abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82242735
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:54 schreef Farang het volgende:

[..]

Dat bepaal jij niet. Het Palestijnse volk kiest zijn eigen leiders en jij hebt dat maar te accepteren.
Maar als ze openlijke terroristen verkiezen dan kan het zijn dat dat enige wrijving bewerkstelligt uiteraard
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82242743
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:50 schreef Prosac het volgende:

[..]

Volgens mij is het punt dat al die Gaza-kolonisten allemaal gesubsidieerd naar de Westbank zijn verhuisd allang door een ander weerlegt.

Ik zei dan ook: "vandaar dat een deel van de kolonisten in Gaza subsidies kregen om zich in de Westbank te vestigen".
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:56:47 #253
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82242754
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:54 schreef Farang het volgende:

[..]

Dat bepaal jij niet. Het Palestijnse Israelische volk kiest zijn eigen leiders en jij hebt dat maar te accepteren.
Mag ik concluderen dat we van jou geen kritiek op Israel meer gaan horen? Hun regering is immers democratisch verkozen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_82242783
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:51 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik wil verder geen kritiek van jou meer horen op Bush. Hij werd eerlijk verkozen, bevestigd door internationale waarnemers. De aanval op Irak was geheel terecht, want hij was democratisch verkozen.

Je denkt echt dat democratie betekent dat je kan doen wat je wil?
De aanval op Irak was illegaal. Hamas die de verkiezingen wint was niet illegaal.
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:57:54 #255
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82242812
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:54 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

De Sinn Fein blies echter geen burgers op. Ik denk dat je de IRA en de Sinn Fein door elkaar haalt.
Sinn fein is de politieke tak van de IRA
Big whoop.
Fatha is de politieke tak, De Al aksa brigades de militante tak.
Hamas is de politieke tak, hamas is de militante tak.

Ow en ja...

"Fatah (Arabisch: الفتح - al-Fatah; letterlijk: 'de overwinning') is een Palestijnse politieke beweging. Vroeger was zij een guerrillabeweging, die later ook terroristische aanslagen pleegde, tegenwoordig is zij een politieke partij, met een terroristische tak, de Al Aqsa Martelarenbrigades."
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:57:54 #256
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82242814
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:56 schreef Farang het volgende:

[..]

Ik zei dan ook: "vandaar dat een deel van de kolonisten in Gaza subsidies kregen om zich in de Westbank te vestigen".
Nee, dat zei je niet. Dat heeft een aantal posts over en weer gekost voordat je schoorvoetend een deel zei, overigens zonder te accepteren dat je vrolijk zat te liegen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:57:54 #257
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82242815
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:49 schreef BasOne het volgende:

[..]

Slaat inderdaad als een lul op een drumstel.
Net als de EEZ erbij halen
Nu ja, mbt de EEZ trek ik mij terug, daar heb ik te weinig verstand van. Dat was een blunder van mij om dat erbij te halen, dat geef ik bij deze dan ook ruiterlijk toe
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:59:51 #258
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82242900
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:57 schreef Farang het volgende:

[..]

De aanval op Irak was illegaal. Hamas die de verkiezingen wint was niet illegaal.
Jij bent degene die op elke kritiek op Hamas reageert met: "ze zijn democratisch verkozen". Ook als die kritiek op Hamas niets met die verkiezingen te maken heeft.
pi_82242915
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:56 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Maar als ze openlijke terroristen verkiezen dan kan het zijn dat dat enige wrijving bewerkstelligt uiteraard
Israël bezet Palestijns grondgebied. Palestijnen hebben dan ook het recht om in verzet te komen en hebben lak aan het feit dat jij hen terroristen noemt.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:00:52 #260
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82242958
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zit eigenlijk zo: wat Hamas doet is fout. Zij doet dat echter omdat Israel foute dingen heeft gedaan. Maar Israel doet die foute dingen weer omdat Hamas eerder foute dingen deed. Enz enz.

Vicieuze circel van bittere ellende.
Juist, het is allang niet meer de vraag wie wanneer begon met wat. Maar wie als eerste stopt. We waren er bijna.. ooit. Maar beide partijen laten zich tegenwoordig weer heel snel provoceren.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:01:21 #261
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82242981
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:56 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Daarom zijn er nu ook 2 soorten hamas, Hamas de politieke partij en Hamas de terroristen.
Ze hoeven niet per definitie iets met elkaar te maken te hebben alleen omdat ze dezelfde naam aanhouden.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:01:26 #262
110987 ErwinRommel
pi_82242985
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:51 schreef Farang het volgende:

[..]

Het Westen vond het geen probleem om Hamas mee te laten doen met de verkiezingen, omdat ze niet hadden verwacht dat de Palestijnen Hamas zouden prefereren boven de corrupte Fatah.

Het was George W. Bush die graag democratische verkiezingen wilde... De hypocrieten die zogenaamd pro-democratie zijn, zijn ontmaskerd. Daar gaat zijn fabeltje dat ie democratie wilde verspreiden in het MO.

Komen de namen Irgun, Haganah etc. jou bekend voor? Toen Israël een voormalige terrorist als premier had had het Westen daar geen probleem mee? Toen de Israëliërs de oorlogsmisdadiger Ariel Sharon kozen als hun leider, had het Westen daar geen problemen mee? Wees consequent of zwijg.
Dat was dus een verkeerde zet van het "westen" ja.
Ik beschouw Ariel Sharon idd niet als een oorlogsmisdadiger nee. Daar blijf ik consequent in.
pi_82243002
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

Mag ik concluderen dat we van jou geen kritiek op Israel meer gaan horen? Hun regering is immers democratisch verkozen.
De Hamas-regering bezet Israël niet.
De Israëlische regering bezet het Palestijnse grondgebied en sponsort illegale nederzettingen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:02:43 #264
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82243039
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:00 schreef Farang het volgende:

[..]

Israël bezet Palestijns grondgebied. Palestijnen hebben dan ook het recht om in verzet te komen en hebben lak aan het feit dat jij ze terroristen noemt.
Ze mogen zich idd verzetten, maar wat vind je dan van het beschieten van burgers? Of het opblazen van bommen op een drukke markt waar voornamelijk vrouwen en kinderen rondlopen? Dat is kwaad met kwaad vergelden. Je kunt imo niet zeggen dat het okay is om burgers af te maken.
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:04:47 #265
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82243124
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:56 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

In sommige conflicten hebben er inderdaad twee schuld. Dat gaat hier niet op. Jammer dat je dat niet ziet. De Palestijnen woonden eeuwenlang in het gebied. Door de schuld bij twee partijen te leggen doe je onbewust (of bewust?) aan geschiedvervalsing. De Palestijnen leefden zonder problemen, samen met Joden en andere mensen in het gebied.

Nadat de zionisten land begonnen te stelen, de mossad illegaal joden vanuit de hele wereld op schepen naar Palestina smokkelde, en toen ze uiteindelijk Israel als 'joodse staat'' uitriepen, begon het conflict groter te worden.

Wat jij zegt is hetzelfde als dat je tegen een verkrachte vrouw zegt, 'Jij hebt teruggeslagen dus je hebt ook schuld!"

Zonder te kijken naar het onderliggende fundament van het conflict doe je de Palestijnen tekort door te zeggen dat zij notabene ook verantwoordelijk zijn voor de problemen.

Bezoek eens een keer Palestina en spreek eens met de mensen die daar wonen. Dan wil ik weleens zien of je dat recht in de ogen kan zeggen van een Palestijn die zijn hele familie verloren is door een israelische raket, omdat zijn buurman bij het verzet zit.

'De uitspraak Twee kanten hebben schuld' is een eenvoudige dooddoener die niets te maken heeft met de realiteit.
Jij keurt dus aanslagen op burgers goed, zolang het maar Joden zijn. Dat Driejarige meisje in de bus had gewoon niet land van de Arabieren moeten stelen.

Echt misselijk.
pi_82243137
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat was dus een verkeerde zet van het "westen" ja.
Ik beschouw Ariel Sharon idd niet als een oorlogsmisdadiger nee. Daar blijf ik consequent in.
Sharon was een bezetter in Libanon. Hij was verantwoordelijk voor de veiligheid in dat land maar deed niets toen duizenden onschuldige mensen werden afgeslacht.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacre

Dat maakt hem een oorlogsmisdadiger.
pi_82243174
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:48 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat keur ik af en veroordeel ik ten sterkste.

Ik keur aanslagen op burgers sowieso af, zonder eerst te moeten weten of de slachtoffers Joods of Arabisch waren. Jij keurt aanslagen door Joden af, en aanslagen op Joden keur je niet af, dan begin je te zeuren over wat de Joden allemaal gedaan hebben.
Dat is niet waar. Ik reageerde op Prozac die zei
quote:
Ik zie niet in hoe je je land verdedigd door lukraak raketten naar burgers te schieten en bussen, discotheken en café's op te blazen.
Hij vond het aanvallen van burgerdoelen kennelijk niet kunnen en daarbij natuurlijk enkel wijzend naar de Palestijnse verzetsbeweging. Terwijl de zesde president van Israel minstens 92 Amerikaanse en Britse burgerdoden had gemaakt met zijn bomaanslag op het king david hotel.

Daarom vroeg ik hem waar die selectieve verontwaardiging in een keer vandaan komt?
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:06:10 #268
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82243185
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:01 schreef Farang het volgende:

[..]

De Hamas-regering bezet Israël niet.
Ik vraag me anders wel 's af of ze de Gaza strook niet bezetten. Is het gewone volk daar echt nog zo blij met Hamas ? Kunnen ze nog van Hamas af als ze dat zouden willen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_82243210
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:47 schreef Lolque het volgende:

[..]

Je hebt het over die raketten?
dit was de leukste reaktie in de 14 +topic's .
de rest is vrij misselijk makend . sorry maar vooral de opmerkingen van hakim zijn zo iritand als zijn avathar.

voor de rest Israel doe goed om de schepen tegen te houden .
ze hadden ze eigenlijk moeten laten zinken .
of wacht ,, de opvarende in een bootje plaatsen zonder ups . en dan laten verzuipen ..
zoals de russen deden met die kapers .daar was iedereen toch zo voor .
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:07:38 #270
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82243266
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:06 schreef C_N het volgende:

[..]

dit was de leukste reaktie in de 14 +topic's .
de rest is vrij misselijk makend . sorry maar vooral de opmerkingen van hakan zijn zo iritand als zijn avathar.

voor de rest Israel doe goed om de schepen tegen te houden .
ze hadden ze eigenlijk moeten laten zinken .
of wacht ,, de opvarende in een bootje plaatsen zonder ups . en dan laten verzuipen ..
zoals de russen deden met die kapers .daar was iedereen toch zo voor .
wordt er eindelijk eens wat constructiever gediscussieerd komt meneer weer langs...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_82243274
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:00 schreef Prosac het volgende:

[..]

Juist, het is allang niet meer de vraag wie wanneer begon met wat. Maar wie als eerste stopt. We waren er bijna.. ooit. Maar beide partijen laten zich tegenwoordig weer heel snel provoceren.
Beide partijen moeten bereid zijn het bloedvergieten te staken. Teruggrijpen op het verleden heeft geen enkele zin. Dat zien we ook aan de discussies die hier worden gevoerd. De een zegt dat de Arabieren eind jaren veertig begonnen met provoceren. Een ander roept dat Israel nooit dat stukje land had mogen bezitten gezien de twijfelachtigheid van de bijbel. Enz.

De situatie is als volgt. In het gebied wonen Israeli's en Palestijnen. Accepteer dat gewoon. Stop met schieten. Geef de Palestijnen hun eigen stukje land, laat Israel een paar nederzettingen houden en smeed een akkoord (heel oppervlakkig geschetst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:09:00 #272
110987 ErwinRommel
pi_82243339
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:57 schreef BasOne het volgende:

[..]

Sinn fein is de politieke tak van de IRA
Big whoop.
Fatha is de politieke tak, De Al aksa brigades de militante tak.
Hamas is de politieke tak, hamas is de militante tak.

Ow en ja...

"Fatah (Arabisch: الفتح - al-Fatah; letterlijk: 'de overwinning') is een Palestijnse politieke beweging. Vroeger was zij een guerrillabeweging, die later ook terroristische aanslagen pleegde, tegenwoordig is zij een politieke partij, met een terroristische tak, de Al Aqsa Martelarenbrigades."
Dan wens ik liever met de politieke tak te praten, dat moge duidelijk zijn.
Met de dood/aanslag (ja door een joodse extremist) op Yitzak Rabin is het gehele vredesproces de grond ingeboord. Helaas.

Ik ben pro-Israel, maar ben ook open voor dialoog. Ik zie het dus niet zwart-wit zoals enkelen over mij denken.
Maar ik keur deze actie, welke sommigen barbaars noemen, niet af.
Laten we weer tot de essentie komen, namelijk deze actie ipv de geschiedenis van Israel of Palestina te gaan betwisten.
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:09:50 #273
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82243360
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:05 schreef Farang het volgende:

[..]

Sharon was een bezetter in Libanon. Hij was verantwoordelijk voor de veiligheid in dat land maar deed niets toen duizenden onschuldige mensen werden afgeslacht.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacre

Dat maakt hem een oorlogsmisdadiger.
Dat er heel veel mis is in die regio betwist niemand, dat er over en weer hele grote wandaden worden gepleegd is ook waar. De bezetting van de Gaza strook is wmb compleet verkeerd.
Zou je nu ook antwoord kunnen geven op mijn vraag?
be nice or go away
  woensdag 2 juni 2010 @ 17:10:05 #274
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82243370
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:05 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Ik reageerde op Prozac die zei
[..]

Hij vond het aanvallen van burgerdoelen kennelijk niet kunnen en daarbij natuurlijk enkel wijzend naar de Palestijnse verzetsbeweging. Terwijl de zesde president van Israel minstens 92 Amerikaanse en Britse burgerdoden had gemaakt met zijn bomaanslag op het king david hotel.

Daarom vroeg ik hem waar die selectieve verontwaardiging in een keer vandaan komt?

Ik wees naar de Palestijnse terroristen omdat jij vond dat de Palestijnen alles mochten doen om hun land te verdedigen. Dan stel ik de vraag of je daarvoor burgers moet treffen?
Dan hoef ik niet te wijzen naar minstens zulke zieke acties van Israelische terroristen hoor.
pi_82243418
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:32 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ik stel voor dat jij dat onderzoek leid
Ja daag, moet ik al die regels uit mijn hoofd leren. De geschiedenis vind ik al verwarrend genoeg
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:34 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Toen de joodse zionisten nog geen tanks en vliegtuigen hadden pleegden ze regelmatig aanslagen op burgerdoelen waaronder op Amerikanen en Britten. Daaruit is Israel ontstaan. Een van de leiders van die terreurgroepen (Menachem Begin) was de zesde premier van Israel.

Ik begrijp dan ook niet waarom je doet alsof je verontwaardigd bent.
Ow, dan ook even de andere kant
quote:
Het mandaat voorzag in de oprichting van organen voor zelfbestuur in Palestina, waarin zowel joden als Arabieren zouden deelnemen. De joden zagen instituties met een Arabische meerderheid niet zitten; de Arabieren wilden helemaal niet in instituties participeren waarin ook joden zaten. Er werden daardoor geen gemeenschappelijke instituties opgericht.
De Arabieren wilden zo min mogelijk met het mandaat te maken hebben en ontwikkelden nauwelijks eigen instituties. De Joodse gemeenschap zette wel tal van instituties op, zoals eigen scholen, medische zorg, openbare werken, een vakbond etc. en ging steeds meer als een 'staat in een staat' functioneren.
In 1936 braken er opnieuw rellen uit, dit maal op zeer grote schaal, die werden geleid door de Mufti van Jeruzalem, Haj Amin Al Husseini en zijn clan, en hoogstwaarschijnlijk mede werden gefinancierd door fascistisch Italië. Behalve honderden Joden vermoordde de Mufti ook veel Arabische tegenstanders. De Britten reageerden dit keer zeer hard op de rellen, en de Irgun, een radikale guerrillagroep onder leiding van Jabotinski en later Menachem Begin, voerde bloedige wraakacties uit. De Mufti vluchtte naar Irak, waar hij in 1941 een mislukte couppoging tegen de Britten leidde, en vluchtte daarna naar Nazi-Duitsland, waar hij een enthousiaste promotor van de jodenhaat was, onder andere via radio-toespraken. De Nazi's lieten hem een speciale moslimdivisie van de Waffen-SS oprichten, die actief was in Joegoslavië en de meeste Bosnische joden uitmoordde. Na de oorlog wist hij de Neurenberg processen te ontvluchten, en stelde hij de Britten voor om Hitlers 'oplossing van het Joodse vraagstuk' ook in Palestina toe te passen.
Sorry, voor het offtopic gedeelte. Ik heb het ook liever ontopic, maar kan het niet laten om hier op te reageren met een stukje geschiedenis die deze user blijkbaar maar van één kant kan zien, of van één kant heeft geleerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 02-06-2010 17:23:08 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')