abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82831397
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15
Deel 16
Deel 17
Deel 18

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!

[ Bericht 1% gewijzigd door MissHobje op 15-06-2010 13:34:46 ]
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_82831456
Laatste reactie op dvr van vorig deel:
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:23 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

dit is geen patat speciaal maar Poutine, een typisch Canadees snackgerecht
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:31:16 #3
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82831698
Vergeten deel 18 aan de OP toe te voegen

Maar dit ga ik eens even volgen (en de voorgaande 18 delen doorlezen). Ziet er allemaal prachtig uit.
pi_82831780
Ik ga eens bij Xenos kijken voor die taartendoos
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:35:10 #5
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82831836
En deel 18 staat er bij
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_82831874
sorrry thanks!!!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 15 juni 2010 @ 14:13:18 #7
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82833398
Tvp .
Half juli volgt mijn eerste projectje .
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_82833463
Ik haak weer even aan in het nieuwe deel. Morgen wederom 3 taarten bezorgen voor 2 jarigen op mijn werk dus het is weer een chaos hier in de keuken maar het schiet al aardig op.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:19:59 #9
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_82833703
Op welk materiaal rollen jullie eigenlijk fondant uit.. Als mn vriendin en ik een taart aan het maken zijn scheurt die bende altijd
pi_82833708
Ik ga morgen ergens afscheid nemen en ze verwachten allemaal taart, dus ik moet nog even aan de slag vanmiddag! Kom er alleen net achter dat m'n taartkartonnetjes op zijn...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_82833789
Nog even een keertje.
Kun je marsepein in de magnetron doen, net als fondant, om het makkelijker te bekleden?
pi_82834112
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:21 schreef _Loki het volgende:
Nog even een keertje.
Kun je marsepein in de magnetron doen, net als fondant, om het makkelijker te bekleden?
Waarom niet? Heeel kort wel natuurlijk net als fondant.
The way you rock'n'roll
pi_82834129
Poehej, ik rol mijn fondant altijd uit op een grote plastic mat van de Ikea. Soort placemat, maar dan dikker. Tegen het plakken gebruik ik een heel klein beetje crisco dat ik op de mat smeer.

_Loki, geen idee of het kan. Misschien een keer met een klein beetje proberen, om te kijken hoe de textuur verandert?

Weet er iemand waar ik aan een taartdoos kan komen met een grootte van meer dan 30x30 cm? Ik heb er maar eentje nodig, dus Sligro en Hanos zijn geen optie.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_82834138
Andere samenstelling, misschien gaat het mis ofzo
Iig bedankt!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 15 juni 2010 @ 14:31:52 #15
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82834166
Je kan er toch ook een beetje poedersuiker onder doen tegen het plakken?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_82834330
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:31 schreef _Loki het volgende:
Andere samenstelling, misschien gaat het mis ofzo
Iig bedankt!
Mijn enige probleem was dat ik het te lang had gedaan, verder wel gewoon bruikbaar.

Ik gebruik ook crisco onder het uitrollen. Als ik bloem o.i.d. gebruik heb ik al snel last van vlekken overal en nergens.
The way you rock'n'roll
pi_82834338
Ik doe het op bakpapier dat ik aan het aanrecht plak met plakband, dat werkt echt goed.
pi_82836404
tvp taart!

Be brave. Be kind.
pi_82836988
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:30 schreef Taartje het volgende:
Weet er iemand waar ik aan een taartdoos kan komen met een grootte van meer dan 30x30 cm? Ik heb er maar eentje nodig, dus Sligro en Hanos zijn geen optie.
Hoe groot moet de doos zijn Taartje?

Ze staan niet op de site maar vogens mij verkopen ze bij www.dekofun.nl ook dozen van 40x40.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_82840197
Ik moet dit gewoon een keer uitproberen. ;o Wat maken jullie toch prachtige dingen!
pi_82842355
Nanook, ik heb een taartbord van 34 cm doorsnee, dus 40x40 is genoeg Ga de site eens even goed bekijken. Dank je!

Edit: Ik heb even gekeken, maar kan ze op de site niet vinden. Tastycakes hebben ze wel, maar dan zit je direct weer aan die 5,75 verzendkosten. Misschien de Multivlaai eens binnenlopen of ze me kunnen helpen
pi_82842527
hallo allemaal,

m'n en ik hebben het rare idee gekregen om onze bruidstaart zelf te gaan maken..
nou moet het natuurlijk wel een kunst-stukje worden dus willen we graag wat "training" hebben

welke workshops zijn niet te lang (max 4 avonden) en niet te duur??

Als iemand iets weet in de randstad zou dat geweldig zijn!

alvast bedankt!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_82843707
tvp. sinds laatste topic 0 cupcakes gemaakt, maar met de zomer in aantocht hoop ik toch weer een keer cupcakes te maken. tot die tijd blijf ik even hier spieken
pi_82844102
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:29 schreef Barretje80 het volgende:
hallo allemaal,

m'n en ik hebben het rare idee gekregen om onze bruidstaart zelf te gaan maken..
nou moet het natuurlijk wel een kunst-stukje worden dus willen we graag wat "training" hebben

alvast bedankt!
http://www.thepartydecorator.nl/cursus_amerikaans.htm
zoiets?
pi_82848788
Barretje, In de Randstad (Wormer) zit ook taart op maat, het cursus zusje van de leukste taarten shop. De website is www.taartopmaat.nl dan kun je zelf even rondkijken.

Taartje, Ik bedacht me ook al dat de verzendkosten niet handig zijn als je alleen maar 1 doos nodig hebt. Je zou het wellicht ook bij een lokale bakker kunnen proberen. Als het eenmalig is willen ze je vast helpen.
pi_82861207
Ik heb een vraagje, want mijn zusje is wild van Fluff en ik wilde graag cakejes met een toefje fluff frosting maken.
Nou heb ik op de fluff website 3 recepten gevonden ( http://www.marshmallowfluff.com/pages/recipe_favorites.html ) maar ik ken twee ingrediënten niet:
- confectioners' sugar: is dit rietsuiker, poedersuiker, kristalsuiker, basterdsuiker, enz..?
- cream of tartar: wat is het en waar vind ik het?

Ik heb ook ooit ergens anders een recept gezien (er staat me vaag iets bij van het 'de leukste taarten forum', maar ik kan het niet meer terugvinden in mijn favorieten, omdat mijn laptop onverwachts is overleden

Ik heb trouwens een pot strawberry fluff staan
pi_82861283
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:30 schreef Taartje het volgende:
Poehej, ik rol mijn fondant altijd uit op een grote plastic mat van de Ikea. Soort placemat, maar dan dikker. Tegen het plakken gebruik ik een heel klein beetje crisco dat ik op de mat smeer.

_Loki, geen idee of het kan. Misschien een keer met een klein beetje proberen, om te kijken hoe de textuur verandert?

Moet ie ook hoog zijn?
De (keur)slager heeft dozen voor salades/gourmet, maar vaak met neutrale opdruk, die gaan tot 40 bij 50 ofzo. Misschien willen ze je een losse verkopen?
pi_82863777
B.ertha, ik vond op DLT alleen dit recept: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/143/Cheesy+banana+fluff/

En zoekend op het forum vond ik ook nog dat de fluff die jij hebt niet geschikt lijkt te zijn om als vulling te gebruiken omdat het in het biscuit trekt. Misschien kun je zelf de zoekfunctie nog gebruiken op het forum, ik heb alleen gezocht in de categorie bakken en vullen maar wie weet is er elders nog meer over te vinden.
pi_82867764
quote:
Waarom willen jullie dit doen, hoeveel ervaring heb je met bakken en voor hoeveel mensen willen jullie een taart maken? Om eerlijk te zijn zou ik het in eerste instantie afraden om zoiets zelf te gaan doen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Je wil de dagen voor de bruiloft zo weinig mogelijk stress hebben en al helemaal niet uren lang in de keuken staan.
pi_82878597
Taartje, bij de Hema in Vhv kun je ook taartdozen kopen voor een paar cent. Staat alleen wel een Hema logo op...
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:55:26 #31
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82880449
quote:
hallo allemaal,

alvast bedankt!

Wow leuk en gewaagd idee zeg
Kijk wel goed of het haalbaar is en je niet te veel ergenis en stress oplevert hehe.
Maar wel super stoer!

Hier heb ik eindelijk spullen in huis voor mijn 1e serieuze proef baksel, maargoed er dook ff een ander probleem op waar ik ff druk mee ben, hoop vandaag en anders vlg week iets te bakken.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_82880623
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 07:44 schreef Zwaalie het volgende:

[..]

Waarom willen jullie dit doen, hoeveel ervaring heb je met bakken en voor hoeveel mensen willen jullie een taart maken? Om eerlijk te zijn zou ik het in eerste instantie afraden om zoiets zelf te gaan doen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Je wil de dagen voor de bruiloft zo weinig mogelijk stress hebben en al helemaal niet uren lang in de keuken staan.
hmm.. daar heb je wel een beetje een punt.. over die stress enzo.
(ik zal niet gaan zeggen dat het wel mee zal vallen met die stress, het is m'n eerste bruiloft )

we vinden het gewoon een leuk idee om te doen..en ach.. we hebben nog een jaar om het te bedenken, dus er kunnen nog wel wat "cursusjes" vanaf. Veel taartjes thuis eten!
bovendien is het een leuke bezigheid voor met z'n tween

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_82885625
@Barretje80: De reden dat ik het zeg is echt niet om gemeen te doen of omdat ik denk dat je het niet kan hoor. Maar ik ben zelf getrouwd en vond het zelf fijn om me nergens druk over te hoeven maken op de dag zelf. Daarnaast heb ik een keer in opdracht een bruidstaart gemaakt, die mij wel heel veel stress heeft bezorgd (en dat was nog niet eens een hele grote of gecompliceerde). Maar ik wens jou en je verloofde veel plezier met cursussen én taartjes eten!
pi_82892685
Super mooie bruidstaart onder dat linkje, zeg! Helemaal mijn smaak, op de topper na dan. Hou niet zo van toppers, maar dat willen de mensen er meestal graag zelf op hebben...

Ik vind het een leuk idee om je eigen bruidstaart te maken. Dat maakt het wel extra speciaal. Ik ben nog nooit getrouwd, dus ik zou niet weten hoe stressvol het is, maar het lijkt me wel alsof je dan al overloopt met dingen die nog geregeld moeten worden. Als ik zie hoeveel tijd en concentratie ik al kwijt ben aan een 'gewoon' taartje, en hoe frustrerend dat af en toe kan zijn, lijkt me dat je dat niet echt kunt gebruiken vlak voor je bruiloft. Verder wel echt kuddo's als het je lukt En goed oefenen natuurlijk, als het toch niet zo wil lukken heb je natuurlijk wel een probleem zo vlak voor je bruiloft..
pi_82892931
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:38 schreef Ilse86 het volgende:
Super mooie bruidstaart onder dat linkje, zeg! Helemaal mijn smaak, op de topper na dan. Hou niet zo van toppers, maar dat willen de mensen er meestal graag zelf op hebben...

Ik vind het een leuk idee om je eigen bruidstaart te maken. Dat maakt het wel extra speciaal. Ik ben nog nooit getrouwd, dus ik zou niet weten hoe stressvol het is, maar het lijkt me wel alsof je dan al overloopt met dingen die nog geregeld moeten worden. Als ik zie hoeveel tijd en concentratie ik al kwijt ben aan een 'gewoon' taartje, en hoe frustrerend dat af en toe kan zijn, lijkt me dat je dat niet echt kunt gebruiken vlak voor je bruiloft. Verder wel echt kuddo's als het je lukt En goed oefenen natuurlijk, als het toch niet zo wil lukken heb je natuurlijk wel een probleem zo vlak voor je bruiloft..
mja ik ben ook erg benieuwd of het gaat lukken..
en.. als we hem zelf maken hoeft ie ook niet heel mooi te zijn om speciaal te zijn...
en.. naar aanleiding van het verloop van de cursussen zullen we zien of het inderdaad een haalbaar plan is

zoals eerder gezegd, het is pas over een jaar, dus ruim genoeg tijd om te oefenen! ( evt een andere bakker te vinden )

pi_82897259
Suzanne, ik weet dat ze bij de Hema taartdozen hebben, maar de grootste maat daar is 30 cm. Dat gaat helaas niet passen!

Slager is inderdaad wel een goed idee, morgen eens navragen
  woensdag 16 juni 2010 @ 19:36:53 #37
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82898421
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:13 schreef ChipsZak. het volgende:
Tvp .
Half juli volgt mijn eerste projectje .
Ik ben benieuwd
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_82901512
Er waren vandaag op mijn werk 2 collega's jarig.

De één is fan van AZ (...het is een keuze zullen we maar zeggen )

En de ander heeft liever een mooie auto om in te rijden:

Nu heeft ons bedrijf 2 vestigingen (in dezelfde straat) dus moest er voor de andere vestiging ook een klein taartje komen. Met deze combi-taart als resultaat:

De jarigen waren er blij mee...en ik eigenlijk ook wel.
pi_82902252
Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar ik heb een vraag over het maken van oreo-balls.

Deze heb ik laatst gemaakt en het ging erg goed tot het moment dat ik ze in de chocolade moest dippen. Ze wilden niet van de prikker af, wat voor één grote rotzooi zorgde. Wie o wie kan mij vertellen wat dé truc is?
pi_82906648
Geen idee Poezebeest, maar misschien de prikker een beetje invetten? Ik roep maar wat hoor!

Nanook, mooie taarten heb je weer gemaakt! Leuk ook die combinatietaart, origineel bedacht.

Ik ga morgen m'n allereerste bruidstaart maken, voor iemand hier van Fok! Heb er alle vertrouwen in, maar vind het toch wel spannend!
pi_82914536
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:53 schreef Poezebeest het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar ik heb een vraag over het maken van oreo-balls.

Deze heb ik laatst gemaakt en het ging erg goed tot het moment dat ik ze in de chocolade moest dippen. Ze wilden niet van de prikker af, wat voor één grote rotzooi zorgde. Wie o wie kan mij vertellen wat dé truc is?
Misschien de balletjes eerst even in de koelkast of vriezer zodat ze minder kleverig zijn?
pi_82917962
Mooie taarten Nanook! Ik vind de combi taart ook erg leuk geworden!

En Taartje, ik wist niet dat de grootste maar 30cm was, sorry
pi_82918312
Leuke reeks.
Who is there to harm you if you are zealous for what is good?
pi_82921093
Idd, een leuke reeks. Las hiervoor eigenlijk al mee en wil zelf toch wel eens een keer aan de slag .
Ik raad het zelf maken van de bruidstaart trouwens ook af, idd veel stress en veel tijd wat je eigenlijk goed zou kunnen gebruiken voor andere dingen (mbt dé dag).
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:26:48 #45
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82922479
Na wat geklungel met de marsepein enzo (kleuren wil nog niet zo) en eigenlijk was ik te moe.

Het idee is er
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_82922690
Ik vind ze schattig!

Nog even een vraag. Kan je van biscuitdeeg ook cupcakes maken? Ik heb morgen waarschijnlijk nog wat beslag over, waar ik cupcakes van wil maken voor een picknick. Kan dat?
pi_82923459
MissHobje, wat een mooie kleur is dat blauwgroene! Met welke kleurstof heb je dat gedaan?

_Loki, ik denk dat het best kan, maar geen idee of het ook echt lekker is. Biscuit is van zichzelf een beetje saai, mss kun je er dan nog wat smaken in verwerken in de vorm van jam o.i.d.?
pi_82925746
Ja ik wil ze wel gaan vullen ofzo, leek me ook wat lekkerder!
pi_82925800
Ik heb dat eens gedaan, met overgebleven biscuitmix, en ik zou het niet aanraden. Blegh, smakeloze hap. En het bewaart lang zo goed niet.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:38:16 #50
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82925839
Thanks
Heb trouwens mijn 1e staat ter afwerking in de koelkast staan die wil ik dus zo met marsepein gaan bekleden maar ik moet eerlijk zeggen dat zelf kleuren is me een gedoe, dat kneden is zo zwaar ( nu heb ik dus een soort reuma dus mijn handen zijn niet zo sterk) dus de volgende keer ga ik voor gekleurde marsepein denk ik.
Ik had die bloemen met een bloemen stekerdoos vol bloemen in allerlei maten gedaan, zo spaar ik ze bij elkaar want het is best prijzig allemaal.
Ga binnenkort wel even bij de groothandel kijken.
Dat recept hier in het topic van die cupcakes is trouwens een beste, niet droog, precies goed zeg maar ook handig.
Maargoed zal het resultaat straks ook laten zien natuurlijk
Heb net een eigen biscuit recept gemaakt dus heb nu 2 kleinere vormen in de oven staan, meteen maar flink bezig hehe.
En die groenige kleurstof is: Americolor nr 128 Turquoise soft gel paste is ook een website van zag ik, heb hetzelf gehaald bij tafel van 18 in utrecht
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:45:46 #51
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82926142

Die linker zeg maar en die paarse recht lijkt nu wel blauw ! maar is echt paars
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:59:51 #52
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82933036
zo pff 1e taart is af en weet nu al wat ik anders ga doen want het ziet er niet uit
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:25:17 #53
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82934281
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:59 schreef MissHobje het volgende:
zo pff 1e taart is af en weet nu al wat ik anders ga doen want het ziet er niet uit
[ afbeelding ]
Wilde bijna zeggen ''dat blauwe met die witte vlekken is mooi gelukt'' maar zag net op tijd dat het een bord was

An sich nog niet eens een heel verkeerd baksel, alleen jammer van die ''bobbels''.
pi_82934844
Ik heb cupcakes gedecoreerd met mijn fluff

Het is best leuk geworden, een beetje wiebelig maar ik heb dan ook geen aspiraties om ooit professional te worden
Min of meer zo, maar een minder hoog toefje en dan knalroze:
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:55:35 #55
268410 Sistyria
Bleed like me
pi_82935775
Nouhouuuuuuu Weer biscuit mislukt
Hij wil weer niet rijzen

(lemon curd is wel ongelooflijk lekker als vulling)
‎"Do I get a bonus if I act like I care?"
pi_82936492
Kan ook aan je oven liggen, heb ik bij m'n ouders ook. Daar rijst helemaal niks in hun gare combi-oven en in m'n studentenhuis lukt het altijd in een bijna nieuwe oven.
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:24:45 #57
268410 Sistyria
Bleed like me
pi_82937422
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:09 schreef _Loki het volgende:
Kan ook aan je oven liggen, heb ik bij m'n ouders ook. Daar rijst helemaal niks in hun gare combi-oven en in m'n studentenhuis lukt het altijd in een bijna nieuwe oven.
ik alleen nog maar in deze oven gebakken en ging altijd goed. Snap niet waarom het ineens mislukt.
‎"Do I get a bonus if I act like I care?"
pi_82937454
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:37 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb cupcakes gedecoreerd met mijn fluff

Het is best leuk geworden, een beetje wiebelig maar ik heb dan ook geen aspiraties om ooit professional te worden
Min of meer zo, maar een minder hoog toefje en dan knalroze:
[ afbeelding ]
Wat zit er op die cake-jes? En hoe maak je die kleuren? m.a.w. Wat is het precies?
pi_82939455
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 23:07 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb een vraagje, want mijn zusje is wild van Fluff en ik wilde graag cakejes met een toefje fluff frosting maken.
Nou heb ik op de fluff website 3 recepten gevonden ( http://www.marshmallowfluff.com/pages/recipe_favorites.html ) maar ik ken twee ingrediënten niet:
- confectioners' sugar: is dit rietsuiker, poedersuiker, kristalsuiker, basterdsuiker, enz..?
- cream of tartar: wat is het en waar vind ik het?

Ik heb ook ooit ergens anders een recept gezien (er staat me vaag iets bij van het 'de leukste taarten forum', maar ik kan het niet meer terugvinden in mijn favorieten, omdat mijn laptop onverwachts is overleden

Ik heb trouwens een pot strawberry fluff staan
Confectioners sugar is inderdaad poedersuiker. Cream of tartar is wijnsteen, ik ken het alleen gemixed als wijnsteenbakpoeder maar misschien is het ook ergens los te krijgen bij Erica oid.
pi_82939530
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:59 schreef MissHobje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het helemaal niet slecht, beter dan mijn eerste taart hoor ook beter dan m'n tweede overigens.
pi_82940528
Ik wil eigenlijk een taartje maken vandaag maar heb dus geen biscuitmix.. Kan ik dat goed zelf maken? En zo ja, hoe? Want ik lees overal maizena enzo, wat is het, hebben ze dat bij de supermarkt ?
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:22:45 #62
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82940565
Ik bak nooit met mix Altijd gewoon met bloem en maizena
Maizena is maiszetmeel, kun je gewoon bij de supermarkt kopen
pi_82940681
En wat voor recept gebruik jij ? Ik ga zo nog heel snel even langs de Hema om een mixer te kopen en daarna taartje maken !
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:30:03 #64
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82940833
per voorverwarmd ei (M) 30 gram bloem en 30 gram basterdsuiker. Maar van bloem neem ik dan ongeveer een kwart van het eindgewicht aan maizena ipv bloem.
Mwhuh krom uitgelegd

Dus als je 4 eieren neemt, dan 4x30= 120 gram suiker en 90 gram bloem en 30 gram maizena
Snapte?
pi_82940956
Ik snap 'm ! En hoeveel heb ik dan ongeveer nodig voor een klein boltaartje ? In een Ikea schaal.
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:37:52 #66
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82941214
2 eieren, anders heb je niks te mixen
pi_82941542
Okay ! En wat bedoel je met voorverwarmd ei ?

Dat is de laatste vraag hoor
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:46:34 #68
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82941553
Nou zal ik even een domme vraag stellen --> wtf is een voorverwarmd ei? Gewoon op kamertemperatuur of?

lol @ breathtaking --> gmta
pi_82942380
Even in een bakje warm water leggen zodat ie warmer wordt.
  donderdag 17 juni 2010 @ 18:08:55 #70
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82942556
Wat altijd doe met biscuit is een pan water laten koken op het vuur, mixer pakken.. eieren en suiker in een kom die op die pan past, en dan al mixend een minuut of 5 erop steeds even voelen hoe warm het wordt en als het een lekkere warme temp is.. dan knal ik hem over in de mixer die hem koud mixt voor me,. ongeveer 10 min.. mega luchtig en stevig dan. Klein beetje citroen sap en wat vanille erdoor en dan de bloem/maizena erdoor spatelen, in bakvorm doen ( laagje bakpapier op de bodem) echt perfecte biscuit dan.
Tijdens mixen op die pan water echt je temperatuur in de gaten houden, als het te heet wordt dan krijg je omelet
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 17 juni 2010 @ 18:40:01 #71
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82943795

en de laatste post ik maar niet, toen kon ik niet meer
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_82946251
MissHobje, ik kan je foto niet zien. Ligt aan mijn internet, maar vandaar dus dat ik er geen reactie op geef.

Vandaag de hele dag bezig geweest aan de bruidstaart. Vond het zo spannend, alle doemscenario's kwamen voorbij. UIteindelijk het eerste biscuit (30 cm) weggegooid omdat hij veel te laag was. Had de tabel van DLT gebruikt en zelfs nog een grotere hoeveelheid genomen, maar helaas. Verder is hij een kléin beetje scheef, maar daar moet ik me maar bij neerleggen. Ben zo benieuwd hoe ze hem vinden!
pi_82946434
Taartje hou jij je normaal niet aan de tabel van DLT?

Als ik me daar aan hou zijn mijn biscuits altijd laag
The way you rock'n'roll
pi_82948668
Nee, ik houd me er nooit aan. Bij een bakvorm van 15 cm gebruik ik biscuit voor een 18 cm in de tabel. Tel er altijd een paar cm bij op
pi_82949907
Helemaal geen slechte taarten hoor MissHobje. Jij mag best trots op jezelf zijn.

En Taartje, ik ben erg benieuwd naar je bruidstaart.

Ik heb vandaag een opdracht moeten weigeren. Iemand vroeg me of ik een Transformers taart wilde maken met Optimus Prime erop. Ze zei daarbij wel dat hij erg goed moest lijken want haar zoontje was erg kritisch en toen kon ik niet anders doen dan afhaken. Optimus Prime is toch een behoorlijk gedetailleerd plaatje en een icing sheet wilde ze niet. (Maar ik vond het niet leuk dat ik tegen iemand moest zeggen dat ik het niet zou kunnen. )
pi_82950125
Nou en dat dat zoontje kritisch is. Klinkt als een verwend nest
pi_82953124
Hoe lang en op welke temperatuur moet m'n bolbiscuit in de oven ?
  donderdag 17 juni 2010 @ 21:57:30 #78
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82953252
Nanook --> serieus applaus.
Op deze manier hou je de eer aan jezelf en voorkom je zoveel gelazer aan het eind.
pi_82956119
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:57 schreef TheThirdMark het volgende:
Nanook --> serieus applaus.
Op deze manier hou je de eer aan jezelf en voorkom je zoveel gelazer aan het eind.
Dank je wel, het voelde heel rot om nee te moeten verkopen maar dat deed ik inderdaad om teleurstelling (en vooral ook stress) voor mezelf te voorkomen.

Ik heb ook aangegeven dat ik wel het Transformers logo wilde maken of anders een print wilde verzorgen maar dat wilde ze niet dus toen kon ik niet anders dan nee zeggen.

@Breathtaking, Een klein bolletje moet iets meer dan een half uurtje op ongeveer 170 graden.
pi_82961428
wat een mislukking mijn taart. Dit taarten decoreren is gewoon niet voor mij vrees ik.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 00:59:38 #81
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82962673
Doe eens een foto maken, en uploaden dan.
Wil je fantastische baksel wel eens zien.
pi_82962981
Zal morgen een foto maken. Heb uiteindelijk maar gewoon een reep chocolade gesmolten en eroverheen gegoten nu ziet ie er nog enigszins toonbaar uit. Onder die chocoladelaag zit echt de lelijkste fondantlaag ooit en het meest platte stuk biscuit !!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2010 01:13:44 ]
  vrijdag 18 juni 2010 @ 01:34:35 #83
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82963291
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 00:19 schreef Breathtaking het volgende:
wat een mislukking mijn taart. Dit taarten decoreren is gewoon niet voor mij vrees ik.

Ojee ?? hoop dat het mee valt hoor, niets er irritanter dan die frustratie ervan, het moet wel leuk zijn om te doen natuurlijk
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_82967060
Vanavond aan m'n 2e dingetje beginnen, ben benieuwd.
Ik post wel weer foto's
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:55:57 #85
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82967112
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 01:13 schreef Breathtaking het volgende:
Zal morgen een foto maken. Heb uiteindelijk maar gewoon een reep chocolade gesmolten en eroverheen gegoten nu ziet ie er nog enigszins toonbaar uit. Onder die chocoladelaag zit echt de lelijkste fondantlaag ooit en het meest platte stuk biscuit !!
Foto
Welke regio woon je? Anders kom je hier een keertje meekijken?
pi_82974007
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 09:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Foto
Welke regio woon je? Anders kom je hier een keertje meekijken?
Groningen waar is hier?

En ik ga nu een foto maken!

Trouwens, voor de Groningers: Ik was net in de Oriental Supermarket en ze hadden voedselkleurstof (voor erg zachte prijsjes) en kant en klare botercreme in vijf smaken ofzo !
pi_82974095
In de Amazing Oriental, Breathtaking? Ik zou je niet aanraden om je marsepein of fondant met die kleurstoffen te kleuren, daar zijn ze veel te vloeibaar voor! Je kunt beter gels gebruiken.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:53:16 #88
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82974420
Groningen
Ik woon naast Den Haag..beetje erg ver
pi_82974600
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
In de Amazing Oriental, Breathtaking? Ik zou je niet aanraden om je marsepein of fondant met die kleurstoffen te kleuren, daar zijn ze veel te vloeibaar voor! Je kunt beter gels gebruiken.
Ik heb dezelfde vloeibare gebruikt voor m'n eerste taart en dat ging prima eigenlijk ! Maar je krijgt wel plakkerig marsepein ja, dat is waar. En ja die ja!
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:53 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Groningen
Ik woon naast Den Haag..beetje erg ver
Dat is inderdaad nogal een afstand ja, jammer !
pi_82974679
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:45 schreef MissHobje het volgende:
[ afbeelding ]
Die linker zeg maar en die paarse recht lijkt nu wel blauw ! maar is echt paars
Ik ben hier best nieuw in.. en ik zit rond te lezen om op te zoeken, maar dat is toch om kleur te geven voor die cakes/taarten? Hoe heten ze en waar haal je ze?
pi_82974762
Taartje (voor zover je het een taart kunt noemen) met oreo botercreme vulling, MMF en een laag pure chocolade daar overheen. Na één hap zit je vol !

vrijdag 18 juni 2010 @ 13:02:54 #92
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82974816
Haha ik vind hem wel cool
pi_82974939
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:02 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Haha ik vind hem wel cool
Beetje jammer wel dat zelfs m'n hartje faalde doordat er allemaal chocolade op kwam ! Maar bedankt
pi_82976835
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:59 schreef Zealousist het volgende:
Ik ben hier best nieuw in.. en ik zit rond te lezen om op te zoeken, maar dat is toch om kleur te geven voor die cakes/taarten? Hoe heten ze en waar haal je ze?
Het heet voedingsmiddelenkleurstof en is verkrijgbaar bij de verschillende websites waar ze taartspullen verkopen.

@Breathtaking, Nog niet opgeven hoor (zeker niet als je het wel leuk vindt om te doen), al doende leert men. Je moet maar eens wat topics terugbladeren en dan kijken hoe de eerste taarten van sommige van ons eruit zagen. Die waren ook heus niet perfect.
pi_82979734
Ziet er anders nog best lekker uit Breathtaking!
pi_82980291
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:42 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Het heet voedingsmiddelenkleurstof en is verkrijgbaar bij de verschillende websites waar ze taartspullen verkopen.

@Breathtaking, Nog niet opgeven hoor (zeker niet als je het wel leuk vindt om te doen), al doende leert men. Je moet maar eens wat topics terugbladeren en dan kijken hoe de eerste taarten van sommige van ons eruit zagen. Die waren ook heus niet perfect.
Niet in gewone winkels?
Bedankt voor je antwoord.
pi_82984083
er is nu ook een wedstrijd op de site van Libelle, dan kunnen jullie ook nog iets winnen met jullie mooie cupcake creaties

http://www.libelle.nl/201(...)t-u-onze-bakprinses/
  vrijdag 18 juni 2010 @ 17:14:58 #98
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82989391
Hey leuk
Ik heb een foto ingestuurd
pi_82989728
Oh ik ben écht bang dat die taart van vanavond niet genoeg rijst en in elkaar zakt. De over bij m'n ouders is niet echt geweldig, cake mislukt ook vaak ><
Iemand tips om er zeker van te zijn dat ie omhoog komt?
pi_82990012
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:23 schreef _Loki het volgende:
Oh ik ben écht bang dat die taart van vanavond niet genoeg rijst en in elkaar zakt. De over bij m'n ouders is niet echt geweldig, cake mislukt ook vaak ><
Iemand tips om er zeker van te zijn dat ie omhoog komt?
bij een biscuit deeg (bloem, suiker, ei, bakpoeder), suiker en ei gewoon heeeeeel lang met een mixer roeren (5-10 minuten) en daarna bloem alleen zachtjes onder spatelen en direct de hete oven in, zodat het niet in elkaar kan zakken, mijn moeder beweert ook altijd dat je de zijkanten van de vorm beter niet kunt invetten, zodat het op elke plek gelijkmatig omhoog komt, en niet te veel in de oven kijken, zodat de temperatuur op peil blijft

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 18-06-2010 17:51:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')