Haquote:Op maandag 7 juni 2010 20:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
[..]
Tot dusverre BasOne en bronnen, als zijn zogenaamde experts op het gebied van maritieme operaties hier ook vandaan komen, tsja.
Maar hulde voor de OPquote:Op maandag 7 juni 2010 20:50 schreef FoolWithMokey het volgende:
Dit topic slaat echt nergens meer op
Resoluie 1860 heeft geen veto gekregen.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:31 schreef BasOne het volgende:
[..]
Als mensen gelijk roepen 'geloof ik niet', zijn ze ook te lam om het even na te kijken.
Daarbij was het gewoon een PDF'je van Resolutie 1860.
bronquote:De Verenigde Staten onthield zich van de stemming. Volgens minister van buitenlandse zaken Condoleezza Rice omdat de VS eerst het resultaat wil afwachten van een Egyptisch initiatief. De VS stemde niet tegen de resolutie omdat het deze een stap in de goede richting vindt.
Ja hallo, jij bent degeen die zegt dat hij onvoorwaardelijk achter Israel staat.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ten eerste heeft dat niets met extremisme te maken.
Weet waar je over praat voordat je dit soort achterlijke dingen gaat roepen.
Ja absoluut.quote:Jij staat toch ook onvoorwaardelijk achter het Nederlands voetbalelftal.
Dat was dus mijn vraag, geen reden om zo in de verdediging te schieten.quote:Neemt niet weg dat je nog altijd kritisch bent, acties kan veroordelen, etc etc dus doe eventjes normaal.
Israel geeft zelf toe dat ze met die tapes geknoeid hebben maar ik ben de complotzeikerd?quote:Over de tapes, ja ze waren ge-edit maar alles wat je hebt gehoord was authentiek,
maar voor complotzeikerds zoals jij is dat natuurlijk niet genoeg.
http://www.debka.com/article/8840/quote:Israel, Turkey, Gaza in covert sea war. Hamas frogmen thwarted
The Israeli commando raid on a Turkish ferry heading to break the Gaza blockade, in which 9 activists were killed, is turning out a week later to have kicked off a semi-clandestine sea war between Israel, Turkey and the Gaza-based Hamas, debkafile's military sources report. Monday, June 7, Hamas frogmen were on their way to a large-scale attack on an Israeli target when their boat was intercepted by Israeli commandos and four or five armed Palestinians killed. Turkey is investigating suspicions of Israel's hand behind a deadly Kurdish terrorist attack on its Iskenderun base on May 31.
Our military sources disclose Iskenderun's quietly growing role in the last two months as a military hub in potential confrontations by Syria and Hizballah with Israel. In mid-May, Turkey moved anti-air missile batteries into the port to defend targets in Syria and Lebanon against potential Israeli air strikes from the eastern Mediterranean. This is the first time Ankara has provided Syria and Hizballah with an air defense umbrella and come down on their side in their conflict with Israel.
Some hours after Israeli commandos clashed with armed men aboard the Mavi Marmara, Kurdish PKK rebel fighters attacked the Turkish naval base at Iskenderun on the Syrian border, killing seven Turkish seamen and injuring another six. If Ankara can prove its suspicions, it will be able to claim that Israel is involved by proxy in terrorist attacks on Turkish soil. Diplomatic relations still in force despite the frictions between the two countries will then be severed, one step before a declaration of war.
Following the Turkish Prime Minister Recep Erdogan's fiery abuse of Israel, Interior Minister Besir Atalay said Sunday, June 6: "We have been working hard, especially to ascertain what happened in the Iskenderun incident." Local media have suggested he is looking for Israeli covert invovlement in the planning and execution of the deadly attack on the Turkish naval base in revenge for the violence on the Marmara against the Israeli naval boarding party.
Early Monday, June 7, an Israeli Navy Commando force intercepted a large group of armed Palestinian frogmen, members of the Hamas sea commando, on their way from the Gaza Strip to the Israeli shore to the north early Monday, June 7. Palestinian sources confirmed at least four wet-suited terrorists were killed, and another four were missing in the wake of a shootout in the Nahal Aza area of the Gaza Strip near Nuseirat between their boat and Israeli troops.
The IDF spokesman reported there were no Israeli casualties. debkafile's military sources report the Hamas seaborne unit aimed to prove itself capable by striking an Israeli target of retaliating for the thwarting of the Turkish-led campaign to break the Gaza blockade.
Shortly afterwards, a Palestinian Qassam missile squad was spotted on land near Jebalya preparing to fire into Israel. It was knocked out by the Israeli Air force.
debkafile: Cross-fire from Gaza on Israeli border patrols is frequent, almost daily and Hamas still launches several Qassam missiles and mortar bombs into Israel every week, but attempts attacks by Hamas or related groups from the sea are a new development.
Als Egypte de grens echt openhoudt is de blokkade over en voorbij.quote:Egypt: Gaza blockade a failure, border stays open
An Egyptian security official declared the blockade of Gaza a failure Monday and said his country will keep its border with the Palestinian territory open indefinitely.
Keeping that crossing point open long term would ease the blockade imposed by Israel three years ago to isolate and punish Gaza's Hamas rulers. It also restores a link to the outside the world for some of Gaza's 1.5 million Palestinians.
Egypt opened its border with Gaza soon after Israel's deadly raid on an international flotilla of activists trying to break the blockade a week ago. Israel has not publicly protested the Egyptian move, but officials declined to comment Monday.
Toch maar even wachten op een bericht van hogerhand. Maar het zou wel heel mooi zijn.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:49 schreef NorthernStar het volgende:
Het belangrijkste bericht van vandaag is toch wel:
[..]
Als Egypte de grens echt openhoudt is de blokkade over en voorbij.
Droom maar verder. Meneer Mubarrakje zal als de slet dat hij is weer Amerikaanse dollars innnen en het sluiten.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja ik hou ook een hele wijde slag om de arm.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Toch maar even wachten op een bericht van hogerhand. Maar het zou wel heel mooi zijn.
Ik had gehoord dat meneer Hayvan (Mubarrak) zelfs de "one-minute" actie van Erdogan niet heeft vertoond op tv??? Zou dat kunnen kloppen.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja ik hou ook een hele wijde slag om de arm.
Het kan goed zijn dat dit puur is om even de druk van de ketel in Egypte te halen, om Mubarak nog enige legitimiteit te verschaffen. De Turkse premier toont zich momenteel een grotere leider van de Arabische volken en dat is een slechte beurt voor Hosni.
Ik geloof ook niet dat Hosni ook maar iets doet zonder groen licht vanuit Washington (en dus Tel Aviv).quote:Op maandag 7 juni 2010 23:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
Droom maar verder. Meneer Mubarrakje zal als de slet dat hij is weer Amerikaanse dollars innnen en het sluiten.
Verder verwacht ik mits het open blijft een paar aanslagen in Egypte van de CIA. Deze zal het dan doen lijken net alsof de Hamas dit heeft gedaan etc. etc. , je kent het riedeltje wel.
Waar zijn al die "broeders" gebleven van Egypte. Ik zal het je zeggen. Egypte heeft inderdaad veel sympathie voor Gaza, maar het is het dictatoriaal bewind die dat tegenhoudt, net zoals het de Moslimbroederschap tegen houdt. Ik spuug op Mubarak. Ik wil hem niet eens met zo een mooie naam noemen. Iets wat meer bij hem past is : hayvan (beest).
Haha!quote:Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik had gehoord dat meneer Hayvan (Mubarrak) zelfs de "one-minute" actie van Erdogan niet heeft vertoond op tv??? Zou dat kunnen kloppen.
Verder zijn Turken nou eenmaal de natuurlijke leiders der Arabieren en eigenlijk der Islam. Wij zijn de leiders en het leger, de Perzen de wetenschappers en de Arabieren... die ehm... die..
Ik ben niet trots op Turkije. Het Turkije van nu is niet mijn Turkije. In mijn Turkije is er geen leger dat zoveel macht heeft. In mijn Turkije heeft de elite en de vrijmetselaarij niet zoveel macht. In mijn Turkije mag je met een hoofddoek, keppel , kruis gewoon naar de universiteit. In mijn Turkije is er niet op elke hoek een standbeeld van Ataturk. In mijn Turkije moet je ook niet zijn "mausoleum" bezoeken als je het land bezoekt voor zaken. In mijn Turkije wordt die Mausoleum vernietigt en wordt er op die plaats een kerk een moskee en een synagoge gebouwd.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Haha!Maar het is je vergeven. Je mag na afgelopen week wmb met recht trots op Turkije en de Turken zijn.
Zeg dat wel, wat een prachtige OP.quote:
De Turkse bijdrage aan de islam is vrijwel nihil geweest hoor. Bukhari, Muslim ibn al-Hajjaj, Ahmad ibn Hanbal en andere belangrijke islamitische figuren waren niet Turks.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Burakius het volgende:
Verder zijn Turken nou eenmaal de natuurlijke leiders der Arabieren en eigenlijk der Islam. Wij zijn de leiders en het leger, de Perzen de wetenschappers en de Arabieren... die ehm... die..
Niet per definitie. Israël kan zo weer de Gazastrook binnentrekken en controles op land houden.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maliki en Shafi'i ook niet. Maar iedereen zal de Turken herinneren als de verdedigers der Islam in de tijden van de kruistocht, de tijden erna, waarin de Islam weer opbloeide door de heerschappij der Turken. De bijdrage van de Turken is dat de Islam nog bestaat door de inzet van haar volk!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:35 schreef G.Garibaldi het volgende:
[..]
De Turkse bijdrage aan de islam is vrijwel nihil geweest hoor. Bukhari, Muslim ibn al-Hajjaj, Ahmad ibn Hanbal en andere belangrijke islamitische figuren waren niet Turks.
Nou ja, wie vertrouwt pro-Israelverhalen tegenwoordig nog?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:46 schreef polderturk het volgende:
Twitteraars krijgen geld om pro-Israel propaganda over het hulpkonvooi te verspreiden:
Ze doen zich voor als normale surfers en gaan dan het standpunt van Israel verspreiden op internet.
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=14465
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:08 schreef polderturk het volgende:
Rabbi's: "hulpkonvooi conflict lijkt op Gog en Magog"
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/137869
Israelische religieuze fanaten die bijbelse voorspellingen willen forceren?
Een soort omgekeerde waardering dus. Naarmate je meer verketterd wordt, heb je meer gelijk.quote:The statement explained that while secular Zionism always wants Israel to be beloved by other nations, “the legitimacy of our people is not derived from the nations of the world and their poisonous traditions, rather from the Torah of Israel which teaches us that [Israel] 'is a people that shall dwell alone, and shall not be reckoned among the nations'" (Numbers 23:9). They emphasized that there is no reason to be alarmed by the world's condemnation as it is a predicted result of fear of Israel's success.
Mooi, kan al het gezeik van de Jodenhaters direct stoppen. De blokkade is voorbij (aangezien Israel volgens het internationale recht alle recht heeft haar borders te sluiten en volgens de Oslo akkoorden het volledige recht op op het luchtrect en het zeerecht in de ''Bezette Gebieden'' heeft zolang anders besloten wordt.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Helaas zijn zelfbevestigende wanen eigenlijk niet te behandelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 02:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Een soort omgekeerde waardering dus. Naarmate je meer verketterd wordt, heb je meer gelijk.
Er zijn pilletjes tegen dat soort ideeën.
Dat ja. Zie we hebben ze in Nederland ook.quote:
Het is zelfvervullend want met deze ideeën rechtvaardigt men vervolgens weer een nog onverzoenlijker en agressieve houding, wat weer leidt tot nog meer afkeuring en verzet, enz.quote:The time has come to take off our hats to the prime minister. Benjamin Netanyahu's predictions have proved accurate, and his prophecies are coming true right before our eyes. Now we can proudly declare that our government is led by a man of vision, a statesman who has foretold the future. Even his greatest critics can't deny it; the facts speak for themselves.
Netanyahu said the whole world is against us. Wasn't he right? He also said we live under an existential threat. Isn't it beginning to look like that? Give it another minute and Turkey will be at war with us too. Netanyahu said there's no chance of reaching an agreement with the Arabs. Wasn't that spot on? Our prime minister, who saw danger lurking in every alleyway and enemies waiting around every corner, who has always taught that there is no hope, who has drummed into us that we shall forever live by the sword, knew what he was talking about.
Netanyahu was right
Ze hebben 100% gelijk maar zijn roepende in de woestijn. Het geloof in exceptionalisme, ik noemde het eerder eens megalomanie maar dit is een beter woord, is een hele grote factor in het geheel.quote:Unless there is a major shift in Israeli policy soon, we just may be witnessing the tipping point where Israel’s allies will fundamentally reorient their positions towards Israel. There is just too much a pattern of deadly, abusive behavior. The facts on the ground speak for themselves.
What is troubling is the desire for military victories in Israel. The failed 2006 War with Hezbollah in Lebanon was directly connected to the overwhelming Operation Cast Lead that came after. So it would not be a stretch to suggest that there will no doubt be another Israeli offensive in Gaza in the next few years. The Israeli military needs victories.
Israeli exceptionalism has a self-fulfilling endgame
Gek genoeg had iemand als Ibn Khaldoun het niet over de Turkse bijdrage, maar enkel over de bijdrage van een ander volk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:25 schreef Burakius het volgende:
De Turkse bijdrage aan Islam is enorm als men al kijkt naar de enorme hoeveelheid literatuur die er hedendaags is. Zoals ik al eerder zei: Arabisch, Perzisch en Turks.
Zoals je kan lezen gaat het daar over de stemming van de veligheidsraad en niet van de voltallige VN.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:00 schreef Mylene het volgende:
[..]
Resoluie 1860 heeft geen veto gekregen.
[..]
bron
Als je maar met genoeg man bent en de soldaat - die onvoldoende bewapend is- meteen met z'n allen overvalt zodra hij probeert op dek te landen, moet dat prima lukken hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:43 schreef Kees22 het volgende:
Wat me verbaast is dat de goed getrainde commando's, de super-militairen, zich niet kondem verweren tegen met stokken en staven bewapende burgers.
Ik heb daar na 24 topics nog geen antwoord op gehad.
Dat verbaast me nou helemaal niet want je komt het overal tegen en het ligt er duimendik bovenop dat dit niets meer met persoonlijke meningen te maken heeft maar alles met bewust uitgevoerde propaganda. Ik vroeg me al af waar de bron zit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:46 schreef polderturk het volgende:
Twitteraars krijgen geld om pro-Israel propaganda over het hulpkonvooi te verspreiden:
Ze doen zich voor als normale surfers en gaan dan het standpunt van Israel verspreiden op internet.
quote:Internet-savvy Israeli youngsters, mainly recent graduates and demobilised soldiers with language skills, are being recruited to pose as ordinary surfers while they provide the government’s line on the Middle East conflict.
“To all intents and purposes the internet is a theatre in the Israeli-Palestinian conflict, and we must be active in that theatre, otherwise we will lose,” said Ilan Shturman, who is responsible for the project.
Dat bombarderen met tegenberichten op alles dat kritisch is, gebeurt hier ook.quote:About 50,000 activists are reported to have downloaded a programme called Megaphone that sends an alert to their computers when an article critical of Israel is published. They are then supposed to bombard the site with comments supporting Israel.
Vervelend hé, tegengeluidenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat verbaast me nou helemaal niet want je komt het overal tegen en het ligt er duimendik bovenop dat dit niets meer met persoonlijke meningen te maken heeft maar alles met bewust uitgevoerde propaganda. Ik vroeg me al af waar de bron zit.
[..]
[..]
Dat bombarderen met tegenberichten op alles dat kritisch is, gebeurt hier ook.
Opmerkelijk is vooral dat programma dat zoekt op kritiek op Israël zodat mensen kunnen reageren.quote:
quote:Welcome, Mr. Erdogan
Israel must let Erdogan into Gaza to reconstitute its government and create a majority desirous of finally beginning serious talks with the Palestinians.
By Yoel Marcus
If Recep Tayyip Erdogan wanted to visit Gaza - even bearing a sprig of coriander, which for some reason Israel forbids bringing in - I would bid him welcome in the name of Hamas and all the residents of Gaza. I don't know whether Egypt, which also blockades Gaza - and especially the Palestinian Authority, whose employees were thrown off rooftops by Hamas - would welcome such a visit with open arms. But as far as we Israelis are concerned, this is no longer our top priority.
Amos Biderman
After all, we're no longer in Gaza. It cost us some NIS 10 billion to destroy all the houses and synagogues in Gush Katif, move the graves and compensate the settlers. We left Gaza five years ago, under Ariel Sharon's government, with no preconditions (which is a lot more than one can say of Turkey's conduct with regard to the Alexandretta district).
But instead of turning the evacuated territory into a wonderful tourist destination, Hamas turned it into a base for launching Qassam rockets. For years, it fired on Israeli towns and terrorized Israel's civilian population. If Erdogan had at least helped to rehabilitate Gaza and persuaded its leaders not to launch Qassams at Israel, he would have helped to calm the situation and also promote peace. But in the eyes of Islamic radicals, and sometimes even in our own eyes, we are still controlling Gaza.
Israel's problem is its deteriorating position in international opinion, due to its weakness and its inability to make serious concessions. The government headed by Benjamin Netanyahu and Ehud Barak, Avigdor Lieberman and Eli Yishai is not perceived as one capable of reaching an agreement based on territorial concessions, and very far from being able to forge a permanent border between two states.
The flotilla incident, and the worldwide grudge against Israel that it sparked, would never have happened if we had been engaged in serious negotiations with Palestinian leaders. But instead, we have imposed a blockade, deported famous visitors and caused well-known rock bands to cancel their performances here as if we were lepers. It's somewhat reminiscent of South Africa under the apartheid regime.
When leaders are seen as weak, then, like a flock of sheep, they invite the wolves to attack. Thus we have fallen victim to all kinds of bizarre organizations, and are falling into traps that should we never have fallen into. Thank God for the United States, which, despite all its disappointment at us, is not letting us fall into the abyss - or at least, not before the next election there.
Our problem is almost always the same: First we oppose a commission of inquiry, and in the end we are forced to accede to the worst possible terms. We shouldn't waste so much as another day debating and digesting the decision to set up an international inquiry commission, in which Turkey, Israel and the U.S. would all participate, to investigate the flotilla and the circumstances that led to its bloody outcome.
It's all more or less known. The pictures of our battered, bloody soldiers on the deck of the Mavi Marmara, which were published in the Turkish paper Hurriyet, are decisive proof of who ambushed whom. From a military perspective, Israel was indeed guilty of an intelligence failure: The naval commandos did not know in advance that thugs with knives, saws, batons and every other kind of lethal non-firearm weapon imaginable were lying in wait for them.
Whether or not the blockade of Gaza is legal is a separate question. But it is hard to believe that not a single one of Turkey's intelligence agencies knew that a group of terrorists like that was waiting for our soldiers on the deck of the Mavi Marmara. The Turkish government must also explain how it happened that only this ship, and not any of the others, boasted such a violent group. Do they also lie in wait for coast guard inspectors in Istanbul with knives?
The question we must ask ourselves now is, how did we reach a situation in which it is legitimate to pounce on us and condemn us at every opportunity? Israel must reconstitute its government to create a majority desirous of finally beginning serious talks with the Palestinians. For without an agreement on permanent borders, an agreement with Syria and the restoration of our strategic ties with both Turkey and Europe, we will be added to the list of leper states.
Je kunt beledigen en denigreren wat je wilt, maar tegenhouden dat de publieke opinie langzaam maar eindelijk begint te veranderen, kun je nietquote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:45 schreef PhysicsRules het volgende:
En weer een mooie column in Ha'aretz. Het doet me altijd goed dat er in Israël tegengeluiden zijn die wel tot enige zinnige reflectie in staat zijn.
het verbaast me niets, dit soort tactieken zullen we de komende jaren denk ik van beide kanten vaker zien.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Opmerkelijk is vooral dat programma dat zoekt op kritiek op Israël zodat mensen kunnen reageren.
En weer voel jij je aangesproken. Het zegt vooral wat over jou.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kunt beledigen en denigreren wat je wilt, maar tegenhouden dat de publieke opinie langzaam maar eindelijk begint te veranderen, kun je niet
Kritiek op Israël is bij mijn weten nergens georganiseerd in een propagandamachine. In Nederland en hier op Fok zie ik individuele meningen van mensen die zoveel gezien en gelezen hebben over het handelen van Israël dat ze niet meer onder een kritische houding of zelfs veroordeling uit kunnen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:48 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
het verbaast me niets, dit soort tactieken zullen we de komende jaren denk ik van beide kanten vaker zien.
Heb jij er dan geen last van dat er hier mensen zijn die met een Pavlovreactie alles wat Israël doet veroordelen? Dat is misschien nog wel een groter bombardement. Alleen al de tactiek om voor elk nieuw nieuwsbericht rond de vloot een nieuw topic te openen is een bombardement van negatief nieuws.
Of je leest de link even waarop wordt gereageerd.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:51 schreef paddy het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Wanneer er een tegengeluid komt die wat minder leuk is voor de actievoerders is het propaganda, maar wanneer er een tegengeluid tegen de militairen van Israël komt is het de waarheid?
Jij voelde je juist aangesproken en dat is tekenend voor het artikel en jouw insteek in dit soort topics.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:49 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En weer voel jij je aangesproken. Het zegt vooral wat over jou.
"Zoals de waard is vertrouwt hij/zij zijn gasten."
Ja, en dat heb ik gedaan. Ik zie ook genoeg mensen die juist pro-Hamas posten. Ik zie alleen het bewijs niet dat er voor betaald wordt. Of ik mis een bewijs?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Of je leest de link even waarop wordt gereageerd.
Een tegengeluid moet toch gewoon kunnen? Ik zie niet anders hier.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij voelde je juist aangesproken en dat is tekenend voor het artikel en jouw insteek in dit soort topics.
Waarom betrek je het dan specifiek op deze laatste kwestie van de actievoerders.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, en dat heb ik gedaan. Ik zie ook genoeg mensen die juist pro-Hamas posten. Ik zie alleen het bewijs niet dat er voor betaald wordt. Of ik mis een bewijs?
Of je vertroebelt de discussie als mod nog even verder. Je zegt dat je het artikel hebt gelezen, heb je er ook een mening over? Ik vroeg mezelf namelijk al heel lang af waarom sommige pro-Israël personen (hier en elders) er dezelfde aanvalstaktieken en argumenten op nahielden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:02 schreef paddy het volgende:
[..]
Een tegengeluid moet toch gewoon kunnen? Ik zie niet anders hier.
Ik heb ooit triggershot een link gegeven over een site (kan hem nu niet weer vinden) over hoe opdelfde wijze de lobby tegen Israël opgezet moet worden opgezet. Vraag het triggershot maar. Ging zelfs heel ver. Ook SF en volgens mij zelfs Remlof toen die link toegestuurd. Was trouwens niet betaald, maar een oproep hoe een lobby tegen de zionisten op te zetten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Kritiek op Israël is bij mijn weten nergens georganiseerd in een propagandamachine. In Nederland en hier op Fok zie ik individuele meningen van mensen die zoveel gezien en gelezen hebben over het handelen van Israël dat ze niet meer onder een kritische houding of zelfs veroordeling uit kunnen.
Ik vind je kwalificatie 'Pavlovreactie' dus onterecht.
Ik vertroebel de discussie juist niet. Ik zeg alleen dat een tegengeluid gewoon moet kunnen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Of je vertroebelt de discussie als mod nog even verder. Je zegt dat je het artikel hebt gelezen, heb je er ook een mening over? Ik vroeg mezelf namelijk al heel lang af waarom sommige pro-Israël personen (hier en elders) er dezelfde aanvalstaktieken en argumenten op nahielden.
Wat ben je nou eigenlijk aan het doen? Ik zie je voor PR in de bres springen maar verder snap ik niets van de inhoud van je reacties. Dus omdat jij een link naar zelfs Remlof hebt gestuurd over iets wat je nu niet meer kunt vinden, mag er hier niet gepraat worden over een andere link naar bewijs dat Israël hordes mensen het internet opstuurt om propaganda te bedrijven?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb ooit triggershot een link gegeven over een site (kan hem nu niet weer vinden) over hoe opdelfde wijze de lobby tegen Israël opgezet moet worden opgezet. Vraag het triggershot maar. Ging zelfs heel ver. Ook SF en volgens mij zelfs Remlof toen die link toegestuurd. Was trouwens niet betaald, maar een oproep hoe een lobby tegen de zionisten op te zetten.
Die laatste zin id dus net zo niet nodig als iemand extrmist noemen omdat de user pro-Israël isquote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:45 schreef PhysicsRules het volgende:
En weer een mooie column in Ha'aretz. Het doet me altijd goed dat er in Israël tegengeluiden zijn die wel tot enige zinnige reflectie in staat zijn.
Ha'aretz
[..]
Je mag juist WEL praten over een andere link, maar users mogen daar ook gewoon tegenin gaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat ben je nou eigenlijk aan het doen? Ik zie je voor PR in de bres springen maar verder snap ik niets van de inhoud van je reacties. Dus omdat jij een link naar zelfs Remlof hebt gestuurd over iets wat je nu niet meer kunt vinden, mag er hier niet gepraat worden over een andere link naar bewijs dat Israël hordes mensen het internet opstuurt om propaganda te bedrijven?
Er is geen inhoudelijke reactie geweest op het artikel noch mijn reactie erop. Enkel spelen op de man.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:16 schreef paddy het volgende:
[..]
Je mag juist WEL praten over een andere link, maar users mogen daar ook gewoon tegenin gaan.
Slaat dit op mij?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Die laatste zin id dus net zo niet nodig als iemand extrmist noemen omdat de user pro-Israël is
Ik hoop niet dat het die parodiesite op megaphone en de Israelische hasbara was.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb ooit triggershot een link gegeven over een site (kan hem nu niet weer vinden) over hoe opdelfde wijze de lobby tegen Israël opgezet moet worden opgezet. Vraag het triggershot maar. Ging zelfs heel ver. Ook SF en volgens mij zelfs Remlof toen die link toegestuurd. Was trouwens niet betaald, maar een oproep hoe een lobby tegen de zionisten op te zetten.
Ik had het via PM moeten sturen. Had ik de link nogquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat het die parodiesite op megaphone en de Israelische hasbara was.Die had alles overgenomen van de Jewish Internet Defense Force maar dan waar Palestijen stond Joden neergezet en andersom. Puur om te laten zien wat voor racistisch clubje dat is.
Waarom achterlangs? Die link naar het artikel over de propagandamachine van Israël is toch ook gewoon voorlangs gepost zodat we een mening kunnen vormen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik had het via PM moeten sturen. Had ik de link nogZou natuurlijk ook kunnen
Mja, ik heb ze nog niet meegemaakt. Users die onvoorwaardelijk ergens achter staan. Eigenlijk maar goed ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Slaat dit op mij?
Ik heb niemand extremist genoemd. Ik heb gezegd dat onvoorwaardelijke steun in mijn ogen gelijkstaat aan extremisme.
Onvoorwaardelijk wil zeggen dat het niet uitmaakt wat de ander doet of zegt.
Desalniettemin zegt deparo dat hij wel kritisch is.
Mijn vervolgvraag is hoe hij dat ziet, onvoorwaardelijk achter iets staan maar wel kritisch zijn. Het is een contradictie.
Zucht. Ik had het over Israël en dat er uit Israël gelukkig ook zinnige reacties komen. Ik had het helemaal niet over reacties op Fok!. Niet in de post die je aanhaalt iig. Terwijl jij hier je zat te ergeren zat ik dat stukje uit Haaretz te lezen en dacht dat het interessant was om te delen. Heb bovendien de moeite genomen mijn mening erover erbij te zetten. Maar nee hoor, het wordt weer persoonlijk opgevat.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Of je leest de link even waarop wordt gereageerd.
Hmmmm ..... extremisme gaat toch wel van verquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Slaat dit op mij?
Ik heb niemand extremist genoemd. Ik heb gezegd dat onvoorwaardelijke steun in mijn ogen gelijkstaat aan extremisme.
Onvoorwaardelijk wil zeggen dat het niet uitmaakt wat de ander doet of zegt.
Desalniettemin zegt deparo dat hij wel kritisch is.
Mijn vervolgvraag is hoe hij dat ziet, onvoorwaardelijk achter iets staan maar wel kritisch zijn. Het is een contradictie.
Waarom zou je niet pal achter iemand/iets kunnen staan waar je toch ook wel kritiek op hebt als het om sommige punten gaat ?quote:Extremisme is een term die wordt gebruikt om ideeën of acties te beschrijven die volgens de critici ervan extreem zijn. Het woord extremisme wordt vaak gebruikt om een politieke ideologie te benoemen die ver van het politieke centrum of ver buiten het centrum van de maatschappij staat.
Daarnaast wordt de term extremisme vaak gebruikt om gewelddadige methodes aan te duiden, die worden gebruikt om een politieke of sociale verandering te veroorzaken.
Extremisme kan, maar dat hoeft niet, gepaard gaan met het gebruik van geweld, gericht tegen bevolkingsgroepen of tegen de overheid als geheel. De termen "extremisme" of "extremist" worden bijna altijd toegepast door anderen, en niet door de personen zelf die van extremisme beschuldigd worden.
Er is bijvoorbeeld geen richting binnen de islam die zichzelf aanduidt als moslimextremistisch. Er is ook geen politieke partij die zichzelf extreemrechts of extreemlinks zal noemen.
Sommigen menen dat er een filosofie bestaat die extremisme met zich meebrengt. Binnen de sociologie hebben verscheidene geleerden die extreemrechtse groepen bestuderen, bezwaar gemaakt tegen de term "extremist", die door centrumsociologen in de jaren 60 en 70 van de 20e eeuw werd gepopulariseerd.
Het benoemen van een persoon, een groep of een actie als "extremist" kan een tactiek zijn om een politiek doel na te streven, waarbij de status quo verdedigd moet worden. Iemand kan voor de één een extremistische terrorist zijn, maar voor de ander een vrijheidsstrijder.
Ideologieën die door de critici ervan als extremistisch worden aangeduid zijn
Dat van mij was alweer een jaar terug. Kwam eraan via een plaatje van een user die me meer bagger leek. Zo kwam ik op die site. het ging niet over israël dus zag het nut niet. Schrok alleen van de site, dus wilde de mening van mensen die ik toen wel waardeerde op het beoordelen kunnen van.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom achterlangs? Ik geef mijn mening over die propagandamachine van Israël toch ook gewoon voorlangs?
Je voerde het eerder anders aan als tegengeluid tegenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:40 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat van mij was alweer een jaar terug. Kwam eraan via een plaatje van een user die me meer bagger leek. Zo kwam ik op die site. het ging niet over israël dus zag het nut niet. Schrok alleen van de site, dus wilde de mening van mensen die ik toen wel waardeerde op het beoordelen kunnen van.
Reken er maar op dat wanneer ik de link zal vinden hem echt wel ga posten. Kunnen jullie hem zelf beoordelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Je voerde het eerder anders aan als tegengeluid tegen
en mijn mening daarover. Weet je al of nog of het inderdaad de parodie betreft waarover NorthernStar het heeft?
Da's inderdaad het beste. Ondertussen heb ik nog steeds geen inhoudelijke reacties opquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Reken er maar op dat wanneer ik de link zal vinden hem echt wel ga posten. Kunnen jullie hem zelf beoordelen.
Moet nu weg, maar zal er vanmiddag één posten. Het is dan wel mijn mening.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Da's inderdaad het beste. Ondertussen heb ik nog steeds geen inhoudelijke reacties op
gelezen maar ik denk dat die ook niet gaan komen na alle distractie.
Users die zonder verdere informatie al zeker wisten dat Israël fout zat: dat was een pavlovreactie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Kritiek op Israël is bij mijn weten nergens georganiseerd in een propagandamachine. In Nederland en hier op Fok zie ik individuele meningen van mensen die zoveel gezien en gelezen hebben over het handelen van Israël dat ze niet meer onder een kritische houding of zelfs veroordeling uit kunnen.
Ik vind je kwalificatie 'Pavlovreactie' dus onterecht.
En mensen die het een verschrikkelijk verhaal vonden en daarna door lezen en vragen stellen hebben besloten dat ISR in deze toch echt iets te verwijten valt? Maar ondertussen het ook niet eens zijn met extremisten van de andere kant?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:52 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Users die zonder verdere informatie al zeker wisten dat Israël fout zat: dat was een pavlovreactie.
Dat geldt voor mij ook. Zoals iemand laatst zei: "ik begrijp het, maar keur het niet goed."quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En mensen die het een verschrikkelijk verhaal vonden en daarna door lezen en vragen stellen hebben besloten dat ISR in deze toch echt iets te verwijten valt? Maar ondertussen het ook niet eens zijn met extremisten van de andere kant?
Ik wacht af wat het onderzoek zegt maar heb wel een mening, en nu?
Okay, maar ondertussen anderen hondjes van Pavlov noemen is niet erg aardig. Met redeneren en uitleggen wat je bedoelt wrijf je minder mensen tegen de haren in.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:26 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat geldt voor mij ook. Zoals iemand laatst zei: "ik begrijp het, maar keur het niet goed."
Jerusalem postquote:The prime minister's remarks followed IDF reports that a group of about 50 men – of the 700 on board – had been identified as being well-trained, and a ringleader who recruited them from the northwestern Turkey city of Bursa.
The group was split up into smaller squads that were distributed throughout the deck and communicated with one another with handheld communication devices. The men wore bulletproof vests and gas masks and laid an ambush for the Shayetet 13 soldiers as they
rapelled onto the ship's deck from a helicopter.
Als je het in het kader plaatst van Disana's opmerkingen vind ik het wel meevallen. Bovendien: wie de schoen past trekke 'm aan. Voor jou geldt dat zeker niet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Okay, maar ondertussen anderen hondjes van Pavlov noemen is niet erg aardig. Met redeneren en uitleggen wat je bedoelt wrijf je minder mensen tegen de haren in.
Allemaal goede vragen. Het is natuurlijk ook de vraag in hoeverre Israël van tevoren verzet had verwacht. Ik ben het ook met je laatste opmerking eens, alhoewel ik denk dat de fallout van deze confrontatie een veel grotere impact zal hebben dan een geweldloos verzet. In elk geval op de korte termijn.quote:Is dit al voorbij gekomen:
[..]
Jerusalem post
Nu vraag ik mij af, als ze zoals eerder was beweerd, al bang waren voor terroristen aan boord, waarom in vredesnaam dan de mannen 1 voor 1 naar beneden, in het donker en verbaasd zijn als ze in een hoek gedreven worden?
Hoe kan het dat die hand held communication devices het nog deden terwijl de andere communicatie middelen al waren gejamd?
Er wordt in dit artikel helemaal niet meer gerept over de vele 'wapens' die de 'terroristen' bij zich hadden, er wordt alleen gesproken over gasmaskers en kogelwerende vesten, niet heel vreemd om mee te nemen naar Gaza trouwens.
Er waren dus 50 mensen aan boord die terrorist waren, waarom zijn er dan 2 journalisten dood?
Magoed, ik blijf zeggen dat echt geweldloos verzet een veel grotere impact had gehad dan dit, dat er mensen aan boord waren die wellicht niet zo geweldloos en humanitair bewogen waren als de Free Gaza beweging voorstaat lijkt mij ook gewoon waar.
Echt zo jammer dat ze geweld hebben gebruikt. Als ze dit niet hadden gedaan dan was Gaza veel meer geholpen geweest.
Vooral dat verdedigers van de Islam is waar, de Turken werden in het Westen veel meer gevreesd dan de Arabische hordes van Mohammed die nooit voorbij Byzantium gekomen zijn, drie keer raden wie wel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:25 schreef Burakius het volgende:
[..]
Maliki en Shafi'i ook niet. Maar iedereen zal de Turken herinneren als de verdedigers der Islam in de tijden van de kruistocht, de tijden erna, waarin de Islam weer opbloeide door de heerschappij der Turken. De bijdrage van de Turken is dat de Islam nog bestaat door de inzet van haar volk!
p.s.
De Turkse bijdrage aan Islam is enorm als men al kijkt naar de enorme hoeveelheid literatuur die er hedendaags is. Zoals ik al eerder zei: Arabisch, Perzisch en Turks.
Je blijft op de persoon spelen. Je zult het wel nodig hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:51 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Als je het in het kader plaatst van Disana's opmerkingen vind ik het wel meevallen. Bovendien: wie de schoen past trekke 'm aan. Voor jou geldt dat zeker niet.
Typisch dat je dit nu verdraait om mooi weer te spelen bij een andere poster.quote:
bron: volkskrant.nlquote:Foto's tonen geweld door Gaza-activisten
Van onze correspondent Arjen van der Ziel op 07 juni '10, 22:16, bijgewerkt 08 juni '10, 09:03
Foto's tonen geweld Israëlische militairen (Reuters)
ISTANBUL - In Turkije zijn foto’s opgedoken die een ander licht werpen op de gebeurtenissen aan boord van het maandag bestormde schip dat met hulpgoederen op weg was naar de Gazastrook.
•Israël begint eigen onderzoek naar entering
Op de foto’s zijn Israëlische commando’s te zien die gevangen zijn genomen door de pro-Palestijnse activisten. Op een andere foto ligt een militair bloedend op de grond, omringd door activisten van wie er één een mes heeft. Op een andere is een overmeesterde commando te zien bovenaan een trap. De militair is gewond aan zijn hoofd. Hij lijkt te schreeuwen of te huilen. Verder zijn plassen bloed te zien en activisten die met metalen pijpen bij een deur staan.
Kritiek
Een invloedrijke Turkse moslimgeestelijke heeft maandag kritiek geuit op de pro-Palestijnse activisten. Volgens geestelijk leider Fethullah Gülen, die in de VS woont, hadden de activisten niet zonder toestemming van de Israëlische autoriteiten naar de Gazastrook moeten varen.
Gülen sprak zijn afschuw uit over de beelden van de bloedige Israëlische overname van het Turkse schip. ‘Wat ik zag, was niet mooi. Het was afschuwelijk.’ Maar volgens de geestelijke, die in Turkije miljoenen volgelingen heeft, was de poging om de Gazastrook zonder Israëlische toestemming te bereiken een ‘blijk van het uitdagen van autoriteiten, en dat leidt niet tot vruchtbare zaken’.
Gülen is een conservatieve Turkse imam die twaalf jaar geleden naar de VS verhuisde. Hij vertrok officieel om medische redenen, maar hij liep destijds ook het risico te worden veroordeeld wegens pogingen om de seculiere Turkse staat omver te werpen – iets waarvan hij later werd vrijgesproken. De invloedrijke prediker woont op een landgoed in Pennsylvania en zijn volgelingen noemen hem Hocaefendi (‘Geachte Meester’).
Verdeeldheid
Gülens kritiek op de pro-Palestijnse activisten veroorzaakt enige verdeeldheid in de Turkse regering. Gülen-sympathisanten in de regering scharen zich, ondanks eerdere felle steunbetuigingen aan de activisten, achter hun geestelijk leider. ‘De Geachte Meester heeft gelijk, zoals altijd’, zegt vicepremier Bülent Arinc. ‘Ook al zijn wij het slachtoffer van wreedheid, we zullen zelf niet wreed zijn.’ Maar anderen doen de kritiek af als uitlatingen van iemand die slecht geïnformeerd is.
Het officiële Turkse standpunt is dat de activisten het volste recht hadden om naar de Gazastrook te varen. Premier Erdogan noemt de bestorming van het Turkse schip ‘staatsterrorisme’. Hij steunt de radicaal-islamitische Hamasbeweging die aan de macht is in de Gazastrook. Volgens Erdogan zijn de Hamasstrijders geen terroristen, maar verzetsstrijders, die ‘vechten voor hun eigen land’. Toen een oppositieleider de premier bekritiseerde, maakte Erdogan hem uit voor een ‘advocaat van Israël’.
Minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu voerde maandag de druk op Israël op. Hij waarschuwt dat Turkije de relatie met Israël niet zal normaliseren zo lang de regering geen onafhankelijk internationaal onderzoek accepteert. Maar Israël heeft een vergelijkbaar voorstel van de Verenigde Naties al afgewezen. Volgens de Israëlische regering hebben de militairen uit zelfverdediging gehandeld, toen ze door activisten werden aangevallen met knuppels en messen en nadat enkele van hun collega’s waren overmeesterd.
Hmm, ik denk dat ik er even tussen weg stap, ik blijf er bij dat het niet aardig is though.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:51 schreef PhysicsRules het volgende:
Als je het in het kader plaatst van Disana's opmerkingen vind ik het wel meevallen. Bovendien: wie de schoen past trekke 'm aan. Voor jou geldt dat zeker niet.
Dat vraag ik mij ook af, in hinkel een beetje tussen twee dingen, of ze hebben het er op aan laten komen en die soldaten een paar klappen voor het team laten opvangen, of ze zijn uitgegaan van de eerdere Free Gaza vloten en hebben met het machtsvertoon (heli, kleine boten, paintballgeweren, dreigende teksten over de radio e.d.) geprobeerd om hen te ontmoedigen dit nog een keer te proberen. Als optie 2 de insteek was dan is het mislukt.quote:Allemaal goede vragen. Het is natuurlijk ook de vraag in hoeverre Israël van tevoren verzet had verwacht. Ik ben het ook met je laatste opmerking eens, alhoewel ik denk dat de fallout van deze confrontatie een veel grotere impact zal hebben dan een geweldloos verzet. In elk geval op de korte termijn.
Ik denk dat het bericht wat ik gevonden heb in Jerusalem Post ook een voorbeeld hiervan is, alleen wel knullig dat het de eerdere berichten tegen spreekt en, zelfs in zo'n kort stukje, minstens 5 foutjes/propaganda items bevat.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:56 schreef Disana het volgende:
Ik schreef een reactie op een bericht dat Israël mensen ronselt om propaganda te bedrijven en kritische berichten op internet tegen te spreken. Jij vond het nodig daar een niet-inhoudelijke oneliner op de persoon tegenover te zetten:
Het is ook mooi weer hier in Groningen toch?quote:Typisch dat je dit nu verdraait om mooi weer te spelen bij een andere poster.
Ja, nadat jij mijn algemene statement over reacties uit Israël op jezelf betrok. Je leest wat je wilt lezen, dat moet je vooral doen, maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Je blijft op de persoon spelen. Je zult het wel nodig hebben.
Ik schreef een reactie op een bericht dat Israël mensen ronselt om propaganda te bedrijven en kritische berichten op internet tegen te spreken. Jij vond het nodig daar een niet-inhoudelijke oneliner op de persoon tegenover te zetten:
[..]
Typisch dat je dit nu verdraait om mooi weer te spelen bij een andere poster.
Ja het is hier best lekker.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:07 schreef kahaarin het volgende:
Ik denk dat het bericht wat ik gevonden heb in Jerusalem Post ook een voorbeeld hiervan is, alleen wel knullig dat het de eerdere berichten tegen spreekt en, zelfs in zo'n kort stukje, minstens 5 foutjes/propaganda items bevat.
Ik moet zeggen dat sommige ooggetuigenverslagen ook redelijk gekleurd zijn, hopelijk komt er een gedegen onderzoek.
Het is ook mooi weer hier in Groningen toch?![]()
![]()
*snel wegduikt!*
Nee. Het was je eerste reactie op mijn woorden over het propagandabericht:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:08 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ja, nadat jij mijn algemene statement over reacties uit Israël op jezelf betrok. Je leest wat je wilt lezen, dat moet je vooral doen, maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.
quote:
Precies, het staat in de logboeken als er mensen aan boord komen in een andere haven, zo niet dan toch wel geregistreerd bij diezelfde haven.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:12 schreef Disana het volgende:
Ik had dat bericht dat je postte ook gelezen, en kan net als jij alleen maar benadrukken dat een onafhankelijk en gedegen onderzoek van het grootste belang is. Het is namelijk te gemakkelijk te beweren, zoals in jouw link, dat er op een later tijdstip in een andere haven terroristen aan boord zijn gegaan. Turkije kan dat dan moeilijk ontkennen. Anderzijds moeten de getuigenissen van de opvarenden ook naast elkaar worden gelegd en gestaafd, al was het maar omdat mensen in angst en emotie dingen anders kunnen registreren.
Niet te geloven hoe snel die Israelis zijn. Ze worden door die activisten aangevalen, en een paar uur later hebben ze al contact gelegd met de PKK, en een militaire aanval op de Turkse marine gepland en uitgevoerd.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:19 schreef iehlaak het volgende:
Interessant verhaal van het beetje dubieuze Debka.com
[..]
http://www.debka.com/article/8840/
Al die tunnelbouwers in een klap werkeloos...quote:Op maandag 7 juni 2010 22:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik haal twee posts door elkaar, ik dacht dat ik dat pas na de pavlovreactie had geschreven. Sorry.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee. Het was je eerste reactie op mijn woorden over het propagandabericht:
[..]
http://www.haaretz.com/ne(...)nvoy-at-sea-1.294888quote:Student Union chairman says 400 yacht owners interested in initiative to sail to northern Turkey or Cyprus.
Israel's National Student Union is planning a flotilla with hundreds of yachts from Israel to meet at sea any new humanitarian aid flotillas heading toward the Gaza Strip.
According to Boaz Toporovsky, the union's chairman, 400 yacht owners have expressed interest in the initiative, which is expected to start up in two weeks.
"Our wish is to talk with the members of the flotilla, to see if they want to talk to us, and to ask them why the problems of Israel, in Gaza and Palestine, are disturbing them," Toporovsky told Haaretz last night.
"We would ask why they are not talking about the Kurdish minority or the Armenians that were murdered or many other problems? We want to expose the truth, this hypocrisy and the absurdity."
Even though there are reports from Turkey, Iran and European activists that ideas exist for another flotilla to Gaza, it appears there are no concrete plans to break the blockade in the coming two weeks.
The Free Gaza movement has begun another round of fundraising for an aid flotilla, and there is talk that a three-ship mission will be organized.
Meanwhile, the student union and a nongovernmental organization of former navy personnel are trying to raise funds for leasing a ship that will travel to Turkey to protest in favor of the Kurds.
Toporovsky says that "we thought of an idea of sailing to Turkey or to the northern part of Cyprus, or to southern Turkey, where there is a concentration of Kurds."
Lol, idd zelfde categorie, eerst maar roepen en dan kijken wat men geloofd zodat het verhaal bijgesteld kan worden, zelfde verhaal als zwaarbewapende terroristen die de soldaten opwachtten en dat is nu met gasmasker en kogelvrij vest geworden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Niet te geloven hoe snel die Israelis zijn. Ze worden door die activisten aangevalen, en een paar uur later hebben ze al contact gelegd met de PKK, en een militaire aanval op de Turkse marine gepland en uitgevoerd.
Ik vind het een enigszins dubieus verhaal.
Hoe bedoel je "moet zijn mausoleum bezoeken als je het land bezoekt voor zaken"? Ik ben meermaals voor zaken in Turkije geweest, en pas toen ik twee weken in Ankara moest zijn heb ik, geheel uit eigen interesse en met Britse collegas, (Turkse collegas waren niet geinteresseerd) het mausoleum bezocht. Ook omdat er verder in Ankara echt helemaal niets te doen is.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben niet trots op Turkije. Het Turkije van nu is niet mijn Turkije. In mijn Turkije is er geen leger dat zoveel macht heeft. In mijn Turkije heeft de elite en de vrijmetselaarij niet zoveel macht. In mijn Turkije mag je met een hoofddoek, keppel , kruis gewoon naar de universiteit. In mijn Turkije is er niet op elke hoek een standbeeld van Ataturk. In mijn Turkije moet je ook niet zijn "mausoleum" bezoeken als je het land bezoekt voor zaken. In mijn Turkije wordt die Mausoleum vernietigt en wordt er op die plaats een kerk een moskee en een synagoge gebouwd.
Ik ben trots op Erdogan. Die man is echt ongelooflijk en ik doe dua voor die man. Wat hij en zijn partij hebben bereikt is ongelooflijk.
p.s.
En natuurlijk dol ik maar ff
http://www.paltelegraph.c(...)eep-gaza-border-openquote:Egypt will keep Gaza border open
Gaza, June 8, 2010 (Pal Telegraph) - Egypt said that it will leave its border with the Gaza Strip opened indefinitely, after three years of opening every now and then.
After a deadly Israeli raid on a flotilla bound for Gaza, Egypt decided to open its border with Gaza to ease the movement of 1.5 million Palestinians in Gaza including patients and students.
“Egypt is the one that broke the blockade,” Egyptian Foreign Ministry spokesman Hossam Zaki said. “We are not going to let the occupying power escape from its responsibilities.”
Egyptian sources reported that 4200 Gazan left and entered the Strip on the seven days of opening the border.
Zich niet konden verweren? Waarom denk je dat we in topic 24 zitten? Ze hebben zich verdedigd, maar het zijn geen supermensen, dus als ze tegen een grote meerderheid moeten vechten dan hebben zelfs Israelische commandos daar wapens voor nodig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:43 schreef Kees22 het volgende:
Het maakt ook niet zo veel uit: de Israelische marine voerde een illegale actie uit en probeerde een schip te overmeesteren. De aanwezigen verzetten zich daartegen, zoals hun recht was en zoals ook te verwachten was.
Wat me verbaast is dat de goed getrainde commando's, de super-militairen, zich niet kondem verweren tegen met stokken en staven bewapende burgers.
Ik heb daar na 24 topics nog geen antwoord op gehad.
Zinloze actie inderdaad. Wat denken ze hiermee te bereiken???quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:27 schreef Disana het volgende:
Israëlische studentenvakbond wil toekomstige hulpkonvooien tegemoet gaan varen om kritische vragen aan de actievoerders te stellen.
[..]
http://www.haaretz.com/ne(...)nvoy-at-sea-1.294888
Een actie met een tegenvraag beantwoorden, ik denk niet dat die taktiek bij de actievoerders gaat werken.
De aandacht afleiden van de hulpacties, denk ik? Het is een bekende taktiek, het beantwoorden van kritiek met een tegenvraag over een heel ander onderwerp.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:34 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Zinloze actie inderdaad. Wat denken ze hiermee te bereiken???
Wel hypocriet van Egypte. Een blokkade is alleen werkend als deze totaal is (dat is geloof ik zelfs een internationale eis aan een blokkade). Egypte heeft er de afgelopen jaren willens en wetens aan meegewerkt en probeert nu goede sier te maken door 'm te doorbreken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:32 schreef Disana het volgende:
Palestinian Telegraph. Ik hoop niet dat ze zich blij maken met een dooie mus.
[..]
http://www.paltelegraph.c(...)eep-gaza-border-open
Dat deed je helemaal zelf door al te klagen over een bombardement van tegengeluiden. Daar heb je mij niet voor nodig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:30 schreef Disana het volgende:
[..]
En daarmee zette je de toon waarvoor je mij verantwoordelijk blijft stellen.
Dat snap ik, maar dan doen ze alsof het soor debat-op-zee is. Lijkt me niet erg effectief. Bovendien is het wel erg doorzichtig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:37 schreef Disana het volgende:
[..]
De aandacht afleiden van de hulpacties, denk ik? Het is een bekende taktiek, het beantwoorden van kritiek met een tegenvraag over een heel ander onderwerp.
Ik denk dat de hamvraag is: hoe is het mogelijk dat die soldaten in deze positie terecht zijn gekomen, was dit slechte communicatie/inschattingen of heeft men willens en wetens die mannen daar gedropt om een reactie uit te lokken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zich niet konden verweren? Waarom denk je dat we in topic 24 zitten? Ze hebben zich verdedigd, maar het zijn geen supermensen, dus als ze tegen een grote meerderheid moeten vechten dan hebben zelfs Israelische commandos daar wapens voor nodig.
Ze wisten natuurlijk al een tijdje dat die vloot eraan kwam ..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Niet te geloven hoe snel die Israelis zijn. Ze worden door die activisten aangevalen, en een paar uur later hebben ze al contact gelegd met de PKK, en een militaire aanval op de Turkse marine gepland en uitgevoerd.
Ik vind het een enigszins dubieus verhaal.
Dat was een quote uit het bericht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:38 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat deed je helemaal zelf door al te klagen over een bombardement van tegengeluiden. Daar heb je mij niet voor nodig.
Of staat onder druk van andere staten? Ik weet niet goed hoe de verstandhouding ligt maar ik kan me zo voorstellen dat Egypte wel link uitkijkt, ruzie met iedereen wegens het dichthouden van de grens is ook geen goed plan natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:37 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wel hypocriet van Egypte. Een blokkade is alleen werkend als deze totaal is (dat is geloof ik zelfs een internationale eis aan een blokkade). Egypte heeft er de afgelopen jaren willens en wetens aan meegewerkt en probeert nu goede sier te maken door 'm te doorbreken.
Ja, alleen dat ze naderhand kunnen zeggen wat er allemaal speelt maar ondertussen wel de entering op de boot zo gierend uit de klauw laten lopen is toch wel een beetje discutabel toch?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze wisten natuurlijk al een tijdje dat die vloot eraan kwam ..
We hebben het toch over Rafah? Dat is een smalle personendoorgang, dus zelfs als je daar nu wel goederen mee de grens over mag nemen is hetgeen via die weg binnen kan komen mondjesmaat .. je zou goederen uit vrachtwagens handmatig over moeten laden, en dan moeten het nog kleine pakjes zijn ookquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Al die tunnelbouwers in een klap werkeloos...![]()
Ik ben benieuwd wat ze bedoelen met "open", ik neem aan dat er in elk geval nog wel Egyptische douane staat om het een en ander te controleren.
En waar ben jij dan de afgelopen uren mee bezig geweest? Ja, mijn eerste reactie was niet de meest vriendelijke, maar zeker niet op de persoon. Dat heb jij er van gemaakt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat was een quote uit het bericht.
Schandalig dat je nu al een paar uur bezig bent een volkomen gelegitimeerde en valide reactie op een nieuwsbericht over Israëls propaganda onderuit te halen door op de persoon te spelen.
Dit is iets wat je vaker doet. Een volgende keer negeer ik je omdat dit ook voor anderen zeer onprettig lezen is.
Ze hebben natuurlijk hun knopen geteld. Het liefst zien ze Hamas ook verdwijnen, maar momenteel is het voor hen nog schadelijker om Israël te blijven steunen. Maar dat zullen ze nooit hardop zeggen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Of staat onder druk van andere staten? Ik weet niet goed hoe de verstandhouding ligt maar ik kan me zo voorstellen dat Egypte wel link uitkijkt, ruzie met iedereen wegens het dichthouden van de grens is ook geen goed plan natuurlijk.
Ja, ik lees dat het Rafah is.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:45 schreef moussie het volgende:
[..]
We hebben het toch over Rafah? Dat is een smalle personendoorgang, dus zelfs als je daar nu wel goederen mee de grens over mag nemen is hetgeen via die weg binnen kan komen mondjesmaat .. je zou goederen uit vrachtwagens handmatig over moeten laden, en dan moeten het nog kleine pakjes zijn ook
Bah, gekonkel, zo blijft de hele situatie natuurlijk gewoon zoals hij is. (Niet alleen voor/door Egypte maar gewoon in zijn algemeenheid.)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:51 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ze hebben natuurlijk hun knopen geteld. Het liefst zien ze Hamas ook verdwijnen, maar momenteel is het voor hen nog schadelijker om Israël te blijven steunen. Maar dat zullen ze nooit hardop zeggen.
Ik ben bezig geweest je afleidingsmanoeuvres in de vorm van aanvallen tot verdraaiingen tot regelrechte leugens te pareren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:50 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En waar ben jij dan de afgelopen uren mee bezig geweest? Ja, mijn eerste reactie was niet de meest vriendelijke, maar zeker niet op de persoon. Dat heb jij er van gemaakt.
Maar goed, negeer me maar.
Ibn Khaldun had het anders over Timur Lenk (tatar) . Hij zag in Turken de toekomst van de Islam, de revolutie die nodig was. Trouwens leefde Ibn Khaldun in een tijd waar de Turken eigenlijk nog erg vers waren wat betreft de Islam. Misschien maar 100 jaar of 200 jaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 04:36 schreef G.Garibaldi het volgende:
[..]
Gek genoeg had iemand als Ibn Khaldoun het niet over de Turkse bijdrage, maar enkel over de bijdrage van een ander volk.
Dat het hypocriet is van de Turkse actievoerders om zo tegen Israel te zijn, maar tegelijk compleet blind voor de mensenrechtenschendingen in eigen land is helemaal geen ander onderwerp, maar wmb zeer relevant.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:37 schreef Disana het volgende:
[..]
De aandacht afleiden van de hulpacties, denk ik? Het is een bekende taktiek, het beantwoorden van kritiek met een tegenvraag over een heel ander onderwerp.
Hoe kun jij nu weten dat deze en alle toekomstige actievoerders daar blind voor zijn?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat het hypocriet is van de Turkse actievoerders om zo tegen Israel te zijn, maar tegelijk compleet blind voor de mensenrechtenschendingen in eigen land is helemaal geen ander onderwerp, maar wmb zeer relevant.
Officieel staatsbezoek bedoelde ik. Ankara zuigt btw idd.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "moet zijn mausoleum bezoeken als je het land bezoekt voor zaken"? Ik ben meermaals voor zaken in Turkije geweest, en pas toen ik twee weken in Ankara moest zijn heb ik, geheel uit eigen interesse en met Britse collegas, (Turkse collegas waren niet geinteresseerd) het mausoleum bezocht. Ook omdat er verder in Ankara echt helemaal niets te doen is.
Heel eenvoudig, ze zijn zo kwaad op onrecht in het buitenland dat ze acties andernemen, maar over mensenrechtenschendingen in eigen land hoor je ze zelfs niet. Sorry, maar probeer je me nu te vertellen dat deze anti-Israelische Turken zich zorgen maken om mensenrechtenschendingen tov Koerden? Heb je ooit in je leven met een echte, levende Turk gepraat?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe kun jij nu weten dat deze en alle toekomstige actievoerders daar blind voor zijn?
Ah, ok, duidelijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
Officieel staatsbezoek bedoelde ik. Ankara zuigt btw idd.
Jawel, maar ik zie niet hoe jij en de Israëlische studentenvakbond de link willen leggen tussen het ene onrecht en het andere?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
Heel eenvoudig, ze zijn zo kwaad op onrecht in het buitenland dat ze acties andernemen, maar over mensenrechtenschendingen in eigen land hoor je ze zelfs niet. Sorry, maar probeer je me nu te vertellen dat deze anti-Israelische Turken zich zorgen maken om mensenrechtenschendingen tov Koerden? Heb je ooit in je leven met een echte, levende Turk gepraat?
Hoe langer het duurt hoe meer uiteenlopende getallen we horen, al naar gelang de oorsprong van de bron.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef deedeetee het volgende:
Jammer dat we niet weten hoeveel gewonden er waren aan beide kanten en wat hun letsel was. Daar er 9 mensen zijn doodgeschoten zou ik b.v. graag weten hoeveel mensen er met schotwonden waren.
En hoeveel gewonden waren er aan de kant van de soldaten ?
Tja, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik daarvan moet denken .. ik weet dat we maar een gedeelte van de footage hebben gezien, en wat wanneer gebeurd, de chronologische volgorde, is verre van duidelijk ..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:44 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja, alleen dat ze naderhand kunnen zeggen wat er allemaal speelt maar ondertussen wel de entering op de boot zo gierend uit de klauw laten lopen is toch wel een beetje discutabel toch?
dat zou kunnen, maar ze vinden bewijsbaar die situatie in het buitenland belangrijker, want dat is de situatie waar ze actie voor ondernemen. Het was geen hulpkonvooi aan de Koerden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Jawel, maar ik zie niet hoe jij en de Israëlische studentenvakbond de link willen leggen tussen het ene onrecht en het andere?
En ken jij al deze mensen, en de actievoerders die nog komen gaan, dat je kunt zeggen dat je ze niet hoort over de schendingen in eigen land? Ik bedoel dat niet als kritiek maar je kent ze toch helemaal niet? Mensen maken keuzes, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Nee maar ja, mensen maken keuzes. Je kunt je nu eenmaal meer verwant aan het een dan aan het ander voelen, of een beter inzicht in het een dan het ander hebben, of meer risico lopen met het een dan het ander. Vaak echter zie je bij geëngageerde mensen interesse in meer dan één zaak en ik weet niet wat er in de richting van de Koerden gaat.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
dat zou kunnen, maar ze vinden bewijsbaar die situatie in het buitenland belangrijker, want dat is de situatie waar ze actie voor ondernemen. Het was geen hulpkonvooi aan de Koerden.
Als die Israelische studenten echt willen etteren dan sturen ze een hulpkonvooi naar de Koerden, met in Turkije verboden Koerdische boeken ed.
Dat geldt net zo goed foor de foto's van Reuters en de activisten :quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:19 schreef Disana het volgende:
Israël heeft naar het zich laat aanzien alle opnamen en opnameapparatuur in beslag genomen en geknipt in wat het wel naar buiten bracht, dus het is zeer de vraag wat een onafhankelijke onderzoekscommissie nog aan beelden toegereikt krijgt.
Ja dat is al verschillende keren voorbij gekomen dus je kunt niet beweren dat deze foto's zijn vernietigd. Je kunt echter niet zeggen dat al het in beslag genomen materiaal bekend is of nog de openbaarheid zal zien.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:23 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat geldt net zo goed foor de foto's van Reuters en de activisten :
foto van Reuters :
[ afbeelding ]
Werkelijke foto, zonder crop :
[ afbeelding ];
Let op het mes van de 'onbewapende' activisten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
dat zou kunnen, maar ze vinden bewijsbaar die situatie in het buitenland belangrijker, want dat is de situatie waar ze actie voor ondernemen. Het was geen hulpkonvooi aan de Koerden.
Als die Israelische studenten echt willen etteren dan sturen ze een hulpkonvooi naar de Koerden, met in Turkije verboden Koerdische boeken ed.
euhm ..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
Heel eenvoudig, ze zijn zo kwaad op onrecht in het buitenland dat ze acties andernemen, maar over mensenrechtenschendingen in eigen land hoor je ze zelfs niet. Sorry, maar probeer je me nu te vertellen dat deze anti-Israelische Turken zich zorgen maken om mensenrechtenschendingen tov Koerden? Heb je ooit in je leven met een echte, levende Turk gepraat?
Dit is imo ook een gevolg van al die gekleurde (mis)informatie, eigenlijk weet niemand het rechte er meer van en er wordt nu zo veel bij aangehaald dat er een rookgordijn geplaatst is, de dingen die mijns inziens feit zijn:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Jawel, maar ik zie niet hoe jij en de Israëlische studentenvakbond de link willen leggen tussen het ene onrecht en het andere?
En ken jij al deze mensen, en de actievoerders die nog komen gaan, dat je kunt zeggen dat je ze niet hoort over de schendingen in eigen land? Ik bedoel dat niet als kritiek maar je kent ze toch helemaal niet? Mensen maken keuzes, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Maakt niet zoveel uit. Dat wat naar buiten is gekomen, door die activisten/journalisten op de boot en de Israëli, pleit niet voor die activisten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat is al verschillende keren voorbij gekomen dus je kunt niet beweren dat deze foto's zijn vernietigd. Je kunt echter niet zeggen dat al het in beslag genomen materiaal bekend is of nog de openbaarheid zal zien.
Standaard combat knife van de IDF wat je daar ziet, je ziet het dan ook niet terug in de stapel 'wapens' die in beslag is genomen, die beperkt zich tot keukenmessen, een paar zakmessen, tentstokken/palen en allerhande gereedschap dat normaal is aan boord van een schip.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:23 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat geldt net zo goed foor de foto's van Reuters en de activisten :
foto van Reuters :
[ afbeelding ]
Werkelijke foto, zonder crop :
[ afbeelding ];
Let op het mes van de 'onbewapende' activisten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wat mij betreft nog geen feit. Dat is wat Israël beweert.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:26 schreef kahaarin het volgende:
Dit is imo ook een gevolg van al die gekleurde (mis)informatie, eigenlijk weet niemand het rechte er meer van en er wordt nu zo veel bij aangehaald dat er een rookgordijn geplaatst is, de dingen die mijns inziens feit zijn:
-Er is een convooi vertrokken vanuit Cyprus.
-Op 1 van de boten zaten andere mensen dan op de rest van de boten, waar voornamelijk Free Gaza mensen op zaten.
Israël zegt dat het verzoeken deed.quote:-Er was vantevoren aangekondigd dat het convooi naar Gaza wilde varen en de blokkade wilde doorbreken.
-Israel was het daar niet mee eens en verklaart dat het er alles aan zal doen dit te voorkomen.
-De boten worden na herhaaldelijke verzoeken bij Ashdod aan te meren ge-enterd.
Je zegt 'propaganda aan beide zijden'. Van de Palestijnen zelf, die nog steeds in nood verkeren? Zijn 'de Palestijnen' wel een zijde in deze kwestie? Of is Hamas een zijde, alhoewel het niet actief betrokken was. Of bedoel je de actievoerders.quote:-Op 1 van de boten wordt tegenstand geleverd, de soldaten schieten met scherp terug.
Wat de regels zijn omtrent territoriale wateren en Mare Librium is onderwerp van discussie, of de actie van Israel geoorloofd was weten we nog niet.
Feit is wel dat er minstens 9 mensen dood zijn en dat men aan het steggelen is over of het nu terroristen waren of niet, er zijn ook 2 journalisten dood, bovendien zijn er nog vermisten en een hele hoop gewonden.
Alles wat er verder bij gehaald wordt is imo alleen maar verwarrend.Dat er heel veel gevolgen zijn is duidelijk en dat dit incident gebruikt wordt als propaganda aan beide zijden is mij iig ook wel duidelijk.
Wie dit zooitje moet gaan onderzoeken weet ik ook niet maar dat het opgeklaard moet worden voordat er gekeken kan worden naar een duurzame oplossing is om mij noodzakelijk.
Wat we wel weten van beide partijen is dat alle beeldmateriaal in beslag is genomen, dat daar alleen maar gecropte en bewerkte foto's van naar buiten komen geeft ook weer te denken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:34 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Maakt niet zoveel uit. Dat wat naar buiten is gekomen, door die activisten/journalisten op de boot en de Israëli, pleit niet voor die activisten.
We hebben nog geen foto/video materiaal gezien waar de "versie" van de activisten bevestigd wordt. Sneu, maar het is eenmaal zo.
Hehe, ja dat is volgens een Griek aan boord grondig vernietigd door de IDF, meteen vertrapt op de grondquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:34 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Maakt niet zoveel uit. Dat wat naar buiten is gekomen, door die activisten/journalisten op de boot en de Israëli, pleit niet voor die activisten.
We hebben nog geen foto/video materiaal gezien waar de "versie" van de activisten bevestigd wordt. Sneu, maar het is eenmaal zo.
Tja, ik had het eerder al over de onlogica in het geheel, dit is er nog zo eentje .. bij Reuters zien we de gekuiste versie en bij de Hürriyet het origineel ..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Wat we wel weten van beide partijen is dat alle beeldmateriaal in beslag is genomen, dat daar alleen maar gecropte en bewerkte foto's van naar buiten komen geeft ook weer te denken.
Zonder het beeldmateriaal van mn de journalisten trek ik uit de beelden die wel naar buiten zijn gekomen geen conclusies.
Wat mijn mening is, is mijn persoonlijke visie en wellicht niet de volledige waarheid. Er is mij te veel propaganda en gehakketak, als de waarheid ergens in het midden ligt is er imo alsnog genoeg reden voor een onafhankelijk onderzoek.
Dat croppen wat jij bedoeld is door Reuters gedaan, en om de Palestijnse kant een dienst te bewijzen. Niet de Israëlische.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Wat we wel weten van beide partijen is dat alle beeldmateriaal in beslag is genomen, dat daar alleen maar gecropte en bewerkte foto's van naar buiten komen geeft ook weer te denken.
Zonder het beeldmateriaal van mn de journalisten trek ik uit de beelden die wel naar buiten zijn gekomen geen conclusies.
Wat mijn mening is, is mijn persoonlijke visie en wellicht niet de volledige waarheid. Er is mij te veel propaganda en gehakketak, als de waarheid ergens in het midden ligt is er imo alsnog genoeg reden voor een onafhankelijk onderzoek.
Er zijn beelden van journalisten vrij gekomen waar de landing van de soldaten op te zien is. Dat waren zelfs 1 van de eerste beelden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Hehe, ja dat is volgens een Griek aan boord grondig vernietigd door de IDF, meteen vertrapt op de grond
Ik kan me uit het interview met de Nederlandse vrouw herinneren dat ze geen uitspraken wilde doen over de opvarenden van de grote boot, DWDD interview, zij vertelde letterlijk dat daar mensen op zaten die niet bij Free Gaza hoorden. De ISR woordvoerders vertellen hetzelfde, nogmaals, dit zijn de feiten die voor mij duidelijk zijn, daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft nog geen feit. Dat is wat Israël beweert.
Dat gedoe over de tapes met geluid waar al dan niet een Auswitz commentaar op wordt gegeven zeggen mij dat er iig communicatie is geweest.quote:Israël zegt dat het verzoeken deed.
Nee, m.n. propaganda van de Turkse PM en de ISR woordvoerders van het leger.quote:Je zegt 'propaganda aan beide zijden'. Van de Palestijnen zelf, die nog steeds in nood verkeren? Zijn 'de Palestijnen' wel een zijde in deze kwestie? Of is Hamas een zijde, alhoewel het niet actief betrokken was. Of bedoel je de actievoerders.
Ik denk dat er louter op effect is gekropt: zo komt de soldaat beter in beeld.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, ik had het eerder al over de onlogica in het geheel, dit is er nog zo eentje .. bij Reuters zien we de gekuiste versie en bij de Hürriyet het origineel ..
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat er louter op effect is gekropt: zo komt de soldaat beter in beeld.
Het punt met Reuters is, als ik het goed begrijp, dat ze met freelancers werken. Ze zijn dus afhankelijk van wat ze aangeleverd krijgen en kunnen dus niet zelf controleren of een foto gemanipuleerd is. Om Reuters de schuld in de schoenen te schuiven vind ik wat ver gaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:48 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Dat croppen wat jij bedoeld is door Reuters gedaan, en om de Palestijnse kant een dienst te bewijzen. Niet de Israëlische.
Op de crop is nog steeds een hand met een lemmet te zien, alleen de soldaat met zijn verwonding en gezichtsuitdrukking komt beter in beeld. Er zijn echt wel betere manieren om een mes weg te werken dan een halfslachtige crop hoorquote:
Er zijn gewoon beelden genomen van journalisten aan boord ja. Deze die ik eerder postte van Al Jazeera. Te zien is hoe het Israëlische leger arriveert. Vanuit de helikopter wordt dan nog niet geschoten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:49 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Er zijn beelden van journalisten vrij gekomen waar de landing van de soldaten op te zien is. Dat waren zelfs 1 van de eerste beelden.
Dus hoe kom je hier bij?
Nouja, Reuters had het origineel zoals iedere journalist. Het is overduidelijk dat het croppen ook daar is gebeurd. Inmiddels had Reuters ook excuses ervoor aangeboden en staan inmiddels de correcte foto's op hun site.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:55 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het punt met Reuters is, als ik het goed begrijp, dat ze met freelancers werken. Ze zijn dus afhankelijk van wat ze aangeleverd krijgen en kunnen dus niet zelf controleren of een foto gemanipuleerd is. Om Reuters de schuld in de schoenen te schuiven vind ik wat ver gaan.
Ja, zo zijn er heel veel foto's van concentratiekamp Gazaquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:56 schreef The_Avatar het volgende:
Ondertussen in de gaza strook. Wat heeft iedereen het daar toch slechthttp://mr-bison.livejournal.com/200769.html
Je legt weer woorden in mijn mond, ik zeg niet dat het pro of anti iemand is, ik stel vast dat er met de beschikbare beelden wordt geknoeid:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:48 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Dat croppen wat jij bedoeld is door Reuters gedaan, en om de Palestijnse kant een dienst te bewijzen. Niet de Israëlische.
Waar zeg ik dat het pro of anti wie dan ook is?quote:Wat we wel weten van beide partijen is dat alle beeldmateriaal in beslag is genomen, dat daar alleen maar gecropte en bewerkte foto's van naar buiten komen geeft ook weer te denken.
ik maak geen fout, ik heb een mening, jij maakt de fout mijn mening te zien als fout, jouw waarheid is niet de onomstotelijke waarheid maar net zo goed jouw mening. Het is toch niet het evangelie volgens KoffieMetMelk?quote:Tevens maak je over de "beelden" en fout, die ik vaker zie terugkomen ondanks dat die ontkracht is.
Er zijn namelijk wel beelden vrij gekomen van de journalisten die op de boot zaten. En eigenlijk waren dat de eerste beelden. Wss is het ze toch gelukt om buiten de Israëlische inmenging toch beelden vrij te geven.
Helaas bevestigen die ook de agressieve aanval op de landende soldaten.
Nogmaals, mijn mening is mijn mening, hoe vaak je dat ook als fout wenst te bestempelen maakt mij niet uit, bovendien is er van ons tweeën maar 1 die continu hamert op de fouten van een ander maar zelf niets aan wenst te nemen.quote:
Dus wat je zegt "Zonder het beeldmateriaal van mn de journalisten trek ik uit de beelden die wel naar buiten zijn gekomen geen conclusies. " klopt dus niet.
Maar blijkbaar wordt dat gretig vaak herhaald hier in de hoop dat anderen het ook gaan geloven.
Weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:57 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Nouja, Reuters had het origineel zoals iedere journalist. Het is overduidelijk dat het croppen ook daar is gebeurd. Inmiddels had Reuters ook excuses ervoor aangeboden en staan inmiddels de correcte foto's op hun site.
Dus wat jij wilt beweren dat ze het gemanipuleerd aangeleverd kregen klopt simpelweg niet.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Op de crop is nog steeds een hand met een lemmet te zien, alleen de soldaat met zijn verwonding en gezichtsuitdrukking komt beter in beeld. Er zijn echt wel betere manieren om een mes weg te werken dan een halfslachtige crop hoor
Ze hebben de onbewerkte foto's inmiddels gisteren vrijgegeven.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:59 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
In elk geval laat het zien hoe funest het is om met bewijsmateriaal te knoeien, zelfs al is er een goede reden voor (beter beeld, weglaten ruis enz). Je maakt jezelf per definitie verdacht.
Ja, de hand met lemmet is nog steeds te zien, je bevestig mijn punt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:00 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
![]()
Hier de Reuters variant:
[ afbeelding ]
Hier het origineel:
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=36575&p=1&rid=2
Probeer nu eens hier te posten zonder zelf zaken te verzinnen want dat lemmet is handig weggecropped. Je kunt wel roepen dat een deel van de hand te zien is, je kunt er geen gebak van maken.
Er werd wel beweerd dat er enkel beelden van de Israëli naar buiten waren gekomen. Wat via een achteringangetje hetzelfde stelt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:01 schreef Disana het volgende:
Niemand heeft hier geschreven dat de vrijgegeven beelden niet van mensen aan boord zijn. Er wordt slechts gesteld dat in het vrijgeven selectief is gekozen voor beelden die de actievoerders in een slecht en de mariniers in een goed daglicht zetten.
Nee. Een klein deel van de hand. Geen lemmet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, de hand met lemmet is nog steeds te zien, je bevestig mijn punt.
De hand wel idd, dit is imo weer zo'n voorbeeld, ik ben het hier wel mee eens:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, de hand met lemmet is nog steeds te zien, je bevestig mijn punt.
disclaimer: ongeacht de oorsprong van het veranderde materiaal.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:59 schreef PhysicsRules het volgende:
In elk geval laat het zien hoe funest het is om met bewijsmateriaal te knoeien, zelfs al is er een goede reden voor (beter beeld, weglaten ruis enz). Je maakt jezelf per definitie verdacht.
volledig artikelquote:More than 5,000 Palestinians cross newly opened Gaza-Egypt border
Egyptian President Hosni Mubarak opened Rafah in response to Israel's raid on Gaza flotilla; security sources say crossing to remain open.
More than 5,000 Palestinians have crossed the border between Gaza and Egypt since the Egyptian president ordered it opened eight days ago, border security sources said on Tuesday.
Egyptian President Hosni Mubarak opened the crossing in the border town of
Rafah in response to Israel's raid on an aid flotilla bound for the besieged Gaza Strip, which left nine activists dead.
People with documents granting them entry into Egypt or other Arab countries have been allowed to leave the coastal enclave, while Palestinian patients who had received medical treatment in Egypt were allowed to return to Gaza.
Tons of medical supplies, food and other aid items have also been driven into Gaza, sources said.
But a delegation of opposition members from the Egyptian parliament, including from the Muslim Brotherhood, have been stuck at the border since Monday, demanding permission to enter Gaza.
Shipments of construction and building materials that accompanied the parliamentarians were stopped by security forces in the town of al-Arish, about 50 kilometers away from the Rafah crossing.
Daar kunnen we dus ook al niks mee. Net als met de rest van de infoquote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hoe langer het duurt hoe meer uiteenlopende getallen we horen, al naar gelang de oorsprong van de bron.![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, en daarvoor waren al opnames te zien van gewonden .. en op die opnames is ook te zien dat de cameraman ineens moet gaan schuilen terwijl die de helikopter aan het filmen is ..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:49 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Er zijn beelden van journalisten vrij gekomen waar de landing van de soldaten op te zien is. Dat waren zelfs 1 van de eerste beelden.
Dus hoe kom je hier bij?
Terechte disclaimer. Dat bedoelde ik ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
De hand wel idd, dit is imo weer zo'n voorbeeld, ik ben het hier wel mee eens:
[..]
disclaimer: ongeacht de oorsprong van het veranderde materiaal.
Cool. Die beelden zijn mij, en de rest van de wereld blijkbaar, ontgaan. Heb je een linkje voor me?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja, en daarvoor waren al opnames te zien van gewonden .. en op die opnames is ook te zien dat de cameraman ineens moet gaan schuilen terwijl die de helikopter aan het filmen is ..
En volgens de Griek hebben we die opnames te danken aan een wizkid daar aan boord die de jam van de Israëliërs wist te omzeilen, die bevindt zich nu onder de doden .. en volgens dezelfde Griek is elke camera, elk opnameapparaat grondig vernietigd
Nee hoor, iedereen is duidelijk over dat Israël beelden heeft vrijgegeven. Daarbij is nooit ontkend dat deze beelden niet van camera's van actievoerders of journalisten aan boord zouden kunnen komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:06 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Er werd wel beweerd dat er enkel beelden van de Israëli naar buiten waren gekomen. Wat via een achteringangetje hetzelfde stelt.
Precies, en hoe weten we dat de vredesactivisten te keer gingen? Door een filmpje ergens halverwege de bestorming, we zien niet wat er eerder gebeurde, laten ze de volledige actie inclusief geluid on-line zetten, dan hebben we een volledig beeld.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar kunnen we dus ook al niks mee. Net als met de rest van de info![]()
IK blijf heen en weer zwalken tussen :
Die zgn vredesactivisten waren met velen en gingen wel ontzettend te keer,
en
Er zijn 9 doden en dat is niet niks.
Dat die video van die journalist eerst door een Israël filter zijn gegaan, zijn aannames. Niks meer, niks minder.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee hoor, iedereen is duidelijk over dat Israël beelden heeft vrijgegeven. Daarbij is nooit ontkend dat deze beelden niet van camera's van actievoerders of journalisten aan boord zouden kunnen komen.
Het punt is en blijft dat Israël het materiaal in beslag heeft genomen en dus kan selecteren wat naar buiten komt, terwijl de pers en wij dat niet kunnen. Niemand kan derhalve een goed beeld van de gebeurtenissen vormen en het is zeer de vraag of de overige beelden wel vrijkomen voor een onafhankelijk onderzoek.
Luister anders nog eens goed naar die paar stukjes Engels commentaar : we hebben gewonde passagiers aan boord!! Er is blijkbaar eerder iets op dat schip geschoten 'some sort of canisters', 'we have wounded passengers'quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:57 schreef Mylene het volgende:
[..]
Er zijn gewoon beelden genomen van journalisten aan boord ja. Deze die ik eerder postte van Al Jazeera. Te zien is hoe het Israëlische leger arriveert. Vanuit de helikopter wordt dan nog niet geschoten.
We weten dit juist wel: de start ligt ergens plompverloren in de opname en er is in geknipt en getekend. De geplakte fragmenten hebben alle kenmerken van een propagandafilmpje bedoeld om de zwarte piet aan de actievoerders uit te delen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:17 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Dat die video van die journalist eerst door een Israël filter zijn gegaan, zijn aannames. Niks meer, niks minder.
Je weet dit niet.
Die heb ik een paar posts terug al gepostquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:11 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Cool. Die beelden zijn mij, en de rest van de wereld blijkbaar, ontgaan. Heb je een linkje voor me?
Daar kunnen we naar fluiten hoor, dat gaat echt niet gebeuren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Precies, en hoe weten we dat de vredesactivisten te keer gingen? Door een filmpje ergens halverwege de bestorming, we zien niet wat er eerder gebeurde, laten ze de volledige actie inclusief geluid on-line zetten, dan hebben we een volledig beeld.
Oke, staat ie in deze discussie of delen terug? Want dan mag je me wel even helpen aangezien er zoveel video's gepost zijn van agressieve activisten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Die heb ik een paar posts terug al gepost
Inderdaad, dat geeft te denken, daar hebben de ISR woordvoerders het niet over gehad in hun rapporten over de bestorming.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Luister anders nog eens goed naar die paar stukjes Engels commentaar : we hebben gewonde passagiers aan boord!! Er is blijkbaar eerder iets op dat schip geschoten 'some sort of canisters', 'we have wounded passengers'
Wat volgens jou de kenmerken en bedoelingen zijn hebben we allemaal niks aan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:20 schreef Disana het volgende:
[..]
We weten dit juist wel: de start ligt ergens plompverloren in de opname en er is in geknipt en getekend. De geplakte fragmenten hebben alle kenmerken van een propagandafilmpje bedoeld om de zwarte piet aan de actievoerders uit te delen.
Dan mogen ze wel opschieten met het onderzoek, voordat alle beelden zijn ingekleurd door degenen die ze in bezit hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar kunnen we naar fluiten hoor, dat gaat echt niet gebeuren.
En aangezien beide partijen( en/of hun aanhangers ) met info komen die niet klopt gaan we er wrs nooit achter komen wat er nu precies gebeurt is en in welke volgorde.
Ik mag toch hopen dat het niet zo'n chaos is geweest dat niemand weet hoe het nu eigenlijk in elkaar stak ?
Je herhaalt jezelfquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:26 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Wat volgens jou de kenmerken en bedoelingen zijn hebben we allemaal niks aan.
Hoe weet jij zeker dat die video door een Israëlisch filter is geweest? Is dat ergens bevestigd? Heeft die maker van die video er iets over gezegt nadat hij weer op vrije voeten was?
Hoe weet je dit zeker?
Aannames maken kan ik ook heel makkelijk.
Ja, dat heb ik ook gehoord. Ik heb het inmiddels wel een paar keer geluisterd. Kennelijk wordt er bij 3:20 gezegd dat er twee Israëlische soldaten zijn gegijzeld. Bij 4:30 zijn er schoten te horen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Luister anders nog eens goed naar die paar stukjes Engels commentaar : we hebben gewonde passagiers aan boord!! Er is blijkbaar eerder iets op dat schip geschoten 'some sort of canisters', 'we have wounded passengers'
Mwah, ik denk dat je je daarin vergist, de beelden van de actievoerders hebben wij (volgens die Griek) te danken aan een slimme omzeiling van de jam van Israël .. bij het filmpje van Al-Jazeera hoor je dat in het begin ook 'all phones, all communications have been jammed .. and we have injured civilians on board[/b]'quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee hoor, iedereen is duidelijk over dat Israël beelden heeft vrijgegeven. Daarbij is nooit ontkend dat deze beelden niet van camera's van actievoerders of journalisten aan boord zouden kunnen komen.
Het punt is en blijft dat Israël het materiaal in beslag heeft genomen en dus kan selecteren wat naar buiten komt, terwijl de pers en wij dat niet kunnen. Niemand kan derhalve een goed beeld van de gebeurtenissen vormen en het is zeer de vraag of de overige beelden wel vrijkomen voor een onafhankelijk onderzoek.
Klopt. Er zijn namelijk meer Koerden afgeslacht door de fascisten, dan Palestijnen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:25 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Daarnaast is de Koerdische kwestie niet te vergelijken met de Palestijnen.
Hetzelfde geldt voor Turkije.quote:Israel: wees een vent, neem je verantwoording, leer van je fouten en doe aan zelfreflectie. Je kan niemand anders dan jezelf verwijten aangezien je had kunnen weten dat het zo had kunnen aflopen en je jezelf in de voet hebt geschoten.
Goh, er is een filmpje naar buiten gebracht dat zo onduidelijk is dat er cirkels en teksten nodig zijn om te verduidelijken, we weten dat er doden en gewonden zijn gevallen, daar zijn geen beelden van, enkel de mishandeling van de soldaten wordt getoond en de israeli's zijn degene die het naar buiten hebben gebracht, er is ook duidelijk te zien dat het meerdere opnames betreft of dat er stukjes tussenuit zijn gelaten. Rara hoe Disana er bij komt dat er gefilterd is? Bovendien, het is haar mening, je kunt met argumenten haar van het tegendeel proberen te overtuigen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:26 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Wat volgens jou de kenmerken en bedoelingen zijn hebben we allemaal niks aan.
Hoe weet jij zeker dat die video door een Israëlisch filter is geweest? Is dat ergens bevestigd? Heeft die maker van die video er iets over gezegt nadat hij weer op vrije voeten was?
Hoe weet je dit zeker?
Aannames maken kan ik ook heel makkelijk.
Dat is dan bij mijn weten echt het enige wat door de censuur is gekomen. Want het was niet de bedoeling dat het uit zou lekken. Israël heeft niet voor niets alle materiaal in beslag genomen, en op dat materiaal doel ik de hele tijd: wat krijgt de wereld daar nog van te zien.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat je je daarin vergist, de beelden van de actievoerders hebben wij (volgens die Griek) te danken aan een slimme omzeiling van de jam van Israël .. bij het filmpje van Al-Jazeera hoor je dat in het begin ook 'all phones, all communications have been jammed .. and we have injured civilians on board[/b]'
Dat er achteraf in gecut is door Israël om sommige dingen te benadrukken is weer een ander verhaal
NIks over: Er wordt met scherp op ons geschoten. Maar wel :quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:28 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook gehoord. Ik heb het inmiddels wel een paar keer geluisterd. Kennelijk wordt er bij 3:20 gezegd dat er twee Israëlische soldaten zijn gegijzeld. Bij 4:30 zijn er schoten te horen.
Lol... die beelden bedoelde ik dus niet. Wat jij aanhaalt, vanuit helikopter met cirkeltjes en bijschriften, zijn beelden van de Israëli. Niet van die journalist.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Goh, er is een filmpje naar buiten gebracht dat zo onduidelijk is dat er cirkels en teksten nodig zijn om te verduidelijken, we weten dat er doden en gewonden zijn gevallen, daar zijn geen beelden van, enkel de mishandeling van de soldaten wordt getoond en de israeli's zijn degene die het naar buiten hebben gebracht, er is ook duidelijk te zien dat het meerdere opnames betreft of dat er stukjes tussenuit zijn gelaten. Rara hoe Disana er bij komt dat er gefilterd is? Bovendien, het is haar mening, je kunt met argumenten haar van het tegendeel proberen te overtuigen.
Die beelden van bovenaf zijn beelden van de heli, het lijkt me niet dat die gemaakt zijn door opvarenden.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef Scorpie het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)gevreten_patatg.html
quote:Update: Volgens Arjan El Fassed, twitterkoning, is het inderdaad een Mossad-spin en gaat het om de markt van Ramallah op de Westelijke Jordaanoever.
Dat is toch goddomme nou al de honderste keer dat die foto's voorbij komen. Gisteren werd ook een foto gepost van een klein kereltje die met een grote lach in het water springt. "Kijk mensen, het is wel goed toeven in Gaza."quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef Scorpie het volgende:
Heb je het onderste wel gelezen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:43 schreef Scorpie het volgende:
Haha, FAIL!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:41 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Lol... die beelden bedoelde ik dus niet. Wat jij aanhaalt, vanuit helikopter met cirkeltjes en bijschriften, zijn beelden van de Israëli. Niet van die journalist.
Dit haalt heel je post hierboven onderuit. En ik zit nog steeds te wachten op antwoord van Disana. Maar vermoed dat haar tactiek weer als vanouds is: negeren
Jij haalt alles uit zijn verband, hoe kun je nu reageren op een post die specifiek beelden benoemt met een reactie op andere beelden terwijl je die niet noemt, prutser!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:20 schreef Disana het volgende:
We weten dit juist wel: de start ligt ergens plompverloren in de opname en er is in geknipt en getekend. De geplakte fragmenten hebben alle kenmerken van een propagandafilmpje bedoeld om de zwarte piet aan de actievoerders uit te delen.
quote:
Ja euh... ik zit in discussie over de beelden van die journalisten. Ik weet niet goed wat je hier nou wilt, buiten mij wegzetten als mispunt, maar je slaat de plank nogal mis hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Haha, FAIL!
DAt was een antwoord op de post van Disana, die noemt die beelden specifiek:
[..]
Jij haalt alles uit zijn verband, hoe kun je nu reageren op een post die specifiek beelden benoemt met een reactie op andere beelden terwijl je die niet noemt, prutser!![]()
![]()
Bovendien, hoe weet jij wat ik precies bedoel als je mij dat niet vraagt? Jij stelt dat het mijn post onderuit haalt zonder te vragen.![]()
*reageer nu eens op mijn post op pag3, daar staan ook een paar vragen in aan jou, als je het toch over negeren wilt hebben.... *
Speciaal voor jou nog een linkje met foto's genomen tijdens de voorbereidingen van Gazanen Eid al Adha-::.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch goddomme nou al de honderste keer dat die foto's voorbij komen. Gisteren werd ook een foto gepost van een klein kereltje die met een grote lach in het water springt. "Kijk mensen, het is wel goed toeven in Gaza."
Wat jij wilquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, maar maakt het uit? Het draagt bij aan de discussie.
Oh ja, tuurlijk, je hebt helemaal gelijk, niet ingaan op vragen en met het vingertje blijven wijzen, lukt het niet maak ik je uit voor mispunt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:52 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Ja euh... ik zit in discussie over de beelden van die journalisten. Ik weet niet goed wat je hier nou wilt, buiten mij wegzetten als mispunt, maar je slaat de plank nogal mis hoor.
Hierquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:52 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Ja euh... ik zit in discussie over de beelden van die journalisten. Ik weet niet goed wat je hier nou wilt, buiten mij wegzetten als mispunt, maar je slaat de plank nogal mis hoor.
Oh, je springt nu ineens naar die vermeende vraag van je aan mij op pagina 3.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh ja, tuurlijk, je hebt helemaal gelijk, niet ingaan op vragen en met het vingertje blijven wijzen, lukt het niet maak ik je uit voor mispunt.
Ik hoop echt dat er waarheid schuilt in die foto's. Ik gun die mensen het allerbeste, dat meen ik oprecht. Of alle horrorstories waar zijn, durf ik niet te zeggen. Waar rook is, is voor. Daarmee beweer ik overigens niet dat Israel zich schuldig maakt aan de meest vreselijke misdaden, maar het leven in Gaza zal minder rooskleurig zijn dan die foto's doen geloven.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:54 schreef Mylene het volgende:
[..]
Speciaal voor jou nog een linkje met foto's genomen tijdens de voorbereidingen van Gazanen Eid al Adha-::.
http://www.paltoday.ps/arabic/News-64161.html
Nee, ze is een christen uit Libanon.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:04 schreef JohnLocke het volgende:
Is die Helen Thomas zelf niet Joodse trouwens?
Het zijn er niet 20 miljoen. Ze worden erkent. En hier groet een Koerdische president van Turkije je:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef Irakees het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn namelijk meer Koerden afgeslacht door de fascisten, dan Palestijnen.
Verder scharen de Palestijnen zich altijd achter de onderdrukkers. Zo steunden ze Saddam tegen Koeweit. Saddam tegen het Iraakse volk. Het Iraanse moellahregime tegen het Iraanse volk. Nu steunen ze de Turkse onderdrukkers. Ik zie een patroon. De Palestijnen geven alleen om zichzelf, andere onderdrukte volken mogen naar de hel van hen, anders zouden ze zich niet achter de onderdrukkers scharen.
[..]
Hetzelfde geldt voor Turkije.
Israël erkent zijn niet-Joodse minderheden.
Turkije erkent de Koerdische minderheid (20 miljoen) niet.
Het is dan ook hypocriet van Turkije om kritiek te hebben op Israël terwijl ze zelf het slechte voorbeeld geven.
Geeft niet. Ik zag al dat je op moussie wel reageerde in de trand van niet goed weten dat die beelden van die journalisten door jouw vermeende Israëli filter waren gekomen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Hier
Gaza, Blokkade en Hulpkonvooi deel 24
begin je al met het verdraaien van waar wij het over hadden. Dus nu niet huilen dat wij jou niet kunnen volgen
Ik denk eerlijk gezegd dat die foto's in de Westelijke Jordaanoever zijn genomen. Die ene foto zie ik nu ook staan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat er waarheid schuilt in die foto's. gehouden.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:59 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het zijn er niet 20 miljoen. Ze worden erkent. En hier groet een Koerdische president van Turkije je:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:58 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Oh, je springt nu ineens naar die vermeende vraag van je aan mij op pagina 3.
Kep gekeken en op pagina 3 staan 2 posts van je onderaan... en ik zie daar geen vraag aan mij gericht. Dus verhelder jezelf eens dan.
Je legt weer woorden in mijn mond, ik zeg niet dat het pro of anti iemand is, ik stel vast dat er met de beschikbare beelden wordt geknoeid:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:48 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het pro of anti wie dan ook is?quote:Wat we wel weten van beide partijen is dat alle beeldmateriaal in beslag is genomen, dat daar alleen maar gecropte en bewerkte foto's van naar buiten komen geeft ook weer te denken.
ik maak geen fout, ik heb een mening, jij maakt de fout mijn mening te zien als fout, jouw waarheid is niet de onomstotelijke waarheid maar net zo goed jouw mening. Het is toch niet het evangelie volgens KoffieMetMelk?quote:Tevens maak je over de "beelden" en fout, die ik vaker zie terugkomen ondanks dat die ontkracht is.
Er zijn namelijk wel beelden vrij gekomen van de journalisten die op de boot zaten. En eigenlijk waren dat de eerste beelden. Wss is het ze toch gelukt om buiten de Israëlische inmenging toch beelden vrij te geven.
Helaas bevestigen die ook de agressieve aanval op de landende soldaten.
Nogmaals, mijn mening is mijn mening, hoe vaak je dat ook als fout wenst te bestempelen maakt mij niet uit, bovendien is er van ons tweeën maar 1 die continu hamert op de fouten van een ander maar zelf niets aan wenst te nemen.quote:
Dus wat je zegt "Zonder het beeldmateriaal van mn de journalisten trek ik uit de beelden die wel naar buiten zijn gekomen geen conclusies. " klopt dus niet.
Maar blijkbaar wordt dat gretig vaak herhaald hier in de hoop dat anderen het ook gaan geloven.
Ooohquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:00 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat die foto's in de Westelijke Jordaanoever zijn genomen. Die ene foto zie ik nu ook staan.
Kijk maar goed.
Oh, je wilde 'gelijk' hebben. Geeft niet dat je de boel verdraait en mensen woorden in de mond legt, als je maar 'gelijk' krijgt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:59 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Geeft niet. Ik zag al dat je op moussie wel reageerde in de trand van niet goed weten dat die beelden van die journalisten door jouw vermeende Israëli filter waren gekomen.
Eigenlijk heb je me dus al gelijk gegeven.
Ik leg je daar geen woorden in de mond, ik verhelder iets over de foto van Reuters.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:00 schreef kahaarin het volgende:
Je legt weer woorden in mijn mond, ik zeg niet dat het pro of anti iemand is, ik stel vast dat er met de beschikbare beelden wordt geknoeid:
Weer zon rare... ik haal die woorden niet eens aan. Hoe kom je erbij dat ik beweerd dat je pro of anti ben?quote:Waar zeg ik dat het pro of anti wie dan ook is?
Mening gebaseerd op een fout is ook een fout. Niks meer of minder.quote:ik maak geen fout, ik heb een mening, jij maakt de fout mijn mening te zien als fout, jouw waarheid is niet de onomstotelijke waarheid maar net zo goed jouw mening. Het is toch niet het evangelie volgens KoffieMetMelk?
Ik vind het goed joh. Tis jouw feestje.quote:Nogmaals, mijn mening is mijn mening, hoe vaak je dat ook als fout wenst te bestempelen maakt mij niet uit, bovendien is er van ons tweeën maar 1 die continu hamert op de fouten van een ander maar zelf niets aan wenst te nemen.
Ik ben het niet met je eens, accepteer dat gewoon en houd op mijn mening als fout neer te zetten in de hoop dat anderen het ook gaan geloven.
Ik weet niet of je het weet, maar Koffiemetmelk is het orakel van FOK! Ons intellect valt in het niet in vergelijking met dat van hem. Vandaar ook altijd dat denigrerende toontje in zijn posts.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, je wilde 'gelijk' hebben. Geeft niet dat je de boel verdraait en mensen woorden in de mond legt, als je maar 'gelijk' krijgt.
Dat lijkt mij dus gewoon trollen.
Tussen gelijk hebben en gelijk willen, zit een groot verschil.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, je wilde 'gelijk' hebben. Geeft niet dat je de boel verdraait en mensen woorden in de mond legt, als je maar 'gelijk' krijgt.
Al 20x op de meldknop gedrukt dan? Ben je toch zo goed in?quote:Dat lijkt mij dus gewoon trollen.
Ik heb de site even voor de zekerheid aten vertalen. Kennelijk gaat het dus wel om de Gazastrook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
OoohJa, dat is dan weer een beetje jammer.
http://translate.google.nl/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.paltoday.ps%2Farabic%2FNews-64161.html&sl=ar&tl=nlquote:Ondanks de blokkade Gazans gaan winkelen kleren voor hun kinderen
Ik snap daar werkelijk niets van. Er sijpelen allerlei horror-verhalen uit Gaza. De levensstandaard in het gebied schijnt zwaar ondermaats te zijn. Maar wat is nu de waarheid? Er wordt een hoop gelogen en gemanipuleerd in het Israel-Palestina debat, dat is een ding dat zeker is. En van beide kanten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:09 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb de site even voor de zekerheid aten vertalen. Kennelijk gaat het dus wel om de Gazastrook.
[..]
http://translate.google.nl/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.paltoday.ps%2Farabic%2FNews-64161.html&sl=ar&tl=nl
Ik vind zijn posts te doorzichtig trollerig om denigrerend te zijnquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar Koffiemetmelk is het orakel van FOK! Ons intellect valt in het niet in vergelijking met dat van hem. Vandaar ook altijd dat denigrerende toontje in zijn posts.
Duidelijkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
NIks over: Er wordt met scherp op ons geschoten. Maar wel :
* er wordt teargas en stungas op ons dek gemikt. *
Daarna
*er worden nu soldaten neergelaten uit de heli *
en dan
*we hebben er een paar in gijzeling.*
Op dat moment lijkt er -zover deze mensen weten - nog niemand doodgeschoten te zijn.
edit : zou ik de melding van gewonde passagiers vergeten. Maar die melding leek mij in samenhang met die canisters die aan boord gegooit waren. Zo'n canister tegen je hoofd krijgen is ook niet gezond lijkt me.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:06 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Ik leg je daar geen woorden in de mond, ik verhelder iets over de foto van Reuters.
Misschien ben ik gek, dat kan, maar ik kan daar geen zinnen vinden die jou woorden in de mond leggen.
Ik bedoelde bewerken van foto's in het algemeen, door alle partijen, niet dit specifieke geval.quote:Dat croppen wat jij bedoeld is door Reuters gedaan, en om de Palestijnse kant een dienst te bewijzen. Niet de Israëlische.
Nee hoor, ik snap het nog best, jij dan?quote:Weer zon rare... ik haal die woorden niet eens aan. Hoe kom je erbij dat ik beweerd dat je pro of anti ben?
Ben je niet gewoon helemaal de draad kwijt?
Daar ga je weer, mijn mening is mijn waarheid, jouw mening is jouw waarheid, de mening van KMM is niet het oude of nieuwe testament, jij hebt net zo min alle info als ik, het enige dat we kunnen is een mening extraheren uit de beschikbare bronnen, we kunnen het niet eens zijn, maar jij bent niet degene die mijn mening als fout kunt bestempelen.quote:Mening gebaseerd op een fout is ook een fout. Niks meer of minder.
Nee hoor, dit is een openbaar forum waar iedereen ongestoord zijn/haar mening moet kunnen geven.quote:Ik vind het goed joh. Tis jouw feestje.
Van wat ik ervan heb begrepen gaat dat om de vluchtelingenkampen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap daar werkelijk niets van. Er sijpelen allerlei horror-verhalen uit Gaza. De levensstandaard in het gebied schijnt zwaar ondermaats te zijn.
Tja, zo schiet de propaganda de wereld in. Palestijnen zijn terroristen, Israëli zijn bezetters. Tussen dat gedoe door winkelen ze op de markt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:09 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb de site even voor de zekerheid aten vertalen. Kennelijk gaat het dus wel om de Gazastrook.
[..]
http://translate.google.nl/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.paltoday.ps%2Farabic%2FNews-64161.html&sl=ar&tl=nl
quote:What the Freedom Flotilla, and the Israeli attack shows, is the dependence of the Palestinian people on the efforts of peace activists, and ordinary citizens around the world. The tragic sacrifice of life and limb on the part of those on board the ships may finally lead to the lifting of the blockade. It has already generated pressure that has led the Government of Egypt to open finally the Rafah Crossing allowing at least temporarily the Gazans to go back and forth, and leave their open air prison that has endured blockade for almost three years. If indeed public pressure after the incident does lift the blockade the Freedom Flotilla will have achieved what the governments of the world and the UN have been unable to accomplish. It will also add to the energy already building the worldwide Boycott, Divestment, and Sanctions movement to become the biggest global campaign since the anti-apartheid movement of the 1980s that did so much to bring about the downfall of the racist regime in South Africa.
Nou, er staat dat de inspanningen van de activisten hebben geleid tot het openen van deze grenspost door Egypte. Zelf denk ik dat de wereldwijde afkeuring zeker ook een rol gespeeld zal hebben in Egypte's beslissing.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:44 schreef kahaarin het volgende:
Ik weet niet wat er van waar is maar deze bron rept ook over druk op Egypte:
http://www.shiptogaza.se/en/nyheter
[..]
Ik ben geen Turk, dat je het ff weet. Maar de hele kwestie is totaal anders dan de Israelisch-Palestijnse en totaal niet te vergelijken, ook niet in de huidige stand van zaken. Dat Turkije hypocriet is kan zeer zeker, maar de vergelijking tussen Israel > behandeling Palestijnen en Turkije > behandeling Koerden gaat niet op. Zeker niet wat betreft dit incident met de vloot. Voor de goede orde, ik ben er niet mee bekend dat Turkije een Koerdisch gebied ter grootte van Gaza, met zelfde aantal inwoners, hermetisch afsluit en een zeer miniem aantal goederen toelaat. Zelfs niet in Noord-Irak waar de PKK zich vast zal verschuilen. Zou Turkije wel zoals Israel reageren dan hadden ze daar alles op slot moeten gooien en aan "collective punishment" doen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef Irakees het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn namelijk meer Koerden afgeslacht door de fascisten, dan Palestijnen.
Klopt, net zoals elke ander volk dat doet in verdrukking... als EERST voor eigen belangen kiezen. Jij weet net zo goed als ik dat de Palestijnen alleen voor Saddam kozen omdat hij de enige was die hen - "onvoorwaardelijk" - steunde, niet omdat ze zijn binnenlandse politiek zo graag zagen - dat is een bijkomstigheid. Had hij een tweede Mubarak geweest wat betreft Israel (aka laffe hond en luisteren naar de Amerikanen) en een ander Arabisch land zijn positie mbt Israel overgenomen hadden de Palestijnen nooit hem gesteund maar dat andere Arabische land. Zelfde met Iran. Het zou de internationale gemeenschap sieren dat zij er wat aan doen en zodoende Palestijnen minder in de handen drijven van deze krachten. Zolang keer op keer blijkt dat dat niet gebeurt en Israel de vrije hand heeft zullen de Palestijnen altijd hulp zoeken bij derden, of dat nou Noord-Korea is Iran of Saddam.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef Irakees het volgende:
Verder scharen de Palestijnen zich altijd achter de onderdrukkers. Zo steunden ze Saddam tegen Koeweit. Saddam tegen het Iraakse volk. Het Iraanse moellahregime tegen het Iraanse volk. Nu steunen ze de Turkse onderdrukkers. Ik zie een patroon. De Palestijnen geven alleen om zichzelf, andere onderdrukte volken mogen naar de hel van hen, anders zouden ze zich niet achter de onderdrukkers scharen.
Je wilt graag de battle aan gaan he? Wegstrepen "wie beter omgaat met zijn minderheden".quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef Irakees het volgende:
Israël erkent zijn niet-Joodse minderheden.
Turkije erkent de Koerdische minderheid (20 miljoen) niet.
Dat denk ik ook, hopelijk doet men nu eindelijk eens iets aan de situatie, los van het Flottila incident is het natuurlijk geen haalbare situatie om 1.5 miljoen mensen achter hekken te laten zitten. Het is geen concentratiekamp maar wel een kooi, niemand wil graag opgesloten zitten. Vooral niet met brakke riolering en terroristen die af en toe 'vuurpijlen' afschieten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, er staat dat de inspanningen van de activisten hebben geleid tot het openen van deze grenspost door Egypte. Zelf denk ik dat de wereldwijde afkeuring zeker ook een rol gespeeld zal hebben in Egypte's beslissing.
Wat mij meteen opviel waren de zwarte vlekken op zijn mond en linkeroog. Die lijken slecht te rijmen met het licht en de overige kleurintensiteit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:21 schreef BasOne het volgende:
Goedemiddag, nog lekker aan het keuvelen zie ik
Is er een manier, of kan iemand deze foto verifiëren?
[ afbeelding ]
Onderschrift is 'geweld tegen Israëlische militairen'
Het eerste wat mij opviel, en wat ook wel erg duidelijk is zal ik gelijk een vraag van maken die iemand misschien kan beantwoorden (zonder je in rare bochten te wringen en wilde hypotheses)
Waarom hebben 2 leden van een Israëlisch elite commando team 2 verschillende kleuren uniform aan?
Ook geen patch op de arm, geen naam op de borst, zie ook geen dogtag om de nek hangen.
Het viel me gewoon op, niet dat ik er gelijk iets sinisters achter zoek.
Zover ben ik niet eens aan het analyseren geslagenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat mij meteen opviel waren de zwarte vlekken op zijn mond en linkeroog. Die lijken slecht te rijmen met het licht en de overige kleurintensiteit.
[ afbeelding ]
Mijn eerlijke mening wilde je hè? Ik denk werkelijk dat dit een complottheorie site is. Vermoedens zijn nergens te bewijzen. Doel ik op het betalingsverkeer dan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Da's inderdaad het beste. Ondertussen heb ik nog steeds geen inhoudelijke reacties op
gelezen maar ik denk dat die ook niet gaan komen na alle distractie.
De achterste heeft een zwemvest aan. Is dat niet gewoon één van de activisten? Het lijkt me inderdaad sterk dat de pakken zo van kleur verschillen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:21 schreef BasOne het volgende:
[ afbeelding ]
Het eerste wat mij opviel, en wat ook wel erg duidelijk is zal ik gelijk een vraag van maken die iemand misschien kan beantwoorden (zonder je in rare bochten te wringen en wilde hypotheses)
Waarom hebben 2 leden van een Israëlisch elite commando team 2 verschillende kleuren uniform aan?
Ook geen patch op de arm, geen naam op de borst, zie ook geen dogtag om de nek hangen.
Mja, idd vreemde foto. Ook het kijken in de cameraquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:21 schreef BasOne het volgende:
[ afbeelding ]
Je zou bijna denken dat Hamas belang heeft om deze blokkade nog een tijdje door te zetten. Vandaar dus zo af en toe een vuurpijltje om Israël weer een voorwendsel te geven de blokkade door vast te houden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:34 schreef Disana het volgende:
Stroomstoringen, gastekort, benzinetekort, economie vrijwel tot stilstand gekomen. Een greep uit het dagelijkse leed.
Jam, chocola, chips, snoep, koekjes, veel medicijnen, plastic, grondstoffen voor industrieel gebruik, garens, glucose... een greep uit de verboden producten.
Door de isolatie hebben de hardliners in Hamas alleen maar aan controle gewonnen; Hamas is sterker geworden. Zo werden ze gedwongen tunnels te graven, en konden ze belasting gaan heffen over wat er daardoor binnenkomt.
Hebben ze ook, als er geen dreiging/blokkade meer is dan ook geen grond voor vrijheidsvechters/terroristen toch?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:40 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat Hamas belang heeft om deze blokkade nog een tijdje door te zetten. Vandaar dus zo af en toe een vuurpijltje om Israël weer een voorwendsel te geven de blokkade door vast te houden.
Maar inderdaad, dit is totaal contraproductief. Ook voor Israëls veiligheid. Pure kortetermijndenken.
Het verslag gaat nog verder inmiddelsquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hebben ze ook, als er geen dreiging/blokkade meer is dan ook geen grond voor vrijheidsvechters/terroristen toch?
Klopt, maar dat was al langer bekend, eerst doen/reageren dan nadenken lijkt het devies.
Huh? Ik vroeg helemaal niet om je 'eerlijke mening', jij vond dat users hun mening mochten geven terwijl er gewoon vervelend werd gedaan en niet inhoudelijk gereageerd.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Mijn eerlijke mening wilde je hè? Ik denk werkelijk dat dit een complottheorie site is. Vermoedens zijn nergens te bewijzen. Doel ik op het betalingsverkeer dan.
Ik geloof meteen dat er instanties zijn, zowel pro- Israël als anti-Israël verenigingen/beweging/organisaties etc etc , die internet op gaan en hun visie (in beide gevallen voor hun goede doel) tentoonspreiden via internet. of mensen leiden naar sites via fora's etc. Ik zie ook regelmatig naar sites gelinkt worden die de visie van deze user onderstrepen. Zelf niet zo goed kunnen verwoorden en dus andere users gaan linken naar die bewuste site. (dit is dus voor geen enkele user denigrerend bedoeld en snap het wel dat iemand dat doet)
In dit geval denk ik dat de link meer gericht is op complottheorie dan op harde bewijzen. en dan doel ik dus op betaald internet op om voor de goede zaak (zoals die mensen dan zelf denken) te posten.
Er is heus betaald internet verkeer, maar dat zijn dan meer mensen die je via een link naar de site brengt wat geld op gaat leveren
Ik weet alleen dat (en dan praat ik weer uit ervaring) er mensen zijn die betaald uitzoeken of ergens iets niet gepost mag worden en zo een rechtszaak open ligt voor een speciaal bureau. Dat is iets wat ik weet, maar dat is dan weer iets heel anders. Spam is daar ook een voorbeeld van.
Dit geval is me dus iets te overdone
Da's afgelopen, maar het stukje verslag waarop je reageert heb ik aangevuld met wat er nog meer werd gezegd.quote:
Inderdaad, je ziet hetzelfde met Hezbollah. Die eisten dat Israel zou vertrekken uit Libanon. Dat deed Israel, waarop Hezbollah ineens een piepklein stukje Syrie ging claimen dat door Israel bezet wordt. Zodat ze kunnen blijven zeggen dat Israel Libanon bezet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hebben ze ook, als er geen dreiging/blokkade meer is dan ook geen grond voor vrijheidsvechters/terroristen toch?
Klopt, maar dat was al langer bekend, eerst doen/reageren dan nadenken lijkt het devies.
Volgens wie? Volgens Hamas zelf willen ze nog steeds met geweld een einde aan het bestaan van Israel maken. Ik weet dat veel Palestijne daarop geilen, maar of het een goede oplossing is voor de Palestijnen betwijfel ik.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Da's afgelopen, maar het stukje verslag waarop je reageert heb ik aangevuld met wat er nog meer werd gezegd.
Ingaande op je reactie: Hamas wil een goede oplossing voor de Palestijnen. Opheffing van de blokkades alleen is niet genoeg, denk aan de nederzettingen en een eigen staat.
De enige manier om dit soort organisaties uit te schakelen is te zorgen dat ze vechten voor een zaak die niet meer bestaat: sluit vrede zonder Hezbollah, zonder Hamas en uiteindelijk zullen ze door hun eigen achterban worden gemarginaliseerd.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad, je ziet hetzelfde met Hezbollah. Die eisten dat Israel zou vertrekken uit Libanon. Dat deed Israel, waarop Hezbollah ineens een piepklein stukje Syrie ging claimen dat door Israel bezet wordt. Zodat ze kunnen blijven zeggen dat Israel Libanon bezet.
Grootspraak die je alleen maar onschadelijk kunt maken door een einde te maken aan de deplorabele situatie van de Palestijnen en aan de nederzettingen. Ontneem Hamas de macht door de Palestijnen ruimte te geven en afspraken na te komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Volgens wie? Volgens Hamas zelf willen ze nog steeds met geweld een einde aan het bestaan van Israel maken. Ik weet dat veel Palestijne daarop geilen, maar of het een goede oplossing is voor de Palestijnen betwijfel ik.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Da's afgelopen, maar het stukje verslag waarop je reageert heb ik aangevuld met wat er nog meer werd gezegd.
Ingaande op je reactie: Hamas wil een goede oplossing voor de Palestijnen. Opheffing van de blokkades alleen is niet genoeg, denk aan de nederzettingen en een eigen staat.
Da's wel een beetje mild imo, magoed, als dat er toe leidt dat er gesproken kan worden.....quote:Hendriks noemt Hamas in de eerste plaats een nationalistisch verzetsorganisatie op religieuze basis. Ze zijn verkozen dus je moet ze niet buitensluiten.
Dat is gewoon waar, als de VS de blokkade gaan veroordelen dan is er ruimte voor een nieuwe motie natuurlijk.quote:De VS noemen de blokkade onhoudbaar, hetgeen volgens Hendriks het begin van het einde van de blokkade is. Andere landen zouden de kustwacht voor Gaza over kunnen nemen. Het Kwartet heeft dit jaren geleden al voorgesteld en het kwam op papier op stand maar werd nooit geïmplementeerd. Israël heeft deze ruimte volgens Takkenberg niet gegeven.
Ja, dat is het punt ook, binnenslands rommelt het ook nog behoorlijk, als ze het daar niet eens zijn dan komt er misschien wel een burgeroorlog du moment dat er een staat is vastgesteld....quote:Hendriks vindt het onvermijdelijk Hamas bij vredesbesprekingen te betrekken. De verdeeldheid tussen Hamas en Fatah komt Israel wel erg goed uit. Hij ziet nog wel dat Hamas een tweestatenoplossing zal accepteren.
Je moet Hamas de wind uit de zeilen nemen. Maar Israël heeft wel baat bij een slechte relatie. Daarom moeten de VS en Europa met name eens grenzen gaan stellen. De VS is al aardig op weg met het afkeuren van de blokkades.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
Da's wel een beetje mild imo, magoed, als dat er toe leidt dat er gesproken kan worden.....
[..]
Dat is gewoon waar, als de VS de blokkade gaan veroordelen dan is er ruimte voor een nieuwe motie natuurlijk.
[..]
Ja, dat is het punt ook, binnenslands rommelt het ook nog behoorlijk, als ze het daar niet eens zijn dan komt er misschien wel een burgeroorlog du moment dat er een staat is vastgesteld....
bronquote:Egypte stuurde twintig ambulances naar de grensovergang bij Rafah om hier gewonde Palestijnen te behandelen. Tot verbazing van de Egyptenaren hield Hamas de grens echter dicht en kon niet één gewonde worden behandeld op Egyptisch grondgebied. Mogelijk wil Hamas geen hulp accepteren, omdat Egypte zich kritisch uitliet over de militante beweging.
ANP/RTR/AFP op 28 december '08, 08:58, bijgewerkt 28 december '08, 21:49quote:De Palestijnse organisatie Hamas houdt gewonde Palestijnen tegen die naar Egypte willen gaan voor medische behandeling. Dat heeft de Egyptische minister van Buitenlandse Zaken, Ahmed Abul Gheit, zondag gezegd. Hij voegde eraan toe niet te weten waarom Hamas de gewonden tegenhoudt. Caïro opende zaterdag de grens zodat de gewonden naar ziekenhuizen in Egypte kunnen.
Precies, nuance is wat er nodig is, je mag best pro israel zijn en toch de bezetting afkeuren, het staat los van elkaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Je moet Hamas de wind uit de zeilen nemen. Maar Israël heeft wel baat bij een slechte relatie. Daarom moeten de VS en Europa met name eens grenzen gaan stellen. De VS is al aardig op weg met het afkeuren van de blokkades.
Maar ook veel instabiliteit, ik hoop echt dat je gelijk hebt.quote:Ik vraag me af of er een burgeroorlog zou komen. Er is veel op te bouwen, er is veel trauma.
Ik vond dat nog wel meevallen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Huh? Ik vroeg helemaal niet om je 'eerlijke mening', jij vond dat users hun mening mochten geven terwijl er gewoon vervelend werd gedaan en niet inhoudelijk gereageerd.
Euhm? Gaza, Blokkade en Hulpkonvooi deel 24quote:Verder staat daar nergens dat de propagandasurfers worden betaald.
Waarop jij antwoordde metquote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:46 schreef polderturk het volgende:
Dus wat bedoelde je dan met jouw antwoord op zijn stelling?quote:Dat verbaast me nou helemaal niet want je komt het overal tegen en het ligt er duimendik bovenop dat dit niets meer met persoonlijke meningen te maken heeft maar alles met bewust uitgevoerde propaganda. Ik vroeg me al af waar de bron zit.
quote:The existence of an “internet warfare team” came to light when it was included in this year’s foreign ministry budget. About $150,000 has been set aside for the first stage of development, with increased funding expected next year.
The team will fall under the authority of a large department already dealing with what Israelis term “hasbara”, officially translated as “public explanation” but more usually meaning propaganda. That includes not only government public relations work but more secretive dealings the ministry has with a battery of private organisations and initiatives that promote Israel’s image in print, on TV and online.
Zou me eigenlijk niks verbazen, na zo lang onder stressvolle omstandigheden geleeft te hebben- en met een jeugd die geen normaal leven kent en vermoedelijk niet zo'n beste scholing heeft gehad aangezien schoolmaterialen op de verboden lijst schijnen te staan - zit het er dik in dat ze onderling gaan kibbelen.quote:, binnenslands rommelt het ook nog behoorlijk, als ze het daar niet eens zijn dan komt er misschien wel een burgeroorlog du moment dat er een staat is vastgesteld....
Daar ben ik ook bang voor, de brigades en groeperingen die nu de macht hebben in verscheidene delen zullen dit niet zo gauw opgeven, het is makkelijk om aanhangers te genereren onder de mensen in het gebied dat je onder de duim hebt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zou me eigenlijk niks verbazen, na zo lang onder stressvolle omstandigheden geleeft te hebben- en met een jeugd die geen normaal leven kent en vermoedelijk niet zo'n beste scholing heeft gehad aangezien schoolmaterialen op de verboden lijst schijnen te staan - zit het er dik in dat ze onderling gaan kibbelen.
sorry voor de ellenlange zin
Ik kan niet voor Disana praten maar had het wel een beetje anders opgevat, meer als bevestiging hiervan:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:14 schreef paddy het volgende:
Dus wat bedoelde je dan met jouw antwoord op zijn stelling?
En even uit de bewuste link
Lol, twittergeruchten zitten wel vaker mis toch?quote:The existence of an “internet warfare team” came to light when it was included in this year’s foreign ministry budget. About $150,000 has been set aside for the first stage of development, with increased funding expected next year.
Altijd een beetje jammer, dit soort fundamentalisten verpesten de boel voor een heleboel mensen die wel redelijk zijn. Oproepen tot dit soort acties vind ik verwerpelijk, het lost niets op integendeel....quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:38 schreef mm1985 het volgende:
Special voor jou dan .. het origineelquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:24 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Oke, staat ie in deze discussie of delen terug? Want dan mag je me wel even helpen aangezien er zoveel video's gepost zijn van agressieve activisten.
quote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja, en daarvoor waren al opnames te zien van gewonden .. en op die opnames is ook te zien dat de cameraman ineens moet gaan schuilen terwijl die de helikopter aan het filmen is ..
En volgens de Griek hebben we die opnames te danken aan een wizkid daar aan boord die de jam van de Israëliërs wist te omzeilen, die bevindt zich nu onder de doden .. en volgens dezelfde Griek is elke camera, elk opnameapparaat grondig vernietigd
Ben je een kloon van magentron?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:04 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Oke, bedankt.
Maar kun je nu uitleggen waar je datgene ziet wat jij beweerde? Ik heb de video nu 2x bekeken en kan het niet vinden. Het gaat om deze uitspraak van je:
[..]
Griezelig, hij beweert dat de Hezbollah zich er misschien wel mee gaat bemoeien, dan is het hek helemaal van de dam.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:14 schreef mm1985 het volgende:
nog een apparte video: een egyptische advocaat geeft uitleg
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:14 schreef mm1985 het volgende:
nog een apparte video: een egyptische advocaat geeft uitleg
Mijn excuses, ik ben in de war met dit filmpje ..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:04 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Oke, bedankt.
Maar kun je nu uitleggen waar je datgene ziet wat jij beweerde? Ik heb de video nu 2x bekeken en kan het niet vinden. Het gaat om deze uitspraak van je:
[..]
No problem. Als je hem nog hebt, graag.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik ben in de war met dit filmpje ..
lol .. sorryquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:36 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
No problem. Als je hem nog hebt, graag.
Hmm... het begin van het filmpjes zie je idd het verhaal voordat de soldaten aan boord komen en dat er geschoten wordt met rookbommen en wss traangas. Die krengen kunnen hard aankomen als je ze kopt, maar dat moet je dus ook niet doen.quote:
Wegduiken? Waar naar toe? Het is daar vrij donker zonder nachtzicht camera's.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:50 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Hmm... het begin van het filmpjes zie je idd het verhaal voordat de soldaten aan boord komen en dat er geschoten wordt met rookbommen en wss traangas. Die krengen kunnen hard aankomen als je ze kopt, maar dat moet je dus ook niet doen.
Ik kan er niet op uit maken dat er met munitie geschoten wordt voor de soldaten aan boord komen. Zie ook niemand echt wegduiken.
Onder 700 mensen zullen idd idioten zitten, maar om nu te zeggen dat ze alle 700 zo waren vind ik te ver gaan, maar zo word het wel gebracht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:13 schreef SemperSenseo het volgende:
Vredesactivisten op een van de boten, huh![]()
Hetgeen ze zingen verwijst naar de bloedige Slag bij Khaybar tussen de Joden en de Arabieren in 628. De joden werden uiteindelijk verdreven door de Arabieren, een van de eerste etnische zuiveringen door de Arabieren. Iets wat Hamas leden met veel trots zingen
Zo rond de 6:15, de helikopter vliegt over, duiken en zo dicht mogelijk tegen de zijkant aan staan en dan gaat die camera weer omhoog om verder te filmen .. en tja, zet hem 's stil op 6:19 .. zie je ditquote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:50 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Hmm... het begin van het filmpjes zie je idd het verhaal voordat de soldaten aan boord komen en dat er geschoten wordt met rookbommen en wss traangas. Die krengen kunnen hard aankomen als je ze kopt, maar dat moet je dus ook niet doen.
Ik kan er niet op uit maken dat er met munitie geschoten wordt voor de soldaten aan boord komen. Zie ook niemand echt wegduiken.
A. Het zijn zijn eigen woorden muts! "ik ben wel onvoorwaardelijk pro-Israel, dat geef ik zonder meer toe"quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, ik heb ze nog niet meegemaakt. Users die onvoorwaardelijk ergens achter staan. Eigenlijk maar goed ook.
Eindelijk iemand die op deze vraag antwoord geeft.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als je maar met genoeg man bent en de soldaat - die onvoldoende bewapend is- meteen met z'n allen overvalt zodra hij probeert op dek te landen, moet dat prima lukken hoor.
Merkwaardig verhaal.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:45 schreef PhysicsRules het volgende:
Ha'aretz
[..]
Andersom.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:51 schreef paddy het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Wanneer er een tegengeluid komt die dat wat minder leuk is voor de actievoerders is het propaganda, maar wanneer er een tegengeluid tegen de militairen van Israël komt is het de waarheid?
Ik zie het eigenlijk gewoon juridisch: Het zijn internationale wateren. Er zijn geen blokkades of iets dergelijks doorbroken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Andersom.
Maar dat snap ik ook niet helemaal.
Is waarquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het zijn zijn eigen woorden muts! "ik ben wel onvoorwaardelijk pro-Israel, dat geef ik zonder meer toe"
Zou fijn zijn.quote:Let liever eens op wat er echt gezegd wordt. Let er dan ook even op wie telkens loopt te schelden en doe er voor de verandering eens iets aan.
Je ziet het goed. Een schip in internationale wateren is grondgebied van het land onder wiens vlag het vaart. Israel had toestemming moeten vragen of het aan boord mocht komen ipv met geweld het schip kapen en de opvarenden gevangen nemen en ontvoeren.quote:Op woensdag 9 juni 2010 01:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie het eigenlijk gewoon juridisch: Het zijn internationale wateren. Er zijn geen blokkades of iets dergelijks doorbroken.
Dus vraag ik me af hoe legitiem het is om zo'n schip (of eigenlijk ieder willekeurig schip) te enteren.
Ongeacht de mate van weerstand of geweld van beide kanten. Het een lokt nl het ander uit (toch?).
En dan gingen ze ook nog zo'n schip uit internationale wateren naar hun eigen haven dirigeren...Dan is het toch niet vreemd dat zo'n kapitein zegt: "Bekijk het maar."quote:Op woensdag 9 juni 2010 01:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je ziet het goed. Een schip in internationale wateren is grondgebied van het land onder wiens vlag het vaart. Israel had toestemming moeten vragen of het aan boord mocht komen ipv met geweld het schip kapen en de opvarenden gevangen nemen en ontvoeren.
Het is een recht zich te mogen verdedigen tegen kapers. De opvarenden hebben daarbij geen dodelijk geweld gebruikt. Iets wat niet van Israel gezegd kan worden.
Bovendien kan men zich niet op de blokkade beroepen want die is niet legaal verklaard.
En toch... en toch...quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die op deze vraag antwoord geeft.
Onvoldoende bewapend? Tegen stokken en staven? En zelfs kapotgeslagen flessen?
De wapens daartegen zijn stokken en messen, maar een goedgetrainde commando (slechts 5 % van de aanmelders komt door de selectie) moet toch verweer hebben tegen eenvoudige handwapens?
Al geef ik toe: je komt naar beneden zeilen met een touw in je handen en krijgt gelijk een stok in je nek. In het donker (maar daar zijn je bazen schuldig aan!). Ik zou me ook niet lekker voelen.
Ja, dat verbaast me dus ook steeds.quote:Op woensdag 9 juni 2010 01:31 schreef BasOne het volgende:
[..]
En toch... en toch...
Als je iets afweet van de training die elite troepen moeten doorstaan, de psychologische fysieke afbeuling tijdens de opleiding, de technieken die ze leren om zo lang mogelijk ondervraging, zelfs marteling te weerstaan, die 101 manier om zelfs ongewapend je tegenstander de baas te zijn, dat elite troepen het beste van het beste aan wapens en uitrusting tot hun beschikking hebben.....
Dat dergelijke elites alleen in situaties ingezet worden waar de 'gewone' soldaat totaal ongeschikt voor is.
Als je dan kijkt naar de foto's van 'gevangen' genomen Israëlische soldaten op dat schip...
De angst in hun ogen, de uitrusting/uniformen, de manier waarop ze massaal geambushed zijn...
De hele uitvoering van de 'aanval'...
Amateur werk, door amateurs...
Er zijn wel meer dingen waar ik mijn bedenking bij heb, maar moeilijk te verifiëren...quote:Op woensdag 9 juni 2010 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat verbaast me dus ook steeds.
En het zou me goed doen als een (ex-)commando of (ex-)marinier daar nou eens antwoord op gaf.
Maar dat antwoord krijg ik dus niet.
Dus ofwel die alom gevreesde elitetroepen zijn helemaal niet zo goed als gedacht wordt ofwel de hele operatie is een vooropgezette show. Of ik mis nog een optie, dat kan natuurlijk ook.
specialen lege eenheden zoals,, flotila 13 en de holany en antiterreurpolitie eenheden. halen de name tag van de teneu.quote:Op woensdag 9 juni 2010 01:49 schreef BasOne het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dingen waar ik mijn bedenking bij heb, maar moeilijk te verifiëren...
Maar 1 ding ben ik 98% zeker van
[ afbeelding ]
Die onderbroek behoort niet tot de standaard uitrusting!
(Hier mist trouwens ook weer een nametag op de linkerborst en een insigne op de linkermouw, even als ranginsignes, maar dat hoeft niets te betekenen, ben ik nog niet helemaal over uit, andere foto's van Israëlisch soldaten zijn nogal wisselend, de ene keer wel, de andere keer niet)
als je in je eentje in een horde doorgedraaide extremisten beland en stalen pijpen tegen je kop krijg laat iedereen het lootje .quote:Op woensdag 9 juni 2010 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat verbaast me dus ook steeds.
En het zou me goed doen als een (ex-)commando of (ex-)marinier daar nou eens antwoord op gaf.
Maar dat antwoord krijg ik dus niet.
Dus ofwel die alom gevreesde elitetroepen zijn helemaal niet zo goed als gedacht wordt ofwel de hele operatie is een vooropgezette show. Of ik mis nog een optie, dat kan natuurlijk ook.
Om te laten zien dat er heel veel onschuldige doden vallen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:00 schreef C_N het volgende:
en nu![]()
Ik kan ook you tube filmpjes plaatsen die het tegendeel bewijzen .
en idd 1000 raketten per dag is overdreven en dat kan IK niet in een of ander link docoment terug vinden .
het grootste aantal op mijn count was 209 stuks per dag van 05.00 tot 23.52 .in sedroth.sahar-negev omgeving,askelon,nahal-oz,kisufim, en beersheva,op een dag.
dit was op een regen achtigen dag met mist in de morgen en de middag .
zo de IDF kon de raketen niet van te voren traceren .( vaak zie je vanuit Israel [erg dicht bij de grens ]al de rook , voor de raket echt in de lucht gaat . is hij in de lucht dan gaat het alarm af .zowiezo .
en de IDF heb luchtbalonnen bij de grens hangen met mooien cameras.zo vaak voor de raketen af gaan zijn ze al bestoken met een of twee raketen van een helicopter.
maar buiten dat,, de filmpjes worden erg saaibuiten het al 100000000 keer geplaatst is .
zo in mijn gevoel worden ze maar geplaatst voor een doel . en dat weet jij zelf .
die vallen aan bijde kanten .quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:10 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Om te laten zien dat er heel veel onschuldige doden vallen?
Staat die grappenmaker nou te bidden?quote:Op woensdag 9 juni 2010 07:16 schreef C_N het volgende:
[..]
specialen lege eenheden zoals,, flotila 13 en de holany en antiterreurpolitie eenheden. halen de name tag van de teneu.
om verschillende reden .
een daarvan is.. tegen naam herkenning.
zoals deze eigen foto ,,van een soldaat die zich klaar maakt, voor een inval in de strook.,waar het duidelijk te zien is .de afgeknipte name tag, en rang enz.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:04 schreef C_N het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik kan een weekje plaatsen hier als je echt wil.
waar het hier om gaat deze mensen hebben alleen maar geluk.
dat die raketten kut zijn.
waren ze dat niet dan waren er een hoop doden gevallen .
En het dicht gooien van de grens bij de strook voorkom beteren raketten.
en veel doden in Israel.een ander land zou het zelfde doen .
Dit ontkent niemand, maar israel is de grotere macht. Veel macht brengt ook veel verantwoordelijkheid met zich mee, Israel maakt veel meer onschuldige slachtoffers dan dat ze ''the bad guys'' uitroeien. Israel wil ''the bad guys'' uitroeien om onschuldige slachtoffer te voorkomen, maar tegelijkertijd maken ze meer onschuldige slachtoffer dan Hamas ooit heeft gemaakt, maar Israel vind het alleen maar erg als er slachtoffer aan de israelische kant vallen, Palestijnse slachtoffer zijn blijkbaar niet belangrijk. Iedere mens is gelijk toch? wat Israel doet is onschuldige palestijnen doden om gevaar voor slachtoffers in Israel te minderen. Er zijn veel meer palestijnse slachtoffers gevallen door israel, dan Israelische slachtoffers door Hamas, dan is in mijn ogen Israel echt fout bezig en geen haar beter dan hamas!quote:die vallen aan bijde kanten .
Oké, dan worden de Twitteraars wel betaald. Het maakt ook niet uit want het bombardementsprincipe blijft hetzelfde. Jij denkt dat het niets bijzonders is, ik denk dat het niets meer met fatsoen en normale omgang met de rest van de mensheid te maken heeft. Bovendien denk ik dat het de Israëlische zaak geen goed doet want mensen lezen het niet en gaan zich alleen maar ergeren.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:14 schreef paddy het volgende:
,
[..]
Ik vond dat nog wel meevallen.
[..]
Euhm? Gaza, Blokkade en Hulpkonvooi deel 24
[..]
Waarop jij antwoordde met
[..]
Dus wat bedoelde je dan met jouw antwoord op zijn stelling?
En even uit de bewuste link
[..]
Ja, je kunt vast nog veel meer foto's plaatsen en vast ook nog wel 10 keer zoveel als anderen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:04 schreef C_N het volgende:
[..]
die vallen aan bijde kanten .
een geluk dat die kut raketten niet echt doel gericht zijn.en ik
[knip]
mischien heb jij het al door op jou reageer ik niet zo.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Staat die grappenmaker nou te bidden?
Of staat hij in zijn heilig boek op te zoeken hoe je familie dood moet maken? Kaïn sloeg Abel dood, Hagar werd met Ismael de woestijn ingedreven, de broers gooiden Jozef in een put (trouwens watervervuiling!!), oh nee, ze verkochten hem want dan bracht hij nog wat op!
Dit soort foto's kunnen ook zo:quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:04 schreef C_N het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er kijken soms ook kinderen mee die hier nog niet mee geconfronteerd hoeven worden imo.
Is geen kritiek, alleen een tip.
Ik denk niet dat de bezetting van Gaza iets is om in stand te houden, dat de extremisten moeten worden tegengehouden lijkt me wel heel duidelijk.
Maar 1.5 miljoen mensen achter een hek zetten en af en toe eten en goederen naar binnen doen is natuurlijk geen oplossing, het probleem wordt dan alleen maar verplaatst naar mensen die er evengoed niet veel aan kunnen doen.
Je hebt eerder heel makkelijk gezegd dat er geen honger is, zal ook best zo zijn, ik denk dat het grote probleem voor de mensen daar is dat ze niet in staat zijn om zelf voor hun onderhoud te zorgen.
Mensen die opgesloten zitten en zelf niets aan hun situatie kunnen doen gaan dan op een partij als Hamas stemmen als ze de kans krijgen (Domme zet van USA, aandringen op vrije verkiezingen in een land/streek waar geen vrijheid is.)
Nu zitten jullie met de gebakken peren.
Magoed, wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik alle voorbeelden en foto's van mensen/huizen/dieren die kapotgeschoten worden heel erg vindt, of ze nu Joods, Palestijns, Ghanees, Hutu, Tutsi of welke nationaliteit dan ook zijn.
Er moet een oplossing komen met een meer permanent karakter en geen uit de hand gelopen inperkingsmaatregel die krampachtig met veel geweld instand gehouden wordt.
(Just my two cents, niets persoonlijks, jij maakt de wetten en regels tenslotte niet.)
be nice or go away
quote:De 72-jarige Norman Peach, ex-parlementslid voor Die Linke, was aan boord van het Turkse schip Mavi Marmara en heeft daar naar eigen zeggen geen andere wapens dan houten stokken gezien waarmee de opvarenden zich hebben verdedigd. Volgens Peach hadden de actievoerders het recht zich te verdedigen, zelfs met de wapens waarmee ze werden aangevallen
Vind je jezelf nu grappig?quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Of staat hij in zijn heilig boek op te zoeken hoe je familie dood moet maken? Kaïn sloeg Abel dood, Hagar werd met Ismael de woestijn ingedreven, de broers gooiden Jozef in een put (trouwens watervervuiling!!), oh nee, ze verkochten hem want dan bracht hij nog wat op!
Okay, het is te proberen, wat ik me afvraag, wie zou er jurisdictie hebben? Technisch gezien was het Turks grondgebied, immers een Turkse boot in internationale wateren, zou hij dan niet inTurkije moeten procederen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:02 schreef Optimistic1 het volgende:
Norman Peach, een duitse juridicus en politicus (ex-parlementslid) die op een van de schepen (Marmara) was naar Gaza is van plan om Israel juridisch te vervolgen in Duitsland. Dat meldde hij in een interview met aljazeera.net.
Eerder heeft hij laten weten dat er geen wapens aan boord waren:
http://www.skynet.be/nieu(...)e-politici?id=665561
quote:Free Gaza: Israël stelt juridische onderzoekscommissie in
Dinsdag 8 Juni 2010
Na de bloedige bestorming van een humanitair scheepskonvooi voor Gaza begin vorige week, stelt Israël een civiele onderzoekscommissie in, die zich uitsluitend bezig zal houden met juridische kwesties, zo heeft een Israëlische minister dinsdag bekendgemaakt.
Volgens minister zonder portefeuille Benny Begin en lid van het veiligheidskabinet, moet de commissie onderzoeken of de blokkade van Gaza en de operatie tegen de vloot al of niet strookt met het internationaal recht. De internationale gemeenschap eist op zijn minst een internationale component in het onderzoek naar de actie waarbij negen Turken zijn omgekomen. Volgens Israëlische media bestaat de commissie uit juristen en vroegere Israëlische diplomaten. Twee buitenlandse juristen zouden waarnemers worden. In afwachting voert het Israëlisch leger zijn eigen onderzoek via een "team van deskundigen" dat zich buigt over het verloop van de operatie en om lessen te trekken. Tegen 4 juli moeten er conclusies zijn
Dat heeft niets met aantallen te maken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:33 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
[..]
Dit ontkent niemand, maar israel is de grotere macht. Veel macht brengt ook veel verantwoordelijkheid met zich mee, Israel maakt veel meer onschuldige slachtoffers dan dat ze ''the bad guys'' uitroeien. Israel wil ''the bad guys'' uitroeien om onschuldige slachtoffer te voorkomen, maar tegelijkertijd maken ze meer onschuldige slachtoffer dan Hamas ooit heeft gemaakt, maar Israel vind het alleen maar erg als er slachtoffer aan de israelische kant vallen, Palestijnse slachtoffer zijn blijkbaar niet belangrijk. Iedere mens is gelijk toch? wat Israel doet is onschuldige palestijnen doden om gevaar voor slachtoffers in Israel te minderen. Er zijn veel meer palestijnse slachtoffers gevallen door israel, dan Israelische slachtoffers door Hamas, dan is in mijn ogen Israel echt fout bezig en geen haar beter dan hamas!
Dat Begin dat zegt is opvallend, hij zit op de rechter vleugel van Likoed.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Okay, het is te proberen, wat ik me afvraag, wie zou er jurisdictie hebben? Technisch gezien was het Turks grondgebied, immers een Turkse boot in internationale wateren, zou hij dan niet inTurkije moeten procederen?
Dit vond ik ook een belangrijk bericht, uit dezelfde link:
[..]
dit soort opmerkingenquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het heeft wel met aantallen te maken, wil je zeggen dat levens van onschuldige mensen niet belangrijk zijn, en als het oorlog is mag je hoeveel mensen je maar wilt neerschieten?quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:10 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat heeft niets met aantallen te maken.
Wil je bovendien beweren dat de doden die Hamas op zijn geweten weet tot doel waren het aantal doden aan Palestijnse kant te verminderen? Want dat is het grote verschil!
Het heeft niets met aantallen te maken: het is geen wedstrijd wie de meeste doden maakt. Zoals C_N al opmerkte is de enige reden dat Hamas minder doden maakt niet omdat ze humaner of voorzichtiger zijn, maar omdat ze de capaciteit niet hebben.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:27 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Het heeft wel met aantallen te maken, wil je zeggen dat levens van onschuldige mensen niet belangrijk zijn, en als het oorlog is mag je hoeveel mensen je maar wilt neerschieten?
Niemand hier komt op voor HAMAS!
Mooi stukje sarcasme jaquote:Op woensdag 9 juni 2010 11:33 schreef PhysicsRules het volgende:
[..].
En natuurlijk komt hier niemand op voor Hamas, zelfs de grootste pro-palestijn begrijpt dat Hamas' verzetstechnieken terreur zijn en niets met verzet te maken hebben.
Het is idd geen wedstrijd wie de meeste doden maakt, maar als je zelf meer slachtoffer maakt terwijl je juist onschuldige slachtoffer wilt voorkomen, dan moet je serieus nadenken of het wel de juiste aanpak is.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:33 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het heeft niets met aantallen te maken: het is geen wedstrijd wie de meeste doden maakt. Zoals C_N al opmerkte is de enige reden dat Hamas minder doden maakt niet omdat ze humaner of voorzichtiger zijn, maar omdat ze de capaciteit niet hebben.
Als Israël als Hamas was geweest, was de Gazastrook nu één glazen vlakte geweest. Maak jezelf geen illusies.
En natuurlijk komt hier niemand op voor Hamas, zelfs de grootste pro-palestijn begrijpt dat Hamas' verzetstechnieken terreur zijn en niets met verzet te maken hebben.
Ok hierbij: als iemand hier opkomt voor Hamas, maak je zelf kenbaar.quote:En natuurlijk komt hier niemand op voor Hamas, zelfs de grootste pro-palestijn begrijpt dat Hamas' verzetstechnieken terreur zijn en niets met verzet te maken hebben.
Midden-Oostendeskundige Bertus Hendriks noemt Hamas een nationalistische verzetsbeweging op religieuze basis.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:38 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Het is idd geen wedstrijd wie de meeste doden maakt, maar als je zelf meer slachtoffer maakt terwijl je juist onschuldige slachtoffer wilt voorkomen, dan moet je serieus nadenken of het wel de juiste aanpak is.
[..]
Ok hierbij: als iemand hier opkomt voor Hamas, maak je zelf kenbaar.
Kijken wat het oplevert.
Hamas is een verzetsorganisatie op het moment dat ze tegen Israelische militairen vechten, en een terreurorganisatie op het moment dat ze een domme tiener met een bom een pizzeria insturen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Midden-Oostendeskundige Bertus Hendriks noemt Hamas een nationalistische verzetsbeweging op religieuze basis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bertus_Hendriks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |