Die door een door een land opgelegde blokkade wilden varen en na een waarschuwing zijn tegengehouden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:34 schreef Re het volgende:
[..]
de grootste boot waar het nu om gaat daar zaten passagiers op die de GAZA strook wilde bereiken met hulpgoederen, en ze waren bereid om er voor te sterven... het was een hulp convooi, geen vredesmissie
Zolang Hamas daar aan de macht is, zal er ook weinig aan die situatie veranderen. Ik vind het bijzonder jammer dat er met name sinds het aan de macht komen van Hamas, totaal geen enkele ruimte meer is voor enige vorm van ontspanning in dat gebied. Alle gezeik zit volgens mijn beleving ook steeds in dat gebied.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:24 schreef Farang het volgende:
Israël wordt bestookt met vuurpijlen door hun blokkade van Gaza.
Ik zeg alleen dat ik er geen duidelijke bron van heb gezien, als het zo klaar als een klontje was dan zou dat al wel in de media zijn verschenen. Heb jij een duidelijke bron? Dat is alles wat ik vraag.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat? geloof jij de advocaten van maxim verhagen niet? heb je zelf veel verstand van maritiemrecht?
ja, en ze wilde dus gewoon naar gaza, linksom of rechtom...quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:37 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Die door een door een land opgelegde blokkade wilden varen en na een waarschuwing zijn tegengehouden.
Wat hypocriet. Toen die rellen om de mohammed-posters en bedreigen aan het adres van de tekenaar kwamen steunden ze hun eigen bewoner niet met dit soort soortgelijke acties.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:34 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Zweden wil inmiddels de voetbalwedstrijd van deze week tegen Israel afzeggen om mensenrechtenschendingen.
[..]
Ja en dat had gemogen mits ze de schepen in Ashdod hadden laten controleren. Maar nee men moest en zou stoicijns doorvaren met de kennis dat israel er dan op zou reagerenquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:38 schreef Re het volgende:
[..]
ja, en ze wilde dus gewoon naar gaza, linksom of rechtom...
provocatie zeker... met een antwoord van Israel daarop... dat leek me wel duidelijk ja...quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:39 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja en dat had gemogen mits ze de schepen in Ashdod hadden laten controleren. Maar nee men moest en zou stoicijns doorvaren met de kennis dat israel er dan op zou reageren
Dat zouden wij heden ten dage provocatie mogen noemen.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ng-nederlanders.htmlquote:Wapens
Op grond daarvan mag Israël neutrale schepen op volle zee controleren of er tussen de lading mogelijk goederen, zoals wapens, zitten die bestemd zijn voor militaire activiteiten van de vijand.
PvdA-er Van Dam bestrijdt die lezing. Volgens hem is geen sprake van een oorlog en evenmin van een zeeoorlog en is dus het zeeoorlogsrecht niet van toepassing.
http://www.fas.org/irp/crs/RL31191.pdfquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Ik ben er nog niet over uit namelijk, het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb maar volgens mij is daar nog geen uitsluitsel over.
Hamas is democratisch aan de macht gekomen nadat George W. Bush had aangedrongen op democratische verkiezingen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:37 schreef Prosac het volgende:
[..]
Zolang Hamas daar aan de macht is, zal er ook weinig aan die situatie veranderen. Ik vind het bijzonder jammer dat er met name sinds het aan de macht komen van Hamas, totaal geen enkele ruimte meer is voor enige vorm van ontspanning in dat gebied. Alle gezeik zit volgens mijn beleving ook steeds in dat gebied.
De hele toestand in Gaza is natuurlijk ook gewoon een provocatie. Ik snap dat Israel ietwat huiverig is om goederen zomaar Gaza in te laten. Maar de bevolking lijdt daaronder. Dat valt moeilijk goed te praten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:39 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja en dat had gemogen mits ze de schepen in Ashdod hadden laten controleren. Maar nee men moest en zou stoicijns doorvaren met de kennis dat israel er dan op zou reageren
Dat zouden wij heden ten dage provocatie mogen noemen.
Nee, jij haalt de hooligans aan als norm, ik zeg dus dat dat ook gewoon gebeurd is.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooh en dat is de norm? Bovendien droegen die hooligans vuurwapens.
Je gelooft ze wel en jij hebt er veel verstand van?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat? geloof jij de advocaten van maxim verhagen niet? heb je zelf veel verstand van maritiemrecht?
Want Zweden moest voetballen tegen de islam?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat hypocriet. Toen die rellen om de mohammed-posters en bedreigen aan het adres van de tekenaar kwamen steunden ze hun eigen bewoner niet met dit soort soortgelijke acties.
Zijn natuurlijk totaal onvergelijkbare situaties.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat hypocriet. Toen die rellen om de mohammed-posters en bedreigen aan het adres van de tekenaar kwamen steunden ze hun eigen bewoner niet met dit soort soortgelijke acties.
Pfff was op vakantie toen het gebeurde en heb dat in de krant gelezen. Zeker weten doe ik het niet, dat moet ik wel bekennen. Echter, hooligans bestormen zo vaak de politie. Gelukkig wordt er nooit geschoten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:42 schreef Prosac het volgende:
[..]
Nee, jij haalt de hooligans aan als norm, ik zeg dus dat dat ook gewoon gebeurd is.
En volgens mij droegen die hooligans geen vuurwapens, wel belaagden ze de met vuurwapens gewapende politieagenten. Ik kan in de berichtgeving nergens vinden dat de hooligans die avond geschoten hebben. Dus als je me met een bron daarvan zou kunnen informeren.
Israel heeft de IHH bestempeld als terroristische organisatie, en vanuit dat oogpunt hebben ze het schip geconfisceerd... waarom ze de andere schepen van free gaza hebben overgenomen lijkt me dan ook niet echt duidelijkquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:41 schreef BasOne het volgende:
[..]
http://www.fas.org/irp/crs/RL31191.pdf
Lap tekst, een rapport over terrorisme en het oorlogsrecht.
Waar het op neerkomt is dat terroristische organisaties niet onder het oorlogsrecht vallen.
Het oorlogsrecht is de enige manier om legaal schepen te enteren en 'controleren' in internationale wateren.
Dit is eigenlijk het beste te zien met Al Qaida terroristen op Camp X-ray of hamas terroristen in Israël.
Als het oorlogsrecht zou gelden zouden het krijgsgevangenen zijn, en ook zo behandelt moeten worden.
En dat worden ze niet
Wat snap je niet aan "soortgelijke sancties" ?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want Zweden moest voetballen tegen de islam?
Sancties tegen wie? Je hebt een domme opmerking gemaakt, face it.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:45 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "soortgelijke sancties" ?
Maar dit is wat jij altijd doet, van die cynische wedervragen stellen met zo'n schaapachtige blik-smiley. Tot zover jouw inhoudelijke bijdrage weer.
Iedereen spreekt elkaar tegen of het rechtmatig is of niet. Maar nergens is het 100% zeker dat de actie illegaal danwel legaal is.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:41 schreef kahaarin het volgende:
Ik heb wel een bron van de tegenstrijdigheid:
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)ng-nederlanders.html
Landen en groeperingen die zich zo uitgesproken uitten tegenover een tekenaar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:46 schreef Farang het volgende:
[..]
Sancties tegen wie? Je hebt een domme opmerking gemaakt, face it.
Dat is natuurlijk onvergelijkbaar. Wat had Zweden in jouw ogen moeten doen? De regering heeft zijn afkeuring uitgesproken en meer kon zij ook niet doen. Moet er een land worden geboycot of op de vingers worden getikt? Zeg het me aub.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:45 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "soortgelijke sancties" ?
Maar dit is wat jij altijd doet, van die cynische wedervragen stellen met zo'n schaapachtige blik-smiley. Tot zover jouw inhoudelijke bijdrage weer.
Dat willen ze nu ook doen door die wedstrijd eventueel geen doorgang te geven natuurlijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onvergelijkbaar. Wat had Zweden in jouw ogen moeten doen. De regering heeft zijn afkeuring uitgesproken en meer kon zij ook niet doen. Moet er een land worden geboycot of op de vingers worden getikt? Zeg het me aub.
En andere mensen zijn ervan overtuigd dat al het slechte van Israel komt en dat Arabieren per definitie nooit iets fout kunnen doen. Beide even dom.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stemmingmakerij daar doen wij gelukkig niet aan. Daarom krijgen wij de laatste jaren ook de grootste horror-verhalen uit Iran en is er geen plaats voor nuance in het debat. Maar ik heb al een beetje door hoe de gemiddelde Nederlander de situatie bekijkt.
Israel: een en al goedheid. Het is de engel die zich verzet tegen het barbarisme van de arabieren
Rest van het M-O: tuig dat eigenlijk allemaal dood moet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |