Ik kan dat waarschijnlijk iets beter inschatten, ik kwam namelijk niet met een vraagquote:Op maandag 28 juni 2010 16:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja net zoals jij kunt beoordelen of ik verstand van zaken heb of niet.
Wat wil je dan? Een systeem ontwikkelen wat over de hele wereld geldig is?quote:Op maandag 28 juni 2010 16:17 schreef fs180 het volgende:
Ja natuurlijk kun je er omheen, feit is gewoon dat de dit geweldige prestige project gewoon keihard faalt als je naar het buitenland wiltHet complete voordeel valt gewoon weg. Als de kaartjes in gebruik blijven, en de automaten blijven staan. Wat veranderd er nou feitelijk?!
Daltarief? Andere route?quote:Op maandag 28 juni 2010 16:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Hoe kan het met dezelfde vervoerder en dezelfde route met verschillende lijn bussen dat ik veel kwijt ben?
Het was minde dan 1 km. Ik pakte lijn 1 naar de locatie, ik had ¤5 op mijn pas staan. Het geintje op de heenweg koste mij 0,74¤.
Uren later, na 18.00 ik wederom zelfde halte en locatie lijn 141 de terugweg kostte mij maar 0,54¤!
Hoe kan dit?
Hoezo kun je neit zomaar met de trein naar het buitenlandquote:Op maandag 28 juni 2010 16:22 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Een systeem ontwikkelen wat over de hele wereld geldig is?
Alleen maar omdat een fractie van het aantal treinreizen de grens over gaat?
De OV bedrijven weten hun beperkingen op dit vlak. Leuk zeur materiaal voor de critici, maar het is nooit de intentie geweest om met de OV chipkaart naar het buitenland te gaan.
Dat er niks zou veranderen als er een paar automaten blijven staan voor buitenlandse reizen is natuurlijk volstrekte onzin.
En je kunt nu ook niet zomaar naar het buitenland met de trein. Moet je ook extra moeite doen.
Nogmaals de vraag, wat verwacht je dan, een systeem maken dat voor heel de wereld hetzelfde is omdat een fractie van de reizen naar het buitenland gaan?quote:Op maandag 28 juni 2010 16:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Hoezo kun je neit zomaar met de trein naar het buitenlandIk ga naar het station, loop het goede spoor en stap in, je bent ervan op de hoogte dat er geen doane in de trein is?
![]()
Juist dat je in dit geval een papieren kaartje moet halen geeft aan dat je het oude kaartje niet af kunt schaffen, maw het papieren kaartje blijft gewoon bestaan!!
Waarom moesten wij dan miljoenen verbrassen voor dit geweldige systeem?
http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/quote:Op maandag 28 juni 2010 16:22 schreef VancouverFan het volgende:
En je kunt nu ook niet zomaar naar het buitenland met de trein. Moet je ook extra moeite doen.
Ja dus?quote:Op maandag 28 juni 2010 16:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/
Ik zie onderin toch echt 2 knoppen zitten om kaartjes voor buitenlandse stations te kopen.
Dan kan ik het niet verklaren met die informatie die je geeftquote:Op maandag 28 juni 2010 16:29 schreef CantFazeMe het volgende:
Nee, gewoon dezelfde route ! Minder dan 1 km.
quote:Op maandag 28 juni 2010 16:22 schreef VancouverFan het volgende:
En je kunt nu ook niet zomaar naar het buitenland met de trein. Moet je ook extra moeite doen.
Volgens mij insinueerde je met die eerdere posting toch echt dat je echt veel moeite moet doen voor internationale kaartjes, en dat blijkt dus totaal niet het geval te zijn. Maar het zal wel weer aan mij liggen.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:33 schreef VancouverFan het volgende:
Er is niemand die zegt dat je de kaartjes niet bij een automaat kunt kopen.
Vanwaar deze vraag? Het is niet logisch een internationeel systeem te nemen, doch werkte de papieren kaartjes prima buiten nederland, iit de chipkaart. Leuk dat je het een andere riching wilt geven, maar de chipkaart faalt waar de papieren kaartjes wel afdoende waren.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag, wat verwacht je dan, een systeem maken dat voor heel de wereld hetzelfde is omdat een fractie van de reizen naar het buitenland gaan?
Kinderziektesquote:Op maandag 28 juni 2010 16:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan kan ik het niet verklaren met die informatie die je geeft
Als je je oogkleppen opzet en alleen maar kijkt naar de (relatief) paar buitenlandse reizen zou je dat kunnen concluderen.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:39 schreef fs180 het volgende:
[..]
Vanwaar deze vraag? Het is niet logisch een internationeel systeem te nemen, doch werkte de papieren kaartjes prima buiten nederland, iit de chipkaart. Leuk dat je het een andere riching wilt geven, maar de chipkaart faalt waar de papieren kaartjes wel afdoende waren.
Nee met die eerdere posting gaf ik aan dat je extra moeite moet doen. NIet "echt veel moeite".quote:Op maandag 28 juni 2010 16:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij insinueerde je met die eerdere posting toch echt dat je echt veel moeite moet doen voor internationale kaartjes, en dat blijkt dus totaal niet het geval te zijn. Maar het zal wel weer aan mij liggen.
Waar bestaat die extra moeite precies uit?quote:Op maandag 28 juni 2010 16:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee met die eerdere posting gaf ik aan dat je extra moeite moet doen. NIet "echt veel moeite".
Ik kijk objectief naar de zaak.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:46 schreef fs180 het volgende:
Dat het relatief gezien niet al te veel voorsteld (relatief ja, enorme stroom forenzen is het, niet te vergeten) betekend niet dat je die groep maar marginaal mag noemen en gewoon af kan doen als uitzonderingen.
Als je mensen een nieuw systeem opdwingt moet het gewoon werken, goed, stabiel en overal. Geen halve maatregelen zoals daar wel, en daar weer niet, en in dit geval wel, maar daar hoeft het weer niet; dat kan gewoon niet! Doe zelf je oogkleppen af, schijf dat maandelijke bedrag terug naar TLS en kijk objectief naar de zaak..
Welk nut heeft de ov chipkaar voor de klant?
wat is precies het probleem om 1 minuut (als je langzaam doet) een kaartje te kopen..??quote:Op maandag 28 juni 2010 16:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je je oogkleppen opzet en alleen maar kijkt naar de (relatief) paar buitenlandse reizen zou je dat kunnen concluderen.
Zet je je oogkleppen af en kijk je naar het groter geheel en alle andere reizen binnen nederland, dan zie je dat de OV chipkaart wel degelijk een nut heeft en prima werkt. Zelfs beter dan de kaartjes.
Of jij moet het leuker vinden om telkens een kaartje te kopen ipv gewoon door te lopen en alleen maar in te checken.
Ligt er aan hoe je reist. Met OV chipkaart, of korting of niet.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
Waar bestaat die extra moeite precies uit?
Het gaat niet alleen om betalen bij de NS automaat. Maar ook betalen voor afstand die je niet aflegt door het zonesysteem, niet meer druk hoeven te maken over zones in bussen en trams. Nooit meer zorgen maken of je nog wel strippen hebt en allerlei andere handigheden.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:49 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
wat is precies het probleem om 1 minuut (als je langzaam doet) een kaartje te kopen..??
als je elke dag naar je werk moet haal je een abbo..
1 keer in een paar jaar een keer een automaat die het niet doet, in dat geval doe je een stap opzei en koop je je kaartje bij een ander..
Je zit de hele tijd te zeiken dat het maar een paar dingetjes zijn enzo..
maar wat was er zo onwijs mis met het oude systeem?
Mijn conclusie is namelijk: nieuw systeem voor tyfus veel geld (dat wij overigens zelf betalen aan verhoogde prijzen, een pasje van 20 euro moeten aanschaffen en belasting) dat op meer punten faalt dan het oude systeem..
100% eens. Zelf de chauffeurs zijn er mee eens waar ik woon dat het een zwaar maar ook een zwaar kut systeem isquote:Op maandag 28 juni 2010 16:49 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
wat is precies het probleem om 1 minuut (als je langzaam doet) een kaartje te kopen..??
als je elke dag naar je werk moet haal je een abbo..
1 keer in een paar jaar een keer een automaat die het niet doet, in dat geval doe je een stap opzei en koop je je kaartje bij een ander..
Je zit de hele tijd te zeiken dat het maar een paar dingetjes zijn enzo..
maar wat was er zo onwijs mis met het oude systeem?
Mijn conclusie is namelijk: nieuw systeem voor tyfus veel geld (dat wij overigens zelf betalen aan verhoogde prijzen, een pasje van 20 euro moeten aanschaffen en belasting) dat op meer punten faalt dan het oude systeem..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |