Ik begrijp dus dat jij bomaanslagen op burgerdoelen goedkeurt, dan zijn we uitgepraat.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:34 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Toen de joodse zionisten nog geen tanks en vliegtuigen hadden pleegden ze regelmatig aanslagen op burgerdoelen waaronder op Amerikanen en Britten. Daaruit is Israel ontstaan. Een van de leiders van die terreurgroepen (Menachem Begin) was de zesde premier van Israel.
Ik begrijp dan ook niet waarom je doet alsof je verontwaardigd bent.
Sure, voor het oog mag dat idd zo lijken, democratisch gekozen met de loop van een AK-47 in je rug. Zie de stemmers maar als "chinese vrijwilligers"quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:35 schreef Farang het volgende:
[..]
Hamas is democratisch aan de macht gekomen.
Israëlische blokkade = onderdrukking van de Gazanen door Israël.
Zelfs als Israël misdaden pleegt ben je hun misdaad weer aan het goedpraten door te suggereren dat al hun slachtoffers als menselijk schild door Hamas en co werden gebruikt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:33 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ook dat is niet goed te praten. Israel zou inderdaad allang moeten weten dat het geen zin heeft de lokatie te beschieten waar vandaan de raketten geschoten werden, meestal is dit vanaf een burgerdoel (goed voor de PR als het beschoten is) en degenen die Israel wil en moet treffen, treffen ze er niet mee, die zijn allang gevlogen.
Lukt ze ook niet echt he.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:26 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Wat voor misdaden? Hun land verdedigen tegen indringers?
Er waren helemaal geen afspraken, normaal gesproken beslist ISR. wat er naar Gaza gaat en wanneer. Ik heb een beetje het: oh en nu wel zeker...., gevoel. Maar dat is enkel mijn mening.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk alleen na goedkeuring, dat was bekend. Maar daarom vind ik het netjes dat ondanks dat nu schijnbaar iedereen tegen ze is, ze zich aan de gemaakte afspraken houden.
Want hetgeen het nodigst is, bouwmaterialen, dat wordt achtergehouden ..quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:12 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja maar dat negeren mensen zoals hij liever want stel je voor dat je een andere kijk op de zaken durft te hebben.
Jij bent degene die achter Israel staat, De zesde premier van Israel was een terrorist die in 1946 het King David hotel opblies. Daarbij zijn 91 personen gedood en 45 mensen gewond geraakt, waaronder Britse en Amerikaanse burgers.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:36 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik begrijp dus dat jij bomaanslagen op burgerdoelen goedkeurt, dan zijn we uitgepraat.
Je was bij de verkiezingen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Sure, voor het oog mag dat idd zo lijken, democratisch gekozen met de loop van een AK-47 in je rug. Zie de stemmers maar als "chinese vrijwilligers"
Ze hebben die nederzettingen toch ontmanteld en het gebied overgedragen aan de Palestijnen? Wat is daar nou PR stunt aan? Het gebied is overdragen en ontruimt van Israeli's en als de aanvallen vanuit dat gebied niet stoppen, kan ik me voorstellen dat je er alles aan doet grondstoffen daarvoor te blokkeren. Let wel, ik zeg voorstellen, niet goedkeuren, omdat je er grotendeels onschuldige Palestijnen mee treft.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:34 schreef Farang het volgende:
[..]
Zijn de Palestijnen dan ooit niet-bezet geweest? I don't think so. Israël is altijd al een bezetter geweest.
En ik heb al meermalen uitgelegd dat het ontmantelen van de nederzettingen in Gaza een PR-stunt was. Vind je het raar dat ik je een Israël-fanboy noem als je weer met zo'n reactie komt. Hoezo toegeven?
Bouwmaterialen zijn belangrijker dan voedsel?quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Want hetgeen het nodigst is, bouwmaterialen, dat wordt achtergehouden ..
Internationale waarnemers hebben bevestigd dat Hamas de democratische verkiezingen had gewonnen maar de VS en Israël vonden dat niet leuk... dat is de echte reden van de Israëlische misdadige blokkade van Gaza. De Palestijnen worden collectief gestraft wat een misdaad is tegen de menselijkheid.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Sure, voor het oog mag dat idd zo lijken, democratisch gekozen met de loop van een AK-47 in je rug. Zie de stemmers maar als "chinese vrijwilligers"
En vreemd genoeg schoolspullen. Daar schijnt een tekort aan te zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Want hetgeen het nodigst is, bouwmaterialen, dat wordt achtergehouden ..
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:39 schreef BasOne het volgende:
[..]
Je was bij de verkiezingen?
Was het niet de keus tussen Hamas en Fatah?
Wie stonden er met de geweren, de Hamas terroristen of de Fatah terroristen?
Geef een man een vis en hij is gevoed voor een dag, geef hem een hengel en hij kan zichzelf de rest van zijn leven voedenquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:40 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Bouwmaterialen zijn belangrijker dan voedsel?
Dat je zo pro-Israël en anti-Palestina bent dat je geen enkele andere mening wil horen?quote:
Net zo belangrijk, schoon drinkwater, eten en een fatsoenlijk dak boven je hoofd zijn per slot van rekening eerste levensbehoeften.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:40 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het komt niet bij je op dat je beide kan veroordelen? Je hoeft niet perse een kant te kiezen en dan fanatiek alleen alles wat de andere partij fout doet uitvergroten, en geen enkele kritiek op je eigen klant accepteren. Je kan ook de slechte dingen die beide kanten doen veroordelen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:34 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Toen de joodse zionisten nog geen tanks en vliegtuigen hadden pleegden ze regelmatig aanslagen op burgerdoelen waaronder op Amerikanen en Britten. Daaruit is Israel ontstaan. Een van de leiders van die terreurgroepen (Menachem Begin) was de zesde premier van Israel.
Ik begrijp dan ook niet waarom je doet alsof je verontwaardigd bent.
Want ze slapen nu allemaal in de buitenlucht? Dat is niet zoals ik het een paar jaar geleden heb gezien. Misschien moeten ze wat aan hun regering doen, met hamas wordt het niks in Gaza.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Net zo belangrijk, schoon drinkwater, eten en een fatsoenlijk dak boven je hoofd zijn per slot van rekening eerste levensbehoeften.
Mocht dat zo zijn, dan hebben die palies zeer dom gestemt. Ze hebben nl. gestemt op een terroristische beweging.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:40 schreef Farang het volgende:
[..]
Internationale waarnemers hebben bevestigd dat Hamas de democratische verkiezingen had gewonnen maar de VS en Israël vonden dat niet leuk... dat is de echte reden van de Israëlische misdadige blokkade van Gaza. De Palestijnen worden collectief gestraft wat een misdaad is tegen de menselijkheid.
De Palestijnen verdienen het om gestraft te worden: hun enige misdaad is dat ze democratische verkiezingen hebben gehouden die door Hamas is gewonnen.
Ben benieuwd of er na dit incident eens verandering in komt, maar zie het somber in.quote:zowel de Hamas als de ISR bezetters zijn over en weer fout bezig.
je moet toch enige infrastructuur hebben he... met alleen voedsel kom je er niet, maar cement kan gebruikt worden om lanceerinstalaties te maken... dus verboden...quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:40 schreef Amos_ het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:40 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ze hebben die nederzettingen toch ontmanteld en het gebied overgedragen aan de Palestijnen? Wat is daar nou PR stunt aan? Het gebied is overdragen en ontruimt van Israeli's en als de aanvallen vanuit dat gebied niet stoppen, kan ik me voorstellen dat je er alles aan doet grondstoffen daarvoor te blokkeren. Let wel, ik zeg voorstellen, niet goedkeuren, omdat je er grotendeels onschuldige Palestijnen mee treft.
De volgende stap is het ontruimen van de Westbank, maar ook daar kan ik me voorstellen dat je daar gezien eerdere ervaringen dan niet zo happig op bent.
Het verkeer tussen Gaza, en de Westbank is dan ook uitmuntend, snelwegen, treinen zelfs vliegverkeer........quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:44 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Want ze slapen nu allemaal in de buitenlucht? Dat is niet zoals ik het een paar jaar geleden heb gezien. Misschien moeten ze wat aan hun regering doen, met hamas wordt het niks in Gaza.
Dat is de kern van het probleem daar.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:44 schreef Re het volgende:
[..]
en hamas en israel houden hun burgers in dezelfde houtgreep dus zie ik daar weinig verandering op korte termijn
Democratisch aan de macht komen betekent niet dat je verder mag doen wat je wil, en de rest zijn mond moet houden en geen kritiek meer mag hebben. Je hebt een heel vreemde kijk op democratie.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:35 schreef Farang het volgende:
[..]
Hamas is democratisch aan de macht gekomen.
Israëlische blokkade = onderdrukking van de Gazanen door Israël.
Misschien een gekke gedachte; maar mogelijk is de doorsnee Palestijn het gedonder met die Israeli's wel een beetje zat. Hen wordt het leven zuur gemaakt (en daar is hun geliefde hamas ook schuldig aan). Maar er dan een partij is die zegt een einde te willen maken aan het gezeik met Israel, al dien niet gewelddadig, dan zullen veel mensen geneigd zijn op de partij te stemmen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja en de eerste president van Palestina was Arafat die vroeger burger opblies en vliegtuigen liet kapen om zijn doel te bereiken. En nu?quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:39 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Jij bent degene die achter Israel staat, De zesde premier van Israel was een terrorist die in 1946 het King David hotel opblies. Daarbij zijn 91 personen gedood en 45 mensen gewond geraakt, waaronder Britse en Amerikaanse burgers.
Ze hebben gestemd op de partij die voor hun de meeste kansen bied.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mocht dat zo zijn, dan hebben die palies zeer dom gestemt. Ze hebben nl. gestemt op een terroristische beweging.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_terreurlijst
Ik ben idd pro-israel, en ik ben ook voor een zelfstandige palie-staat. Maar dan zonder HAMAS maar met Fatah.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:43 schreef BasOne het volgende:
[..]
Dat je zo pro-Israël en anti-Palestina bent dat je geen enkele andere mening wil horen?
Je hebt het over die raketten?quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:45 schreef BasOne het volgende:
[..]
Het verkeer tussen Gaza, en de Westbank is dan ook uitmuntend, snelwegen, treinen zelfs vliegverkeer........
Kortom; beide partijen zijn gewoon fout.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:46 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ja en de eerste president van Palestina was Arafat die vroeger burger opblies en vliegtuigen liet kapen om zijn doel te bereiken. En nu?
Ja want dat is geen terroristische bewegingquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben idd pro-israel, en ik ben ook voor een zelfstandige palie-staat. Maar dan zonder HAMAS maar met Fatah.
en nu is het 2 juni 2010quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:46 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ja en de eerste president van Palestina was Arafat die vroeger burger opblies en vliegtuigen liet kapen om zijn doel te bereiken. En nu?
LOL de PVV erbij halenquote:Op woensdag 2 juni 2010 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien een gekke gedachte; maar mogelijk is de doorsnee Palestijn het gedonder met die Israeli's wel een beetje zat. Hen wordt het leven zuur gemaakt (en daar is hun geliefde hamas ook schuldig aan). Maar er dan een partij is die zegt een einde te willen maken aan het gezeik met Israel, al dien niet gewelddadig, dan zullen veel mensen geneigd zijn op de partij te stemmen.
De PVV krijgt immers ook stemmen.
Dat keur ik af en veroordeel ik ten sterkste.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:39 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Jij bent degene die achter Israel staat, De zesde premier van Israel was een terrorist die in 1946 het King David hotel opblies. Daarbij zijn 91 personen gedood en 45 mensen gewond geraakt, waaronder Britse en Amerikaanse burgers.
Slaat inderdaad als een lul op een drumstel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
LOL de PVV erbij halen![]()
Koos toch![]()
Wist niet dat de PVV op de lijst staat van terroristische organisaties
quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:45 schreef Farang het volgende:
[..]Ik ga het niet weer uitleggen. Een copy+paste is het enige wat jij verdient.
Maar je bevestigt mijn punt alleen maar dat het ontmantelen van de nederzettingen in Gaza niets meer dan een PR-stunt van Israël was. Want waarom kolonisten wegtrappen uit Gaza om ze vervolgens een ander deel van het Palestijnse grondgebied te laten koloniseren als je oprecht naar vrede streeft?
Gaza ontruimen was dan ook een PR-stunt van Israël "kijk ons eens goed zijn" maar de wereld kreeg natuurlijk geen woord te horen over die andere 500.000 illegale kolonisten.
De kolonisten krijgen subsidies om zich in de Westelijke Jordaanoever te vestigen. Israël kon het niet langer meer volhouden om een paar duizend kolonisten in Gaza te beschermen tegenover anderhalf miljoen Palestijnen, en aan Gaza hebben ze sowieso niets. De Westelijke Jordaanoever daarentegen, dat stuk wil Israël heel graag inlijfen bij hun terreurstaat, vandaar dat een deel van de kolonisten in Gaza subsidies kregen om zich in de Westbank te vestigen.
Ik wil verder geen kritiek van jou meer horen op Bush. Hij werd eerlijk verkozen, bevestigd door internationale waarnemers. De aanval op Irak was geheel terecht, want hij was democratisch verkozen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:40 schreef Farang het volgende:
[..]
Internationale waarnemers hebben bevestigd dat Hamas de democratische verkiezingen had gewonnen maar de VS en Israël vonden dat niet leuk... dat is de echte reden van de Israëlische misdadige blokkade van Gaza. De Palestijnen worden collectief gestraft wat een misdaad is tegen de menselijkheid.
De Palestijnen verdienen het om gestraft te worden: hun enige misdaad is dat ze democratische verkiezingen hebben gehouden die door Hamas is gewonnen.
Het Westen vond het geen probleem om Hamas mee te laten doen met de verkiezingen, omdat ze niet hadden verwacht dat de Palestijnen Hamas zouden prefereren boven de corrupte Fatah.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mocht dat zo zijn, dan hebben die palies zeer dom gestemt. Ze hebben nl. gestemt op een terroristische beweging.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_terreurlijst
Hier:quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:44 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Want ze slapen nu allemaal in de buitenlucht? Dat is niet zoals ik het een paar jaar geleden heb gezien. Misschien moeten ze wat aan hun regering doen, met hamas wordt het niks in Gaza.
quote:Israel imposed its blockade on Gaza after the strip was taken over by the militant group Hamas in 2007. It has allowed some food and medical supplies through, but has prevented large-scale rebuilding following the bombardment and invasion of 2008-9.
The flotilla is the latest in a series of attempts by activists to break through the blockade. The boats were carrying food and building supplies.
Dat probeer ik de hele tijd al te zeggen, maar de heren beschuldigen mij dan van Israelfanboy-schap omdat in hun ogen je alleen maar anti-Israel kan zijn en nergens je bedenkingen of nuances bij kan zetten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kortom; beide partijen zijn gewoon fout.
Dat was flauw, I know. Maar ik probeerde alleen duidelijk te maken dat de gemiddelde Palestijn ook in de armen van Hamas wordt gedreven. En dat heeft Israel (en het westen) ook aan zichzelf te danken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
LOL de PVV erbij halen![]()
Koos toch![]()
Wist niet dat de PVV op de lijst staat van terroristische organisaties
Nee democratisch aan de macht komen betekent dat je volk collectief gestraft mag worden dmv een misdadige Israëlische blokkade.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Democratisch aan de macht komen betekent niet dat je verder mag doen wat je wil, en de rest zijn mond moet houden en geen kritiek meer mag hebben. Je hebt een heel vreemde kijk op democratie.
De Sinn Fein blies echter geen burgers op. Ik denk dat je de IRA en de Sinn Fein door elkaar haalt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:46 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ze hebben gestemd op de partij die voor hun de meeste kansen bied.
Dat doet iedereen in elk land.
Sinn Fein is ook niet zomaar ineens in het Ierse parlement gekomen.
Dat bepaal jij niet. Het Palestijnse volk kiest zijn eigen leiders en jij hebt dat maar te accepteren.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben idd pro-israel, en ik ben ook voor een zelfstandige palie-staat. Maar dan zonder HAMAS maar met Fatah.
Het zit eigenlijk zo: wat Hamas doet is fout. Zij doet dat echter omdat Israel foute dingen heeft gedaan. Maar Israel doet die foute dingen weer omdat Hamas eerder foute dingen deed. Enz enz.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:51 schreef Prosac het volgende:
Alles wat Hamas en de palestijnen doen en deden is goed, want Israel is fout.
Fatah?? Nee, dat is geen terroristische beweging meer. Net als de PLO.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:48 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ja want dat is geen terroristische beweging
In sommige conflicten hebben er inderdaad twee schuld. Dat gaat hier niet op. Jammer dat je dat niet ziet. De Palestijnen woonden eeuwenlang in het gebied. Door de schuld bij twee partijen te leggen doe je onbewust (of bewust?) aan geschiedvervalsing. De Palestijnen leefden zonder problemen, samen met Joden en andere mensen in het gebied.quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:43 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het komt niet bij je op dat je beide kan veroordelen? Je hoeft niet perse een kant te kiezen en dan fanatiek alleen alles wat de andere partij fout doet uitvergroten, en geen enkele kritiek op je eigen klant accepteren. Je kan ook de slechte dingen die beide kanten doen veroordelen.
Ik veroordeel de aanslagen op burgers gepleegd door Joden.
Ik veroordeel de aanslagen op burgers gepleegd door Arabieren.
Makkelijk toch? Als je zo pro Palestijns bent kan je misschien eens een boek lezen van Edward Said. Een fel anti-Israelische Palestijnse professor, die echter ook forse kritiek had op de Palestijnen.
Merkwaardig.....quote:Op woensdag 2 juni 2010 16:51 schreef Re het volgende:
hier wat achtergrond over wat wel en niet Gaza in mag... apart is dat Israel bepaald hoeveel calorieen een persoon in Gaza mag hebben per dag
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8654337.stm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |