abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82831397
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15
Deel 16
Deel 17
Deel 18

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

[ Bericht 1% gewijzigd door MissHobje op 15-06-2010 13:34:46 ]
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_82831456
Laatste reactie op dvr van vorig deel:
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:23 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

dit is geen patat speciaal maar Poutine, een typisch Canadees snackgerecht
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:31:16 #3
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82831698
Vergeten deel 18 aan de OP toe te voegen

Maar dit ga ik eens even volgen (en de voorgaande 18 delen doorlezen). Ziet er allemaal prachtig uit.
pi_82831780
Ik ga eens bij Xenos kijken voor die taartendoos
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:35:10 #5
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82831836
En deel 18 staat er bij
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_82831874
sorrry thanks!!!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 15 juni 2010 @ 14:13:18 #7
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82833398
Tvp .
Half juli volgt mijn eerste projectje .
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_82833463
Ik haak weer even aan in het nieuwe deel. Morgen wederom 3 taarten bezorgen voor 2 jarigen op mijn werk dus het is weer een chaos hier in de keuken maar het schiet al aardig op.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:19:59 #9
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_82833703
Op welk materiaal rollen jullie eigenlijk fondant uit.. Als mn vriendin en ik een taart aan het maken zijn scheurt die bende altijd
pi_82833708
Ik ga morgen ergens afscheid nemen en ze verwachten allemaal taart, dus ik moet nog even aan de slag vanmiddag! Kom er alleen net achter dat m'n taartkartonnetjes op zijn...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_82833789
Nog even een keertje.
Kun je marsepein in de magnetron doen, net als fondant, om het makkelijker te bekleden?
pi_82834112
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:21 schreef _Loki het volgende:
Nog even een keertje.
Kun je marsepein in de magnetron doen, net als fondant, om het makkelijker te bekleden?
Waarom niet? Heeel kort wel natuurlijk net als fondant.
The way you rock'n'roll
pi_82834129
Poehej, ik rol mijn fondant altijd uit op een grote plastic mat van de Ikea. Soort placemat, maar dan dikker. Tegen het plakken gebruik ik een heel klein beetje crisco dat ik op de mat smeer.

_Loki, geen idee of het kan. Misschien een keer met een klein beetje proberen, om te kijken hoe de textuur verandert?

Weet er iemand waar ik aan een taartdoos kan komen met een grootte van meer dan 30x30 cm? Ik heb er maar eentje nodig, dus Sligro en Hanos zijn geen optie.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_82834138
Andere samenstelling, misschien gaat het mis ofzo
Iig bedankt!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 15 juni 2010 @ 14:31:52 #15
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82834166
Je kan er toch ook een beetje poedersuiker onder doen tegen het plakken?
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_82834330
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:31 schreef _Loki het volgende:
Andere samenstelling, misschien gaat het mis ofzo
Iig bedankt!
Mijn enige probleem was dat ik het te lang had gedaan, verder wel gewoon bruikbaar.

Ik gebruik ook crisco onder het uitrollen. Als ik bloem o.i.d. gebruik heb ik al snel last van vlekken overal en nergens.
The way you rock'n'roll
pi_82834338
Ik doe het op bakpapier dat ik aan het aanrecht plak met plakband, dat werkt echt goed.
pi_82836404
tvp taart!

Be brave. Be kind.
pi_82836988
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:30 schreef Taartje het volgende:
Weet er iemand waar ik aan een taartdoos kan komen met een grootte van meer dan 30x30 cm? Ik heb er maar eentje nodig, dus Sligro en Hanos zijn geen optie.
Hoe groot moet de doos zijn Taartje?

Ze staan niet op de site maar vogens mij verkopen ze bij www.dekofun.nl ook dozen van 40x40.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_82840197
Ik moet dit gewoon een keer uitproberen. ;o Wat maken jullie toch prachtige dingen!
pi_82842355
Nanook, ik heb een taartbord van 34 cm doorsnee, dus 40x40 is genoeg Ga de site eens even goed bekijken. Dank je!

Edit: Ik heb even gekeken, maar kan ze op de site niet vinden. Tastycakes hebben ze wel, maar dan zit je direct weer aan die 5,75 verzendkosten. Misschien de Multivlaai eens binnenlopen of ze me kunnen helpen
pi_82842527
hallo allemaal,

m'n en ik hebben het rare idee gekregen om onze bruidstaart zelf te gaan maken..
nou moet het natuurlijk wel een kunst-stukje worden dus willen we graag wat "training" hebben

welke workshops zijn niet te lang (max 4 avonden) en niet te duur??

Als iemand iets weet in de randstad zou dat geweldig zijn!

alvast bedankt!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_82843707
tvp. sinds laatste topic 0 cupcakes gemaakt, maar met de zomer in aantocht hoop ik toch weer een keer cupcakes te maken. tot die tijd blijf ik even hier spieken
pi_82844102
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:29 schreef Barretje80 het volgende:
hallo allemaal,

m'n en ik hebben het rare idee gekregen om onze bruidstaart zelf te gaan maken..
nou moet het natuurlijk wel een kunst-stukje worden dus willen we graag wat "training" hebben

alvast bedankt!
http://www.thepartydecorator.nl/cursus_amerikaans.htm
zoiets?
pi_82848788
Barretje, In de Randstad (Wormer) zit ook taart op maat, het cursus zusje van de leukste taarten shop. De website is www.taartopmaat.nl dan kun je zelf even rondkijken.

Taartje, Ik bedacht me ook al dat de verzendkosten niet handig zijn als je alleen maar 1 doos nodig hebt. Je zou het wellicht ook bij een lokale bakker kunnen proberen. Als het eenmalig is willen ze je vast helpen.
pi_82861207
Ik heb een vraagje, want mijn zusje is wild van Fluff en ik wilde graag cakejes met een toefje fluff frosting maken.
Nou heb ik op de fluff website 3 recepten gevonden ( http://www.marshmallowfluff.com/pages/recipe_favorites.html ) maar ik ken twee ingrediënten niet:
- confectioners' sugar: is dit rietsuiker, poedersuiker, kristalsuiker, basterdsuiker, enz..?
- cream of tartar: wat is het en waar vind ik het?

Ik heb ook ooit ergens anders een recept gezien (er staat me vaag iets bij van het 'de leukste taarten forum', maar ik kan het niet meer terugvinden in mijn favorieten, omdat mijn laptop onverwachts is overleden

Ik heb trouwens een pot strawberry fluff staan
pi_82861283
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:30 schreef Taartje het volgende:
Poehej, ik rol mijn fondant altijd uit op een grote plastic mat van de Ikea. Soort placemat, maar dan dikker. Tegen het plakken gebruik ik een heel klein beetje crisco dat ik op de mat smeer.

_Loki, geen idee of het kan. Misschien een keer met een klein beetje proberen, om te kijken hoe de textuur verandert?

Moet ie ook hoog zijn?
De (keur)slager heeft dozen voor salades/gourmet, maar vaak met neutrale opdruk, die gaan tot 40 bij 50 ofzo. Misschien willen ze je een losse verkopen?
pi_82863777
B.ertha, ik vond op DLT alleen dit recept: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/143/Cheesy+banana+fluff/

En zoekend op het forum vond ik ook nog dat de fluff die jij hebt niet geschikt lijkt te zijn om als vulling te gebruiken omdat het in het biscuit trekt. Misschien kun je zelf de zoekfunctie nog gebruiken op het forum, ik heb alleen gezocht in de categorie bakken en vullen maar wie weet is er elders nog meer over te vinden.
pi_82867764
quote:
Waarom willen jullie dit doen, hoeveel ervaring heb je met bakken en voor hoeveel mensen willen jullie een taart maken? Om eerlijk te zijn zou ik het in eerste instantie afraden om zoiets zelf te gaan doen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Je wil de dagen voor de bruiloft zo weinig mogelijk stress hebben en al helemaal niet uren lang in de keuken staan.
pi_82878597
Taartje, bij de Hema in Vhv kun je ook taartdozen kopen voor een paar cent. Staat alleen wel een Hema logo op...
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:55:26 #31
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82880449
quote:
hallo allemaal,

alvast bedankt!

Wow leuk en gewaagd idee zeg
Kijk wel goed of het haalbaar is en je niet te veel ergenis en stress oplevert hehe.
Maar wel super stoer!

Hier heb ik eindelijk spullen in huis voor mijn 1e serieuze proef baksel, maargoed er dook ff een ander probleem op waar ik ff druk mee ben, hoop vandaag en anders vlg week iets te bakken.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_82880623
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 07:44 schreef Zwaalie het volgende:

[..]

Waarom willen jullie dit doen, hoeveel ervaring heb je met bakken en voor hoeveel mensen willen jullie een taart maken? Om eerlijk te zijn zou ik het in eerste instantie afraden om zoiets zelf te gaan doen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Je wil de dagen voor de bruiloft zo weinig mogelijk stress hebben en al helemaal niet uren lang in de keuken staan.
hmm.. daar heb je wel een beetje een punt.. over die stress enzo.
(ik zal niet gaan zeggen dat het wel mee zal vallen met die stress, het is m'n eerste bruiloft )

we vinden het gewoon een leuk idee om te doen..en ach.. we hebben nog een jaar om het te bedenken, dus er kunnen nog wel wat "cursusjes" vanaf. Veel taartjes thuis eten!
bovendien is het een leuke bezigheid voor met z'n tween

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_82885625
@Barretje80: De reden dat ik het zeg is echt niet om gemeen te doen of omdat ik denk dat je het niet kan hoor. Maar ik ben zelf getrouwd en vond het zelf fijn om me nergens druk over te hoeven maken op de dag zelf. Daarnaast heb ik een keer in opdracht een bruidstaart gemaakt, die mij wel heel veel stress heeft bezorgd (en dat was nog niet eens een hele grote of gecompliceerde). Maar ik wens jou en je verloofde veel plezier met cursussen én taartjes eten!
pi_82892685
Super mooie bruidstaart onder dat linkje, zeg! Helemaal mijn smaak, op de topper na dan. Hou niet zo van toppers, maar dat willen de mensen er meestal graag zelf op hebben...

Ik vind het een leuk idee om je eigen bruidstaart te maken. Dat maakt het wel extra speciaal. Ik ben nog nooit getrouwd, dus ik zou niet weten hoe stressvol het is, maar het lijkt me wel alsof je dan al overloopt met dingen die nog geregeld moeten worden. Als ik zie hoeveel tijd en concentratie ik al kwijt ben aan een 'gewoon' taartje, en hoe frustrerend dat af en toe kan zijn, lijkt me dat je dat niet echt kunt gebruiken vlak voor je bruiloft. Verder wel echt kuddo's als het je lukt En goed oefenen natuurlijk, als het toch niet zo wil lukken heb je natuurlijk wel een probleem zo vlak voor je bruiloft..
pi_82892931
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:38 schreef Ilse86 het volgende:
Super mooie bruidstaart onder dat linkje, zeg! Helemaal mijn smaak, op de topper na dan. Hou niet zo van toppers, maar dat willen de mensen er meestal graag zelf op hebben...

Ik vind het een leuk idee om je eigen bruidstaart te maken. Dat maakt het wel extra speciaal. Ik ben nog nooit getrouwd, dus ik zou niet weten hoe stressvol het is, maar het lijkt me wel alsof je dan al overloopt met dingen die nog geregeld moeten worden. Als ik zie hoeveel tijd en concentratie ik al kwijt ben aan een 'gewoon' taartje, en hoe frustrerend dat af en toe kan zijn, lijkt me dat je dat niet echt kunt gebruiken vlak voor je bruiloft. Verder wel echt kuddo's als het je lukt En goed oefenen natuurlijk, als het toch niet zo wil lukken heb je natuurlijk wel een probleem zo vlak voor je bruiloft..
mja ik ben ook erg benieuwd of het gaat lukken..
en.. als we hem zelf maken hoeft ie ook niet heel mooi te zijn om speciaal te zijn...
en.. naar aanleiding van het verloop van de cursussen zullen we zien of het inderdaad een haalbaar plan is

zoals eerder gezegd, het is pas over een jaar, dus ruim genoeg tijd om te oefenen! ( evt een andere bakker te vinden )

pi_82897259
Suzanne, ik weet dat ze bij de Hema taartdozen hebben, maar de grootste maat daar is 30 cm. Dat gaat helaas niet passen!

Slager is inderdaad wel een goed idee, morgen eens navragen
  woensdag 16 juni 2010 @ 19:36:53 #37
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82898421
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:13 schreef ChipsZak. het volgende:
Tvp .
Half juli volgt mijn eerste projectje .
Ik ben benieuwd
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_82901512
Er waren vandaag op mijn werk 2 collega's jarig.

De één is fan van AZ (...het is een keuze zullen we maar zeggen )

En de ander heeft liever een mooie auto om in te rijden:

Nu heeft ons bedrijf 2 vestigingen (in dezelfde straat) dus moest er voor de andere vestiging ook een klein taartje komen. Met deze combi-taart als resultaat:

De jarigen waren er blij mee...en ik eigenlijk ook wel.
pi_82902252
Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar ik heb een vraag over het maken van oreo-balls.

Deze heb ik laatst gemaakt en het ging erg goed tot het moment dat ik ze in de chocolade moest dippen. Ze wilden niet van de prikker af, wat voor één grote rotzooi zorgde. Wie o wie kan mij vertellen wat dé truc is?
pi_82906648
Geen idee Poezebeest, maar misschien de prikker een beetje invetten? Ik roep maar wat hoor!

Nanook, mooie taarten heb je weer gemaakt! Leuk ook die combinatietaart, origineel bedacht.

Ik ga morgen m'n allereerste bruidstaart maken, voor iemand hier van Fok! Heb er alle vertrouwen in, maar vind het toch wel spannend!
pi_82914536
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:53 schreef Poezebeest het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar ik heb een vraag over het maken van oreo-balls.

Deze heb ik laatst gemaakt en het ging erg goed tot het moment dat ik ze in de chocolade moest dippen. Ze wilden niet van de prikker af, wat voor één grote rotzooi zorgde. Wie o wie kan mij vertellen wat dé truc is?
Misschien de balletjes eerst even in de koelkast of vriezer zodat ze minder kleverig zijn?
pi_82917962
Mooie taarten Nanook! Ik vind de combi taart ook erg leuk geworden!

En Taartje, ik wist niet dat de grootste maar 30cm was, sorry
pi_82918312
Leuke reeks.
Who is there to harm you if you are zealous for what is good?
pi_82921093
Idd, een leuke reeks. Las hiervoor eigenlijk al mee en wil zelf toch wel eens een keer aan de slag .
Ik raad het zelf maken van de bruidstaart trouwens ook af, idd veel stress en veel tijd wat je eigenlijk goed zou kunnen gebruiken voor andere dingen (mbt dé dag).
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:26:48 #45
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82922479
Na wat geklungel met de marsepein enzo (kleuren wil nog niet zo) en eigenlijk was ik te moe.

Het idee is er
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_82922690
Ik vind ze schattig!

Nog even een vraag. Kan je van biscuitdeeg ook cupcakes maken? Ik heb morgen waarschijnlijk nog wat beslag over, waar ik cupcakes van wil maken voor een picknick. Kan dat?
pi_82923459
MissHobje, wat een mooie kleur is dat blauwgroene! Met welke kleurstof heb je dat gedaan?

_Loki, ik denk dat het best kan, maar geen idee of het ook echt lekker is. Biscuit is van zichzelf een beetje saai, mss kun je er dan nog wat smaken in verwerken in de vorm van jam o.i.d.?
pi_82925746
Ja ik wil ze wel gaan vullen ofzo, leek me ook wat lekkerder!
pi_82925800
Ik heb dat eens gedaan, met overgebleven biscuitmix, en ik zou het niet aanraden. Blegh, smakeloze hap. En het bewaart lang zo goed niet.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:38:16 #50
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82925839
Thanks
Heb trouwens mijn 1e staat ter afwerking in de koelkast staan die wil ik dus zo met marsepein gaan bekleden maar ik moet eerlijk zeggen dat zelf kleuren is me een gedoe, dat kneden is zo zwaar ( nu heb ik dus een soort reuma dus mijn handen zijn niet zo sterk) dus de volgende keer ga ik voor gekleurde marsepein denk ik.
Ik had die bloemen met een bloemen stekerdoos vol bloemen in allerlei maten gedaan, zo spaar ik ze bij elkaar want het is best prijzig allemaal.
Ga binnenkort wel even bij de groothandel kijken.
Dat recept hier in het topic van die cupcakes is trouwens een beste, niet droog, precies goed zeg maar ook handig.
Maargoed zal het resultaat straks ook laten zien natuurlijk
Heb net een eigen biscuit recept gemaakt dus heb nu 2 kleinere vormen in de oven staan, meteen maar flink bezig hehe.
En die groenige kleurstof is: Americolor nr 128 Turquoise soft gel paste is ook een website van zag ik, heb hetzelf gehaald bij tafel van 18 in utrecht
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:45:46 #51
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82926142

Die linker zeg maar en die paarse recht lijkt nu wel blauw ! maar is echt paars
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:59:51 #52
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82933036
zo pff 1e taart is af en weet nu al wat ik anders ga doen want het ziet er niet uit
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:25:17 #53
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82934281
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:59 schreef MissHobje het volgende:
zo pff 1e taart is af en weet nu al wat ik anders ga doen want het ziet er niet uit
[ afbeelding ]
Wilde bijna zeggen ''dat blauwe met die witte vlekken is mooi gelukt'' maar zag net op tijd dat het een bord was

An sich nog niet eens een heel verkeerd baksel, alleen jammer van die ''bobbels''.
pi_82934844
Ik heb cupcakes gedecoreerd met mijn fluff

Het is best leuk geworden, een beetje wiebelig maar ik heb dan ook geen aspiraties om ooit professional te worden
Min of meer zo, maar een minder hoog toefje en dan knalroze:
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:55:35 #55
268410 Sistyria
Bleed like me
pi_82935775
Nouhouuuuuuu Weer biscuit mislukt
Hij wil weer niet rijzen

(lemon curd is wel ongelooflijk lekker als vulling)
‎"Do I get a bonus if I act like I care?"
pi_82936492
Kan ook aan je oven liggen, heb ik bij m'n ouders ook. Daar rijst helemaal niks in hun gare combi-oven en in m'n studentenhuis lukt het altijd in een bijna nieuwe oven.
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:24:45 #57
268410 Sistyria
Bleed like me
pi_82937422
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:09 schreef _Loki het volgende:
Kan ook aan je oven liggen, heb ik bij m'n ouders ook. Daar rijst helemaal niks in hun gare combi-oven en in m'n studentenhuis lukt het altijd in een bijna nieuwe oven.
ik alleen nog maar in deze oven gebakken en ging altijd goed. Snap niet waarom het ineens mislukt.
‎"Do I get a bonus if I act like I care?"
pi_82937454
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:37 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb cupcakes gedecoreerd met mijn fluff

Het is best leuk geworden, een beetje wiebelig maar ik heb dan ook geen aspiraties om ooit professional te worden
Min of meer zo, maar een minder hoog toefje en dan knalroze:
[ afbeelding ]
Wat zit er op die cake-jes? En hoe maak je die kleuren? m.a.w. Wat is het precies?
pi_82939455
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 23:07 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb een vraagje, want mijn zusje is wild van Fluff en ik wilde graag cakejes met een toefje fluff frosting maken.
Nou heb ik op de fluff website 3 recepten gevonden ( http://www.marshmallowfluff.com/pages/recipe_favorites.html ) maar ik ken twee ingrediënten niet:
- confectioners' sugar: is dit rietsuiker, poedersuiker, kristalsuiker, basterdsuiker, enz..?
- cream of tartar: wat is het en waar vind ik het?

Ik heb ook ooit ergens anders een recept gezien (er staat me vaag iets bij van het 'de leukste taarten forum', maar ik kan het niet meer terugvinden in mijn favorieten, omdat mijn laptop onverwachts is overleden

Ik heb trouwens een pot strawberry fluff staan
Confectioners sugar is inderdaad poedersuiker. Cream of tartar is wijnsteen, ik ken het alleen gemixed als wijnsteenbakpoeder maar misschien is het ook ergens los te krijgen bij Erica oid.
pi_82939530
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:59 schreef MissHobje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het helemaal niet slecht, beter dan mijn eerste taart hoor ook beter dan m'n tweede overigens.
pi_82940528
Ik wil eigenlijk een taartje maken vandaag maar heb dus geen biscuitmix.. Kan ik dat goed zelf maken? En zo ja, hoe? Want ik lees overal maizena enzo, wat is het, hebben ze dat bij de supermarkt ?
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:22:45 #62
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82940565
Ik bak nooit met mix Altijd gewoon met bloem en maizena
Maizena is maiszetmeel, kun je gewoon bij de supermarkt kopen
pi_82940681
En wat voor recept gebruik jij ? Ik ga zo nog heel snel even langs de Hema om een mixer te kopen en daarna taartje maken !
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:30:03 #64
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82940833
per voorverwarmd ei (M) 30 gram bloem en 30 gram basterdsuiker. Maar van bloem neem ik dan ongeveer een kwart van het eindgewicht aan maizena ipv bloem.
Mwhuh krom uitgelegd

Dus als je 4 eieren neemt, dan 4x30= 120 gram suiker en 90 gram bloem en 30 gram maizena
Snapte?
pi_82940956
Ik snap 'm ! En hoeveel heb ik dan ongeveer nodig voor een klein boltaartje ? In een Ikea schaal.
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:37:52 #66
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82941214
2 eieren, anders heb je niks te mixen
pi_82941542
Okay ! En wat bedoel je met voorverwarmd ei ?

Dat is de laatste vraag hoor
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:46:34 #68
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82941553
Nou zal ik even een domme vraag stellen --> wtf is een voorverwarmd ei? Gewoon op kamertemperatuur of?

lol @ breathtaking --> gmta
pi_82942380
Even in een bakje warm water leggen zodat ie warmer wordt.
  donderdag 17 juni 2010 @ 18:08:55 #70
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82942556
Wat altijd doe met biscuit is een pan water laten koken op het vuur, mixer pakken.. eieren en suiker in een kom die op die pan past, en dan al mixend een minuut of 5 erop steeds even voelen hoe warm het wordt en als het een lekkere warme temp is.. dan knal ik hem over in de mixer die hem koud mixt voor me,. ongeveer 10 min.. mega luchtig en stevig dan. Klein beetje citroen sap en wat vanille erdoor en dan de bloem/maizena erdoor spatelen, in bakvorm doen ( laagje bakpapier op de bodem) echt perfecte biscuit dan.
Tijdens mixen op die pan water echt je temperatuur in de gaten houden, als het te heet wordt dan krijg je omelet
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 17 juni 2010 @ 18:40:01 #71
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82943795

en de laatste post ik maar niet, toen kon ik niet meer
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_82946251
MissHobje, ik kan je foto niet zien. Ligt aan mijn internet, maar vandaar dus dat ik er geen reactie op geef.

Vandaag de hele dag bezig geweest aan de bruidstaart. Vond het zo spannend, alle doemscenario's kwamen voorbij. UIteindelijk het eerste biscuit (30 cm) weggegooid omdat hij veel te laag was. Had de tabel van DLT gebruikt en zelfs nog een grotere hoeveelheid genomen, maar helaas. Verder is hij een kléin beetje scheef, maar daar moet ik me maar bij neerleggen. Ben zo benieuwd hoe ze hem vinden!
pi_82946434
Taartje hou jij je normaal niet aan de tabel van DLT?

Als ik me daar aan hou zijn mijn biscuits altijd laag
The way you rock'n'roll
pi_82948668
Nee, ik houd me er nooit aan. Bij een bakvorm van 15 cm gebruik ik biscuit voor een 18 cm in de tabel. Tel er altijd een paar cm bij op
pi_82949907
Helemaal geen slechte taarten hoor MissHobje. Jij mag best trots op jezelf zijn.

En Taartje, ik ben erg benieuwd naar je bruidstaart.

Ik heb vandaag een opdracht moeten weigeren. Iemand vroeg me of ik een Transformers taart wilde maken met Optimus Prime erop. Ze zei daarbij wel dat hij erg goed moest lijken want haar zoontje was erg kritisch en toen kon ik niet anders doen dan afhaken. Optimus Prime is toch een behoorlijk gedetailleerd plaatje en een icing sheet wilde ze niet. (Maar ik vond het niet leuk dat ik tegen iemand moest zeggen dat ik het niet zou kunnen. )
pi_82950125
Nou en dat dat zoontje kritisch is. Klinkt als een verwend nest
pi_82953124
Hoe lang en op welke temperatuur moet m'n bolbiscuit in de oven ?
  donderdag 17 juni 2010 @ 21:57:30 #78
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82953252
Nanook --> serieus applaus.
Op deze manier hou je de eer aan jezelf en voorkom je zoveel gelazer aan het eind.
pi_82956119
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:57 schreef TheThirdMark het volgende:
Nanook --> serieus applaus.
Op deze manier hou je de eer aan jezelf en voorkom je zoveel gelazer aan het eind.
Dank je wel, het voelde heel rot om nee te moeten verkopen maar dat deed ik inderdaad om teleurstelling (en vooral ook stress) voor mezelf te voorkomen.

Ik heb ook aangegeven dat ik wel het Transformers logo wilde maken of anders een print wilde verzorgen maar dat wilde ze niet dus toen kon ik niet anders dan nee zeggen.

@Breathtaking, Een klein bolletje moet iets meer dan een half uurtje op ongeveer 170 graden.
pi_82961428
wat een mislukking mijn taart. Dit taarten decoreren is gewoon niet voor mij vrees ik.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 00:59:38 #81
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82962673
Doe eens een foto maken, en uploaden dan.
Wil je fantastische baksel wel eens zien.
pi_82962981
Zal morgen een foto maken. Heb uiteindelijk maar gewoon een reep chocolade gesmolten en eroverheen gegoten nu ziet ie er nog enigszins toonbaar uit. Onder die chocoladelaag zit echt de lelijkste fondantlaag ooit en het meest platte stuk biscuit !!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2010 01:13:44 ]
  vrijdag 18 juni 2010 @ 01:34:35 #83
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82963291
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 00:19 schreef Breathtaking het volgende:
wat een mislukking mijn taart. Dit taarten decoreren is gewoon niet voor mij vrees ik.

Ojee ?? hoop dat het mee valt hoor, niets er irritanter dan die frustratie ervan, het moet wel leuk zijn om te doen natuurlijk
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_82967060
Vanavond aan m'n 2e dingetje beginnen, ben benieuwd.
Ik post wel weer foto's
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:55:57 #85
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82967112
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 01:13 schreef Breathtaking het volgende:
Zal morgen een foto maken. Heb uiteindelijk maar gewoon een reep chocolade gesmolten en eroverheen gegoten nu ziet ie er nog enigszins toonbaar uit. Onder die chocoladelaag zit echt de lelijkste fondantlaag ooit en het meest platte stuk biscuit !!
Foto
Welke regio woon je? Anders kom je hier een keertje meekijken?
pi_82974007
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 09:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Foto
Welke regio woon je? Anders kom je hier een keertje meekijken?
Groningen waar is hier?

En ik ga nu een foto maken!

Trouwens, voor de Groningers: Ik was net in de Oriental Supermarket en ze hadden voedselkleurstof (voor erg zachte prijsjes) en kant en klare botercreme in vijf smaken ofzo !
pi_82974095
In de Amazing Oriental, Breathtaking? Ik zou je niet aanraden om je marsepein of fondant met die kleurstoffen te kleuren, daar zijn ze veel te vloeibaar voor! Je kunt beter gels gebruiken.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:53:16 #88
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82974420
Groningen
Ik woon naast Den Haag..beetje erg ver
pi_82974600
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
In de Amazing Oriental, Breathtaking? Ik zou je niet aanraden om je marsepein of fondant met die kleurstoffen te kleuren, daar zijn ze veel te vloeibaar voor! Je kunt beter gels gebruiken.
Ik heb dezelfde vloeibare gebruikt voor m'n eerste taart en dat ging prima eigenlijk ! Maar je krijgt wel plakkerig marsepein ja, dat is waar. En ja die ja!
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:53 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Groningen
Ik woon naast Den Haag..beetje erg ver
Dat is inderdaad nogal een afstand ja, jammer !
pi_82974679
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:45 schreef MissHobje het volgende:
[ afbeelding ]
Die linker zeg maar en die paarse recht lijkt nu wel blauw ! maar is echt paars
Ik ben hier best nieuw in.. en ik zit rond te lezen om op te zoeken, maar dat is toch om kleur te geven voor die cakes/taarten? Hoe heten ze en waar haal je ze?
pi_82974762
Taartje (voor zover je het een taart kunt noemen) met oreo botercreme vulling, MMF en een laag pure chocolade daar overheen. Na één hap zit je vol !

vrijdag 18 juni 2010 @ 13:02:54 #92
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82974816
Haha ik vind hem wel cool
pi_82974939
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:02 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Haha ik vind hem wel cool
Beetje jammer wel dat zelfs m'n hartje faalde doordat er allemaal chocolade op kwam ! Maar bedankt
pi_82976835
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:59 schreef Zealousist het volgende:
Ik ben hier best nieuw in.. en ik zit rond te lezen om op te zoeken, maar dat is toch om kleur te geven voor die cakes/taarten? Hoe heten ze en waar haal je ze?
Het heet voedingsmiddelenkleurstof en is verkrijgbaar bij de verschillende websites waar ze taartspullen verkopen.

@Breathtaking, Nog niet opgeven hoor (zeker niet als je het wel leuk vindt om te doen), al doende leert men. Je moet maar eens wat topics terugbladeren en dan kijken hoe de eerste taarten van sommige van ons eruit zagen. Die waren ook heus niet perfect.
pi_82979734
Ziet er anders nog best lekker uit Breathtaking!
pi_82980291
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:42 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Het heet voedingsmiddelenkleurstof en is verkrijgbaar bij de verschillende websites waar ze taartspullen verkopen.

@Breathtaking, Nog niet opgeven hoor (zeker niet als je het wel leuk vindt om te doen), al doende leert men. Je moet maar eens wat topics terugbladeren en dan kijken hoe de eerste taarten van sommige van ons eruit zagen. Die waren ook heus niet perfect.
Niet in gewone winkels?
Bedankt voor je antwoord.
pi_82984083
er is nu ook een wedstrijd op de site van Libelle, dan kunnen jullie ook nog iets winnen met jullie mooie cupcake creaties

http://www.libelle.nl/201(...)t-u-onze-bakprinses/
  vrijdag 18 juni 2010 @ 17:14:58 #98
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82989391
Hey leuk
Ik heb een foto ingestuurd
pi_82989728
Oh ik ben écht bang dat die taart van vanavond niet genoeg rijst en in elkaar zakt. De over bij m'n ouders is niet echt geweldig, cake mislukt ook vaak ><
Iemand tips om er zeker van te zijn dat ie omhoog komt?
pi_82990012
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:23 schreef _Loki het volgende:
Oh ik ben écht bang dat die taart van vanavond niet genoeg rijst en in elkaar zakt. De over bij m'n ouders is niet echt geweldig, cake mislukt ook vaak ><
Iemand tips om er zeker van te zijn dat ie omhoog komt?
bij een biscuit deeg (bloem, suiker, ei, bakpoeder), suiker en ei gewoon heeeeeel lang met een mixer roeren (5-10 minuten) en daarna bloem alleen zachtjes onder spatelen en direct de hete oven in, zodat het niet in elkaar kan zakken, mijn moeder beweert ook altijd dat je de zijkanten van de vorm beter niet kunt invetten, zodat het op elke plek gelijkmatig omhoog komt, en niet te veel in de oven kijken, zodat de temperatuur op peil blijft

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 18-06-2010 17:51:50 ]
pi_82990631
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:25 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Wat zit er op die cake-jes? En hoe maak je die kleuren? m.a.w. Wat is het precies?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 17:50:12 #102
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82990743
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:47 schreef charmed_angel het volgende:

[..]
Botercreme waarschijnlijk, en gekleurd met levensmiddelenkleurstof.
Voor het algehele hoe en wat zul je toch eens wat topics door moeten lezen denk ik, daar leer je meer van dan nu een standaard antwoord te geven
pi_82990776
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:50 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Botercreme waarschijnlijk, en gekleurd met levensmiddelenkleurstof.
Voor het algehele hoe en wat zul je toch eens wat topics door moeten lezen denk ik, daar leer je meer van dan nu een standaard antwoord te geven
Hoe smaakt botercreme eigenlijk?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 17:52:25 #104
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82990829
Lastig uit te leggen Romig, licht vettig, zoet
pi_82990857
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:47 schreef charmed_angel het volgende:

[..]
Het is een frosting of glazuur, ik had frosting. Er zijn verschillende recepten te vinden, de mijne was met fluff dus die kwam van de fluff website.
Ik had aardbeienfluff en die is van zichzelf al roze, maar anders kun je kleurstoffen kopen, via internet of bij de Cook&Co en anders Makro of Hanos vast ook wel.
pi_82990885
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:52 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Lastig uit te leggen Romig, licht vettig, zoet
Ik vind het eigenlijk iets te vet, ik houd van minder boter erin.
pi_82993812
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:32 schreef Zana het volgende:
er is nu ook een wedstrijd op de site van Libelle, dan kunnen jullie ook nog iets winnen met jullie mooie cupcake creaties

http://www.libelle.nl/201(...)t-u-onze-bakprinses/
Leuk!
pi_82995313
Even een update
m'n 2e taart ooit staat in de oven. Tijdens het spatelen van het meel enzo bleven er maar klonten inzitten, hoe goed ik ook gezeefd had. Hoe kan ik dat oplossen?
En ik heb Black Magic poeder, zwart, om de icing te kleuren, en wát een rotspul is dat! Het zit in het aanrecht omdat ik een minibeetje geknoeid had..
pi_82997262
Oooh ik ben trots op mezelf!
Ik heb een roos gemaakt van marsepein
Foto's komen er morgen of vanavond aan trouwens.

Oh en m'n taart is gigantisch ingezakt. Je hoort de luchtbelletjes gewoon knappen.

[ Bericht 23% gewijzigd door _Loki op 18-06-2010 20:53:00 ]
pi_83017933
De bruidstaart is gistern heel aangekomen, en ik geloof dat ze er wel blij mee waren Ik ga hem niet hier plaatsen, omdat de bruid mss zelf in andere subfora de taart wil laten zien. Wel is hij te vinden op m'n site (zoetst.nl).

Vandaag een taart gemaakt voor een man die dol is op wielrennen, maar vooral van het biertje achteraf. Een echte Brabander, dus het bordje wijst naar de kroeg 't Tuupke. Heel erg geinspipikt van een taart van DLT, met m'n eigen interpretatie:

pi_83018593
Taartje, Er staan nog allerlei taarten op je site die ik nog niet gezien had. Maar dan ben ik nu weer bij en de bruidstaart is mooi geworden. En de wielren taart is ook weer leuk...en op je site vond ik de Scrabble taart ook erg grappig gevonden ondanks dat hij eigenlijk heel simpel is.
pi_83019622
Taartje!! wat ontzettend leuk!
pi_83027647

Ik schaam me er een beetje voor.
Maaaar het is m'n 2e pas dus ik ben er blij mee
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:47:19 #114
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83027737
Voor een 2e vind ik daar weinig mis mee hoor! Gewoon veel oefenen, dan wordt je vanzelf steeds beter
pi_83027822
@Taartje: wat een geweldige taart en er staan ook geweldige taarten op je site

@_Loki: nou ik vind het maar knap voor een tweede taart!!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 19 juni 2010 @ 18:55:53 #116
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83027953
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:21 schreef Breathtaking het volgende:
Ik wil eigenlijk een taartje maken vandaag maar heb dus geen biscuitmix.. Kan ik dat goed zelf maken? En zo ja, hoe? Want ik lees overal maizena enzo, wat is het, hebben ze dat bij de supermarkt ?
Oeh! Waar haal jij je biscuitmix?
pi_83030067
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:55 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Oeh! Waar haal jij je biscuitmix?
Ik deed een poging zelf biscuit te maken maar ik failde miserably ! Dus ik raad je aan het gewoon te bestellen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 19 juni 2010 @ 20:19:01 #118
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83030432
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:09 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik deed een poging zelf biscuit te maken maar ik failde miserably ! Dus ik raad je aan het gewoon te bestellen
Deleukstetaarten?
pi_83030763
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:19 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Deleukstetaarten?
Ja of dat homebaked wat ik een paar dagen geleden postte, daar zijn de marsepein en fondant wel goedkoper ! Misschien kunnen we samen bestellen trouwens, kunnen we de verzendkosten delen.. Ik vind het zo zonde als ik iets wil van 13 euro en het wordt in totaal 20 puur door verzendkosten !
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 19 juni 2010 @ 20:49:22 #120
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83031603
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:27 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja of dat homebaked wat ik een paar dagen geleden postte, daar zijn de marsepein en fondant wel goedkoper ! Misschien kunnen we samen bestellen trouwens, kunnen we de verzendkosten delen.. Ik vind het zo zonde als ik iets wil van 13 euro en het wordt in totaal 20 puur door verzendkosten !
Mij best!
pi_83033181
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:49 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Mij best!
Okay! PM'en we er verder over? Wat wil jij bestellen, alleen biscuitmix of nog meer?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 19 juni 2010 @ 21:31:39 #122
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83033468
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:25 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Okay! PM'en we er verder over? Wat wil jij bestellen, alleen biscuitmix of nog meer?
Biscuitmix, zwarte en groene marsepein, .
Alleen ik heb het pas half juli nodig
pi_83033781
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:31 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Biscuitmix, zwarte en groene marsepein, .
Alleen ik heb het pas half juli nodig
Ik heb geen haast hoor, sterker nog, ik wacht sowieso liever tot de stufi !

En wat ga je maken dan?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 19 juni 2010 @ 21:40:34 #124
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83033897
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:37 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik heb geen haast hoor, sterker nog, ik wacht sowieso liever tot de stufi !

En wat ga je maken dan?
Oh oke, komt goed dan!

Zie PM.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:38:58 #125
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_83036825
Ik vind het voor een tweede taartje heel goed uitzien hoor _Loki!

Mijn eerste twee zagen er zo uit:

Daarna kwam nog een echte mislukking (het plaatje heeft mijn man moeten doen, omdat de mijne niet eens in de buurt van iets kwam)

En uiteindelijk beginnen ze er zo uit te zien

Het begin is er he.... Maar volgende week wordt mijn dochter 1, dus dan moet de klapper gemaakt worden....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:48:34 #126
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_83037338
Wow wat een talenten hier zeg echt gave taartjes allemaal hoor
Enne zo verslavend om te doen ook, vind ik zelf.
Heb nu nachtdiensten dus het komt er ff niet van en binnenkort huis verbouwen/verhuizen dus in september kan ik de boel echt op gaan pakken, kijk er nu al naar uit.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_83038607
Ik was het topic helemaal kwijt! Maar ik ben weer bijgelezen, en wat een mooie taarten zijn er weer voorbij gekomen zeg!
En Taartje, die bruidstaart is echt superrrrmooi zeg!!

Ik heb vanavond cupcakes gemaakt, morgen wordt mijn zoontje 1 jaar, en hebben we een feestje
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_83038698
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:43 schreef _Loki het volgende:
[ afbeelding ]
Ik schaam me er een beetje voor.
Maaaar het is m'n 2e pas dus ik ben er blij mee
Ik vind het eigenlijk heel knap! Dat spuitwerk is nog best een hele klus, maar je hebt het best goed gedaan!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 23:22:09 #129
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_83039066
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 23:12 schreef tessie het volgende:
Ik was het topic helemaal kwijt! Maar ik ben weer bijgelezen, en wat een mooie taarten zijn er weer voorbij gekomen zeg!

Ik heb vanavond cupcakes gemaakt, morgen wordt mijn zoontje 1 jaar, en hebben we een feestje
[ afbeelding ]
Wat zijn die leeeeeeeeuk!!! Allemaal zo vrolijk!!! Echt supermooi gedaan
pi_83039333
@tessie: wat een geweldige cupcakes
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  zondag 20 juni 2010 @ 01:42:06 #131
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_83043573
Wow lekker kleurig en zonde om op te eten joh !
lekkere cupcakes
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 20 juni 2010 @ 09:48:08 #132
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83046586
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 23:12 schreef tessie het volgende:

[ afbeelding ]
Ah leuk .
pi_83048596
Leuk zijn ze geworden Tessie! En gefeliciteerd met de kleine man natuurlijk
  zondag 20 juni 2010 @ 16:31:42 #134
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83059490
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:53 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Het is een frosting of glazuur, ik had frosting. Er zijn verschillende recepten te vinden, de mijne was met fluff dus die kwam van de fluff website.
Ik had aardbeienfluff en die is van zichzelf al roze, maar anders kun je kleurstoffen kopen, via internet of bij de Cook&Co en anders Makro of Hanos vast ook wel.
Ik haal mijn kleurstoffen meestal bij de Toko. Goedkoop, kleurt ontzettend heftig en je hebt er ook nog eens ontzettend weinig van nodig.
  donderdag 24 juni 2010 @ 22:05:36 #135
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83262372
Voor m`n guppie die vandaag jarig was

en dit deelde hij uit op school
pi_83263061
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 22:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw wat mooi zeg ! Wat knap ook!
Hoe veel tijd gaat daar nou inzitten?

Wat moet dat leuk zijn, een mama die zulke mooie taarten maakt . Die traktatie vind ik ook leuk trouwens .

Oja, en gefeliciteerd nog .
pi_83263235
Oohh die mario taart!!
pi_83265446
Wauw Taartjesfee, je hebt echt weer een ontzettend mooie taart in elkaar gezet. Jouw guppie boft maar met zijn/haar mama.

Ik ben nu een taart aan het maken voor een collega die aankomend weekend zijn verjaardag viert samen met zijn vriendin. (Terwijl ik vandaag zelf jarig ben )
pi_83274329
Gefeliciteeerd!
pi_83274685
Wauw Taartjesfee, ik wist al dat je erg goed was maar dit: super!!

Gefeliciteerd Tessie
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:41:07 #141
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83275795
Bedankt allemaal!
Nanook heb je wel een fijne dag gehad tussen het taarten door?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 25 juni 2010 @ 10:45:51 #142
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_83276008
Hihi, . Die ijsjesdingetjes!
pi_83276281
Waaauuwww die Mario&Yoshi taart!!!
xoxo
pi_83279139
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Bedankt allemaal!
Nanook heb je wel een fijne dag gehad tussen het taarten door?
Ik vierde mijn verjaardag eigenlijk niet gisteren. Volgende week zondag is mijn dochter jarig dus dan vieren we het lekker samen. (Hoef ik ook niet na te denken wat voor taart ik voor mezelf ga maken )

Ik kwam hier even vertellen dat ik toch de Transformers taart ga doen. Ik kreeg vanmorgen een mailtje met een voorbeeldje van een geboetseerde Optimus Prime. Of ik dat wel kon maken? Boetseren is echt niet mijn ding en dan ook nog eens Optimus Prime...nee, dat gaat hem niet worden.

Toen heb ik maar voorgesteld om er dan een speelgoed figuurtje op te zetten en daar ging ze mee akkoord. Dus over een week of 3 kunnen jullie het plaatje hier verwachten.
pi_83279612
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 22:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
heb je al die figuurtjes zelf gemaakt?

Wat een mooie taart

Verkoop jij ook taarten?
pi_83281515
Oh, ik was dit topic al kwijt.
Wat een mooie, crea taartjes en cakejes worden er gemaakt!

@De_ Taartjesfee: Die Mario-taart is echt geweldig, met Yoshi en die vleesetende plantjes. Eigenlijk zonde om op te eten...

@Taartje: Ik heb even op je site gesnuffeld, ook al zo mooI! De taart met het hertje was heel
Dus ik stel voor dat wanneer ik ga trouwen/handvasten in een oud bos, jij een prachtige taart maakt met hertjes, eekhoorntjes, blaadjes, bloempjes, keltische motiefjes, etc. (Wees gerust, dat duurt nog wel een paar jaar...maar dan weet je het vast )
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:56:29 #147
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83281548
Zelf gemaakt en ja, ik verkoop ook/ maak op bestelling
  vrijdag 25 juni 2010 @ 13:48:59 #148
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_83283972
Taartjesfee Wat een geweldige super mario taart! Daar was ie vast erg blij mee! En gefelie met de gup

Tessie's cupcakes zijn echt supervrolijk! Netjes ook. En ook gefelie met zoonlief!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_83300116
Weer even een taart update van de afgelopen week.

De taart die ik gisteren maakte voor mijn collega die morgen zijn verjaardag viert:

En afgelopen maandag leverde ik deze taart af:

Deze taart is er wel één met een verhaal. In het vorige topic postte ik 3 soortgelijke taarten voor het 25 jarig huwelijk van mijn collega en zijn vrouw. Die taarten waren voor op mijn werk en toen de vrouw van de betreffende collega de taarten zag vond ze het eigenlijk wel jammer dat ze op hun 25 jarige jubileum thuis niet zo'n taart hadden. Gelukkig was dat vrij makkelijk opgelost. De dame in kwestie was nl. afgelopen maandag jarig dus maakte ik voor die gelegenheid gewoon nog een taart waar ze wel thuis van kon genieten. En dat was erg geslaagd bleek wel toen ik 's avonds thuis nog gebeld werd om te bedanken voor de mooie taart.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 01:31:41 #150
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83314955
Netjes gemaakt Nanook!

Ik heb zojuist een bloembakstapel af gemaakt en nu ben ik er wel weer ff klaar mee hoor
Morgen foto`s
  zaterdag 26 juni 2010 @ 09:56:30 #151
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83318688
Hierbij de foto

En nu heb ik ff taartpauze
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2010 @ 10:02:01 #152
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_83318754
Oooh
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_83318760
Wat een werk met al die bloemetjes!
pi_83318813
Help, ik weet niet wat ik moet doen! Ik heb een keer een taart voor mijn ooms verjaardag gemaakt (het bouwvakkersdecolleté van een paar pagina's terug). Nu gaan de buren van die oom en tante, die ook op de verjaardag waren en de taart dus gezien hebben, in september trouwen en hebben ze mij gevraagd om hun bruidstaart te maken voor 50 personen Voel me natuurlijk wel een beetje vereerd, maar ik heb nog nooit in opdracht taarten gemaakt. Alle taarten die ik gemaakt heb waren cadeautjes/verrassingen voor mensen, dus als die ergens imperfecties hadden, maakte dat niet echt iets uit. Maar dit zou een betaalde opdracht worden voor een bruiloft. Daar mag dus niks aan verkeerd gaan en ik ben er (nu al) super zenuwachtig voor. Zouden jullie het wel of niet doen?

EDIT: super mooie taart hierboven trouwens! Wat een werk zeg

[ Bericht 3% gewijzigd door Ilse86 op 26-06-2010 10:11:58 ]
  zaterdag 26 juni 2010 @ 10:08:44 #155
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83318841
Je weet zelf het beste of je er wel of niet toe in staat bent, denk ik
September duurt nog even, dus je hebt kans genoeg om te oefenen voor het zover is
pi_83318873
Oefentijd heb ik idd nog genoeg haha. Maar toch
pi_83318920
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 09:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hierbij de foto
[ afbeelding ]

oh my wat ontzettend mooi En wat een werk zeg

De oudste is over 2 weken jarig en hij wil graag cakejes uitdelen. (leuk voor moeders die daar niet zoveel ervaring mee heeft) dus ik ben me een beetje aan het inlezen hier. En vandaag ga ik naar zo'n taartwinkeltje om ideetjes op te doen voor de cupcakes
pi_83318995
WOW TF!

Ik ga ws. met een vriendin een taartencursus doen in oktober/november... LIjkt me superleuk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_83319934
quote:
Hierbij de foto
[ afbeelding ]

WoW!!

(als m'n zelf-bouw experiment dreigt te stranden weet ik je te vinden! )

zaterdag 26 juni 2010 @ 11:16:06 #160
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_83319990
quote:
Hierbij de foto
[ afbeelding ]

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_83320295
quote:
Hierbij de foto
[ afbeelding ]

Wow...echt een erg mooie taart
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2010 @ 11:52:45 #162
43556 miss_dynastie
pi_83320671
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:06 schreef Ilse86 het volgende:
Help, ik weet niet wat ik moet doen! Ik heb een keer een taart voor mijn ooms verjaardag gemaakt (het bouwvakkersdecolleté van een paar pagina's terug). Nu gaan de buren van die oom en tante, die ook op de verjaardag waren en de taart dus gezien hebben, in september trouwen en hebben ze mij gevraagd om hun bruidstaart te maken voor 50 personen Voel me natuurlijk wel een beetje vereerd, maar ik heb nog nooit in opdracht taarten gemaakt. Alle taarten die ik gemaakt heb waren cadeautjes/verrassingen voor mensen, dus als die ergens imperfecties hadden, maakte dat niet echt iets uit. Maar dit zou een betaalde opdracht worden voor een bruiloft. Daar mag dus niks aan verkeerd gaan en ik ben er (nu al) super zenuwachtig voor. Zouden jullie het wel of niet doen?

Ik zou dat eerlijk gezegd niet doen hoor Ik bedoel, een verrassing is leuk, niemand rekent erop, etc., is toch iets heel anders dan wanneer er druk achter zit. En al helemaal bij een bruiloft van een bekende, waar je eigenlijk van zou moeten genieten i.p.v. voor te stressen. Als je (veel) ervaring hebt is dat natuurlijk anders, maar dit zou je eerste opdracht worden.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 13:13:14 #163
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83322896
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:13 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

WoW!!

(als m'n zelf-bouw experiment dreigt te stranden weet ik je te vinden! )
Kom maar langs ;-)
pi_83324635
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:06 schreef Ilse86 het volgende:

Je kan nog even oefenen
Lijkt me in ieder geval ontzettend stressen, iets waar ik nog helemaaaaaal niet aan toe zou zijn met al mijn scheur en deuk technieken .

Maar heb je hun ook verteld dat je nog nooit een opdracht hebt gemaakt? Ik zou gewoon uitleggen dat je natuurlijk altijd je best doet, maar er dus imperfecties in kunnen zitten.
Dan laat je de keuze bij hun en is het hun eigen risico. (als ze dat niet willen moeten ze maar bij een professioneel iemand taarten bestellen hoor )
Althans, zo zie ik dat.

@ de bloemen taart hier vlak boven.. wow Hoe lang ben je bezig geweest met de bloemen?
Hij is echt erg leuk!
pi_83325114
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:13 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Kom maar langs ;-)
scrolt door de vorige topics, Dat was niet in groningen toch??

zaterdag 26 juni 2010 @ 15:41:49 #166
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83327263
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:27 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

scrolt door de vorige topics, Dat was niet in groningen toch??
Westland, naast Den Haag
pi_83327615
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 15:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Westland, naast Den Haag
ohh, das dichtbij. vanuit m'n huisje kan ik het westland zien!

zaterdag 26 juni 2010 @ 16:29:37 #168
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83328362
Nou, geef maar een gil mocht je de oversteek willen wagen
pi_83329779
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 01:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Netjes gemaakt Nanook!

Ik heb zojuist een bloembakstapel af gemaakt en nu ben ik er wel weer ff klaar mee hoor
Morgen foto`s
Zo herkenbaar dat je dit zegt. Ik heb echt een achterlijk drukke maand achter de rug met taarten bakken en had me ook stellig voorgenomen om de hele maand juli vrij te houden (op de verjaardag van mijn eigen dochter na dan). Er is nu 1 opdracht tussendoor gekomen die ik nog heb aangenomen maar verder doe ik even helemaal niets meer tot mijn mega opdracht (voor 70 man taart maken ) voor augustus.

Oeps, er was nog een pagina.

Je bloemenstapel is weer erg mooi geworden TF!

Ilse, Ga eerst eens met die mensen praten. Wat willen ze, zijn ze bereid kleine foutjes te accepteren en vooral denk je zelf dat je het aan kunt? Taart voor 50 personen lijkt heel veel maar met 3 taarten van 25x25 vierkant heb je al ruim voldoende.

[ Bericht 14% gewijzigd door Nanook24 op 26-06-2010 17:28:51 ]
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:48:18 #170
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_83332455
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:18 schreef Vicky het volgende:
WOW TF!

Ik ga ws. met een vriendin een taartencursus doen in oktober/november... LIjkt me superleuk!

Zoiets wil ik ook gaan doen maar meer voor opmaak en handiger worden met dingetjes maken met marsepein etc.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_83337659
TF hij is weer prachtig!
  zondag 27 juni 2010 @ 15:23:16 #172
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_83359284
TF weer een waar kunstwerkje!

Dit is mijn eindtaart geworden van de PME cursus Royal Icing. Morgen moet ik hem naar onze laatste les meenemen, en hopelijk krijg ik dan mijn certificaat!

pi_83359370
Wouw. Die is echt heel erg mooi!
  zondag 27 juni 2010 @ 16:40:07 #174
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_83362377
Heel mooi en strak gedaan Spuuglokje!
pi_83363985
Oh wat knap Spuuglokje! Het is niet helemaal mijn smaak/stijl, maar vind het er echt heel kunstig en mooi strak uitzien!
  zondag 27 juni 2010 @ 17:26:55 #176
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_83364565
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:16 schreef tessie het volgende:
Oh wat knap Spuuglokje! Het is niet helemaal mijn smaak/stijl, maar vind het er echt heel kunstig en mooi strak uitzien!
Het is ook niet mijn smaak, maar een border collar was wel verplicht. Ik vind die zijkantjes nog wel leuk, maar die vier dingen aan de rand had ik dus nooit gedaan als ik het helemaal zelf voor het kiezen had gehad.
pi_83364610
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:23 schreef Spuuglokje het volgende:
TF weer een waar kunstwerkje!

Dit is mijn eindtaart geworden van de PME cursus Royal Icing. Morgen moet ik hem naar onze laatste les meenemen, en hopelijk krijg ik dan mijn certificaat!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
mooi gedaan zeg! Erg netjes
  zondag 27 juni 2010 @ 22:21:02 #178
238474 Jeetjejom
pi_83376986
Mooi gedaan Spuuglokje! Het is idd ook niet helemaal mijn stijl, maar strak is hij wel zeg!!!!

Voor de verjaardag van mijn dochter gisteren tot 10 uur in de keuken gestaan met de volgende resultaten:

Gevuld met kersenslagroom en bananenvla (van die opklopzooi, maar lekker dat het is). Het bovenste taartje is niet helemaal gelukt, met die warmte is het niet leuk taarten maken hoor!

Een close-up van het bovenste taartje. De punten wilden echt niet een beetje doen alsof ze recht stonden

Het meptaartje:

Taart voor het bezoek van morgen, gevuld met bosvruchtenbavarois:
Jouw warmte is genoeg
pi_83405148
Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen, maar ik heb even een vraagje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Door al die mooie taarten hier ben ik ook "aangestoken" en wat gaan experimenteren.
Nu wil ik marsepein gaan kleuren en bij mijn zoektocht kwam ik allerlei verschillende kleurstoffen tegen op de site van zelftaartenmaken.nl.

Mijn vraag is dus waar gebruik je de volgende kleurstoffen voor en welke is het meest geschikt voor het kleuren van marsepein:

• Wilton color mist spray

• Sugarflair past colors

• Wilton Kleurstof

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, Alvast bedankt!
  • pi_83405644
    De onderste twee kun je gebruiken om marsepein te kleuren. .
    pi_83414938
    Ok dank je wel! (ben ook zo'n taarten n00b )

*bestellen gaat*

En nogmaals wat een prachtige taarten komen hier voorbij!

[ Bericht 39% gewijzigd door Roosje84 op 28-06-2010 20:34:39 ]
    pi_83415273
    Je kunt qua kleurstoffen inderdaad het beste een paste gebruiken, zoals die van Sugarflair of Americolors. Ik weet niet wat die van Wilton is, maar met vloeibare kleurstoffen heb je meer kans op smelten/plakken van je fondant of marsepein. De mist spray gebruik je om een beklede taart of decoraties mee te bespuiten als ze klaar zijn. Succes!
    pi_83526219
    Heeft één van de meiden uit de buurt van Eindhoven heel misschien de roze cupcakepapiertjes van de Hema over, die ik mag overkopen? Ze waren rond pasen te krijgen, nu helaas niet meer. Heb binnenkort een bestelling van 210 cc's ( ) en zou graag die papiertjes gebruiken. Maar ik heb er nog maar een stuk of 100, dus kom nog wat tekort haha!
      donderdag 1 juli 2010 @ 12:18:25 #184
    159909 -Peach
    Prunus persica
    pi_83527793
    Ik dacht (weet het niet zeker) dat ze bij de Blokker ook gekleurde hadden (dan wel meerdere kleuren in 1 verpakking)...incl. roze! En misschien bij de Xenos?
    Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
    pi_83536539
    Taartje, ik heb ze helaas niet meer. Volgens mij nog wel andere roze maar kan me voorstellen dat je ze graag allemaal dezelfde kleur wil hebben...
    pi_83536769
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:39 schreef Taartje het volgende:
    Heeft één van de meiden uit de buurt van Eindhoven heel misschien de roze cupcakepapiertjes van de Hema over, die ik mag overkopen? Ze waren rond pasen te krijgen, nu helaas niet meer. Heb binnenkort een bestelling van 210 cc's ( ) en zou graag die papiertjes gebruiken. Maar ik heb er nog maar een stuk of 100, dus kom nog wat tekort haha!
    Anders gebruik je er 100 knalgroene bij, vrolijke combi toch?
    Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
      donderdag 1 juli 2010 @ 19:16:59 #187
    7554 Spuuglokje
    Domestic Goddess
    pi_83542314
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:39 schreef Taartje het volgende:
    Zijn ze helemaal roze? Of bedoel je misschien die met dat roze randje en oranje bloemetjes en rode stipjes? Van die laatstgenoemde heb ik nog 79. Maar ik woon niet in de buurt van Eindhoven...
    pi_83543526
    Ik bedoel inderdaad de helemaal roze papiertjes. De kleuren van de bruiloft zijn grijs, roze, en wit dus als ik geen roze papiertjes meer vind gebruik ik gewoon half roze en half wit. Maar ik dacht ik probeer het hier eerst nog even!
      vrijdag 2 juli 2010 @ 07:34:42 #189
    292014 appelfan
    Pleegmama <3
    pi_83558835
    In deze shop mss? Niet duur iig.
    http://tinyurl.com/Rozecc
    pi_83559338
    Wat een rámp, een taart decoreren met dit weer! . Hij smelt gewoon voor m'n ogen, dat heb ik nog nooit gehad!

De besteller (gelukkig iemand die ik ken en geen vreemde) komt 'm om half 2 halen, ik hoop zó dat m'n taart dat volhoudt.
    pi_83560561
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 08:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Wat een rámp, een taart decoreren met dit weer! . Hij smelt gewoon voor m'n ogen, dat heb ik nog nooit gehad!
    Irritant he! We hebben allemaal een walk-in fridge nodig.
    pi_83565912
    Mochten er nog metalfans zijn die graag cakejes maken -> deze is voor jullie : http://metalcakes.blogspot.com/
    plus instructies natuurlijk
    pi_83568972
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 08:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Dit beloofd niet veel goeds voor de taart die ik morgen voor mijn dochter haar verjaardag (zondag) ga maken.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 13:56:34 #194
    159909 -Peach
    Prunus persica
    pi_83569423
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 12:16 schreef psaexorp het volgende:
    Mochten er nog metalfans zijn die graag cakejes maken -> deze is voor jullie : http://metalcakes.blogspot.com/
    plus instructies natuurlijk
    Hahahaha tof! Als ik genoeg moed heb verzameld en ook een kunstwerk ga proberen te maken, wordt het een metalcake
    Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
    pi_83571979
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 13:46 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Dit beloofd niet veel goeds voor de taart die ik morgen voor mijn dochter haar verjaardag (zondag) ga maken.
    Hoe lang blijft zo'n taart eigenlijk goed?

Bv het biscuit.. hoe lang kan je dat van tevoren maken??

pi_83572908
    Biscuit kun je invriezen, dus dat blijft wel even goed.
    pi_83573393
    Ik weet dat het waarschijnlijk al vaker is gevraagd en dat het een spuit 11 vraag is, maar toch: wat is een meptaartje?
    pi_83573460
    Dat is een taartje dat je in zijn geheel voor de neus van de jarige (meestal eenjarige) zet waar hij zich op mag uitleven, fotomomentje dus.
    pi_83575828
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 13:46 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ventilator erop en geen moment langer uit de koelkast dan absoluut noodzakelijk. Hij is bij mij uiteindelijk weer opgedroogd, maar het bekleden was hel. Maar de besteller was alsnog blij (en zat hardop te denken om de bakker bij wie 'ie z'n bruidstaart al had besteld maar af te zeggen). .
    pi_83576841
    Fijn dat het toch nog goed is gekomen met je taart! Ga je ons een foto laten zien?
    pi_83577032
    quote:
    Hierbij de foto
    [ afbeelding ]

wat een schitterende taart!
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 3 juli 2010 @ 17:06:22 #202
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_83613033
    Waarschijnlijk kent iedereen het al, maargoed:

http://www.bakerella.com/

Links is een leuk menu!
      zaterdag 3 juli 2010 @ 22:17:55 #203
    210227 rechtsedirecte
    Southern most Fok!ker
    pi_83625828
    ben zelf helemaal geen taartenbakker maar heb op de volgknop gedrukt puur uit bewondering voor al die prachtige kunstwerkjes die jullie maken....heel mooi om te zien
    'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
    'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
    'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
    pi_83640431
    Ik volg dit topic zo nu en het leek mij leuk om mijn eigen verjaardagstaart te maken .
    Ben in augustus jarig en ik wil graag een Chanel taart maken (leek me wel geinig) zoals deze:

en

Nu ben ik een complete beginner, en vroeg mij af of dit een beetje te doen is?
    pi_83641188
    quote:
    Op vrijdag 2 juli 2010 16:55 schreef Taartje het volgende:
    Fijn dat het toch nog goed is gekomen met je taart! Ga je ons een foto laten zien?
    Nee, daarvoor schaam ik me er te erg voor. .

Maar ik werd net gebeld met de vraag of ik ook hun bruidstaart wil maken. . Sure!
    pi_83641806
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 13:01 schreef Breathtaking het volgende:
    Taartje (voor zover je het een taart kunt noemen) met oreo botercreme vulling, MMF en een laag pure chocolade daar overheen. Na één hap zit je vol !

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    Als hij maar lekker is toch
    Er kan nooit genoeg chocola in een taart zitten
    pi_83764077
    Mijn zoon wordt vrijdag 6 en gaat morgen op de laatste schooldag trakteren

Leuk om te doen! Voor zo'n eerste keer

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2010 14:15:23 ]
    pi_83764515
    Leuk hoor! Nog leuker zou zijn als je er de volgende keer eerst icing of marsepein onder doet in een leuk kleurtje
    pi_83764636
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 14:24 schreef PluisigNijntje het volgende:
    Leuk hoor! Nog leuker zou zijn als je er de volgende keer eerst icing of marsepein onder doet in een leuk kleurtje
    Wordt dat niet erg zoet dan?
    Maar het inderdaad een leuk idee
    pi_83764755
    quote:
    Op woensdag 7 juli 2010 14:27 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Wordt dat niet erg zoet dan?
    Maar het inderdaad een leuk idee
    Ja, verschrikkelijk zoet
    Maar kinderen zijn er dol op en voor 1 keertje kan dat toch wel?
    pi_83765207
    Ligt er maar net aan of dat op de school wel mag.
    En voor kids is dit toch al super leuk en vaak al voldoende Leuk gedaan LovelyLady!
    Ik heb kleine taartjes gemaakt voor collega's op mijn werk, maar die warmte.. smelt smelt smelt.. ben blij dat ik geen grote heb gemaakt.
      woensdag 7 juli 2010 @ 20:17:39 #212
    238474 Jeetjejom
    pi_83777517
    quote:
    Op zondag 4 juli 2010 12:57 schreef Fiorellino het volgende:
    Ik volg dit topic zo nu en het leek mij leuk om mijn eigen verjaardagstaart te maken .
    Ben in augustus jarig en ik wil graag een Chanel taart maken (leek me wel geinig) zoals deze:

[ afbeelding ]

Ik heb al een paar taarten gemaakt, maar om een hele taart in kussenpatroon te maken, daar heb ik de handigheid nog niet voor. Maar misschien ben jij wel meteen handig met dat soort dingen

en

[ afbeelding ]

Nu ben ik een complete beginner, en vroeg mij af of dit een beetje te doen is?
    Jouw warmte is genoeg
    pi_83801839
    Je cupcakes zijn leuk geworden LL! Mooie verjaardagstraktatie

Ik ben klaar met m'n 210 cupcakes! Pfff, wat was ik blij dat ik al een heleboel had voorbereid de afgelopen dagen. Gisteravond begonnen met bakken, vanochtend om half 8 weer verder. Nu gelukkig klaar, voor het hier écht te heet wordt om te werken. Ga vanavond wat foto's maken!
      donderdag 8 juli 2010 @ 12:30:58 #214
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_83802099
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 12:23 schreef Taartje het volgende:

Ik ben klaar met m'n 210 cupcakes! Pfff, wat was ik blij dat ik al een heleboel had voorbereid de afgelopen dagen. Gisteravond begonnen met bakken, vanochtend om half 8 weer verder. Nu gelukkig klaar, voor het hier écht te heet wordt om te werken. Ga vanavond wat foto's maken!

Hoeveel bak je er per keer dan zeg maar ? 20?
    Kanonne wat een klus.. respect
    en nog ff een vraagje.. het ronde van de cupcakes? met een ijsschep?
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_83803475
    Wat een mooie taartjes weer.

Vraagje; die botercreme vind ik niet echt lekker.
    Nu lees ik heel verschillende tips om er een andere smaak aan te krijgen.
    Kun je gewoon van die geur flesjes aande botercreme toevoegen die je bij de bakspullen ziet staan?
      donderdag 8 juli 2010 @ 13:48:04 #216
    7554 Spuuglokje
    Domestic Goddess
    pi_83805083
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 13:11 schreef het-is-mij het volgende:
    Vraagje; die botercreme vind ik niet echt lekker.
    Nu lees ik heel verschillende tips om er een andere smaak aan te krijgen.
    Kun je gewoon van die geur flesjes aande botercreme toevoegen die je bij de bakspullen ziet staan?
    Ja, gewoon wat van Dr. Oetker citroenaroma erbij bijvoorbeeld.
    pi_83807380
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 12:23 schreef Taartje het volgende:

Dank je (en de rest ook voor de complimentjes)
    Idd met dat warme weer sta ik niet graag in de keuken hoor.
    Respect voor jou met je 200+ cupcakes
    pi_83809220
    quote:
    Op donderdag 8 juli 2010 12:30 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Hoeveel bak je er per keer dan zeg maar ? 20?
    Kanonne wat een klus.. respect
    en nog ff een vraagje.. het ronde van de cupcakes? met een ijsschep?
    Ik kan twee blikken tegelijk in m'n oven kwijt, dus 24 cupcakes. En ik heb drie blikken, dus terwijl de eerste twee staan te bakken maak ik alvast nieuw beslag en vul ik die volgende. Cupcakes klaar, eruit om af te koelen en één van de blikken meteen weer vullen met nieuw beslag. Omdat ik de fondant al had voorbereid, kon ik de cakejes zo afmaken terwijl de volgende lading stond te bakken

En ik weet niet precies wat je bedoelt met 'het ronde van de cupcakes' maar om de papiertjes te vullen gebruik ik inderdaad een kleine ijsbolletjestang. Twee schepjes daarvan en de cakejes worden precies groot genoeg

Nu staat er nog een cake in de oven, passend bij de cupcakes. Daarna nog een limoenvlaai bakken en dan ben ik écht klaar voor vandaag
    pi_83809961
    ik moet een welcome home taart maken..
    maar met dit weer wordt het een fruit topping met lemoncurd
    want met marsepein gaat niet werken!!

pffff
    Be brave. Be kind.
    pi_83810918
    oke thx spuuglokje
    pi_83824925
    Esje-lief, ik weet niet hoe warm het in je huis is, maar ik heb gewerkt met een ventilator naast me en had totaal geen last van de warmte.

Even een galerij van alle cupcakes: op de foto staan er twaalf, maar heb van iedere variant 40 of 50 gemaakt. En nog een bijpassend taartje :

donderdag 8 juli 2010 @ 22:27:45 #222
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_83825232
    Aha blikken kijk dan moet ik die toch maar eens aanschaffen
    Je cakes zien er gaaf uit Taartje.
    Enne hmm dat is lekker doorbakken idd.
    In mijn nieuwe keuken heb ik dadelijk 2 ovens dan is het ook aardig te doen dus
    eerst maar eens aan half jaartje dan lekker oefenen, maargoed dat duurt wel eventjes nog.
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_84067851
    Super leuke cupcakes Taartje

Ik heb een vraagje over wat jullie zouden doen.
    Een ouder van een kindje van mijn groep (kinderdagverblijf) heeft gevraagd of ik een taart wil maken (Ze heeft ooit een taart van mij gezien die ik voor het werk had gemaakt) voor dat kindje haar verjaardag.
    Nu ben ik er nog helemaal niet goed in.. ik bedoel de bekleding .
    De mensen voor wie ik de taarten maak zijn er gelukkig wel tevreden mee, maar ik vraag dan ook qua bedrag niks of vrij weinig.

Na overleg met leidinggevende is dit goedgekeurd mits professioneel handelen uiteraard, maar wat als ze de taart niet mooi vind? Of niet lekker? Wat ik wel heb gezegd is dat ik nog niet super goed ben. Volgens haar maakte dat niet uit.
    Hoe dan ook wil ik natuurlijk geen scheve gezichten of een vervelend contact met de ouders.

Grmbl.. ik weet het niet.
      woensdag 14 juli 2010 @ 23:49:10 #224
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_84072791
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 22:05 schreef Franneh het volgende:
    Super leuke cupcakes Taartje

Ik heb een vraagje over wat jullie zouden doen.
    Een ouder van een kindje van mijn groep (kinderdagverblijf) heeft gevraagd of ik een taart wil maken (Ze heeft ooit een taart van mij gezien die ik voor het werk had gemaakt) voor dat kindje haar verjaardag.
    Nu ben ik er nog helemaal niet goed in.. ik bedoel de bekleding .
    De mensen voor wie ik de taarten maak zijn er gelukkig wel tevreden mee, maar ik vraag dan ook qua bedrag niks of vrij weinig.

Na overleg met leidinggevende is dit goedgekeurd mits professioneel handelen uiteraard, maar wat als ze de taart niet mooi vind? Of niet lekker? Wat ik wel heb gezegd is dat ik nog niet super goed ben. Volgens haar maakte dat niet uit.
    Hoe dan ook wil ik natuurlijk geen scheve gezichten of een vervelend contact met de ouders.

Grmbl.. ik weet het niet.

gewoon doen tenzij je er zelf nu al een naar gevoel over hebt dan niet, moet leuk blijven toch?
    Enne je ingredienten laten vergoeden met ietsjes erop voor de moeite is helemaal niet gek voor het begin lijkt me zo
    zo zou ik het doen.
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_84082269
    Even een tip voor de dames die in opdracht bakken: ga vooral niet uitrekenen hoe je verhouding uitgaven/inkomsten ligt. . Ik heb sinds ik in januari ben begonnen met bakken voor anderen tweemaal zoveel uitgegeven als ontvangen. .
    pi_84082577
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 11:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Even een tip voor de dames die in opdracht bakken: ga vooral niet uitrekenen hoe je verhouding uitgaven/inkomsten ligt. . Ik heb sinds ik in januari ben begonnen met bakken voor anderen tweemaal zoveel uitgegeven als ontvangen. .
    Misschien dat het dan juist wel handig is om dat eens na te tellen haha.

Mooie cupcakes hierboven trouwens, ik vind vooral die met de vogeltjes erg leuk
    pi_84091312
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 11:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
    . Echt? Kun je niet de prijzen een klein beetje opschroeven dan? Dat je desnoods quitte speelt qua uitgaven en inkomsten. Of is dat geen optie?
    pi_84095836
    Maar DaD, komt het doordat de bakkosten hoger zijn dan je verkoopprijs, of omdat je je (net als ik ) niet in kan houden wanneer je alle leuke uitstekers, kleurstoffen, bakvormen en versieringen in de webshops ziet?
    pi_84096368
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 16:26 schreef Taartje het volgende:
    Maar DaD, komt het doordat de bakkosten hoger zijn dan je verkoopprijs, of omdat je je (net als ik ) niet in kan houden wanneer je alle leuke uitstekers, kleurstoffen, bakvormen en versieringen in de webshops ziet?
    Ik gok het laatste, haha!
    pi_84097730
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2010 16:26 schreef Taartje het volgende:
    Nou, ik koop niet eens zo heel veel! Natuurlijk koop ik wel eens een uitsteker, maar eigenlijk nooit meer dan 1 of 2 per bestelling (en ik zie dat ik tot nu toe slechts 1 keer per maand een bestelling heb gedaan).Maar af en toe moet je gewoon dingen aanschaffen om de taart te kunnen maken die je klant wil.

Ik heb trouwens nog niet eens de kosten voor dingen als roomboter, eieren, poedersuiker enz. erbij geteld.

Misschien moet ik toch eens wat beter over m'n prijzen na gaan denken. .
    pi_84133467
    Ik snap het wel hoor DaD, soms moet je gewoon investeren in je taarten om te kunnen maken wat je klanten willen. Zelf zie ik het bakken als een hobby en dat mensen willen afnemen is alleen maar fijn, omdat ik anders met zoveel taarten blijf zitten En omdát het een hobby is, hoef je er ook niet veel aan over te houden, financieel gezien!

Mijn lief en ik zijn deze week twee jaar samen, en dat vond ik wel een reden voor taart. Lang geleden dat ik zelf één van m'n taarten heb gegeten! In het echt vind ik hem mooier dan op de foto. Hij lijkt een beetje kaal, maar in werkelijkheid valt dat wel mee!

Wanneer komen jullie allemaal weer eens taarten showen? Of heeft iedereen een zomerstop?
    pi_84133623
    Mooie taart hierboven. Eenvoud siert
    pi_84133664
    Mooi, Taartje! Ik hou ook wel van dat simpele. Less is more. En die kleurencombinatie blijft geweldig. .
    pi_84137481
    Wow Taartje, ik vind hem echt heel mooi! Hebben jullie een feestje, of gaan jullie gewoon samen heeeeel veel taart eten?
    pi_84137819
    Wat een mooie dingen heb je weer gemaakt de afgelopen tijd taartje. Ik vind de taart voor jullie 'jubileum' niet kaal. Hij is gewoon mooi en stijlvol.

Ik hou zelf ook niet zo veel over aan het taarten maken. Ook omdat ik steeds weer nieuwe dingetjes aanschaf om nóg weer mooiere taarten te maken.

Binnenkort volgen weer wat foto's van mij. Jullie hebben de taart voor de verjaardag van mijn dochter nog tegoed en op dit moment ben ik (met een zieke dochter op de bank) bezig met de Transformers taart. Er zijn al een paar dingetjes mis gegaan tijdens de voorbereidingen maar dat is maar even niet anders. Gisteren was mijn andere dochter ziek (Allebei spugen dus ze vroegen behoorlijk wat aandacht) dus ik kan het ook niet meer veranderen.
      vrijdag 16 juli 2010 @ 17:03:44 #236
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_84138476
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 14:48 schreef Taartje het volgende:
    Ik snap het wel hoor DaD, soms moet je gewoon investeren in je taarten om te kunnen maken wat je klanten willen. Zelf zie ik het bakken als een hobby en dat mensen willen afnemen is alleen maar fijn, omdat ik anders met zoveel taarten blijf zitten En omdát het een hobby is, hoef je er ook niet veel aan over te houden, financieel gezien!

Mijn lief en ik zijn deze week twee jaar samen, en dat vond ik wel een reden voor taart. Lang geleden dat ik zelf één van m'n taarten heb gegeten! In het echt vind ik hem mooier dan op de foto. Hij lijkt een beetje kaal, maar in werkelijkheid valt dat wel mee!

[ afbeelding ]

Wanneer komen jullie allemaal weer eens taarten showen? Of heeft iedereen een zomerstop?

Mooie taart weer
    Van mij ga je voorlopig niets zien, eerst huis verbouwen
    En als de keuken komt dan in september ga ik het langzaam oppakken
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_84152420
    Mag ik heel even jompelen.

De Transformers taart voor morgen is klaar.

Ik heb er zo ontzettend tegenop gezien om hem te maken, maar nu hij klaar is ben ik zo ontzettend blij met het resultaat. Ik had al een halverwege klaar foto naar de bestelster gemaild omdat ik een beetje zekerheid wilde dat dit was wat ze verwachtte en ook zij is er blij mee.
    pi_84170084
    En daar zijn ze dan, mijn taarten van de afgelopen maand.

Om te beginnen de uitdeel cakjes van mijn dochter met de voorletters van de kinderen uit de klas erop. (Uiteraard blauw voor de jongens en roze voor de meisjes)

Voor haar verjaardag moest en zou mevrouw een Hello Kitty taart:

En last but not least de Transformers taart. Op het gele vlak komt nog een echte Optimus Prime pop te staan maar het kopen daarvan heb ik aan de ouders overgelaten zodat dat geen problemen zou geven.
    pi_84180133
    Taartje en Nanook! Mooie kunstwerkjes!
    Ik ga binnenkort weer eens taarten en cupcakes maken. Heb het veel te druk gehad en weinig puf. Maar een vriendin van mij heeft een webshop voor taartspullen geopend! Kan nu lekker bij haar shoppen (en het eventueel in het echt zien) en dan ophalen!
    Krijg eindelijk de lace cutter!
    I found myself alone,
    Alone above the raging sea
    That stole the only boy I loved
    And drowned him deep inside of me
    pi_84207078
    Nanook,ik snap héél goed dat je trots bent, wat zijn je baksels mooi geworden. De Transformertaart ziet er super uit!

LeNeHe, wat tof dat je vriendin een webshop heeft geopend. En ideaal dat je de spulletjes dan ook eventueel in het echt kan zien.

Tessie, we hadden geen feestje. Het is een taartje van 15 cm, met daarop een taartje van 10 cm. Dus een stukje voor ons en voor ouders, broer en zusjes en toen was hij alweer op!
    pi_84225911
    Ook even hier,voor de mensen uit de buurt: ik doe mijn cupcakestandaard van ijzerdraad voor 23 cupcakes weg. Heb hem maar één keer gebruikt, dus staat hier alleen maar in de weg Nieuwprijs was 11,50, voor 10 euro kan hij worden afgehaald. Verzenden doe ik niet
      maandag 19 juli 2010 @ 13:06:44 #242
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_84230935
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2010 21:22 schreef LeNeHe het volgende:
    Taartje en Nanook! Mooie kunstwerkjes!
    Ik ga binnenkort weer eens taarten en cupcakes maken. Heb het veel te druk gehad en weinig puf. Maar een vriendin van mij heeft een webshop voor taartspullen geopend! Kan nu lekker bij haar shoppen (en het eventueel in het echt zien) en dan ophalen!
    Krijg eindelijk de lace cutter!

wie wat en waar
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_84251814
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 13:06 schreef MissHobje het volgende:

[..]

wie wat en waar
    Stuur je wel een PB, weet niet of het als spam wordt gezien namelijk...
    I found myself alone,
    pi_84309793
    Hai!
    Ik was hier al eens eerder onder een andere naam, maar lang niet gepost, dus bij deze even een taartenspam:

Woah, die taart van Taartje is echt mooi in zijn eenvoud
    pi_84309884
    Die laatste is echt geweldig
    Eigenlijk zou je dr nog houten stoeltjes bij moeten knutselen
    pi_84309983
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 12:21 schreef PluisigNijntje het volgende:
    Die laatste is echt geweldig
    Eigenlijk zou je dr nog houten stoeltjes bij moeten knutselen
    Het oorspronkelijke idee was ook wat uitgebreider, met theekopjes en een leuk afgewerkt tafelkleedje enzo. Maar met die hitte van de afgelopen tijd was ik na een paar uur helemaal kriegel en vond ik het wel best
      woensdag 21 juli 2010 @ 14:28:19 #247
    244451 Carooltje79
    Papi, dame lo que quiero!
    pi_84315002
    Hoi hoi

Wat een prachtige taarten zeg!

Ik ben voor de verjaardag van mijn zoontje op zoek naar iets speciaals, hij wil graag een spongebob taart en ik heb al op internet gekeken maar kom alleen maar taarten tegen met een foto erop...
    hebben jullie nog tips of adresjes waar ik terecht kan?

Alvast bedankt!

The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
    pi_84320230
    Erg mooi en creatief Sts!
    pi_84323334
    Die tafel! Erg gaaf
    pi_84335038
    Leuk Sts! Vooral die onderste inderdaad!
    I found myself alone,
    pi_84337476
    Even een crosspost vanuit een ander topic op aanraden :
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 11:57 schreef EllaN het volgende:
    Gigantische kick!

Ik wil dit weekend Red velvet cupcakes maken met cream cheese frosting. Heeft iemand nog goede recepten? Of kan iemand verifiëren dat bovenstaand recept goed is ?
      donderdag 22 juli 2010 @ 16:40:06 #252
    244451 Carooltje79
    pi_84361268
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 14:28 schreef Carooltje79 het volgende:
    Hoi hoi

Wat een prachtige taarten zeg!

Ik ben voor de verjaardag van mijn zoontje op zoek naar iets speciaals, hij wil graag een spongebob taart en ik heb al op internet gekeken maar kom alleen maar taarten tegen met een foto erop...
    hebben jullie nog tips of adresjes waar ik terecht kan?

Alvast bedankt!

Helemaal niemand met tips???
    The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
    pi_84361695
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 16:40 schreef Carooltje79 het volgende:

[..]

Helemaal niemand met tips???
    Het is denk ik gemakkelijker als je ook even vermeldt waar je woont. .
    pi_84362612
    Danke Schön! Stom dat ik er zelf eigenlijk nooit echt tevreden over ben

Even een vraagje, ik wil graag een keer de volgende dingen proberen en daar had ik wat vraagjes bij:

- een strik: marsepein of fondant? Ik heb JEM Petal Powder Tylose om het stevig te maken. Er staat me iets van bij dat dat spul niet met alles gemengd kan worden.

- cupcakes: maken jullie die toef alleen met botercrème? Ik vind dat eigenlijk helemaal niet lekker in grotere hoeveelheden, vandaar.
    pi_84364108
    Sts, ik vind je taarten ook erg mooi geworden! Dat je er zelf niet tevreden over bent snap ik, als het je eigen taart betreft kijk je volgens mij altijd kritischer, doe ik ook.

Voor het maken van een strik zou ik fondant gebruiken. Marsepein hardt wel uit, maar dat duurt veeeel langer. Cupcakes kun je met een toef botercreme maken ja. Daar kun je natuurlijk ook chocolade, saromapoeder of één of andere essence doorheen mengen voor een smaakje als je dat lekker vindt. Er is ook Swiss merengue buttercream, dat heeft een andere structuur. Recept is online makkelijk te vinden
    pi_84364445
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 17:41 schreef Taartje het volgende:
    Sts, ik vind je taarten ook erg mooi geworden! Dat je er zelf niet tevreden over bent snap ik, als het je eigen taart betreft kijk je volgens mij altijd kritischer, doe ik ook.

Voor het maken van een strik zou ik fondant gebruiken. Marsepein hardt wel uit, maar dat duurt veeeel langer. Cupcakes kun je met een toef botercreme maken ja. Daar kun je natuurlijk ook chocolade, saromapoeder of één of andere essence doorheen mengen voor een smaakje als je dat lekker vindt. Er is ook Swiss merengue buttercream, dat heeft een andere structuur. Recept is online makkelijk te vinden
    Het is juist die dikke botersmaak/textuur die me tegenstaat, smaakjes doe ik er bij taart ook wel eens doorheen. Ik zag dat er in die meringue ook ei gaat, misschien dat ik dat lekkerder vind, ik zal het eens maken Bedankt!
    pi_84371099
    Sts, Mooie taartjes hoor. Ook ik ben over mijn eigen taarten nooit helemaal tevreden maar de klanten vaak wel en daar doe je het voor, toch?

Voor de toef op de CC's kun je ook chocolade ganache gebruiken (3 repen chocolade (naar wens melk/puur/wit smelten in 250 ml slagroom, af laten koelen en dan mengen met 250 gr roomboter)

Carooltje, Ik zag in je fobo dat je voor mij te ver uit de buurt woont maar wie weet kan iemand anders uit de omgeving Utrecht je wel verder helpen.

Zijn er hier overigens nog baksters (of meelezers) uit de omgeving Hoorn/Enkhuizen die interesse hebben in een Wilton decorater preffered vierkante bakvorm van 25x25x5cm? Ik heb die van mij ingeruild voor een PME omdat die hoger zijn.
    pi_84373941
    Dat klinkt ook goed Fijn dat er alternatieven zijn.

Nu ik toch bezig ben:
    Ik moet/mag over een paar weken een workshop geven aan een stel volwassenen. Ze weten niet vantevoren hoeveel mensen mee gaan doen (minstens 10 denk ik), wel hoeveel taart het moet opleveren (namelijk voor zo'n 80 personen ). Hun idee was dat ze eventueel dan maar met meerdere mensen aan een taart moeten werken.
    Ik was van plan kapsels (ik denk bolletjes, 20x30 is ook een optie), botercrème, een enorme berg poedersuiker, PVC buizen, wat uitstekers, pannenlikkers, mesjes en verschillende soorten vullingen en voorgekleurde fondant en marsepein mee te nemen en voor de liefhebbers ook wat foto- tutorials. Ik heb maar 1 smoother en 1 setje gereedschap Misschien dat ik die nog extra koop.

Het klinkt vrij onprofessioneel en dat is het ook. De workshop wordt gegeven op een familieweekend en ik ken ze ondertussen goed genoeg om te weten dat zorgvuldig plannen niet gaat werken , maar toch:
    Hebben jullie nog tips of waarschuwingen?
      donderdag 22 juli 2010 @ 22:01:01 #259
    255392 De_Taartjesfee
    Hoardin' like a hoarder
    pi_84374628
    Doe het niet!
    pi_84374874
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 22:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
    Doe het niet!
    Oei Helpt het als ik zeg dat het de familie van mijn vriend is en ik er geen geld voor vraag?
      donderdag 22 juli 2010 @ 22:08:17 #261
    255392 De_Taartjesfee
    Hoardin' like a hoarder
    pi_84374979
    Geef ieder z`n eigen taak, kijk of er genoeg ruimte te krijgen is en laat mensen met 2 linkerhanden de botercreme maar mixen ofzo
      donderdag 22 juli 2010 @ 22:37:47 #262
    244451 Carooltje79
    pi_84376330
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 16:48 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Het is denk ik gemakkelijker als je ook even vermeldt waar je woont. .
    Utrecht lekker centraal
      vrijdag 23 juli 2010 @ 17:38:18 #263
    255392 De_Taartjesfee
    Hoardin' like a hoarder
    pi_84405561
    Mijn score van afgelopen 2 dagen

Hello Kitty

Met bijbehorend slooptaartje

En Tinkerbell from hell Heb dat gezicht 3x opnieuw gemaakt en ze bleef uiig kijken
    pi_84405661
    Toch super leuk hoor!
    Waarvan is de 2e hello kitty gemaakt?
      vrijdag 23 juli 2010 @ 17:41:14 #265
    255392 De_Taartjesfee
    Hoardin' like a hoarder
    pi_84405681
    Dat is een spekkie
    pi_84406017
    Taartjesfee, je moet haar pupillen wat groter maken met een beetje extra zwart.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 17:50:06 #267
    255392 De_Taartjesfee
    Hoardin' like a hoarder
    pi_84406044
    Had ik geprobeerd, maar toen was het net of ze aan de crack zat
    pi_84406177

Je hebt er wat fantasie voor nodig, maar op deze manier ziet ze er niet eng of crackhoerig uit toch?
    Waar je voor moet zorgen is dat de zwarte rondjes goed in de hoeken zitten, anders kijkt ze raar en scheel
      vrijdag 23 juli 2010 @ 17:54:40 #269
    255392 De_Taartjesfee
    Hoardin' like a hoarder
    pi_84406214
    Hmja zo ziet het er wel goed uit inderdaad!
    Leermomentje voor de volgende keer
    pi_84431038
    Ik zou misschien een beetje groene of blauwe oogschaduw maken, dan heeft ze oogleden en is ze minder eng?
    Verder wel een toffe taart hoor!
      zaterdag 24 juli 2010 @ 21:29:30 #271
    7554 Spuuglokje
    Domestic Goddess
    pi_84448937
    Ik vind dat uiige juist leuk :D :@
    pi_84450950
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 21:29 schreef Spuuglokje het volgende:
    Ik vind dat uiige juist leuk :D :@
    Het is inderdaad wel grappig, maar ik weet niet of een meisje van 4 het ook zo amusant vindt :D
      zaterdag 24 juli 2010 @ 22:26:24 #273
    255392 De_Taartjesfee
    Hoardin' like a hoarder
    pi_84451172
    De jarige vond het geweldig en die zag er niets raars aan. Ik weet volgende keer wat ik anders moet doen.
    Niks dan positiefs zou ik zeggen :P
    pi_84451404
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 22:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
    De jarige vond het geweldig en die zag er niets raars aan. Ik weet volgende keer wat ik anders moet doen.
    Niks dan positiefs zou ik zeggen :P
    Toen ik dat typte dacht ik ook al; een meisje van 4 ziet natuurlijk alleen maar het feit dat het Tinkerbell is en wordt dan al blij, :P

Genoeg kritiek op je taartje dan nu :)
      zaterdag 24 juli 2010 @ 22:37:35 #275
    255392 De_Taartjesfee
    Hoardin' like a hoarder
    pi_84451617
    Inderdaad :)
    Nu alleen nog ff allemaal lovende kritieken op m`n Hello Kitty dan ben ik weer blij :P
    pi_84452212
    Daar heb ik 1 ding over te zeggen en de rest laat ik aan anderen over; je hebt dat puzzelplaatje heel netjes gedaan :) en t snoepje is leuk bedacht.
    pi_84465869
    M'n eerste, en niet bepaald traditionele, bruidstaart, met een paar cupcakes.

zondag 25 juli 2010 @ 13:59:51 #278
    271695 EP3
    Curiouser and curiouser!
    pi_84466218
    Mooi!
    "Now which way do we go?" - Dorothy Gale
    pi_84466328
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 13:59 schreef DO2 het volgende:
    Mooi!
    O+.
      zondag 25 juli 2010 @ 14:04:52 #280
    198722 Dizzy-Miss-Lizzy
    spin me around
    pi_84466414
    Mooi DaD. Wassie voor Mo? O-)
    The way you rock'n'roll
    pi_84466478
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 14:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
    Mooi DaD. Wassie voor Mo? O-)
    Nee, sigme. :P.
    pi_84467187
    Hallo!

Ik volg dit topic nou al een tijdje, en ik wordt helemaal aangestoken door jullie! Ik wil ook heel graag mooie taarten en cupcakes maken, ik heb wel een redelijk creatief brein, het nadeel is dat ik niet zo goed met m'n handen ben. Ik ben twee keer geopereerd aan mijn linkerhand, en daarbij bén ik ook nog eens links. Ik heb laatst boterkoek gemaakt, en daarna heb ik heel erg staan kneden, iets wat gewoon erg zeer deed.
    Ik ben ook een studente, waardoor ik gewoon niet zo heel veel geld heb. Ik krijg nog geen studiefinanciëring (ben een ukje van 17 :+ ). Heeft iemand tips voor mij? Hoe ik met de minste pijn (en het liefst ook zo min mogelijk geld) zo'n mooie creatie kan maken? Ik heb gelezen dat het fondant (ik houd niet van marsepein, vriendlief helaas wel) gewoon te koop is in kant en klare kleurtjes. Dat is wel fijn natuurlijk, en voor de biscuit pakken we een mixer, maar zijn er nog andere tips & tricks?

Heel veel liefs,
    Saruna.
      zondag 25 juli 2010 @ 15:00:37 #283
    255392 De_Taartjesfee
    Hoardin' like a hoarder
    pi_84468281
    Gewoon beginnen Saruna.
    Ik doe het ook grotendeels met 1 hand. Het is een kwestie van er handigheid (haha :P ) in krijgen :)

Mooi DaD!
      zondag 25 juli 2010 @ 15:23:36 #284
    255392 De_Taartjesfee
    Hoardin' like a hoarder
    pi_84469013

Ik O+ hysterisch!
    pi_84470832
    Heeft iemand hier trouwens al eens een bruidsproeverij gedaan? Zo ja, nog tips en suggesties?
    pi_84470868
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 15:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
    [ afbeelding ]
    Ik O+ hysterisch!
    O+! Alleen beetje jammere foto omdat de bovenste onscherp is..
      zondag 25 juli 2010 @ 17:01:59 #287
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_84471930
    Oooh DaD hij is weer prachtig! O+ Ik vroeg me al af hoe je het zou doen, bloemen en vogels en stippen en dan tóch jouw strakke stijl, maar zo is ie weer helemaal goed! Leuk dat de bloemen en vogels wit zijn, maakt het geheel meteen weer gestileerder O+

Oh en de hysterische cupcakes-foto laadde aanvankelijk niet! Maar ook erg leuk :D Mooie kleuren O+
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_84472996
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 13:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
    M'n eerste, en niet bepaald traditionele, bruidstaart, met een paar cupcakes.

[ afbeelding ]
    O+ ! Alweer less is more ^O^

En de cupcakes hierboven zijn ook érg leuk O+
    pi_84486947
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 15:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:
    Gewoon beginnen Saruna.
    Ik doe het ook grotendeels met 1 hand. Het is een kwestie van er handigheid (haha :P ) in krijgen :)

Mooi DaD!
    Thnx! Ik ga het gewoon proberen. Eerst maar eens wachten tot ik m'n loon binnen heb, hihi.
    Wat heb ik als beginner allemaal nodig? En kan iemand mij laten zie hoe ik die prachtige roosjes moet maken? Ik vind het echt heel mooi! :D

Liefs,
    pi_84488548
    Ik heb daar gewoon zo'n dingetje voor, geen idee hoe je het noemt, maar je drukt je marsepein/fondant erin, en dan druk je het roosje zo eruit 8-) *)
    pi_84577650
    Ik kwam dit boek tegen op Amazon, er staan echt originele dingen in! Kiek dan:

pi_84578046
    Ik wil toch eens beginnen... zo'n boltaartje lijkt me leuk, waar kan ik die vorm kopen?
      woensdag 28 juli 2010 @ 09:13:29 #293
    304935 -Miauw-
    Maar ik rook niet!
    pi_84578235
    quote:
    Op woensdag 28 juli 2010 09:00 schreef charmed_angel het volgende:
    Ik wil toch eens beginnen... zo'n boltaartje lijkt me leuk, waar kan ik die vorm kopen?
    jij ook hier *O*
    Ja gaaf hè!
    With the stars as her umbrella
    pi_84578249
    quote:
    Op woensdag 28 juli 2010 09:13 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

jij ook hier *O*
    Ja gaaf hè!
    Ja via Marlalala ben ik in dit topic terecht gekomen ;)
    pi_84578251
    quote:
    Op woensdag 28 juli 2010 09:00 schreef charmed_angel het volgende:
    In ieder geval in allerlei maten bij de IKEA, maar ik heb ze ook wel eens bij de blokker en de action zien staan geloof ik. :)
    pi_84579173
    Jup, of bij de Xenos!
    pi_84603469
    Er staat me iets van bij dat die van de Xenos niet geschikt zijn voor de oven, dus die zou je alleen kunnen gebruiken met de reeptechniek.

Niemand ervaring met een bruidsproeverij, overigens?
      woensdag 28 juli 2010 @ 21:30:52 #298
    255392 De_Taartjesfee
    Hoardin' like a hoarder
    pi_84604374
    Ik doe niet aan proeverijen. Ben bijna nog meer tijd kwijt aan het maken van die boltaartjes in tig verschillende smaken dan aan de eigenlijke taart :D
    pi_84604593
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 15:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
    [ afbeelding ]
    Ik O+ hysterisch!
    en ze waren HEERLIJK!!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
    pi_84604918
    quote:
    Op woensdag 28 juli 2010 21:30 schreef De_Taartjesfee het volgende:
    Ik doe niet aan proeverijen. Ben bijna nog meer tijd kwijt aan het maken van die boltaartjes in tig verschillende smaken dan aan de eigenlijke taart :D
    Ik heb er volgende week eentje, ook om het uiterlijk e.d. van de taart te bespreken natuurlijk, en ik wilde ze eigenlijk gewoon wat dingen 'los' laten proeven. Beetje fondant, marsepein, verschil tussen botercrème en slagroom, op die manier.

Ik weet alleen nog niet of dat een goed idee is. :+.
      woensdag 28 juli 2010 @ 21:45:09 #301
    255392 De_Taartjesfee
    Hoardin' like a hoarder
    pi_84605026
    Hmja ieder moet het natuurlijk voor zich weten..maar je hebt al genoeg werk aan zo`n taart.
    En als ze hem gevuld willen met champagnecreme kun je dat 2 keer maken, 1x om te laten proeven en 1x om te vullen..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')