Ligt er aan waar je 'm mee gevuld hebt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:18 schreef ChipsZak. het volgende:
Oke, ik weet dat ik veel vragen stelen dit is misschien een stomme,
maar;
hoe lang kan zo'n klein boltaartje (bv. zo'n lieveheersbeest taartje) buiten een koelkast? Ik kan zeker niet 2,5 uur reizen met zo'n ding in een taartdoos hm?
Nouja, ik zou het dan volgens zo'n how-to ding doen (want ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring, op simpele cupcakes na, met taartjes maken) en die zegt:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je 'm mee gevuld hebt.
Kies voor een vulling die je buiten de koelkast kan bewaren en er is geen probleem.
Maar slagroom & room moeten zeker wel in de koelkast?quote:Dit is de bedoeling. We nemen de slagroom, die verstevigd is, en een lekkere klodder room erin, en dan voorzichtig de room naar de buitenkanten toe, van beneden naar boven, van het midden naar boven uitsmeren.
Ahja! En er wordt niks voorverwarmd?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik bak zo`n klein bolletje biscuit 32 minutn op 18o graden.
Afsmeren betekent helemaal besmeren met een mengsel van 1:1 roomboter en poedersuiker.
Als j vult met jam en chocopasta kan dat gewoon mee in de trein
En 2 a 3 keer doorsnijden moet wel lukken ja
Oh da's handig! Ik wilde het ergens halverwege juli/eind juli maken eigenlijkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
laagje kersenjam, laagje witte chocopaste. Niks meer, niks minder.
En het is heel makkelijk, gewoon een kwestie van doen.
Wanneer wil je hem gaan maken? Ik heb toevallig een bolletje staan om te decoreren, kan wel stap voor stap foto`s maken eventueel? Wordt wel vanavond
Bedankt! [Ook voor die andere link!]quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=943002
Dit is misschien ook een goede link!
Dank je welquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:05 schreef Taartje het volgende:
Ik vind vooral die van Grolsch erg mooi geworden!Heb je die letters helemaal met de hand utigesneden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |