abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82237132
Actievoerders die hulpgoederen naar Gaza wilden brengen werden in internationale wateren door de Israëlische marine onderschept. Hierbij zijn volgens de laatste berichten 9 doden onder de actievoerders gevallen. Na enige tijd in de Israëlische gevangenis gezeten te hebben zijn de meesten weer op vrije voeten; vijftig personen worden nog vastgehouden op verdenking van geweld.

De wereld reageert ontsteld en de VN verlangt een onpartijdig onderzoek.

Deel 12
Deel 11
Deel 10
Deel 9
Deel 8
Deel 7
Deel 6
Deel 5
Deel 4
Deel 3
Deel 2
Internationale druk Israel neemt toe
quote:
'Israëli's schoten zonder waarschuwing'

AMMAN - Israëlische commando's hebben maandag zonder waarschuwing het vuur geopend, toen zij het hulpkonvooi naar de Gazastrook overvielen. Dat zegt een van de actievoerders die woensdag aan de grens met Jordanië is vrijgelaten.

‘De Israëli's vielen ons zomaar zonder waarschuwing aan na het ochtendgebed’, aldus de Maleisiër Norazma Abdullah. De eveneens vrijgelaten Marokkaanse parlementariër Abdelqader Amara vertelt: ‘Wat gebeurde, was ongelofelijk. De manier waarop de criminele Israëlische soldaten ons sloegen en Turkse activisten in koelen bloede doodden, was als in een bloedige film. Zij hadden hen kunnen arresteren.’

De Zweedse schrijver Henning Mankell, die aanwezig was op een van de schepen van het hulpkonvooi, beticht de Israëli's van ‘wreedheid’. ‘Wat gebeurt er volgend jaar als wij met honderden boten terugkomen? Vuren zij dan een atoombom af?
En hier verder!

[ Bericht 18% gewijzigd door KoosVogels op 02-06-2010 15:29:43 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:03:11 #2
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82237189
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:59 schreef BasOne het volgende:

[..]

Yup, maar het maakt niet uit of er nu wel of geen terroristen aan boord waren.
Okay, dat had ik niet helemaal gesnapt.
Hoe dan ook, ik hoop dat er een gedegen onderzoek komt.
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:04:30 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82237253
tvp van deze jodenhater
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:04:55 #4
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82237273
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:03 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Okay, dat had ik niet helemaal gesnapt.
Hoe dan ook, ik hoop dat er een gedegen onderzoek komt.
Niet geleid door Israël.....
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:04:56 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82237275
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:41 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb ergens hier( ik vermoed via een link ) een verslag gelezen dat de soldaten meteen toen ze aan boord waren zich al schietend een weg baanden naar de brug om het schip over te nemen.

Ik wil dat graag nog eens doorlezen maar vind het niet meer terug wie weet nog waar dat beschreven stond ?
quote:
franske19 - woensdag 2 juni 2010 @ 14:56
Misschien op de website van Hamas, iedereen heeft in tussen genoeg beelden kunnen zien om zelf te concluderen dat het klinkklare onzin is.
Ik begrijp ook wel dat er nu de wildste verhalen los gaan komen maar ik wilde gewoon dat hele artikel nog 's bekijken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:05:50 #6
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82237308
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hier verder!
En je beweerde eerder nog niet aan stemmingmakerij te doen... wat een faalhaas ben je toch ook.
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:06:13 #7
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82237326
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Echter, stel dat die zogenaamde wapens Gaza hadden bereikt. Wat hadden de Gazanen met die troep moeten doen? In close-combat situaties heb je misschien profijt van een loden pijp maar als jij het in een straat op moet nemen tegen gewapende militairen, dan ben je gewoon de sjaak.
Niets, maar er wordt in deze zin ook niet gesproken over wapens voor Gaza, maar over wapens waarmee de commando's belaagd werden en dus ook het recht hadden zichzelf daartegen te verdedigen.

De vraag is nu -helaas- nog steeds, wie begon er met de aggresieve zaken.

1. De vraag is nog steeds of de blokkade rechtmatig is, daarover wordt vrijwel niemand het eens.
2. De vraag is of het enteren legaal danwel illegaal was, ook daarover is vrijwel niemand het eens.
3. De vraag blijft staan of er geschoten is vanuit de helikopter(s) De een zegt van wel, de ander zegt pas nadat de commando werden aangevallen en net lees ik weer dat het waarschuwingsschoten waren voor de kapitein zodat hij het schip stil zou leggen
4. De vraag is wie er op het schip zelf nou exact begon, al wijzen de huidige beschikbare beelden (vanaf het schip en van de IDF) uit dat het de actievoerders waren die direct de commando's belaagden. De vraag is nu welke optie van 3 waar is, dan zou je dit ook eventueel kunnen verklaren
5. Dan nog de vraag waarom het juist op het grootste schip mis ging en de rest zoals het schijnt wel zonder problemen tot stoppen is gedwongen of dit zelf heeft gedaan.

woensdag 2 juni 2010 @ 15:06:44 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82237348
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:04 schreef BasOne het volgende:

[..]

en ook niet door de VN... waarschijnlijk door het hooggerechtshof van Israel, althans dat lijkt me de beste optie
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:07:08 #9
145755 kahaarin
pi_82237374
De Nederlanders zijn onderweg naar huis:
quote:
Israël laat Nederlandse gevangenen vrij
Uitgegeven: 2 juni 2010 12:19
Laatst gewijzigd: 2 juni 2010 14:30

RIJSWIJK - De twee Nederlanders die gevangen zaten in Israël zijn vrijgelaten en onderweg naar het vliegveld. Dat heeft een woordvoerder van de Nederlandse ambassade in Israël woensdag gezegd.

De twee, Anne de Jong en Amin Abou Rashed, zaten sinds maandag vast in een cellencomplex in Be'er Sheva in het zuiden van Israël.

Ze hadden aan boord gezeten van een schip dat deel uitmaakte van het hulpkonvooi voor Gaza dat maandag door Israëlische militairen werd geënterd.

Normaliseren

Turkije is bereid de band met Israël weer te normaliseren als dat land een einde maakt aan de blokkade van de Gazastrook.

Dat zei de Turkse minister van Buitenlandse Zaken, Ahmet Davutogu. Hij voegde eraan toe dat ''het tijd is dat kalmte de woede vervangt'' in de nasleep van de Israëlische aanval op een hulpkonvooi met goederen voor Gaza.

Martelaar

De drie Turkse mannen die in de nacht van zondag op maandag omkwamen bij een Israëlische aanval op een scheepskonvooi, streefden ernaar te sterven als martelaar. Dat hebben hun nabestaanden woensdag gezegd tegen Turkse media.

Een van hen zou een 39-jarige man uit Turks Koerdistan zijn, die studeerde aan de islamitische universiteit al-Azhar in het Egyptische Caïro. ,,Hij hielp de armen en onderdrukten. Hij wilde al jaren naar Palestina gaan. En hij bad constant om martelaar te worden'', zei zijn vrouw tegen de krant Vatan. Een vriend bevestigde haar verhaal aan een andere Turkse krant, Milliyet.

Houding

De toekomst van de relatie tussen Israël en Turkije hangt af van Israëls houding, aldus de bewindsman. Ankara riep eerder deze week zijn ambassadeur uit Israël terug.

Turkije is de belangrijkste moslimbondgenoot van Israël. De handel tussen beide landen bedraagt meer dan 2 miljard euro.

Door de Israëlische militaire operatie kwamen negen mensen om onder wie vermoedelijk vier Turken.
be nice or go away
pi_82237412
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:05 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

En je beweerde eerder nog niet aan stemmingmakerij te doen... wat een faalhaas ben je toch ook.
De grootste faalhaas ben jij. Want zoals je kunt zien staat de TT tussen aanhalingstekens wat er op duidt dat het een citaat is. Dat citaat is heel toevallig de kop boven het artikel in de OP, dat ik van de Volkskrant-website heb geplukt.
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:07:51 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82237414
kan het overzicht niet gewoon in de OP?
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:08:25 #12
145755 kahaarin
pi_82237439
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:04 schreef BasOne het volgende:

[..]

Mede kan wel, samen met een VN gezant oid.
be nice or go away
pi_82237462
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:07 schreef Re het volgende:
kan het overzicht niet gewoon in de OP?
Overzicht?
pi_82237483
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:06 schreef Prosac het volgende:

[..]

Niets, maar er wordt in deze zin ook niet gesproken over wapens voor Gaza, maar over wapens waarmee de commando's belaagd werden en dus ook het recht hadden zichzelf daartegen te verdedigen.
Dit dus. Ik geloof niet dat de wapens voor Gaza waren, maar voor strijd op het schip zelf.
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:09:44 #15
303848 KoffieMetMelk
pi_82237508
quote:
De drie Turkse mannen die in de nacht van zondag op maandag omkwamen bij een Israëlische aanval op een scheepskonvooi, streefden ernaar te sterven als martelaar. Dat hebben hun nabestaanden woensdag gezegd tegen Turkse media.
Huppatee, zaak opgelost. We kunnen allemaal naar huis.
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:09:46 #16
145755 kahaarin
pi_82237510
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:06 schreef Re het volgende:

[..]

en ook niet door de VN... waarschijnlijk door het hooggerechtshof van Israel, althans dat lijkt me de beste optie
Ik denk dat het toch handig om er nog een partij bij te hebben, een VN gezant van een niet betrokken land of een onderzoeksbureau oid. Al was het alleen maar voor de beeldvorming.
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:09:55 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82237518
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overzicht?
ja gewoon wat neutraal of iets dergelijks... zoals de andere topics...
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:11:09 #18
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82237578
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:09 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Israelische propaganda. Vuile kutzionisten, die Turkse media.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:11:27 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82237588
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:09 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik denk dat het toch handig om er nog een partij bij te hebben, een VN gezant van een niet betrokken land of een onderzoeksbureau oid. Al was het alleen maar voor de beeldvorming.
alles wat door de VN wordt onderzocht wordt door Israel de prullenmand in verwezen en de onderzoeksleiders ge-excommuniceerd, dus om enige impact te hebben lijkt me dat niet nuttig
pi_82237592
Laten we vooral niet vergeten dat de Israëlische staatsterreurdaad tegen de vredesactivisten maar één van de vele misdaden van Israël is.

De Israël-fanboys willen deze misdaad goedpraten, maar daarmee zijn ze er nog niet want hoe gaan zij de misdadige blokkade van Gaza goedpraten (het Vaticaan noemt Gaza een concentratiekamp), of de bezetting van Oost-Jeruzalem (volgens de VN en de internationale gemeenschap!), bezetting van Westbank, Golanoogte, Sheba-boerderijen, de illegale nederzettingen op Palestijns grondgebied (honderdenduizenden illegale Joodse kolonisten!) en zo kan ik wel doorgaan.

Met dit in je achterhoofd kom je tot de conclusie dat Israël het recht niet heeft om vredesactivisten aan te vallen of om een ander volk te onderdrukken. Gelukkig zien steeds meer mensen dit in en pikken ze de misdadige acties van de Israëlische terreurstaat niet meer.
pi_82237613
Ik kan nog steeds niks officieels vinden over dat Anne de Jong een kogel heeft mogen vangen?
kei lief.
pi_82237652
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:09 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Wel het complete artikel posten:
quote:
Turken Gazakonvooi wilden sterven als martelaar

ANKARA - Drie Turkse mannen die in de nacht van zondag op maandag omkwamen bij een Israëlische aanval op een scheepskonvooi, streefden ernaar te sterven als martelaar. Dat hebben hun nabestaanden woensdag gezegd tegen Turkse media.

Een van hen zou een 39-jarige man uit Turks Koerdistan zijn, die studeerde aan de islamitische universiteit al-Azhar in het Egyptische Caïro. ‘Hij hielp de armen en onderdrukten. Hij wilde al jaren naar Palestina gaan. En hij bad constant om martelaar te worden’, zei zijn vrouw tegen de krant Vatan. Een vriend bevestigde haar verhaal aan een andere Turkse krant, Milliyet.

Al Qaida
Een ander slachtoffer was aanhanger van een radicaalislamitische politieke partij. De derde dode werkte voor de hulporganisatie IHH, die volgens sommige denktanks banden onderhoudt met terreurnetwerk al Qaida. Ook een vierde Turk die omkwam bij de aanval, zou bij IHH betrokken zijn geweest.
pi_82237659
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

[..]

Ik begrijp ook wel dat er nu de wildste verhalen los gaan komen maar ik wilde gewoon dat hele artikel nog 's bekijken.
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:14:26 #24
303848 KoffieMetMelk
pi_82237717
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:11 schreef Viajero het volgende:

[..]

Israelische propaganda. Vuile kutzionisten, die Turkse media.
Ja? Wel?
Niet toch?
Of wel niet zeker toch wel ja nee?
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:14:29 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82237721
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:04 schreef Re het volgende:
tvp van deze jodenhater
wie de schoen past etc...
hoofdletters kosten teveel tijd