Of je vertroebelt de discussie als mod nog even verder. Je zegt dat je het artikel hebt gelezen, heb je er ook een mening over? Ik vroeg mezelf namelijk al heel lang af waarom sommige pro-Israël personen (hier en elders) er dezelfde aanvalstaktieken en argumenten op nahielden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:02 schreef paddy het volgende:
[..]
Een tegengeluid moet toch gewoon kunnen? Ik zie niet anders hier.
Ik heb ooit triggershot een link gegeven over een site (kan hem nu niet weer vinden) over hoe opdelfde wijze de lobby tegen Israël opgezet moet worden opgezet. Vraag het triggershot maar. Ging zelfs heel ver. Ook SF en volgens mij zelfs Remlof toen die link toegestuurd. Was trouwens niet betaald, maar een oproep hoe een lobby tegen de zionisten op te zetten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Kritiek op Israël is bij mijn weten nergens georganiseerd in een propagandamachine. In Nederland en hier op Fok zie ik individuele meningen van mensen die zoveel gezien en gelezen hebben over het handelen van Israël dat ze niet meer onder een kritische houding of zelfs veroordeling uit kunnen.
Ik vind je kwalificatie 'Pavlovreactie' dus onterecht.
Ik vertroebel de discussie juist niet. Ik zeg alleen dat een tegengeluid gewoon moet kunnen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Of je vertroebelt de discussie als mod nog even verder. Je zegt dat je het artikel hebt gelezen, heb je er ook een mening over? Ik vroeg mezelf namelijk al heel lang af waarom sommige pro-Israël personen (hier en elders) er dezelfde aanvalstaktieken en argumenten op nahielden.
Wat ben je nou eigenlijk aan het doen? Ik zie je voor PR in de bres springen maar verder snap ik niets van de inhoud van je reacties. Dus omdat jij een link naar zelfs Remlof hebt gestuurd over iets wat je nu niet meer kunt vinden, mag er hier niet gepraat worden over een andere link naar bewijs dat Israël hordes mensen het internet opstuurt om propaganda te bedrijven?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb ooit triggershot een link gegeven over een site (kan hem nu niet weer vinden) over hoe opdelfde wijze de lobby tegen Israël opgezet moet worden opgezet. Vraag het triggershot maar. Ging zelfs heel ver. Ook SF en volgens mij zelfs Remlof toen die link toegestuurd. Was trouwens niet betaald, maar een oproep hoe een lobby tegen de zionisten op te zetten.
Die laatste zin id dus net zo niet nodig als iemand extrmist noemen omdat de user pro-Israël isquote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:45 schreef PhysicsRules het volgende:
En weer een mooie column in Ha'aretz. Het doet me altijd goed dat er in Israël tegengeluiden zijn die wel tot enige zinnige reflectie in staat zijn.
Ha'aretz
[..]
Je mag juist WEL praten over een andere link, maar users mogen daar ook gewoon tegenin gaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat ben je nou eigenlijk aan het doen? Ik zie je voor PR in de bres springen maar verder snap ik niets van de inhoud van je reacties. Dus omdat jij een link naar zelfs Remlof hebt gestuurd over iets wat je nu niet meer kunt vinden, mag er hier niet gepraat worden over een andere link naar bewijs dat Israël hordes mensen het internet opstuurt om propaganda te bedrijven?
Er is geen inhoudelijke reactie geweest op het artikel noch mijn reactie erop. Enkel spelen op de man.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:16 schreef paddy het volgende:
[..]
Je mag juist WEL praten over een andere link, maar users mogen daar ook gewoon tegenin gaan.
Slaat dit op mij?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Die laatste zin id dus net zo niet nodig als iemand extrmist noemen omdat de user pro-Israël is
Ik hoop niet dat het die parodiesite op megaphone en de Israelische hasbara was.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb ooit triggershot een link gegeven over een site (kan hem nu niet weer vinden) over hoe opdelfde wijze de lobby tegen Israël opgezet moet worden opgezet. Vraag het triggershot maar. Ging zelfs heel ver. Ook SF en volgens mij zelfs Remlof toen die link toegestuurd. Was trouwens niet betaald, maar een oproep hoe een lobby tegen de zionisten op te zetten.
Ik had het via PM moeten sturen. Had ik de link nogquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat het die parodiesite op megaphone en de Israelische hasbara was.Die had alles overgenomen van de Jewish Internet Defense Force maar dan waar Palestijen stond Joden neergezet en andersom. Puur om te laten zien wat voor racistisch clubje dat is.
Waarom achterlangs? Die link naar het artikel over de propagandamachine van Israël is toch ook gewoon voorlangs gepost zodat we een mening kunnen vormen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik had het via PM moeten sturen. Had ik de link nogZou natuurlijk ook kunnen
Mja, ik heb ze nog niet meegemaakt. Users die onvoorwaardelijk ergens achter staan. Eigenlijk maar goed ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Slaat dit op mij?
Ik heb niemand extremist genoemd. Ik heb gezegd dat onvoorwaardelijke steun in mijn ogen gelijkstaat aan extremisme.
Onvoorwaardelijk wil zeggen dat het niet uitmaakt wat de ander doet of zegt.
Desalniettemin zegt deparo dat hij wel kritisch is.
Mijn vervolgvraag is hoe hij dat ziet, onvoorwaardelijk achter iets staan maar wel kritisch zijn. Het is een contradictie.
Zucht. Ik had het over Israël en dat er uit Israël gelukkig ook zinnige reacties komen. Ik had het helemaal niet over reacties op Fok!. Niet in de post die je aanhaalt iig. Terwijl jij hier je zat te ergeren zat ik dat stukje uit Haaretz te lezen en dacht dat het interessant was om te delen. Heb bovendien de moeite genomen mijn mening erover erbij te zetten. Maar nee hoor, het wordt weer persoonlijk opgevat.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Of je leest de link even waarop wordt gereageerd.
Hmmmm ..... extremisme gaat toch wel van verquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Slaat dit op mij?
Ik heb niemand extremist genoemd. Ik heb gezegd dat onvoorwaardelijke steun in mijn ogen gelijkstaat aan extremisme.
Onvoorwaardelijk wil zeggen dat het niet uitmaakt wat de ander doet of zegt.
Desalniettemin zegt deparo dat hij wel kritisch is.
Mijn vervolgvraag is hoe hij dat ziet, onvoorwaardelijk achter iets staan maar wel kritisch zijn. Het is een contradictie.
Waarom zou je niet pal achter iemand/iets kunnen staan waar je toch ook wel kritiek op hebt als het om sommige punten gaat ?quote:Extremisme is een term die wordt gebruikt om ideeën of acties te beschrijven die volgens de critici ervan extreem zijn. Het woord extremisme wordt vaak gebruikt om een politieke ideologie te benoemen die ver van het politieke centrum of ver buiten het centrum van de maatschappij staat.
Daarnaast wordt de term extremisme vaak gebruikt om gewelddadige methodes aan te duiden, die worden gebruikt om een politieke of sociale verandering te veroorzaken.
Extremisme kan, maar dat hoeft niet, gepaard gaan met het gebruik van geweld, gericht tegen bevolkingsgroepen of tegen de overheid als geheel. De termen "extremisme" of "extremist" worden bijna altijd toegepast door anderen, en niet door de personen zelf die van extremisme beschuldigd worden.
Er is bijvoorbeeld geen richting binnen de islam die zichzelf aanduidt als moslimextremistisch. Er is ook geen politieke partij die zichzelf extreemrechts of extreemlinks zal noemen.
Sommigen menen dat er een filosofie bestaat die extremisme met zich meebrengt. Binnen de sociologie hebben verscheidene geleerden die extreemrechtse groepen bestuderen, bezwaar gemaakt tegen de term "extremist", die door centrumsociologen in de jaren 60 en 70 van de 20e eeuw werd gepopulariseerd.
Het benoemen van een persoon, een groep of een actie als "extremist" kan een tactiek zijn om een politiek doel na te streven, waarbij de status quo verdedigd moet worden. Iemand kan voor de één een extremistische terrorist zijn, maar voor de ander een vrijheidsstrijder.
Ideologieën die door de critici ervan als extremistisch worden aangeduid zijn
Dat van mij was alweer een jaar terug. Kwam eraan via een plaatje van een user die me meer bagger leek. Zo kwam ik op die site. het ging niet over israël dus zag het nut niet. Schrok alleen van de site, dus wilde de mening van mensen die ik toen wel waardeerde op het beoordelen kunnen van.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom achterlangs? Ik geef mijn mening over die propagandamachine van Israël toch ook gewoon voorlangs?
Je voerde het eerder anders aan als tegengeluid tegenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:40 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat van mij was alweer een jaar terug. Kwam eraan via een plaatje van een user die me meer bagger leek. Zo kwam ik op die site. het ging niet over israël dus zag het nut niet. Schrok alleen van de site, dus wilde de mening van mensen die ik toen wel waardeerde op het beoordelen kunnen van.
Reken er maar op dat wanneer ik de link zal vinden hem echt wel ga posten. Kunnen jullie hem zelf beoordelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Je voerde het eerder anders aan als tegengeluid tegen
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=14465
en mijn mening daarover. Weet je al of nog of het inderdaad de parodie betreft waarover NorthernStar het heeft?
Da's inderdaad het beste. Ondertussen heb ik nog steeds geen inhoudelijke reacties opquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Reken er maar op dat wanneer ik de link zal vinden hem echt wel ga posten. Kunnen jullie hem zelf beoordelen.
Moet nu weg, maar zal er vanmiddag één posten. Het is dan wel mijn mening.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Da's inderdaad het beste. Ondertussen heb ik nog steeds geen inhoudelijke reacties op
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=14465
gelezen maar ik denk dat die ook niet gaan komen na alle distractie.
Users die zonder verdere informatie al zeker wisten dat Israël fout zat: dat was een pavlovreactie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Kritiek op Israël is bij mijn weten nergens georganiseerd in een propagandamachine. In Nederland en hier op Fok zie ik individuele meningen van mensen die zoveel gezien en gelezen hebben over het handelen van Israël dat ze niet meer onder een kritische houding of zelfs veroordeling uit kunnen.
Ik vind je kwalificatie 'Pavlovreactie' dus onterecht.
En mensen die het een verschrikkelijk verhaal vonden en daarna door lezen en vragen stellen hebben besloten dat ISR in deze toch echt iets te verwijten valt? Maar ondertussen het ook niet eens zijn met extremisten van de andere kant?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:52 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Users die zonder verdere informatie al zeker wisten dat Israël fout zat: dat was een pavlovreactie.
Dat geldt voor mij ook. Zoals iemand laatst zei: "ik begrijp het, maar keur het niet goed."quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En mensen die het een verschrikkelijk verhaal vonden en daarna door lezen en vragen stellen hebben besloten dat ISR in deze toch echt iets te verwijten valt? Maar ondertussen het ook niet eens zijn met extremisten van de andere kant?
Ik wacht af wat het onderzoek zegt maar heb wel een mening, en nu?
Okay, maar ondertussen anderen hondjes van Pavlov noemen is niet erg aardig. Met redeneren en uitleggen wat je bedoelt wrijf je minder mensen tegen de haren in.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:26 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat geldt voor mij ook. Zoals iemand laatst zei: "ik begrijp het, maar keur het niet goed."
Jerusalem postquote:The prime minister's remarks followed IDF reports that a group of about 50 men – of the 700 on board – had been identified as being well-trained, and a ringleader who recruited them from the northwestern Turkey city of Bursa.
The group was split up into smaller squads that were distributed throughout the deck and communicated with one another with handheld communication devices. The men wore bulletproof vests and gas masks and laid an ambush for the Shayetet 13 soldiers as they
rapelled onto the ship's deck from a helicopter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |