abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:46:41 #226
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82499509
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:40 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat Hamas belang heeft om deze blokkade nog een tijdje door te zetten. Vandaar dus zo af en toe een vuurpijltje om Israël weer een voorwendsel te geven de blokkade door vast te houden.

Maar inderdaad, dit is totaal contraproductief. Ook voor Israëls veiligheid. Pure kortetermijndenken.
Hebben ze ook, als er geen dreiging/blokkade meer is dan ook geen grond voor vrijheidsvechters/terroristen toch?

Klopt, maar dat was al langer bekend, eerst doen/reageren dan nadenken lijkt het devies.
be nice or go away
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 15:47:39 #227
137949 Disana
pi_82499559
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:46 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Hebben ze ook, als er geen dreiging/blokkade meer is dan ook geen grond voor vrijheidsvechters/terroristen toch?

Klopt, maar dat was al langer bekend, eerst doen/reageren dan nadenken lijkt het devies.
Het verslag gaat nog verder inmiddels
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 15:49:31 #228
137949 Disana
pi_82499649
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:37 schreef paddy het volgende:

[..]

Mijn eerlijke mening wilde je hè? Ik denk werkelijk dat dit een complottheorie site is. Vermoedens zijn nergens te bewijzen. Doel ik op het betalingsverkeer dan.

Ik geloof meteen dat er instanties zijn, zowel pro- Israël als anti-Israël verenigingen/beweging/organisaties etc etc , die internet op gaan en hun visie (in beide gevallen voor hun goede doel) tentoonspreiden via internet. of mensen leiden naar sites via fora's etc. Ik zie ook regelmatig naar sites gelinkt worden die de visie van deze user onderstrepen. Zelf niet zo goed kunnen verwoorden en dus andere users gaan linken naar die bewuste site. (dit is dus voor geen enkele user denigrerend bedoeld en snap het wel dat iemand dat doet)

In dit geval denk ik dat de link meer gericht is op complottheorie dan op harde bewijzen. en dan doel ik dus op betaald internet op om voor de goede zaak (zoals die mensen dan zelf denken) te posten.

Er is heus betaald internet verkeer, maar dat zijn dan meer mensen die je via een link naar de site brengt wat geld op gaat leveren

Ik weet alleen dat (en dan praat ik weer uit ervaring) er mensen zijn die betaald uitzoeken of ergens iets niet gepost mag worden en zo een rechtszaak open ligt voor een speciaal bureau. Dat is iets wat ik weet, maar dat is dan weer iets heel anders. Spam is daar ook een voorbeeld van.

Dit geval is me dus iets te overdone
Huh? Ik vroeg helemaal niet om je 'eerlijke mening', jij vond dat users hun mening mochten geven terwijl er gewoon vervelend werd gedaan en niet inhoudelijk gereageerd.

Verder staat daar nergens dat de propagandasurfers worden betaald.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:49:46 #229
145755 kahaarin
pi_82499659
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Het verslag gaat nog verder inmiddels
lost me...? Radio 1?
be nice or go away
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 15:51:11 #230
137949 Disana
pi_82499726
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:49 schreef kahaarin het volgende:

[..]

lost me...? Radio 1?
Da's afgelopen, maar het stukje verslag waarop je reageert heb ik aangevuld met wat er nog meer werd gezegd.

Ingaande op je reactie: Hamas wil een goede oplossing voor de Palestijnen. Opheffing van de blokkades alleen is niet genoeg, denk aan de nederzettingen en een eigen staat.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:51:15 #231
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82499728
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:46 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Inderdaad, je ziet hetzelfde met Hezbollah. Die eisten dat Israel zou vertrekken uit Libanon. Dat deed Israel, waarop Hezbollah ineens een piepklein stukje Syrie ging claimen dat door Israel bezet wordt. Zodat ze kunnen blijven zeggen dat Israel Libanon bezet.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:53:03 #232
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82499815
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Da's afgelopen, maar het stukje verslag waarop je reageert heb ik aangevuld met wat er nog meer werd gezegd.

Ingaande op je reactie: Hamas wil een goede oplossing voor de Palestijnen. Opheffing van de blokkades alleen is niet genoeg, denk aan de nederzettingen en een eigen staat.
Volgens wie? Volgens Hamas zelf willen ze nog steeds met geweld een einde aan het bestaan van Israel maken. Ik weet dat veel Palestijne daarop geilen, maar of het een goede oplossing is voor de Palestijnen betwijfel ik.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:55:27 #233
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82499931
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:51 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad, je ziet hetzelfde met Hezbollah. Die eisten dat Israel zou vertrekken uit Libanon. Dat deed Israel, waarop Hezbollah ineens een piepklein stukje Syrie ging claimen dat door Israel bezet wordt. Zodat ze kunnen blijven zeggen dat Israel Libanon bezet.
De enige manier om dit soort organisaties uit te schakelen is te zorgen dat ze vechten voor een zaak die niet meer bestaat: sluit vrede zonder Hezbollah, zonder Hamas en uiteindelijk zullen ze door hun eigen achterban worden gemarginaliseerd.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 15:56:14 #234
137949 Disana
pi_82499960
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:53 schreef Viajero het volgende:

[..]

Volgens wie? Volgens Hamas zelf willen ze nog steeds met geweld een einde aan het bestaan van Israel maken. Ik weet dat veel Palestijne daarop geilen, maar of het een goede oplossing is voor de Palestijnen betwijfel ik.
Grootspraak die je alleen maar onschadelijk kunt maken door een einde te maken aan de deplorabele situatie van de Palestijnen en aan de nederzettingen. Ontneem Hamas de macht door de Palestijnen ruimte te geven en afspraken na te komen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:56:57 #235
145755 kahaarin
pi_82499992
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:51 schreef Disana het volgende:

[..]

quote:
Hendriks noemt Hamas in de eerste plaats een nationalistisch verzetsorganisatie op religieuze basis. Ze zijn verkozen dus je moet ze niet buitensluiten.
Da's wel een beetje mild imo, magoed, als dat er toe leidt dat er gesproken kan worden.....
quote:
De VS noemen de blokkade onhoudbaar, hetgeen volgens Hendriks het begin van het einde van de blokkade is. Andere landen zouden de kustwacht voor Gaza over kunnen nemen. Het Kwartet heeft dit jaren geleden al voorgesteld en het kwam op papier op stand maar werd nooit geïmplementeerd. Israël heeft deze ruimte volgens Takkenberg niet gegeven.
Dat is gewoon waar, als de VS de blokkade gaan veroordelen dan is er ruimte voor een nieuwe motie natuurlijk.
quote:
Hendriks vindt het onvermijdelijk Hamas bij vredesbesprekingen te betrekken. De verdeeldheid tussen Hamas en Fatah komt Israel wel erg goed uit. Hij ziet nog wel dat Hamas een tweestatenoplossing zal accepteren.
Ja, dat is het punt ook, binnenslands rommelt het ook nog behoorlijk, als ze het daar niet eens zijn dan komt er misschien wel een burgeroorlog du moment dat er een staat is vastgesteld....
be nice or go away
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 16:01:02 #237
137949 Disana
pi_82500210
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:56 schreef kahaarin het volgende:

[..]

[..]

Da's wel een beetje mild imo, magoed, als dat er toe leidt dat er gesproken kan worden.....
[..]

Dat is gewoon waar, als de VS de blokkade gaan veroordelen dan is er ruimte voor een nieuwe motie natuurlijk.
[..]

Ja, dat is het punt ook, binnenslands rommelt het ook nog behoorlijk, als ze het daar niet eens zijn dan komt er misschien wel een burgeroorlog du moment dat er een staat is vastgesteld....
Je moet Hamas de wind uit de zeilen nemen. Maar Israël heeft wel baat bij een slechte relatie. Daarom moeten de VS en Europa met name eens grenzen gaan stellen. De VS is al aardig op weg met het afkeuren van de blokkades.

Ik vraag me af of er een burgeroorlog zou komen. Er is veel op te bouwen, er is veel trauma.
pi_82500302
De grenzen zijn open bij Egypte nu? Mogen de Palestijnen uit Gaza Egypte in en uit? Was nl de vorige keer toen Egypte de grenzen opende om slachtoffers te helpen niet het geval
quote:
Egypte stuurde twintig ambulances naar de grensovergang bij Rafah om hier gewonde Palestijnen te behandelen. Tot verbazing van de Egyptenaren hield Hamas de grens echter dicht en kon niet één gewonde worden behandeld op Egyptisch grondgebied. Mogelijk wil Hamas geen hulp accepteren, omdat Egypte zich kritisch uitliet over de militante beweging.
bron
quote:
De Palestijnse organisatie Hamas houdt gewonde Palestijnen tegen die naar Egypte willen gaan voor medische behandeling. Dat heeft de Egyptische minister van Buitenlandse Zaken, Ahmed Abul Gheit, zondag gezegd. Hij voegde eraan toe niet te weten waarom Hamas de gewonden tegenhoudt. Caïro opende zaterdag de grens zodat de gewonden naar ziekenhuizen in Egypte kunnen.
ANP/RTR/AFP op 28 december '08, 08:58, bijgewerkt 28 december '08, 21:49
Bron

Twee verschillende bronnen genomen, dus hopen dat die bronnen door de beugel komen. Weinig in het nieuws geweest blijkbaar, want kan er niet veel over vinden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:06:32 #239
145755 kahaarin
pi_82500459
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Je moet Hamas de wind uit de zeilen nemen. Maar Israël heeft wel baat bij een slechte relatie. Daarom moeten de VS en Europa met name eens grenzen gaan stellen. De VS is al aardig op weg met het afkeuren van de blokkades.
Precies, nuance is wat er nodig is, je mag best pro israel zijn en toch de bezetting afkeuren, het staat los van elkaar.
quote:
Ik vraag me af of er een burgeroorlog zou komen. Er is veel op te bouwen, er is veel trauma.
Maar ook veel instabiliteit, ik hoop echt dat je gelijk hebt.
be nice or go away
pi_82500891
,
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Huh? Ik vroeg helemaal niet om je 'eerlijke mening', jij vond dat users hun mening mochten geven terwijl er gewoon vervelend werd gedaan en niet inhoudelijk gereageerd.
Ik vond dat nog wel meevallen.
quote:
Verder staat daar nergens dat de propagandasurfers worden betaald.
Euhm? Gaza, Blokkade en Hulpkonvooi deel 24
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 01:46 schreef polderturk het volgende:
Twitteraars krijgen geld om pro-Israel propaganda over het hulpkonvooi te verspreiden:

Ze doen zich voor als normale surfers en gaan dan het standpunt van Israel verspreiden op internet.
Waarop jij antwoordde met
quote:
Dat verbaast me nou helemaal niet want je komt het overal tegen en het ligt er duimendik bovenop dat dit niets meer met persoonlijke meningen te maken heeft maar alles met bewust uitgevoerde propaganda. Ik vroeg me al af waar de bron zit.
Dus wat bedoelde je dan met jouw antwoord op zijn stelling?
En even uit de bewuste link
quote:
The existence of an “internet warfare team” came to light when it was included in this year’s foreign ministry budget. About $150,000 has been set aside for the first stage of development, with increased funding expected next year.

The team will fall under the authority of a large department already dealing with what Israelis term “hasbara”, officially translated as “public explanation” but more usually meaning propaganda. That includes not only government public relations work but more secretive dealings the ministry has with a battery of private organisations and initiatives that promote Israel’s image in print, on TV and online.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_82501131
Het wordt tijd dat Israël wat hulpkonvooien naar Turks Koerdistan en de Armeniërs stuurt, kijken hoe de Turken zullen reageren.

--edit--- Alleen naar de Koerden dus, de Armenen in Turkije zijn allemaal al verjaagd / vermoord.

[ Bericht 40% gewijzigd door Johan_Haas_ op 08-06-2010 16:27:25 ]
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:21:40 #242
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82501309
quote:
, binnenslands rommelt het ook nog behoorlijk, als ze het daar niet eens zijn dan komt er misschien wel een burgeroorlog du moment dat er een staat is vastgesteld....
Zou me eigenlijk niks verbazen, na zo lang onder stressvolle omstandigheden geleeft te hebben- en met een jeugd die geen normaal leven kent en vermoedelijk niet zo'n beste scholing heeft gehad aangezien schoolmaterialen op de verboden lijst schijnen te staan - zit het er dik in dat ze onderling gaan kibbelen.

sorry voor de ellenlange zin
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:46:08 #244
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:50:25 #245
145755 kahaarin
pi_82502941
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zou me eigenlijk niks verbazen, na zo lang onder stressvolle omstandigheden geleeft te hebben- en met een jeugd die geen normaal leven kent en vermoedelijk niet zo'n beste scholing heeft gehad aangezien schoolmaterialen op de verboden lijst schijnen te staan - zit het er dik in dat ze onderling gaan kibbelen.

sorry voor de ellenlange zin
Daar ben ik ook bang voor, de brigades en groeperingen die nu de macht hebben in verscheidene delen zullen dit niet zo gauw opgeven, het is makkelijk om aanhangers te genereren onder de mensen in het gebied dat je onder de duim hebt.

Het is ook lastig om objectieve info te verkrijgen als je niet de toegang hebt tot goede bronnen, slechte scholing zaal daar idd ook niet bij helpen. Dan moet je afgaan op je eigen ervaring, en laten degenen die de macht hebben dan nu net ook de goederen verdelen..... Dan kijk je ook wel uit om je te verzetten tegen hen.

Ook al is Gaza open, de machtsverhoudingen veranderen niet 1-2-3 denk ik.

lol, maakt niet uit, heb ik zelf ook een handje van.
be nice or go away
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:53:08 #246
145755 kahaarin
pi_82503121
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:14 schreef paddy het volgende:

Dus wat bedoelde je dan met jouw antwoord op zijn stelling?
En even uit de bewuste link
Ik kan niet voor Disana praten maar had het wel een beetje anders opgevat, meer als bevestiging hiervan:
quote:
The existence of an “internet warfare team” came to light when it was included in this year’s foreign ministry budget. About $150,000 has been set aside for the first stage of development, with increased funding expected next year.
Lol, twittergeruchten zitten wel vaker mis toch?

Ik geloof best dat er een propaganda machine achter zit, zeker ook bij de Hamas en aanverwante groeperingen.
be nice or go away
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:54:42 #247
145755 kahaarin
pi_82503206
quote:
Altijd een beetje jammer, dit soort fundamentalisten verpesten de boel voor een heleboel mensen die wel redelijk zijn. Oproepen tot dit soort acties vind ik verwerpelijk, het lost niets op integendeel....
be nice or go away
pi_82503304
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:24 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Oke, staat ie in deze discussie of delen terug? Want dan mag je me wel even helpen aangezien er zoveel video's gepost zijn van agressieve activisten.
Special voor jou dan .. het origineel

en voor Disana de door 'iemand' bewerkte versie
pleased to meet you
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:04:21 #249
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82503792
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:56 schreef moussie het volgende:

[..]

Special voor jou dan .. het origineel

Oke, bedankt.
Maar kun je nu uitleggen waar je datgene ziet wat jij beweerde? Ik heb de video nu 2x bekeken en kan het niet vinden. Het gaat om deze uitspraak van je:
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja, en daarvoor waren al opnames te zien van gewonden .. en op die opnames is ook te zien dat de cameraman ineens moet gaan schuilen terwijl die de helikopter aan het filmen is ..

En volgens de Griek hebben we die opnames te danken aan een wizkid daar aan boord die de jam van de Israëliërs wist te omzeilen, die bevindt zich nu onder de doden .. en volgens dezelfde Griek is elke camera, elk opnameapparaat grondig vernietigd
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:08:51 #250
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82504041
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:04 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Oke, bedankt.
Maar kun je nu uitleggen waar je datgene ziet wat jij beweerde? Ik heb de video nu 2x bekeken en kan het niet vinden. Het gaat om deze uitspraak van je:
[..]

Ben je een kloon van magentron?
Sisco Certified
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')