abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82494271
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:00 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat die foto's in de Westelijke Jordaanoever zijn genomen. Die ene foto zie ik nu ook staan.

Kijk maar goed .
Oooh Ja, dat is dan weer een beetje jammer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 14:05:25 #202
137949 Disana
pi_82494382
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:59 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Geeft niet. Ik zag al dat je op moussie wel reageerde in de trand van niet goed weten dat die beelden van die journalisten door jouw vermeende Israëli filter waren gekomen.

Eigenlijk heb je me dus al gelijk gegeven.
Oh, je wilde 'gelijk' hebben. Geeft niet dat je de boel verdraait en mensen woorden in de mond legt, als je maar 'gelijk' krijgt.

Dat lijkt mij dus gewoon trollen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:06:44 #203
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82494457
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:00 schreef kahaarin het volgende:
Je legt weer woorden in mijn mond, ik zeg niet dat het pro of anti iemand is, ik stel vast dat er met de beschikbare beelden wordt geknoeid:
Ik leg je daar geen woorden in de mond, ik verhelder iets over de foto van Reuters.
Misschien ben ik gek, dat kan, maar ik kan daar geen zinnen vinden die jou woorden in de mond leggen.
quote:
Waar zeg ik dat het pro of anti wie dan ook is?
Weer zon rare... ik haal die woorden niet eens aan. Hoe kom je erbij dat ik beweerd dat je pro of anti ben?
Ben je niet gewoon helemaal de draad kwijt?
quote:
ik maak geen fout, ik heb een mening, jij maakt de fout mijn mening te zien als fout, jouw waarheid is niet de onomstotelijke waarheid maar net zo goed jouw mening. Het is toch niet het evangelie volgens KoffieMetMelk?
Mening gebaseerd op een fout is ook een fout. Niks meer of minder.
quote:
Nogmaals, mijn mening is mijn mening, hoe vaak je dat ook als fout wenst te bestempelen maakt mij niet uit, bovendien is er van ons tweeën maar 1 die continu hamert op de fouten van een ander maar zelf niets aan wenst te nemen.
Ik ben het niet met je eens, accepteer dat gewoon en houd op mijn mening als fout neer te zetten in de hoop dat anderen het ook gaan geloven.
Ik vind het goed joh. Tis jouw feestje.
pi_82494539
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh, je wilde 'gelijk' hebben. Geeft niet dat je de boel verdraait en mensen woorden in de mond legt, als je maar 'gelijk' krijgt.

Ik weet niet of je het weet, maar Koffiemetmelk is het orakel van FOK! Ons intellect valt in het niet in vergelijking met dat van hem. Vandaar ook altijd dat denigrerende toontje in zijn posts.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:09:20 #205
303848 KoffieMetMelk
pi_82494585
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Tussen gelijk hebben en gelijk willen, zit een groot verschil.
Dat jij gewoon negeerde dat die video wel bestond ligt niet aan mij en bevestigde mijn "gelijk"... hoe vervelend dat ook voor je is.
quote:
Al 20x op de meldknop gedrukt dan? Ben je toch zo goed in?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:09:24 #206
16715 Mylene
*schatje*
pi_82494588
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oooh Ja, dat is dan weer een beetje jammer.
Ik heb de site even voor de zekerheid aten vertalen. Kennelijk gaat het dus wel om de Gazastrook.
quote:
Ondanks de blokkade Gazans gaan winkelen kleren voor hun kinderen
http://translate.google.nl/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.paltoday.ps%2Farabic%2FNews-64161.html&sl=ar&tl=nl
pi_82494744
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:09 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik heb de site even voor de zekerheid aten vertalen. Kennelijk gaat het dus wel om de Gazastrook.
[..]

http://translate.google.nl/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.paltoday.ps%2Farabic%2FNews-64161.html&sl=ar&tl=nl
Ik snap daar werkelijk niets van. Er sijpelen allerlei horror-verhalen uit Gaza. De levensstandaard in het gebied schijnt zwaar ondermaats te zijn. Maar wat is nu de waarheid? Er wordt een hoop gelogen en gemanipuleerd in het Israel-Palestina debat, dat is een ding dat zeker is. En van beide kanten.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 14:13:24 #208
137949 Disana
pi_82494792
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het weet, maar Koffiemetmelk is het orakel van FOK! Ons intellect valt in het niet in vergelijking met dat van hem. Vandaar ook altijd dat denigrerende toontje in zijn posts.
Ik vind zijn posts te doorzichtig trollerig om denigrerend te zijn

Wat die foto's betreft, daar liep een topic terug of wat in deze serie ook een kleine discussie over. Dat Hamas ook zegt dat er aan voedsel geen tekort is. Maar dat het leed juist in andere zaken zit, zoals een werkloosheid van 40% en de onmogelijkheid een eigen zaak op te bouwen wegens gebrek aan gebouwen en infrastructuur. Aan een kapot en dus gevaarlijk rioolsysteem. Aan gebrek aan medische voorzieningen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:13:53 #209
16715 Mylene
*schatje*
pi_82494813
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

NIks over: Er wordt met scherp op ons geschoten. Maar wel :
* er wordt teargas en stungas op ons dek gemikt. *
Daarna
*er worden nu soldaten neergelaten uit de heli *
en dan
*we hebben er een paar in gijzeling.*
Op dat moment lijkt er -zover deze mensen weten - nog niemand doodgeschoten te zijn.

edit : zou ik de melding van gewonde passagiers vergeten. Maar die melding leek mij in samenhang met die canisters die aan boord gegooit waren. Zo'n canister tegen je hoofd krijgen is ook niet gezond lijkt me.
Duidelijk .
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:15:20 #210
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82494894
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:06 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Ik leg je daar geen woorden in de mond, ik verhelder iets over de foto van Reuters.
Misschien ben ik gek, dat kan, maar ik kan daar geen zinnen vinden die jou woorden in de mond leggen.
quote:
Dat croppen wat jij bedoeld is door Reuters gedaan, en om de Palestijnse kant een dienst te bewijzen. Niet de Israëlische.
Ik bedoelde bewerken van foto's in het algemeen, door alle partijen, niet dit specifieke geval.
quote:
Weer zon rare... ik haal die woorden niet eens aan. Hoe kom je erbij dat ik beweerd dat je pro of anti ben?
Ben je niet gewoon helemaal de draad kwijt?
Nee hoor, ik snap het nog best, jij dan?
quote:
Mening gebaseerd op een fout is ook een fout. Niks meer of minder.
Daar ga je weer, mijn mening is mijn waarheid, jouw mening is jouw waarheid, de mening van KMM is niet het oude of nieuwe testament, jij hebt net zo min alle info als ik, het enige dat we kunnen is een mening extraheren uit de beschikbare bronnen, we kunnen het niet eens zijn, maar jij bent niet degene die mijn mening als fout kunt bestempelen.
quote:
Ik vind het goed joh. Tis jouw feestje.
Nee hoor, dit is een openbaar forum waar iedereen ongestoord zijn/haar mening moet kunnen geven.
be nice or go away
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:16:09 #211
16715 Mylene
*schatje*
pi_82494947
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap daar werkelijk niets van. Er sijpelen allerlei horror-verhalen uit Gaza. De levensstandaard in het gebied schijnt zwaar ondermaats te zijn.
Van wat ik ervan heb begrepen gaat dat om de vluchtelingenkampen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:16:38 #212
303848 KoffieMetMelk
pi_82494966
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:09 schreef Mylene het volgende:

[..]

[..]

Tja, zo schiet de propaganda de wereld in. Palestijnen zijn terroristen, Israëli zijn bezetters. Tussen dat gedoe door winkelen ze op de markt.
Je kunt er weinig mee.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:44:23 #213
145755 kahaarin
pi_82496269
Ik weet niet wat er van waar is maar deze bron rept ook over druk op Egypte:

http://www.shiptogaza.se/en/nyheter
quote:
What the Freedom Flotilla, and the Israeli attack shows, is the dependence of the Palestinian people on the efforts of peace activists, and ordinary citizens around the world. The tragic sacrifice of life and limb on the part of those on board the ships may finally lead to the lifting of the blockade. It has already generated pressure that has led the Government of Egypt to open finally the Rafah Crossing allowing at least temporarily the Gazans to go back and forth, and leave their open air prison that has endured blockade for almost three years. If indeed public pressure after the incident does lift the blockade the Freedom Flotilla will have achieved what the governments of the world and the UN have been unable to accomplish. It will also add to the energy already building the worldwide Boycott, Divestment, and Sanctions movement to become the biggest global campaign since the anti-apartheid movement of the 1980s that did so much to bring about the downfall of the racist regime in South Africa.
be nice or go away
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 14:54:10 #214
137949 Disana
pi_82496820
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:44 schreef kahaarin het volgende:
Ik weet niet wat er van waar is maar deze bron rept ook over druk op Egypte:

http://www.shiptogaza.se/en/nyheter
[..]

Nou, er staat dat de inspanningen van de activisten hebben geleid tot het openen van deze grenspost door Egypte. Zelf denk ik dat de wereldwijde afkeuring zeker ook een rol gespeeld zal hebben in Egypte's beslissing.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:54:20 #215
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_82496831
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef Irakees het volgende:

[..]

Klopt. Er zijn namelijk meer Koerden afgeslacht door de fascisten, dan Palestijnen.
Ik ben geen Turk, dat je het ff weet. Maar de hele kwestie is totaal anders dan de Israelisch-Palestijnse en totaal niet te vergelijken, ook niet in de huidige stand van zaken. Dat Turkije hypocriet is kan zeer zeker, maar de vergelijking tussen Israel > behandeling Palestijnen en Turkije > behandeling Koerden gaat niet op. Zeker niet wat betreft dit incident met de vloot. Voor de goede orde, ik ben er niet mee bekend dat Turkije een Koerdisch gebied ter grootte van Gaza, met zelfde aantal inwoners, hermetisch afsluit en een zeer miniem aantal goederen toelaat. Zelfs niet in Noord-Irak waar de PKK zich vast zal verschuilen. Zou Turkije wel zoals Israel reageren dan hadden ze daar alles op slot moeten gooien en aan "collective punishment" doen.
quote:
Verder scharen de Palestijnen zich altijd achter de onderdrukkers. Zo steunden ze Saddam tegen Koeweit. Saddam tegen het Iraakse volk. Het Iraanse moellahregime tegen het Iraanse volk. Nu steunen ze de Turkse onderdrukkers. Ik zie een patroon. De Palestijnen geven alleen om zichzelf, andere onderdrukte volken mogen naar de hel van hen, anders zouden ze zich niet achter de onderdrukkers scharen.
Klopt, net zoals elke ander volk dat doet in verdrukking... als EERST voor eigen belangen kiezen. Jij weet net zo goed als ik dat de Palestijnen alleen voor Saddam kozen omdat hij de enige was die hen - "onvoorwaardelijk" - steunde, niet omdat ze zijn binnenlandse politiek zo graag zagen - dat is een bijkomstigheid. Had hij een tweede Mubarak geweest wat betreft Israel (aka laffe hond en luisteren naar de Amerikanen) en een ander Arabisch land zijn positie mbt Israel overgenomen hadden de Palestijnen nooit hem gesteund maar dat andere Arabische land. Zelfde met Iran. Het zou de internationale gemeenschap sieren dat zij er wat aan doen en zodoende Palestijnen minder in de handen drijven van deze krachten. Zolang keer op keer blijkt dat dat niet gebeurt en Israel de vrije hand heeft zullen de Palestijnen altijd hulp zoeken bij derden, of dat nou Noord-Korea is Iran of Saddam.
quote:
Israël erkent zijn niet-Joodse minderheden.
Turkije erkent de Koerdische minderheid (20 miljoen) niet.
Je wilt graag de battle aan gaan he? Wegstrepen "wie beter omgaat met zijn minderheden".
Israel heeft niet eens vaste landsgrenzen man en jij komt aanzetten met "erkent minderheden?" Die gasten plempen nog de ene na de andere nederzetting neer om Jeruzalem van hen te maken ten koste van niet-joden en praten nog over een Judea en Samaria, alsof de er een groep Babyloniers in Irak verschijnt totaal schijt heeft aan de bevolking en volgens hun boekje een eeuwenoude orde willen laten gelden en herstellen. Jij moet blij zijn dat het niet zo hoog in hun bol is geslagen dat ze niet doorstoten naar de Eufraat waar die samenkomt met de Tigris in je geliefde Irak. En die zionisten zijn zeker te vinden maar het is dat het onmogelijk is. Dan zal ik jouw er lachend op wijzen dat ze "wel hun minderheden erkennen" en "Turkije helemaal niets mag zeggen omdat ze de koerden niet erkennen".

Daarnaast heeft Erdogan als eerste Turkse premier deze kritiek op de inhumane maatregelen van Israel en juist ZIJN beleid is al jaren een van meer rechten voor Koerden. Dus kom niet met geschiedenis waar hij niet verantwoordelijk voor is. Je kan hem afrekenen op ZIJN beleid. Maakt hij Koerden bij bosjes af? Zet hij ze uit huizen omwille van een ander volk dat die gebieden moet koloniseren om het een ander karakter te geven? (zoals Israel in Oost-Jeruzalem doet en hoopt snel te voltooien en zodoende de stad te claimen). Sluit hij 1,5 miljoen mensen hermetisch af zodat ze tekort hebben aan alles "omdat er een partij zit die ons niet zint"? Maakt hij activisten op een vloot af die goedgekeurd is door een bevriend land en gecontroleerd of de goederen en of die wel echt goed bedoelt zijn zoals Israel dat deed? Als je artikelen hebt.. marhaba bik, anders constateer ik dat de vergelijking niet opgaat.

Zoals ik zei, ga niet vergelijkingen maken die niet opgaan. Laten we Hamas en PKK nog even erbuiten want ook die clubjes verschillen qua geschiedenis, reden van het vechten, internationale politiek ten aanzien van hen, veranderingen etc.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:58:04 #216
145755 kahaarin
pi_82497032
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:54 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou, er staat dat de inspanningen van de activisten hebben geleid tot het openen van deze grenspost door Egypte. Zelf denk ik dat de wereldwijde afkeuring zeker ook een rol gespeeld zal hebben in Egypte's beslissing.
Dat denk ik ook, hopelijk doet men nu eindelijk eens iets aan de situatie, los van het Flottila incident is het natuurlijk geen haalbare situatie om 1.5 miljoen mensen achter hekken te laten zitten. Het is geen concentratiekamp maar wel een kooi, niemand wil graag opgesloten zitten. Vooral niet met brakke riolering en terroristen die af en toe 'vuurpijlen' afschieten.
be nice or go away
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:21:09 #217
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82498173
Goedemiddag, nog lekker aan het keuvelen zie ik

Is er een manier, of kan iemand deze foto verifiëren?

Onderschrift is 'geweld tegen Israëlische militairen'

Het eerste wat mij opviel, en wat ook wel erg duidelijk is zal ik gelijk een vraag van maken die iemand misschien kan beantwoorden (zonder je in rare bochten te wringen en wilde hypotheses)

Waarom hebben 2 leden van een Israëlisch elite commando team 2 verschillende kleuren uniform aan?

Ook geen patch op de arm, geen naam op de borst, zie ook geen dogtag om de nek hangen.

Het viel me gewoon op, niet dat ik er gelijk iets sinisters achter zoek.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 15:27:31 #218
137949 Disana
pi_82498510
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:21 schreef BasOne het volgende:

[ afbeelding ]

Het eerste wat mij opviel, en wat ook wel erg duidelijk is zal ik gelijk een vraag van maken die iemand misschien kan beantwoorden (zonder je in rare bochten te wringen en wilde hypotheses)

Waarom hebben 2 leden van een Israëlisch elite commando team 2 verschillende kleuren uniform aan?

Ook geen patch op de arm, geen naam op de borst, zie ook geen dogtag om de nek hangen.

Wat mij meteen opviel waren de zwarte vlekken op zijn mond en linkeroog. Die lijken slecht te rijmen met het licht en de overige kleurintensiteit.

dinsdag 8 juni 2010 @ 15:29:42 #219
75049 BasOne
Spaceship!
pi_82498624
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat mij meteen opviel waren de zwarte vlekken op zijn mond en linkeroog. Die lijken slecht te rijmen met het licht en de overige kleurintensiteit.

[ afbeelding ]
Zover ben ik niet eens aan het analyseren geslagen
Komt vaak alu hoedjes achtig over, ik heb ook te weinig verstand van fotobewerking
Ik nam aan dat het bloed was.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 15:32:35 #220
137949 Disana
pi_82498780
Radio 1 meldt dat er weer schepen onderweg zijn naar Gaza. Rick Delhaas in gesprek met Bertrus Hendriks, middenoosten-deskundige, en Lex Takkenberg die vluchtelingen opvangt.
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 15:34:36 #221
137949 Disana
pi_82498888
Stroomstoringen, gastekort, benzinetekort, economie vrijwel tot stilstand gekomen. Een greep uit het dagelijkse leed.

Jam, chocola, chips, snoep, koekjes, veel medicijnen, plastic, grondstoffen voor industrieel gebruik, garens, glucose... een greep uit de verboden producten.

Door de isolatie hebben de hardliners in Hamas alleen maar aan controle gewonnen; Hamas is sterker geworden. Zo werden ze gedwongen tunnels te graven, en konden ze belasting gaan heffen over wat er daardoor binnenkomt.

Takkenberg hoopt dat er een breekpunt komt in de situatie en dat de blokkades worden opgeheven. Takkenberg is van de VN. Hij vindt de blokkade ineffectief en niet humaan. Bouwmaterialen komen nu mondjesmaat binnen als reactie op de konvooien, en de grens met Egypte is nu open.

Hendriks noemt Hamas in de eerste plaats een nationalistisch verzetsorganisatie op religieuze basis. Ze zijn verkozen dus je moet ze niet buitensluiten.

De VS noemen de blokkade onhoudbaar, hetgeen volgens Hendriks het begin van het einde van de blokkade is. Andere landen zouden de kustwacht voor Gaza over kunnen nemen. Het Kwartet heeft dit jaren geleden al voorgesteld en het kwam op papier op stand maar werd nooit geïmplementeerd. Israël heeft deze ruimte volgens Takkenberg niet gegeven.

Hendriks vindt het onvermijdelijk Hamas bij vredesbesprekingen te betrekken. De verdeeldheid tussen Hamas en Fatah komt Israel wel erg goed uit. Hij ziet nog wel dat Hamas een tweestatenoplossing zal accepteren.

[ Bericht 13% gewijzigd door Disana op 08-06-2010 15:47:01 ]
pi_82499016
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Da's inderdaad het beste. Ondertussen heb ik nog steeds geen inhoudelijke reacties op

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=14465

gelezen maar ik denk dat die ook niet gaan komen na alle distractie.
Mijn eerlijke mening wilde je hè? Ik denk werkelijk dat dit een complottheorie site is. Vermoedens zijn nergens te bewijzen. Doel ik op het betalingsverkeer dan.

Ik geloof meteen dat er instanties zijn, zowel pro- Israël als anti-Israël verenigingen/beweging/organisaties etc etc , die internet op gaan en hun visie (in beide gevallen voor hun goede doel) tentoonspreiden via internet. of mensen leiden naar sites via fora's etc. Ik zie ook regelmatig naar sites gelinkt worden die de visie van deze user onderstrepen. Zelf niet zo goed kunnen verwoorden en dus andere users gaan linken naar die bewuste site. (dit is dus voor geen enkele user denigrerend bedoeld en snap het wel dat iemand dat doet)

In dit geval denk ik dat de link meer gericht is op complottheorie dan op harde bewijzen. en dan doel ik dus op betaald internet op om voor de goede zaak (zoals die mensen dan zelf denken) te posten.

Er is heus betaald internet verkeer, maar dat zijn dan meer mensen die je via een link naar de site brengt wat geld op gaat leveren

Ik weet alleen dat (en dan praat ik weer uit ervaring) er mensen zijn die betaald uitzoeken of ergens iets niet gepost mag worden en zo een rechtszaak open ligt voor een speciaal bureau. Dat is iets wat ik weet, maar dat is dan weer iets heel anders. Spam is daar ook een voorbeeld van.

Dit geval is me dus iets te overdone
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:37:50 #223
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82499052
quote:

[ afbeelding ]

De achterste heeft een zwemvest aan. Is dat niet gewoon één van de activisten? Het lijkt me inderdaad sterk dat de pakken zo van kleur verschillen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_82499226
quote:

[ afbeelding ]

Mja, idd vreemde foto. Ook het kijken in de camera
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 15:40:56 #225
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_82499233
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 15:34 schreef Disana het volgende:
Stroomstoringen, gastekort, benzinetekort, economie vrijwel tot stilstand gekomen. Een greep uit het dagelijkse leed.

Jam, chocola, chips, snoep, koekjes, veel medicijnen, plastic, grondstoffen voor industrieel gebruik, garens, glucose... een greep uit de verboden producten.

Door de isolatie hebben de hardliners in Hamas alleen maar aan controle gewonnen; Hamas is sterker geworden. Zo werden ze gedwongen tunnels te graven, en konden ze belasting gaan heffen over wat er daardoor binnenkomt.
Je zou bijna denken dat Hamas belang heeft om deze blokkade nog een tijdje door te zetten. Vandaar dus zo af en toe een vuurpijltje om Israël weer een voorwendsel te geven de blokkade door vast te houden.

Maar inderdaad, dit is totaal contraproductief. Ook voor Israëls veiligheid. Pure kortetermijndenken.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')