abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82488959
Laat maar zitten, het lijstje van dingen die ik online zou willen bestellen was alweer zo gegroeid, dat ik dat maar heb gedaan...
A balanced diet is a cookie in each hand
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 12:18:16 #202
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82489237
Oke, ik weet dat ik veel vragen stel en dit is misschien een stomme, maar;

hoe lang kan zo'n klein boltaartje (bv. zo'n lieveheersbeest taartje) buiten een koelkast? Ik kan zeker niet 2,5 uur reizen met zo'n ding in een taartdoos hm?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:19:19 #203
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_82489285
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:18 schreef ChipsZak. het volgende:
Oke, ik weet dat ik veel vragen stel en dit is misschien een stomme, maar;

hoe lang kan zo'n klein boltaartje (bv. zo'n lieveheersbeest taartje) buiten een koelkast? Ik kan zeker niet 2,5 uur reizen met zo'n ding in een taartdoos hm?
Ligt er aan waar je 'm mee gevuld hebt.
Kies voor een vulling die je buiten de koelkast kan bewaren en er is geen probleem.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 12:33:47 #204
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82489900
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ligt er aan waar je 'm mee gevuld hebt.
Kies voor een vulling die je buiten de koelkast kan bewaren en er is geen probleem.
Nouja, ik zou het dan volgens zo'n how-to ding doen (want ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring, op simpele cupcakes na, met taartjes maken) en die zegt:
quote:
Dit is de bedoeling. We nemen de slagroom, die verstevigd is, en een lekkere klodder room erin, en dan voorzichtig de room naar de buitenkanten toe, van beneden naar boven, van het midden naar boven uitsmeren.
Maar slagroom & room moeten zeker wel in de koelkast?

En het filmpje doet het al niet, dus ik vind het extra lastig,
http://www.teleac.nl/beeldbank/clip/t20091104_boltaart01
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_82490136
Ah, de Petra van Achtien-manier. Volgens mij is het gemakkelijker om gewoon een kapsel te bakken in een bolvorm en die te vullen door 'm door te snijden. Als je dat dan niet met slagroom doet, kun je 'm prima een paar uur in de trein meenemen. Desnoods, mocht het een heel warme dag blijken, doe je de doos in een koeltas en leg je er wat koelelementen omheen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 12:45:29 #206
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82490418
Kapsel is gewoon dat biscuit?
Alleen daar dan de hele boltaart van maken, zegmaar? Of zeg ik nu iets stoms & bedoel je dat niet?
pi_82490649
Het kapsel is inderdaad dat biscuit. Je maakt beslag, van biscuitmix of from scratch, doet dat in de bolvorm en zet die in de oven. Eruit halen, omkeren, doorsnijden, vulling ertussen doen, afsmeren met botercrème, bekleden met marsepein of fondant.

Moet je alleen dus wel een bolvorm hebben die in de oven kan. Als je een Blanda koopt bij IKEA (rvs), dan zit je goed.
pi_82490766
Wat een rare manier! valt dat niet heel erg uit elkaar als je het gaat snijden ofzo?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 12:56:10 #209
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82490871
Ah, dat klinkt wel handig.

Nog een klein vraagje dan: de oven, op welke temperatuur moet die voorverwarmd (en hoe lang) en op wat voor temperatuur moet zo'n taartje? Want dat heb ik nog niet gezien in de dingetjes die ik heb bekeken.

En dat afsmeren met botercrème, wat smeer je precies af?
Als ik het goed heb moet er wel een paar cm tussen de lagen vulling zitten ofniet? Want ik kan hem toch wel 2 a 3 keer horizontaal doorsnijden op verschillende plekken?

Hmm.. nu ik dit zo typ snap ik het toch niet helemaal denk ik, want blijft die biscuit dan weer aan elkaar 'plakken' als je het afkleed?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:00:15 #210
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82491076
Ik bak zo`n klein bolletje biscuit 32 minutn op 18o graden.
Afsmeren betekent helemaal besmeren met een mengsel van 1:1 roomboter en poedersuiker.
Als j vult met jam en chocopasta kan dat gewoon mee in de trein
En 2 a 3 keer doorsnijden moet wel lukken ja
I`m not weird. I`m limited edition.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 13:02:18 #211
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82491174
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik bak zo`n klein bolletje biscuit 32 minutn op 18o graden.
Afsmeren betekent helemaal besmeren met een mengsel van 1:1 roomboter en poedersuiker.
Als j vult met jam en chocopasta kan dat gewoon mee in de trein
En 2 a 3 keer doorsnijden moet wel lukken ja
Ahja! En er wordt niks voorverwarmd?
Chocopasta, . Gewoon chocopasta-chocopasta? En dan een mix van jam met dat?

Hmm.. ik ben bang dat het misschien toch niet zo makkelijk voor me is als het lijkt, .
pi_82491255
Recept, inclusief oventijden en -temperaturen:

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2/Basisbiscuit/

Een howto voor het bakken, vullen, afsmeren en bekleden (waarbij je het eerste gedeelte vervangt door het recept hierboven, en je in plaats van een ronde vorm een bolvorm gebruikt):

http://www.keetie.com/pageID_6812821.html

Als je dan nog vragen hebt, roep je maar! .
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:04:38 #213
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82491298
laagje kersenjam, laagje witte chocopaste. Niks meer, niks minder.
En het is heel makkelijk, gewoon een kwestie van doen.
Wanneer wil je hem gaan maken? Ik heb toevallig een bolletje staan om te decoreren, kan wel stap voor stap foto`s maken eventueel? Wordt wel vanavond
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_82491339
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=943002

Dit is misschien ook een goede link!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 13:07:35 #215
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82491447
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
laagje kersenjam, laagje witte chocopaste. Niks meer, niks minder.
En het is heel makkelijk, gewoon een kwestie van doen.
Wanneer wil je hem gaan maken? Ik heb toevallig een bolletje staan om te decoreren, kan wel stap voor stap foto`s maken eventueel? Wordt wel vanavond
Oh da's handig! Ik wilde het ergens halverwege juli/eind juli maken eigenlijk [ja, wel eerst even eentje oefenen enzo, natuurlijk!]

Dus als je dat zou willen doen! Heel graag!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 13:07:51 #216
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82491474
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=943002

Dit is misschien ook een goede link!
Bedankt! [Ook voor die andere link!]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 13:10:46 #217
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82491606
Zo is het trouwens net een hamburger http://img505.imageshack.us/img505/4678/howto8ur1.jpg
Maar je kan d'r dus gewoon cakebeslag voor gebruiken? Ik dacht dat dat biscuit uit iets heel anders bestond .
pi_82494523
Je kunt gewoon cakebeslag gebruiken, of biscuit. Biscuit bevat geen boter en is daarom luchtiger. Het is hetzelfde spul als voor slagroomtaarten wordt gebruikt. En omdat je de taart vult en versiert, is het fijn dat het gebak van zichzelf wat minder zwaart valt
pi_82495371
Dat zeker, het is veeel lichter waardoor je niet na 2 happen al vol zit van cake én marsepein én slagroom én jam enz.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 14:52:19 #220
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82496700
Dankjewel iedereen!
pi_82503156
Ben relatief nieuw hier, dus bij deze een kleine verzameling van een paar van mijn taartjes van het afgelopen jaar. Ze zijn allemaal voor vrienden of familie gemaakt, geen betaalde opdrachten dus.

FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 16:56:15 #222
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82503305
Oh, die derde .
pi_82503529
die laatste

geweldig
pi_82503839
Ik vind vooral die van Grolsch erg mooi geworden! Heb je die letters helemaal met de hand utigesneden?
pi_82505709
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:05 schreef Taartje het volgende:
Ik vind vooral die van Grolsch erg mooi geworden! Heb je die letters helemaal met de hand utigesneden?
Dank je wel Ik heb de letters uitgesneden door het logo over te tekenen op bakpapier, dit op het fondant te leggen en het zo uit te snijden. Er zijn vast makkelijkere manieren, maar ik heb verder nog nooit iets met figuurtjes of puzzels gedaan, dus ik kon het ff niet anders bedacht krijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')