Ooohquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:00 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat die foto's in de Westelijke Jordaanoever zijn genomen. Die ene foto zie ik nu ook staan.
Kijk maar goed.
Oh, je wilde 'gelijk' hebben. Geeft niet dat je de boel verdraait en mensen woorden in de mond legt, als je maar 'gelijk' krijgt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:59 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Geeft niet. Ik zag al dat je op moussie wel reageerde in de trand van niet goed weten dat die beelden van die journalisten door jouw vermeende Israëli filter waren gekomen.
Eigenlijk heb je me dus al gelijk gegeven.
Ik leg je daar geen woorden in de mond, ik verhelder iets over de foto van Reuters.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:00 schreef kahaarin het volgende:
Je legt weer woorden in mijn mond, ik zeg niet dat het pro of anti iemand is, ik stel vast dat er met de beschikbare beelden wordt geknoeid:
Weer zon rare... ik haal die woorden niet eens aan. Hoe kom je erbij dat ik beweerd dat je pro of anti ben?quote:Waar zeg ik dat het pro of anti wie dan ook is?
Mening gebaseerd op een fout is ook een fout. Niks meer of minder.quote:ik maak geen fout, ik heb een mening, jij maakt de fout mijn mening te zien als fout, jouw waarheid is niet de onomstotelijke waarheid maar net zo goed jouw mening. Het is toch niet het evangelie volgens KoffieMetMelk?
Ik vind het goed joh. Tis jouw feestje.quote:Nogmaals, mijn mening is mijn mening, hoe vaak je dat ook als fout wenst te bestempelen maakt mij niet uit, bovendien is er van ons tweeën maar 1 die continu hamert op de fouten van een ander maar zelf niets aan wenst te nemen.
Ik ben het niet met je eens, accepteer dat gewoon en houd op mijn mening als fout neer te zetten in de hoop dat anderen het ook gaan geloven.
Ik weet niet of je het weet, maar Koffiemetmelk is het orakel van FOK! Ons intellect valt in het niet in vergelijking met dat van hem. Vandaar ook altijd dat denigrerende toontje in zijn posts.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, je wilde 'gelijk' hebben. Geeft niet dat je de boel verdraait en mensen woorden in de mond legt, als je maar 'gelijk' krijgt.
Dat lijkt mij dus gewoon trollen.
Tussen gelijk hebben en gelijk willen, zit een groot verschil.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, je wilde 'gelijk' hebben. Geeft niet dat je de boel verdraait en mensen woorden in de mond legt, als je maar 'gelijk' krijgt.
Al 20x op de meldknop gedrukt dan? Ben je toch zo goed in?quote:Dat lijkt mij dus gewoon trollen.
Ik heb de site even voor de zekerheid aten vertalen. Kennelijk gaat het dus wel om de Gazastrook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
OoohJa, dat is dan weer een beetje jammer.
http://translate.google.nl/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.paltoday.ps%2Farabic%2FNews-64161.html&sl=ar&tl=nlquote:Ondanks de blokkade Gazans gaan winkelen kleren voor hun kinderen
Ik snap daar werkelijk niets van. Er sijpelen allerlei horror-verhalen uit Gaza. De levensstandaard in het gebied schijnt zwaar ondermaats te zijn. Maar wat is nu de waarheid? Er wordt een hoop gelogen en gemanipuleerd in het Israel-Palestina debat, dat is een ding dat zeker is. En van beide kanten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:09 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb de site even voor de zekerheid aten vertalen. Kennelijk gaat het dus wel om de Gazastrook.
[..]
http://translate.google.nl/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.paltoday.ps%2Farabic%2FNews-64161.html&sl=ar&tl=nl
Ik vind zijn posts te doorzichtig trollerig om denigrerend te zijnquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar Koffiemetmelk is het orakel van FOK! Ons intellect valt in het niet in vergelijking met dat van hem. Vandaar ook altijd dat denigrerende toontje in zijn posts.
Duidelijkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
NIks over: Er wordt met scherp op ons geschoten. Maar wel :
* er wordt teargas en stungas op ons dek gemikt. *
Daarna
*er worden nu soldaten neergelaten uit de heli *
en dan
*we hebben er een paar in gijzeling.*
Op dat moment lijkt er -zover deze mensen weten - nog niemand doodgeschoten te zijn.
edit : zou ik de melding van gewonde passagiers vergeten. Maar die melding leek mij in samenhang met die canisters die aan boord gegooit waren. Zo'n canister tegen je hoofd krijgen is ook niet gezond lijkt me.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:06 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Ik leg je daar geen woorden in de mond, ik verhelder iets over de foto van Reuters.
Misschien ben ik gek, dat kan, maar ik kan daar geen zinnen vinden die jou woorden in de mond leggen.
Ik bedoelde bewerken van foto's in het algemeen, door alle partijen, niet dit specifieke geval.quote:Dat croppen wat jij bedoeld is door Reuters gedaan, en om de Palestijnse kant een dienst te bewijzen. Niet de Israëlische.
Nee hoor, ik snap het nog best, jij dan?quote:Weer zon rare... ik haal die woorden niet eens aan. Hoe kom je erbij dat ik beweerd dat je pro of anti ben?
Ben je niet gewoon helemaal de draad kwijt?
Daar ga je weer, mijn mening is mijn waarheid, jouw mening is jouw waarheid, de mening van KMM is niet het oude of nieuwe testament, jij hebt net zo min alle info als ik, het enige dat we kunnen is een mening extraheren uit de beschikbare bronnen, we kunnen het niet eens zijn, maar jij bent niet degene die mijn mening als fout kunt bestempelen.quote:Mening gebaseerd op een fout is ook een fout. Niks meer of minder.
Nee hoor, dit is een openbaar forum waar iedereen ongestoord zijn/haar mening moet kunnen geven.quote:Ik vind het goed joh. Tis jouw feestje.
Van wat ik ervan heb begrepen gaat dat om de vluchtelingenkampen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap daar werkelijk niets van. Er sijpelen allerlei horror-verhalen uit Gaza. De levensstandaard in het gebied schijnt zwaar ondermaats te zijn.
Tja, zo schiet de propaganda de wereld in. Palestijnen zijn terroristen, Israëli zijn bezetters. Tussen dat gedoe door winkelen ze op de markt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:09 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb de site even voor de zekerheid aten vertalen. Kennelijk gaat het dus wel om de Gazastrook.
[..]
http://translate.google.nl/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.paltoday.ps%2Farabic%2FNews-64161.html&sl=ar&tl=nl
quote:What the Freedom Flotilla, and the Israeli attack shows, is the dependence of the Palestinian people on the efforts of peace activists, and ordinary citizens around the world. The tragic sacrifice of life and limb on the part of those on board the ships may finally lead to the lifting of the blockade. It has already generated pressure that has led the Government of Egypt to open finally the Rafah Crossing allowing at least temporarily the Gazans to go back and forth, and leave their open air prison that has endured blockade for almost three years. If indeed public pressure after the incident does lift the blockade the Freedom Flotilla will have achieved what the governments of the world and the UN have been unable to accomplish. It will also add to the energy already building the worldwide Boycott, Divestment, and Sanctions movement to become the biggest global campaign since the anti-apartheid movement of the 1980s that did so much to bring about the downfall of the racist regime in South Africa.
Nou, er staat dat de inspanningen van de activisten hebben geleid tot het openen van deze grenspost door Egypte. Zelf denk ik dat de wereldwijde afkeuring zeker ook een rol gespeeld zal hebben in Egypte's beslissing.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:44 schreef kahaarin het volgende:
Ik weet niet wat er van waar is maar deze bron rept ook over druk op Egypte:
http://www.shiptogaza.se/en/nyheter
[..]
Ik ben geen Turk, dat je het ff weet. Maar de hele kwestie is totaal anders dan de Israelisch-Palestijnse en totaal niet te vergelijken, ook niet in de huidige stand van zaken. Dat Turkije hypocriet is kan zeer zeker, maar de vergelijking tussen Israel > behandeling Palestijnen en Turkije > behandeling Koerden gaat niet op. Zeker niet wat betreft dit incident met de vloot. Voor de goede orde, ik ben er niet mee bekend dat Turkije een Koerdisch gebied ter grootte van Gaza, met zelfde aantal inwoners, hermetisch afsluit en een zeer miniem aantal goederen toelaat. Zelfs niet in Noord-Irak waar de PKK zich vast zal verschuilen. Zou Turkije wel zoals Israel reageren dan hadden ze daar alles op slot moeten gooien en aan "collective punishment" doen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef Irakees het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn namelijk meer Koerden afgeslacht door de fascisten, dan Palestijnen.
Klopt, net zoals elke ander volk dat doet in verdrukking... als EERST voor eigen belangen kiezen. Jij weet net zo goed als ik dat de Palestijnen alleen voor Saddam kozen omdat hij de enige was die hen - "onvoorwaardelijk" - steunde, niet omdat ze zijn binnenlandse politiek zo graag zagen - dat is een bijkomstigheid. Had hij een tweede Mubarak geweest wat betreft Israel (aka laffe hond en luisteren naar de Amerikanen) en een ander Arabisch land zijn positie mbt Israel overgenomen hadden de Palestijnen nooit hem gesteund maar dat andere Arabische land. Zelfde met Iran. Het zou de internationale gemeenschap sieren dat zij er wat aan doen en zodoende Palestijnen minder in de handen drijven van deze krachten. Zolang keer op keer blijkt dat dat niet gebeurt en Israel de vrije hand heeft zullen de Palestijnen altijd hulp zoeken bij derden, of dat nou Noord-Korea is Iran of Saddam.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef Irakees het volgende:
Verder scharen de Palestijnen zich altijd achter de onderdrukkers. Zo steunden ze Saddam tegen Koeweit. Saddam tegen het Iraakse volk. Het Iraanse moellahregime tegen het Iraanse volk. Nu steunen ze de Turkse onderdrukkers. Ik zie een patroon. De Palestijnen geven alleen om zichzelf, andere onderdrukte volken mogen naar de hel van hen, anders zouden ze zich niet achter de onderdrukkers scharen.
Je wilt graag de battle aan gaan he? Wegstrepen "wie beter omgaat met zijn minderheden".quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef Irakees het volgende:
Israël erkent zijn niet-Joodse minderheden.
Turkije erkent de Koerdische minderheid (20 miljoen) niet.
Dat denk ik ook, hopelijk doet men nu eindelijk eens iets aan de situatie, los van het Flottila incident is het natuurlijk geen haalbare situatie om 1.5 miljoen mensen achter hekken te laten zitten. Het is geen concentratiekamp maar wel een kooi, niemand wil graag opgesloten zitten. Vooral niet met brakke riolering en terroristen die af en toe 'vuurpijlen' afschieten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, er staat dat de inspanningen van de activisten hebben geleid tot het openen van deze grenspost door Egypte. Zelf denk ik dat de wereldwijde afkeuring zeker ook een rol gespeeld zal hebben in Egypte's beslissing.
Wat mij meteen opviel waren de zwarte vlekken op zijn mond en linkeroog. Die lijken slecht te rijmen met het licht en de overige kleurintensiteit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:21 schreef BasOne het volgende:
Goedemiddag, nog lekker aan het keuvelen zie ik
Is er een manier, of kan iemand deze foto verifiëren?
[ afbeelding ]
Onderschrift is 'geweld tegen Israëlische militairen'
Het eerste wat mij opviel, en wat ook wel erg duidelijk is zal ik gelijk een vraag van maken die iemand misschien kan beantwoorden (zonder je in rare bochten te wringen en wilde hypotheses)
Waarom hebben 2 leden van een Israëlisch elite commando team 2 verschillende kleuren uniform aan?
Ook geen patch op de arm, geen naam op de borst, zie ook geen dogtag om de nek hangen.
Het viel me gewoon op, niet dat ik er gelijk iets sinisters achter zoek.
Zover ben ik niet eens aan het analyseren geslagenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat mij meteen opviel waren de zwarte vlekken op zijn mond en linkeroog. Die lijken slecht te rijmen met het licht en de overige kleurintensiteit.
[ afbeelding ]
Mijn eerlijke mening wilde je hè? Ik denk werkelijk dat dit een complottheorie site is. Vermoedens zijn nergens te bewijzen. Doel ik op het betalingsverkeer dan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Da's inderdaad het beste. Ondertussen heb ik nog steeds geen inhoudelijke reacties op
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=14465
gelezen maar ik denk dat die ook niet gaan komen na alle distractie.
De achterste heeft een zwemvest aan. Is dat niet gewoon één van de activisten? Het lijkt me inderdaad sterk dat de pakken zo van kleur verschillen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:21 schreef BasOne het volgende:
[ afbeelding ]
Het eerste wat mij opviel, en wat ook wel erg duidelijk is zal ik gelijk een vraag van maken die iemand misschien kan beantwoorden (zonder je in rare bochten te wringen en wilde hypotheses)
Waarom hebben 2 leden van een Israëlisch elite commando team 2 verschillende kleuren uniform aan?
Ook geen patch op de arm, geen naam op de borst, zie ook geen dogtag om de nek hangen.
Mja, idd vreemde foto. Ook het kijken in de cameraquote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:21 schreef BasOne het volgende:
[ afbeelding ]
Je zou bijna denken dat Hamas belang heeft om deze blokkade nog een tijdje door te zetten. Vandaar dus zo af en toe een vuurpijltje om Israël weer een voorwendsel te geven de blokkade door vast te houden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 15:34 schreef Disana het volgende:
Stroomstoringen, gastekort, benzinetekort, economie vrijwel tot stilstand gekomen. Een greep uit het dagelijkse leed.
Jam, chocola, chips, snoep, koekjes, veel medicijnen, plastic, grondstoffen voor industrieel gebruik, garens, glucose... een greep uit de verboden producten.
Door de isolatie hebben de hardliners in Hamas alleen maar aan controle gewonnen; Hamas is sterker geworden. Zo werden ze gedwongen tunnels te graven, en konden ze belasting gaan heffen over wat er daardoor binnenkomt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |