abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82235900
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:34 schreef Re het volgende:

[..]

de grootste boot waar het nu om gaat daar zaten passagiers op die de GAZA strook wilde bereiken met hulpgoederen, en ze waren bereid om er voor te sterven... het was een hulp convooi, geen vredesmissie
Die door een door een land opgelegde blokkade wilden varen en na een waarschuwing zijn tegengehouden.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:37:51 #252
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82235928
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:24 schreef Farang het volgende:
Israël wordt bestookt met vuurpijlen door hun blokkade van Gaza.
Zolang Hamas daar aan de macht is, zal er ook weinig aan die situatie veranderen. Ik vind het bijzonder jammer dat er met name sinds het aan de macht komen van Hamas, totaal geen enkele ruimte meer is voor enige vorm van ontspanning in dat gebied. Alle gezeik zit volgens mijn beleving ook steeds in dat gebied.

En ja, die 500.000 kolonisten mogen ook uiteindelijk wel weg uit de Westelijke Jordaanoever, dat praat ik ook niet goed.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:38:04 #253
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82235937
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat? geloof jij de advocaten van maxim verhagen niet? heb je zelf veel verstand van maritiemrecht?
Ik zeg alleen dat ik er geen duidelijke bron van heb gezien, als het zo klaar als een klontje was dan zou dat al wel in de media zijn verschenen. Heb jij een duidelijke bron? Dat is alles wat ik vraag.
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:38:18 #254
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82235947
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:37 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Die door een door een land opgelegde blokkade wilden varen en na een waarschuwing zijn tegengehouden.
ja, en ze wilde dus gewoon naar gaza, linksom of rechtom...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_82235958
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:34 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Zweden wil inmiddels de voetbalwedstrijd van deze week tegen Israel afzeggen om mensenrechtenschendingen.
[..]

Wat hypocriet. Toen die rellen om de mohammed-posters en bedreigen aan het adres van de tekenaar kwamen steunden ze hun eigen bewoner niet met dit soort soortgelijke acties.
pi_82235987
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:38 schreef Re het volgende:

[..]

ja, en ze wilde dus gewoon naar gaza, linksom of rechtom...
Ja en dat had gemogen mits ze de schepen in Ashdod hadden laten controleren. Maar nee men moest en zou stoicijns doorvaren met de kennis dat israel er dan op zou reageren

Dat zouden wij heden ten dage provocatie mogen noemen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:40:18 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82236044
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:39 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ja en dat had gemogen mits ze de schepen in Ashdod hadden laten controleren. Maar nee men moest en zou stoicijns doorvaren met de kennis dat israel er dan op zou reageren

provocatie zeker... met een antwoord van Israel daarop... dat leek me wel duidelijk ja...
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:41:14 #258
145755 kahaarin
pi_82236095
Ik heb wel een bron van de tegenstrijdigheid:
quote:
Wapens

Op grond daarvan mag Israël neutrale schepen op volle zee controleren of er tussen de lading mogelijk goederen, zoals wapens, zitten die bestemd zijn voor militaire activiteiten van de vijand.

PvdA-er Van Dam bestrijdt die lezing. Volgens hem is geen sprake van een oorlog en evenmin van een zeeoorlog en is dus het zeeoorlogsrecht niet van toepassing.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ng-nederlanders.html
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:41:23 #259
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82236101
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:34 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor? Ik ben er nog niet over uit namelijk, het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb maar volgens mij is daar nog geen uitsluitsel over.
http://www.fas.org/irp/crs/RL31191.pdf

Lap tekst, een rapport over terrorisme en het oorlogsrecht.
Waar het op neerkomt is dat terroristische organisaties niet onder het oorlogsrecht vallen.

Het oorlogsrecht is de enige manier om legaal schepen te enteren en 'controleren' in internationale wateren.

Dit is eigenlijk het beste te zien met Al Qaida terroristen op Camp X-ray of hamas terroristen in Israël.
Als het oorlogsrecht zou gelden zouden het krijgsgevangenen zijn, en ook zo behandelt moeten worden.
En dat worden ze niet
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:41:32 #260
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82236113
Ik heb ergens hier( ik vermoed via een link ) een verslag gelezen dat de soldaten meteen toen ze aan boord waren zich al schietend een weg baanden naar de brug om het schip over te nemen.

Ik wil dat graag nog eens doorlezen maar vind het niet meer terug wie weet nog waar dat beschreven stond ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_82236114
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:37 schreef Prosac het volgende:

[..]

Zolang Hamas daar aan de macht is, zal er ook weinig aan die situatie veranderen. Ik vind het bijzonder jammer dat er met name sinds het aan de macht komen van Hamas, totaal geen enkele ruimte meer is voor enige vorm van ontspanning in dat gebied. Alle gezeik zit volgens mijn beleving ook steeds in dat gebied.
Hamas is democratisch aan de macht gekomen nadat George W. Bush had aangedrongen op democratische verkiezingen.

Waarom wil jij voor de Palestijnen bepalen op wie zij wel en niet mogen stemmen?

Het Westen is blijkbaar toch niet voor democratie zoals wordt gepretendeert.
pi_82236144
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:39 schreef Amos_ het volgende:

[..]

De hele toestand in Gaza is natuurlijk ook gewoon een provocatie. Ik snap dat Israel ietwat huiverig is om goederen zomaar Gaza in te laten. Maar de bevolking lijdt daaronder. Dat valt moeilijk goed te praten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:42:52 #263
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82236181
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ooh en dat is de norm? Bovendien droegen die hooligans vuurwapens.
Nee, jij haalt de hooligans aan als norm, ik zeg dus dat dat ook gewoon gebeurd is.

En volgens mij droegen die hooligans geen vuurwapens, wel belaagden ze de met vuurwapens gewapende politieagenten. Ik kan in de berichtgeving nergens vinden dat de hooligans die avond geschoten hebben. Dus als je me met een bron daarvan zou kunnen informeren.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:42:56 #264
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82236189
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat? geloof jij de advocaten van maxim verhagen niet? heb je zelf veel verstand van maritiemrecht?
Je gelooft ze wel en jij hebt er veel verstand van?
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_82236198
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:38 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat hypocriet. Toen die rellen om de mohammed-posters en bedreigen aan het adres van de tekenaar kwamen steunden ze hun eigen bewoner niet met dit soort soortgelijke acties.
Want Zweden moest voetballen tegen de islam?
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:44:11 #266
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82236253
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:38 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Zijn natuurlijk totaal onvergelijkbare situaties.
pi_82236270
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:42 schreef Prosac het volgende:

[..]

Nee, jij haalt de hooligans aan als norm, ik zeg dus dat dat ook gewoon gebeurd is.

En volgens mij droegen die hooligans geen vuurwapens, wel belaagden ze de met vuurwapens gewapende politieagenten. Ik kan in de berichtgeving nergens vinden dat de hooligans die avond geschoten hebben. Dus als je me met een bron daarvan zou kunnen informeren.
Pfff was op vakantie toen het gebeurde en heb dat in de krant gelezen. Zeker weten doe ik het niet, dat moet ik wel bekennen. Echter, hooligans bestormen zo vaak de politie. Gelukkig wordt er nooit geschoten.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:44:41 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82236279
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:41 schreef BasOne het volgende:

[..]

Waar het op neerkomt is dat terroristische organisaties niet onder het oorlogsrecht vallen.

Het oorlogsrecht is de enige manier om legaal schepen te enteren en 'controleren' in internationale wateren.

Dit is eigenlijk het beste te zien met Al Qaida terroristen op Camp X-ray of hamas terroristen in Israël.
Als het oorlogsrecht zou gelden zouden het krijgsgevangenen zijn, en ook zo behandelt moeten worden.
En dat worden ze niet
Israel heeft de IHH bestempeld als terroristische organisatie, en vanuit dat oogpunt hebben ze het schip geconfisceerd... waarom ze de andere schepen van free gaza hebben overgenomen lijkt me dan ook niet echt duidelijk
pi_82236343
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want Zweden moest voetballen tegen de islam?
Wat snap je niet aan "soortgelijke sancties" ?

Maar dit is wat jij altijd doet, van die cynische wedervragen stellen met zo'n schaapachtige blik-smiley. Tot zover jouw inhoudelijke bijdrage weer.
pi_82236375
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:45 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Maar dit is wat jij altijd doet, van die cynische wedervragen stellen met zo'n schaapachtige blik-smiley. Tot zover jouw inhoudelijke bijdrage weer.
Sancties tegen wie? Je hebt een domme opmerking gemaakt, face it.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:46:47 #271
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82236407
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:41 schreef kahaarin het volgende:
Ik heb wel een bron van de tegenstrijdigheid:
[..]

http://www.nu.nl/algemeen(...)ng-nederlanders.html
Iedereen spreekt elkaar tegen of het rechtmatig is of niet. Maar nergens is het 100% zeker dat de actie illegaal danwel legaal is.

Ik begreep via een maritiem deskundige op radio 1 juist weer dat oorlogsrecht helemaal niet nodig is en dat verdenking van illegale smokkel ook voldoende is, mits deze verdenking hard gemaakt kan worden. dwz met bewijzen van het onderzoek vooraf. (wassen neus, papieren zijn zo gemaakt natuurlijk )
Doorzoeken van schepen in internationale wateren mag vrijwel altijd.
pi_82236441
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:46 schreef Farang het volgende:

[..]

Sancties tegen wie? Je hebt een domme opmerking gemaakt, face it.
Landen en groeperingen die zich zo uitgesproken uitten tegenover een tekenaar.

Ja gooi er een belediging doorheen, mooi teken van onmacht
pi_82236445
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:45 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onvergelijkbaar. Wat had Zweden in jouw ogen moeten doen? De regering heeft zijn afkeuring uitgesproken en meer kon zij ook niet doen. Moet er een land worden geboycot of op de vingers worden getikt? Zeg het me aub.
pi_82236478
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onvergelijkbaar. Wat had Zweden in jouw ogen moeten doen. De regering heeft zijn afkeuring uitgesproken en meer kon zij ook niet doen. Moet er een land worden geboycot of op de vingers worden getikt? Zeg het me aub.
Dat willen ze nu ook doen door die wedstrijd eventueel geen doorgang te geven natuurlijk.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:48:22 #275
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82236492
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stemmingmakerij daar doen wij gelukkig niet aan. Daarom krijgen wij de laatste jaren ook de grootste horror-verhalen uit Iran en is er geen plaats voor nuance in het debat. Maar ik heb al een beetje door hoe de gemiddelde Nederlander de situatie bekijkt.

Israel: een en al goedheid. Het is de engel die zich verzet tegen het barbarisme van de arabieren
Rest van het M-O: tuig dat eigenlijk allemaal dood moet.
En andere mensen zijn ervan overtuigd dat al het slechte van Israel komt en dat Arabieren per definitie nooit iets fout kunnen doen. Beide even dom.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82236502
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:47 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Om welke landen gaat het precies en wat hebben zij misdaan? Mogen ze hun mening niet geven?

En op welke groeperingen doel je? Al-Qaeda? Die worden al bestreden. Nu de Israëliërs nog.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:48:39 #277
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82236513
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:44 schreef Re het volgende:

[..]

Israel heeft de IHH bestempeld als terroristische organisatie, en vanuit dat oogpunt hebben ze het schip geconfisceerd... waarom ze de andere schepen van free gaza hebben overgenomen lijkt me dan ook niet echt duidelijk
Yup, en dat hadden ze mogen doen onder douane bevoegdheden in de 24mijls zone, of tot 5 mijl daarbuiten voor de intentie van het doorbreken van de blokkade.

Terroristische organisaties vallen niet onder het oorlogsrecht, wat het enige recht is om schepen in internationale wateren te enteren.
Civiel rechterlijk hadden ze helemaal niet de bevoegdheid daartoe.
Laboro te salutante
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:48:57 #278
145755 kahaarin
pi_82236533
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:41 schreef BasOne het volgende:

[..]

En dat worden ze niet
Als er terroristen aan boord waren had je gelijk, het betrof echter een humanitaire missie met 6 schepen onder verschillende vlaggen, ik begrijp dat je niet zo maar een blokkade kan doorbreken maar er is twijfel over het feit of het een oorlogssituatie betreft. Ook kon ISR. niet weten of er terroristen aan boord waren, in mijn ogen hebben ze onrechtmatig in internationale wateren schepen ge-enterd. Als die schepen voor de kust tegen waren gehouden en gecontroleerd was het een ander verhaal geweest. Volgens mij hadden ze namelijk het volle recht om daar te varen. Wat hun intenties ook waren.
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:49:00 #279
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82236535
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Pfff was op vakantie toen het gebeurde en heb dat in de krant gelezen. Zeker weten doe ik het niet, dat moet ik wel bekennen. Echter, hooligans bestormen zo vaak de politie. Gelukkig wordt er nooit geschoten.
Normaal gesproken weet de ME ze wel terug te meppen inderdaad.
Maar dan vormen ze ook een cordon en kunnen ze samen optrekken, de twee situaties met hooligans die ik ken, waarbij geschoten is (rellen in Amsterdam geloof ik en Hoek van Holland) kwamen voort uit bedreiging van een kleine groep door een grote groep.
pi_82236552
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:47 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dus Zweden had Al-Qaida moeten boycotten of weet ik het wat? Er waren namelijk geen Arabische landen verwikkeld in de gebeurtenissen, enkel burgers die uit zichzelf handelden.
pi_82236631
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:48 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dat willen ze nu ook doen door die wedstrijd eventueel geen doorgang te geven natuurlijk.
Ja, dat weet ik. Maar jij sleepte die tekening-kerel erbij.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:51:51 #282
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82236679
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:42 schreef BasOne het volgende:

[..]

Je gelooft ze wel en jij hebt er veel verstand van?
ik geloof hen eerder dan een stel jodenhatende users zonder kennis van zaken op fok! ja.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:52:29 #283
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82236710
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:06 schreef Farang het volgende:

[..]

Wat een onzinpropaganda. Het is net zoiets als je zou zeggen: de Nederlandse troepen zijn vertrokken uit Zuid-Irak, maar het geweld tegen de Amerikaanse bezetters is nog niet gestopt. Waarom niet? Boehoe.
Als je je terug trekt uit een deel van het gebied dat van de Palestijnen Judenrein moet worden dan mag je toch minstens verwachten dat er dan te praten valt, ipv een regen van raketten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82236746
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Maar jij sleepte die tekening-kerel erbij.
Een beetje beladen door frustratie inderdaad en ik zie in dat de vergelijking niet helemaal eerlijk is, maar ik vind dit soort sancties hypocriet. Er is nog niet eens duidelijkheid.
pi_82236770
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als je je terug trekt uit een deel van het gebied dat van de Palestijnen Judenrein moet worden dan mag je toch minstens verwachten dat er dan te praten valt, ipv een regen van raketten.
Een regen van raketten is meer een reactie op de blokkade van Gaza. Of omdat Israël niet blij is met de overwinning van Hamas bij de democratische verkiezingen en er samen met Fatah alles aan doet om Hamas te verdrijven terwijl ze eerlijk hebben gewonnen.
pi_82236774
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

We moeten niet doen alsof Israel zich lekker coulant opstelt. De bouw van illegale nederzettingen wordt bijvoorbeeld rustig voortgezet.
pi_82236789
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

OMG! Ik zie het al voor me: duizenden Gazanen gewapend met slingshots bestormen de Israelische grenswachten en rukken op naar Jeruzalem waar de Israelische regering omver wordt geworpen.

Trouwens, jij hebt foto's gezien van de slingshots? En gaat dwars door een varkensbeen heen? Kom de fuck op zeg Jij doet alsof het een verkapte magnum is. Mn buurjochie heeft ook een katapult. Moet ik mij zorgen gaan maken?
Jij doet nu of die wapens niets voorstellen, maar denk je echt dat een ijzeren staaf in je gezicht, een messteek, of een fles gevuld met knikkers niks doen?
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:54:45 #288
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82236815
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:53 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Een beetje beladen door frustratie inderdaad en ik zie in dat de vergelijking niet helemaal eerlijk is, maar ik vind dit soort sancties hypocriet. Er is nog niet eens duidelijkheid.
ik vind dat zweden idd hun conclusies te snel hebben getrokken. beetje vreemd van een land dat toch redelijk overkomt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82236830
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:53 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Het is enigszins voorbarig, dat klopt.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:55:22 #290
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82236848
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:07 schreef Farang het volgende:

[..]

Lees je wel wat je schrijft? "Een aantal settlers zijn naar de westbank gegaan". Je bevestigt mijn punt alleen maar. Ik neem jouw Israëlische propaganda niet serieus en dat vind jij niet leuk.
Jij leest niet wat ik schrijf. Nog een keer dan, jij doet alsof ze allemaal naar de westbank zijn verplaatst, en dat is een leugen.

Jij zei: Dat was een toneelstukje van Israël. De kolonisten werden niet verwijderd, ze werden verplaatst naar de Westelijke Jordaanoever.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:55:26 #291
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82236849
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We moeten niet doen alsof Israel zich lekker coulant opstelt. De bouw van illegale nederzettingen wordt bijvoorbeeld rustig voortgezet.
Moet ook. Stilstand is achteruitgang.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:55:54 #292
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82236873
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:48 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Als er terroristen aan boord waren had je gelijk, het betrof echter een humanitaire missie met 6 schepen onder verschillende vlaggen, ik begrijp dat je niet zo maar een blokkade kan doorbreken maar er is twijfel over het feit of het een oorlogssituatie betreft. Ook kon ISR. niet weten of er terroristen aan boord waren, in mijn ogen hebben ze onrechtmatig in internationale wateren schepen ge-enterd. Als die schepen voor de kust tegen waren gehouden en gecontroleerd was het een ander verhaal geweest. Volgens mij hadden ze namelijk het volle recht om daar te varen. Wat hun intenties ook waren.
Voor het oorlogsrecht maakt dat niet uit.

Neutrale schepen die voorraden naar 'de vijand' brengen kunnen op open zee geënterd worden door de andere partij, wapens en dergelijke mogen dan in beslag genomen worden, humanitaire middelen zijn ze dan verplicht door te laten onder het 'recht van vrije doorvaart'.

Douane bevoegdheden strekken tot 24 zeemijl uit de kust, binnen die zone mogen ze controleren wat ze willen en confisqueren wat ze willen.

Maar terroristische organisaties als Hamas vallen niet onder het oorlogsrecht, dus Israël had geen bevoegdheid om de schepen te controleren of enteren of wat dan ook in internationale wateren.
Laboro te salutante
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:56:25 #293
145755 kahaarin
pi_82236902
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik geloof hen eerder dan een stel jodenhatende users zonder kennis van zaken op fok! ja.
Waar heb jij jodenhatende users gezien dan? Ik kan alleen voor mezelf spreken, mijn mening is dat deze actie niet door de beugel kan, net zo min als raketaanvallen van beide kanten of stenen gooien of beschietingen.
Dat het daar goed mis is en beide kanten niet vies zijn van confrontaties of propaganda is me duidelijk. Ik heb een mening over dit incident, jij misschien een andere maar om nu met jodenhater te gaan gooien....
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:56:30 #294
21467 franske19
Hit the deck!
pi_82236905
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:41 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb ergens hier( ik vermoed via een link ) een verslag gelezen dat de soldaten meteen toen ze aan boord waren zich al schietend een weg baanden naar de brug om het schip over te nemen.

Ik wil dat graag nog eens doorlezen maar vind het niet meer terug wie weet nog waar dat beschreven stond ?
Misschien op de website van Hamas, iedereen heeft in tussen genoeg beelden kunnen zien om zelf te concluderen dat het klinkklare onzin is.

Op die boot met vredesactivisten zaten bekende terroristen, waren wapens aanwezig (waaronder stun grenades, kogelwerende vesten, messen, zwaarden en stalen pijpen) en is ook nog eens een x aantal kogelwerende vesten en gasmaskers. Niet echt noodhulp.
pi_82236944
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij leest niet wat ik schrijf. Nog een keer dan, jij doet alsof ze allemaal naar de westbank zijn verplaatst, en dat is een leugen.

Jij zei: Dat was een toneelstukje van Israël. De kolonisten werden niet verwijderd, ze werden verplaatst naar de Westelijke Jordaanoever.
Ze zijn niet allemaal naar de westbank verplaatst? Nee dan is het goed zeker!

Het was ook een toneelstukje van Israël. Grootheden zoals Chomsky, Fisk en Finkelstein zijn het eens met mijn versie van het verhaal. Jij hebt alleen het Israëlische ministerie van Propaganda aan jouw zijde.
pi_82236945
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:54 schreef Disorder het volgende:

[..]

Jij doet nu of die wapens niets voorstellen, maar denk je echt dat een ijzeren staaf in je gezicht, een messteek, of een fles gevuld met knikkers niks doen?
Heb je gelijk in. Echter, stel dat die zogenaamde wapens Gaza hadden bereikt. Wat hadden de Gazanen met die troep moeten doen? In close-combat situaties heb je misschien profijt van een loden pijp maar als jij het in een straat op moet nemen tegen gewapende militairen, dan ben je gewoon de sjaak.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:58:04 #297
145755 kahaarin
pi_82236971
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:55 schreef BasOne het volgende:

[..]

Voor het oorlogsrecht maakt dat niet uit.

Neutrale schepen die voorraden naar 'de vijand' brengen kunnen op open zee geënterd worden door de andere partij, wapens en dergelijke mogen dan in beslag genomen worden, humanitaire middelen zijn ze dan verplicht door te laten onder het 'recht van vrije doorvaart'.

Douane bevoegdheden strekken tot 24 zeemijl uit de kust, binnen die zone mogen ze controleren wat ze willen en confisqueren wat ze willen.

Maar terroristische organisaties als Hamas vallen niet onder het oorlogsrecht, dus Israël had geen bevoegdheid om de schepen te controleren of enteren of wat dan ook in internationale wateren.
Dat is volgens mij ook wat ik zeg toch? Controleren binnen nationale wateren prima maar enteren in internationale wateren niet.
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:58:50 #298
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82236999
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Moet je helemaal zelf weten

Ik niet

Want ik kan zelf op google de relevante informatie vinden
Laboro te salutante
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:58:54 #299
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82237004
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:56 schreef franske19 het volgende:

[..]

Misschien op de website van Hamas, iedereen heeft in tussen genoeg beelden kunnen zien om zelf te concluderen dat het klinkklare onzin is.

Op die boot met vredesactivisten zaten bekende terroristen, waren wapens aanwezig (waaronder stun grenades, kogelwerende vesten, messen, zwaarden en stalen pijpen) en is ook nog eens een x aantal kogelwerende vesten en gasmaskers. Niet echt noodhulp.
Duidelijke zaak. Valt mee dat ze niet getorpedeerd zijn.
Dat humane Israël ook...
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:59:26 #300
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82237021
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:58 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat is volgens mij ook wat ik zeg toch? Controleren binnen nationale wateren prima maar enteren in internationale wateren niet.
Yup, maar het maakt niet uit of er nu wel of geen terroristen aan boord waren.
Laboro te salutante
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')