abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:33:06 #1
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82244261
Actievoerders die hulpgoederen naar Gaza wilden brengen werden in internationale wateren door de Israëlische marine onderschept. Hierbij zijn volgens de laatste berichten 9 doden onder de actievoerders gevallen. Na enige tijd in de Israëlische gevangenis gezeten te hebben zijn de meesten weer op vrije voeten; vijftig personen worden nog vastgehouden op verdenking van geweld.

De wereld reageert ontsteld en de VN verlangt een onpartijdig onderzoek.
Deel 14
Deel 13
Deel 12
Deel 11
Deel 10
Deel 9
Deel 8
Deel 7
Deel 6
Deel 5
Deel 4
Deel 3
Deel 2
Internationale druk Israel neemt toe
quote:
Het herstel van de relatie tussen Turkije en Israël hangt af van Israëls houding, zegt de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Davutoglu. Volgens hem kunnen de banden tussen de twee landen pas weer worden aangehaald als Israël de blokkade van Gaza opheft.

Davutoglu zei verder dat de Amerikanen zich duidelijk solidair met Turkije hebben verklaard, door de actie op het hulpkonvooi voor Gaza te veroordelen.

Bij de actie werden negen activisten gedood, onder wie zeker vier Turken. De VN-Veiligheidsraad heeft de Israëlische actie veroordeeld en opgeroepen tot een onafhankelijk onderzoek.
Bron
quote:
Cyprus weert hulpschepen naar Gaza

(Novum/AP) - Cyprus verbiedt schepen die onderweg zijn naar de Gazastrook aan te meren aan zijn kusten. De organisatoren van de vloot, die hulpgoederen naar Gaza willen brengen en protesteren tegen de blokkade van het kustgebied, zouden een oproep van de Cypriotische regering hebben genegeerd om het eiland niet in het gebeuren te betrekken.

Titos Christofides, woordvoerder van de regering, zei vrijdag dat Cyprus de inmiddels drie jaar durende blokkade veroordeelt, maar dat de beslissing is genomen om grote belangen van het eiland te beschermen.

Ongeveer 750 activisten op acht schepen zijn met tienduizend ton aan hulpgoederen onderweg naar de Gazastrook. De schepen vertrokken uit Ierland, Griekenland en Turkije. Israël heeft aangekondigd de schepen te zullen tegenhouden.
Bron

VIDEOBEELDEN:
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3896685,00.html

Laatste post:
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Dan zal je bij de kinderen moeten beginnen ben ik bang.

Hier verder

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 02-06-2010 17:58:20 ]
Sisco Certified
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:34:11 #3
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82244310
FIPO

Toch niet
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_82244320
Mag ik mijn op in jouw OP plakken? Sluit ik die van mij wel
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_82244332
Er is weer een nieuw filmpje op YouTube verschenen. Te zien zijn de vredesdemonstranten versus de mannen van het Israelische leger.

pi_82244359
Laten we vooral niet vergeten dat de Israëlische staatsterreurdaad tegen de vredesactivisten maar één van de vele misdaden van Israël is.

De Israël-fanboys willen deze misdaad goedpraten, maar daarmee zijn ze er nog niet want hoe gaan zij de misdadige blokkade van Gaza goedpraten (het Vaticaan noemt Gaza een concentratiekamp), of de bezetting van Oost-Jeruzalem (volgens de VN en de internationale gemeenschap!), bezetting van Westbank, Golanoogte, Sheba-boerderijen, de illegale nederzettingen op Palestijns grondgebied (honderdenduizenden illegale Joodse kolonisten!) en zo kan ik wel doorgaan.

Met dit in je achterhoofd kom je tot de conclusie dat Israël het recht niet heeft om vredesactivisten aan te vallen of om een ander volk te onderdrukken. Gelukkig zien steeds meer mensen dit in en pikken ze de misdadige acties van de Israëlische terreurstaat niet meer.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:36:00 #7
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82244389
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:34 schreef paddy het volgende:
Mag ik mijn op in jouw OP plakken? Sluit ik die van mij wel
Doe maar
Sisco Certified
pi_82244406
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:20 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat vraag ik niet...? Ik ben het zeker niet eens met de gang van zaken rond het convooi, dat moge duidelijk zijn inmiddels.

Wat mij betreft is elk burgerslachtoffer er 1 teveel. Ik denk dat er geen mogelijkheid is om een oplossing te vinden zo lang er nog over en weer wordt geschoten met raketten.
Israël luistert alleen als de tegenstanders geweld gebruiken. Zie het voorbeeld met Hezbollah en de bezetting van Libanon.
pi_82244434
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:35 schreef Farang het volgende:
Laten we vooral niet vergeten dat de Israëlische staatsterreurdaad tegen de vredesactivisten maar één van de vele misdaden van Israël is.

De Israël-fanboys willen deze misdaad goedpraten, maar daarmee zijn ze er nog niet want hoe gaan zij de misdadige blokkade van Gaza goedpraten (het Vaticaan noemt Gaza een concentratiekamp), of de bezetting van Oost-Jeruzalem (volgens de VN en de internationale gemeenschap!), bezetting van Westbank, Golanoogte, Sheba-boerderijen, de illegale nederzettingen op Palestijns grondgebied (honderdenduizenden illegale Joodse kolonisten!) en zo kan ik wel doorgaan.

Met dit in je achterhoofd kom je tot de conclusie dat Israël het recht niet heeft om vredesactivisten aan te vallen of om een ander volk te onderdrukken. Gelukkig zien steeds meer mensen dit in en pikken ze de misdadige acties van de Israëlische terreurstaat niet meer.
Doe de oogkleppen eens af en durf eerlijk open en kritisch naar de situatie daar te kijken en je komt tot de conclusie dat beide kanten fout bezig zijn.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82244436
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:04 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij keurt dus aanslagen op burgers goed, zolang het maar Joden zijn. Dat Driejarige meisje in de bus had gewoon niet land van de Arabieren moeten stelen.

Echt misselijk.
Ik keur aanslagen op burgers juist af.

Nogmaals.
Menachem Begin heeft voordat hij premier van Israel werd, oa. in 1946 terreuraanslagen gepleegd tegen Amerikaanse en Britse burgers in het King David Hotel waarbij 92 doden zijn gevallen. Netanyahu heeft niet al te lang geleden (2006) samen met andere radicaal rechtse figuren de verjaardag van betreffende bomaanslag gevierd in het 'Menachem Begin Centre'

http://www.timesonline.co(...)st/article690085.ece

Als ik jou was, zou ik eerder misselijk worden van een Netanyahu. De huidige premier van Israel, die naar een bijeenkomst gaat waar Joodse terroristen worden vereerd.
pi_82244470
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:37 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Nogmaals.
Menachem Begin heeft voordat hij premier van Israel werd, oa. in 1946 terreuraanslagen gepleegd tegen Amerikaanse en Britse burgers in het King David Hotel waarbij 92 doden zijn gevallen. Netanyahu heeft niet al te lang geleden (2006) samen met andere radicaal rechtse figuren de verjaardag van betreffende bomaanslag gevierd in het 'Menachem Begin Centre'

Ik zou eerder misselijk worden van Netanyahu. De huidige premier van Israel, die naar een bijeenkomst gaat waar Joodse terroristen worden vereerd?
En zo word ik misselijk van mensen die terroristenorganisatie hamas vereren...
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:38:11 #12
16715 Mylene
*schatje*
pi_82244480
Concentratiekamp Gaza.

A Palestinian woman pays a vendor at a street market in Gaza City on March 19, 2010.

Palestinian men buy sandwiches from a street vendor at a market in Gaza City on March 19, 2010.

Palestinians stand in a supermarket aisle in Gaza City, Friday, May 28, 2010. Over the past three years Israel has determined down to the tiniest detail what gets into the Gaza Strip and to its population of 1.5 million. Secret guidelines are used to differentiate between humanitarian necessities and nonessential luxuries, and Palestinians are often baffled by what is let is and what is barred.
pi_82244508
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:38 schreef Mylene het volgende:
Concentratiekamp Gaza.

Dan mag jij verklaren waarom deze zaken niet zijn toegestaan:

Below is a list of allowed and banned items, subject to arbitrary changes and permissible quantities.

Wheat, animal feed, flour, cooking oil, cooking fat, sugar, salt, pasta, dates, garlic, chickpeas, rice, beans, lentils, kidney beans, margarine, some dairy products, powdered milk, frozen meat and fish, frozen vegetables, animal medicines, gas for medical use, empty bags for flour, certain medicines and medical equipment, diapers, toilet paper, detergent, washing liquid, shampoo, soap, toothpaste, toothbrushes, cleaning products for tiles and glass, toilet cleaner, yeast, fertilized and unfertilized eggs, some fruit, semolina, polyethylene for greenhouses, some agricultural materials, tea, instant and regular coffee, canned tuna, salami, canned meat, bath and washing-up sponges, cloths to mop floors, baby wipes, some canned goods other than fruit, dried herb mix, black pepper, chicken stock powder, blankets, olives, matches, candles, sticks for brooms, rubbish bins, mops, hand cleansing gel, aniseed, cinnamon, camomile, water dispensers, potatoes, mineral water, tahini, combs, hair brushes, shoes, wood for doorposts and window frames, small amounts of aluminum, and some kitchenware.

Prohibited items include common ones like sage, cardamon, jam, vinegar, chocolate, fruit preserves and dried fruit, seeds and nuts, biscuits and sweets, fresh meat, fabric for clothing, fishing rods, musical instruments, writing implements, notebooks, newspapers, toys, razors, heaters, horses, donkeys, goats, cattle, and chicks.

Any and as many of the above items can be changed arbitrarily by military order without further explanation - Israel's customary practice to harass, abuse and cause harm enough for Amnesty International (AI) to title its one year after Operation Cast Lead report, "Failing Gaza: No rebuilding, no recovery, and no more excuses," concluding with a "call to action" for Quartet members, the EU, Russia, UN and US, to end the blockade by all available means under international law to assure that Palestinian rights are restored, enforced, and assured.
pi_82244537
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:38 schreef Farang het volgende:

[..]

Dan mag jij verklaren waarom deze zaken niet zijn toegestaan:

Draai er eens niet omheen, Mylene heeft een punt toch?
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:40:41 #15
16715 Mylene
*schatje*
pi_82244576
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:39 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Draai er eens niet omheen, Mylene heeft een punt toch?
Palestijnse Hamas propaganda wordt net zo goed voor zoete koek geslikt.
pi_82244577
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:37 schreef Amos_ het volgende:

[..]

En zo word ik misselijk van mensen die terroristenorganisatie hamas vereren...
Hamas is een verzetsorganisatie. Ze hadden vorige week bezoek van de Russische president. En terecht want ze zijn democratisch aan de macht gekomen en zijn de vertegenwoordigers van het Palestijnse volk. Je kunt ze niet negeren.

Als het Westen een groepering als terrorist bestempelt dan is dit niet gelijk de waarheid.

Hoe zit het met Bush en Blair? Zijn die twee vervolgd voor hun misdaden of heeft Blair promotie gekregen en mocht ie aan de slag in het Midden-Oosten?
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:41:02 #17
2651 svann
night-hawk
pi_82244589
Doen we de discussie van het vorige topic hier nog een keer over?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:41:18 #18
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_82244598
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:34 schreef Mylene het volgende:
Er is weer een nieuw filmpje op YouTube verschenen. Te zien zijn de vredesdemonstranten versus de mannen van het Israelische leger.

Oh wat erg, ze worden natgespoten en er loopt iemand met een stok!

Knal er gelijk 20 dood toch.

Wie moeten we trouwens geloven? Alle getuigenverklaringen of deze filmpjes waar niets spectaculairs op te zien is???

Waarom hebben de Israeli's geen video's toen ze zelf mensen aan het doodknallen waren?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:41:34 #19
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82244603
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:23 schreef Farang het volgende:

[..]

Alleen waren de daders Duitsers en niet de Palestijnen. Fail.
Je begrijpt mijn sarcastische opmerking verkeerd.
Ik bedoelde dat wanneer je actie gaat goedpraten omdat Israel (of wie dan ook) dat zoveel jaar geleden ook al deed, dat je dan bij wijze van een holocaust/etnische zuivering op een bevolkingsgroep gepleegd door Israel/Joden ook goed zou kunnen praten, immers het hen ook overkomen is.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:42:05 #20
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82244624
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:36 schreef Farang het volgende:

[..]

Israël luistert alleen als de tegenstanders geweld gebruiken. Zie het voorbeeld met Hezbollah en de bezetting van Libanon.
Israel heeft inderdaad waardevolle lessen geleerd van de terugtrekking uit Zuid Libanon en Gaza.

De les is: als we ons zoals gevraagd terugtrekken dan worden we nog harder aangevallen dan daarvoor. Al geven we heel Israel aan de Palestijnen en trekken we ons terug in Tel Aviv, dan nog zullen ze ons aanvallen omdat ze ook Tel Aviv willen hebben.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:43:46 #21
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82244688
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:40 schreef Farang het volgende:

[..]

Hamas is een verzetsorganisatie. Ze hadden vorige week bezoek van de Russische president. En terecht want ze zijn democratisch aan de macht gekomen en zijn de vertegenwoordigers van het Palestijnse volk. Je kunt ze niet negeren.

Als het Westen een groepering als terrorist bestempelt dan is dit niet gelijk de waarheid.

Hoe zit het met Bush en Blair? Zijn die twee vervolgd voor hun misdaden of heeft Blair promotie gekregen en mocht ie aan de slag in het Midden-Oosten?
Goed, en met jouw denkbeelden komt er dus nooit vrede.
Hoe zie jij vrede komen in het M-O als ik dat mag vragen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:43:51 #22
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82244695
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:37 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Pas na een aantal posts over Israel te zeuren doe je dat schoorvoetend ja.
quote:
Nogmaals.

Als ik jou was, zou ik eerder misselijk worden van een Netanyahu. De huidige premier van Israel, die naar een bijeenkomst gaat waar Joodse terroristen worden vereerd.
Er zijn belangrijker dingen aan de hand vandaag de dag. Als we eerst zaken van 60 jaar geleden moeten gaan oplossen dan komen we nergens.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82244709
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:40 schreef Farang het volgende:

[..]

En kenmerk van een verzetsorganisatie is jezelf verschuilen tussen burgerdoelen zoals ziekenhuizen en kinderscholen vanwaar je je raketten afvuurt zodat je achteraf zielig kan doen dat een ziekenhuis in puin ligt?

Verzetsorganisaties doden onschuldige burgers en verspreiden valse propaganda zoals Mylene treffend aantoont?
pi_82244712
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:35 schreef Farang het volgende:

Farang, je blijft jezelf maar herhalen, maar telkens als iemand jou een weerwoord biedt, goed of slecht beargumenteerd, dan reageer je daar niet of nauwelijks op, het blijft bij jou heel kortaf.
In de trant van bepaalde termen als terreurstaat etc en misdadig.
En wanneer de discussie is verwaterd kom je weer terug om nogmaals te zeggen hoe schandalig het is.

Reageer eens inhoudelijk als jij duidelijk in het filmpje ziet dat de commando's worden aangevallen.
Dat Israel al decennia wordt aangevallen door omringende landen en groepen.

Vraag jezelf eens af waarom Israel de Gazastrook afsluit.
Maar dat doe je niet, want je wilt niet in discussie gaan, je wilt alleen maar eindeloos je opinie verkondigen.

Op zich is dat niet erg natuurlijk, dat je je aan je eigen mening vasthoudt, maar als je nauwelijks op andere

mening inhoudelijk ingaat, als je nauwelijks iets doet met de woorden/daden van je discussiegenoten

dan krijgt het al snel iets irriterends, ja Israel heeft fouten gemaakt in de loop der decennia,
maar wees niet blind voor de fouten van Palestijnse en Arabische kant.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:45:20 #25
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82244773
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Israel heeft inderdaad waardevolle lessen geleerd van de terugtrekking uit Zuid Libanon en Gaza.

De les is: als we ons zoals gevraagd terugtrekken dan worden we nog harder aangevallen dan daarvoor. Al geven we heel Israel aan de Palestijnen en trekken we ons terug in Tel Aviv, dan nog zullen ze ons aanvallen omdat ze ook Tel Aviv willen hebben.
Je zou kunnen proberen wat er gebeurd als jij dan maar het goede voorbeeld geeft en de nederzettingen in de Westbank ook ontruimt. Immers zit daar de Fatah en daar valt an sich wel mee te praten, hetgeen het verleden ook uitgewezen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')