bronquote:Het Ierse cargoschip Rachel Corrie is nog steeds op weg naar Gaza en zal vandaag of dit weekend op zijn bestemming aankomen. Greta Berlin, een medeoprichtster van de internationale organisatie Free Gaza, ontkent geruchten dat het schip van koers veranderd en opnieuw naar Ierland op weg zou zijn.
Een van de passagiers aan boord van de Rachel Corrie zou verkeerd geciteerd zijn in een radio-interview. "Het schip zit op koers en het is klaar. De mensen aan boord zijn moe aan het worden", zei Berlin. "We willen onze vracht lossen".
Het schip heeft dagen gevaren in de Middellandse Zee in de nasleep van de Israëlische raid op een humanitaire vloot maandag. "Onze satellietcontacten zijn afgebroken" met de Rachel Corrie, bevestigde Berlin nog. De organisatoren zijn aan het proberen om radiocontact te maken met het schip om zijn exacte coördinaten te weten te komen.
Wanneer het schip precies op bestemming zal zijn, is nog onzeker. (belga/vsv)
Klopt ik ben over vrij veel nog sceptisch. Dat er gevochten is tussen beiden is wel duidelijk maar wie begon... geen idee.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:54 schreef BasOne het volgende:
[..]
Dan kan je niets meer geloven van wat uit die hoek komt
Ja dat zijn feiten, maar wat mij betreft doet dat er weinig toe.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:05 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Klopt ik ben over vrij veel nog sceptisch. Dat er gevochten is tussen beiden is wel duidelijk maar wie begon... geen idee.
Ook dat de activisten wapens hadden ben ik van overtuigd.
5 van de 6 schepen waren vrachtschepenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:11 schreef Idiota het volgende:
[ afbeelding ]
Een vrachtschip ipv een passagierschip
Peilingen hebben uitgewezen dat de meeste Europeanen momenteel Israël zien als het grootste gevaar voor de wereldvrede.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is ook veel gemakkelijker (nog steeds) om achter Israël te staan. Dat land is stoer, het is geen moslimland, het weet zijn mondje te roeren.
Israël is een land, Jodendom een geloof, misschien, ik weet niet.....quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jodenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:15 schreef BasOne het volgende:
[..]
Israël is een land, Jodendom een geloof, misschien, ik weet niet.....
Het was iig duidelijk wat ik bedoelde toch? beetje sneu om daar over te vallen.quote:De Joden zijn een volk of etniciteit, ook bekend als Israëlieten, het Joodse volk of volk Israël.
Het Joodse volk leefde gedurende ten minste drieduizend jaar in het Land van Israël, waar het een monotheïstische religie ontwikkelde en meerdere malen zelfbeschikking genoot. De Joden werden door de Romeinen vrijwel geheel uit Palestina verbannen en hebben sindsdien een bewogen bestaan geleid waarin armoede, discriminatie, onderdrukking en uitroeiing, maar ook culturele, economische en individuele bloei voorkwamen. Door de jaren heen was de joodse religie, het jodendom, de voornaamste bindende factor tussen de Joden, maar geen vereiste om tot het Joodse volk te behoren.
Precies. Er zijn zat joden die niets willen weten van israel en haar regereing. Dus dat maakt best wel een verschilquote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:15 schreef BasOne het volgende:
[..]
Israël is een land, Jodendom een geloof, misschien, ik weet niet.....
In dit soort topics slaat de vlam nu eenmaal snel in de pan en kan men op dat soort zaken behoorlijk heftig reagerenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het was iig duidelijk wat ik bedoelde toch? beetje sneu om daar over te vallen.
Ah, dat is nieuws voor me. Neemt niet weg dat de realiteit zien, namelijk dat Israël de wereldvrede in gevaar brengt, en sympathie voor het land koesteren, niet identiek hoeven te zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:13 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Peilingen hebben uitgewezen dat de meeste Europeanen momenteel Israël zien als het grootste gevaar voor de wereldvrede.
http://www.trouw.nl/opini(...)istische_droom_.html
Een krijgsmacht is gelieerd aan een land niet aan een volk/geloof.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joden
[..]
Het was iig duidelijk wat ik bedoelde toch? beetje sneu om daar over te vallen.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:18 schreef Amos_ het volgende:
[..]
In dit soort topics slaat de vlam nu eenmaal snel in de pan en kan men op dat soort zaken behoorlijk heftig reagerenJust a word of advice to keep the discussion going
Meen je dat nou echt?quote:
Geen diamantschaaltje?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Okay, ik zal mijn woorden op een goudschaaltje leggen.
(pun intended.)
Jeetje, ik heb toch al gezegd dat het niet naar bedoeld is of zo, jakkes je kunt overal wel over vallen, nogmaals het was al duidelijk, move along nothing to see....quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Meen je dat nou echt?
Niet alle Joden zijn Israelis, en niet alle Israelis zijn Joden.
De IDF heeft bijvoorbeeld ook brigades van Druzen en Bedouinen.
Had ook gekund.quote:
Ja, omdat dat altijd uitgebreid in het nieuws komt. Als elke dode in Birma 10% van de aandacht kreeg die elke dode Palestijn krijgt (zolang Israel verantwoordelijk is natuurlijk, door Hamas gedoode Palestijnen zijn niet interessant) dan had iedereen Birma als het grootste gevaar gezien.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:13 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Peilingen hebben uitgewezen dat de meeste Europeanen momenteel Israël zien als het grootste gevaar voor de wereldvrede.
http://www.trouw.nl/opini(...)istische_droom_.html
Sorry hoor, er zijn genoeg mensen die echt zo dom zijn...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 15:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jeetje, ik heb toch al gezegd dat het niet naar bedoeld is of zo, jakkes je kunt overal wel over vallen, nogmaals het was al duidelijk, move along nothing to see....
[..]
Had ook gekund.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |