abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83372751
quote:
Op zondag 27 juni 2010 20:36 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Zeg droeftoeter, als je je eigen links al niet eens meer snapt, wat verwacht je dan nog van ons?
Een duidelijke uitleg wat ik niet snap aan mijn eigen links. Is dat zoveel gevraagd dan?

Maar blijkbaar kun jij ook niet op een normale manier een discussie voeren zonder je als klein kind te gaan gedragen en geen respect te tonen voor mensen met een andere mening.

Dus laat ik de rest van jouw post maar lekker aan me voorbij gaan...
Leaf
pi_83373564
Deze week weer 2 uitstapbewijzen in ontvangst mogen nemen vanwege defecte apparatuur Gemiddeld nu op de 3 per maand
  zondag 27 juni 2010 @ 21:36:27 #203
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_83374564
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Een duidelijke uitleg wat ik niet snap aan mijn eigen links. Is dat zoveel gevraagd dan?
Die staat er. Dat jij zelfs dat niet meer snapt...
quote:
Maar blijkbaar kun jij ook niet op een normale manier een discussie voeren zonder je als klein kind te gaan gedragen en geen respect te tonen voor mensen met een andere mening.
Meneer is van mening dat zijn mening boven feiten gaan en als anderen daar wat van zeggen 'hebben ze geen respect voor een andere mening'.
quote:
Dus laat ik de rest van jouw post maar lekker aan me voorbij gaan...
Graag, nu nog bij de andere hier en het wordt nog beter.
Is trouwens wel handig voor je, hoef je al die 'bewijzen' 'opeens' niet meer op te zoeken. Niet dat je dat überhaupt deed, want hé, het is jouw mening tegenover de feiten van anderen, en dan hoeft dat niet...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_83374729
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:36 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Die staat er. Dat jij zelfs dat niet meer snapt...
[..]

Meneer is van mening dat zijn mening boven feiten gaan en als anderen daar wat van zeggen 'hebben ze geen respect voor een andere mening'.

[..]

Graag, nu nog bij de andere hier en het wordt nog beter.
Is trouwens wel handig voor je, hoef je al die 'bewijzen' 'opeens' niet meer op te zoeken. Niet dat je dat überhaupt deed, want hé, het is jouw mening tegenover de feiten van anderen, en dan hoeft dat niet...
Leg eens uit, waarom moet ik jou serieus nemen als je als een klein kind gaat schelden?
Leaf
  zondag 27 juni 2010 @ 21:41:58 #205
188877 Stupendous76
pi_83374879
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:40 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Leg eens uit, waarom moet ik jou serieus nemen als je als een klein kind gaat schelden?
Sorry, maar je zou niet meer reageren
Repent, Pray, Forgive
pi_83375235
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:41 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Sorry, maar je zou niet meer reageren
Blijkbaar heb je moeite met lezen, want dat heb ik nergens gezegd. Ik zei dat ik de post met jouw kinderachtige droeftoeter aan mij voorbij liet gaan.

Dus doe eens niet zo laf en geef eens antwoord op een simpele vraag, waarom moet ik jou serieus nemen als je als een klein kind gaat schelden?
Leaf
  zondag 27 juni 2010 @ 21:53:17 #207
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83375501
Heren, heren. Beter handelen jullie deze persoonlijke kwesties via PM af.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 27 juni 2010 @ 22:25:39 #208
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83377234
Sidenote: Belastingdient dient zich ook gewoon aan de wet houden hoor
pi_83379144
Hoe zit het nou met de studententen OV chip? Als je inklokt bij de bus en niet uitklokt maakt dat wat uit?
pi_83379225
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:03 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe zit het nou met de studententen OV chip? Als je inklokt bij de bus en niet uitklokt maakt dat wat uit?
Ja. Als je dat tevaak doet, wordt je kaart geblokkeerd.
Leaf
  zondag 27 juni 2010 @ 23:10:16 #211
188877 Stupendous76
pi_83379519
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:53 schreef Hukkie het volgende:
Heren, heren. Beter handelen jullie deze persoonlijke kwesties via PM af.
Dank voor je opmerking, maar in dit geval dus zeker niet.
Repent, Pray, Forgive
pi_83379604
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:10 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dank voor je opmerking, maar in dit geval dus zeker niet.
Je zou nog liever je schoenen opeten dan toegeven dat je fout bezig was
Leaf
  zondag 27 juni 2010 @ 23:18:08 #213
188877 Stupendous76
pi_83379918
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:12 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je zou nog liever je schoenen opeten dan toegeven dat je fout bezig was
Fout bezig? Wanneer ga je nu eens bewijzen aanvoeren ipv 'je mening' (voor wat die nog waard is, misschien nog één opstaptarief)
Repent, Pray, Forgive
pi_83379948
doe ff kankernormaal jullie, en laten we verder gaan over de OV-Chipkaart :p

------------------------------------------------------------------

ik heb een klacht

ik heb nu een persoonlijke OV-chipkaart, maar zodra ik 18 word in november krijg ik van de DUO een Studenten OV-Chipkaart

(((dit is geen KLB , k weet het))) maar
Klacht: Nederland is zielig, en straks zit ik met 2 chipkaarten
november
pi_83379984
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:18 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Fout bezig? Wanneer ga je nu eens bewijzen aanvoeren ipv 'je mening' (voor wat die nog waard is, misschien nog één opstaptarief)
Als jij gaat uitleggen waarom ik serieus in moet gaan op mensen die zich kinderachtig gedragen wil ik best nog wel voor de zoveelste keer bewijzen laten zien.
Bewijzen waarvoor eigenlijk?
Leaf
pi_83380098
ooit gehoord van

november
pi_83380176
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:18 schreef 29-11 het volgende:
doe ff kankernormaal jullie, en laten we verder gaan over de OV-Chipkaart :p

------------------------------------------------------------------

ik heb een klacht

ik heb nu een persoonlijke OV-chipkaart, maar zodra ik 18 word in november krijg ik van de DUO een Studenten OV-Chipkaart

(((dit is geen KLB , k weet het))) maar
Klacht: Nederland is zielig, en straks zit ik met 2 chipkaarten
Zorgen dat er tegen die tijd niks meer op je eigen kaart staat.
Niet anders dan een strippenkaart overhebben op het moment dat je een OV jaarkaart krijgt.
Leaf
pi_83380813
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:23 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Zorgen dat er tegen die tijd niks meer op je eigen kaart staat.
Niet anders dan een strippenkaart overhebben op het moment dat je een OV jaarkaart krijgt.
gaat niet lukken met het zo door VF gepromote automatisch opwaarderen
  maandag 28 juni 2010 @ 00:30:44 #219
188877 Stupendous76
pi_83382911
Voor de chipkaart-fanaten:
quote:
OV Chipkaart voor ouderen moeizaam ding
Gepubliceerd op 27 juni 2010, 23:19 /// Laatst bijgewerkt op 27 juni 2010, 23:22
Even een OV Chipkaart aanvragen, hoe moeilijk kan dat zijn. Heel moeilijk als je geen gebruik wil maken van internet, heeft Truus Welagen uit Heemskerk aan den lijve ondervonden.
Welagen moest de formulieren in Amsterdam halen. Ze nam er meteen tien mee voor haar buren, die veelal slechter ter been zijn. Nieuw probleem is dat de ouderen nu alsnog persoonlijk naar Amsterdam moeten om de kaart te activeren. Erg omslachtig, meent Welagen. De NS heeft nog niet gereageerd op de klacht.
Lees het volledige artikel in Dagblad Kennemerland
Repent, Pray, Forgive
pi_83383165
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:30 schreef Stupendous76 het volgende:
Voor de chipkaart-fanaten:
[..]

Mensen die geen gebruik willen maken van internet en wat heeft de NS ermee te maken? Die zijn niet de enige die de kaarten verstrekken.
En waarom zouden ze naar Amsterdam moeten? Er is een station in Heemskerk...

Misschien moeten die oudjes toch eens internet gaan gebruiken http://www.ovchipkaart60plus.nl/

Tover even het volledige artikel tevoorschijn. Dit is weer gezeur in de marge.

Nouja, kun je wel klagen dat het niet klantvriendelijk is, maar als mensen geen gebruik willen maken van de mogelijkheden die er zijn, dan is dat niet het probleem van de OV chipkaart...
Gaan die oudjes ook naar AH toe en weigeren ze dan gebruik te maken van een karretje om dan te kunnen klagen dat ze zelf spullen moeten dragen?

[ Bericht 9% gewijzigd door VancouverFan op 28-06-2010 00:52:21 ]
Leaf
pi_83387168
Komend weekend is er werchter. Mijn werchter kaartje is geldig vanaf de grens , hoe kan ik met mijn ov-chipkaart uitchippen aan de grens.
pi_83387796
quote:
Op maandag 28 juni 2010 08:31 schreef Basp1 het volgende:
Komend weekend is er werchter. Mijn werchter kaartje is geldig vanaf de grens , hoe kan ik met mijn ov-chipkaart uitchippen aan de grens.
Net zoals je nu niet een normaal kaartje tot over de grens moet kopen maar een internationaal kaartje.
De trein die de grens over gaat is geen standaard NS trein.

En dan maar vol blijven houden dat men met echte problemen komt en helemaal niet loopt te zoeken naar dingen om over te zeuren.
Leaf
pi_83387802
quote:
uitstappen, uitchecken en uur wachten op volgende trein
klantvriendelijk toch

ik vraag me af hoe de NS dit wil oplossen, ik heb kortingskaart en ga echt geen fullpricekaartje kopen naar Brussel of Antwerpen. Met 2 losse kaartjes ben ik ook duurder uit dan nu
pi_83387836
quote:
negeer die gast gewoon, dan gaat hij vanzelf weg, hij wil alleen aandacht
pi_83387891
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Net zoals je nu niet een normaal kaartje tot over de grens moet kopen maar een internationaal kaartje.

En dan maar vol blijven houden dat men met echte problemen komt en helemaal niet loopt te zoeken naar dingen om over te zeuren.
Nee ik hoef geen internationaal kaartje te kopen ik kan gewoon een kaartje tot de grens kopen. Dat jij dit zeuren noemt, ik noem het gewoon een scenario waar ik als gebruiker weer tegen aan loop en waarbij we de ov-chip (nog) niet kunnen gebruiken.

Maar scenarios die een beetje van de standaard afwijken komen in de autistische zwart wit wereld van scenario beschrijvingen van TLS en de propagandist alhier niet voor.
pi_83388162
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee ik hoef geen internationaal kaartje te kopen ik kan gewoon een kaartje tot de grens kopen. Dat jij dit zeuren noemt, ik noem het gewoon een scenario waar ik als gebruiker weer tegen aan loop en waarbij we de ov-chip (nog) niet kunnen gebruiken.

Maar scenarios die een beetje van de standaard afwijken komen in de autistische zwart wit wereld van scenario beschrijvingen van TLS en de propagandist alhier niet voor.
Ach, dat uit de mond van diegene die dacht dat die bij de NS moest zijn om bij het GVB te kunnen reizen vind ik weinig indrukwekkend.
En nogmaals in dit geval moet je gewoon een internationaal kaartje kopen. Er zijn geen kaartjes die tot de grens gaan. Dus daar kun je de normale NS kaartjes ook niet voor gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door VancouverFan op 28-06-2010 09:45:25 ]
Leaf
pi_83388999
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Retourtje naar Duitsland is meestal goedkooper, dus ik zou er ook niet aan beginnen.

Enige probleem is als je student bent en gratis naar de grens zou mogen gaan met de OV chip kaart maar nu dus extra voor een internationaal kaartje zou moeten betalen.

Of kan je bij een NS balie korting krijgen op het internationale kaartje, als je de studenten OV chipkaart toont?
白い付
付いて行く
pi_83389142
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:52 schreef Jungpionier het volgende:

[..]

Retourtje naar Duitsland is meestal goedkooper, dus ik zou er ook niet aan beginnen.

Enige probleem is als je student bent en gratis naar de grens zou mogen gaan met de OV chip kaart maar nu dus extra voor een internationaal kaartje zou moeten betalen.

Of kan je bij een NS balie korting krijgen op het internationale kaartje, als je de studenten OV chipkaart toont?
Voor zover ik weet moest de student altijd al een kaartje kopen van Roosendaal naar het eerstvolgende station over de grens.
Er bestaan in Nederland geen kaartjes voor reizen tot aan de grens of vanaf de grens.
Leaf
pi_83389148
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:52 schreef Jungpionier het volgende:

[..]

als je een voordeeelurenabonnement heb, is de reis naar Brussel en Antwerpen nu ook mogelijk met een kaartje met korting tot aan de grens. Gewoon 1 kaartje tot bv Brussel met de korting verwerkt

Dat vervalt nu dus met de OV chipkaart , dat wordt hier ook bedoeld. Het traject van bv Rotterdam naar Roosendaal zou ik dus full price moeten betalen
pi_83389177
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:57 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Voor zover ik weet moest de student altijd al een kaartje kopen van Roosendaal naar het eerstvolgende station over de grens.
Er bestaan in Nederland geen kaartjes voor reizen tot aan de grens of vanaf de grens.

zie hierbioven, het is al erg dat je zeikt maar je weet gewoon helemaal niets
  maandag 28 juni 2010 @ 10:00:44 #231
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_83389222
Jezus, zijn jullie nu nog steeds bezig?
pi_83389274
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:57 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

en daarbij kan je dat kaartje al kopen als je de trein instapt.

Nu zal je uit moeten stappen bij Roosendaal, uitchecken, een kaartje kopen en de volgende trein nemen.
Die 1x in het half uur gaat
pi_83389278
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:00 schreef Hephaistos. het volgende:
Ja goed he.
Sommige mensen zijn echt dagen bezig om iets te verzinnen waar ze nu weer over kunnen zeiken.
Leaf
pi_83389307
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:00 schreef Hephaistos. het volgende:
tuurljk VancouverFan wordt betaald om de ov chipkaart te promoten

inhoudelijke posten negeert hij gewoon
pi_83389374
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:23 schreef VancouverFan het volgende:

Ach, dat uit de mond van diegene die dacht dat die bij de NS moest zijn om bij het GVB te kunnen reizen vind ik weinig indrukwekkend.
Jij bent erg vervelend vooral dat je zoveel personelijke aanvallen plaatst. Ik zou graag weten waar ik dit beweerd heb dan, waarbij we natuurlijk meteen de aantekening maken dat dit argument weer eens totaal irrelevant was.
quote:
En nogmaals in dit geval moet je gewoon een internationaal kaartje kopen. Er zijn geen kaartjes die tot de grens gaan. Dus daar kun je de normale NS kaartjes ook niet voor gebruiken.
Dan gebruikt NS toch verschillende regeltjes, wanneer ik namelijk sommige kaartjes voor internationale treinen koop dan is het ticket wel geldig tot of vanaf de grens.

Vanaf de ns-hispeed website waar naar toe de ns mij doorlinkt als ik een enkeltje roosendaal -> essen (eerste station in belgie):
quote:
Het NS traject tot en vanaf de grens moet binnen 1 dag zijn afgelegd
pi_83389631
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jij bent erg vervelend vooral dat je zoveel personelijke aanvallen plaatst.
Niet zo hypocriet ventje:
quote:
Niet gaan janken als ik mijn stem verhef na dergelijk gezeur.

quote:
Ik zou graag weten waar ik dit beweerd heb dan, waarbij we natuurlijk meteen de aantekening maken dat dit argument weer eens totaal irrelevant was.
Een aantal topic terug kwam jij toch vragen hoe je reizen op saldo bij de NS aan moest vragen omdat je in de Amsterdamse metro wilde reizen. Of een variant daar op
quote:
Dan gebruikt NS toch verschillende regeltjes, wanneer ik namelijk sommige kaartjes voor internationale treinen koop dan is het ticket wel geldig tot of vanaf de grens.

Vanaf de ns-hispeed website waar naar toe de ns mij doorlinkt als ik een enkeltje roosendaal -> essen (eerste station in belgie):
[..]

En hoe zie je je dat dan voor je? Dat de trein precies op de grens stopt ofzo?

Feit blijft dat je gewoon een apart kaartje moet kopen om de grens over te kunnen. Dat kan nu al niet met een standaard NS kaartjes, dus die situatie is bij de OV chipkaart echt niet anders.
Leaf
pi_83389937
Uhm met de Chipkaart veranderd er toch niks mbt grensreizen

Nu koop je een kaartje (bij de balie) tot en met , laten we zeggen, antwerpen. Evt zet zij daar korting op omdat je jong bent en/of student. In roosendaal stap je uit en stap je in de volgende trein. als student zijnde kreeg ik gewoon een kaartje roosendaal-antwerpen, want kon gratis reizen. En in t weekend gewoon van het hele traject maar dan met korting.

Nu check je in. roosendaal uitstappen en uitchecken. En je hebt al een kaartje gekocht of koopt er 1 voor het traject Roosendaal - antwerpen. En reist weer verder.

Wat is er n precies anders?
pi_83390102
Er bestaan wel grens treinstations. Bad Bentheim is er een Daar wisselen ze ook het personel en de lokomotief

Trouwens, waarom wordt er zo vel tegen mensen met OV chip kaart problemen gereageerd? :S

Feit is, het is heel erg onduidelijk geworden. Op de NS website vind je meestal niet de informatie die je zoekt. Er zijn veel dingen mis gegaan met de chip kaart en mensen voelen zich misleid en in het algemeen gefrustreerd. Dan helpt het niet als je ze aanspreekt met "ventje". Als je de taak op je neemt om van alles te vertellen over de chip kaart omdat je blijkbaar alle kennis hebt, dan moet je ook een beejte meer geduld hebben met de gefrustreerde klanten.

Trouwens weet iemand hoe een maand abonement voor een lokaal traject straks uit zal zien (dus een abonement op bepaalde kilometers)? Ik kan er nog steeds geen informatie over vinden. Het gaat mij dus om die nieuwe abonementen voor als er straks geen zones meer bestaan.
白い付
付いて行く
pi_83390124
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:14 schreef VancouverFan het volgende:

Niet gaan janken als ik mijn stem verhef na dergelijk gezeur.
Ik heb daar niets persoonlijks geplaats dat jij je daarmee aangesproken voelt daar kan ik niets aan doen.
quote:
Een aantal topic terug kwam jij toch vragen hoe je reizen op saldo bij de NS aan moest vragen omdat je in de Amsterdamse metro wilde reizen. Of een variant daar op
Dan zie je dus hoe onduidelijk het voor de gemiddelde gebruiker is. Voor mij als regelmatig reiziger was het al totaal niet duidelijk dat ik in principe al saldo op mijn kortingskaart kon zetten waarbij dat saldo bruikbaar is voor alle vervoerders behalve de NS. Wanneer ik dat saldo dan bij de NS wil gebruiken moet ik nog maals bij de NS mijn kaart activeren. Maar de schuld zal wel weer hier bij de gebruiker gelegd worden ipv bij de invoerder die totaal niet duidelijk en eenduidig is.
quote:
En hoe zie je je dat dan voor je? Dat de trein precies op de grens stopt ofzo?
Ik zou het niet weten hoe ik het voor me moet zien. Maar ik weet wel dat mijn werchter ticket vanaf de grens als treinticket gebruikt kan worden.
pi_83390188
als je het niet nodig heb moet je helemaal niet OM gaan met die ov chip
altijd gedonder, vooral als je stukken met synthus gaat

en sinds gisteren weer prijsstijging, en mijn automatisch verlengen , moet ik wel hanmatig koppelen aan voordeelurenabonnement en saldo reizen

maar waarom synthus en ns nog steeds niet mogelijk maakt om op saldo te reizen is mijn echt een vraag

deze rit kost mij zo'n 25 % meer, met dank aan ns,synthus
pi_83390239
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:22 schreef Laydina het volgende:
Uhm met de Chipkaart veranderd er toch niks mbt grensreizen

Nu koop je een kaartje (bij de balie) tot en met , laten we zeggen, antwerpen. Evt zet zij daar korting op omdat je jong bent en/of student. In roosendaal stap je uit en stap je in de volgende trein. als student zijnde kreeg ik gewoon een kaartje roosendaal-antwerpen, want kon gratis reizen. En in t weekend gewoon van het hele traject maar dan met korting.

Nu check je in. roosendaal uitstappen en uitchecken. En je hebt al een kaartje gekocht of koopt er 1 voor het traject Roosendaal - antwerpen. En reist weer verder.

Wat is er n precies anders?
dat je uit moet checken bij Roosendaal en de volgende trein moet nemen
kost je een half uur extra reistijd, vind jij dat makkelijk ?

Anders had je gewoon in Rotterdam al een papieren kaartje kunnen kopen van Roosendaal-Antwerpen en gewoon verder reizen zonder over te stappen
pi_83390320
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:26 schreef Jungpionier het volgende:

Trouwens, waarom wordt er zo vel tegen mensen met OV chip kaart problemen gereageerd? :S

Er is er 1 iemand (VancouverFan) die zich geroepen voelt op elke post te reageren en als je een probleem heb met de OV chipkaart ben je een zeikerd een zeurpiet of een ander scheldwoord

En het ergste is dat hij nooit reist, geen inhoudelijke kennis heeft van zowel strippenkaart als OV chipkaart
pi_83390327
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb daar niets persoonlijks geplaats dat jij je daarmee aangesproken voelt daar kan ik niets aan doen.
[..]

Dan zie je dus hoe onduidelijk het voor de gemiddelde gebruiker is. Voor mij als regelmatig reiziger was het al totaal niet duidelijk dat ik in principe al saldo op mijn kortingskaart kon zetten waarbij dat saldo bruikbaar is voor alle vervoerders behalve de NS. Wanneer ik dat saldo dan bij de NS wil gebruiken moet ik nog maals bij de NS mijn kaart activeren. Maar de schuld zal wel weer hier bij de gebruiker gelegd worden ipv bij de invoerder die totaal niet duidelijk en eenduidig is.
Dat het onduidelijk is, is toch echt jouw probleem. De verschillende vervoerders doen veel mensen op de hoogte te brengen van de mogelijkheden.
Als jij daar dan niet naar wilt luisteren en het allemaal wel denkt te weten, moet je niet raar opkijken als het toch anders gaat als jij denkt.
quote:
Ik zou het niet weten hoe ik het voor me moet zien. Maar ik weet wel dat mijn werchter ticket vanaf de grens als treinticket gebruikt kan worden.
En om bij de grens te komen moet je vanuit Nederland een internationaal treinkaartje kopen. Net zoals nu met de papieren kaartjes ook al het geval is.

Ga je eerst eens verdiepen in hoe het nu werkt in plaats van meteen te gaan zeuren dat het bij de OV chipkaart slecht geregeld is.
Leaf
pi_83390346
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

dat je uit moet checken bij Roosendaal en de volgende trein moet nemen
kost je een half uur extra reistijd, vind jij dat makkelijk ?

Anders had je gewoon in Rotterdam al een papieren kaartje kunnen kopen van Roosendaal-Antwerpen en gewoon verder reizen zonder over te stappen
papieren kaartjes kun je voor elk traject bij elke automaat kopen (de Van locatie wijzigen is gewoon mogelijk)

Maar in Antwerpen moet je sowieso toch overstappen? dacht ik tenminste. Maar idd dan zou het wel irritant zijn dat je niet kan uitchecken in de trein ofzo en dat je speciaal moet uitstappen ervoor.
pi_83390355
quote:
Er bestaan wel grens treinstations. Bad Bentheim is er een Daar wisselen ze ook het personel en de lokomotief

Feit is, het is heel erg onduidelijk geworden. Op de NS website vind je meestal niet de informatie die je zoekt. Er zijn veel dingen mis gegaan met de chip kaart en mensen voelen zich misleid en in het algemeen gefrustreerd. Dan helpt het niet als je ze aanspreekt met "ventje". Als je de taak op je neemt om van alles te vertellen over de chip kaart omdat je blijkbaar alle kennis hebt, dan moet je ook een beejte meer geduld hebben met de gefrustreerde klanten.

Trouwens weet iemand hoe een maand abonement voor een lokaal traject straks uit zal zien (dus een abonement op bepaalde kilometers)? Ik kan er nog steeds geen informatie over vinden. Het gaat mij dus om die nieuwe abonementen voor als er straks geen zones meer bestaan.
nieuwe abonnementen komen er neit, reizen per km vind men eerlijker
pi_83390413
quote:

Mensen die een echt probleem hebben reageer ik normaal tegen. Maar er zijn hier een aantal anti chipkaart fanatici die dagen gaan broeden om een probleem te verzinnen.
quote:
Voor abbo's blijven de zones voorlopig nog bestaan.
Dat is tenminste in Rotterdam en Amsterdam zo.
Leaf
pi_83390462
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:28 schreef plonsplons het volgende:
als je het niet nodig heb moet je helemaal niet OM gaan met die ov chip
altijd gedonder, vooral als je stukken met synthus gaat

en sinds gisteren weer prijsstijging, en mijn automatisch verlengen , moet ik wel hanmatig koppelen aan voordeelurenabonnement en saldo reizen

maar waarom synthus en ns nog steeds niet mogelijk maakt om op saldo te reizen is mijn echt een vraag

deze rit kost mij zo'n 25 % meer, met dank aan ns,synthus
Bij de NS kun je gewoon op saldo reizen.
Leaf
pi_83390765
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:34 schreef VancouverFan het volgende:

Mensen die een echt probleem hebben reageer ik normaal tegen. Maar er zijn hier een aantal anti chipkaart fanatici die dagen gaan broeden om een probleem te verzinnen.
Dit zijn gewoon problemen waar ik als betalende gebruiker tegen aanloop daar hoef ik niet eens wat voor te verzinnen.

Dat dit gezien wordt als spijkers op laag water zoeken zegt meer over het fanatiek willen blijven verdedigen van een nog niet volwassen product wat nog niet marktrijp is.
pi_83390874
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon problemen waar ik als betalende gebruiker tegen aanloop daar hoef ik niet eens wat voor te verzinnen.
Maar dat verzinnen doe je wel blijkt nu wel weer

En welke andere problemen zijn er dan nog steeds?
Er wordt zoveel geroepen, maar dat echte problemen die er nog steeds zijn benoemd worden kan ik niet zeggen.
quote:
Dat dit gezien wordt als spijkers op laag water zoeken zegt meer over het fanatiek willen blijven verdedigen van een nog niet volwassen product wat nog niet marktrijp is.
Dat het nog niet marktrijp is, is jouw mening. Geen feit.

Jij weet overduidelijk amper hoe de OV chipkaart werkt en hebt bepaalde verwachtingen. Dat is jouw probleem, niet die van de OV chipkaart.
Leaf
pi_83390992
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bij de NS kun je gewoon op saldo reizen.
ja maar met sythus dus niet, nou moet ik met meer dan 1 ( zeg drie ) bewijzen in de trein zitten

eerst met je op saldo omdat dat goedkoper is dan kaartje of gelijk. dan bij sythus of met je strippenkaart en als je niet genoeg strippen heb ook nog ergens een kaart uit automaat.
kortom 3 opstap tarieven ga je lekker !!!!

en 1 kaartje papier , is altijd duurder dan saldo+ papier, met dank
en dat allemaal omdat synthus en ns , niet aan de reiziger denken maar aan hun eigen belangen
voor dat ov chip kaart dan niet in, voordat elke vervoeder zover is !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')