abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82381340
De vorige delen:

Deel 21
Deel 20
Deel 19
Deel 18
Deel 17
Deel 16
Deel 15
Deel 14
Deel 13
Deel 12
Deel 11
Deel 10
Deel 9
Deel 8
Deel 7
Deel 6
Deel 5
Deel 4
Deel 3
Deel 2
Deel 1
quote:
Foreign Ministry officials said Saturday that Israel would not apologize to Turkey for the deaths of nine Turkish pro-Palestinian activists who were killed during the Israel Navy's raid on the Turkish-flagged 'Freedom Flotilla' ship earlier this week. Pro-Palestinian Turks protest out the home of Israel's ambassador to Turkey following the deadly raid on a Gaza-bound aid flotilla, on Tuesday June 1, 2010.

A top official in the Foreign Ministry, who wished to remain anonymous, said that the Turkish demand for an official apology was mainly an excuse to allow Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan's to cut diplomatic ties with Israel.

The foreign ministry officials said that they were surprised by the request for an apology which came from Turkey's Ambassador to Washington Namik Tan, as the demand was not relayed through any other diplomatic channels.

Tan, who was Turkey's ambassador to Israel before his U.S. appointment, was known to be a supporter of Israel, the officials said.

"If he is speaking like this it is probably an official order he received from top officials in the Turkish government," an official said. "It seems that the deterioration is continuing and a complete cut in diplomatic ties is only a matter of time."

Meanwhile, Minister Dan Meridor canceled his participation in an international assembly taking place this week in Istanbul.

The summit, the Conference on Interaction and Confidence Building Measures in Asia, is sponsored by Turkish Prime Minister Erdogan and is focused on increasing security and cooperation in Asia. Meridor canceled his participation due to security concerns in light of the rising anti-Israel sentiment in Turkey. Officials from the Israeli consulate in Istanbul and the Israeli envoy in Ankara will be taking Meridor's place.
Als er iemand excuses moet aanbieden dan zijn het wel Turkije en de VN voor hun lamlendige subjectieve visie op de gang van zaken in het Midden-Oosten.
pi_82381430
en we gaan weer verder,
excuses ja die kunnen zeker gemaakt worden .
het zal niet helpen. .
pi_82381457
En Israël is goed bezig en hoeft nergens sorry voor te zeggen?
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  Moderator zondag 6 juni 2010 @ 00:11:57 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82381472
wat heeft de VN precies gezegt waar ze hun excuses voor aan moeten bieden

Israel heeft dit trouwens verkeerd aangepakt, er is geschoten aan boord van een schip varend onder Turkse vlag en daarvoor vind ik excuses best op zijn plaats
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_82381501
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:11 schreef sp3c het volgende:
wat heeft de VN precies gezegt waar ze hun excuses voor aan moeten bieden

Israel heeft dit trouwens verkeerd aangepakt, er is geschoten aan boord van een schip varend onder Turkse vlag en daarvoor vind ik excuses best op zijn plaats
gezien de omstandig heden niet echt .
  Moderator zondag 6 juni 2010 @ 00:17:23 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82381597
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:13 schreef C_N het volgende:

[..]

gezien de omstandig heden niet echt .
kom nou zeg, het maakt me niet uit van welk perspectief je dit incident wil bekijken maar dit hebben ze gewoon verkeerd aangepakt ... je kon er vergif op innemen dat het fout zou aflopen
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2010 @ 00:18:42 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82381623

tvp
pi_82381671
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

kom nou zeg, het maakt me niet uit van welk perspectief je dit incident wil bekijken maar dit hebben ze gewoon verkeerd aangepakt ... je kon er vergif op innemen dat het fout zou aflopen
als het zoals de anderen booten zou zijn gegaan was er niets gebeurd . maar deze exstremisten hakten als of het een lievelust was ,,en dat was het ook voor hun,, er op los . en alles met voor bedachten raden .
ja dan sta ik er niet gek van te kijken dat het uit de hand loop.

als ik daar was dan trok ik mijn wapen ook het is ik of hun dan toch wel even hun .name of the game .
er hangen consequenties aan neem je dit stand punt om soldaten aan te vallen .
en ze wilden toch zelf sterven als martelaren ok dat zijn ze nu . jammer maar ..

[ Bericht 4% gewijzigd door C_N op 06-06-2010 00:25:58 ]
pi_82381819
Excuses zijn pas geloofwaardig als de excuserende partij duidelijk maakt te beseffen wat hij gedaan heeft. En helaas: daar lijkt Israel nog ver vandaan.
De zaterdagkrant van de Volkskrant had een paar aardige bijdragen in dit verband. Van David Grossman en Amos Oz enerzijds en Henning Mankell anderzijds.
Maar dat zullen wel weer jodenhatende mensen zijn die zich niet ingelezen hebben en geen bronnen kunnen laten zien.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator zondag 6 juni 2010 @ 00:27:32 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82381832
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:20 schreef C_N het volgende:

[..]

als het zoals de anderen booten zou zijn gegaan was er niets gebeurd . maar deze exstremisten hakten als of het een lievelust was ,,en dat was het ook voor hun,, er op los . zonder en alles met voor bedachten raden .
ja dat snap ik allemaal nog wel maar waarom verbaasd dit iemand?

waarom gaan ze uit van een best case scenario, dat is fucking stupid
quote:
als ik daar was dan trok ik mijn wapen ook het is ik of hun dan toch wel even hun .name of the game .

tuurlijk, ik ook
sterker het verbaasd me heel erg dat er niemand van uit de helikopter met een machinegeweer dekkingsvuur heeft gegeven

maar dat is het punt niet, die jongens hadden daar niet moeten zijn, niet op deze manier dit is gewoon geblunder van de marine
pi_82381874
quote:

[..]

als het zoals de anderen booten zou zijn gegaan was er niets gebeurd . maar deze exstremisten hakten als of het een lievelust was ,,en dat was het ook voor hun,, er op los . en alles met voor bedachten raden .

en ze wilden toch zelf sterven als martelaren ok dat zijn ze nu . jammer maar ..

Lees even het verslag van die Zweedse schrijver in de Volkskrant.

Ach, laat ook maar.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 6 juni 2010 @ 00:31:59 #12
16715 Mylene
*schatje*
pi_82381919
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

me heel erg dat er niemand van uit de helikopter met een machinegeweer dekkingsvuur heeft gegeven

maar dat is het punt niet, die jongens hadden daar niet moeten zijn, niet op deze manier dit is gewoon geblunder van de marine
Er is nog een filmpje waarin ze met een bootje het schip proberen te enteren? Heb je die al gezien?
pi_82381928
quote:

[..]

[..]

tuurlijk, ik ook
sterker het verbaasd me heel erg dat er niemand van uit de helikopter met een machinegeweer dekkingsvuur heeft gegeven

Twee dingen:
Een staat hoort niet te doen aan piraterij.
Van getrainde commando's mag worden verwacht dat ze gewapende burgers redelijk aankunnen.

Ad 1: nou ja, misschien dat Balkenende nog een mooi plaatsje over heeft voor een moderne Piet Hein.
  Moderator zondag 6 juni 2010 @ 00:33:45 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82381963
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:31 schreef Mylene het volgende:

[..]

Er is nog een filmpje waarin ze met een bootje het schip proberen te enteren? Heb je die al gezien?
ja
  zondag 6 juni 2010 @ 00:33:57 #15
176916 Karrs
2007-2017
pi_82381969
Ja, weet het maar eens op voorhand.

Ben het met je eens dat de aanpak 100% verkeerd is geweest. Mogelijk heeft de navy een "shock and awe"-tactiek voor ogen gehad, met veel bombarie en kabaal aan boord abseilen en de boel direct onder controle brengen, desnoods een paar lui volblaffen met wat er ook in die paintballgeweren zat (pepper oid)...

Nou, de actievoerders waren niet bepaald "impressed".
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_82381977
quote:

[..]

[..]

tuurlijk, ik ook

het ging om vrede activisten.
dit waren nu niet echt vrede activisten,
maar M extremisten .

onder schat ja dat ben ik met jou eens .
en hier uit blijk wel dat deze boot missies niet te vertrouwen zijn .
als een extremistische groep er zich mee gaan bemoeien .
en dit maak het erger voor de burgers in de strook .
zo wat hebben ze ermee bereikt >>
? niets in mijn ogen.

zo een excuses zou wel goed zijn aan de bevolking in de strook.door deze groepering .
  zondag 6 juni 2010 @ 00:35:09 #17
16715 Mylene
*schatje*
pi_82381995
Deze sp3c:

Is toch ook niet fraai? Hoe moet je een schip anders enteren?
  Moderator zondag 6 juni 2010 @ 00:36:01 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82382010
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Twee dingen:
Een staat hoort niet te doen aan piraterij.
jaja, dat riep ik op dag 1 al volgens mij
quote:
Van getrainde commando's mag worden verwacht dat ze gewapende burgers redelijk aankunnen.
naja ze hebben die burgers toch redelijk onder de knie gekregen geloof ik
  zondag 6 juni 2010 @ 00:37:24 #19
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82382041
quote:

[..]

Hoe zie jij de wettelijkheid eigenlijk.

Het verdrag van San Remo word aangehaald om de hele actie te legaliseren, volgens dat verdrag kan en mag het.
Maar volgens hetzelfde verdrag is de blokkade van de Gaza strook illegaal........

(dan laat ik het feit dat het onderdeel is van het oorlogsrecht even rusten )
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  Moderator zondag 6 juni 2010 @ 00:39:40 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82382092
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:35 schreef Mylene het volgende:
Deze sp3c:

eerst het dek schoonvegen met waterkanonnen?

Israel heeft voor zover ik weet schepen met waterkanonnen in dienst, daarnaast moet elke fatsoenlijke haven over blusboten beschikken

weet ik veel, ik kan echt 1 miljoen dingen bedenken die slimmer zijn dan je commando's 1 voor 1 in een kolkende meute laten zakken ... dat gaat gewoon fout aflopen
pi_82382173
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:37 schreef BasOne het volgende:

[..]

Hoe zie jij de wettelijkheid eigenlijk.

Het verdrag van San Remo word aangehaald om de hele actie te legaliseren, volgens dat verdrag kan en mag het.
Maar volgens hetzelfde verdrag is de blokkade van de Gaza strook illegaal........

(dan laat ik het feit dat het onderdeel is van het oorlogsrecht even rusten )
hoe zie jij de wet over soldaten lynchen .
dat mag ??
dit had niet hoeven te gebeuren aan bieden kanten . maar zo zie je maar weer . je kan 100000 verdragen hebben op de grond is er een anderen werkelijkheid
pi_82382204
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

Israel heeft voor zover ik weet schepen met waterkanonnen in dienst, daarnaast moet elke fatsoenlijke haven over blusboten beschikken

weet ik veel, ik kan echt 1 miljoen dingen bedenken die slimmer zijn dan je commando's 1 voor 1 in een kolkende meute laten zakken ... dat gaat gewoon fout aflopen
dit had jij ook niet op voorhand gezegd ,
erna is makkelijk praten .
en weet iedereen het op zijn manier .
  zondag 6 juni 2010 @ 00:44:26 #23
16715 Mylene
*schatje*
pi_82382205
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

Met waterkanonnen op een menigte spuiten waaronder vrouwen lijkt me ook link hoor. Maar goed. Ze hebben het gewoon verkeerd aangepakt. Ik zie het nog steeds als een val waar ze zijn ingetrapt.
pi_82382236
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:35 schreef Mylene het volgende:
Deze sp3c:

Foute vraag.
Hoe moet je een schip anders verdedigen tegen piraten?
Waterstralen en ijzeren staven vind ik nog meevallen, eigenlijk.
  zondag 6 juni 2010 @ 00:47:15 #25
16715 Mylene
*schatje*
pi_82382264
quote:
Op zondag 6 juni 2010 00:44 schreef C_N het volgende:

[..]

dit had jij ook niet op voorhand gezegd ,
erna is makkelijk praten .
en weet iedereen het op zijn manier .
Sp3c heeft er wel een beetje verstand van hoor, aangezien ie geloof ik bij de landmacht werkt .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')