Of je vertroebelt de discussie als mod nog even verder. Je zegt dat je het artikel hebt gelezen, heb je er ook een mening over? Ik vroeg mezelf namelijk al heel lang af waarom sommige pro-Israël personen (hier en elders) er dezelfde aanvalstaktieken en argumenten op nahielden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:02 schreef paddy het volgende:
[..]
Een tegengeluid moet toch gewoon kunnen? Ik zie niet anders hier.
Ik heb ooit triggershot een link gegeven over een site (kan hem nu niet weer vinden) over hoe opdelfde wijze de lobby tegen Israël opgezet moet worden opgezet. Vraag het triggershot maar. Ging zelfs heel ver. Ook SF en volgens mij zelfs Remlof toen die link toegestuurd. Was trouwens niet betaald, maar een oproep hoe een lobby tegen de zionisten op te zetten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Kritiek op Israël is bij mijn weten nergens georganiseerd in een propagandamachine. In Nederland en hier op Fok zie ik individuele meningen van mensen die zoveel gezien en gelezen hebben over het handelen van Israël dat ze niet meer onder een kritische houding of zelfs veroordeling uit kunnen.
Ik vind je kwalificatie 'Pavlovreactie' dus onterecht.
Ik vertroebel de discussie juist niet. Ik zeg alleen dat een tegengeluid gewoon moet kunnen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Of je vertroebelt de discussie als mod nog even verder. Je zegt dat je het artikel hebt gelezen, heb je er ook een mening over? Ik vroeg mezelf namelijk al heel lang af waarom sommige pro-Israël personen (hier en elders) er dezelfde aanvalstaktieken en argumenten op nahielden.
Wat ben je nou eigenlijk aan het doen? Ik zie je voor PR in de bres springen maar verder snap ik niets van de inhoud van je reacties. Dus omdat jij een link naar zelfs Remlof hebt gestuurd over iets wat je nu niet meer kunt vinden, mag er hier niet gepraat worden over een andere link naar bewijs dat Israël hordes mensen het internet opstuurt om propaganda te bedrijven?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb ooit triggershot een link gegeven over een site (kan hem nu niet weer vinden) over hoe opdelfde wijze de lobby tegen Israël opgezet moet worden opgezet. Vraag het triggershot maar. Ging zelfs heel ver. Ook SF en volgens mij zelfs Remlof toen die link toegestuurd. Was trouwens niet betaald, maar een oproep hoe een lobby tegen de zionisten op te zetten.
Die laatste zin id dus net zo niet nodig als iemand extrmist noemen omdat de user pro-Israël isquote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:45 schreef PhysicsRules het volgende:
En weer een mooie column in Ha'aretz. Het doet me altijd goed dat er in Israël tegengeluiden zijn die wel tot enige zinnige reflectie in staat zijn.
Ha'aretz
[..]
Je mag juist WEL praten over een andere link, maar users mogen daar ook gewoon tegenin gaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat ben je nou eigenlijk aan het doen? Ik zie je voor PR in de bres springen maar verder snap ik niets van de inhoud van je reacties. Dus omdat jij een link naar zelfs Remlof hebt gestuurd over iets wat je nu niet meer kunt vinden, mag er hier niet gepraat worden over een andere link naar bewijs dat Israël hordes mensen het internet opstuurt om propaganda te bedrijven?
Er is geen inhoudelijke reactie geweest op het artikel noch mijn reactie erop. Enkel spelen op de man.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:16 schreef paddy het volgende:
[..]
Je mag juist WEL praten over een andere link, maar users mogen daar ook gewoon tegenin gaan.
Slaat dit op mij?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Die laatste zin id dus net zo niet nodig als iemand extrmist noemen omdat de user pro-Israël is
Ik hoop niet dat het die parodiesite op megaphone en de Israelische hasbara was.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb ooit triggershot een link gegeven over een site (kan hem nu niet weer vinden) over hoe opdelfde wijze de lobby tegen Israël opgezet moet worden opgezet. Vraag het triggershot maar. Ging zelfs heel ver. Ook SF en volgens mij zelfs Remlof toen die link toegestuurd. Was trouwens niet betaald, maar een oproep hoe een lobby tegen de zionisten op te zetten.
Ik had het via PM moeten sturen. Had ik de link nogquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat het die parodiesite op megaphone en de Israelische hasbara was.Die had alles overgenomen van de Jewish Internet Defense Force maar dan waar Palestijen stond Joden neergezet en andersom. Puur om te laten zien wat voor racistisch clubje dat is.
Waarom achterlangs? Die link naar het artikel over de propagandamachine van Israël is toch ook gewoon voorlangs gepost zodat we een mening kunnen vormen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik had het via PM moeten sturen. Had ik de link nogZou natuurlijk ook kunnen
Mja, ik heb ze nog niet meegemaakt. Users die onvoorwaardelijk ergens achter staan. Eigenlijk maar goed ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Slaat dit op mij?
Ik heb niemand extremist genoemd. Ik heb gezegd dat onvoorwaardelijke steun in mijn ogen gelijkstaat aan extremisme.
Onvoorwaardelijk wil zeggen dat het niet uitmaakt wat de ander doet of zegt.
Desalniettemin zegt deparo dat hij wel kritisch is.
Mijn vervolgvraag is hoe hij dat ziet, onvoorwaardelijk achter iets staan maar wel kritisch zijn. Het is een contradictie.
Zucht. Ik had het over Israël en dat er uit Israël gelukkig ook zinnige reacties komen. Ik had het helemaal niet over reacties op Fok!. Niet in de post die je aanhaalt iig. Terwijl jij hier je zat te ergeren zat ik dat stukje uit Haaretz te lezen en dacht dat het interessant was om te delen. Heb bovendien de moeite genomen mijn mening erover erbij te zetten. Maar nee hoor, het wordt weer persoonlijk opgevat.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Of je leest de link even waarop wordt gereageerd.
Hmmmm ..... extremisme gaat toch wel van verquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Slaat dit op mij?
Ik heb niemand extremist genoemd. Ik heb gezegd dat onvoorwaardelijke steun in mijn ogen gelijkstaat aan extremisme.
Onvoorwaardelijk wil zeggen dat het niet uitmaakt wat de ander doet of zegt.
Desalniettemin zegt deparo dat hij wel kritisch is.
Mijn vervolgvraag is hoe hij dat ziet, onvoorwaardelijk achter iets staan maar wel kritisch zijn. Het is een contradictie.
Waarom zou je niet pal achter iemand/iets kunnen staan waar je toch ook wel kritiek op hebt als het om sommige punten gaat ?quote:Extremisme is een term die wordt gebruikt om ideeën of acties te beschrijven die volgens de critici ervan extreem zijn. Het woord extremisme wordt vaak gebruikt om een politieke ideologie te benoemen die ver van het politieke centrum of ver buiten het centrum van de maatschappij staat.
Daarnaast wordt de term extremisme vaak gebruikt om gewelddadige methodes aan te duiden, die worden gebruikt om een politieke of sociale verandering te veroorzaken.
Extremisme kan, maar dat hoeft niet, gepaard gaan met het gebruik van geweld, gericht tegen bevolkingsgroepen of tegen de overheid als geheel. De termen "extremisme" of "extremist" worden bijna altijd toegepast door anderen, en niet door de personen zelf die van extremisme beschuldigd worden.
Er is bijvoorbeeld geen richting binnen de islam die zichzelf aanduidt als moslimextremistisch. Er is ook geen politieke partij die zichzelf extreemrechts of extreemlinks zal noemen.
Sommigen menen dat er een filosofie bestaat die extremisme met zich meebrengt. Binnen de sociologie hebben verscheidene geleerden die extreemrechtse groepen bestuderen, bezwaar gemaakt tegen de term "extremist", die door centrumsociologen in de jaren 60 en 70 van de 20e eeuw werd gepopulariseerd.
Het benoemen van een persoon, een groep of een actie als "extremist" kan een tactiek zijn om een politiek doel na te streven, waarbij de status quo verdedigd moet worden. Iemand kan voor de één een extremistische terrorist zijn, maar voor de ander een vrijheidsstrijder.
Ideologieën die door de critici ervan als extremistisch worden aangeduid zijn
Dat van mij was alweer een jaar terug. Kwam eraan via een plaatje van een user die me meer bagger leek. Zo kwam ik op die site. het ging niet over israël dus zag het nut niet. Schrok alleen van de site, dus wilde de mening van mensen die ik toen wel waardeerde op het beoordelen kunnen van.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom achterlangs? Ik geef mijn mening over die propagandamachine van Israël toch ook gewoon voorlangs?
Je voerde het eerder anders aan als tegengeluid tegenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:40 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat van mij was alweer een jaar terug. Kwam eraan via een plaatje van een user die me meer bagger leek. Zo kwam ik op die site. het ging niet over israël dus zag het nut niet. Schrok alleen van de site, dus wilde de mening van mensen die ik toen wel waardeerde op het beoordelen kunnen van.
Reken er maar op dat wanneer ik de link zal vinden hem echt wel ga posten. Kunnen jullie hem zelf beoordelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Je voerde het eerder anders aan als tegengeluid tegen
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=14465
en mijn mening daarover. Weet je al of nog of het inderdaad de parodie betreft waarover NorthernStar het heeft?
Da's inderdaad het beste. Ondertussen heb ik nog steeds geen inhoudelijke reacties opquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Reken er maar op dat wanneer ik de link zal vinden hem echt wel ga posten. Kunnen jullie hem zelf beoordelen.
Moet nu weg, maar zal er vanmiddag één posten. Het is dan wel mijn mening.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Da's inderdaad het beste. Ondertussen heb ik nog steeds geen inhoudelijke reacties op
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=14465
gelezen maar ik denk dat die ook niet gaan komen na alle distractie.
Users die zonder verdere informatie al zeker wisten dat Israël fout zat: dat was een pavlovreactie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Kritiek op Israël is bij mijn weten nergens georganiseerd in een propagandamachine. In Nederland en hier op Fok zie ik individuele meningen van mensen die zoveel gezien en gelezen hebben over het handelen van Israël dat ze niet meer onder een kritische houding of zelfs veroordeling uit kunnen.
Ik vind je kwalificatie 'Pavlovreactie' dus onterecht.
En mensen die het een verschrikkelijk verhaal vonden en daarna door lezen en vragen stellen hebben besloten dat ISR in deze toch echt iets te verwijten valt? Maar ondertussen het ook niet eens zijn met extremisten van de andere kant?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:52 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Users die zonder verdere informatie al zeker wisten dat Israël fout zat: dat was een pavlovreactie.
Dat geldt voor mij ook. Zoals iemand laatst zei: "ik begrijp het, maar keur het niet goed."quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En mensen die het een verschrikkelijk verhaal vonden en daarna door lezen en vragen stellen hebben besloten dat ISR in deze toch echt iets te verwijten valt? Maar ondertussen het ook niet eens zijn met extremisten van de andere kant?
Ik wacht af wat het onderzoek zegt maar heb wel een mening, en nu?
Okay, maar ondertussen anderen hondjes van Pavlov noemen is niet erg aardig. Met redeneren en uitleggen wat je bedoelt wrijf je minder mensen tegen de haren in.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:26 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat geldt voor mij ook. Zoals iemand laatst zei: "ik begrijp het, maar keur het niet goed."
Jerusalem postquote:The prime minister's remarks followed IDF reports that a group of about 50 men – of the 700 on board – had been identified as being well-trained, and a ringleader who recruited them from the northwestern Turkey city of Bursa.
The group was split up into smaller squads that were distributed throughout the deck and communicated with one another with handheld communication devices. The men wore bulletproof vests and gas masks and laid an ambush for the Shayetet 13 soldiers as they
rapelled onto the ship's deck from a helicopter.
Als je het in het kader plaatst van Disana's opmerkingen vind ik het wel meevallen. Bovendien: wie de schoen past trekke 'm aan. Voor jou geldt dat zeker niet.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Okay, maar ondertussen anderen hondjes van Pavlov noemen is niet erg aardig. Met redeneren en uitleggen wat je bedoelt wrijf je minder mensen tegen de haren in.
Allemaal goede vragen. Het is natuurlijk ook de vraag in hoeverre Israël van tevoren verzet had verwacht. Ik ben het ook met je laatste opmerking eens, alhoewel ik denk dat de fallout van deze confrontatie een veel grotere impact zal hebben dan een geweldloos verzet. In elk geval op de korte termijn.quote:Is dit al voorbij gekomen:
[..]
Jerusalem post
Nu vraag ik mij af, als ze zoals eerder was beweerd, al bang waren voor terroristen aan boord, waarom in vredesnaam dan de mannen 1 voor 1 naar beneden, in het donker en verbaasd zijn als ze in een hoek gedreven worden?
Hoe kan het dat die hand held communication devices het nog deden terwijl de andere communicatie middelen al waren gejamd?
Er wordt in dit artikel helemaal niet meer gerept over de vele 'wapens' die de 'terroristen' bij zich hadden, er wordt alleen gesproken over gasmaskers en kogelwerende vesten, niet heel vreemd om mee te nemen naar Gaza trouwens.
Er waren dus 50 mensen aan boord die terrorist waren, waarom zijn er dan 2 journalisten dood?
Magoed, ik blijf zeggen dat echt geweldloos verzet een veel grotere impact had gehad dan dit, dat er mensen aan boord waren die wellicht niet zo geweldloos en humanitair bewogen waren als de Free Gaza beweging voorstaat lijkt mij ook gewoon waar.
Echt zo jammer dat ze geweld hebben gebruikt. Als ze dit niet hadden gedaan dan was Gaza veel meer geholpen geweest.
Vooral dat verdedigers van de Islam is waar, de Turken werden in het Westen veel meer gevreesd dan de Arabische hordes van Mohammed die nooit voorbij Byzantium gekomen zijn, drie keer raden wie wel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:25 schreef Burakius het volgende:
[..]
Maliki en Shafi'i ook niet. Maar iedereen zal de Turken herinneren als de verdedigers der Islam in de tijden van de kruistocht, de tijden erna, waarin de Islam weer opbloeide door de heerschappij der Turken. De bijdrage van de Turken is dat de Islam nog bestaat door de inzet van haar volk!
p.s.
De Turkse bijdrage aan Islam is enorm als men al kijkt naar de enorme hoeveelheid literatuur die er hedendaags is. Zoals ik al eerder zei: Arabisch, Perzisch en Turks.
Je blijft op de persoon spelen. Je zult het wel nodig hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:51 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Als je het in het kader plaatst van Disana's opmerkingen vind ik het wel meevallen. Bovendien: wie de schoen past trekke 'm aan. Voor jou geldt dat zeker niet.
Typisch dat je dit nu verdraait om mooi weer te spelen bij een andere poster.quote:
bron: volkskrant.nlquote:Foto's tonen geweld door Gaza-activisten
Van onze correspondent Arjen van der Ziel op 07 juni '10, 22:16, bijgewerkt 08 juni '10, 09:03
Foto's tonen geweld Israëlische militairen (Reuters)
ISTANBUL - In Turkije zijn foto’s opgedoken die een ander licht werpen op de gebeurtenissen aan boord van het maandag bestormde schip dat met hulpgoederen op weg was naar de Gazastrook.
•Israël begint eigen onderzoek naar entering
Op de foto’s zijn Israëlische commando’s te zien die gevangen zijn genomen door de pro-Palestijnse activisten. Op een andere foto ligt een militair bloedend op de grond, omringd door activisten van wie er één een mes heeft. Op een andere is een overmeesterde commando te zien bovenaan een trap. De militair is gewond aan zijn hoofd. Hij lijkt te schreeuwen of te huilen. Verder zijn plassen bloed te zien en activisten die met metalen pijpen bij een deur staan.
Kritiek
Een invloedrijke Turkse moslimgeestelijke heeft maandag kritiek geuit op de pro-Palestijnse activisten. Volgens geestelijk leider Fethullah Gülen, die in de VS woont, hadden de activisten niet zonder toestemming van de Israëlische autoriteiten naar de Gazastrook moeten varen.
Gülen sprak zijn afschuw uit over de beelden van de bloedige Israëlische overname van het Turkse schip. ‘Wat ik zag, was niet mooi. Het was afschuwelijk.’ Maar volgens de geestelijke, die in Turkije miljoenen volgelingen heeft, was de poging om de Gazastrook zonder Israëlische toestemming te bereiken een ‘blijk van het uitdagen van autoriteiten, en dat leidt niet tot vruchtbare zaken’.
Gülen is een conservatieve Turkse imam die twaalf jaar geleden naar de VS verhuisde. Hij vertrok officieel om medische redenen, maar hij liep destijds ook het risico te worden veroordeeld wegens pogingen om de seculiere Turkse staat omver te werpen – iets waarvan hij later werd vrijgesproken. De invloedrijke prediker woont op een landgoed in Pennsylvania en zijn volgelingen noemen hem Hocaefendi (‘Geachte Meester’).
Verdeeldheid
Gülens kritiek op de pro-Palestijnse activisten veroorzaakt enige verdeeldheid in de Turkse regering. Gülen-sympathisanten in de regering scharen zich, ondanks eerdere felle steunbetuigingen aan de activisten, achter hun geestelijk leider. ‘De Geachte Meester heeft gelijk, zoals altijd’, zegt vicepremier Bülent Arinc. ‘Ook al zijn wij het slachtoffer van wreedheid, we zullen zelf niet wreed zijn.’ Maar anderen doen de kritiek af als uitlatingen van iemand die slecht geïnformeerd is.
Het officiële Turkse standpunt is dat de activisten het volste recht hadden om naar de Gazastrook te varen. Premier Erdogan noemt de bestorming van het Turkse schip ‘staatsterrorisme’. Hij steunt de radicaal-islamitische Hamasbeweging die aan de macht is in de Gazastrook. Volgens Erdogan zijn de Hamasstrijders geen terroristen, maar verzetsstrijders, die ‘vechten voor hun eigen land’. Toen een oppositieleider de premier bekritiseerde, maakte Erdogan hem uit voor een ‘advocaat van Israël’.
Minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu voerde maandag de druk op Israël op. Hij waarschuwt dat Turkije de relatie met Israël niet zal normaliseren zo lang de regering geen onafhankelijk internationaal onderzoek accepteert. Maar Israël heeft een vergelijkbaar voorstel van de Verenigde Naties al afgewezen. Volgens de Israëlische regering hebben de militairen uit zelfverdediging gehandeld, toen ze door activisten werden aangevallen met knuppels en messen en nadat enkele van hun collega’s waren overmeesterd.
Hmm, ik denk dat ik er even tussen weg stap, ik blijf er bij dat het niet aardig is though.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:51 schreef PhysicsRules het volgende:
Als je het in het kader plaatst van Disana's opmerkingen vind ik het wel meevallen. Bovendien: wie de schoen past trekke 'm aan. Voor jou geldt dat zeker niet.
Dat vraag ik mij ook af, in hinkel een beetje tussen twee dingen, of ze hebben het er op aan laten komen en die soldaten een paar klappen voor het team laten opvangen, of ze zijn uitgegaan van de eerdere Free Gaza vloten en hebben met het machtsvertoon (heli, kleine boten, paintballgeweren, dreigende teksten over de radio e.d.) geprobeerd om hen te ontmoedigen dit nog een keer te proberen. Als optie 2 de insteek was dan is het mislukt.quote:Allemaal goede vragen. Het is natuurlijk ook de vraag in hoeverre Israël van tevoren verzet had verwacht. Ik ben het ook met je laatste opmerking eens, alhoewel ik denk dat de fallout van deze confrontatie een veel grotere impact zal hebben dan een geweldloos verzet. In elk geval op de korte termijn.
Ik denk dat het bericht wat ik gevonden heb in Jerusalem Post ook een voorbeeld hiervan is, alleen wel knullig dat het de eerdere berichten tegen spreekt en, zelfs in zo'n kort stukje, minstens 5 foutjes/propaganda items bevat.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:56 schreef Disana het volgende:
Ik schreef een reactie op een bericht dat Israël mensen ronselt om propaganda te bedrijven en kritische berichten op internet tegen te spreken. Jij vond het nodig daar een niet-inhoudelijke oneliner op de persoon tegenover te zetten:
Het is ook mooi weer hier in Groningen toch?quote:Typisch dat je dit nu verdraait om mooi weer te spelen bij een andere poster.
Ja, nadat jij mijn algemene statement over reacties uit Israël op jezelf betrok. Je leest wat je wilt lezen, dat moet je vooral doen, maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Je blijft op de persoon spelen. Je zult het wel nodig hebben.
Ik schreef een reactie op een bericht dat Israël mensen ronselt om propaganda te bedrijven en kritische berichten op internet tegen te spreken. Jij vond het nodig daar een niet-inhoudelijke oneliner op de persoon tegenover te zetten:
[..]
Typisch dat je dit nu verdraait om mooi weer te spelen bij een andere poster.
Ja het is hier best lekker.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:07 schreef kahaarin het volgende:
Ik denk dat het bericht wat ik gevonden heb in Jerusalem Post ook een voorbeeld hiervan is, alleen wel knullig dat het de eerdere berichten tegen spreekt en, zelfs in zo'n kort stukje, minstens 5 foutjes/propaganda items bevat.
Ik moet zeggen dat sommige ooggetuigenverslagen ook redelijk gekleurd zijn, hopelijk komt er een gedegen onderzoek.
Het is ook mooi weer hier in Groningen toch?![]()
![]()
*snel wegduikt!*
Nee. Het was je eerste reactie op mijn woorden over het propagandabericht:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:08 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ja, nadat jij mijn algemene statement over reacties uit Israël op jezelf betrok. Je leest wat je wilt lezen, dat moet je vooral doen, maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.
quote:
Precies, het staat in de logboeken als er mensen aan boord komen in een andere haven, zo niet dan toch wel geregistreerd bij diezelfde haven.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:12 schreef Disana het volgende:
Ik had dat bericht dat je postte ook gelezen, en kan net als jij alleen maar benadrukken dat een onafhankelijk en gedegen onderzoek van het grootste belang is. Het is namelijk te gemakkelijk te beweren, zoals in jouw link, dat er op een later tijdstip in een andere haven terroristen aan boord zijn gegaan. Turkije kan dat dan moeilijk ontkennen. Anderzijds moeten de getuigenissen van de opvarenden ook naast elkaar worden gelegd en gestaafd, al was het maar omdat mensen in angst en emotie dingen anders kunnen registreren.
Niet te geloven hoe snel die Israelis zijn. Ze worden door die activisten aangevalen, en een paar uur later hebben ze al contact gelegd met de PKK, en een militaire aanval op de Turkse marine gepland en uitgevoerd.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:19 schreef iehlaak het volgende:
Interessant verhaal van het beetje dubieuze Debka.com
[..]
http://www.debka.com/article/8840/
Al die tunnelbouwers in een klap werkeloos...quote:Op maandag 7 juni 2010 22:49 schreef NorthernStar het volgende:
Het belangrijkste bericht van vandaag is toch wel:
[..]
Als Egypte de grens echt openhoudt is de blokkade over en voorbij.
Je hebt gelijk, ik haal twee posts door elkaar, ik dacht dat ik dat pas na de pavlovreactie had geschreven. Sorry.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee. Het was je eerste reactie op mijn woorden over het propagandabericht:
[..]
http://www.haaretz.com/ne(...)nvoy-at-sea-1.294888quote:Student Union chairman says 400 yacht owners interested in initiative to sail to northern Turkey or Cyprus.
Israel's National Student Union is planning a flotilla with hundreds of yachts from Israel to meet at sea any new humanitarian aid flotillas heading toward the Gaza Strip.
According to Boaz Toporovsky, the union's chairman, 400 yacht owners have expressed interest in the initiative, which is expected to start up in two weeks.
"Our wish is to talk with the members of the flotilla, to see if they want to talk to us, and to ask them why the problems of Israel, in Gaza and Palestine, are disturbing them," Toporovsky told Haaretz last night.
"We would ask why they are not talking about the Kurdish minority or the Armenians that were murdered or many other problems? We want to expose the truth, this hypocrisy and the absurdity."
Even though there are reports from Turkey, Iran and European activists that ideas exist for another flotilla to Gaza, it appears there are no concrete plans to break the blockade in the coming two weeks.
The Free Gaza movement has begun another round of fundraising for an aid flotilla, and there is talk that a three-ship mission will be organized.
Meanwhile, the student union and a nongovernmental organization of former navy personnel are trying to raise funds for leasing a ship that will travel to Turkey to protest in favor of the Kurds.
Toporovsky says that "we thought of an idea of sailing to Turkey or to the northern part of Cyprus, or to southern Turkey, where there is a concentration of Kurds."
Lol, idd zelfde categorie, eerst maar roepen en dan kijken wat men geloofd zodat het verhaal bijgesteld kan worden, zelfde verhaal als zwaarbewapende terroristen die de soldaten opwachtten en dat is nu met gasmasker en kogelvrij vest geworden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Niet te geloven hoe snel die Israelis zijn. Ze worden door die activisten aangevalen, en een paar uur later hebben ze al contact gelegd met de PKK, en een militaire aanval op de Turkse marine gepland en uitgevoerd.
Ik vind het een enigszins dubieus verhaal.
Hoe bedoel je "moet zijn mausoleum bezoeken als je het land bezoekt voor zaken"? Ik ben meermaals voor zaken in Turkije geweest, en pas toen ik twee weken in Ankara moest zijn heb ik, geheel uit eigen interesse en met Britse collegas, (Turkse collegas waren niet geinteresseerd) het mausoleum bezocht. Ook omdat er verder in Ankara echt helemaal niets te doen is.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:30 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben niet trots op Turkije. Het Turkije van nu is niet mijn Turkije. In mijn Turkije is er geen leger dat zoveel macht heeft. In mijn Turkije heeft de elite en de vrijmetselaarij niet zoveel macht. In mijn Turkije mag je met een hoofddoek, keppel , kruis gewoon naar de universiteit. In mijn Turkije is er niet op elke hoek een standbeeld van Ataturk. In mijn Turkije moet je ook niet zijn "mausoleum" bezoeken als je het land bezoekt voor zaken. In mijn Turkije wordt die Mausoleum vernietigt en wordt er op die plaats een kerk een moskee en een synagoge gebouwd.
Ik ben trots op Erdogan. Die man is echt ongelooflijk en ik doe dua voor die man. Wat hij en zijn partij hebben bereikt is ongelooflijk.
p.s.
En natuurlijk dol ik maar ff
http://www.paltelegraph.c(...)eep-gaza-border-openquote:Egypt will keep Gaza border open
Gaza, June 8, 2010 (Pal Telegraph) - Egypt said that it will leave its border with the Gaza Strip opened indefinitely, after three years of opening every now and then.
After a deadly Israeli raid on a flotilla bound for Gaza, Egypt decided to open its border with Gaza to ease the movement of 1.5 million Palestinians in Gaza including patients and students.
“Egypt is the one that broke the blockade,” Egyptian Foreign Ministry spokesman Hossam Zaki said. “We are not going to let the occupying power escape from its responsibilities.”
Egyptian sources reported that 4200 Gazan left and entered the Strip on the seven days of opening the border.
Zich niet konden verweren? Waarom denk je dat we in topic 24 zitten? Ze hebben zich verdedigd, maar het zijn geen supermensen, dus als ze tegen een grote meerderheid moeten vechten dan hebben zelfs Israelische commandos daar wapens voor nodig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:43 schreef Kees22 het volgende:
Het maakt ook niet zo veel uit: de Israelische marine voerde een illegale actie uit en probeerde een schip te overmeesteren. De aanwezigen verzetten zich daartegen, zoals hun recht was en zoals ook te verwachten was.
Wat me verbaast is dat de goed getrainde commando's, de super-militairen, zich niet kondem verweren tegen met stokken en staven bewapende burgers.
Ik heb daar na 24 topics nog geen antwoord op gehad.
Zinloze actie inderdaad. Wat denken ze hiermee te bereiken???quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:27 schreef Disana het volgende:
Israëlische studentenvakbond wil toekomstige hulpkonvooien tegemoet gaan varen om kritische vragen aan de actievoerders te stellen.
[..]
http://www.haaretz.com/ne(...)nvoy-at-sea-1.294888
Een actie met een tegenvraag beantwoorden, ik denk niet dat die taktiek bij de actievoerders gaat werken.
De aandacht afleiden van de hulpacties, denk ik? Het is een bekende taktiek, het beantwoorden van kritiek met een tegenvraag over een heel ander onderwerp.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:34 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Zinloze actie inderdaad. Wat denken ze hiermee te bereiken???
Wel hypocriet van Egypte. Een blokkade is alleen werkend als deze totaal is (dat is geloof ik zelfs een internationale eis aan een blokkade). Egypte heeft er de afgelopen jaren willens en wetens aan meegewerkt en probeert nu goede sier te maken door 'm te doorbreken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:32 schreef Disana het volgende:
Palestinian Telegraph. Ik hoop niet dat ze zich blij maken met een dooie mus.
[..]
http://www.paltelegraph.c(...)eep-gaza-border-open
Dat deed je helemaal zelf door al te klagen over een bombardement van tegengeluiden. Daar heb je mij niet voor nodig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:30 schreef Disana het volgende:
[..]
En daarmee zette je de toon waarvoor je mij verantwoordelijk blijft stellen.
Dat snap ik, maar dan doen ze alsof het soor debat-op-zee is. Lijkt me niet erg effectief. Bovendien is het wel erg doorzichtig.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:37 schreef Disana het volgende:
[..]
De aandacht afleiden van de hulpacties, denk ik? Het is een bekende taktiek, het beantwoorden van kritiek met een tegenvraag over een heel ander onderwerp.
Ik denk dat de hamvraag is: hoe is het mogelijk dat die soldaten in deze positie terecht zijn gekomen, was dit slechte communicatie/inschattingen of heeft men willens en wetens die mannen daar gedropt om een reactie uit te lokken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zich niet konden verweren? Waarom denk je dat we in topic 24 zitten? Ze hebben zich verdedigd, maar het zijn geen supermensen, dus als ze tegen een grote meerderheid moeten vechten dan hebben zelfs Israelische commandos daar wapens voor nodig.
Ze wisten natuurlijk al een tijdje dat die vloot eraan kwam ..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Niet te geloven hoe snel die Israelis zijn. Ze worden door die activisten aangevalen, en een paar uur later hebben ze al contact gelegd met de PKK, en een militaire aanval op de Turkse marine gepland en uitgevoerd.
Ik vind het een enigszins dubieus verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |