quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dit is geen patat speciaal maar Poutine, een typisch Canadees snackgerecht
Waarom niet? Heeel kort wel natuurlijk net als fondant.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:21 schreef _Loki het volgende:
Nog even een keertje.
Kun je marsepein in de magnetron doen, net als fondant, om het makkelijker te bekleden?
Mijn enige probleem was dat ik het te lang had gedaan, verder wel gewoon bruikbaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:31 schreef _Loki het volgende:
Andere samenstelling, misschien gaat het mis ofzo
Iig bedankt!
Hoe groot moet de doos zijn Taartje?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:30 schreef Taartje het volgende:
Weet er iemand waar ik aan een taartdoos kan komen met een grootte van meer dan 30x30 cm? Ik heb er maar eentje nodig, dus Sligro en Hanos zijn geen optie.
http://www.thepartydecorator.nl/cursus_amerikaans.htmquote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:29 schreef Barretje80 het volgende:
hallo allemaal,
m'nen ik hebben het rare idee gekregen om onze bruidstaart zelf te gaan maken..
nou moet het natuurlijk wel een kunst-stukje worden dus willen we graag wat "training" hebben
welke workshops zijn niet te lang (max 4 avonden) en niet te duur??
Als iemand iets weet in de randstad zou dat geweldig zijn!
alvast bedankt!
Moet ie ook hoog zijn?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:30 schreef Taartje het volgende:
Poehej, ik rol mijn fondant altijd uit op een grote plastic mat van de Ikea. Soort placemat, maar dan dikker. Tegen het plakken gebruik ik een heel klein beetje crisco dat ik op de mat smeer.
_Loki, geen idee of het kan. Misschien een keer met een klein beetje proberen, om te kijken hoe de textuur verandert?
Weet er iemand waar ik aan een taartdoos kan komen met een grootte van meer dan 30x30 cm? Ik heb er maar eentje nodig, dus Sligro en Hanos zijn geen optie.
Waarom willen jullie dit doen, hoeveel ervaring heb je met bakken en voor hoeveel mensen willen jullie een taart maken? Om eerlijk te zijn zou ik het in eerste instantie afraden om zoiets zelf te gaan doen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Je wil de dagen voor de bruiloft zo weinig mogelijk stress hebben en al helemaal niet uren lang in de keuken staan.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:29 schreef Barretje80 het volgende:
nou moet het natuurlijk wel een kunst-stukje worden dus willen we graag wat "training" hebben
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:29 schreef Barretje80 het volgende:
hallo allemaal,
welke workshops zijn niet te lang (max 4 avonden) en niet te duur??
Als iemand iets weet in de randstad zou dat geweldig zijn!
alvast bedankt!
hmm.. daar heb je wel een beetje een punt.. over die stress enzo.quote:Op woensdag 16 juni 2010 07:44 schreef Zwaalie het volgende:
[..]
Waarom willen jullie dit doen, hoeveel ervaring heb je met bakken en voor hoeveel mensen willen jullie een taart maken? Om eerlijk te zijn zou ik het in eerste instantie afraden om zoiets zelf te gaan doen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Je wil de dagen voor de bruiloft zo weinig mogelijk stress hebben en al helemaal niet uren lang in de keuken staan.
mja ik ben ook erg benieuwd of het gaat lukken..quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:38 schreef Ilse86 het volgende:
Super mooie bruidstaart onder dat linkje, zeg! Helemaal mijn smaak, op de topper na dan. Hou niet zo van toppers, maar dat willen de mensen er meestal graag zelf op hebben...
Ik vind het een leuk idee om je eigen bruidstaart te maken. Dat maakt het wel extra speciaal. Ik ben nog nooit getrouwd, dus ik zou niet weten hoe stressvol het is, maar het lijkt me wel alsof je dan al overloopt met dingen die nog geregeld moeten worden. Als ik zie hoeveel tijd en concentratie ik al kwijt ben aan een 'gewoon' taartje, en hoe frustrerend dat af en toe kan zijn, lijkt me dat je dat niet echt kunt gebruiken vlak voor je bruiloft. Verder wel echt kuddo's als het je luktEn goed oefenen natuurlijk, als het toch niet zo wil lukken heb je natuurlijk wel een probleem zo vlak voor je bruiloft..
Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:13 schreef ChipsZak. het volgende:
Tvp.
Half juli volgt mijn eerste projectje![]()
.
Misschien de balletjes eerst even in de koelkast of vriezer zodat ze minder kleverig zijn?quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:53 schreef Poezebeest het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar ik heb een vraag over het maken van oreo-balls.
Deze heb ik laatst gemaakt en het ging erg goed tot het moment dat ik ze in de chocolade moest dippen. Ze wilden niet van de prikker af, wat voor één grote rotzooi zorgde. Wie o wie kan mij vertellen wat dé truc is?
Wilde bijna zeggen ''dat blauwe met die witte vlekken is mooi gelukt'' maar zag net op tijd dat het een bord wasquote:Op donderdag 17 juni 2010 14:59 schreef MissHobje het volgende:
zo pff 1e taart is af en weet nu al wat ik anders ga doen want het ziet er niet uit
[ afbeelding ]
ik alleen nog maar in deze oven gebakken en ging altijd goed. Snap niet waarom het ineens mislukt.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:09 schreef _Loki het volgende:
Kan ook aan je oven liggen, heb ik bij m'n ouders ook. Daar rijst helemaal niks in hun gare combi-oven en in m'n studentenhuis lukt het altijd in een bijna nieuwe oven.
Wat zit er op die cake-jes? En hoe maak je die kleuren? m.a.w. Wat is het precies?quote:Op donderdag 17 juni 2010 15:37 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb cupcakes gedecoreerd met mijn fluff
Het is best leuk geworden, een beetje wiebelig maar ik heb dan ook geen aspiraties om ooit professional te worden
Min of meer zo, maar een minder hoog toefje en dan knalroze:
[ afbeelding ]
Confectioners sugar is inderdaad poedersuiker. Cream of tartar is wijnsteen, ik ken het alleen gemixed als wijnsteenbakpoeder maar misschien is het ook ergens los te krijgen bij Erica oid.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:07 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb een vraagje, want mijn zusje is wild van Fluff en ik wilde graag cakejes met een toefje fluff frosting maken.
Nou heb ik op de fluff website 3 recepten gevonden ( http://www.marshmallowfluff.com/pages/recipe_favorites.html ) maar ik ken twee ingrediënten niet:
- confectioners' sugar: is dit rietsuiker, poedersuiker, kristalsuiker, basterdsuiker, enz..?
- cream of tartar: wat is het en waar vind ik het?
Ik heb ook ooit ergens anders een recept gezien (er staat me vaag iets bij van het 'de leukste taarten forum', maar ik kan het niet meer terugvinden in mijn favorieten, omdat mijn laptop onverwachts is overleden
Ik heb trouwens een pot strawberry fluff staan
Ik vind het helemaal niet slecht, beter dan mijn eerste taart hoorquote:Op donderdag 17 juni 2010 14:59 schreef MissHobje het volgende:
zo pff 1e taart is af en weet nu al wat ik anders ga doen want het ziet er niet uit
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:57 schreef TheThirdMark het volgende:
Nanook --> serieus applaus.
Op deze manier hou je de eer aan jezelf en voorkom je zoveel gelazer aan het eind.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:19 schreef Breathtaking het volgende:
wat een mislukking mijn taart. Dit taarten decoreren is gewoon niet voor mij vrees ik.
Fotoquote:Op vrijdag 18 juni 2010 01:13 schreef Breathtaking het volgende:
Zal morgen een foto maken. Heb uiteindelijk maar gewoon een reep chocolade gesmolten en eroverheen gegotennu ziet ie er nog enigszins toonbaar uit. Onder die chocoladelaag zit echt de lelijkste fondantlaag ooit en het meest platte stuk biscuit
!!
Groningenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Foto
Welke regio woon je? Anders kom je hier een keertje meekijken?
Ik heb dezelfde vloeibare gebruikt voor m'n eerste taart en dat ging prima eigenlijkquote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
In de Amazing Oriental, Breathtaking? Ik zou je niet aanraden om je marsepein of fondant met die kleurstoffen te kleuren, daar zijn ze veel te vloeibaar voor! Je kunt beter gels gebruiken.
Dat is inderdaad nogal een afstand ja, jammerquote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:53 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Groningen
Ik woon naast Den Haag..beetje erg ver
Ik ben hier best nieuw in.. en ik zit rond te lezen om op te zoeken, maar dat is toch om kleur te geven voor die cakes/taarten? Hoe heten ze en waar haal je ze?quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:45 schreef MissHobje het volgende:
[ afbeelding ]
Die linker zeg maar en die paarse recht lijkt nu wel blauw! maar is echt paars
Beetje jammer wel dat zelfs m'n hartje faalde doordat er allemaal chocolade op kwamquote:
Het heet voedingsmiddelenkleurstof en is verkrijgbaar bij de verschillende websites waar ze taartspullen verkopen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:59 schreef Zealousist het volgende:
Ik ben hier best nieuw in.. en ik zit rond te lezen om op te zoeken, maar dat is toch om kleur te geven voor die cakes/taarten? Hoe heten ze en waar haal je ze?
Niet in gewone winkels?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:42 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Het heet voedingsmiddelenkleurstof en is verkrijgbaar bij de verschillende websites waar ze taartspullen verkopen.
@Breathtaking, Nog niet opgeven hoor (zeker niet als je het wel leuk vindt om te doen), al doende leert men. Je moet maar eens wat topics terugbladeren en dan kijken hoe de eerste taarten van sommige van ons eruit zagen. Die waren ook heus niet perfect.
bij een biscuit deeg (bloem, suiker, ei, bakpoeder), suiker en ei gewoon heeeeeel lang met een mixer roeren (5-10 minuten) en daarna bloem alleen zachtjes onder spatelen en direct de hete oven in, zodat het niet in elkaar kan zakken, mijn moeder beweert ook altijd dat je de zijkanten van de vorm beter niet kunt invetten, zodat het op elke plek gelijkmatig omhoog komt, en niet te veel in de oven kijken, zodat de temperatuur op peil blijftquote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:23 schreef _Loki het volgende:
Oh ik ben écht bang dat die taart van vanavond niet genoeg rijst en in elkaar zakt. De over bij m'n ouders is niet echt geweldig, cake mislukt ook vaak ><
Iemand tips om er zeker van te zijn dat ie omhoog komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |