quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:05 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik heb wat reviews zitten kijken van <1993 toen bandenwissels nog niet verplicht waren (toch?) en waar ze ook 2 of misschien wel 3 stops deden omdat dat gewoon sneller was. Dat moet nu toch ook kunnen? Bridgestone is zonder concurrentie misschien wel gewoon wat lui.
En wat betreft het volgen in de bochten; hadden ze niet beter de voorbanden kunnen laten voor wat ze waren en de achterbanden 25mm breder kunnen maken?
Dit was makkelijker voor Bridgestone omdat ze de mallen voor de smallere voorbanden nog hadden liggen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:05 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik heb wat reviews zitten kijken van <1993 toen bandenwissels nog niet verplicht waren (toch?) en waar ze ook 2 of misschien wel 3 stops deden omdat dat gewoon sneller was. Dat moet nu toch ook kunnen? Bridgestone is zonder concurrentie misschien wel gewoon wat lui.
En wat betreft het volgen in de bochten; hadden ze niet beter de voorbanden kunnen laten voor wat ze waren en de achterbanden 25mm breder kunnen maken?
I know - misschien voor volgend jaar, als de nieuwe leverancier die mallen niet overneemt tenminstequote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit was makkelijker voor Bridgestone omdat ze de mallen voor de smallere voorbanden nog hadden liggen.
dus verdedigde ze vroeger hun positie minder omdat ze voorzichtiger waren voor hun en andermans materiaal?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:59 schreef bodylotion het volgende:
[..]
I know - misschien voor volgend jaar, als de nieuwe leverancier die mallen niet overneemt tenminste
Over de inhalen; tegenwoordig is het agressiefer omdat er toch nauwelijks wat kan gebeuren. Als je in '89 a la Kobayashi iemands voorvleugel eraf beukt... dat wil je niet op je geweten hebben
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef LeXX het volgende:
τυρ
Op 25 tot 28 sec zie je Mansell zwaaien naar Prost zovan haal me in.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef Atreidez het volgende:
Valt me op dat er tegenwoordig ook veel heftiger wordt verdedigd.. wat natuurlijk ook niet helpt bij het inhalen, of uberhaupt het er toe aanzetten pogingen te ondernemen tot inhalen?
vs.
quote:Mansell had technichal problems and retired some laps later
Zou kunnen.. Stel, je bent wat lomp en rijd iemand voorvleugel eraf en diegene rijd zich te pletter in de muur. Lijkt me niet zo prettig om dit op je geweten te hebben.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dus verdedigde ze vroeger hun positie minder omdat ze voorzichtiger waren voor hun en andermans materiaal?
Ik moest zonder geluid kijken hierquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:59 schreef vosss het volgende:
Op 25 tot 28 sec zie je Mansell zwaaien naar Prost zovan haal me in.
Het commentaar zegt ook Mansell winkt Prost furbei.
Waarom ie dat doet weet ik niet, maar dit lijkt gewoon op voorbij laten en geen normale overtake als je het mij vraagt
=edit=
In de comments:
Daar had ik de vorige keer ook al iets over gezegdquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:11 schreef Atreidez het volgende:
De testdata kunnen ook wel uit de OP Sally, als je toch bezig bent met die wiki
Lijkt me sterk. Tegenwoordig mag je maar 1 keer van lijn veranderen en ik kan me races herinneren dat een snellere coureur rondenlang geblokt werd door een coureur die ervoor reed. Senna vs Mansell in 1992 bijvoorbeeld op Monaco.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef Atreidez het volgende:
Valt me op dat er tegenwoordig ook veel heftiger wordt verdedigd.. wat natuurlijk ook niet helpt bij het inhalen, of uberhaupt het er toe aanzetten pogingen te ondernemen tot inhalen?
vs.
Alleen als je 1 ronde of meer achterstand hebt moet je een sneller iemand langs laten gaan, dan krijg je de blauwe vlag te zien, wat inhoudt dat er een sneller iemand achter je zit en jij op een geschikte plek aan de kant moet gaan. Als beide rijders in dezelfde ronden zitten en vechten om een plek geldt deze regel volgens mij niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Er is toch een regel dat je diegene die sneller is voor moet laten gaan? Alleen wordt er tegenwoordig minder erg naar die regel gekeken omdat ze toffe inhaalacties willen zien.
Ik ga even zoeken.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat die regel vroeger ook bestond voor positie, maar dat die is weggehaald om gevechten uit te lokken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:22 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Alleen als je 1 ronde of meer achterstand hebt moet je een sneller iemand langs laten gaan, dan krijg je de blauwe vlag te zien, wat inhoudt dat er een sneller iemand achter je zit en jij op een geschikte plek aan de kant moet gaan. Als beide rijders in dezelfde ronden zitten en vechten om een plek geldt deze regel volgens mij niet.
quote:Sauber poised to request name change
Peter Sauber is poised to lodge an application to change the name of his Formula 1 team, AUTOSPORT has learned, after he carried the BMW moniker into the new season.
Despite the withdrawal of German car manufacturer BMW from F1, the outfit kept its 'BMW Sauber F1 Team' name for the start of the year.
Sauber did not request a pre-season title change, and name changes are not easy to take place because they can run the risk of teams losing out on vital television rights income.
However, although no move was made before the first race, Sauber has confirmed that now the season is underway his team will request a change - although when exactly has not been decided.
"We will submit an application for a chassis name change, but the timing has yet to be decided," he said when asked by AUTOSPORT about the naming situation. "It will happen some time this season."
The BMW Sauber team is currently without a title sponsor for 2010, and Sauber admitted that his outfit was unlikely to get one now until next year.
"We have still a white car unfortunately, because it is impossible to find sponsors during January and February - especially big sponsors," he explained about the team's financial situation.
"Today we are looking for sponsors for the 2011 season. I hope we will find some sponsors for this season."
Sauber expressed some hope, however, that if the outfit concluded a deal for 2011 it may be able to bring the sponsorship forward into this season.
"If we find a title sponsor for 2011 in the middle of the year then maybe we can have them for this season too," he said.
Tof dus.quote:Hello,
This is a reminder that you have enrolled in the online event, Sir Richard Branson: Top 10 Questions for 2010. We look forward to seeing you at this event Wednesday.
Event Information:
Topic: Sir Richard Branson
Date: Wednesday, March 17th, 2010
Time: 10:00AM PT I 11:00AM MT I 12:00PM CT I 1:00PM ET I 5:00PM GMT (or UTC)
Please join us at least 10-15 minutes prior to the presentation to ensure the automatic system set-up has been properly established.
5:00PM GMT is 18:00 bij ons, of te wel, dat zijn we al geweestquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:16 schreef vosss het volgende:
Hoe laat is dit overigens in Nederlandse tijd? Ik ben echt slecht met al die tijdzones
=edit=
Weet iemand hoe ik zoiets op kan nemen? Dus het beeld en het geluid?
Daar zijn vast handige programmaatjes voor. Iemand?
Dan kan ik die daarna online gooien mocht er interesse in zijn
Het is morgen pasquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
5:00PM GMT is 18:00 bij ons, of te wel, dat zijn we al geweest
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:14 schreef vosss het volgende:
Een week geleden ofzo zag ik ergens op internet een banner met reclame over dat je sir Richard Branson een vraag kon stellen. Dat heb ik dus gedaan.
Ze zouden 10 vragen uitkiezen en als jouw vraag erbij zat zouden ze je dan per mail uitnodigen om een webcastsessie bij te wonen waar Branson de vragen behandeld.
Ik krijg net dit mailtje:
[..]
Tof dus.
Ik heb alleen geen enkel idee meer wat mn vraag was![]()
Wss moet dat van Mercedesquote:Op dinsdag 16 maart 2010 19:17 schreef Burnie88 het volgende:
Waarom zet Force India in godsnaam Di Resta in de auto op vrijdag? Wat heeft dat nou voor zin?
Ik denk eerder van de Schotse sponsor die hij meegebracht heeft naar Force Indiaquote:
Kan ook., of een combinatie van beide. Dat Mercedes de motoren goedkoper zou leveren als di Resta er op vrijdag in mag. En dat toen een sponsor heeft gereageerd dat als di Resta de vrijdagcoureur wordt zij zouden sponsoren. = dubbel voordeel voor Force India.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk eerder van de Schotse sponsor die hij meegebracht heeft naar Force India
Ja en dan heeft een Sutil of Liuzzi geen tracktime en rijdt hij bout in de kwali/race omdat hij niet af heeft kunnen stellen... Alsof een sponsor daar op loopt te wachten. Ik hoop dat Tung niet hetzelfde grapje gaat uithalen dit seizoen, dan schaam ik me als Nederlander.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk eerder van de Schotse sponsor die hij meegebracht heeft naar Force India
Dan is Tung gewoon een chineesquote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:50 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ja en dan heeft een Sutil of Liuzzi geen tracktime en rijdt hij bout in de kwali/race omdat hij niet af heeft kunnen stellen... Alsof een sponsor daar op loopt te wachten. Ik hoop dat Tung niet hetzelfde grapje gaat uithalen dit seizoen, dan schaam ik me als Nederlander.
Staat al langer op joetoep hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2010 06:51 schreef Googolplexian het volgende:
Beetje laat dat dit filmpje online komt maar toch leuk om te zien.
Die beelden heb ik toen live (op TV) gezien helaas. Is een van de eerste momenten van de F1 die ik me kan herinneren gezien te hebben.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:54 schreef vosss het volgende:
OW tot een minuut of 8 zijn het mooie beelden zie ik nu. Daarna wordt het nogal dramatisch met veel vuur enzo
Lees het hele artikel voor een beter overzicht.quote:Frank Dernie, one of the leading F1 aerodynamicists for the past 30 years, has sent me this note, arguing that the “overtaking problem in F1″ is not the aero, but the mechanical grip from the tyres and the lack of mistakes made by drivers on gearshifts due to semi automatic gearboxes. He advocates manual gearboxes and rock hard tyres. Hear him out.
“None of the facts in the last 30 years support the theory that grippy tyres and low downforce promote overtaking. If reducing downforce was the answer, then 1983 would have shown it, since we lost 80% of the aero efficiency in the 1983 rules, ” he says. “But there was no more overtaking than in 1982.
“Here’s the proof – if downforce prevented overtaking, historically the races with the fewest overtaking manoeuvres would have been the wet races, where maximum downforce settings are used… Why anybody still thinks a reduction in downforce is the solution when faced with the facts has been a consistent mystery and frustration to me.
“Too much difference in grip between on and off line is a major factor, caused by sticky tyres (lots of mechanical grip)
“Braking distances into slow corners are far too short, caused by sticky tyres (too much mechanical grip).
“The other reason why it is hard to overtake in current F1 is that the fastest cars are at the front with slower ones behind, so there is no reason to expect overtaking unless a driver makes a mistake.
“In this case overtaking will only ever happen following mistakes, which are rare nowadays with super sticky tyres, big runoff areas and semi automatic gearboxes.
Een band waar je de hele race mee uit kunt rijden en een degelijke zachte band zonder verplichte wissel is denk ik wel een goed idee. Net als vroeger.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
Een andere visie op het gebrek aan inhalen.
[..]
Lees het hele artikel voor een beter overzicht.
Maar het voorstel zou zijn keiharde banden en handmatige versnellingsbakken.
er staat me iets bij dat Williams in 2001 is begonnen met het express verstoren van de lucht achter de autos. Maar hoe kan het een GP2 veel minder dirty air geeft dan een F1, er zitten veel meer winglets en dingen op die wagens.quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:29 schreef Googolplexian het volgende:
Al dat gegis naar waarom er minder wordt ingehaald ...De teambazen, designers en engineers weten het allemaal.
Maar het oplossen = risico op ingehaald worden dus niemand die (ook al is het gezamelijk) de eerste stap zet.
Dat vroeg ik me laatst ook al af. De dubbele diffuser zal ook een flinke rol spelen waarschijnlijk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:51 schreef bodylotion het volgende:
[..]
er staat me iets bij dat Williams in 2001 is begonnen met het express verstoren van de lucht achter de autos. Maar hoe kan het een GP2 veel minder dirty air geeft dan een F1, er zitten veel meer winglets en dingen op die wagens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja waarschijnlijk wel - ik snap alleen niet zo goed hoe, ze zijn er toch juist om de lucht achter de auto te neutraliseren tegen drag?quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me laatst ook al af. De dubbele diffuser zal ook een flinke rol spelen waarschijnlijk.
Diffusers zijn om de lucht sneller onder de auto te laten doorgaan dan over de auto heen. Hierdoor heb je meer grip omdat de luchtdruk onder de auto lager is (hoe sneller je gaat). Als dan ook nog zorgt dat de uitlaten erbij uitkomen gaat de luchtdruk onder de auto nog verder omlaag. Dus nog meer grip. Bij gas los hebben auto's in dat geval dan ook minder grip dan wanneer ze volgas rijden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:08 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk wel - ik snap alleen niet zo goed hoe, ze zijn er toch juist om de lucht achter de auto te neutraliseren tegen drag?
waarom zit de uitlaag niet aan de onderkant van de wagen eigenlijk?quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Diffusers zijn om de lucht sneller onder de auto te laten doorgaan dan over de auto heen. Hierdoor heb je meer grip omdat de luchtdruk onder de auto lager is (hoe sneller je gaat). Als dan ook nog zorgt dat de uitlaten erbij uitkomen gaat de luchtdruk onder de auto nog verder omlaag. Dus nog meer grip. Bij gas los hebben auto's in dat geval dan ook minder grip dan wanneer ze volgas rijden.
Doordat de diffusers de luchtstromen zo beïnvloeden zullen ze ook idd achter de auto een bepaalde invloed hebben.
Er was volgens mij een minimale hoogte waarop de uitlaat moest zitten ofzo, juist om dit trukje te voorkomen, maar zeker weten doe ik dat nietquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:41 schreef bodylotion het volgende:
[..]
waarom zit de uitlaag niet aan de onderkant van de wagen eigenlijk?
Ik denk juist dat een GP2 wagen veel minder gevoelig is voor dirty air dan een F1 wagen, door het gebruik van grond-effect. (Hoe ze dat verkrijgen heb ik niet kunnen vinden op Internet). Ik weet niet of ze minder dirty air veroorzaken. IMHO is een F1 wagen te gevoelig voor deze turbulentie. Ik denk dat ze dat eerder moeten aanpakken dan het voorkomen van de turbulentie.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:51 schreef bodylotion het volgende:
[..]
er staat me iets bij dat Williams in 2001 is begonnen met het express verstoren van de lucht achter de autos. Maar hoe kan het een GP2 veel minder dirty air geeft dan een F1, er zitten veel meer winglets en dingen op die wagens.
Je wilt de lucht zo snel mogelijk weg hebben onder de auto, dus hoe eerder hoe beter. Daarvoor zijn die gaten tussen de bodemplaat en het begin van de diffusor. En hoe groter die gaten (en dus de diffusor) hoe meer lucht weggezogen kan worden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:41 schreef bodylotion het volgende:
[..]
waarom zit de uitlaag niet aan de onderkant van de wagen eigenlijk?
hele goede opmerking,ben het helemaal met je eens!quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:55 schreef Big-Ern het volgende:
Met de wetenschap dat de Renault 30 pk te kort komt, dan vraag ik me af waarom ze dan de Ferrari van STR niet hebben gepakt met vervolgens een Cosworth voor STR.
Van 1963 t/m 2006 om precies te zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:56 schreef vosss het volgende:
Cosworth heeft al zeer veel knowhow. Die hebben al god weet hoeveel ervaring in de F1
aldus de wikiquote:In 2004, Cosworth and Pi Research were sold by Ford to the current Cosworth Group owned by Gerald Forsythe and Kevin Kalkhoven.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Van 1963 t/m 2006 om precies te zijn.
Inderdaad, de McLarens waar Kimi in racete bv, en idd de laatste jaren e RB's. gezien Renault er geen problemen mee heeft denk ik dat er een (koel)fout in het ontwerp van Newey zit.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:58 schreef Waffle het volgende:
Dat maar de kennis is waarschijnlijk niet verloren gegaan. Verder is Cosworth afgelopen jaar wel flink aan het testen geweest. geloof mij maar. Iedereen zit trouwens wel de hele tijd negatief op de Renault motor te reageren, maar er moet niet vergeten worden dat auto's ontworpen door Newey wel vaker niet zo betrouwbaar waren. Meestal was de motor dan ook het falende onderdeel. Misschien is er gewoon niet genoeg rekening gehouden met koeling en dergelijke.
Het is altijd 1 coureur geweest, vaak de sneller (Zie Vettel en Kimi) maar ik ben gewoon van mening dat zij te ruw waren met hun materiaal!quote:Op donderdag 18 maart 2010 00:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Inderdaad, de McLarens waar Kimi in racete bv, en idd de laatste jaren e RB's. gezien Renault er geen problemen mee heeft denk ik dat er een (koel)fout in het ontwerp van Newey zit.
En natuurlijk is Cosworth nog steeds actief in andere klasse, dat helpt ze natuurlijk ook.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:58 schreef Waffle het volgende:
Dat maar de kennis is waarschijnlijk niet verloren gegaan. Verder is Cosworth afgelopen jaar wel flink aan het testen geweest. geloof mij maar. Iedereen zit trouwens wel de hele tijd negatief op de Renault motor te reageren, maar er moet niet vergeten worden dat auto's ontworpen door Newey wel vaker niet zo betrouwbaar waren. Meestal was de motor dan ook het falende onderdeel. Misschien is er gewoon niet genoeg rekening gehouden met koeling en dergelijke.
Dat van die versnellingsbakken ben ik het helemaal mee eens. Doordat het schakelen nu veel soepeler en sneller gaat, is er daarbij veel minder kans op fouten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
Een andere visie op het gebrek aan inhalen.
[..]
Lees het hele artikel voor een beter overzicht.
Maar het voorstel zou zijn keiharde banden en handmatige versnellingsbakken.
En het zou zomaar kunnen dat de Red Bull een vergelijkbaar probleem heeft.quote:Ferrari werkt aan oplossing voor te hete motoren
Het team van Ferrari mag dan wel begonnen zijn met een maximale score van 43 punten, maar geheel vlekkeloos ging dat echter allerminst. Het team besloot voor de race de motoren van Alonso en Massa straffeloos te vervangen. Tijdens de race kregen beide heren van het team te horen dat ze het tempo moesten laten zakken vanwege een te hoog oplopende temperatuur in de Ferrari-motor.
De aerodynamica van de F10 is volgens teambaas Stefano Domenicali de oorzaak van het probleem. De te hoog oplopende temperatuur in de motor zal tijdens de hete GP’s op de kalender een probleem blijven vormen. Het heeft dus hoge prioriteit dat dit zo snel mogelijk opgelost gaat worden.
Jammerja, wat was de vraag danquote:Op donderdag 18 maart 2010 09:46 schreef vosss het volgende:
Branson had mijn vraag helemaal niet beantwoordt
Vraag staat op de vorige pagina ergens.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:12 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Jammerja, wat was de vraag dan?
Maar hoe ging het "gesprek" dan? Beetje leuk?
Goh dat zijn vragen die hij nog nooit gehad heeft en/of beantwoord heeft.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Vraag staat op de vorige pagina ergens.
Anyway, het gesprek ging eigenlijk alleen maar over zakelijke dingen en hoe hij het zover heeft kunnen schoppen als 14 jarige school-dropout zonder diploma's of wat dan ook.
Wel een boeiend vraaggesprek, dat wel. Duurde bijna anderhalf uur.
Interessante gast in elk geval
Als ik de reclame lees hierover, kon je hem vragen stellen over "business", dus niet over de F1quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Vraag staat op de vorige pagina ergens.
Anyway, het gesprek ging eigenlijk alleen maar over zakelijke dingen en hoe hij het zover heeft kunnen schoppen als 14 jarige school-dropout zonder diploma's of wat dan ook.
Wel een boeiend vraaggesprek, dat wel. Duurde bijna anderhalf uur.
Interessante gast in elk geval
quote:McLaren had reportedly aerodynamically exploited the hole for the external engine starter, making it much bigger than necessary and thereby gaining another diffuser level.
It was said the British team agreed to revise the design for Melbourne.
Spain's El Pais newspaper said Renault and Mercedes will also have to modify their diffusers for the same reason ahead of round two of the 2010 world championship.
Formule 1 is ook business en als hij er geen geld in ziet dan doet ie niet mee.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:11 schreef Sally het volgende:
[..]
Als ik de reclame lees hierover, kon je hem vragen stellen over "business", dus niet over de F1
Dat waren de rest van de vragen ook.quote:Goh dat zijn vragen die hij nog nooit gehad heeft en/of beantwoord heeft.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk eens goed F1-nieuws: Italiaanse GP tot 2016 op Monza
volgens mij mocht mercedes niet omdat er een limiet is aan het aantal teams waar je motoren aan mag leveren.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Misschien wilde Ferrari wel niet om exact dezelfde reden als Mercedes?
Vreemde opmerking trouwens van Dhr. Marko zo vroeg in het seizoen.
Als de teams er mee ingestemd hadden dan had de limiet opgerekt kunnen worden naar vier. McLaren weigerde dat, zodat drie de max blijft. En mercedes leverde al aan Brawn, McLaren en Force India, dus Red Bull viel zo eenvoudig buiten de boot.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
volgens mij mocht mercedes niet omdat er een limiet is aan het aantal teams waar je motoren aan mag leveren.
Als het McLaren niet was geweest, zou het een ander team geweest kunnen zijn, dat Red Bull met Mercedes motoren als een te grote concurrent zou zien.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als alle teams er mee ingestemd hadden dan had de limiet opgerekt kunnen worden naar vier. McLaren weigerde dat, zodat drie de max blijft. En mercedes leverde al aan Brawn, McLaren en Force India, dus Red Bull viel zo eenvoudig buiten de boot.
Ben benieuwd of USF1 't opnieuw gaat proberen, en mochten ze dat wel doen, of de FIA ze dan weer zou selecteren.quote:FIA opent selectieproces voor dertiende team
20 maart 2010
De FIA heeft op vrijdag het selectieproces geopend waarin een dertiende team voor 2011 zal worden gekozen. Alle teams die hier serieuze interesse in hebben, moeten zich voor 15 april melden bij de autosportbond en dienen ook administratiekosten van 1000 euro te betalen. Daarna begint het formele inschrijvingsproces.
De teams hebben een maand de tijd om hun interesse te tonen en zullen op 15 april alle benodigde papieren en informatie krijgen van de FIA. Na deze datum begint het formele inschrijvingsproces, dat tot eind juni loopt. Hierin zal de FIA niet alleen kijken naar de technische capaciteiten van de teams, maar ook naar het financiële plaatje en de mensen die bij het project betrokken zijn. Verder zal de FIA oordelen wat voor meerwaarde het team aan het kampioenschap zal brengen.
In juli zal worden beslist welk team wordt toegelaten aan het wereldkampioenschap Formule 1 van 2011.
In between racesquote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Is me dat ff dood hier![]()
Omdat er toch niets anders te zeggen is:
En ik ben wel benieuwd naar die andere teams die zich melden. Zou er nog weer een nieuw team opduiken?quote:[..]
Ben benieuwd of USF1 't opnieuw gaat proberen, en mochten ze dat wel doen, of de FIA ze dan weer zou selecteren.
En zoals ik vorig jaar al zei: ik zou graag Prodrive willen zien![]()
Ik denk het niet. Ze moeten ¤1000,- betalen en ik betwijfel of ze dat bij USF1 hebben.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Is me dat ff dood hier![]()
Omdat er toch niets anders te zeggen is:
[..]
Ben benieuwd of USF1 't opnieuw gaat proberen, en mochten ze dat wel doen, of de FIA ze dan weer zou selecteren.
Het schijnt dat Zoran Stefanovic de boedel opgekocht heeftquote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ze moeten ¤1000,- betalen en ik betwijfel of ze dat bij USF1 hebben.
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ze moeten ¤1000,- betalen en ik betwijfel of ze dat bij USF1 hebben.
Elk team mocht toch de eerst 3 races overslaan voordat ze definitief hun startbewijs zouden verliezen?quote:maar de FIA is van mening dat dit niet het geval is omdat US F1 er niet in slaagde om in Bahrein op de grid te staan. Hiermee verviel het recht voor het Amerikaanse team.
quote:Daarnaast is de FIA van plan om US F1 voor de rechter te slepen, omdat ze mooi weer speelden en zich pas op het allerlaatste moment afgemeld hebben voor dit seizoen. Nu Stefanovic de boedel in bezit heeft zal hij aangeklaagd worden, waardoor hij met zijn bedrijf mogelijk tegen hoge boetes aan zal lopen.
Waarom bestaat daar dan ook niet al een regel voor vraag ik me af.quote:Vier diffusers afgekeurd door de FIA
20 maart 2010 — De FIA heeft bij vier teams de diffusers afgekeurd omwille van grote openingen voor de starters.
Maandag brachten we het verhaal van de veel te grote openingen voor de starters, achteraan sommige formule 1-wagens. Daardoor wordt er meer downforce gecreëerd. De FIA heeft nu bij vier teams de diffuser afgekeurd.
Geweten is dat McLaren en Mercedes GP twee van de teams zijn. De andere twee zijn waarschijnlijk Renault en Force India.
Mercedes GP gebruikte vorig jaar, toen nog onder de naam Brawn GP, als eerste een grotere startmotor om een betere diffuser te krijgen. Het is wel eigenaardig dat dit pas dit jaar wordt verboden.
Er wordt verwacht dat de FIA nu een maximale diameter gaat voorschrijven voor de stang van de startmotor en dus ook het opening waar die in moet.De teams zullen in Australië dus een nieuwe diffuser en startmotor nodig hebben om te voldoen aan de eisen van de FIA.
De enige reden dat je vage regels wilt is dat je het later nog aan kunt passen.quote:Op zondag 21 maart 2010 09:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom bestaat daar dan ook niet al een regel voor vraag ik me af.
Volgens het regelement zijn ze voor zover ik kan lezen volkomen legaal.
Waarom passen ze dan keer op keer het regelement aan?
Als dit grotere gat ergens goed voor is (tijdwinst) dan hebben die 4 teams gewoon beter hun werk gedaan imo
ja dat snap ik ook niet. rond april vorig jaar was die uitspraak alquote:Op zondag 21 maart 2010 12:10 schreef Trystar het volgende:
Ze hadden die dubbele diffusers dit jaar al moeten verbieden. Waarom pas vanaf volgend jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |