Ah nu snap ik waarom ze mariniers bijna in de pan gehakt werden...quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Welke wapens? De katapulten? Gereedschap? Onderdelen van de reling? Keukenmessen? Rituele dolk?
kijk:
[..]
www.hansanders.nlquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
OMG! Ik zie het al voor me: duizenden Gazanen gewapend met slingshots bestormen de Israelische grenswachten en rukken op naar Jeruzalem waar de Israelische regering omver wordt geworpen.
Trouwens, jij hebt foto's gezien van de slingshots? En gaat dwars door een varkensbeen heen? Kom de fuck op zegJij doet alsof het een verkapte magnum is. Mn buurjochie heeft ook een katapult. Moet ik mij zorgen gaan maken?
Kijk de filmpjes gerust. Met een knikker + katapult gaat het dwars door een varkensbeen heen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
OMG! Ik zie het al voor me: duizenden Gazanen gewapend met slingshots bestormen de Israelische grenswachten en rukken op naar Jeruzalem waar de Israelische regering omver wordt geworpen.
Trouwens, jij hebt foto's gezien van de slingshots? En gaat dwars door een varkensbeen heen? Kom de fuck op zegJij doet alsof het een verkapte magnum is. Mn buurjochie heeft ook een katapult. Moet ik mij zorgen gaan maken?
en wat is er dan daadwerkelijk mis om een confrontatie aan te gaan... en waarom zouden ze dat doen door tot de tanden toe gewapend te zijn met futuliteiten, ik denk dat een par kalashnikovs en bazooka's toch echt effectiever had geweest...quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven.
En dan nog is de intentie dus wel aanwezig geweest om tot fysieke confrontatie te komen. En dan achteraf kunnen huilen hoe ongelijk het was...
Dit zijn die katapulten die in Nederland verboden zijn? (maar je bij elke dumpzaak kan kopen)quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:15 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Kijk de filmpjes gerust. Met een knikker + katapult gaat het dwars door een varkensbeen heen.
Ja haal je buurjochie erbijZit jouw buurjochie op een "vredes"vloot naar Gaza dan? Is jouw buurjochie een vent met volwassen kracht om dat elastiek te spannen op een volwassen manier in plaats van een kinderkrachtje erop uit te oefenen?
het is toch niet moeilijk om even een screenshot te maken, ben je geliijk van het gezeur af... vooralsnog is er dus gewoon geen bewijs dat er flash/brand/rookbommen aanwezig waren... dan hebben we dat dus ook gehadquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja dat is al eerder gedaan, dat filmpje dus en dan wordt het afgedaan als "vervalst" en "propaganda"
Het is toch nooit goed als je eenmaal je oogkleppen op hebt.
Als ik mocht kiezen tussen een M16 en een of andere gare slingshot dan had ik het geweten. Voordat jouw aanvaller dat apparaat kan spannen heeft hij al drie kogels in zn mik.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:15 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Kijk de filmpjes gerust. Met een knikker + katapult gaat het dwars door een varkensbeen heen.
Ja haal je buurjochie erbijZit jouw buurjochie op een "vredes"vloot naar Gaza dan? Is jouw buurjochie een vent met volwassen kracht om dat elastiek te spannen op een volwassen manier in plaats van een kinderkrachtje erop uit te oefenen?
Of je kunt zeggen dat ze zich hebben voorbereid op onrechtmatig enteren van hun schepen met zelfgeknutselde dingen. Slaat nergens op dat jij blijft beweren dat er intentie aanwezig was voor confrontatie terwijl er nog helemaal niet duidelijk is of de entering zelf helemaal klopt, je gaat er van uit dat het rechtmatig is geweest en dat de arme zwaarbewapende mariniers zonder mensen af te knallen een zekere dood tegemoet zouden zijn gegaan.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:13 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven.
En dan nog is de intentie dus wel aanwezig geweest om tot fysieke confrontatie te komen. En dan achteraf kunnen huilen hoe ongelijk het was...
Ik heb begrepen dat men alle (21) nederzettingen in Gaza zou ontruimen, inclusief alle militaire installaties. Daarnaast zou men ook 4 nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever ontruimen. Dat is inderdaad maar een druppel op de plaat (4 van de 150 stuks totaal in de Jordaanoever)quote:
Uiteraard is dat effectiever, maar dan kun je achteraf niet heel verongelijkt doen. Nu hebben ze wapens bij die door lieden als jij gedoogd worden (en er zijn er hier zat die het schijnbaar terecht vinden dat de bootmannekes teruggevochten hebbenquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:15 schreef Re het volgende:
[..]
en wat is er dan daadwerkelijk mis om een confrontatie aan te gaan... en waarom zouden ze dat doen door tot de tanden toe gewapend te zijn met futuliteiten, ik denk dat een par kalashnikovs en bazooka's toch echt effectiever had geweest...
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:14 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ah nu snap ik waarom ze mariniers bijna in de pan gehakt werden...
PIKACHUUU....
Ja, daar schiet je mensen echt (serieuze) verwondingen mee.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:16 schreef BasOne het volgende:
[..]
Dit zijn die katapulten die in Nederland verboden zijn? (maar je bij elke dumpzaak kan kopen)
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:17 schreef Re het volgende:
[..]
het is toch niet moeilijk om even een screenshot te maken, ben je geliijk van het gezeur af... vooralsnog is er dus gewoon geen bewijs dat er flash/brand/rookbommen aanwezig waren... dan hebben we dat dus ook gehad
Klopt, maar dan moet je wel goed mikken wil je een soldaat met een flak vest en helm uit kunnen schakelen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:19 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja, daar schiet je mensen echt (serieuze) verwondingen mee.
Lees je eigen post nog eens goed. Dat ze dus wapens bij zich hadden duidt dus op een intentie om een aanval met een aanval te vergelden. Tot zover de "vredesmissie".quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Of je kunt zeggen dat ze zich hebben voorbereid op onrechtmatig enteren van hun schepen met zelfgeknutselde dingen. Slaat nergens op dat jij blijft beweren dat er intentie aanwezig was voor confrontatie terwijl er nog helemaal niet duidelijk is of de entering zelf helemaal klopt, je gaat er van uit dat het rechtmatig is geweest en dat de arme zwaarbewapende mariniers zonder mensen af te knallen een zekere dood tegemoet zouden zijn gegaan.
Juist, omdat er paar opvarenden lullige wapens bij zich dragen is het natuurlijk gerechtvaardigd om 19 man neer te knallen. Hoop dat mensen zoals jij nooit aan de macht komen in Nederland. Voortaan ook maar hooligans neermaaien met een machinegeweer?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:18 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Uiteraard is dat effectiever, maar dan kun je achteraf niet heel verongelijkt doen. Nu hebben ze wapens bij die door lieden als jij gedoogd worden (en er zijn er hier zat die het schijnbaar terecht vinden dat de bootmannekes teruggevochten hebben) en is het ineens heel zielig voor ze.
Ze dragen geen full body armour, zeker niet bij het enteren van een schip ivm mobiliteit.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:20 schreef BasOne het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moet je wel goed mikken wil je een soldaat met een flak vest en helm uit kunnen schakelen.
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:20 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het is toch niet moeilijk om bewijs te leveren dat de israeli's eerst aanvielen?
Oh wacht, dat bewijs is er ook niet. Dat filmpje met wapens spreekt toch echt boekdelen.
Waar zeg ik dat het gerechtvaardigd is? Stop nou maar met meningen voor mij verzinnen, ik heb al vaker gezegd en ik blijf erbij dat elke dode onnodig is en niet had moeten gebeuren.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Juist, omdat er paar opvarenden lullige wapens bij zich dragen is het natuurlijk gerechtvaardigd om 19 man neer te knallen. Hoop dat mensen zoals jij nooit aan de macht komen in Nederland. Voortaan ook maar hooligans neermaaien met een machinegeweer?
ik hoop voor de joodse gemeenschap dat er geen mensen zoals jij in nederland aan de macht komen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Juist, omdat er paar opvarenden lullige wapens bij zich dragen is het natuurlijk gerechtvaardigd om 19 man neer te knallen. Hoop dat mensen zoals jij nooit aan de macht komen in Nederland. Voortaan ook maar hooligans neermaaien met een machinegeweer?
Jaja het is goed met je screenshots, zelfs al zouden mensen het in je hand drukken heb je hier mensen die zeggen "dat is daar neergelegd door de zionisten" en weet ik veel watquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:22 schreef Re het volgende:
[..]... alles is geconfisceerd
... convenient, dat wel
dat filmpje spreekt geen boekdelen... simpele screenshots vraag ik om...
Gaza ontruimen was dan ook een PR-stunt van Israël "kijk ons eens goed zijn" maar de wereld kreeg natuurlijk geen woord te horen over die andere 500.000 illegale kolonisten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:17 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat men alle (21) nederzettingen in Gaza zou ontruimen, inclusief alle militaire installaties. Daarnaast zou men ook 4 nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever ontruimen. Dat is inderdaad maar een druppel op de plaat (4 van de 150 stuks totaal in de Jordaanoever)
Dank je wel voor het ontruimen van Gaza, hier heb je wat raketten.
Nee, das lekker voor verdere onderhandelingen en een oplossing vinden.
Nogmaals beide zijden moeten water bij de wijn doen, maar ik zie elke keer weer provocaties van twee kanten.
Ehm, die flak vest en tac armours zijn tegenwoordig niet echt meer van platen staal.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:21 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ze dragen geen full body armour, zeker niet bij het enteren van een schip ivm mobiliteit.
Het gaat ook om de intentie, de wapens zijn voorhanden.
het IS een IDF filmpje... en ik zeg nergens dat men niet onbewapend was... ik vraag alleen om bevestiging uit het IDF fimpje wat er zowel brand als rook als flashbommen aanwezig warenquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:23 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Jaja het is goed met je screenshots, zelfs al zouden mensen het in je hand drukken heb je hier mensen die zeggen "dat is daar neergelegd door de zionisten" en weet ik veel wat
Dat filmpje blijf ik een sterke bron vinden. Ik heb van jullie kant nog weinig bewijs gezien als het gaat om het onbewapend zijn van de "vredes"activisten.
Dus als jij een blokkade opwerpt mag ik daar ook zonder problemen doorheen? En als je mij dan sommeert weg te gaan (want dat is eerst gebeurd) dan mag je mij niks doen en mag ik je mooie blokkade gewoon negeren?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:25 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ehm, die flak vest en tac armours zijn tegenwoordig niet echt meer van platen staal.
Die hinderen voor geen meter.
Daarbij dragen ze dan ook nog eens knie en elleboog beschermers, soms maar niet altijd schouder bescherming.
Tac gloves met extra bescherming, en waarschijnlijk 3/4 lagen kleding.
Maar het gaat idd om de intentie, en de intentie van de Israëliërs was de schepen te enteren en te commanderen en naar Ashdod te brengen.
Met die intentie zeg ik op mijn beurt dat de aanval begon op het moment dat de heli's opstegen.
IDF@israel.com ? Lekker aan het muggenziften ben je, andere zaken geloof je blindelings.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:25 schreef Re het volgende:
[..]
het IS een IDF filmpje... en ik zeg nergens dat men niet onbewapend was... ik vraag alleen om bevestiging uit het IDF fimpje wat er zowel brand als rook als flashbommen aanwezig waren
Ja, omdat ze gewaarschuwd waren door de israeli's. En dan toch doorvaren door een blokkade is provocatie.quote:Op de boot wisten ze dat ze zouden worden aangevallen, dat was al eerder gecommuniceerd
andere zaken geloof ik helemaal niet blindelings... maar goed één IDF filmpje is natuurlijk volledig getrouw en oprecht, zit geen woordje propaganda tussen en is de ultieme waarheid in deze situatie... primaquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:27 schreef Amos_ het volgende:
[..]
IDF@israel.com ? Lekker aan het muggenziften ben je, andere zaken geloof je blindelings.
[..]
Ja, omdat ze gewaarschuwd waren door de israeli's. En dan toch doorvaren door een blokkade is provocatie.
Je lijkt anders overtuigd van de oprechtheid van de "vredes"activistenquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:29 schreef Re het volgende:
[..]
andere zaken geloof ik helemaal niet blindelings... maar goed één IDF filmpje is natuurlijk volledig getrouw en oprecht, zit geen woordje propaganda tussen en is de ultieme waarheid in deze situatie... prima
zijn er al filmpjes in omloop die wel in jouw haatstraat passen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:29 schreef Re het volgende:
[..]
andere zaken geloof ik helemaal niet blindelings... maar goed één IDF filmpje is natuurlijk volledig getrouw en oprecht, zit geen woordje propaganda tussen en is de ultieme waarheid in deze situatie... prima
De blokkade is op de 24mijls grens, De schepen zijn aangevallen op 72 mijl van de Israëlische kust, en 90 mijl van de kust van Gaza.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:26 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dus als jij een blokkade opwerpt mag ik daar ook zonder problemen doorheen? En als je mij dan sommeert weg te gaan (want dat is eerst gebeurd) dan mag je mij niks doen en mag ik je mooie blokkade gewoon negeren?
Je moet er dus toch wel voor oppassen.quote:De politie heeft bij enkele dierspeciaalzaken in Helmond en omgeving enkele tientallen verboden katapulten ingenomen.
De katapulten worden door sportvissers gebruikt als zogenaamde voerkatapult. Met deze katapulten worden voerbollen met grote kracht het water ingeschoten. Afstanden van 30 tot 60 meter worden bereikt. Met de voerbollen worden vissen gelokt, zodat op die plek de vangkans groter wordt.
De katapult is in de Wet Wapens en Munitie genoemd als ongewenst handwapen. De katapulten zijn erg professioneel uitgevoerd en kunnen bij onjuist gebruik dat ook ernstige verwondingen veroorzaken. Zowel de verkoop als het bezit van de katapulten is verboden.
de actie is nu ook volkomen legaal. besef dat nou eens, kunnen we vanaf dat punt verder gaan discussiëren.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:30 schreef BasOne het volgende:
[..]
De blokkade is op de 24mijls grens, De schepen zijn aangevallen op 72 mijl van de Israëlische kust, en 90 mijl van de kust van Gaza.
Het had nog een dag of langer geduurd voordat ze een 'point of no return' zouden zijn gepasseerd, waarna deze actie volkomen legaal zou zijn geweest.
Vredesmissie? Vanaf het begin was duidelijk dat ze humanitaire hulp naar Gaza wilden brengen, waar haal jij vredesmissie vandaan? Een vredesmissie is herstellen van de vrede, dit was toch gewoon hulp brengen naar de Gaza strook? Een aanval met een aanval vergelden is niet wat er is gebeurd, het schip werd ge-enterd en men heeft zich verdedigd met alles wat voorradig was, en ja, ze hadden katapults meegenomen voor dat doel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:20 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Lees je eigen post nog eens goed. Dat ze dus wapens bij zich hadden duidt dus op een intentie om een aanval met een aanval te vergelden. Tot zover de "vredesmissie".
flikker op zielig mannetje...quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zijn er al filmpjes in omloop die wel in jouw haatstraat passen?
Scheutje melk en een suiker graagquote:
ik had vroeger een zogenaamde 'zwarte weduwe'. daarmee kon je een flink gat in een brommerhelm schieten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je moet er dus toch wel voor oppassen.
Is inderdaad te hopen. Ik had Israel namelijk nooit de hand boven het hoofd gehouden zoals het westen al zestig jaar doet.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik hoop voor de joodse gemeenschap dat er geen mensen zoals jij in nederland aan de macht komen.![]()
lol. zit er iets dwars?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:32 schreef Re het volgende:
[..]
flikker op zielig mannetje...
alles is geconfisceerd he... en dan nog... ik wil gewoon wat meer visueel bewijs ziien van wat er allemaal op dat schip is gebeurd... dat IDFers zich verweren als ze in nood zitten is geheel terecht, dat kun je ze niet aanrekenen, dat mensen indringers aanvallen lijkt me ook wel logisch
maar nee ik ga geen conclusies trekken omdat de IDF een filmpje heeft gemaakt en dat zo snel mogelijk de ether heeft ingegooid
Het was dan wel geen machinegeweer, maar er is inderdaad ook geschoten op de hooligans in Hoek van Holland.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zijn er al filmpjes in omloop die wel in jouw haatstraat passen?
Als jij beseft dat het oorlogsrecht niet geld en dat de actie volkomen illegaal was kunnen we idd verderquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de actie is nu ook volkomen legaal. besef dat nou eens, kunnen we vanaf dat punt verder gaan discussiëren.
Heb je daar een bron voor? Ik ben er nog niet over uit namelijk, het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb maar volgens mij is daar nog geen uitsluitsel over.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de actie is nu ook volkomen legaal. besef dat nou eens, kunnen we vanaf dat punt verder gaan discussiëren.
quote:The ripple effects of Monday's bloody raid on the Gaza-bound flotilla could impact Israel's Under-21 team's quest to compete in next year's European Championships. The Swedish Football Association announced Tuesday that it will appeal to European soccer's governing body, UEFA, in a bid to cancel the scheduled appearance of Sweden's U-21 team for a game in Israel this week. Israel and Sweden are due to meet in a critical match on Friday in the qualifying round for the 2011 European Championships.
The Swedish team, which is currently preparing for the match by training in Cyprus, expressed reservations about playing in Israel after hearing news of the raid. The SFA cited "the events and the harsh responses to those events in Sweden and around the world," a reference to Monday morning's Israeli commando operation that left nine dead aboard a ship said to be carrying aid to the Gaza Strip.
"Like all human beings, we deplore violence and are shocked at what we saw," said SFA President Lars-Ake Lagrell.
"It's not pleasant to play in Israel at this juncture," Lagrell said. "But we will not boycott the game [if UEFA instructs us to play] because this is liable to result in harsh sanctions in the long term. Despite this, we would be happy not to play in Israel."
According to Swedish press reports, the Gaza aid flotilla included 11 citizens of the country.
On Monday, the Turkish U-19 soccer team canceled its scheduled game against Israel after it received explicit instructions from the Turkish government to return to the country.
"The Israel Football Association is saddened by the mixture of politics and sports," the IFA said in a statement in response to Turkey's cancellation. "It was possible, and necessary, to hold the game as scheduled."
As for the possibility that the Swedish U-21 team will not play its scheduled match in Israel, an IFA official told the Israeli news portal Walla!: "As of now we have not received any request from the SFA or from UEFA. From our standpoint, everything will take place as scheduled. We have no doubt that Sweden will come to Israel and the game will be played."
Bibras Natkho, the midfielder who plays for Russian club Rubin Kazan, is unlikely to play in this Friday's U-21 Euro 2011 qualifier against Sweden.
Natkho is nursing a pulled thigh muscle suffered during the senior national team's friendly match against Chile on Monday. The former Hapoel Tel Aviv star arrived in Israel yesterday and was excused from the U-21 team so that he may rest.
His status for the game will be definitively determined just prior to Friday. U-21 coach Motti Ivanir is expected to have Ben Sahar and Ariel Harush ready to play after the two returned from last week's friendly against Uruguay.
If the game against Sweden goes ahead as planned, it will be played on Friday at 5 P.M. at the Nes Tziona Stadium. The game will also be broadcast live on Channel 1.
http://www.haaretz.com/pr(...)with-israel-1.293650
zullen ze wel een goede reden voor hebben. of weet jij het beter dan al die landen al die jaren? kom je weer met het schuldverhaaltje?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is inderdaad te hopen. Ik had Israel namelijk nooit de hand boven het hoofd gehouden zoals het westen al zestig jaar doet.
de grootste boot waar het nu om gaat daar zaten passagiers op die de GAZA strook wilde bereiken met hulpgoederen, en ze waren bereid om er voor te sterven... het was een hulp convooi, geen vredesmissiequote:Op woensdag 2 juni 2010 14:29 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Je lijkt anders overtuigd van de oprechtheid van de "vredes"activisten
Ooh en dat is de norm? Bovendien droegen die hooligans vuurwapens.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:33 schreef Prosac het volgende:
[..]
Het was dan wel geen machinegeweer, maar er is inderdaad ook geschoten op de hooligans in Hoek van Holland.
wat? geloof jij de advocaten van maxim verhagen niet? heb je zelf veel verstand van maritiemrecht?quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Ik ben er nog niet over uit namelijk, het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb maar volgens mij is daar nog geen uitsluitsel over.
Er is heel vaak reden geweest om Israel onvoorwaardelijk te steunen. Het westen is echter doorgeschoten en heeft het punt bereikt dat vrijwel alle misstanden worden bedekt met de mantel der liefde.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zullen ze wel een goede reden voor hebben. of weet jij het beter dan al die landen al die jaren? kom je weer met het schuldverhaaltje?
ja, je insinuaties... maar goed, daar ben je goed in... ga nou maar in op wat ik daadwerkelijk zeg ipv je met goedkope antwoorden te bevuilenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |