abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82534152
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat verbaast me dus ook steeds.
En het zou me goed doen als een (ex-)commando of (ex-)marinier daar nou eens antwoord op gaf.
Maar dat antwoord krijg ik dus niet.

Dus ofwel die alom gevreesde elitetroepen zijn helemaal niet zo goed als gedacht wordt ofwel de hele operatie is een vooropgezette show. Of ik mis nog een optie, dat kan natuurlijk ook.
als je in je eentje in een horde doorgedraaide extremisten beland en stalen pijpen tegen je kop krijg laat iedereen het lootje .
er was een grote fout gemaakt en dat was onderschating.israel dacht het met vrede activisten te doen te hebben .
was op 'een, boot dus niet zo.

daarbij kom kijken dat ,,ook bij flotila 13 naar dit soort operaties beginners/nieuw klaar getraide mariniers worden gestuurd.
zie het als ervaring opdoen.
getraind zijn ze goed .
maar bij zo'n overmacht .kan je in je eentje niet veel doen.
  woensdag 9 juni 2010 @ 08:05:55 #277
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
  woensdag 9 juni 2010 @ 08:20:24 #278
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82535289
en nu
Ik kan ook you tube filmpjes plaatsen die het tegendeel bewijzen .
en idd 1000 raketten per dag is overdreven en dat kan IK niet in een of ander link docoment terug vinden .
het grootste aantal op mijn count was 209 stuks per dag van 05.00 tot 23.52 .in sedroth.sahar-negev omgeving,askelon,nahal-oz,kisufim, en beersheva,op een dag.
dit was op een regen achtigen dag met mist in de morgen en de middag .
zo de IDF kon de raketen niet van te voren traceren .( vaak zie je vanuit Israel [erg dicht bij de grens ]al de rook , voor de raket echt in de lucht gaat . is hij in de lucht dan gaat het alarm af .zowiezo .
en de IDF heb luchtbalonnen bij de grens hangen met mooien cameras.zo vaak voor de raketen af gaan zijn ze al bestoken met een of twee raketen van een helicopter.

eigenfoto/achter obama en barak de oogst van een paar maanden

maar buiten dat,, de filmpjes worden erg saai buiten het al 100000000 keer geplaatst is .
zo in mijn gevoel worden ze maar geplaatst voor een doel . en dat weet jij zelf .

[ Bericht 3% gewijzigd door C_N op 09-06-2010 09:13:19 ]
  woensdag 9 juni 2010 @ 09:10:25 #280
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82535515
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:00 schreef C_N het volgende:
en nu
Ik kan ook you tube filmpjes plaatsen die het tegendeel bewijzen .
en idd 1000 raketten per dag is overdreven en dat kan IK niet in een of ander link docoment terug vinden .
het grootste aantal op mijn count was 209 stuks per dag van 05.00 tot 23.52 .in sedroth.sahar-negev omgeving,askelon,nahal-oz,kisufim, en beersheva,op een dag.
dit was op een regen achtigen dag met mist in de morgen en de middag .
zo de IDF kon de raketen niet van te voren traceren .( vaak zie je vanuit Israel [erg dicht bij de grens ]al de rook , voor de raket echt in de lucht gaat . is hij in de lucht dan gaat het alarm af .zowiezo .
en de IDF heb luchtbalonnen bij de grens hangen met mooien cameras.zo vaak voor de raketen af gaan zijn ze al bestoken met een of twee raketen van een helicopter.

maar buiten dat,, de filmpjes worden erg saai buiten het al 100000000 keer geplaatst is .
zo in mijn gevoel worden ze maar geplaatst voor een doel . en dat weet jij zelf .
Om te laten zien dat er heel veel onschuldige doden vallen?
Sisco Certified
pi_82536899
edit

[ Bericht 99% gewijzigd door C_N op 09-06-2010 10:11:28 ]
pi_82537043
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 09:10 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Om te laten zien dat er heel veel onschuldige doden vallen?
die vallen aan bijde kanten .
een geluk dat die kut raketten niet echt doel gericht zijn.en ik

ze vaak ziet
de oogst

kasam raket een jaar geleden voor een auto twee kinderen komen om het leven.
de lid van de sakah ruim de boel op met de bodybag naast hem.

inslagen kasam voor een kibutz gelukkig voor de kibutz,waargenomen en gefotografeerd naast mijn auto.

weggeschoten in de tuin van deze moskee

eigen fotos zelf waargenomen.
kassam in sderoth..

deze mensen overleefde de aan val ,waarom ze waren net niet thuis

weer een 50+ meter naast mijn auto, shahar-negev omgeving

een erg dicht bij van schrik drukte ik op de camera bij het weg duiken,later bleek het was het een (batsmar) mortier nahal-oz een jaar en een half geleden.

wil je dode zien heb ik er ook genoeg van

zelfs dode hondjes

ik kan een weekje plaatsen hier als je echt wil.
waar het hier om gaat deze mensen hebben alleen maar geluk.
dat die raketten kut zijn.
waren ze dat niet dan waren er een hoop doden gevallen .
En het dicht gooien van de grens bij de strook voorkom beteren raketten.
en veel doden in Israel.een ander land zou het zelfde doen .

[ Bericht 1% gewijzigd door C_N op 09-06-2010 10:20:20 ]
pi_82538044
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 07:16 schreef C_N het volgende:

[..]

specialen lege eenheden zoals,, flotila 13 en de holany en antiterreurpolitie eenheden. halen de name tag van de teneu.
om verschillende reden .
een daarvan is.. tegen naam herkenning.
zoals deze eigen foto ,,van een soldaat die zich klaar maakt, voor een inval in de strook.,waar het duidelijk te zien is .de afgeknipte name tag, en rang enz.
[ afbeelding ]
Staat die grappenmaker nou te bidden?
Of staat hij in zijn heilig boek op te zoeken hoe je familie dood moet maken? Kaïn sloeg Abel dood, Hagar werd met Ismael de woestijn ingedreven, de broers gooiden Jozef in een put (trouwens watervervuiling!!), oh nee, ze verkochten hem want dan bracht hij nog wat op!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:33:50 #284
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82538130
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:04 schreef C_N het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
Dit ontkent niemand, maar israel is de grotere macht. Veel macht brengt ook veel verantwoordelijkheid met zich mee, Israel maakt veel meer onschuldige slachtoffers dan dat ze ''the bad guys'' uitroeien. Israel wil ''the bad guys'' uitroeien om onschuldige slachtoffer te voorkomen, maar tegelijkertijd maken ze meer onschuldige slachtoffer dan Hamas ooit heeft gemaakt, maar Israel vind het alleen maar erg als er slachtoffer aan de israelische kant vallen, Palestijnse slachtoffer zijn blijkbaar niet belangrijk. Iedere mens is gelijk toch? wat Israel doet is onschuldige palestijnen doden om gevaar voor slachtoffers in Israel te minderen. Er zijn veel meer palestijnse slachtoffers gevallen door israel, dan Israelische slachtoffers door Hamas, dan is in mijn ogen Israel echt fout bezig en geen haar beter dan hamas!

[ Bericht 32% gewijzigd door FoolWithMokey op 09-06-2010 10:47:58 ]
Sisco Certified
  † In Memoriam † woensdag 9 juni 2010 @ 10:40:06 #285
137949 Disana
pi_82538370
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:14 schreef paddy het volgende:
,
[..]

Ik vond dat nog wel meevallen.
[..]

Euhm? Gaza, Blokkade en Hulpkonvooi deel 24
[..]

Waarop jij antwoordde met
[..]

Dus wat bedoelde je dan met jouw antwoord op zijn stelling?
En even uit de bewuste link
[..]

Oké, dan worden de Twitteraars wel betaald. Het maakt ook niet uit want het bombardementsprincipe blijft hetzelfde. Jij denkt dat het niets bijzonders is, ik denk dat het niets meer met fatsoen en normale omgang met de rest van de mensheid te maken heeft. Bovendien denk ik dat het de Israëlische zaak geen goed doet want mensen lezen het niet en gaan zich alleen maar ergeren.
pi_82538480
quote:

[..]

een geluk dat die kut raketten niet echt doel gericht zijn.en ik

[knip]

Ja, je kunt vast nog veel meer foto's plaatsen en vast ook nog wel 10 keer zoveel als anderen.

Maar in aantallen doden leg je het toch af, want de Gazanen telden toch maar mooi 100 keer zoveel doden. En dat nog wel op een veel kleinere bevolking, dus de Palestijnen zijn op dat punt superieur.
Dat doe je ze niet na.
Sterker nog: de laatste weken zijn er Turken doodgeschoten door Israeli's en zijn er hoogstens een paar Israelische soldaten gewond geraakt. Dus ook Turken zijn veel beter in het doodgeschoten worden dan Israeli's.

Stelletje losers zijn jullie eigenlijk!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82539046
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Of staat hij in zijn heilig boek op te zoeken hoe je familie dood moet maken? Kaïn sloeg Abel dood, Hagar werd met Ismael de woestijn ingedreven, de broers gooiden Jozef in een put (trouwens watervervuiling!!), oh nee, ze verkochten hem want dan bracht hij nog wat op!
mischien heb jij het al door op jou reageer ik niet zo.
je ben een soort muur.val echt niet normaal tegen te lullen .
en je reakties ach laat maar ......................
  woensdag 9 juni 2010 @ 10:59:30 #288
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82539334
quote:

Dit soort foto's kunnen ook zo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er kijken soms ook kinderen mee die hier nog niet mee geconfronteerd hoeven worden imo.
Is geen kritiek, alleen een tip.

Ik denk niet dat de bezetting van Gaza iets is om in stand te houden, dat de extremisten moeten worden tegengehouden lijkt me wel heel duidelijk.

Maar 1.5 miljoen mensen achter een hek zetten en af en toe eten en goederen naar binnen doen is natuurlijk geen oplossing, het probleem wordt dan alleen maar verplaatst naar mensen die er evengoed niet veel aan kunnen doen.
Je hebt eerder heel makkelijk gezegd dat er geen honger is, zal ook best zo zijn, ik denk dat het grote probleem voor de mensen daar is dat ze niet in staat zijn om zelf voor hun onderhoud te zorgen.
Mensen die opgesloten zitten en zelf niets aan hun situatie kunnen doen gaan dan op een partij als Hamas stemmen als ze de kans krijgen (Domme zet van USA, aandringen op vrije verkiezingen in een land/streek waar geen vrijheid is.)
Nu zitten jullie met de gebakken peren.

Magoed, wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik alle voorbeelden en foto's van mensen/huizen/dieren die kapotgeschoten worden heel erg vindt, of ze nu Joods, Palestijns, Ghanees, Hutu, Tutsi of welke nationaliteit dan ook zijn.
Er moet een oplossing komen met een meer permanent karakter en geen uit de hand gelopen inperkingsmaatregel die krampachtig met veel geweld instand gehouden wordt.

(Just my two cents, niets persoonlijks, jij maakt de wetten en regels tenslotte niet. )
be nice or go away
pi_82539468
Norman Peach, een duitse juridicus en politicus (ex-parlementslid) die op een van de schepen (Marmara) was naar Gaza is van plan om Israel juridisch te vervolgen in Duitsland. Dat meldde hij in een interview met aljazeera.net.

Eerder heeft hij laten weten dat er geen wapens aan boord waren:

http://www.skynet.be/nieu(...)e-politici?id=665561
quote:
De 72-jarige Norman Peach, ex-parlementslid voor Die Linke, was aan boord van het Turkse schip Mavi Marmara en heeft daar naar eigen zeggen geen andere wapens dan houten stokken gezien waarmee de opvarenden zich hebben verdedigd. Volgens Peach hadden de actievoerders het recht zich te verdedigen, zelfs met de wapens waarmee ze werden aangevallen
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:06:49 #290
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82539665
quote:

[..]

Vind je jezelf nu grappig?

En voordat Disana weer gaat mopperen. Ik vind dit zeer beledigend dat je dit zo schrijft.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:09:13 #291
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82539781
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:02 schreef Optimistic1 het volgende:
Norman Peach, een duitse juridicus en politicus (ex-parlementslid) die op een van de schepen (Marmara) was naar Gaza is van plan om Israel juridisch te vervolgen in Duitsland. Dat meldde hij in een interview met aljazeera.net.

Eerder heeft hij laten weten dat er geen wapens aan boord waren:

http://www.skynet.be/nieu(...)e-politici?id=665561
Okay, het is te proberen, wat ik me afvraag, wie zou er jurisdictie hebben? Technisch gezien was het Turks grondgebied, immers een Turkse boot in internationale wateren, zou hij dan niet inTurkije moeten procederen?

Dit vond ik ook een belangrijk bericht, uit dezelfde link:
quote:
Free Gaza: Israël stelt juridische onderzoekscommissie in
Dinsdag 8 Juni 2010

Na de bloedige bestorming van een humanitair scheepskonvooi voor Gaza begin vorige week, stelt Israël een civiele onderzoekscommissie in, die zich uitsluitend bezig zal houden met juridische kwesties, zo heeft een Israëlische minister dinsdag bekendgemaakt.

Volgens minister zonder portefeuille Benny Begin en lid van het veiligheidskabinet, moet de commissie onderzoeken of de blokkade van Gaza en de operatie tegen de vloot al of niet strookt met het internationaal recht. De internationale gemeenschap eist op zijn minst een internationale component in het onderzoek naar de actie waarbij negen Turken zijn omgekomen. Volgens Israëlische media bestaat de commissie uit juristen en vroegere Israëlische diplomaten. Twee buitenlandse juristen zouden waarnemers worden. In afwachting voert het Israëlisch leger zijn eigen onderzoek via een "team van deskundigen" dat zich buigt over het verloop van de operatie en om lessen te trekken. Tegen 4 juli moeten er conclusies zijn
be nice or go away
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:10:43 #292
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82539865
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:33 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

[..]

Dit ontkent niemand, maar israel is de grotere macht. Veel macht brengt ook veel verantwoordelijkheid met zich mee, Israel maakt veel meer onschuldige slachtoffers dan dat ze ''the bad guys'' uitroeien. Israel wil ''the bad guys'' uitroeien om onschuldige slachtoffer te voorkomen, maar tegelijkertijd maken ze meer onschuldige slachtoffer dan Hamas ooit heeft gemaakt, maar Israel vind het alleen maar erg als er slachtoffer aan de israelische kant vallen, Palestijnse slachtoffer zijn blijkbaar niet belangrijk. Iedere mens is gelijk toch? wat Israel doet is onschuldige palestijnen doden om gevaar voor slachtoffers in Israel te minderen. Er zijn veel meer palestijnse slachtoffers gevallen door israel, dan Israelische slachtoffers door Hamas, dan is in mijn ogen Israel echt fout bezig en geen haar beter dan hamas!
Dat heeft niets met aantallen te maken.

Wil je bovendien beweren dat de doden die Hamas op zijn geweten weet tot doel waren het aantal doden aan Palestijnse kant te verminderen? Want dat is het grote verschil!
bron
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:14:21 #293
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82540069
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:09 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Okay, het is te proberen, wat ik me afvraag, wie zou er jurisdictie hebben? Technisch gezien was het Turks grondgebied, immers een Turkse boot in internationale wateren, zou hij dan niet inTurkije moeten procederen?

Dit vond ik ook een belangrijk bericht, uit dezelfde link:
[..]
Dat Begin dat zegt is opvallend, hij zit op de rechter vleugel van Likoed.

Er gaan nu verhalen de ronde dat Israël heeft toegezegd om de blokkade te versoepelen en dat er in ruil daarvoor geen internationaal onderzoek komt.

The Daily Telegraph
bron
pi_82540353
quote:

[..]

dit soort opmerkingen
verander je naam mischien in smeerkees past beter bij jou.
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:27:55 #295
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82540770
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:10 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat heeft niets met aantallen te maken.

Wil je bovendien beweren dat de doden die Hamas op zijn geweten weet tot doel waren het aantal doden aan Palestijnse kant te verminderen? Want dat is het grote verschil!
Het heeft wel met aantallen te maken, wil je zeggen dat levens van onschuldige mensen niet belangrijk zijn, en als het oorlog is mag je hoeveel mensen je maar wilt neerschieten?

Niemand hier komt op voor HAMAS!
Sisco Certified
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:33:53 #296
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82541019
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:27 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Het heeft wel met aantallen te maken, wil je zeggen dat levens van onschuldige mensen niet belangrijk zijn, en als het oorlog is mag je hoeveel mensen je maar wilt neerschieten?

Niemand hier komt op voor HAMAS!
Het heeft niets met aantallen te maken: het is geen wedstrijd wie de meeste doden maakt. Zoals C_N al opmerkte is de enige reden dat Hamas minder doden maakt niet omdat ze humaner of voorzichtiger zijn, maar omdat ze de capaciteit niet hebben.

Als Israël als Hamas was geweest, was de Gazastrook nu één glazen vlakte geweest. Maak jezelf geen illusies.

En natuurlijk komt hier niemand op voor Hamas, zelfs de grootste pro-palestijn begrijpt dat Hamas' verzetstechnieken terreur zijn en niets met verzet te maken hebben.
bron
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:37:20 #297
16715 Mylene
*schatje*
pi_82541162
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:33 schreef PhysicsRules het volgende:

[..].

En natuurlijk komt hier niemand op voor Hamas, zelfs de grootste pro-palestijn begrijpt dat Hamas' verzetstechnieken terreur zijn en niets met verzet te maken hebben.
Mooi stukje sarcasme ja .
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:38:38 #298
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_82541208
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:33 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het heeft niets met aantallen te maken: het is geen wedstrijd wie de meeste doden maakt. Zoals C_N al opmerkte is de enige reden dat Hamas minder doden maakt niet omdat ze humaner of voorzichtiger zijn, maar omdat ze de capaciteit niet hebben.

Als Israël als Hamas was geweest, was de Gazastrook nu één glazen vlakte geweest. Maak jezelf geen illusies.

Het is idd geen wedstrijd wie de meeste doden maakt, maar als je zelf meer slachtoffer maakt terwijl je juist onschuldige slachtoffer wilt voorkomen, dan moet je serieus nadenken of het wel de juiste aanpak is.
quote:
Ok hierbij: als iemand hier opkomt voor Hamas, maak je zelf kenbaar.

Kijken wat het oplevert.
Sisco Certified
  † In Memoriam † woensdag 9 juni 2010 @ 11:44:26 #299
137949 Disana
pi_82541451
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:38 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Het is idd geen wedstrijd wie de meeste doden maakt, maar als je zelf meer slachtoffer maakt terwijl je juist onschuldige slachtoffer wilt voorkomen, dan moet je serieus nadenken of het wel de juiste aanpak is.
[..]

Ok hierbij: als iemand hier opkomt voor Hamas, maak je zelf kenbaar.

Kijken wat het oplevert.
Midden-Oostendeskundige Bertus Hendriks noemt Hamas een nationalistische verzetsbeweging op religieuze basis.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bertus_Hendriks
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:45:51 #300
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82541516
Ik begrijp niet dat mensen zeggen dat Israel automatisch fout is omdat ze sterker zijn, en er aan Palestijnse kant meer slachtoffers zijn gevallen.

Als de sterkste kant automatisch gelijk heeft, en de kant waar de meeste slachtoffers vallen automatisch gelijk heeft, dan was Nazi Duitsland in WO2 dus moreel superieur aan de VS? VS was militair sterker, meer doden aan Duitse kant...

Let op, ik vergelijk hier niemand met nazis, ik wil gewoon dat mensen iets verder denken dan sterk = slecht.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')