abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 11:42:33 #101
137949 Disana
pi_82487713
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:38 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat deed je helemaal zelf door al te klagen over een bombardement van tegengeluiden. Daar heb je mij niet voor nodig.
Dat was een quote uit het bericht.

Schandalig dat je nu al een paar uur bezig bent een volkomen gelegitimeerde en valide reactie op een nieuwsbericht over Israëls propaganda onderuit te halen door op de persoon te spelen.

Dit is iets wat je vaker doet. Een volgende keer negeer ik je omdat dit ook voor anderen zeer onprettig lezen is.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:43:00 #102
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82487740
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:37 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wel hypocriet van Egypte. Een blokkade is alleen werkend als deze totaal is (dat is geloof ik zelfs een internationale eis aan een blokkade). Egypte heeft er de afgelopen jaren willens en wetens aan meegewerkt en probeert nu goede sier te maken door 'm te doorbreken.
Of staat onder druk van andere staten? Ik weet niet goed hoe de verstandhouding ligt maar ik kan me zo voorstellen dat Egypte wel link uitkijkt, ruzie met iedereen wegens het dichthouden van de grens is ook geen goed plan natuurlijk.
be nice or go away
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:44:32 #103
145755 kahaarin
pi_82487818
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Ze wisten natuurlijk al een tijdje dat die vloot eraan kwam ..
Ja, alleen dat ze naderhand kunnen zeggen wat er allemaal speelt maar ondertussen wel de entering op de boot zo gierend uit de klauw laten lopen is toch wel een beetje discutabel toch?
be nice or go away
pi_82487851
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Al die tunnelbouwers in een klap werkeloos...

Ik ben benieuwd wat ze bedoelen met "open", ik neem aan dat er in elk geval nog wel Egyptische douane staat om het een en ander te controleren.
We hebben het toch over Rafah? Dat is een smalle personendoorgang, dus zelfs als je daar nu wel goederen mee de grens over mag nemen is hetgeen via die weg binnen kan komen mondjesmaat .. je zou goederen uit vrachtwagens handmatig over moeten laden, en dan moeten het nog kleine pakjes zijn ook
pleased to meet you
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:50:09 #105
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82488040
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat was een quote uit het bericht.

Schandalig dat je nu al een paar uur bezig bent een volkomen gelegitimeerde en valide reactie op een nieuwsbericht over Israëls propaganda onderuit te halen door op de persoon te spelen.

Dit is iets wat je vaker doet. Een volgende keer negeer ik je omdat dit ook voor anderen zeer onprettig lezen is.
En waar ben jij dan de afgelopen uren mee bezig geweest? Ja, mijn eerste reactie was niet de meest vriendelijke, maar zeker niet op de persoon. Dat heb jij er van gemaakt.

Maar goed, negeer me maar.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:51:13 #106
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82488080
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:43 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Of staat onder druk van andere staten? Ik weet niet goed hoe de verstandhouding ligt maar ik kan me zo voorstellen dat Egypte wel link uitkijkt, ruzie met iedereen wegens het dichthouden van de grens is ook geen goed plan natuurlijk.
Ze hebben natuurlijk hun knopen geteld. Het liefst zien ze Hamas ook verdwijnen, maar momenteel is het voor hen nog schadelijker om Israël te blijven steunen. Maar dat zullen ze nooit hardop zeggen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 11:53:03 #107
137949 Disana
pi_82488154
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:45 schreef moussie het volgende:

[..]

We hebben het toch over Rafah? Dat is een smalle personendoorgang, dus zelfs als je daar nu wel goederen mee de grens over mag nemen is hetgeen via die weg binnen kan komen mondjesmaat .. je zou goederen uit vrachtwagens handmatig over moeten laden, en dan moeten het nog kleine pakjes zijn ook
Ja, ik lees dat het Rafah is.

dinsdag 8 juni 2010 @ 11:54:56 #108
145755 kahaarin
pi_82488234
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:51 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ze hebben natuurlijk hun knopen geteld. Het liefst zien ze Hamas ook verdwijnen, maar momenteel is het voor hen nog schadelijker om Israël te blijven steunen. Maar dat zullen ze nooit hardop zeggen.
Bah, gekonkel, zo blijft de hele situatie natuurlijk gewoon zoals hij is. (Niet alleen voor/door Egypte maar gewoon in zijn algemeenheid.)
be nice or go away
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 11:57:37 #109
137949 Disana
pi_82488370
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:50 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

En waar ben jij dan de afgelopen uren mee bezig geweest? Ja, mijn eerste reactie was niet de meest vriendelijke, maar zeker niet op de persoon. Dat heb jij er van gemaakt.

Maar goed, negeer me maar.
Ik ben bezig geweest je afleidingsmanoeuvres in de vorm van aanvallen tot verdraaiingen tot regelrechte leugens te pareren.

Een volgende keer, want je doet dit vaker, zal ik gewoon de bron nog een keer posten van wat ík belangrijk vind. Jij mag het laatste woord hebben met je gejank terwijl je zelf aanvalt
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:58:04 #110
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82488391
Jammer dat we niet weten hoeveel gewonden er waren aan beide kanten en wat hun letsel was. Daar er 9 mensen zijn doodgeschoten zou ik b.v. graag weten hoeveel mensen er met schotwonden waren.

En hoeveel gewonden waren er aan de kant van de soldaten ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_82488406
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 04:36 schreef G.Garibaldi het volgende:

[..]

Gek genoeg had iemand als Ibn Khaldoun het niet over de Turkse bijdrage, maar enkel over de bijdrage van een ander volk.
Ibn Khaldun had het anders over Timur Lenk (tatar) . Hij zag in Turken de toekomst van de Islam, de revolutie die nodig was. Trouwens leefde Ibn Khaldun in een tijd waar de Turken eigenlijk nog erg vers waren wat betreft de Islam. Misschien maar 100 jaar of 200 jaar.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 11:58:46 #112
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82488427
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:37 schreef Disana het volgende:

[..]

De aandacht afleiden van de hulpacties, denk ik? Het is een bekende taktiek, het beantwoorden van kritiek met een tegenvraag over een heel ander onderwerp.
Dat het hypocriet is van de Turkse actievoerders om zo tegen Israel te zijn, maar tegelijk compleet blind voor de mensenrechtenschendingen in eigen land is helemaal geen ander onderwerp, maar wmb zeer relevant.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 11:59:53 #113
137949 Disana
pi_82488471
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat het hypocriet is van de Turkse actievoerders om zo tegen Israel te zijn, maar tegelijk compleet blind voor de mensenrechtenschendingen in eigen land is helemaal geen ander onderwerp, maar wmb zeer relevant.
Hoe kun jij nu weten dat deze en alle toekomstige actievoerders daar blind voor zijn?
pi_82488640
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hoe bedoel je "moet zijn mausoleum bezoeken als je het land bezoekt voor zaken"? Ik ben meermaals voor zaken in Turkije geweest, en pas toen ik twee weken in Ankara moest zijn heb ik, geheel uit eigen interesse en met Britse collegas, (Turkse collegas waren niet geinteresseerd) het mausoleum bezocht. Ook omdat er verder in Ankara echt helemaal niets te doen is.
Officieel staatsbezoek bedoelde ik. Ankara zuigt btw idd.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:03:58 #115
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82488641
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Hoe kun jij nu weten dat deze en alle toekomstige actievoerders daar blind voor zijn?
Heel eenvoudig, ze zijn zo kwaad op onrecht in het buitenland dat ze acties andernemen, maar over mensenrechtenschendingen in eigen land hoor je ze zelfs niet. Sorry, maar probeer je me nu te vertellen dat deze anti-Israelische Turken zich zorgen maken om mensenrechtenschendingen tov Koerden? Heb je ooit in je leven met een echte, levende Turk gepraat?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82488673
Is die Helen Thomas zelf niet Joodse trouwens?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:05:36 #117
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82488709
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:03 schreef Burakius het volgende:

[..]

Officieel staatsbezoek bedoelde ik. Ankara zuigt btw idd.
Ah, ok, duidelijk.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 12:07:47 #118
137949 Disana
pi_82488792
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

Heel eenvoudig, ze zijn zo kwaad op onrecht in het buitenland dat ze acties andernemen, maar over mensenrechtenschendingen in eigen land hoor je ze zelfs niet. Sorry, maar probeer je me nu te vertellen dat deze anti-Israelische Turken zich zorgen maken om mensenrechtenschendingen tov Koerden? Heb je ooit in je leven met een echte, levende Turk gepraat?
Jawel, maar ik zie niet hoe jij en de Israëlische studentenvakbond de link willen leggen tussen het ene onrecht en het andere?

En ken jij al deze mensen, en de actievoerders die nog komen gaan, dat je kunt zeggen dat je ze niet hoort over de schendingen in eigen land? Ik bedoel dat niet als kritiek maar je kent ze toch helemaal niet? Mensen maken keuzes, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:13:15 #119
145755 kahaarin
pi_82489004
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:58 schreef deedeetee het volgende:
Jammer dat we niet weten hoeveel gewonden er waren aan beide kanten en wat hun letsel was. Daar er 9 mensen zijn doodgeschoten zou ik b.v. graag weten hoeveel mensen er met schotwonden waren.

En hoeveel gewonden waren er aan de kant van de soldaten ?
Hoe langer het duurt hoe meer uiteenlopende getallen we horen, al naar gelang de oorsprong van de bron.
be nice or go away
pi_82489037
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 11:44 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ja, alleen dat ze naderhand kunnen zeggen wat er allemaal speelt maar ondertussen wel de entering op de boot zo gierend uit de klauw laten lopen is toch wel een beetje discutabel toch?
Tja, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik daarvan moet denken .. ik weet dat we maar een gedeelte van de footage hebben gezien, en wat wanneer gebeurd, de chronologische volgorde, is verre van duidelijk ..
het is allemaal zo onlogisch als wat ..
ten eerste die aanval: midden in de nacht aanvallen, in internationale wateren, je militairen met paintguns op een boot zetten dat afgeladen is actievoerders? Waarom niet mee opvaren tot het licht is, waarom in het donker? Wil je een zo groot mogelijke verwarring, zelfs paniek, dan moet je dat doen.
ten tweede die foto's in Hürriyet: op welk moment zijn die genomen? Als de actievoerders idd de aanvallende partij waren, waarom publiceren ze die foto's dan, dat is dan toch PR-zelfmoord? Dan zou je beter kunnen zeggen dat de verbindingen verbroken waren, niemand die het niet zou geloven.

Zijn de beelden die de volgende ochtend op de TV werden uitgezonden in chronologische volgorde? Zo ja, dan is er dus geschoten, waren er al gewonden, voor de IDF op het dek neerdaalde,
en tja, de cameraman zit wel te schuilen, uit de vuurlinie, is die lichtflits rond 2:20 een schot?
pleased to meet you
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:17:29 #121
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82489188
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Jawel, maar ik zie niet hoe jij en de Israëlische studentenvakbond de link willen leggen tussen het ene onrecht en het andere?

En ken jij al deze mensen, en de actievoerders die nog komen gaan, dat je kunt zeggen dat je ze niet hoort over de schendingen in eigen land? Ik bedoel dat niet als kritiek maar je kent ze toch helemaal niet? Mensen maken keuzes, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
dat zou kunnen, maar ze vinden bewijsbaar die situatie in het buitenland belangrijker, want dat is de situatie waar ze actie voor ondernemen. Het was geen hulpkonvooi aan de Koerden.

Als die Israelische studenten echt willen etteren dan sturen ze een hulpkonvooi naar de Koerden, met in Turkije verboden Koerdische boeken ed.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 12:19:11 #122
137949 Disana
pi_82489280
Israël heeft naar het zich laat aanzien alle opnamen en opnameapparatuur in beslag genomen en geknipt in wat het wel naar buiten bracht, dus het is zeer de vraag wat een onafhankelijke onderzoekscommissie nog aan beelden toegereikt krijgt.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 12:21:58 #123
137949 Disana
pi_82489414
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

dat zou kunnen, maar ze vinden bewijsbaar die situatie in het buitenland belangrijker, want dat is de situatie waar ze actie voor ondernemen. Het was geen hulpkonvooi aan de Koerden.

Als die Israelische studenten echt willen etteren dan sturen ze een hulpkonvooi naar de Koerden, met in Turkije verboden Koerdische boeken ed.
Nee maar ja, mensen maken keuzes. Je kunt je nu eenmaal meer verwant aan het een dan aan het ander voelen, of een beter inzicht in het een dan het ander hebben, of meer risico lopen met het een dan het ander. Vaak echter zie je bij geëngageerde mensen interesse in meer dan één zaak en ik weet niet wat er in de richting van de Koerden gaat.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:23:01 #124
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_82489461
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:19 schreef Disana het volgende:
Israël heeft naar het zich laat aanzien alle opnamen en opnameapparatuur in beslag genomen en geknipt in wat het wel naar buiten bracht, dus het is zeer de vraag wat een onafhankelijke onderzoekscommissie nog aan beelden toegereikt krijgt.
Dat geldt net zo goed foor de foto's van Reuters en de activisten :

foto van Reuters :

Werkelijke foto, zonder crop :
;

Let op het mes van de 'onbewapende' activisten.

zzz
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 12:24:22 #125
137949 Disana
pi_82489529
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:23 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat geldt net zo goed foor de foto's van Reuters en de activisten :

foto van Reuters :
[ afbeelding ]

Werkelijke foto, zonder crop :
[ afbeelding ];

Let op het mes van de 'onbewapende' activisten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dat is al verschillende keren voorbij gekomen dus je kunt niet beweren dat deze foto's zijn vernietigd. Je kunt echter niet zeggen dat al het in beslag genomen materiaal bekend is of nog de openbaarheid zal zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')