abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83320468
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:39 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als je deze tekst nog eens goed leest, begrijp je wel dat ik je dank voor deze post.
Bedankt dat je mij op deze domme fout hebt gewezen.
Ik heb mijn post al aangepast.
Leaf
pi_83320481
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:39 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als je deze tekst nog eens goed leest, begrijp je wel dat ik je dank voor deze post.
lezen en schrijven he
  zaterdag 26 juni 2010 @ 11:45:00 #128
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_83320506
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:41 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Over welke vroegers heb je het allemaal?
Want dat er in elke tram een conducteur aanwezig is heb ik nooit meegemaakt. Bij de trams waar wel een conducteur was, kon je ook gewoon doorlopen als je geen strippenkaart had.
Nee, dat komt omdat je nooit reist. Ik reis daarentegen vaak met de tram in Rotterdam en er is altijd een controleur.
quote:
Hoe zie jij dat die mensen grijsrijden? Jij houd alle chipkaart apparaten in de gaten en kijkt wat de mensen doen?
Zo moeilijk is het niet om te zien dat mensen die net gecontroleerd zijn, snel even uitchecken. Of dat ze pas haltes later inchecken terwijl de controleur in een ander compartiment bezig is en niet oplet. En al die mensen rijden volgens de gegevens groen, want dat ze grijsrijden, daar wordt geen rekening mee gehouden, omdat niemand daar achter komt.
quote:
Wel grappig om te zien hoe jij tot oordeel komt dat die Pedro Pieters het fout heeft, je roept eigenijk zomaar wat....
Het zou schelen als meneer Peters eens wat cijfers aandraagt, maar dat doet hij niet.
pi_83320510
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het pinsysteem werkt vlekkeloos. Bij niemand in Nederland wordt een bedrag van 100 euro afgeschreven als je 50 euro pint bij de geldautomaat en als je bij de bakker een brood voor 1,59 pint, dan komt er niet opeens 2,23 op je afschrift te staan.
Dat jouw maatstaf voor vlekkeloos werken?
Mijn maatstaf voor vlekkeloos werken is dat alle apparaten het altijd doen en nooit fouten. Dus ook dat ik een bonnetje krijg als ik daar om vraag.
quote:
Case closed.
quote:
En hier gaat Vancouverfool
En hier neem ik je maar niet meer serieus...
Wat een kleutergedrag van je weer...
Leaf
pi_83320550
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:45 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat jouw maatstaf voor vlekkeloos werken?
Mijn maatstaf voor vlekkeloos werken is dat alle apparaten het altijd doen en nooit fouten. Dus ook dat ik een bonnetje krijg als ik daar om vraag.
[..]

[..]

En hier neem ik je maar niet meer serieus...
Wat een kleutergedrag van je weer...
nee daar reageert hij maar niet op, op de miljoenen transacties per jaar die fout gaan
pi_83320593
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, dat komt omdat je nooit reist. Ik reis daarentegen vaak met de tram in Rotterdam en er is altijd een controleur.
He? En net sugereerde je nog dat er nooit of amper meer een controleur op de tram is.
quote:
Zo moeilijk is het niet om te zien dat mensen die net gecontroleerd zijn, snel even uitchecken. Of dat ze pas haltes later inchecken terwijl de controleur in een ander compartiment bezig is en niet oplet. En al die mensen rijden volgens de gegevens groen, want dat ze grijsrijden, daar wordt geen rekening mee gehouden, omdat niemand daar achter komt.
Wat knap dat jij al die reizigers zo goed in de gaten houd
Dan weet je vast ook wel of die mensen voorgeen ook altijd stempelden en nooit pas stempelden op het moment dat ze zagen dat er controle was...

quote:
Het zou schelen als meneer Peters eens wat cijfers aandraagt, maar dat doet hij niet.
En jij ook niet. Dus je kunt niet zeggen of hij fout is of niet.
Leaf
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:15:04 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83333257
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En nooit gaat er wat fout bij die logistieke sector? Nooit een apparaat dat een dagje stuk is? Nooit een storing in de communicatie?
Laat even precies weten welke apparaten dat zijn en wie ze gebouwd hebben. Fabrikanten die dergelijke perfecte apparaten kunnen maken die nooit stuk gaan zullen wereldhelden worden

Er gaat zat fout in die sector, je heb mij dat niet zien schrijven. Wat wel een feit is, is dat er van te voren beter wordt nagedacht voordat er een nieuw, bijvoorbeeld E.R.P, systeem wordt geïmplementeerd. Men gaat eerst namelijk alle mogelijke scenario’s langs en men zet als eerste de gebruiker centraal. Hoe klein of hoe groot de organisatie ook is. Meerdere decennia kunnen deze trajecten in beslag nemen. Op de schaal van de ovkaart had dit ook gemoeten.
quote:
En kun je misschien ook uiteggen hoe de OV chipkaart van tevoren perfect uitgetest kan worden op deze schaal?
Hoe hadden ze een situatie kunnen creëren waarbij ze alle aspecten van de chipkaart uitgebreid en hoe de klanten daarmee omgaan hadden kunnen onderzoeken?
Bijvoorbeeld bij autos zou je denken dat dat goed mogelijk is. Eerst goed uittekenen en dan op allerlei testbanen rondjes laten rijden. Eventueel een paar klanten een paar weken in het gewone verkeer laten rijden. Aanpassingen doen, weer testen en dan pas groot op de markt zetten.

Hoe kan dat bij de OV chipkaart? Een systeem wat nog nergens op dergelijke grote schaal is ingezet en waar zoveel partijen bij zijn betrokken.
Precies hetzelfde als de kmheffing, geef eerst een flink aantal proefkonijnen een kaart en laat praktijk problemen aan het licht komen. Hoe lang heeft die testfase geduurd bij de ovchip? Wat voor reizigers zijn hierbij betrokken geweest? Te kort en niet alle soorten.

Perfect is niet mogelijk, je komt altijd achter een aantal aspecten nadat je het pas heb ingevoerd waar je van te voren nooit aan had kunnen denken. Wat de invoering van de ovchip wel bewijst is dat er hier totaal geen aandacht is gegeven aan het voortraject. Episch hiervoor is ‘het geluid’ van de ns en de studentenkaartproblemen.
quote:
[..]
Dat er niet is nagedacht over de kaart is ook een mening.
Heb al vaker kritiek langs zien komen en na een beetje rondzoeken bleek dat de OV bedrijven daar allang over hadden nagedacht.
Asjeblieft zeg. Een mening, ik heb nog nooit een systeem gezien met zoveel ‘kinderziektes’ die je met logisch nadenken in een knap voortraject al had kunnen oplossen. De waarnemingen bewijzen het feit.
quote:

[..]

1.000 waarnemen? Toe maar heb je een lijstje bijgehouden of roep je zomaar wat?
Ik gok het laatste.
Die 1000 is misschien een beetje overdreven inderdaad, maar kijk eens naar het topicaantal. Al 32x7 pagina's zit jij je meerderen na te praten dat het zowat een weergaloos succes is die kaart.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_83333378
is het iemand al gelukt automatisch opladen erop te zetten.
ik heb dit via ov-chipkaart.nl besteld, 1 eurocent overgemaakt via IDeal.
product opgehaald bij een ophaalautomaat in de AH...

maar... als ik nu inlog bij ov-chipkaart.nl staat er: "Automatisch opladen is niet geactiveerd voor deze kaart en kan daarom niet worden gewijzigd"
ok bij NS.nl staat: Automatisch opladen Neen

wat doe ik fout?

verder nog een vraag. automatisch opladen gebeurd dus als je saldo onder de 5 euro schiet.
maar je kan alleen bij de NS inchecken als je een saldo heb van 20 euro.
dus stel je hebt een saldo van 6 euro, dan wordt er nog niet automatisch opgeladen, maar ik kan dus niet inchecken bij de NS?
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_83333977
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:20 schreef Caesu het volgende:

maar... als ik nu inlog bij ov-chipkaart.nl staat er: "Automatisch opladen is niet geactiveerd voor deze kaart en kan daarom niet worden gewijzigd"

wat doe ik fout?

verder nog een vraag. automatisch opladen gebeurd dus als je saldo onder de 5 euro schiet.
dus stel je hebt een saldo van 6 euro, dan wordt er nog niet automatisch opgeladen, maar ik kan dus niet inchecken bij de NS?
bij dat laatste probleem moet je nog een of twee keer inchecken, afhankelijk hoeveel je in 1x opwaardeert

voor het eerste probleem moet je naar de balie of bellen, succes want dat kan wel effe duren
  zaterdag 26 juni 2010 @ 21:32:37 #135
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83338004
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:46 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als jij zo zeker weet dat die privacy wetten worden overtreden, waarom is er dan niemand die daarmee naar de rechter stap? Rover zou dat prima kunnen.

Het opslaan van die gegevens voor 7 jaar is juist een vereiste van de belastingdienst. Dus als dat tegen de wet is, is dat eerder een probleem van de Belastingdienst dan de OV chipkaart.

Sorry dat ik het zeg. Maar als je dit zo roept blijkt wel dat je er weinig verstand van hebt en alleen maar anderen na zit te praten.
Oh, nou dan geef ik mijn baan ook wel op, als ik toch maar wat lul
pi_83340629
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:32 schreef fs180 het volgende:

[..]

hij blijft gewoon onziin verkopen, want hij heeft al 20x kunnen lezen dat het helemaal niet hoeft van de belastingdienst en ook dat het CPB geen afspraken heeft met Translink, die de gegevens opslaat. Ze hebben wel gepraat met de vervoerders maar niet met Translink
pi_83342811
de vervoerders zijn translink
quote:
]Trans Link Systems (TLS) is een Nederlands bedrijf. Het is in 2002 opgericht als een joint venture van vijf grote openbaarvervoerbedrijven: Connexxion, GVB, HTM, NS en RET. TLS werkt ook samen met de overige OV-bedrijven, verenigd in Mobis, . Deze bedrijven hebben samen TLS opgericht om om één elektronisch betaal- systeem in het Nederlandse openbaar vervoer te realiseren: de OV-chipkaart. TLS treedt tevens op als clearinghouse tussen de verschillende deelnemende partijen. Connexxion is op 19 september 2008 uit TLS gestapt, omdat TLS om een nieuwe investering vroeg, en omdat Connexxion niet zowel deelnemer als afnemer wil zijn
november
pi_83342957
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:32 schreef 29-11 het volgende:
de vervoerders zijn translink
[..]

het is een samenwerkingsverband, niet hetzelfde bedrijf

Waarom mag NS dan die gegevens niet overnemen van Translink voor MIJNNS.nl ?
  zaterdag 26 juni 2010 @ 23:52:16 #139
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_83343585
quote:

Op het moment van inchecken kom je onder de 5 euro, dus wordt er automatisch opgeladen.
pi_83343804
nou nee hij word niet opgeladen, je kan tot -4 euro zitten, dat betekent dat je dan minimaal 16 euro moet hebben
november
  zondag 27 juni 2010 @ 00:06:10 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_83344151
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

hij blijft gewoon onziin verkopen, want hij heeft al 20x kunnen lezen dat het helemaal niet hoeft van de belastingdienst en ook dat het CPB geen afspraken heeft met Translink, die de gegevens opslaat. Ze hebben wel gepraat met de vervoerders maar niet met Translink
Ach, ik denk dat we inmiddels allemaal wel door hebben dat vancouverfan ergens een cursusje propaganda heeft gevolgd in de sovietunie en dat hier ten gehore brengt. Het persoon weet zelf niet eens wat er precies aan de hand is in de praktijk. Achter het pc'tje is het allemaal pais de vré, tot daar aan toe. Ieder tegenargument afdoen als pure onzin stoort mij nog het meeste. Alsof het 't geesteskindje van hem/haar is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_83344408
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:52 schreef freako het volgende:

[..]

Op het moment van inchecken kom je onder de 5 euro, dus wordt er automatisch opgeladen.
en als je dan kiest voor 10 of 20 euro, kan je nog steeds onder het instaptarief zitten

bv beginsaldo is 7 - 20 = -13 +10 = -3
of + 20 = 7

nog steeds te weinig

ze hadden dus beter saldo < 20 euro als ondergrens kunnen nemen voor het automatisch opwaarderen, want dan had ht wel perfect gewerkt
pi_83344434
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ach, ik denk dat we inmiddels allemaal wel door hebben dat vancouverfan ergens een cursusje propaganda heeft gevolgd in de sovietunie en dat hier ten gehore brengt. Het persoon weet zelf niet eens wat er precies aan de hand is in de praktijk. Achter het pc'tje is het allemaal pais de vré, tot daar aan toe. Ieder tegenargument afdoen als pure onzin stoort mij nog het meeste. Alsof het 't geesteskindje van hem/haar is.
gewoon aandacht trekken, jammer dat er nog steeds mensen reageren op hem
pi_83344652
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

en als je dan kiest voor 10 of 20 euro, kan je nog steeds onder het instaptarief zitten

bv beginsaldo is 7 - 20 = -13 +10 = -3
of + 20 = 7

nog steeds te weinig

ze hadden dus beter saldo < 20 euro als ondergrens kunnen nemen voor het automatisch opwaarderen, want dan had ht wel perfect gewerkt
U bepaalt zelf het bedrag voor automatisch opladen. Reist u met de NS? Kies dan voor minimaal ¤ 20 anders heeft u niet altijd voldoende saldo om in- en uit te checken.

https://www.ov-chipkaart.(...)vragen/oplaadbedrag/
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_83345370
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er gaat zat fout in die sector, je heb mij dat niet zien schrijven. Wat wel een feit is, is dat er van te voren beter wordt nagedacht voordat er een nieuw, bijvoorbeeld E.R.P, systeem wordt geïmplementeerd. Men gaat eerst namelijk alle mogelijke scenario’s langs en men zet als eerste de gebruiker centraal. Hoe klein of hoe groot de organisatie ook is. Meerdere decennia kunnen deze trajecten in beslag nemen. Op de schaal van de ovkaart had dit ook gemoeten.
Dus jij verlangt van de OV chipkaart dat die vlekkeloos werkt maar weet dat dat eigenlijk niet kan. Lekker onrealistische eisen stellen dus.
quote:
Precies hetzelfde als de kmheffing, geef eerst een flink aantal proefkonijnen een kaart en laat praktijk problemen aan het licht komen. Hoe lang heeft die testfase geduurd bij de ovchip? Wat voor reizigers zijn hierbij betrokken geweest? Te kort en niet alle soorten.
En welke garantie heb je nu dat die KM heffing probleemloos wordt ingevoerd en dat iedereen meteen weet hoe het werkt?
Daarbij is er bij de KM heffing wel wat minder moeite nodig dan bij de OV chipkaart. Bij de KM heffing hoef je niet in en uit te checken.
quote:
Perfect is niet mogelijk, je komt altijd achter een aantal aspecten nadat je het pas heb ingevoerd waar je van te voren nooit aan had kunnen denken. Wat de invoering van de ovchip wel bewijst is dat er hier totaal geen aandacht is gegeven aan het voortraject. Episch hiervoor is ‘het geluid’ van de ns en de studentenkaartproblemen.
[..]

Asjeblieft zeg. Een mening, ik heb nog nooit een systeem gezien met zoveel ‘kinderziektes’ die je met logisch nadenken in een knap voortraject al had kunnen oplossen. De waarnemingen bewijzen het feit.
En het is ook een feit dat er nog nooit eerder een zo groot systeem landelijk is ingevoerd bij allerlei verschillende bedrijven. Logisch dat er dan meer kinderziektes zijn.
quote:
Die 1000 is misschien een beetje overdreven inderdaad, maar kijk eens naar het topicaantal. Al 32x7 pagina's zit jij je meerderen na te praten dat het zowat een weergaloos succes is die kaart.
Mijn meerdere

Dat jij er ook al van overtuigd ben dat ik dit als betaalde baan doen zegt wel veel. Hilarisch dat het voor sommige mensen onvoorstelbaar is dat mensen geen kritiek hebben op de OV chipkaart. Geeft ook aan hoe bekrompen die mensen dan zijn...
Leaf
pi_83345414
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:18 schreef Caesu het volgende:

[..]

U bepaalt zelf het bedrag voor automatisch opladen. Reist u met de NS? Kies dan voor minimaal ¤ 20 anders heeft u niet altijd voldoende saldo om in- en uit te checken.

https://www.ov-chipkaart.(...)vragen/oplaadbedrag/
ja maar je saldo gaat pas omhoog als het onder de 5 euro komt. Als je dan kiest voor 20 kan je nog tekort hebben voor je reis

Ze hadden dus van de 5 euro 20 euro moeten maken, dan werkt het wel goed.
pi_83345513
quote:

wat doe ik fout?

Laatste had ik ook onder de 20 euro saldo. Maar meteen toen ik incheckte voor de trein werdt er meteen geld bijgezet bleek uit het overzicht later.

Wat je fout doet, geen idee. Misschien dat die site nog niet is bijgewerkt. Bij mij is het in ieder geval wel gelukt om automatisch opladen te activeren.
Leaf
pi_83345595
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja maar je saldo gaat pas omhoog als het onder de 5 euro komt. Als je dan kiest voor 20 kan je nog tekort hebben voor je reis

Ze hadden dus van de 5 euro 20 euro moeten maken, dan werkt het wel goed.
Met automatisch opladen, heeft u altijd voldoende saldo op uw OV-chipkaart. Zodra het saldo op uw kaart lager is dan ¤ 5, wordt er automatisch een vast bedrag opgeladen via uw bankrekening. Zo heeft u altijd voldoende saldo om te reizen

Deze 5 euro bedoel ik dus in mijn voorbeeld

beginsaldo 7 - 20 instaparief = -13
+20 = + 7 nog altijd te weinig om bij de NS te reizen
pi_83345657
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:32 schreef fs180 het volgende:

[..]

Als je niet zomaar wat lult kun je ook wel uitleggen waarom niemand de OV bedrijven aanklaagt als ze wetten overtreden.
Leaf
pi_83345662
en let wel

als je in het rood staat en de incasso lukt niet, is je kaart ook gelijk geblokkeerd
kan je dus helemaal niet meer reizen, ook al heb je misschien nog wel genoeg voor de ritprijs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')