quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dit is geen patat speciaal maar Poutine, een typisch Canadees snackgerecht
Waarom niet? Heeel kort wel natuurlijk net als fondant.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:21 schreef _Loki het volgende:
Nog even een keertje.
Kun je marsepein in de magnetron doen, net als fondant, om het makkelijker te bekleden?
Mijn enige probleem was dat ik het te lang had gedaan, verder wel gewoon bruikbaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:31 schreef _Loki het volgende:
Andere samenstelling, misschien gaat het mis ofzo
Iig bedankt!
Hoe groot moet de doos zijn Taartje?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:30 schreef Taartje het volgende:
Weet er iemand waar ik aan een taartdoos kan komen met een grootte van meer dan 30x30 cm? Ik heb er maar eentje nodig, dus Sligro en Hanos zijn geen optie.
http://www.thepartydecorator.nl/cursus_amerikaans.htmquote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:29 schreef Barretje80 het volgende:
hallo allemaal,
m'nen ik hebben het rare idee gekregen om onze bruidstaart zelf te gaan maken..
nou moet het natuurlijk wel een kunst-stukje worden dus willen we graag wat "training" hebben
welke workshops zijn niet te lang (max 4 avonden) en niet te duur??
Als iemand iets weet in de randstad zou dat geweldig zijn!
alvast bedankt!
Moet ie ook hoog zijn?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:30 schreef Taartje het volgende:
Poehej, ik rol mijn fondant altijd uit op een grote plastic mat van de Ikea. Soort placemat, maar dan dikker. Tegen het plakken gebruik ik een heel klein beetje crisco dat ik op de mat smeer.
_Loki, geen idee of het kan. Misschien een keer met een klein beetje proberen, om te kijken hoe de textuur verandert?
Weet er iemand waar ik aan een taartdoos kan komen met een grootte van meer dan 30x30 cm? Ik heb er maar eentje nodig, dus Sligro en Hanos zijn geen optie.
Waarom willen jullie dit doen, hoeveel ervaring heb je met bakken en voor hoeveel mensen willen jullie een taart maken? Om eerlijk te zijn zou ik het in eerste instantie afraden om zoiets zelf te gaan doen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Je wil de dagen voor de bruiloft zo weinig mogelijk stress hebben en al helemaal niet uren lang in de keuken staan.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:29 schreef Barretje80 het volgende:
nou moet het natuurlijk wel een kunst-stukje worden dus willen we graag wat "training" hebben
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:29 schreef Barretje80 het volgende:
hallo allemaal,
welke workshops zijn niet te lang (max 4 avonden) en niet te duur??
Als iemand iets weet in de randstad zou dat geweldig zijn!
alvast bedankt!
hmm.. daar heb je wel een beetje een punt.. over die stress enzo.quote:Op woensdag 16 juni 2010 07:44 schreef Zwaalie het volgende:
[..]
Waarom willen jullie dit doen, hoeveel ervaring heb je met bakken en voor hoeveel mensen willen jullie een taart maken? Om eerlijk te zijn zou ik het in eerste instantie afraden om zoiets zelf te gaan doen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Je wil de dagen voor de bruiloft zo weinig mogelijk stress hebben en al helemaal niet uren lang in de keuken staan.
mja ik ben ook erg benieuwd of het gaat lukken..quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:38 schreef Ilse86 het volgende:
Super mooie bruidstaart onder dat linkje, zeg! Helemaal mijn smaak, op de topper na dan. Hou niet zo van toppers, maar dat willen de mensen er meestal graag zelf op hebben...
Ik vind het een leuk idee om je eigen bruidstaart te maken. Dat maakt het wel extra speciaal. Ik ben nog nooit getrouwd, dus ik zou niet weten hoe stressvol het is, maar het lijkt me wel alsof je dan al overloopt met dingen die nog geregeld moeten worden. Als ik zie hoeveel tijd en concentratie ik al kwijt ben aan een 'gewoon' taartje, en hoe frustrerend dat af en toe kan zijn, lijkt me dat je dat niet echt kunt gebruiken vlak voor je bruiloft. Verder wel echt kuddo's als het je luktEn goed oefenen natuurlijk, als het toch niet zo wil lukken heb je natuurlijk wel een probleem zo vlak voor je bruiloft..
Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:13 schreef ChipsZak. het volgende:
Tvp.
Half juli volgt mijn eerste projectje![]()
.
Misschien de balletjes eerst even in de koelkast of vriezer zodat ze minder kleverig zijn?quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:53 schreef Poezebeest het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar ik heb een vraag over het maken van oreo-balls.
Deze heb ik laatst gemaakt en het ging erg goed tot het moment dat ik ze in de chocolade moest dippen. Ze wilden niet van de prikker af, wat voor één grote rotzooi zorgde. Wie o wie kan mij vertellen wat dé truc is?
Wilde bijna zeggen ''dat blauwe met die witte vlekken is mooi gelukt'' maar zag net op tijd dat het een bord wasquote:Op donderdag 17 juni 2010 14:59 schreef MissHobje het volgende:
zo pff 1e taart is af en weet nu al wat ik anders ga doen want het ziet er niet uit
[ afbeelding ]
ik alleen nog maar in deze oven gebakken en ging altijd goed. Snap niet waarom het ineens mislukt.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:09 schreef _Loki het volgende:
Kan ook aan je oven liggen, heb ik bij m'n ouders ook. Daar rijst helemaal niks in hun gare combi-oven en in m'n studentenhuis lukt het altijd in een bijna nieuwe oven.
Wat zit er op die cake-jes? En hoe maak je die kleuren? m.a.w. Wat is het precies?quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:37 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb cupcakes gedecoreerd met mijn fluff
Het is best leuk geworden, een beetje wiebelig maar ik heb dan ook geen aspiraties om ooit professional te worden
Min of meer zo, maar een minder hoog toefje en dan knalroze:
[ afbeelding ]
Confectioners sugar is inderdaad poedersuiker. Cream of tartar is wijnsteen, ik ken het alleen gemixed als wijnsteenbakpoeder maar misschien is het ook ergens los te krijgen bij Erica oid.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:07 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb een vraagje, want mijn zusje is wild van Fluff en ik wilde graag cakejes met een toefje fluff frosting maken.
Nou heb ik op de fluff website 3 recepten gevonden ( http://www.marshmallowfluff.com/pages/recipe_favorites.html ) maar ik ken twee ingrediënten niet:
- confectioners' sugar: is dit rietsuiker, poedersuiker, kristalsuiker, basterdsuiker, enz..?
- cream of tartar: wat is het en waar vind ik het?
Ik heb ook ooit ergens anders een recept gezien (er staat me vaag iets bij van het 'de leukste taarten forum', maar ik kan het niet meer terugvinden in mijn favorieten, omdat mijn laptop onverwachts is overleden
Ik heb trouwens een pot strawberry fluff staan
Ik vind het helemaal niet slecht, beter dan mijn eerste taart hoorquote:Op donderdag 17 juni 2010 14:59 schreef MissHobje het volgende:
zo pff 1e taart is af en weet nu al wat ik anders ga doen want het ziet er niet uit
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:57 schreef TheThirdMark het volgende:
Nanook --> serieus applaus.
Op deze manier hou je de eer aan jezelf en voorkom je zoveel gelazer aan het eind.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:19 schreef Breathtaking het volgende:
wat een mislukking mijn taart. Dit taarten decoreren is gewoon niet voor mij vrees ik.
Fotoquote:Op vrijdag 18 juni 2010 01:13 schreef Breathtaking het volgende:
Zal morgen een foto maken. Heb uiteindelijk maar gewoon een reep chocolade gesmolten en eroverheen gegotennu ziet ie er nog enigszins toonbaar uit. Onder die chocoladelaag zit echt de lelijkste fondantlaag ooit en het meest platte stuk biscuit
!!
Groningenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Foto
Welke regio woon je? Anders kom je hier een keertje meekijken?
Ik heb dezelfde vloeibare gebruikt voor m'n eerste taart en dat ging prima eigenlijkquote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
In de Amazing Oriental, Breathtaking? Ik zou je niet aanraden om je marsepein of fondant met die kleurstoffen te kleuren, daar zijn ze veel te vloeibaar voor! Je kunt beter gels gebruiken.
Dat is inderdaad nogal een afstand ja, jammerquote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:53 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Groningen
Ik woon naast Den Haag..beetje erg ver
Ik ben hier best nieuw in.. en ik zit rond te lezen om op te zoeken, maar dat is toch om kleur te geven voor die cakes/taarten? Hoe heten ze en waar haal je ze?quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:45 schreef MissHobje het volgende:
[ afbeelding ]
Die linker zeg maar en die paarse recht lijkt nu wel blauw! maar is echt paars
Beetje jammer wel dat zelfs m'n hartje faalde doordat er allemaal chocolade op kwamquote:
Het heet voedingsmiddelenkleurstof en is verkrijgbaar bij de verschillende websites waar ze taartspullen verkopen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:59 schreef Zealousist het volgende:
Ik ben hier best nieuw in.. en ik zit rond te lezen om op te zoeken, maar dat is toch om kleur te geven voor die cakes/taarten? Hoe heten ze en waar haal je ze?
Niet in gewone winkels?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:42 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Het heet voedingsmiddelenkleurstof en is verkrijgbaar bij de verschillende websites waar ze taartspullen verkopen.
@Breathtaking, Nog niet opgeven hoor (zeker niet als je het wel leuk vindt om te doen), al doende leert men. Je moet maar eens wat topics terugbladeren en dan kijken hoe de eerste taarten van sommige van ons eruit zagen. Die waren ook heus niet perfect.
bij een biscuit deeg (bloem, suiker, ei, bakpoeder), suiker en ei gewoon heeeeeel lang met een mixer roeren (5-10 minuten) en daarna bloem alleen zachtjes onder spatelen en direct de hete oven in, zodat het niet in elkaar kan zakken, mijn moeder beweert ook altijd dat je de zijkanten van de vorm beter niet kunt invetten, zodat het op elke plek gelijkmatig omhoog komt, en niet te veel in de oven kijken, zodat de temperatuur op peil blijftquote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:23 schreef _Loki het volgende:
Oh ik ben écht bang dat die taart van vanavond niet genoeg rijst en in elkaar zakt. De over bij m'n ouders is niet echt geweldig, cake mislukt ook vaak ><
Iemand tips om er zeker van te zijn dat ie omhoog komt?
quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:25 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Wat zit er op die cake-jes? En hoe maak je die kleuren? m.a.w. Wat is het precies?
Botercreme waarschijnlijk, en gekleurd met levensmiddelenkleurstof.quote:
Hoe smaakt botercreme eigenlijk?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:50 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Botercreme waarschijnlijk, en gekleurd met levensmiddelenkleurstof.
Voor het algehele hoe en wat zul je toch eens wat topics door moeten lezen denk ik, daar leer je meer van dan nu een standaard antwoord te geven
Het is een frosting of glazuur, ik had frosting. Er zijn verschillende recepten te vinden, de mijne was met fluff dus die kwam van de fluff website.quote:
Ik vind het eigenlijk iets te vet, ik houd van minder boter erin.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:52 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Lastig uit te leggenRomig, licht vettig, zoet
Leuk!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:32 schreef Zana het volgende:
er is nu ook een wedstrijd op de site van Libelle, dan kunnen jullie ook nog iets winnen met jullie mooie cupcake creaties
http://www.libelle.nl/201(...)t-u-onze-bakprinses/
Oeh! Waar haal jij je biscuitmix?quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:21 schreef Breathtaking het volgende:
Ik wil eigenlijk een taartje maken vandaagmaar heb dus geen biscuitmix.. Kan ik dat goed zelf maken? En zo ja, hoe? Want ik lees overal maizena enzo, wat is het, hebben ze dat bij de supermarkt
?
Ik deed een poging zelf biscuit te maken maar ik failde miserablyquote:
Deleukstetaarten?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:09 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik deed een poging zelf biscuit te maken maar ik failde miserably! Dus ik raad je aan het gewoon te bestellen
Ja of dat homebaked wat ik een paar dagen geleden postte, daar zijn de marsepein en fondant wel goedkoperquote:
Mij best!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:27 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja of dat homebaked wat ik een paar dagen geleden postte, daar zijn de marsepein en fondant wel goedkoper! Misschien kunnen we samen bestellen trouwens, kunnen we de verzendkosten delen.. Ik vind het zo zonde als ik iets wil van 13 euro en het wordt in totaal 20 puur door verzendkosten
!
Biscuitmix, zwarte en groene marsepein,quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:25 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Okay! PM'en we er verder over? Wat wil jij bestellen, alleen biscuitmix of nog meer?
Ik heb geen haast hoor, sterker nog, ik wacht sowieso liever tot de stufiquote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:31 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Biscuitmix, zwarte en groene marsepein,.
Alleen ik heb het pas half juli nodig
Oh oke, komt goed dan!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:37 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik heb geen haast hoor, sterker nog, ik wacht sowieso liever tot de stufi!
En wat ga je maken dan?
Ik vind het eigenlijk heel knap! Dat spuitwerk is nog best een hele klus, maar je hebt het best goed gedaan!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:43 schreef _Loki het volgende:
[ afbeelding ]
Ik schaam me er een beetje voor.
Maaaar het is m'n 2e pas dus ik ben er blij mee
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 23:12 schreef tessie het volgende:
Ik was het topic helemaal kwijt! Maar ik ben weer bijgelezen, en wat een mooie taarten zijn er weer voorbij gekomen zeg!![]()
En Taartje, die bruidstaart is echt superrrrmooi zeg!!
Ik heb vanavond cupcakes gemaakt, morgen wordt mijn zoontje 1 jaar, en hebben we een feestje![]()
[ afbeelding ]
Ah leukquote:Op zaterdag 19 juni 2010 23:12 schreef tessie het volgende:
Ik was het topic helemaal kwijt! Maar ik ben weer bijgelezen, en wat een mooie taarten zijn er weer voorbij gekomen zeg!![]()
En Taartje, die bruidstaart is echt superrrrmooi zeg!!
Ik heb vanavond cupcakes gemaakt, morgen wordt mijn zoontje 1 jaar, en hebben we een feestje![]()
[ afbeelding ]
Ik haal mijn kleurstoffen meestal bij de Toko. Goedkoop, kleurt ontzettend heftig en je hebt er ook nog eens ontzettend weinig van nodig.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:53 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Het is een frosting of glazuur, ik had frosting. Er zijn verschillende recepten te vinden, de mijne was met fluff dus die kwam van de fluff website.
Ik had aardbeienfluff en die is van zichzelf al roze, maar anders kun je kleurstoffen kopen, via internet of bij de Cook&Co en anders Makro of Hanos vast ook wel.
Wauw wat mooi zegquote:Op donderdag 24 juni 2010 22:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Voor m`n guppie die vandaag jarig was
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en dit deelde hij uit op school
[ afbeelding ]
Ik vierde mijn verjaardag eigenlijk niet gisteren. Volgende week zondag is mijn dochter jarig dus dan vieren we het lekker samen. (Hoef ik ook niet na te denken wat voor taart ik voor mezelf ga makenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Bedankt allemaal!
Nanook heb je wel een fijne dag gehad tussen het taarten door?
heb je al die figuurtjes zelf gemaakt?quote:Op donderdag 24 juni 2010 22:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Voor m`n guppie die vandaag jarig was
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en dit deelde hij uit op school
[ afbeelding ]
oh my wat ontzettend mooiquote:Op zaterdag 26 juni 2010 09:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hierbij de foto
[ afbeelding ]
En nu heb ik ff taartpauze
WoW!!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 09:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hierbij de foto
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 09:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hierbij de foto
[ afbeelding ]
Wow...echt een erg mooie taartquote:Op zaterdag 26 juni 2010 09:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hierbij de foto
[ afbeelding ]
Ik zou dat eerlijk gezegd niet doen hoorquote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:06 schreef Ilse86 het volgende:
Help, ik weet niet wat ik moet doen! Ik heb een keer een taart voor mijn ooms verjaardag gemaakt (het bouwvakkersdecolleté van een paar pagina's terug). Nu gaan de buren van die oom en tante, die ook op de verjaardag waren en de taart dus gezien hebben, in september trouwen en hebben ze mij gevraagd om hun bruidstaart te maken voor 50 personenVoel me natuurlijk wel een beetje vereerd, maar ik heb nog nooit in opdracht taarten gemaakt. Alle taarten die ik gemaakt heb waren cadeautjes/verrassingen voor mensen, dus als die ergens imperfecties hadden, maakte dat niet echt iets uit. Maar dit zou een betaalde opdracht worden voor een bruiloft. Daar mag dus niks aan verkeerd gaan en ik ben er (nu al) super zenuwachtig voor. Zouden jullie het wel of niet doen?
EDIT: super mooie taart hierboven trouwens! Wat een werk zeg
Kom maar langs ;-)quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:13 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
WoW!!
(als m'n zelf-bouw experiment dreigt te stranden weet ik je te vinden!)
Je kan nog even oefenenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:06 schreef Ilse86 het volgende:
Help, ik weet niet wat ik moet doen! Ik heb een keer een taart voor mijn ooms verjaardag gemaakt (het bouwvakkersdecolleté van een paar pagina's terug). Nu gaan de buren van die oom en tante, die ook op de verjaardag waren en de taart dus gezien hebben, in september trouwen en hebben ze mij gevraagd om hun bruidstaart te maken voor 50 personenVoel me natuurlijk wel een beetje vereerd, maar ik heb nog nooit in opdracht taarten gemaakt. Alle taarten die ik gemaakt heb waren cadeautjes/verrassingen voor mensen, dus als die ergens imperfecties hadden, maakte dat niet echt iets uit. Maar dit zou een betaalde opdracht worden voor een bruiloft. Daar mag dus niks aan verkeerd gaan en ik ben er (nu al) super zenuwachtig voor. Zouden jullie het wel of niet doen?
EDIT: super mooie taart hierboven trouwens! Wat een werk zeg
scrolt door de vorige topics, Dat was niet in groningen toch??quote:
Westland, naast Den Haagquote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:27 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
scrolt door de vorige topics, Dat was niet in groningen toch??
ohh, das dichtbij. vanuit m'n huisje kan ik het westland zien!quote:
Zo herkenbaar dat je dit zegt. Ik heb echt een achterlijk drukke maand achter de rug met taarten bakken en had me ook stellig voorgenomen om de hele maand juli vrij te houden (op de verjaardag van mijn eigen dochter na dan). Er is nu 1 opdracht tussendoor gekomen die ik nog heb aangenomen maar verder doe ik even helemaal niets meer tot mijn mega opdracht (voor 70 man taart makenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 01:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Netjes gemaakt Nanook!
Ik heb zojuist een bloembakstapel af gemaakt en nu ben ik er wel weer ff klaar mee hoor
Morgen foto`s
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:18 schreef Vicky het volgende:
![]()
WOW TF!
![]()
Ik ga ws. met een vriendin een taartencursus doen in oktober/november... LIjkt me superleuk!
quote:Op zondag 27 juni 2010 17:16 schreef tessie het volgende:
Oh wat knap Spuuglokje! Het is niet helemaal mijn smaak/stijl, maar vind het er echt heel kunstig en mooi strak uitzien!
quote:Op zondag 27 juni 2010 15:23 schreef Spuuglokje het volgende:
TF weer een waar kunstwerkje!![]()
![]()
Dit is mijn eindtaart geworden van de PME cursus Royal Icing. Morgen moet ik hem naar onze laatste les meenemen, en hopelijk krijg ik dan mijn certificaat!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Anders gebruik je er 100 knalgroene bij, vrolijke combi toch?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:39 schreef Taartje het volgende:
Heeft één van de meiden uit de buurt van Eindhoven heel misschien de roze cupcakepapiertjes van de Hema over, die ik mag overkopen? Ze waren rond pasen te krijgen, nu helaas niet meer. Heb binnenkort een bestelling van 210 cc's () en zou graag die papiertjes gebruiken. Maar ik heb er nog maar een stuk of 100, dus kom nog wat tekort haha!
Zijn ze helemaal roze? Of bedoel je misschien die met dat roze randje en oranje bloemetjes en rode stipjes? Van die laatstgenoemde heb ik nog 79. Maar ik woon niet in de buurt van Eindhoven...quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:39 schreef Taartje het volgende:
Heeft één van de meiden uit de buurt van Eindhoven heel misschien de roze cupcakepapiertjes van de Hema over, die ik mag overkopen? Ze waren rond pasen te krijgen, nu helaas niet meer. Heb binnenkort een bestelling van 210 cc's () en zou graag die papiertjes gebruiken. Maar ik heb er nog maar een stuk of 100, dus kom nog wat tekort haha!
Irritant he! We hebben allemaal een walk-in fridge nodig.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat een rámp, een taart decoreren met dit weer!. Hij smelt gewoon voor m'n ogen, dat heb ik nog nooit gehad!
Dit beloofd niet veel goeds voor de taart die ik morgen voor mijn dochter haar verjaardag (zondag) ga maken.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat een rámp, een taart decoreren met dit weer!. Hij smelt gewoon voor m'n ogen, dat heb ik nog nooit gehad!
Hahahaha tof! Als ik genoeg moed heb verzameld en ook een kunstwerk ga proberen te maken, wordt het een metalcakequote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:16 schreef psaexorp het volgende:
Mochten er nog metalfans zijn die graag cakejes maken -> deze is voor jullie : http://metalcakes.blogspot.com/
plus instructies natuurlijk
Hoe lang blijft zo'n taart eigenlijk goed?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:46 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Dit beloofd niet veel goeds voor de taart die ik morgen voor mijn dochter haar verjaardag (zondag) ga maken.
Ventilator erop en geen moment langer uit de koelkast dan absoluut noodzakelijk. Hij is bij mij uiteindelijk weer opgedroogd, maar het bekleden was hel. Maar de besteller was alsnog blij (en zat hardop te denken om de bakker bij wie 'ie z'n bruidstaart al had besteld maar af te zeggen).quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:46 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Dit beloofd niet veel goeds voor de taart die ik morgen voor mijn dochter haar verjaardag (zondag) ga maken.
wat een schitterende taart!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 09:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hierbij de foto
[ afbeelding ]
Nee, daarvoor schaam ik me er te erg voor.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:55 schreef Taartje het volgende:
Fijn dat het toch nog goed is gekomen met je taart! Ga je ons een foto laten zien?
Als hij maar lekker is tochquote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:01 schreef Breathtaking het volgende:
Taartje (voor zover je het een taart kunt noemen) met oreo botercreme vulling, MMF en een laag pure chocolade daar overheen. Na één hap zit je vol!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wordt dat niet erg zoet dan?quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:24 schreef PluisigNijntje het volgende:
Leuk hoor! Nog leuker zou zijn als je er de volgende keer eerst icing of marsepein onder doet in een leuk kleurtje
Ja, verschrikkelijk zoetquote:Op woensdag 7 juli 2010 14:27 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Wordt dat niet erg zoet dan?
Maar het inderdaad een leuk idee
quote:Op zondag 4 juli 2010 12:57 schreef Fiorellino het volgende:
Ik volg dit topic zo nu en het leek mij leuk om mijn eigen verjaardagstaart te maken.
Ben in augustus jarig en ik wil graag een Chanel taart maken (leek me wel geinig) zoals deze:
[ afbeelding ]
Ik heb al een paar taarten gemaakt, maar om een hele taart in kussenpatroon te maken, daar heb ik de handigheid nog niet voor. Maar misschien ben jij wel meteen handig met dat soort dingen
en
[ afbeelding ]
Nu ben ik een complete beginner, en vroeg mij af of dit een beetje te doen is?
quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:23 schreef Taartje het volgende:
Je cupcakes zijn leuk geworden LL! Mooie verjaardagstraktatie
Ik ben klaar met m'n 210 cupcakes! Pfff, wat was ik blij dat ik al een heleboel had voorbereid de afgelopen dagen. Gisteravond begonnen met bakken, vanochtend om half 8 weer verder. Nu gelukkig klaar, voor het hier écht te heet wordt om te werken. Ga vanavond wat foto's maken!
Ja, gewoon wat van Dr. Oetker citroenaroma erbij bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:11 schreef het-is-mij het volgende:
Vraagje; die botercreme vind ik niet echt lekker.
Nu lees ik heel verschillende tips om er een andere smaak aan te krijgen.
Kun je gewoon van die geur flesjes aande botercreme toevoegen die je bij de bakspullen ziet staan?
Dank je (en de rest ook voor de complimentjes)quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:23 schreef Taartje het volgende:
Je cupcakes zijn leuk geworden LL! Mooie verjaardagstraktatie
Ik ben klaar met m'n 210 cupcakes! Pfff, wat was ik blij dat ik al een heleboel had voorbereid de afgelopen dagen. Gisteravond begonnen met bakken, vanochtend om half 8 weer verder. Nu gelukkig klaar, voor het hier écht te heet wordt om te werken. Ga vanavond wat foto's maken!
Ik kan twee blikken tegelijk in m'n oven kwijt, dus 24 cupcakes. En ik heb drie blikken, dus terwijl de eerste twee staan te bakken maak ik alvast nieuw beslag en vul ik die volgende. Cupcakes klaar, eruit om af te koelen en één van de blikken meteen weer vullen met nieuw beslag. Omdat ik de fondant al had voorbereid, kon ik de cakejes zo afmaken terwijl de volgende lading stond te bakkenquote:Op donderdag 8 juli 2010 12:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hoeveel bak je er per keer dan zeg maar ? 20?
Kanonne wat een klus.. respect
en nog ff een vraagje.. het ronde van de cupcakes? met een ijsschep?![]()
quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:05 schreef Franneh het volgende:
Super leuke cupcakes Taartje
Ik heb een vraagje over wat jullie zouden doen.
Een ouder van een kindje van mijn groep (kinderdagverblijf) heeft gevraagd of ik een taart wil maken (Ze heeft ooit een taart van mij gezien die ik voor het werk had gemaakt) voor dat kindje haar verjaardag.
Nu ben ik er nog helemaal niet goed in.. ik bedoel de bekleding.
De mensen voor wie ik de taarten maak zijn er gelukkig wel tevreden mee, maar ik vraag dan ook qua bedrag niks of vrij weinig.
Na overleg met leidinggevende is dit goedgekeurd mits professioneel handelen uiteraard, maar wat als ze de taart niet mooi vind? Of niet lekker? Wat ik wel heb gezegd is dat ik nog niet super goed ben. Volgens haar maakte dat niet uit.
Hoe dan ook wil ik natuurlijk geen scheve gezichten of een vervelend contact met de ouders.
Grmbl.. ik weet het niet.
Misschien dat het dan juist wel handig is om dat eens na te tellen haha.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even een tip voor de dames die in opdracht bakken: ga vooral niet uitrekenen hoe je verhouding uitgaven/inkomsten ligt.. Ik heb sinds ik in januari ben begonnen met bakken voor anderen tweemaal zoveel uitgegeven als ontvangen.
.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even een tip voor de dames die in opdracht bakken: ga vooral niet uitrekenen hoe je verhouding uitgaven/inkomsten ligt.. Ik heb sinds ik in januari ben begonnen met bakken voor anderen tweemaal zoveel uitgegeven als ontvangen.
.
Ik gok het laatste, haha!quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:26 schreef Taartje het volgende:
Maar DaD, komt het doordat de bakkosten hoger zijn dan je verkoopprijs, of omdat je je (net als ik) niet in kan houden wanneer je alle leuke uitstekers, kleurstoffen, bakvormen en versieringen in de webshops ziet?
Nou, ik koop niet eens zo heel veel! Natuurlijk koop ik wel eens een uitsteker, maar eigenlijk nooit meer dan 1 of 2 per bestelling (en ik zie dat ik tot nu toe slechts 1 keer per maand een bestelling heb gedaan).Maar af en toe moet je gewoon dingen aanschaffen om de taart te kunnen maken die je klant wil.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:26 schreef Taartje het volgende:
Maar DaD, komt het doordat de bakkosten hoger zijn dan je verkoopprijs, of omdat je je (net als ik) niet in kan houden wanneer je alle leuke uitstekers, kleurstoffen, bakvormen en versieringen in de webshops ziet?
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:48 schreef Taartje het volgende:
Ik snap het wel hoor DaD, soms moet je gewoon investeren in je taarten om te kunnen maken wat je klanten willen. Zelf zie ik het bakken als een hobby en dat mensen willen afnemen is alleen maar fijn, omdat ik anders met zoveel taarten blijf zittenEn omdát het een hobby is, hoef je er ook niet veel aan over te houden, financieel gezien!
Mijn lief en ik zijn deze week twee jaar samen, en dat vond ik wel een reden voor taart. Lang geleden dat ik zelf één van m'n taarten heb gegeten! In het echt vind ik hem mooier dan op de foto. Hij lijkt een beetje kaal, maar in werkelijkheid valt dat wel mee!
[ afbeelding ]
Wanneer komen jullie allemaal weer eens taarten showen? Of heeft iedereen een zomerstop?
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:22 schreef LeNeHe het volgende:
Taartje en Nanook! Mooie kunstwerkjes!
Ik ga binnenkort weer eens taarten en cupcakes maken. Heb het veel te druk gehad en weinig puf. Maar een vriendin van mij heeft een webshop voor taartspullen geopend!Kan nu lekker bij haar shoppen (en het eventueel in het echt zien) en dan ophalen!
Krijg eindelijk de lace cutter!
Stuur je wel een PB, weet niet of het als spam wordt gezien namelijk...quote:
Het oorspronkelijke idee was ook wat uitgebreider, met theekopjes en een leuk afgewerkt tafelkleedje enzo. Maar met die hitte van de afgelopen tijd was ik na een paar uur helemaal kriegel en vond ik het wel bestquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:21 schreef PluisigNijntje het volgende:
Die laatste is echt geweldig![]()
Eigenlijk zou je dr nog houten stoeltjes bij moeten knutselen
quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:57 schreef EllaN het volgende:
Gigantische kick!
Ik wil dit weekend Red velvet cupcakes maken met cream cheese frosting. Heeft iemand nog goede recepten? Of kan iemand verifiëren dat bovenstaand recept goed is?
Helemaal niemand met tips???quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:28 schreef Carooltje79 het volgende:
Hoi hoi
Wat een prachtige taarten zeg!
Ik ben voor de verjaardag van mijn zoontje op zoek naar iets speciaals, hij wil graag een spongebob taart en ik heb al op internet gekeken maar kom alleen maar taarten tegen met een foto erop...
hebben jullie nog tips of adresjes waar ik terecht kan?
Alvast bedankt!
Het is denk ik gemakkelijker als je ook even vermeldt waar je woont.quote:
Het is juist die dikke botersmaak/textuur die me tegenstaat, smaakjes doe ik er bij taart ook wel eens doorheen. Ik zag dat er in die meringue ook ei gaat, misschien dat ik dat lekkerder vind, ik zal het eens makenquote:Op donderdag 22 juli 2010 17:41 schreef Taartje het volgende:
Sts, ik vind je taarten ook erg mooi geworden! Dat je er zelf niet tevreden over bent snap ik, als het je eigen taart betreft kijk je volgens mij altijd kritischer, doe ik ook.
Voor het maken van een strik zou ik fondant gebruiken. Marsepein hardt wel uit, maar dat duurt veeeel langer. Cupcakes kun je met een toef botercreme maken ja. Daar kun je natuurlijk ook chocolade, saromapoeder of één of andere essence doorheen mengen voor een smaakje als je dat lekker vindt. Er is ook Swiss merengue buttercream, dat heeft een andere structuur. Recept is online makkelijk te vinden
Utrechtquote:Op donderdag 22 juli 2010 16:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Het is denk ik gemakkelijker als je ook even vermeldt waar je woont..
Het is inderdaad wel grappig, maar ik weet niet of een meisje van 4 het ook zo amusant vindtquote:
Toen ik dat typte dacht ik ook al; een meisje van 4 ziet natuurlijk alleen maar het feit dat het Tinkerbell is en wordt dan al blij,quote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
De jarige vond het geweldig en die zag er niets raars aan. Ik weet volgende keer wat ik anders moet doen.
Niks dan positiefs zou ik zeggen
quote:Op zondag 25 juli 2010 13:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n eerste, en niet bepaald traditionele, bruidstaart, met een paar cupcakes.
[ afbeelding ]
Thnx! Ik ga het gewoon proberen. Eerst maar eens wachten tot ik m'n loon binnen heb, hihi.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Gewoon beginnen Saruna.
Ik doe het ook grotendeels met 1 hand. Het is een kwestie van er handigheid (haha) in krijgen
Mooi DaD!
jij ook hierquote:Op woensdag 28 juli 2010 09:00 schreef charmed_angel het volgende:
Ik wil toch eens beginnen... zo'n boltaartje lijkt me leuk, waar kan ik die vorm kopen?
In ieder geval in allerlei maten bij de IKEA, maar ik heb ze ook wel eens bij de blokker en de action zien staan geloof ik.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:00 schreef charmed_angel het volgende:
Ik wil toch eens beginnen... zo'n boltaartje lijkt me leuk, waar kan ik die vorm kopen?
en ze waren HEERLIJK!!quote:
Ik heb er volgende week eentje, ook om het uiterlijk e.d. van de taart te bespreken natuurlijk, en ik wilde ze eigenlijk gewoon wat dingen 'los' laten proeven. Beetje fondant, marsepein, verschil tussen botercrème en slagroom, op die manier.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:30 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik doe niet aan proeverijen. Ben bijna nog meer tijd kwijt aan het maken van die boltaartjes in tig verschillende smaken dan aan de eigenlijke taart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |