abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 11:42:33 #101
137949 Disana
pi_82487713
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:38 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat deed je helemaal zelf door al te klagen over een bombardement van tegengeluiden. Daar heb je mij niet voor nodig.
Dat was een quote uit het bericht.

Schandalig dat je nu al een paar uur bezig bent een volkomen gelegitimeerde en valide reactie op een nieuwsbericht over Israëls propaganda onderuit te halen door op de persoon te spelen.

Dit is iets wat je vaker doet. Een volgende keer negeer ik je omdat dit ook voor anderen zeer onprettig lezen is.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:43:00 #102
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82487740
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:37 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wel hypocriet van Egypte. Een blokkade is alleen werkend als deze totaal is (dat is geloof ik zelfs een internationale eis aan een blokkade). Egypte heeft er de afgelopen jaren willens en wetens aan meegewerkt en probeert nu goede sier te maken door 'm te doorbreken.
Of staat onder druk van andere staten? Ik weet niet goed hoe de verstandhouding ligt maar ik kan me zo voorstellen dat Egypte wel link uitkijkt, ruzie met iedereen wegens het dichthouden van de grens is ook geen goed plan natuurlijk.
be nice or go away
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:44:32 #103
145755 kahaarin
pi_82487818
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Ze wisten natuurlijk al een tijdje dat die vloot eraan kwam ..
Ja, alleen dat ze naderhand kunnen zeggen wat er allemaal speelt maar ondertussen wel de entering op de boot zo gierend uit de klauw laten lopen is toch wel een beetje discutabel toch?
be nice or go away
pi_82487851
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Al die tunnelbouwers in een klap werkeloos...

Ik ben benieuwd wat ze bedoelen met "open", ik neem aan dat er in elk geval nog wel Egyptische douane staat om het een en ander te controleren.
We hebben het toch over Rafah? Dat is een smalle personendoorgang, dus zelfs als je daar nu wel goederen mee de grens over mag nemen is hetgeen via die weg binnen kan komen mondjesmaat .. je zou goederen uit vrachtwagens handmatig over moeten laden, en dan moeten het nog kleine pakjes zijn ook
pleased to meet you
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:50:09 #105
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82488040
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat was een quote uit het bericht.

Schandalig dat je nu al een paar uur bezig bent een volkomen gelegitimeerde en valide reactie op een nieuwsbericht over Israëls propaganda onderuit te halen door op de persoon te spelen.

Dit is iets wat je vaker doet. Een volgende keer negeer ik je omdat dit ook voor anderen zeer onprettig lezen is.
En waar ben jij dan de afgelopen uren mee bezig geweest? Ja, mijn eerste reactie was niet de meest vriendelijke, maar zeker niet op de persoon. Dat heb jij er van gemaakt.

Maar goed, negeer me maar.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:51:13 #106
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82488080
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:43 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Of staat onder druk van andere staten? Ik weet niet goed hoe de verstandhouding ligt maar ik kan me zo voorstellen dat Egypte wel link uitkijkt, ruzie met iedereen wegens het dichthouden van de grens is ook geen goed plan natuurlijk.
Ze hebben natuurlijk hun knopen geteld. Het liefst zien ze Hamas ook verdwijnen, maar momenteel is het voor hen nog schadelijker om Israël te blijven steunen. Maar dat zullen ze nooit hardop zeggen.
bron
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 11:53:03 #107
137949 Disana
pi_82488154
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:45 schreef moussie het volgende:

[..]

We hebben het toch over Rafah? Dat is een smalle personendoorgang, dus zelfs als je daar nu wel goederen mee de grens over mag nemen is hetgeen via die weg binnen kan komen mondjesmaat .. je zou goederen uit vrachtwagens handmatig over moeten laden, en dan moeten het nog kleine pakjes zijn ook
Ja, ik lees dat het Rafah is.

dinsdag 8 juni 2010 @ 11:54:56 #108
145755 kahaarin
pi_82488234
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:51 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ze hebben natuurlijk hun knopen geteld. Het liefst zien ze Hamas ook verdwijnen, maar momenteel is het voor hen nog schadelijker om Israël te blijven steunen. Maar dat zullen ze nooit hardop zeggen.
Bah, gekonkel, zo blijft de hele situatie natuurlijk gewoon zoals hij is. (Niet alleen voor/door Egypte maar gewoon in zijn algemeenheid.)
be nice or go away
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 11:57:37 #109
137949 Disana
pi_82488370
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:50 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

En waar ben jij dan de afgelopen uren mee bezig geweest? Ja, mijn eerste reactie was niet de meest vriendelijke, maar zeker niet op de persoon. Dat heb jij er van gemaakt.

Maar goed, negeer me maar.
Ik ben bezig geweest je afleidingsmanoeuvres in de vorm van aanvallen tot verdraaiingen tot regelrechte leugens te pareren.

Een volgende keer, want je doet dit vaker, zal ik gewoon de bron nog een keer posten van wat ík belangrijk vind. Jij mag het laatste woord hebben met je gejank terwijl je zelf aanvalt
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:58:04 #110
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82488391
Jammer dat we niet weten hoeveel gewonden er waren aan beide kanten en wat hun letsel was. Daar er 9 mensen zijn doodgeschoten zou ik b.v. graag weten hoeveel mensen er met schotwonden waren.

En hoeveel gewonden waren er aan de kant van de soldaten ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_82488406
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 04:36 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Gek genoeg had iemand als Ibn Khaldoun het niet over de Turkse bijdrage, maar enkel over de bijdrage van een ander volk.
Ibn Khaldun had het anders over Timur Lenk (tatar) . Hij zag in Turken de toekomst van de Islam, de revolutie die nodig was. Trouwens leefde Ibn Khaldun in een tijd waar de Turken eigenlijk nog erg vers waren wat betreft de Islam. Misschien maar 100 jaar of 200 jaar.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:58:46 #112
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82488427
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:37 schreef Disana het volgende:

[..]

De aandacht afleiden van de hulpacties, denk ik? Het is een bekende taktiek, het beantwoorden van kritiek met een tegenvraag over een heel ander onderwerp.
Dat het hypocriet is van de Turkse actievoerders om zo tegen Israel te zijn, maar tegelijk compleet blind voor de mensenrechtenschendingen in eigen land is helemaal geen ander onderwerp, maar wmb zeer relevant.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 11:59:53 #113
137949 Disana
pi_82488471
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat het hypocriet is van de Turkse actievoerders om zo tegen Israel te zijn, maar tegelijk compleet blind voor de mensenrechtenschendingen in eigen land is helemaal geen ander onderwerp, maar wmb zeer relevant.
Hoe kun jij nu weten dat deze en alle toekomstige actievoerders daar blind voor zijn?
pi_82488640
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hoe bedoel je "moet zijn mausoleum bezoeken als je het land bezoekt voor zaken"? Ik ben meermaals voor zaken in Turkije geweest, en pas toen ik twee weken in Ankara moest zijn heb ik, geheel uit eigen interesse en met Britse collegas, (Turkse collegas waren niet geinteresseerd) het mausoleum bezocht. Ook omdat er verder in Ankara echt helemaal niets te doen is.
Officieel staatsbezoek bedoelde ik. Ankara zuigt btw idd.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:03:58 #115
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82488641
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Hoe kun jij nu weten dat deze en alle toekomstige actievoerders daar blind voor zijn?
Heel eenvoudig, ze zijn zo kwaad op onrecht in het buitenland dat ze acties andernemen, maar over mensenrechtenschendingen in eigen land hoor je ze zelfs niet. Sorry, maar probeer je me nu te vertellen dat deze anti-Israelische Turken zich zorgen maken om mensenrechtenschendingen tov Koerden? Heb je ooit in je leven met een echte, levende Turk gepraat?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82488673
Is die Helen Thomas zelf niet Joodse trouwens?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:05:36 #117
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82488709
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:03 schreef Burakius het volgende:

[..]

Officieel staatsbezoek bedoelde ik. Ankara zuigt btw idd.
Ah, ok, duidelijk.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 12:07:47 #118
137949 Disana
pi_82488792
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

Heel eenvoudig, ze zijn zo kwaad op onrecht in het buitenland dat ze acties andernemen, maar over mensenrechtenschendingen in eigen land hoor je ze zelfs niet. Sorry, maar probeer je me nu te vertellen dat deze anti-Israelische Turken zich zorgen maken om mensenrechtenschendingen tov Koerden? Heb je ooit in je leven met een echte, levende Turk gepraat?
Jawel, maar ik zie niet hoe jij en de Israëlische studentenvakbond de link willen leggen tussen het ene onrecht en het andere?

En ken jij al deze mensen, en de actievoerders die nog komen gaan, dat je kunt zeggen dat je ze niet hoort over de schendingen in eigen land? Ik bedoel dat niet als kritiek maar je kent ze toch helemaal niet? Mensen maken keuzes, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:13:15 #119
145755 kahaarin
pi_82489004
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef deedeetee het volgende:
Jammer dat we niet weten hoeveel gewonden er waren aan beide kanten en wat hun letsel was. Daar er 9 mensen zijn doodgeschoten zou ik b.v. graag weten hoeveel mensen er met schotwonden waren.

En hoeveel gewonden waren er aan de kant van de soldaten ?
Hoe langer het duurt hoe meer uiteenlopende getallen we horen, al naar gelang de oorsprong van de bron.
be nice or go away
pi_82489037
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:44 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ja, alleen dat ze naderhand kunnen zeggen wat er allemaal speelt maar ondertussen wel de entering op de boot zo gierend uit de klauw laten lopen is toch wel een beetje discutabel toch?
Tja, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik daarvan moet denken .. ik weet dat we maar een gedeelte van de footage hebben gezien, en wat wanneer gebeurd, de chronologische volgorde, is verre van duidelijk ..
het is allemaal zo onlogisch als wat ..
ten eerste die aanval: midden in de nacht aanvallen, in internationale wateren, je militairen met paintguns op een boot zetten dat afgeladen is actievoerders? Waarom niet mee opvaren tot het licht is, waarom in het donker? Wil je een zo groot mogelijke verwarring, zelfs paniek, dan moet je dat doen.
ten tweede die foto's in Hürriyet: op welk moment zijn die genomen? Als de actievoerders idd de aanvallende partij waren, waarom publiceren ze die foto's dan, dat is dan toch PR-zelfmoord? Dan zou je beter kunnen zeggen dat de verbindingen verbroken waren, niemand die het niet zou geloven.

Zijn de beelden die de volgende ochtend op de TV werden uitgezonden in chronologische volgorde? Zo ja, dan is er dus geschoten, waren er al gewonden, voor de IDF op het dek neerdaalde,
en tja, de cameraman zit wel te schuilen, uit de vuurlinie, is die lichtflits rond 2:20 een schot?
pleased to meet you
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:17:29 #121
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82489188
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Jawel, maar ik zie niet hoe jij en de Israëlische studentenvakbond de link willen leggen tussen het ene onrecht en het andere?

En ken jij al deze mensen, en de actievoerders die nog komen gaan, dat je kunt zeggen dat je ze niet hoort over de schendingen in eigen land? Ik bedoel dat niet als kritiek maar je kent ze toch helemaal niet? Mensen maken keuzes, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
dat zou kunnen, maar ze vinden bewijsbaar die situatie in het buitenland belangrijker, want dat is de situatie waar ze actie voor ondernemen. Het was geen hulpkonvooi aan de Koerden.

Als die Israelische studenten echt willen etteren dan sturen ze een hulpkonvooi naar de Koerden, met in Turkije verboden Koerdische boeken ed.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 12:19:11 #122
137949 Disana
pi_82489280
Israël heeft naar het zich laat aanzien alle opnamen en opnameapparatuur in beslag genomen en geknipt in wat het wel naar buiten bracht, dus het is zeer de vraag wat een onafhankelijke onderzoekscommissie nog aan beelden toegereikt krijgt.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 12:21:58 #123
137949 Disana
pi_82489414
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

dat zou kunnen, maar ze vinden bewijsbaar die situatie in het buitenland belangrijker, want dat is de situatie waar ze actie voor ondernemen. Het was geen hulpkonvooi aan de Koerden.

Als die Israelische studenten echt willen etteren dan sturen ze een hulpkonvooi naar de Koerden, met in Turkije verboden Koerdische boeken ed.
Nee maar ja, mensen maken keuzes. Je kunt je nu eenmaal meer verwant aan het een dan aan het ander voelen, of een beter inzicht in het een dan het ander hebben, of meer risico lopen met het een dan het ander. Vaak echter zie je bij geëngageerde mensen interesse in meer dan één zaak en ik weet niet wat er in de richting van de Koerden gaat.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:23:01 #124
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_82489461
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:19 schreef Disana het volgende:
Israël heeft naar het zich laat aanzien alle opnamen en opnameapparatuur in beslag genomen en geknipt in wat het wel naar buiten bracht, dus het is zeer de vraag wat een onafhankelijke onderzoekscommissie nog aan beelden toegereikt krijgt.
Dat geldt net zo goed foor de foto's van Reuters en de activisten :

foto van Reuters :

Werkelijke foto, zonder crop :
;

Let op het mes van de 'onbewapende' activisten.

zzz
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 12:24:22 #125
137949 Disana
pi_82489529
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:23 schreef _Led_ het volgende:

[..]

foto van Reuters :
[ afbeelding ]

[ afbeelding ];

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dat is al verschillende keren voorbij gekomen dus je kunt niet beweren dat deze foto's zijn vernietigd. Je kunt echter niet zeggen dat al het in beslag genomen materiaal bekend is of nog de openbaarheid zal zien.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:25:37 #126
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_82489576
quote:

[..]

Een beetje zielig denk je niet? Dit soort dingen zijn leuk voor Henk om de hoek die zijn buurman pest maar als je dit op internationaal niveau denkt te moeten gebruiken om je punt te maken zit er serieus een draadje los en snap je het echt niet.

Daarnaast is de Koerdische kwestie niet te vergelijken met de Palestijnen. Boeken sturen is sowieso geen humanitaire hulp zoals dat op de vloot wel was met medicijnen, rolstoelen, voedsel en nog meer van dat soort zaken. Volgens mij is het ook niet zo dat een Koerdisch gebied in Turkije hermetisch is afgesloten van de buitenwereld waar Turkije alles tegenhoudt en zelfs zaken als cement e.d.

Israel: wees een vent, neem je verantwoording, leer van je fouten en doe aan zelfreflectie. Je kan niemand anders dan jezelf verwijten aangezien je had kunnen weten dat het zo had kunnen aflopen en je jezelf in de voet hebt geschoten.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_82489581
quote:

[..]

euhm ..
http://www.hurriyetdailyn(...)rn-cyprus-2010-06-06
pleased to meet you
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:26:10 #128
145755 kahaarin
pi_82489600
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Dit is imo ook een gevolg van al die gekleurde (mis)informatie, eigenlijk weet niemand het rechte er meer van en er wordt nu zo veel bij aangehaald dat er een rookgordijn geplaatst is, de dingen die mijns inziens feit zijn:
-Er is een convooi vertrokken vanuit Cyprus.
-Op 1 van de boten zaten andere mensen dan op de rest van de boten, waar voornamelijk Free Gaza mensen op zaten.
-Er was vantevoren aangekondigd dat het convooi naar Gaza wilde varen en de blokkade wilde doorbreken.
-Israel was het daar niet mee eens en verklaart dat het er alles aan zal doen dit te voorkomen.
-De boten worden na herhaaldelijke verzoeken bij Ashdod aan te meren ge-enterd.
-Op 1 van de boten wordt tegenstand geleverd, de soldaten schieten met scherp terug.

Wat de regels zijn omtrent territoriale wateren en Mare Librium is onderwerp van discussie, of de actie van Israel geoorloofd was weten we nog niet.
Feit is wel dat er minstens 9 mensen dood zijn en dat men aan het steggelen is over of het nu terroristen waren of niet, er zijn ook 2 journalisten dood, bovendien zijn er nog vermisten en een hele hoop gewonden.

Alles wat er verder bij gehaald wordt is imo alleen maar verwarrend.Dat er heel veel gevolgen zijn is duidelijk en dat dit incident gebruikt wordt als propaganda aan beide zijden is mij iig ook wel duidelijk.

Wie dit zooitje moet gaan onderzoeken weet ik ook niet maar dat het opgeklaard moet worden voordat er gekeken kan worden naar een duurzame oplossing is om mij noodzakelijk.
be nice or go away
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:34:51 #129
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82489944
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat is al verschillende keren voorbij gekomen dus je kunt niet beweren dat deze foto's zijn vernietigd. Je kunt echter niet zeggen dat al het in beslag genomen materiaal bekend is of nog de openbaarheid zal zien.
Maakt niet zoveel uit. Dat wat naar buiten is gekomen, door die activisten/journalisten op de boot en de Israëli, pleit niet voor die activisten.
We hebben nog geen foto/video materiaal gezien waar de "versie" van de activisten bevestigd wordt. Sneu, maar het is eenmaal zo.
pi_82490202
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:23 schreef _Led_ het volgende:

[..]

foto van Reuters :
[ afbeelding ]

[ afbeelding ];

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Standaard combat knife van de IDF wat je daar ziet, je ziet het dan ook niet terug in de stapel 'wapens' die in beslag is genomen, die beperkt zich tot keukenmessen, een paar zakmessen, tentstokken/palen en allerhande gereedschap dat normaal is aan boord van een schip.
pleased to meet you
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 12:40:41 #131
137949 Disana
pi_82490205
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:26 schreef kahaarin het volgende:

Dit is imo ook een gevolg van al die gekleurde (mis)informatie, eigenlijk weet niemand het rechte er meer van en er wordt nu zo veel bij aangehaald dat er een rookgordijn geplaatst is, de dingen die mijns inziens feit zijn:
-Er is een convooi vertrokken vanuit Cyprus.
-Op 1 van de boten zaten andere mensen dan op de rest van de boten, waar voornamelijk Free Gaza mensen op zaten.
Dat is wat mij betreft nog geen feit. Dat is wat Israël beweert.
quote:
-Er was vantevoren aangekondigd dat het convooi naar Gaza wilde varen en de blokkade wilde doorbreken.
-Israel was het daar niet mee eens en verklaart dat het er alles aan zal doen dit te voorkomen.
-De boten worden na herhaaldelijke verzoeken bij Ashdod aan te meren ge-enterd.
Israël zegt dat het verzoeken deed.
quote:
-Op 1 van de boten wordt tegenstand geleverd, de soldaten schieten met scherp terug.

Wat de regels zijn omtrent territoriale wateren en Mare Librium is onderwerp van discussie, of de actie van Israel geoorloofd was weten we nog niet.
Feit is wel dat er minstens 9 mensen dood zijn en dat men aan het steggelen is over of het nu terroristen waren of niet, er zijn ook 2 journalisten dood, bovendien zijn er nog vermisten en een hele hoop gewonden.

Alles wat er verder bij gehaald wordt is imo alleen maar verwarrend.Dat er heel veel gevolgen zijn is duidelijk en dat dit incident gebruikt wordt als propaganda aan beide zijden is mij iig ook wel duidelijk.

Wie dit zooitje moet gaan onderzoeken weet ik ook niet maar dat het opgeklaard moet worden voordat er gekeken kan worden naar een duurzame oplossing is om mij noodzakelijk.
Je zegt 'propaganda aan beide zijden'. Van de Palestijnen zelf, die nog steeds in nood verkeren? Zijn 'de Palestijnen' wel een zijde in deze kwestie? Of is Hamas een zijde, alhoewel het niet actief betrokken was. Of bedoel je de actievoerders.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:41:17 #132
145755 kahaarin
pi_82490234
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:34 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Maakt niet zoveel uit. Dat wat naar buiten is gekomen, door die activisten/journalisten op de boot en de Israëli, pleit niet voor die activisten.
We hebben nog geen foto/video materiaal gezien waar de "versie" van de activisten bevestigd wordt. Sneu, maar het is eenmaal zo.
Wat we wel weten van beide partijen is dat alle beeldmateriaal in beslag is genomen, dat daar alleen maar gecropte en bewerkte foto's van naar buiten komen geeft ook weer te denken.
Zonder het beeldmateriaal van mn de journalisten trek ik uit de beelden die wel naar buiten zijn gekomen geen conclusies.
Wat mijn mening is, is mijn persoonlijke visie en wellicht niet de volledige waarheid. Er is mij te veel propaganda en gehakketak, als de waarheid ergens in het midden ligt is er imo alsnog genoeg reden voor een onafhankelijk onderzoek.
be nice or go away
pi_82490269
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:34 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Hehe, ja dat is volgens een Griek aan boord grondig vernietigd door de IDF, meteen vertrapt op de grond
pleased to meet you
pi_82490347
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:41 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Wat we wel weten van beide partijen is dat alle beeldmateriaal in beslag is genomen, dat daar alleen maar gecropte en bewerkte foto's van naar buiten komen geeft ook weer te denken.
Zonder het beeldmateriaal van mn de journalisten trek ik uit de beelden die wel naar buiten zijn gekomen geen conclusies.
Wat mijn mening is, is mijn persoonlijke visie en wellicht niet de volledige waarheid. Er is mij te veel propaganda en gehakketak, als de waarheid ergens in het midden ligt is er imo alsnog genoeg reden voor een onafhankelijk onderzoek.
Tja, ik had het eerder al over de onlogica in het geheel, dit is er nog zo eentje .. bij Reuters zien we de gekuiste versie en bij de Hürriyet het origineel ..
pleased to meet you
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:48:17 #135
303848 KoffieMetMelk
pi_82490522
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:41 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat croppen wat jij bedoeld is door Reuters gedaan, en om de Palestijnse kant een dienst te bewijzen. Niet de Israëlische.

Tevens maak je over de "beelden" en fout, die ik vaker zie terugkomen ondanks dat die ontkracht is.
Er zijn namelijk wel beelden vrij gekomen van de journalisten die op de boot zaten. En eigenlijk waren dat de eerste beelden. Wss is het ze toch gelukt om buiten de Israëlische inmenging toch beelden vrij te geven.
Helaas bevestigen die ook de agressieve aanval op de landende soldaten.

Dus wat je zegt "Zonder het beeldmateriaal van mn de journalisten trek ik uit de beelden die wel naar buiten zijn gekomen geen conclusies. " klopt dus niet.

Maar blijkbaar wordt dat gretig vaak herhaald hier in de hoop dat anderen het ook gaan geloven.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:49:32 #136
303848 KoffieMetMelk
pi_82490569
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Hehe, ja dat is volgens een Griek aan boord grondig vernietigd door de IDF, meteen vertrapt op de grond
Er zijn beelden van journalisten vrij gekomen waar de landing van de soldaten op te zien is. Dat waren zelfs 1 van de eerste beelden.

Dus hoe kom je hier bij?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:50:43 #137
145755 kahaarin
pi_82490626
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft nog geen feit. Dat is wat Israël beweert.
Ik kan me uit het interview met de Nederlandse vrouw herinneren dat ze geen uitspraken wilde doen over de opvarenden van de grote boot, DWDD interview, zij vertelde letterlijk dat daar mensen op zaten die niet bij Free Gaza hoorden. De ISR woordvoerders vertellen hetzelfde, nogmaals, dit zijn de feiten die voor mij duidelijk zijn, daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.
quote:
Israël zegt dat het verzoeken deed.
Dat gedoe over de tapes met geluid waar al dan niet een Auswitz commentaar op wordt gegeven zeggen mij dat er iig communicatie is geweest.
quote:
Je zegt 'propaganda aan beide zijden'. Van de Palestijnen zelf, die nog steeds in nood verkeren? Zijn 'de Palestijnen' wel een zijde in deze kwestie? Of is Hamas een zijde, alhoewel het niet actief betrokken was. Of bedoel je de actievoerders.
Nee, m.n. propaganda van de Turkse PM en de ISR woordvoerders van het leger.
Aangevuld door gedoe van militante figuren.
Ik denk dat je onderhand wel weet hoe ik denk over de Palestijnse kwestie of niet?
Dat er daar een oplossing moet komen is duidelijk, alleen dat sneeuwt nu onder in de propagandamachine, we hebben het niet meer over de bezetting maar over of ISR gelijk had of niet, de kwestie bezetting van Gaza lijkt nu wel bijzaak geworden.
Ik denk ook dat we de Gaza vraagstukken los moeten zien van het incident, maar da's mijn persoonlijke mening.
be nice or go away
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 12:51:00 #138
137949 Disana
pi_82490646
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, ik had het eerder al over de onlogica in het geheel, dit is er nog zo eentje .. bij Reuters zien we de gekuiste versie en bij de Hürriyet het origineel ..
Ik denk dat er louter op effect is gekropt: zo komt de soldaat beter in beeld.

En verder is het niet raar dat ook deze platen zijn vrijgegeven. Opnieuw zijn ze ongunstig voor de actievoerders. We hebben nog niets mogen zien, en zullen misschien ook nooit iets zien, dat ongunstig is voor de Israëlische marine.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:53:24 #139
303848 KoffieMetMelk
pi_82490750
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk dat er louter op effect is gekropt: zo komt de soldaat beter in beeld.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:55:00 #140
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82490812
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:48 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Dat croppen wat jij bedoeld is door Reuters gedaan, en om de Palestijnse kant een dienst te bewijzen. Niet de Israëlische.
Het punt met Reuters is, als ik het goed begrijp, dat ze met freelancers werken. Ze zijn dus afhankelijk van wat ze aangeleverd krijgen en kunnen dus niet zelf controleren of een foto gemanipuleerd is. Om Reuters de schuld in de schoenen te schuiven vind ik wat ver gaan.
bron
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 12:56:29 #141
137949 Disana
pi_82490895
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:53 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Op de crop is nog steeds een hand met een lemmet te zien, alleen de soldaat met zijn verwonding en gezichtsuitdrukking komt beter in beeld. Er zijn echt wel betere manieren om een mes weg te werken dan een halfslachtige crop hoor
pi_82490905
Ondertussen in de gaza strook. Wat heeft iedereen het daar toch slecht http://mr-bison.livejournal.com/200769.html
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:57:03 #143
16715 Mylene
*schatje*
pi_82490918
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:49 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Er zijn beelden van journalisten vrij gekomen waar de landing van de soldaten op te zien is. Dat waren zelfs 1 van de eerste beelden.

Dus hoe kom je hier bij?
Er zijn gewoon beelden genomen van journalisten aan boord ja. Deze die ik eerder postte van Al Jazeera. Te zien is hoe het Israëlische leger arriveert. Vanuit de helikopter wordt dan nog niet geschoten.

dinsdag 8 juni 2010 @ 12:57:13 #144
303848 KoffieMetMelk
pi_82490925
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:55 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het punt met Reuters is, als ik het goed begrijp, dat ze met freelancers werken. Ze zijn dus afhankelijk van wat ze aangeleverd krijgen en kunnen dus niet zelf controleren of een foto gemanipuleerd is. Om Reuters de schuld in de schoenen te schuiven vind ik wat ver gaan.
Nouja, Reuters had het origineel zoals iedere journalist. Het is overduidelijk dat het croppen ook daar is gebeurd. Inmiddels had Reuters ook excuses ervoor aangeboden en staan inmiddels de correcte foto's op hun site.

Dus wat jij wilt beweren dat ze het gemanipuleerd aangeleverd kregen klopt simpelweg niet.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:57:59 #145
16715 Mylene
*schatje*
pi_82490960
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:56 schreef The_Avatar het volgende:
Ondertussen in de gaza strook. Wat heeft iedereen het daar toch slecht http://mr-bison.livejournal.com/200769.html
Ja, zo zijn er heel veel foto's van concentratiekamp Gaza .
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:59:18 #146
145755 kahaarin
pi_82491033
quote:

[..]

Je legt weer woorden in mijn mond, ik zeg niet dat het pro of anti iemand is, ik stel vast dat er met de beschikbare beelden wordt geknoeid:
quote:
Waar zeg ik dat het pro of anti wie dan ook is?
quote:
Tevens maak je over de "beelden" en fout, die ik vaker zie terugkomen ondanks dat die ontkracht is.
Er zijn namelijk wel beelden vrij gekomen van de journalisten die op de boot zaten. En eigenlijk waren dat de eerste beelden. Wss is het ze toch gelukt om buiten de Israëlische inmenging toch beelden vrij te geven.
ik maak geen fout, ik heb een mening, jij maakt de fout mijn mening te zien als fout, jouw waarheid is niet de onomstotelijke waarheid maar net zo goed jouw mening. Het is toch niet het evangelie volgens KoffieMetMelk?
quote:

Dus wat je zegt "Zonder het beeldmateriaal van mn de journalisten trek ik uit de beelden die wel naar buiten zijn gekomen geen conclusies. " klopt dus niet.

Maar blijkbaar wordt dat gretig vaak herhaald hier in de hoop dat anderen het ook gaan geloven.
Nogmaals, mijn mening is mijn mening, hoe vaak je dat ook als fout wenst te bestempelen maakt mij niet uit, bovendien is er van ons tweeën maar 1 die continu hamert op de fouten van een ander maar zelf niets aan wenst te nemen.
Ik ben het niet met je eens, accepteer dat gewoon en houd op mijn mening als fout neer te zetten in de hoop dat anderen het ook gaan geloven.
be nice or go away
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:59:29 #147
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82491046
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:57 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Nouja, Reuters had het origineel zoals iedere journalist. Het is overduidelijk dat het croppen ook daar is gebeurd. Inmiddels had Reuters ook excuses ervoor aangeboden en staan inmiddels de correcte foto's op hun site.

Dus wat jij wilt beweren dat ze het gemanipuleerd aangeleverd kregen klopt simpelweg niet.
Weet je dat zeker?

In elk geval laat het zien hoe funest het is om met bewijsmateriaal te knoeien, zelfs al is er een goede reden voor (beter beeld, weglaten ruis enz). Je maakt jezelf per definitie verdacht.
bron
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:00:31 #148
303848 KoffieMetMelk
pi_82491089
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Op de crop is nog steeds een hand met een lemmet te zien, alleen de soldaat met zijn verwonding en gezichtsuitdrukking komt beter in beeld. Er zijn echt wel betere manieren om een mes weg te werken dan een halfslachtige crop hoor

Hier de Reuters variant:

Hier het origineel:
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=36575&p=1&rid=2

Probeer nu eens hier te posten zonder zelf zaken te verzinnen want dat lemmet is handig weggecropped. Je kunt wel roepen dat een deel van de hand te zien is, je kunt er geen gebak van maken.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 13:01:08 #149
137949 Disana
pi_82491120
Niemand heeft hier geschreven dat de vrijgegeven beelden niet van mensen aan boord zijn. Er wordt slechts gesteld dat in het vrijgeven selectief is gekozen voor beelden die de actievoerders in een slecht en de mariniers in een goed daglicht zetten.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:01:22 #150
16715 Mylene
*schatje*
pi_82491131
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:59 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?

In elk geval laat het zien hoe funest het is om met bewijsmateriaal te knoeien, zelfs al is er een goede reden voor (beter beeld, weglaten ruis enz). Je maakt jezelf per definitie verdacht.
Ze hebben de onbewerkte foto's inmiddels gisteren vrijgegeven.

Ze hebben het eerder gedaan hè?
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 13:01:55 #151
137949 Disana
pi_82491152
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:00 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Hier de Reuters variant:
[ afbeelding ]

Hier het origineel:
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/GaleriDetay.aspx?cid=36575&p=1&rid=2

Probeer nu eens hier te posten zonder zelf zaken te verzinnen want dat lemmet is handig weggecropped. Je kunt wel roepen dat een deel van de hand te zien is, je kunt er geen gebak van maken.
Ja, de hand met lemmet is nog steeds te zien, je bevestig mijn punt.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:06:08 #152
303848 KoffieMetMelk
pi_82491376
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:01 schreef Disana het volgende:
Niemand heeft hier geschreven dat de vrijgegeven beelden niet van mensen aan boord zijn. Er wordt slechts gesteld dat in het vrijgeven selectief is gekozen voor beelden die de actievoerders in een slecht en de mariniers in een goed daglicht zetten.
Er werd wel beweerd dat er enkel beelden van de Israëli naar buiten waren gekomen. Wat via een achteringangetje hetzelfde stelt.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:07:05 #153
303848 KoffieMetMelk
pi_82491426
quote:

[..]

Nee. Een klein deel van de hand. Geen lemmet.
Als je het origineel niet kent kun je daar niets van maken.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:07:46 #154
145755 kahaarin
pi_82491466
quote:

[..]

De hand wel idd, dit is imo weer zo'n voorbeeld, ik ben het hier wel mee eens:
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:59 schreef PhysicsRules het volgende:

disclaimer: ongeacht de oorsprong van het veranderde materiaal.
be nice or go away
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:08:04 #155
16715 Mylene
*schatje*
pi_82491482
quote:
More than 5,000 Palestinians cross newly opened Gaza-Egypt border
Egyptian President Hosni Mubarak opened Rafah in response to Israel's raid on Gaza flotilla; security sources say crossing to remain open.

More than 5,000 Palestinians have crossed the border between Gaza and Egypt since the Egyptian president ordered it opened eight days ago, border security sources said on Tuesday.

Egyptian President Hosni Mubarak opened the crossing in the border town of
Rafah in response to Israel's raid on an aid flotilla bound for the besieged Gaza Strip, which left nine activists dead.

People with documents granting them entry into Egypt or other Arab countries have been allowed to leave the coastal enclave, while Palestinian patients who had received medical treatment in Egypt were allowed to return to Gaza.

Tons of medical supplies, food and other aid items have also been driven into Gaza, sources said.

But a delegation of opposition members from the Egyptian parliament, including from the Muslim Brotherhood, have been stuck at the border since Monday, demanding permission to enter Gaza.

Shipments of construction and building materials that accompanied the parliamentarians were stopped by security forces in the town of al-Arish, about 50 kilometers away from the Rafah crossing.
volledig artikel
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:09:07 #156
78780 deedeetee
pi_82491539
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:13 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Hoe langer het duurt hoe meer uiteenlopende getallen we horen, al naar gelang de oorsprong van de bron.
Daar kunnen we dus ook al niks mee. Net als met de rest van de info

IK blijf heen en weer zwalken tussen :
Die zgn vredesactivisten waren met velen en gingen wel ontzettend te keer,
en
Er zijn 9 doden en dat is niet niks.
pi_82491555
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:49 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Dus hoe kom je hier bij?
Ja, en daarvoor waren al opnames te zien van gewonden .. en op die opnames is ook te zien dat de cameraman ineens moet gaan schuilen terwijl die de helikopter aan het filmen is ..

En volgens de Griek hebben we die opnames te danken aan een wizkid daar aan boord die de jam van de Israëliërs wist te omzeilen, die bevindt zich nu onder de doden .. en volgens dezelfde Griek is elke camera, elk opnameapparaat grondig vernietigd
pleased to meet you
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:10:26 #158
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82491596
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:07 schreef kahaarin het volgende:

[..]

De hand wel idd, dit is imo weer zo'n voorbeeld, ik ben het hier wel mee eens:
[..]

disclaimer: ongeacht de oorsprong van het veranderde materiaal.
Terechte disclaimer. Dat bedoelde ik ook.
bron
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:11:08 #159
303848 KoffieMetMelk
pi_82491622
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja, en daarvoor waren al opnames te zien van gewonden .. en op die opnames is ook te zien dat de cameraman ineens moet gaan schuilen terwijl die de helikopter aan het filmen is ..

En volgens de Griek hebben we die opnames te danken aan een wizkid daar aan boord die de jam van de Israëliërs wist te omzeilen, die bevindt zich nu onder de doden .. en volgens dezelfde Griek is elke camera, elk opnameapparaat grondig vernietigd
Cool. Die beelden zijn mij, en de rest van de wereld blijkbaar, ontgaan. Heb je een linkje voor me?
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 13:14:03 #160
137949 Disana
pi_82491749
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:06 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Er werd wel beweerd dat er enkel beelden van de Israëli naar buiten waren gekomen. Wat via een achteringangetje hetzelfde stelt.
Nee hoor, iedereen is duidelijk over dat Israël beelden heeft vrijgegeven. Daarbij is nooit ontkend dat deze beelden niet van camera's van actievoerders of journalisten aan boord zouden kunnen komen.

Het punt is en blijft dat Israël het materiaal in beslag heeft genomen en dus kan selecteren wat naar buiten komt, terwijl de pers en wij dat niet kunnen. Niemand kan derhalve een goed beeld van de gebeurtenissen vormen en het is zeer de vraag of de overige beelden wel vrijkomen voor een onafhankelijk onderzoek.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:15:08 #161
145755 kahaarin
pi_82491788
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar kunnen we dus ook al niks mee. Net als met de rest van de info

IK blijf heen en weer zwalken tussen :
Die zgn vredesactivisten waren met velen en gingen wel ontzettend te keer,
en
Er zijn 9 doden en dat is niet niks.
Precies, en hoe weten we dat de vredesactivisten te keer gingen? Door een filmpje ergens halverwege de bestorming, we zien niet wat er eerder gebeurde, laten ze de volledige actie inclusief geluid on-line zetten, dan hebben we een volledig beeld.
be nice or go away
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:17:55 #162
303848 KoffieMetMelk
pi_82491921
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee hoor, iedereen is duidelijk over dat Israël beelden heeft vrijgegeven. Daarbij is nooit ontkend dat deze beelden niet van camera's van actievoerders of journalisten aan boord zouden kunnen komen.

Het punt is en blijft dat Israël het materiaal in beslag heeft genomen en dus kan selecteren wat naar buiten komt, terwijl de pers en wij dat niet kunnen. Niemand kan derhalve een goed beeld van de gebeurtenissen vormen en het is zeer de vraag of de overige beelden wel vrijkomen voor een onafhankelijk onderzoek.
Dat die video van die journalist eerst door een Israël filter zijn gegaan, zijn aannames. Niks meer, niks minder.
Je weet dit niet.
pi_82491986
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:57 schreef Mylene het volgende:

[..]

Er zijn gewoon beelden genomen van journalisten aan boord ja. Deze die ik eerder postte van Al Jazeera. Te zien is hoe het Israëlische leger arriveert. Vanuit de helikopter wordt dan nog niet geschoten.

Luister anders nog eens goed naar die paar stukjes Engels commentaar : we hebben gewonde passagiers aan boord!! Er is blijkbaar eerder iets op dat schip geschoten 'some sort of canisters', 'we have wounded passengers'
pleased to meet you
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 13:20:00 #164
137949 Disana
pi_82492029
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:17 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Dat die video van die journalist eerst door een Israël filter zijn gegaan, zijn aannames. Niks meer, niks minder.
Je weet dit niet.
We weten dit juist wel: de start ligt ergens plompverloren in de opname en er is in geknipt en getekend. De geplakte fragmenten hebben alle kenmerken van een propagandafilmpje bedoeld om de zwarte piet aan de actievoerders uit te delen.
pi_82492059
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:11 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Cool. Die beelden zijn mij, en de rest van de wereld blijkbaar, ontgaan. Heb je een linkje voor me?
Die heb ik een paar posts terug al gepost
pleased to meet you
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:23:50 #166
78780 deedeetee
pi_82492208
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:15 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Precies, en hoe weten we dat de vredesactivisten te keer gingen? Door een filmpje ergens halverwege de bestorming, we zien niet wat er eerder gebeurde, laten ze de volledige actie inclusief geluid on-line zetten, dan hebben we een volledig beeld.
Daar kunnen we naar fluiten hoor, dat gaat echt niet gebeuren.
En aangezien beide partijen( en/of hun aanhangers ) met info komen die niet klopt gaan we er wrs nooit achter komen wat er nu precies gebeurt is en in welke volgorde.

Ik mag toch hopen dat het niet zo'n chaos is geweest dat niemand weet hoe het nu eigenlijk in elkaar stak ?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:24:19 #167
303848 KoffieMetMelk
pi_82492229
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Die heb ik een paar posts terug al gepost
Oke, staat ie in deze discussie of delen terug? Want dan mag je me wel even helpen aangezien er zoveel video's gepost zijn van agressieve activisten.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:25:46 #168
145755 kahaarin
pi_82492302
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Luister anders nog eens goed naar die paar stukjes Engels commentaar : we hebben gewonde passagiers aan boord!! Er is blijkbaar eerder iets op dat schip geschoten 'some sort of canisters', 'we have wounded passengers'
Inderdaad, dat geeft te denken, daar hebben de ISR woordvoerders het niet over gehad in hun rapporten over de bestorming.
be nice or go away
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:26:23 #169
303848 KoffieMetMelk
pi_82492338
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:20 schreef Disana het volgende:

[..]

We weten dit juist wel: de start ligt ergens plompverloren in de opname en er is in geknipt en getekend. De geplakte fragmenten hebben alle kenmerken van een propagandafilmpje bedoeld om de zwarte piet aan de actievoerders uit te delen.
Wat volgens jou de kenmerken en bedoelingen zijn hebben we allemaal niks aan.
Hoe weet jij zeker dat die video door een Israëlisch filter is geweest? Is dat ergens bevestigd? Heeft die maker van die video er iets over gezegt nadat hij weer op vrije voeten was?

Hoe weet je dit zeker?
Aannames maken kan ik ook heel makkelijk.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:27:18 #170
145755 kahaarin
pi_82492383
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar kunnen we naar fluiten hoor, dat gaat echt niet gebeuren.
En aangezien beide partijen( en/of hun aanhangers ) met info komen die niet klopt gaan we er wrs nooit achter komen wat er nu precies gebeurt is en in welke volgorde.

Ik mag toch hopen dat het niet zo'n chaos is geweest dat niemand weet hoe het nu eigenlijk in elkaar stak ?
Dan mogen ze wel opschieten met het onderzoek, voordat alle beelden zijn ingekleurd door degenen die ze in bezit hebben.
be nice or go away
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 13:28:27 #171
137949 Disana
pi_82492442
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:26 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Hoe weet jij zeker dat die video door een Israëlisch filter is geweest? Is dat ergens bevestigd? Heeft die maker van die video er iets over gezegt nadat hij weer op vrije voeten was?

Hoe weet je dit zeker?
Je herhaalt jezelf
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:28:32 #172
16715 Mylene
*schatje*
pi_82492447
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook gehoord. Ik heb het inmiddels wel een paar keer geluisterd. Kennelijk wordt er bij 3:20 gezegd dat er twee Israëlische soldaten zijn gegijzeld. Bij 4:30 zijn er schoten te horen.
pi_82492487
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat je je daarin vergist, de beelden van de actievoerders hebben wij (volgens die Griek) te danken aan een slimme omzeiling van de jam van Israël .. bij het filmpje van Al-Jazeera hoor je dat in het begin ook 'all phones, all communications have been jammed .. and we have injured civilians on board[/b]'

Dat er achteraf in gecut is door Israël om sommige dingen te benadrukken is weer een ander verhaal
pleased to meet you
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:29:45 #174
303848 KoffieMetMelk
pi_82492523
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Je herhaalt jezelf
Inderdaad, omdat je het antwoord ontwijkt.
Komt ie nog een keer dan:

Hoe weet jij dat zeker?
pi_82492588
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:25 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Daarnaast is de Koerdische kwestie niet te vergelijken met de Palestijnen.
Klopt. Er zijn namelijk meer Koerden afgeslacht door de fascisten, dan Palestijnen.

Verder scharen de Palestijnen zich altijd achter de onderdrukkers. Zo steunden ze Saddam tegen Koeweit. Saddam tegen het Iraakse volk. Het Iraanse moellahregime tegen het Iraanse volk. Nu steunen ze de Turkse onderdrukkers. Ik zie een patroon. De Palestijnen geven alleen om zichzelf, andere onderdrukte volken mogen naar de hel van hen, anders zouden ze zich niet achter de onderdrukkers scharen.
quote:
Israel: wees een vent, neem je verantwoording, leer van je fouten en doe aan zelfreflectie. Je kan niemand anders dan jezelf verwijten aangezien je had kunnen weten dat het zo had kunnen aflopen en je jezelf in de voet hebt geschoten.
Hetzelfde geldt voor Turkije.

Israël erkent zijn niet-Joodse minderheden.
Turkije erkent de Koerdische minderheid (20 miljoen) niet.

Het is dan ook hypocriet van Turkije om kritiek te hebben op Israël terwijl ze zelf het slechte voorbeeld geven.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:31:16 #176
145755 kahaarin
pi_82492599
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:26 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Hoe weet je dit zeker?
Goh, er is een filmpje naar buiten gebracht dat zo onduidelijk is dat er cirkels en teksten nodig zijn om te verduidelijken, we weten dat er doden en gewonden zijn gevallen, daar zijn geen beelden van, enkel de mishandeling van de soldaten wordt getoond en de israeli's zijn degene die het naar buiten hebben gebracht, er is ook duidelijk te zien dat het meerdere opnames betreft of dat er stukjes tussenuit zijn gelaten. Rara hoe Disana er bij komt dat er gefilterd is? Bovendien, het is haar mening, je kunt met argumenten haar van het tegendeel proberen te overtuigen.

Die beelden van bovenaf zijn beelden van de heli, het lijkt me niet dat die gemaakt zijn door opvarenden.
be nice or go away
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 13:39:09 #177
137949 Disana
pi_82492977
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat je je daarin vergist, de beelden van de actievoerders hebben wij (volgens die Griek) te danken aan een slimme omzeiling van de jam van Israël .. bij het filmpje van Al-Jazeera hoor je dat in het begin ook 'all phones, all communications have been jammed .. and we have injured civilians on board[/b]'

Dat er achteraf in gecut is door Israël om sommige dingen te benadrukken is weer een ander verhaal
Dat is dan bij mijn weten echt het enige wat door de censuur is gekomen. Want het was niet de bedoeling dat het uit zou lekken. Israël heeft niet voor niets alle materiaal in beslag genomen, en op dat materiaal doel ik de hele tijd: wat krijgt de wereld daar nog van te zien.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:40:57 #178
78780 deedeetee
pi_82493070
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:28 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook gehoord. Ik heb het inmiddels wel een paar keer geluisterd. Kennelijk wordt er bij 3:20 gezegd dat er twee Israëlische soldaten zijn gegijzeld. Bij 4:30 zijn er schoten te horen.
NIks over: Er wordt met scherp op ons geschoten. Maar wel :
* er wordt teargas en stungas op ons dek gemikt. *
Daarna
*er worden nu soldaten neergelaten uit de heli *
en dan
*we hebben er een paar in gijzeling.*
Op dat moment lijkt er -zover deze mensen weten - nog niemand doodgeschoten te zijn.

edit : zou ik de melding van gewonde passagiers vergeten. Maar die melding leek mij in samenhang met die canisters die aan boord gegooit waren. Zo'n canister tegen je hoofd krijgen is ook niet gezond lijkt me.

[ Bericht 12% gewijzigd door deedeetee op 08-06-2010 13:46:43 ]
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:41:10 #179
303848 KoffieMetMelk
pi_82493081
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Goh, er is een filmpje naar buiten gebracht dat zo onduidelijk is dat er cirkels en teksten nodig zijn om te verduidelijken, we weten dat er doden en gewonden zijn gevallen, daar zijn geen beelden van, enkel de mishandeling van de soldaten wordt getoond en de israeli's zijn degene die het naar buiten hebben gebracht, er is ook duidelijk te zien dat het meerdere opnames betreft of dat er stukjes tussenuit zijn gelaten. Rara hoe Disana er bij komt dat er gefilterd is? Bovendien, het is haar mening, je kunt met argumenten haar van het tegendeel proberen te overtuigen.

Die beelden van bovenaf zijn beelden van de heli, het lijkt me niet dat die gemaakt zijn door opvarenden.
Lol... die beelden bedoelde ik dus niet. Wat jij aanhaalt, vanuit helikopter met cirkeltjes en bijschriften, zijn beelden van de Israëli. Niet van die journalist.

Dit haalt heel je post hierboven onderuit. En ik zit nog steeds te wachten op antwoord van Disana. Maar vermoed dat haar tactiek weer als vanouds is: negeren
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 13:45:06 #181
137949 Disana
pi_82493317
quote:
quote:
Update: Volgens Arjan El Fassed, twitterkoning, is het inderdaad een Mossad-spin en gaat het om de markt van Ramallah op de Westelijke Jordaanoever.
pi_82493479
quote:
Dat is toch goddomme nou al de honderste keer dat die foto's voorbij komen. Gisteren werd ook een foto gepost van een klein kereltje die met een grote lach in het water springt. "Kijk mensen, het is wel goed toeven in Gaza."

Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:48:03 #183
16715 Mylene
*schatje*
pi_82493480
quote:
Heb je het onderste wel gelezen?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:50:05 #184
145755 kahaarin
pi_82493578
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:41 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Lol... die beelden bedoelde ik dus niet. Wat jij aanhaalt, vanuit helikopter met cirkeltjes en bijschriften, zijn beelden van de Israëli. Niet van die journalist.

Dit haalt heel je post hierboven onderuit. En ik zit nog steeds te wachten op antwoord van Disana. Maar vermoed dat haar tactiek weer als vanouds is: negeren
Haha, FAIL!
DAt was een antwoord op de post van Disana, die noemt die beelden specifiek:
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:20 schreef Disana het volgende:
Jij haalt alles uit zijn verband, hoe kun je nu reageren op een post die specifiek beelden benoemt met een reactie op andere beelden terwijl je die niet noemt, prutser!
Bovendien, hoe weet jij wat ik precies bedoel als je mij dat niet vraagt? Jij stelt dat het mijn post onderuit haalt zonder te vragen.

*reageer nu eens op mijn post op pag3, daar staan ook een paar vragen in aan jou, als je het toch over negeren wilt hebben.... *
be nice or go away
pi_82493665
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:45 schreef Disana het volgende:

[..]

[..]

Die Israeli's hebben ook effe een halve Arafat laten poseren om het een beetje geloofwaardig te maken
pi_82493667
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:48 schreef Mylene het volgende:

[..]

Heb je het onderste wel gelezen?
Nee, maar maakt het uit? Het draagt bij aan de discussie.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:52:08 #187
303848 KoffieMetMelk
pi_82493685
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:50 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Haha, FAIL!
DAt was een antwoord op de post van Disana, die noemt die beelden specifiek:
[..]

Jij haalt alles uit zijn verband, hoe kun je nu reageren op een post die specifiek beelden benoemt met een reactie op andere beelden terwijl je die niet noemt, prutser!
Bovendien, hoe weet jij wat ik precies bedoel als je mij dat niet vraagt? Jij stelt dat het mijn post onderuit haalt zonder te vragen.

*reageer nu eens op mijn post op pag3, daar staan ook een paar vragen in aan jou, als je het toch over negeren wilt hebben.... *
Ja euh... ik zit in discussie over de beelden van die journalisten. Ik weet niet goed wat je hier nou wilt, buiten mij wegzetten als mispunt, maar je slaat de plank nogal mis hoor.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:54:23 #188
16715 Mylene
*schatje*
pi_82493790
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is toch goddomme nou al de honderste keer dat die foto's voorbij komen. Gisteren werd ook een foto gepost van een klein kereltje die met een grote lach in het water springt. "Kijk mensen, het is wel goed toeven in Gaza."

Speciaal voor jou nog een linkje met foto's genomen tijdens de voorbereidingen van Gazanen Eid al Adha-::.

http://www.paltoday.ps/arabic/News-64161.html
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:55:57 #189
16715 Mylene
*schatje*
pi_82493865
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, maar maakt het uit? Het draagt bij aan de discussie.
Wat jij wil .

Ik heb zelf ook foto's geplaatst van wat wordt beweerd dat het concentratiekamp is
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:56:07 #190
145755 kahaarin
pi_82493876
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:52 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Ja euh... ik zit in discussie over de beelden van die journalisten. Ik weet niet goed wat je hier nou wilt, buiten mij wegzetten als mispunt, maar je slaat de plank nogal mis hoor.
Oh ja, tuurlijk, je hebt helemaal gelijk, niet ingaan op vragen en met het vingertje blijven wijzen, lukt het niet maak ik je uit voor mispunt.
be nice or go away
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:57:43 #191
16715 Mylene
*schatje*
pi_82493966
Of dat Gazanen Eid al-Adha moet ook worden gevierd in de Westelijk Jordaanoever.

Dat kan ook hè?
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 13:58:07 #192
137949 Disana
pi_82493985
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:52 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Hier

Gaza, Blokkade en Hulpkonvooi deel 24

begin je al met het verdraaien van waar wij het over hadden. Dus nu niet huilen dat wij jou niet kunnen volgen
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:58:14 #193
303848 KoffieMetMelk
pi_82493992
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:56 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Oh ja, tuurlijk, je hebt helemaal gelijk, niet ingaan op vragen en met het vingertje blijven wijzen, lukt het niet maak ik je uit voor mispunt.
Oh, je springt nu ineens naar die vermeende vraag van je aan mij op pagina 3.
Kep gekeken en op pagina 3 staan 2 posts van je onderaan... en ik zie daar geen vraag aan mij gericht. Dus verhelder jezelf eens dan.
pi_82494028
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:54 schreef Mylene het volgende:

[..]

Speciaal voor jou nog een linkje met foto's genomen tijdens de voorbereidingen van Gazanen Eid al Adha-::.

http://www.paltoday.ps/arabic/News-64161.html
Ik hoop echt dat er waarheid schuilt in die foto's. Ik gun die mensen het allerbeste, dat meen ik oprecht. Of alle horrorstories waar zijn, durf ik niet te zeggen. Waar rook is, is voor. Daarmee beweer ik overigens niet dat Israel zich schuldig maakt aan de meest vreselijke misdaden, maar het leven in Gaza zal minder rooskleurig zijn dan die foto's doen geloven.

Sowieso is van de gekken dat je als Gazaan niet eens kunt reizen en bij alle check-point staande wordt gehouden.
pi_82494033
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:04 schreef JohnLocke het volgende:
Is die Helen Thomas zelf niet Joodse trouwens?
Nee, ze is een christen uit Libanon.
pi_82494064
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef Irakees het volgende:

[..]

Klopt. Er zijn namelijk meer Koerden afgeslacht door de fascisten, dan Palestijnen.

Verder scharen de Palestijnen zich altijd achter de onderdrukkers. Zo steunden ze Saddam tegen Koeweit. Saddam tegen het Iraakse volk. Het Iraanse moellahregime tegen het Iraanse volk. Nu steunen ze de Turkse onderdrukkers. Ik zie een patroon. De Palestijnen geven alleen om zichzelf, andere onderdrukte volken mogen naar de hel van hen, anders zouden ze zich niet achter de onderdrukkers scharen.
[..]

Hetzelfde geldt voor Turkije.

Israël erkent zijn niet-Joodse minderheden.
Turkije erkent de Koerdische minderheid (20 miljoen) niet.

Het is dan ook hypocriet van Turkije om kritiek te hebben op Israël terwijl ze zelf het slechte voorbeeld geven.
Het zijn er niet 20 miljoen. Ze worden erkent. En hier groet een Koerdische president van Turkije je:

dinsdag 8 juni 2010 @ 13:59:57 #197
303848 KoffieMetMelk
pi_82494086
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Hier

Gaza, Blokkade en Hulpkonvooi deel 24

begin je al met het verdraaien van waar wij het over hadden. Dus nu niet huilen dat wij jou niet kunnen volgen
Geeft niet. Ik zag al dat je op moussie wel reageerde in de trand van niet goed weten dat die beelden van die journalisten door jouw vermeende Israëli filter waren gekomen.

Eigenlijk heb je me dus al gelijk gegeven.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:00:04 #198
16715 Mylene
*schatje*
pi_82494096
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat er waarheid schuilt in die foto's. gehouden.
Ik denk eerlijk gezegd dat die foto's in de Westelijke Jordaanoever zijn genomen. Die ene foto zie ik nu ook staan.

Kijk maar goed .
pi_82494102
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:59 schreef Burakius het volgende:

[..]

Het zijn er niet 20 miljoen. Ze worden erkent. En hier groet een Koerdische president van Turkije je:

[ afbeelding ]
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:00:40 #200
145755 kahaarin
pi_82494130
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:58 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Oh, je springt nu ineens naar die vermeende vraag van je aan mij op pagina 3.
Kep gekeken en op pagina 3 staan 2 posts van je onderaan... en ik zie daar geen vraag aan mij gericht. Dus verhelder jezelf eens dan.
quote:

[..]

Je legt weer woorden in mijn mond, ik zeg niet dat het pro of anti iemand is, ik stel vast dat er met de beschikbare beelden wordt geknoeid:
quote:
Waar zeg ik dat het pro of anti wie dan ook is?
quote:
ik maak geen fout, ik heb een mening, jij maakt de fout mijn mening te zien als fout, jouw waarheid is niet de onomstotelijke waarheid maar net zo goed jouw mening. Het is toch niet het evangelie volgens KoffieMetMelk?
quote:

Nogmaals, mijn mening is mijn mening, hoe vaak je dat ook als fout wenst te bestempelen maakt mij niet uit, bovendien is er van ons tweeën maar 1 die continu hamert op de fouten van een ander maar zelf niets aan wenst te nemen.
Ik ben het niet met je eens, accepteer dat gewoon en houd op mijn mening als fout neer te zetten in de hoop dat anderen het ook gaan geloven.
be nice or go away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')