abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82861207
Ik heb een vraagje, want mijn zusje is wild van Fluff en ik wilde graag cakejes met een toefje fluff frosting maken.
Nou heb ik op de fluff website 3 recepten gevonden ( http://www.marshmallowfluff.com/pages/recipe_favorites.html ) maar ik ken twee ingrediënten niet:
- confectioners' sugar: is dit rietsuiker, poedersuiker, kristalsuiker, basterdsuiker, enz..?
- cream of tartar: wat is het en waar vind ik het?

Ik heb ook ooit ergens anders een recept gezien (er staat me vaag iets bij van het 'de leukste taarten forum', maar ik kan het niet meer terugvinden in mijn favorieten, omdat mijn laptop onverwachts is overleden

Ik heb trouwens een pot strawberry fluff staan
pi_82861283
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:30 schreef Taartje het volgende:
Poehej, ik rol mijn fondant altijd uit op een grote plastic mat van de Ikea. Soort placemat, maar dan dikker. Tegen het plakken gebruik ik een heel klein beetje crisco dat ik op de mat smeer.

_Loki, geen idee of het kan. Misschien een keer met een klein beetje proberen, om te kijken hoe de textuur verandert?

Weet er iemand waar ik aan een taartdoos kan komen met een grootte van meer dan 30x30 cm? Ik heb er maar eentje nodig, dus Sligro en Hanos zijn geen optie.
Moet ie ook hoog zijn?
De (keur)slager heeft dozen voor salades/gourmet, maar vaak met neutrale opdruk, die gaan tot 40 bij 50 ofzo. Misschien willen ze je een losse verkopen?
pi_82863777
B.ertha, ik vond op DLT alleen dit recept: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/143/Cheesy+banana+fluff/

En zoekend op het forum vond ik ook nog dat de fluff die jij hebt niet geschikt lijkt te zijn om als vulling te gebruiken omdat het in het biscuit trekt. Misschien kun je zelf de zoekfunctie nog gebruiken op het forum, ik heb alleen gezocht in de categorie bakken en vullen maar wie weet is er elders nog meer over te vinden.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_82867764
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:29 schreef Barretje80 het volgende:
m'n en ik hebben het rare idee gekregen om onze bruidstaart zelf te gaan maken..
nou moet het natuurlijk wel een kunst-stukje worden dus willen we graag wat "training" hebben
Waarom willen jullie dit doen, hoeveel ervaring heb je met bakken en voor hoeveel mensen willen jullie een taart maken? Om eerlijk te zijn zou ik het in eerste instantie afraden om zoiets zelf te gaan doen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Je wil de dagen voor de bruiloft zo weinig mogelijk stress hebben en al helemaal niet uren lang in de keuken staan.
pi_82878597
Taartje, bij de Hema in Vhv kun je ook taartdozen kopen voor een paar cent. Staat alleen wel een Hema logo op...
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:55:26 #31
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82880449
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:29 schreef Barretje80 het volgende:
hallo allemaal,

m'n en ik hebben het rare idee gekregen om onze bruidstaart zelf te gaan maken..
nou moet het natuurlijk wel een kunst-stukje worden dus willen we graag wat "training" hebben

welke workshops zijn niet te lang (max 4 avonden) en niet te duur??

Als iemand iets weet in de randstad zou dat geweldig zijn!

alvast bedankt!

Wow leuk en gewaagd idee zeg
Kijk wel goed of het haalbaar is en je niet te veel ergenis en stress oplevert hehe.
Maar wel super stoer!

Hier heb ik eindelijk spullen in huis voor mijn 1e serieuze proef baksel, maargoed er dook ff een ander probleem op waar ik ff druk mee ben, hoop vandaag en anders vlg week iets te bakken.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_82880623
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 07:44 schreef Zwaalie het volgende:

[..]

Waarom willen jullie dit doen, hoeveel ervaring heb je met bakken en voor hoeveel mensen willen jullie een taart maken? Om eerlijk te zijn zou ik het in eerste instantie afraden om zoiets zelf te gaan doen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Je wil de dagen voor de bruiloft zo weinig mogelijk stress hebben en al helemaal niet uren lang in de keuken staan.
hmm.. daar heb je wel een beetje een punt.. over die stress enzo.
(ik zal niet gaan zeggen dat het wel mee zal vallen met die stress, het is m'n eerste bruiloft )

we vinden het gewoon een leuk idee om te doen..en ach.. we hebben nog een jaar om het te bedenken, dus er kunnen nog wel wat "cursusjes" vanaf. Veel taartjes thuis eten!
bovendien is het een leuke bezigheid voor met z'n tween

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_82885625
@Barretje80: De reden dat ik het zeg is echt niet om gemeen te doen of omdat ik denk dat je het niet kan hoor. Maar ik ben zelf getrouwd en vond het zelf fijn om me nergens druk over te hoeven maken op de dag zelf. Daarnaast heb ik een keer in opdracht een bruidstaart gemaakt, die mij wel heel veel stress heeft bezorgd (en dat was nog niet eens een hele grote of gecompliceerde). Maar ik wens jou en je verloofde veel plezier met cursussen én taartjes eten!
pi_82892685
Super mooie bruidstaart onder dat linkje, zeg! Helemaal mijn smaak, op de topper na dan. Hou niet zo van toppers, maar dat willen de mensen er meestal graag zelf op hebben...

Ik vind het een leuk idee om je eigen bruidstaart te maken. Dat maakt het wel extra speciaal. Ik ben nog nooit getrouwd, dus ik zou niet weten hoe stressvol het is, maar het lijkt me wel alsof je dan al overloopt met dingen die nog geregeld moeten worden. Als ik zie hoeveel tijd en concentratie ik al kwijt ben aan een 'gewoon' taartje, en hoe frustrerend dat af en toe kan zijn, lijkt me dat je dat niet echt kunt gebruiken vlak voor je bruiloft. Verder wel echt kuddo's als het je lukt En goed oefenen natuurlijk, als het toch niet zo wil lukken heb je natuurlijk wel een probleem zo vlak voor je bruiloft..
pi_82892931
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:38 schreef Ilse86 het volgende:
Super mooie bruidstaart onder dat linkje, zeg! Helemaal mijn smaak, op de topper na dan. Hou niet zo van toppers, maar dat willen de mensen er meestal graag zelf op hebben...

Ik vind het een leuk idee om je eigen bruidstaart te maken. Dat maakt het wel extra speciaal. Ik ben nog nooit getrouwd, dus ik zou niet weten hoe stressvol het is, maar het lijkt me wel alsof je dan al overloopt met dingen die nog geregeld moeten worden. Als ik zie hoeveel tijd en concentratie ik al kwijt ben aan een 'gewoon' taartje, en hoe frustrerend dat af en toe kan zijn, lijkt me dat je dat niet echt kunt gebruiken vlak voor je bruiloft. Verder wel echt kuddo's als het je lukt En goed oefenen natuurlijk, als het toch niet zo wil lukken heb je natuurlijk wel een probleem zo vlak voor je bruiloft..
mja ik ben ook erg benieuwd of het gaat lukken..
en.. als we hem zelf maken hoeft ie ook niet heel mooi te zijn om speciaal te zijn...
en.. naar aanleiding van het verloop van de cursussen zullen we zien of het inderdaad een haalbaar plan is

zoals eerder gezegd, het is pas over een jaar, dus ruim genoeg tijd om te oefenen! ( evt een andere bakker te vinden )

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_82897259
Suzanne, ik weet dat ze bij de Hema taartdozen hebben, maar de grootste maat daar is 30 cm. Dat gaat helaas niet passen!

Slager is inderdaad wel een goed idee, morgen eens navragen
A balanced diet is a cookie in each hand
  woensdag 16 juni 2010 @ 19:36:53 #37
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82898421
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:13 schreef ChipsZak. het volgende:
Tvp .
Half juli volgt mijn eerste projectje .
Ik ben benieuwd
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_82901512
Er waren vandaag op mijn werk 2 collega's jarig.

De één is fan van AZ (...het is een keuze zullen we maar zeggen )

En de ander heeft liever een mooie auto om in te rijden:

Nu heeft ons bedrijf 2 vestigingen (in dezelfde straat) dus moest er voor de andere vestiging ook een klein taartje komen. Met deze combi-taart als resultaat:

De jarigen waren er blij mee...en ik eigenlijk ook wel.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_82902252
Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar ik heb een vraag over het maken van oreo-balls.

Deze heb ik laatst gemaakt en het ging erg goed tot het moment dat ik ze in de chocolade moest dippen. Ze wilden niet van de prikker af, wat voor één grote rotzooi zorgde. Wie o wie kan mij vertellen wat dé truc is?
pi_82906648
Geen idee Poezebeest, maar misschien de prikker een beetje invetten? Ik roep maar wat hoor!

Nanook, mooie taarten heb je weer gemaakt! Leuk ook die combinatietaart, origineel bedacht.

Ik ga morgen m'n allereerste bruidstaart maken, voor iemand hier van Fok! Heb er alle vertrouwen in, maar vind het toch wel spannend!
pi_82914536
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:53 schreef Poezebeest het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar ik heb een vraag over het maken van oreo-balls.

Deze heb ik laatst gemaakt en het ging erg goed tot het moment dat ik ze in de chocolade moest dippen. Ze wilden niet van de prikker af, wat voor één grote rotzooi zorgde. Wie o wie kan mij vertellen wat dé truc is?
Misschien de balletjes eerst even in de koelkast of vriezer zodat ze minder kleverig zijn?
pi_82917962
Mooie taarten Nanook! Ik vind de combi taart ook erg leuk geworden!

En Taartje, ik wist niet dat de grootste maar 30cm was, sorry
pi_82918312
Leuke reeks.
Who is there to harm you if you are zealous for what is good?
pi_82921093
Idd, een leuke reeks. Las hiervoor eigenlijk al mee en wil zelf toch wel eens een keer aan de slag .
Ik raad het zelf maken van de bruidstaart trouwens ook af, idd veel stress en veel tijd wat je eigenlijk goed zou kunnen gebruiken voor andere dingen (mbt dé dag).
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:26:48 #45
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82922479
Na wat geklungel met de marsepein enzo (kleuren wil nog niet zo) en eigenlijk was ik te moe.

Het idee is er
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_82922690
Ik vind ze schattig!

Nog even een vraag. Kan je van biscuitdeeg ook cupcakes maken? Ik heb morgen waarschijnlijk nog wat beslag over, waar ik cupcakes van wil maken voor een picknick. Kan dat?
pi_82923459
MissHobje, wat een mooie kleur is dat blauwgroene! Met welke kleurstof heb je dat gedaan?

_Loki, ik denk dat het best kan, maar geen idee of het ook echt lekker is. Biscuit is van zichzelf een beetje saai, mss kun je er dan nog wat smaken in verwerken in de vorm van jam o.i.d.?
pi_82925746
Ja ik wil ze wel gaan vullen ofzo, leek me ook wat lekkerder!
pi_82925800
Ik heb dat eens gedaan, met overgebleven biscuitmix, en ik zou het niet aanraden. Blegh, smakeloze hap. En het bewaart lang zo goed niet.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:38:16 #50
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82925839
Thanks
Heb trouwens mijn 1e staat ter afwerking in de koelkast staan die wil ik dus zo met marsepein gaan bekleden maar ik moet eerlijk zeggen dat zelf kleuren is me een gedoe, dat kneden is zo zwaar ( nu heb ik dus een soort reuma dus mijn handen zijn niet zo sterk) dus de volgende keer ga ik voor gekleurde marsepein denk ik.
Ik had die bloemen met een bloemen stekerdoos vol bloemen in allerlei maten gedaan, zo spaar ik ze bij elkaar want het is best prijzig allemaal.
Ga binnenkort wel even bij de groothandel kijken.
Dat recept hier in het topic van die cupcakes is trouwens een beste, niet droog, precies goed zeg maar ook handig.
Maargoed zal het resultaat straks ook laten zien natuurlijk
Heb net een eigen biscuit recept gemaakt dus heb nu 2 kleinere vormen in de oven staan, meteen maar flink bezig hehe.
En die groenige kleurstof is: Americolor nr 128 Turquoise soft gel paste is ook een website van zag ik, heb hetzelf gehaald bij tafel van 18 in utrecht
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')