En hier verder!quote:'Israëli's schoten zonder waarschuwing'
AMMAN - Israëlische commando's hebben maandag zonder waarschuwing het vuur geopend, toen zij het hulpkonvooi naar de Gazastrook overvielen. Dat zegt een van de actievoerders die woensdag aan de grens met Jordanië is vrijgelaten.
‘De Israëli's vielen ons zomaar zonder waarschuwing aan na het ochtendgebed’, aldus de Maleisiër Norazma Abdullah. De eveneens vrijgelaten Marokkaanse parlementariër Abdelqader Amara vertelt: ‘Wat gebeurde, was ongelofelijk. De manier waarop de criminele Israëlische soldaten ons sloegen en Turkse activisten in koelen bloede doodden, was als in een bloedige film. Zij hadden hen kunnen arresteren.’
De Zweedse schrijver Henning Mankell, die aanwezig was op een van de schepen van het hulpkonvooi, beticht de Israëli's van ‘wreedheid’. ‘Wat gebeurt er volgend jaar als wij met honderden boten terugkomen? Vuren zij dan een atoombom af?
Okay, dat had ik niet helemaal gesnapt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:59 schreef BasOne het volgende:
[..]
Yup, maar het maakt niet uit of er nu wel of geen terroristen aan boord waren.
Niet geleid door Israël.....quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Okay, dat had ik niet helemaal gesnapt.
Hoe dan ook, ik hoop dat er een gedegen onderzoek komt.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:41 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb ergens hier( ik vermoed via een link ) een verslag gelezen dat de soldaten meteen toen ze aan boord waren zich al schietend een weg baanden naar de brug om het schip over te nemen.
Ik wil dat graag nog eens doorlezen maar vind het niet meer terug wie weet nog waar dat beschreven stond ?
Ik begrijp ook wel dat er nu de wildste verhalen los gaan komen maar ik wilde gewoon dat hele artikel nog 's bekijken.quote:franske19 - woensdag 2 juni 2010 @ 14:56
Misschien op de website van Hamas, iedereen heeft in tussen genoeg beelden kunnen zien om zelf te concluderen dat het klinkklare onzin is.
En je beweerde eerder nog niet aan stemmingmakerij te doen... wat een faalhaas ben je toch ook.quote:
Niets, maar er wordt in deze zin ook niet gesproken over wapens voor Gaza, maar over wapens waarmee de commando's belaagd werden en dus ook het recht hadden zichzelf daartegen te verdedigen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Echter, stel dat die zogenaamde wapens Gaza hadden bereikt. Wat hadden de Gazanen met die troep moeten doen? In close-combat situaties heb je misschien profijt van een loden pijp maar als jij het in een straat op moet nemen tegen gewapende militairen, dan ben je gewoon de sjaak.
en ook niet door de VN... waarschijnlijk door het hooggerechtshof van Israel, althans dat lijkt me de beste optiequote:
quote:Israël laat Nederlandse gevangenen vrij
Uitgegeven: 2 juni 2010 12:19
Laatst gewijzigd: 2 juni 2010 14:30
RIJSWIJK - De twee Nederlanders die gevangen zaten in Israël zijn vrijgelaten en onderweg naar het vliegveld. Dat heeft een woordvoerder van de Nederlandse ambassade in Israël woensdag gezegd.
De twee, Anne de Jong en Amin Abou Rashed, zaten sinds maandag vast in een cellencomplex in Be'er Sheva in het zuiden van Israël.
Ze hadden aan boord gezeten van een schip dat deel uitmaakte van het hulpkonvooi voor Gaza dat maandag door Israëlische militairen werd geënterd.
Normaliseren
Turkije is bereid de band met Israël weer te normaliseren als dat land een einde maakt aan de blokkade van de Gazastrook.
Dat zei de Turkse minister van Buitenlandse Zaken, Ahmet Davutogu. Hij voegde eraan toe dat ''het tijd is dat kalmte de woede vervangt'' in de nasleep van de Israëlische aanval op een hulpkonvooi met goederen voor Gaza.
Martelaar
De drie Turkse mannen die in de nacht van zondag op maandag omkwamen bij een Israëlische aanval op een scheepskonvooi, streefden ernaar te sterven als martelaar. Dat hebben hun nabestaanden woensdag gezegd tegen Turkse media.
Een van hen zou een 39-jarige man uit Turks Koerdistan zijn, die studeerde aan de islamitische universiteit al-Azhar in het Egyptische Caïro. ,,Hij hielp de armen en onderdrukten. Hij wilde al jaren naar Palestina gaan. En hij bad constant om martelaar te worden'', zei zijn vrouw tegen de krant Vatan. Een vriend bevestigde haar verhaal aan een andere Turkse krant, Milliyet.
Houding
De toekomst van de relatie tussen Israël en Turkije hangt af van Israëls houding, aldus de bewindsman. Ankara riep eerder deze week zijn ambassadeur uit Israël terug.
Turkije is de belangrijkste moslimbondgenoot van Israël. De handel tussen beide landen bedraagt meer dan 2 miljard euro.
Door de Israëlische militaire operatie kwamen negen mensen om onder wie vermoedelijk vier Turken.
De grootste faalhaas ben jij. Want zoals je kunt zien staat de TT tussen aanhalingstekens wat er op duidt dat het een citaat is. Dat citaat is heel toevallig de kop boven het artikel in de OP, dat ik van de Volkskrant-website heb geplukt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:05 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
En je beweerde eerder nog niet aan stemmingmakerij te doen... wat een faalhaas ben je toch ook.
Overzicht?quote:
Dit dus. Ik geloof niet dat de wapens voor Gaza waren, maar voor strijd op het schip zelf.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:06 schreef Prosac het volgende:
[..]
Niets, maar er wordt in deze zin ook niet gesproken over wapens voor Gaza, maar over wapens waarmee de commando's belaagd werden en dus ook het recht hadden zichzelf daartegen te verdedigen.
Huppatee, zaak opgelost. We kunnen allemaal naar huis.quote:De drie Turkse mannen die in de nacht van zondag op maandag omkwamen bij een Israëlische aanval op een scheepskonvooi, streefden ernaar te sterven als martelaar. Dat hebben hun nabestaanden woensdag gezegd tegen Turkse media.
Ik denk dat het toch handig om er nog een partij bij te hebben, een VN gezant van een niet betrokken land of een onderzoeksbureau oid. Al was het alleen maar voor de beeldvorming.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:06 schreef Re het volgende:
[..]
en ook niet door de VN... waarschijnlijk door het hooggerechtshof van Israel, althans dat lijkt me de beste optie
ja gewoon wat neutraal of iets dergelijks... zoals de andere topics...quote:
Israelische propaganda. Vuile kutzionisten, die Turkse media.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:09 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Huppatee, zaak opgelost. We kunnen allemaal naar huis.
alles wat door de VN wordt onderzocht wordt door Israel de prullenmand in verwezen en de onderzoeksleiders ge-excommuniceerd, dus om enige impact te hebben lijkt me dat niet nuttigquote:Op woensdag 2 juni 2010 15:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik denk dat het toch handig om er nog een partij bij te hebben, een VN gezant van een niet betrokken land of een onderzoeksbureau oid. Al was het alleen maar voor de beeldvorming.
Wel het complete artikel posten:quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:09 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Huppatee, zaak opgelost. We kunnen allemaal naar huis.
quote:Turken Gazakonvooi wilden sterven als martelaar
ANKARA - Drie Turkse mannen die in de nacht van zondag op maandag omkwamen bij een Israëlische aanval op een scheepskonvooi, streefden ernaar te sterven als martelaar. Dat hebben hun nabestaanden woensdag gezegd tegen Turkse media.
Een van hen zou een 39-jarige man uit Turks Koerdistan zijn, die studeerde aan de islamitische universiteit al-Azhar in het Egyptische Caïro. ‘Hij hielp de armen en onderdrukten. Hij wilde al jaren naar Palestina gaan. En hij bad constant om martelaar te worden’, zei zijn vrouw tegen de krant Vatan. Een vriend bevestigde haar verhaal aan een andere Turkse krant, Milliyet.
Al Qaida
Een ander slachtoffer was aanhanger van een radicaalislamitische politieke partij. De derde dode werkte voor de hulporganisatie IHH, die volgens sommige denktanks banden onderhoudt met terreurnetwerk al Qaida. Ook een vierde Turk die omkwam bij de aanval, zou bij IHH betrokken zijn geweest.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp ook wel dat er nu de wildste verhalen los gaan komen maar ik wilde gewoon dat hele artikel nog 's bekijken.
Ja? Wel?quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
Israelische propaganda. Vuile kutzionisten, die Turkse media.
wie de schoen past etc...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |