxxx bent. Wat nou privacy. Als je dan je transactie overzicht wilt zien moet je wat extra burocratische handelingen aflopen om alles wat je met je eigen kaart doet wel te kunnen/mogen zien. En dat zogenaamd in het kader van privacy bescherming.
Nou dat allemaal ingesteld ik krijg alleen nog steeds maar 0 transcaties te zien. Terwijl ik gisteren toch ook echt met de NS heb gereisd en dat toch stande-pe op het scherm zou moeten staan. Ook mijn saldo geeft hij aan dat het 0 is ook daar staat een dsiclaimer bij dat het niet hoeft te klopppen.
Vandaag ga ik denk ik toch nog naar parkpop toe. Mocht nu blijken dat ik alleen maar de transacties vanaf vandaag kan bekijken zou het helemaal een farce zijn dit project. Ik ga er in ieder geval vanuit dat ik alles wat ik in het verleden gedaan heb met deze kaart vanaf het moment dat ik deze geactiveerd heb gewoon zichtbaar ga krijgen.
Want jij spaarde ook altijd al je strippenkaarten en treinkaartjes op om oude koude winteravonden terug te gaan kijken wat je vorig jaar zomer gereis had?quote:Op zondag 27 juni 2010 11:05 schreef Basp1 het volgende:
Nee ik heb dus gelijk :
bij vragen en antwoorden :
[..]
Dus pas vanaf het moment dat ik me aanmeld kan ik het systeem in de gaten gaan houden en daarvoor moet ik helemaal vertrouwen op eens systeem dat het werkt. Ze houden toch mij gegeven voor 7 jaar vast, dan wil ik ook die gegevens kunnen inzien.
Wat een systeem .
Dus het systeem mag voor maar liefst 7 jaar je gegevens bewaren (wat nou privacy?), maar als jij jouw gegevens wil inzien, moet je hen daarvoor toestemming verlenen? Om vervolgens te horen dat 'de getoonde gegevens' niet juist hoeven te zijn!quote:Op zondag 27 juni 2010 11:05 schreef Basp1 het volgende:
Nee ik heb dus gelijk :
bij vragen en antwoorden :
[..]
Dus pas vanaf het moment dat ik me aanmeld kan ik het systeem in de gaten gaan houden en daarvoor moet ik helemaal vertrouwen op eens systeem dat het werkt. Ze houden toch mij gegeven voor 7 jaar vast, dan wil ik ook die gegevens kunnen inzien.
Wat een systeem .
Dat is ook de reden van al die problemen hier. In het buitenland werkt die kaart zo goed omdat het betaalsysteem heel erg eenvoudig (en dus gebruiksvriendelijk) is met welhaast altijd 1 vervoerder.quote:
In welke landen is het betaalsysteem dan zo anders? Of kun je achteraf betalen?quote:Op zondag 27 juni 2010 11:29 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat is ook de reden van al die problemen hier. In het buitenland werkt die kaart zo goed omdat het betaalsysteem heel erg eenvoudig (en dus gebruiksvriendelijk) is met welhaast altijd 1 vervoerder.
Hier in Nederland heeft men gewoon een creditkaart gemaakt, alleen in plaats van achteraf betalen doe je het nu van te voren. En de problemen dan? Die zijn voor de reiziger...
Ah. Daar is Stupendous weer.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dus het systeem mag voor maar liefst 7 jaar je gegevens bewaren (wat nou privacy?), maar als jij jouw gegevens wil inzien, moet je hen daarvoor toestemming verlenen? Om vervolgens te horen dat 'de getoonde gegevens' niet juist hoeven te zijn!
Wat een achterlijk faalsysteem.
quote:Op zondag 27 juni 2010 11:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ah. Daar is Stupendous weer.
Die komt alleen maar klagen dat bepaalde dingen niet zouden kloppen, vraagt bewijs voor mijn beweringen en als ik dat bewijs dan geef, reageert die niet meer en komt die pas weer tevoorschijn als die iets anders om over te zeiken heeft.
Nee bij mijn kaartjes kon ik meteen bekijken en daarop kon ik zelf constateren of het goed was of fout was.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:26 schreef VancouverFan het volgende:
Want jij spaarde ook altijd al je strippenkaarten en treinkaartjes op om oude koude winteravonden terug te gaan kijken wat je vorig jaar zomer gereis had?
Of komt het cliche "principe" dan weer op tafel....
Nu kun je elke keer als je uitcheckt kijken welk bedrag er is afgeschreven. Een fractie van een seconde wachten en op het schermpje staat wat de reis jou gekost heeft.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee bij mijn kaartjes kon ik meteen bekijken en daarop kon ik zelf constateren of het goed was of fout was.![]()
![]()
Die regels waar mensen zoals jij zo hard over klagen. Privacy moet er zijn, maar ook weer niet teveelquote:Maar als ik bijvoorbeeld naar mijn pa kijk die ZZP'er is en al zijn reisbewegingen aan de belastingdienst moet doorgeven die spaarde deze kaartejes wel op. Ook zie ik hem het voor elkaar krijgen om dus alleen zijn ov chip kaart te activeren, en dan er pas aan het eind van het jaar achter te komen dat hij dus een heel jaar niet meer kan declareren. Vanwege die vage regel die ik hierboven heb geciteerd.
Je hoeft niet perse bij de NS langs te gaan, dat overzicht kun je ook op metrostations met automaten inzien.quote:Verder spaarde ik in het verleden die kaartjes wel eens meer dan een jaar op ,maar dat was omdat er een lancune in de afstempeldatum/jaartal bij de NS zit, en je met retourtjes zonder datum een jaar later met dezelfde stempel datum kunt reizen.![]()
Maar zoals al gemled ik had het idee dat bij 2 dezelfde metro trajecten 2 verschillende bedragen afgeboekt zijn. Maar door het systeem kan ik dat dus niet eens online gaan bekijken maar moet ik nog binnen de 10 transacties een keer bij de NS langsgaan om een transactieoverzicht af te drukken. Nou wat heeft met toch veel rekening gehouden met reizigers zou ik dan zeggen.
Kom dan eens met bewijs dat het niet 7 jaar bewaard hoeft te worden. Belastingdienst zegt duidelijk van wel.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:34 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
De uitleg voor de erg dommen:
Die gegevens hoeven niet 7 jaar bewaard te worden, ondanks 'jouw mening' () van wel. Maar als het systeem aangeeft dat die gegevens die jij te zien krijgt helemaal niet de juiste gegevens hoeven te zijn, dan moet je je toch ernstig afvragen wat voor een brak systeem dat wel niet moet zijn als ze zelf al aangeven dat het onbetrouwbaar is. Moet je eens proberen bij je bankrekening. Wat trouwens wel raar is, want die hebben dus een pasjessysteem dat al jaaaarenlang werkt met een foutmarge van uiterst minimaal. En dan zou het bij de ov-flopkaart opeens niet kunnen werken?
Ga fijn wat doen, volg nog een cursusje dom zijn ofzo.
Ow ja die schermen waar je je in een onmogelijk vorm moet wringen om het even snel voorbij te zien schieten samen met je huidige saldo.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:43 schreef VancouverFan het volgende:
Nu kun je elke keer als je uitcheckt kijken welk bedrag er is afgeschreven. Een fractie van een seconde wachten en op het schermpje staat wat de reis jou gekost heeft.
Wel makkelijk om te zeggen dat ik er over klaag maar niet ingaan op het argument waarom ik mijn eigen gegevens niet te zien kan krijgen terwijl men ze wel bijhoudt voor diezelfde belastingdiens volgens jou.quote:Die regels waar mensen zoals jij zo hard over klagen. Privacy moet er zijn, maar ook weer niet teveel
Zoveel metro stations zijn er niet in tilburg.quote:Je hoeft niet perse bij de NS langs te gaan, dat overzicht kun je ook op metrostations met automaten inzien.
voor jou zijn er 4 optiesquote:Op zondag 27 juni 2010 11:51 schreef Basp1 het volgende:
Zoveel metro stations zijn er niet in tilburg.![]()
Verder ga ik niet tijdens een reis met krappe overstappen nog tussentijds naar automaten lopen om te controleren of een systeem wat in principe feilloos zou moeten functioneren, dit wel of niet doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |