wat een schitterende taart!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 09:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hierbij de foto
[ afbeelding ]
En nu heb ik ff taartpauze
Nee, daarvoor schaam ik me er te erg voor.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:55 schreef Taartje het volgende:
Fijn dat het toch nog goed is gekomen met je taart! Ga je ons een foto laten zien?
Als hij maar lekker is tochquote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:01 schreef Breathtaking het volgende:
Taartje (voor zover je het een taart kunt noemen) met oreo botercreme vulling, MMF en een laag pure chocolade daar overheen. Na één hap zit je vol!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wordt dat niet erg zoet dan?quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:24 schreef PluisigNijntje het volgende:
Leuk hoor! Nog leuker zou zijn als je er de volgende keer eerst icing of marsepein onder doet in een leuk kleurtje
Ja, verschrikkelijk zoetquote:Op woensdag 7 juli 2010 14:27 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Wordt dat niet erg zoet dan?
Maar het inderdaad een leuk idee
quote:Op zondag 4 juli 2010 12:57 schreef Fiorellino het volgende:
Ik volg dit topic zo nu en het leek mij leuk om mijn eigen verjaardagstaart te maken.
Ben in augustus jarig en ik wil graag een Chanel taart maken (leek me wel geinig) zoals deze:
[ afbeelding ]
Ik heb al een paar taarten gemaakt, maar om een hele taart in kussenpatroon te maken, daar heb ik de handigheid nog niet voor. Maar misschien ben jij wel meteen handig met dat soort dingen
en
[ afbeelding ]
Nu ben ik een complete beginner, en vroeg mij af of dit een beetje te doen is?
quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:23 schreef Taartje het volgende:
Je cupcakes zijn leuk geworden LL! Mooie verjaardagstraktatie
Ik ben klaar met m'n 210 cupcakes! Pfff, wat was ik blij dat ik al een heleboel had voorbereid de afgelopen dagen. Gisteravond begonnen met bakken, vanochtend om half 8 weer verder. Nu gelukkig klaar, voor het hier écht te heet wordt om te werken. Ga vanavond wat foto's maken!
Ja, gewoon wat van Dr. Oetker citroenaroma erbij bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:11 schreef het-is-mij het volgende:
Vraagje; die botercreme vind ik niet echt lekker.
Nu lees ik heel verschillende tips om er een andere smaak aan te krijgen.
Kun je gewoon van die geur flesjes aande botercreme toevoegen die je bij de bakspullen ziet staan?
Dank je (en de rest ook voor de complimentjes)quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:23 schreef Taartje het volgende:
Je cupcakes zijn leuk geworden LL! Mooie verjaardagstraktatie
Ik ben klaar met m'n 210 cupcakes! Pfff, wat was ik blij dat ik al een heleboel had voorbereid de afgelopen dagen. Gisteravond begonnen met bakken, vanochtend om half 8 weer verder. Nu gelukkig klaar, voor het hier écht te heet wordt om te werken. Ga vanavond wat foto's maken!
Ik kan twee blikken tegelijk in m'n oven kwijt, dus 24 cupcakes. En ik heb drie blikken, dus terwijl de eerste twee staan te bakken maak ik alvast nieuw beslag en vul ik die volgende. Cupcakes klaar, eruit om af te koelen en één van de blikken meteen weer vullen met nieuw beslag. Omdat ik de fondant al had voorbereid, kon ik de cakejes zo afmaken terwijl de volgende lading stond te bakkenquote:Op donderdag 8 juli 2010 12:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hoeveel bak je er per keer dan zeg maar ? 20?
Kanonne wat een klus.. respect
en nog ff een vraagje.. het ronde van de cupcakes? met een ijsschep?![]()
quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:05 schreef Franneh het volgende:
Super leuke cupcakes Taartje
Ik heb een vraagje over wat jullie zouden doen.
Een ouder van een kindje van mijn groep (kinderdagverblijf) heeft gevraagd of ik een taart wil maken (Ze heeft ooit een taart van mij gezien die ik voor het werk had gemaakt) voor dat kindje haar verjaardag.
Nu ben ik er nog helemaal niet goed in.. ik bedoel de bekleding.
De mensen voor wie ik de taarten maak zijn er gelukkig wel tevreden mee, maar ik vraag dan ook qua bedrag niks of vrij weinig.
Na overleg met leidinggevende is dit goedgekeurd mits professioneel handelen uiteraard, maar wat als ze de taart niet mooi vind? Of niet lekker? Wat ik wel heb gezegd is dat ik nog niet super goed ben. Volgens haar maakte dat niet uit.
Hoe dan ook wil ik natuurlijk geen scheve gezichten of een vervelend contact met de ouders.
Grmbl.. ik weet het niet.
Misschien dat het dan juist wel handig is om dat eens na te tellen haha.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even een tip voor de dames die in opdracht bakken: ga vooral niet uitrekenen hoe je verhouding uitgaven/inkomsten ligt.. Ik heb sinds ik in januari ben begonnen met bakken voor anderen tweemaal zoveel uitgegeven als ontvangen.
.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even een tip voor de dames die in opdracht bakken: ga vooral niet uitrekenen hoe je verhouding uitgaven/inkomsten ligt.. Ik heb sinds ik in januari ben begonnen met bakken voor anderen tweemaal zoveel uitgegeven als ontvangen.
.
Ik gok het laatste, haha!quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:26 schreef Taartje het volgende:
Maar DaD, komt het doordat de bakkosten hoger zijn dan je verkoopprijs, of omdat je je (net als ik) niet in kan houden wanneer je alle leuke uitstekers, kleurstoffen, bakvormen en versieringen in de webshops ziet?
Nou, ik koop niet eens zo heel veel! Natuurlijk koop ik wel eens een uitsteker, maar eigenlijk nooit meer dan 1 of 2 per bestelling (en ik zie dat ik tot nu toe slechts 1 keer per maand een bestelling heb gedaan).Maar af en toe moet je gewoon dingen aanschaffen om de taart te kunnen maken die je klant wil.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:26 schreef Taartje het volgende:
Maar DaD, komt het doordat de bakkosten hoger zijn dan je verkoopprijs, of omdat je je (net als ik) niet in kan houden wanneer je alle leuke uitstekers, kleurstoffen, bakvormen en versieringen in de webshops ziet?
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:48 schreef Taartje het volgende:
Ik snap het wel hoor DaD, soms moet je gewoon investeren in je taarten om te kunnen maken wat je klanten willen. Zelf zie ik het bakken als een hobby en dat mensen willen afnemen is alleen maar fijn, omdat ik anders met zoveel taarten blijf zittenEn omdát het een hobby is, hoef je er ook niet veel aan over te houden, financieel gezien!
Mijn lief en ik zijn deze week twee jaar samen, en dat vond ik wel een reden voor taart. Lang geleden dat ik zelf één van m'n taarten heb gegeten! In het echt vind ik hem mooier dan op de foto. Hij lijkt een beetje kaal, maar in werkelijkheid valt dat wel mee!
[ afbeelding ]
Wanneer komen jullie allemaal weer eens taarten showen? Of heeft iedereen een zomerstop?
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:22 schreef LeNeHe het volgende:
Taartje en Nanook! Mooie kunstwerkjes!
Ik ga binnenkort weer eens taarten en cupcakes maken. Heb het veel te druk gehad en weinig puf. Maar een vriendin van mij heeft een webshop voor taartspullen geopend!Kan nu lekker bij haar shoppen (en het eventueel in het echt zien) en dan ophalen!
Krijg eindelijk de lace cutter!
Stuur je wel een PB, weet niet of het als spam wordt gezien namelijk...quote:
Het oorspronkelijke idee was ook wat uitgebreider, met theekopjes en een leuk afgewerkt tafelkleedje enzo. Maar met die hitte van de afgelopen tijd was ik na een paar uur helemaal kriegel en vond ik het wel bestquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:21 schreef PluisigNijntje het volgende:
Die laatste is echt geweldig![]()
Eigenlijk zou je dr nog houten stoeltjes bij moeten knutselen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |