abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79202940


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 |

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil
2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

Eindstanden 2009
Eindstanden F1-kampioenschap

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Mercedes GP
- Force India
- Campos Meta 1
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing
- US F1 Team (USF1 racet niet in 2010)
- Stefan GP (StefanGP racet niet in 2010)

Wie staan er in 2010 aan de start

McLaren
01. Jenson Button WDC 2009
02. Lewis Hamilton

Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP
03. Michael Schumacher
04. Nico Rosberg

Red Bull Racing
05. Sebastian Vettel
06. Mark Webber

Ferrari
07. Felipe Massa
08. Fernando Alonso

Williams
09. Rubens Barrichello
10. Nico Hülkenberg

Renault
11. Robert Kubica
12. Vitaly Petrov

Force India
14. Adrian Sutil
15. Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi
17. Jaime Alguersuari

Lotus F1 Racing
18. Jarno Trulli
19. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
20. Karun Chandhok
21. Bruno Senna

Sauber
22. Kamui Kobayashi
23. Pedro de la Rosa

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Lucas Di Grassi

  • USF1 racet niet in 2010;
  • StefanGP racet niet in 2010.

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

    F1 nieuws portal:
    - NewsNow
    - NewsNow NL
    - Formule1.nl
    - F1 Racing
    - F1 Today
    - Race Freaks
    - Autosport.com

    Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
    - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
    - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
    - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
    Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

    Official F1 Sites:
    - The Official Formula 1 Site
    - FIA
    - Live Timing

    Sporting Regulations
    [PDF] 2007 sporting regulations - F1
    [PDF] 2008 sporting regulations - F1
    [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
    [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
    [PDF] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
    [PDF] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

    Technical Regulations 2009/2010
    [PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
    [PDF] 2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

    Testschema


    De kalender voor 2010 met 19 races


    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS
    Artikel 1
    Artikel 2
    Filmpje over KERS(Duitstalig)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
    Artikel 1

    BBC
    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *onder voorbehoud van wijzigingen

    FOK!sport F1-site

    De OP is hier te vinden
  • Where facts are few, experts are many.
    pi_79202970
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:05 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    ik heb wat reviews zitten kijken van <1993 toen bandenwissels nog niet verplicht waren (toch?) en waar ze ook 2 of misschien wel 3 stops deden omdat dat gewoon sneller was. Dat moet nu toch ook kunnen? Bridgestone is zonder concurrentie misschien wel gewoon wat lui.

    En wat betreft het volgen in de bochten; hadden ze niet beter de voorbanden kunnen laten voor wat ze waren en de achterbanden 25mm breder kunnen maken?
    Where facts are few, experts are many.
    pi_79202987
    Valt me op dat er tegenwoordig ook veel heftiger wordt verdedigd.. wat natuurlijk ook niet helpt bij het inhalen, of uberhaupt het er toe aanzetten pogingen te ondernemen tot inhalen?



    vs.

    Where facts are few, experts are many.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 maart 2010 @ 11:36:18 #4
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_79203071
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:05 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    ik heb wat reviews zitten kijken van <1993 toen bandenwissels nog niet verplicht waren (toch?) en waar ze ook 2 of misschien wel 3 stops deden omdat dat gewoon sneller was. Dat moet nu toch ook kunnen? Bridgestone is zonder concurrentie misschien wel gewoon wat lui.

    En wat betreft het volgen in de bochten; hadden ze niet beter de voorbanden kunnen laten voor wat ze waren en de achterbanden 25mm breder kunnen maken?
    Dit was makkelijker voor Bridgestone omdat ze de mallen voor de smallere voorbanden nog hadden liggen.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 16 maart 2010 @ 11:59:47 #5
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_79203990
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:36 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Dit was makkelijker voor Bridgestone omdat ze de mallen voor de smallere voorbanden nog hadden liggen.
    I know - misschien voor volgend jaar, als de nieuwe leverancier die mallen niet overneemt tenminste

    Over de inhalen; tegenwoordig is het agressiefer omdat er toch nauwelijks wat kan gebeuren. Als je in '89 a la Kobayashi iemands voorvleugel eraf beukt... dat wil je niet op je geweten hebben
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_79204276
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:59 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    I know - misschien voor volgend jaar, als de nieuwe leverancier die mallen niet overneemt tenminste

    Over de inhalen; tegenwoordig is het agressiefer omdat er toch nauwelijks wat kan gebeuren. Als je in '89 a la Kobayashi iemands voorvleugel eraf beukt... dat wil je niet op je geweten hebben
    dus verdedigde ze vroeger hun positie minder omdat ze voorzichtiger waren voor hun en andermans materiaal?
    pi_79204792
    τυρ
    pi_79205096
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef LeXX het volgende:
    τυρ
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_79205804
    tvp
    pi_79206141
    Er mist nog wat in de OP Zal het toevoegen aan de wiki.

    | 71 |


    Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009: << kan weg

    Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010:
    2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix

    En onderaan:
    FOK!sport F1-site

    FOK! Formule 1-manager 2010

    Edit: aangepast, en meteen gekeken naar de coureursnummers. Dit klopte niet:

    Sauber
    22. Kamui Kobayashi
    23. Pedro de la Rosa

    ->

    Sauber
    22. Pedro de la Rosa
    23. Kamui Kobayashi

    [ Bericht 14% gewijzigd door Sally op 16-03-2010 13:01:12 ]
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_79206429
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef Atreidez het volgende:
    Valt me op dat er tegenwoordig ook veel heftiger wordt verdedigd.. wat natuurlijk ook niet helpt bij het inhalen, of uberhaupt het er toe aanzetten pogingen te ondernemen tot inhalen?



    vs.

    Op 25 tot 28 sec zie je Mansell zwaaien naar Prost zovan haal me in.

    Het commentaar zegt ook Mansell winkt Prost furbei.

    Waarom ie dat doet weet ik niet, maar dit lijkt gewoon op voorbij laten en geen normale overtake als je het mij vraagt

    =edit=
    In de comments:
    quote:
    Mansell had technichal problems and retired some laps later
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 13:00:38 #12
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_79206483
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 12:07 schreef Aresdreams het volgende:

    [..]

    dus verdedigde ze vroeger hun positie minder omdat ze voorzichtiger waren voor hun en andermans materiaal?
    Zou kunnen.. Stel, je bent wat lomp en rijd iemand voorvleugel eraf en diegene rijd zich te pletter in de muur. Lijkt me niet zo prettig om dit op je geweten te hebben.
    Anno 2010 breek je hooguit een been in zo'n geval...
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_79206868
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 12:59 schreef vosss het volgende:
    Op 25 tot 28 sec zie je Mansell zwaaien naar Prost zovan haal me in.

    Het commentaar zegt ook Mansell winkt Prost furbei.

    Waarom ie dat doet weet ik niet, maar dit lijkt gewoon op voorbij laten en geen normale overtake als je het mij vraagt

    =edit=
    In de comments:
    Ik moest zonder geluid kijken hier Maar serieus, eind jaren 80 zie je mega veel inhaalacties waarbij de ingehaalde partij gewoon niet van ze lijn afgaat.. En ze steken echt niet allemaal hun handje op.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_79206910
    De testdata kunnen ook wel uit de OP Sally, als je toch bezig bent met die wiki
    Where facts are few, experts are many.
    pi_79207118
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 13:11 schreef Atreidez het volgende:
    De testdata kunnen ook wel uit de OP Sally, als je toch bezig bent met die wiki
    Daar had ik de vorige keer ook al iets over gezegd Dat het mss handig is om nog te zien hoeveel dagen en waar er getest is.

    En de links van 2009 staan er ook nog in, maar ik heb wel een plekje gereserveerd in de wiki om ze neer te zetten.
    Ik heb wel de Sporting Regulations van 2007 en 2008 eruit gehaald (en verplaatst, dus de links zijn er nog wel.)

    In de loop van het seizoen kunnen die dingen wel naar onderaan verplaatst (in de wiki dan) worden.
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_79208167
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef Atreidez het volgende:
    Valt me op dat er tegenwoordig ook veel heftiger wordt verdedigd.. wat natuurlijk ook niet helpt bij het inhalen, of uberhaupt het er toe aanzetten pogingen te ondernemen tot inhalen?



    vs.


    Lijkt me sterk. Tegenwoordig mag je maar 1 keer van lijn veranderen en ik kan me races herinneren dat een snellere coureur rondenlang geblokt werd door een coureur die ervoor reed. Senna vs Mansell in 1992 bijvoorbeeld op Monaco.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_79208238
    Er is toch een regel dat je diegene die sneller is voor moet laten gaan? Alleen wordt er tegenwoordig minder erg naar die regel gekeken omdat ze toffe inhaalacties willen zien.

    Ik ga even zoeken.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_79209573
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 13:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
    Er is toch een regel dat je diegene die sneller is voor moet laten gaan? Alleen wordt er tegenwoordig minder erg naar die regel gekeken omdat ze toffe inhaalacties willen zien.

    Ik ga even zoeken.
    Alleen als je 1 ronde of meer achterstand hebt moet je een sneller iemand langs laten gaan, dan krijg je de blauwe vlag te zien, wat inhoudt dat er een sneller iemand achter je zit en jij op een geschikte plek aan de kant moet gaan. Als beide rijders in dezelfde ronden zitten en vechten om een plek geldt deze regel volgens mij niet.
    pi_79209675
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 14:22 schreef Ermanon het volgende:

    [..]

    Alleen als je 1 ronde of meer achterstand hebt moet je een sneller iemand langs laten gaan, dan krijg je de blauwe vlag te zien, wat inhoudt dat er een sneller iemand achter je zit en jij op een geschikte plek aan de kant moet gaan. Als beide rijders in dezelfde ronden zitten en vechten om een plek geldt deze regel volgens mij niet.
    Ik meen ooit gelezen te hebben dat die regel vroeger ook bestond voor positie, maar dat die is weggehaald om gevechten uit te lokken.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_79210563


    Gewoon omdat het kan even een oud filmpje van de helden van weleer

    Scheckter, Hunt, Fittipaldi, Reutemann, Depailler, Villeneuve, Hunt, Jabouille, Patrese, Ickx, Andretti, Regazzoni, Peterson, Lauda, Rosberg. Allemaal namen die tot de verbeelding spreken

    Prachtige beelden

    Jammer dat ik toen pas 2 was en de F1 nog niet volgde
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79210928
    OW tot een minuut of 8 zijn het mooie beelden zie ik nu. Daarna wordt het nogal dramatisch met veel vuur enzo
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79213785
    tvp
    Calm down, please!
    pi_79218136
    quote:
    Sauber poised to request name change

    Peter Sauber is poised to lodge an application to change the name of his Formula 1 team, AUTOSPORT has learned, after he carried the BMW moniker into the new season.

    Despite the withdrawal of German car manufacturer BMW from F1, the outfit kept its 'BMW Sauber F1 Team' name for the start of the year.

    Sauber did not request a pre-season title change, and name changes are not easy to take place because they can run the risk of teams losing out on vital television rights income.

    However, although no move was made before the first race, Sauber has confirmed that now the season is underway his team will request a change - although when exactly has not been decided.

    "We will submit an application for a chassis name change, but the timing has yet to be decided," he said when asked by AUTOSPORT about the naming situation. "It will happen some time this season."

    The BMW Sauber team is currently without a title sponsor for 2010, and Sauber admitted that his outfit was unlikely to get one now until next year.

    "We have still a white car unfortunately, because it is impossible to find sponsors during January and February - especially big sponsors," he explained about the team's financial situation.

    "Today we are looking for sponsors for the 2011 season. I hope we will find some sponsors for this season."

    Sauber expressed some hope, however, that if the outfit concluded a deal for 2011 it may be able to bring the sponsorship forward into this season.

    "If we find a title sponsor for 2011 in the middle of the year then maybe we can have them for this season too," he said.
    pi_79219389
    Een week geleden ofzo zag ik ergens op internet een banner met reclame over dat je sir Richard Branson een vraag kon stellen. Dat heb ik dus gedaan.

    Ze zouden 10 vragen uitkiezen en als jouw vraag erbij zat zouden ze je dan per mail uitnodigen om een webcastsessie bij te wonen waar Branson de vragen behandeld.

    Ik krijg net dit mailtje:
    quote:
    Hello,

    This is a reminder that you have enrolled in the online event, Sir Richard Branson: Top 10 Questions for 2010. We look forward to seeing you at this event Wednesday.

    Event Information:
    Topic: Sir Richard Branson
    Date: Wednesday, March 17th, 2010
    Time: 10:00AM PT I 11:00AM MT I 12:00PM CT I 1:00PM ET I 5:00PM GMT (or UTC)

    Please join us at least 10-15 minutes prior to the presentation to ensure the automatic system set-up has been properly established.
    Tof dus.

    Ik heb alleen geen enkel idee meer wat mn vraag was

    [ Bericht 2% gewijzigd door vosss op 16-03-2010 18:21:09 ]
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79219455
    Hoe laat is dit overigens in Nederlandse tijd? Ik ben echt slecht met al die tijdzones

    =edit=
    Weet iemand hoe ik zoiets op kan nemen? Dus het beeld en het geluid?
    Daar zijn vast handige programmaatjes voor. Iemand?

    Dan kan ik die daarna online gooien mocht er interesse in zijn
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      dinsdag 16 maart 2010 @ 18:21:21 #26
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_79219585
    tvp
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 maart 2010 @ 18:34:52 #27
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_79220068
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 18:16 schreef vosss het volgende:
    Hoe laat is dit overigens in Nederlandse tijd? Ik ben echt slecht met al die tijdzones

    =edit=
    Weet iemand hoe ik zoiets op kan nemen? Dus het beeld en het geluid?
    Daar zijn vast handige programmaatjes voor. Iemand?

    Dan kan ik die daarna online gooien mocht er interesse in zijn
    5:00PM GMT is 18:00 bij ons, of te wel, dat zijn we al geweest
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_79221685
    Waarom zet Force India in godsnaam Di Resta in de auto op vrijdag? Wat heeft dat nou voor zin?
    's Avonds een man, overdags rustig an
    pi_79222286
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 18:34 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    5:00PM GMT is 18:00 bij ons, of te wel, dat zijn we al geweest
    Het is morgen pas
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 maart 2010 @ 19:36:15 #30
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_79222355
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 19:34 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Het is morgen pas
    Ik had alleen naar de tijd gekeken
    Altijd onderweg naar het avontuur
      dinsdag 16 maart 2010 @ 19:50:36 #31
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_79223061
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 18:14 schreef vosss het volgende:
    Een week geleden ofzo zag ik ergens op internet een banner met reclame over dat je sir Richard Branson een vraag kon stellen. Dat heb ik dus gedaan.

    Ze zouden 10 vragen uitkiezen en als jouw vraag erbij zat zouden ze je dan per mail uitnodigen om een webcastsessie bij te wonen waar Branson de vragen behandeld.

    Ik krijg net dit mailtje:
    [..]

    Tof dus.

    Ik heb alleen geen enkel idee meer wat mn vraag was


    "Sur Riesjart, aaj forgot my kwestjon ''

    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_79223985
    Volgens mij was het iets in de trend van wat zijn overweging was om een eigen team te starten en waarom hij niet bij Brawn gebleven is, hoeveel geld hij bereid is in zijn team te pompen, wat hij met zijn team wil bereiken en mocht dat binnen 3 jaar niet haalbaar zijn of hij dan weer zou vertrekken.

    Niet echt een spannende vraag natuurlijk. Ik denk dat duizenden anderen vragen van vergelijkbare strekking hebben gesteld.

    =edit=
    En misschien is gewoon iedereen die een vraag gestuurd heeft wel uitgenodigd om die webcastsessie bij te wonen, who knows. Er zouden in elk geval 10 vragen behandeld worden en toen ik hem indiende stond op beeld als jou vraag uitgekozen wordt dan krijg je een mailtje met een uitnodiging om de webcast bij te wonen.

    Nouja, we zien wel. Zou natuurlijk wel leuk zijn als ie mijn vraag gesteld krijgt met mn naam erbij enzo
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79225473
    tvp
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_79225862
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 19:17 schreef Burnie88 het volgende:
    Waarom zet Force India in godsnaam Di Resta in de auto op vrijdag? Wat heeft dat nou voor zin?
    Wss moet dat van Mercedes .
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 maart 2010 @ 20:47:42 #35
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_79226070
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 20:43 schreef Glijdt_licht het volgende:

    [..]

    Wss moet dat van Mercedes .
    Ik denk eerder van de Schotse sponsor die hij meegebracht heeft naar Force India
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_79226263
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 20:47 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Ik denk eerder van de Schotse sponsor die hij meegebracht heeft naar Force India
    Kan ook., of een combinatie van beide. Dat Mercedes de motoren goedkoper zou leveren als di Resta er op vrijdag in mag. En dat toen een sponsor heeft gereageerd dat als di Resta de vrijdagcoureur wordt zij zouden sponsoren. = dubbel voordeel voor Force India.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_79236766
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 20:47 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Ik denk eerder van de Schotse sponsor die hij meegebracht heeft naar Force India
    Ja en dan heeft een Sutil of Liuzzi geen tracktime en rijdt hij bout in de kwali/race omdat hij niet af heeft kunnen stellen... Alsof een sponsor daar op loopt te wachten. Ik hoop dat Tung niet hetzelfde grapje gaat uithalen dit seizoen, dan schaam ik me als Nederlander.
    's Avonds een man, overdags rustig an
    pi_79237689
    Of het is gewoon een teken dat Liuzzi of Sutil binnenkort aan de kant gaat. Al denk ik toch dat het de sponsoren samen met Mercedes is.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
      woensdag 17 maart 2010 @ 03:47:49 #39
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_79240268
    TVP
    pi_79240567


    Beetje laat dat dit filmpje online komt maar toch leuk om te zien.
    Calm down, please!
      woensdag 17 maart 2010 @ 08:17:46 #41
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_79241211
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 23:50 schreef Burnie88 het volgende:

    [..]

    Ja en dan heeft een Sutil of Liuzzi geen tracktime en rijdt hij bout in de kwali/race omdat hij niet af heeft kunnen stellen... Alsof een sponsor daar op loopt te wachten. Ik hoop dat Tung niet hetzelfde grapje gaat uithalen dit seizoen, dan schaam ik me als Nederlander.
    Dan is Tung gewoon een chinees
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_79241425
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 06:51 schreef Googolplexian het volgende:


    Beetje laat dat dit filmpje online komt maar toch leuk om te zien.
    Staat al langer op joetoep hoor.
    pi_79242415
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 14:54 schreef vosss het volgende:
    OW tot een minuut of 8 zijn het mooie beelden zie ik nu. Daarna wordt het nogal dramatisch met veel vuur enzo
    Die beelden heb ik toen live (op TV) gezien helaas. Is een van de eerste momenten van de F1 die ik me kan herinneren gezien te hebben.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_79243567
    tvp
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_79244037
    Artreidez: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/F1-Nieuwtjes kun je in de OP plakken
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_79244071
    Een andere visie op het gebrek aan inhalen.
    quote:
    Frank Dernie, one of the leading F1 aerodynamicists for the past 30 years, has sent me this note, arguing that the “overtaking problem in F1″ is not the aero, but the mechanical grip from the tyres and the lack of mistakes made by drivers on gearshifts due to semi automatic gearboxes. He advocates manual gearboxes and rock hard tyres. Hear him out.

    “None of the facts in the last 30 years support the theory that grippy tyres and low downforce promote overtaking. If reducing downforce was the answer, then 1983 would have shown it, since we lost 80% of the aero efficiency in the 1983 rules, ” he says. “But there was no more overtaking than in 1982.

    “Here’s the proof – if downforce prevented overtaking, historically the races with the fewest overtaking manoeuvres would have been the wet races, where maximum downforce settings are used… Why anybody still thinks a reduction in downforce is the solution when faced with the facts has been a consistent mystery and frustration to me.

    “Too much difference in grip between on and off line is a major factor, caused by sticky tyres (lots of mechanical grip)

    “Braking distances into slow corners are far too short, caused by sticky tyres (too much mechanical grip).

    “The other reason why it is hard to overtake in current F1 is that the fastest cars are at the front with slower ones behind, so there is no reason to expect overtaking unless a driver makes a mistake.

    “In this case overtaking will only ever happen following mistakes, which are rare nowadays with super sticky tyres, big runoff areas and semi automatic gearboxes.
    Lees het hele artikel voor een beter overzicht.

    Maar het voorstel zou zijn keiharde banden en handmatige versnellingsbakken.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      woensdag 17 maart 2010 @ 11:01:30 #47
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_79246219
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
    Een andere visie op het gebrek aan inhalen.
    [..]

    Lees het hele artikel voor een beter overzicht.

    Maar het voorstel zou zijn keiharde banden en handmatige versnellingsbakken.
    Een band waar je de hele race mee uit kunt rijden en een degelijke zachte band zonder verplichte wissel is denk ik wel een goed idee. Net als vroeger.

    Handbakken is een beetje anti-F1 en trouwens, lagere klasses waar wel wordt ingehaald hebben dat ook al lang niet meer.
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_79249678
    Al dat gegis naar waarom er minder wordt ingehaald ... De teambazen, designers en engineers weten het allemaal.

    Maar het oplossen = risico op ingehaald worden dus niemand die (ook al is het gezamelijk) de eerste stap zet.
    Calm down, please!
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:51:48 #49
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_79252726
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:29 schreef Googolplexian het volgende:
    Al dat gegis naar waarom er minder wordt ingehaald ... De teambazen, designers en engineers weten het allemaal.

    Maar het oplossen = risico op ingehaald worden dus niemand die (ook al is het gezamelijk) de eerste stap zet.
    er staat me iets bij dat Williams in 2001 is begonnen met het express verstoren van de lucht achter de autos. Maar hoe kan het een GP2 veel minder dirty air geeft dan een F1, er zitten veel meer winglets en dingen op die wagens.



    Please, make yourself uncomfortable.
      woensdag 17 maart 2010 @ 14:30:28 #50
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_79254332
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:51 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    er staat me iets bij dat Williams in 2001 is begonnen met het express verstoren van de lucht achter de autos. Maar hoe kan het een GP2 veel minder dirty air geeft dan een F1, er zitten veel meer winglets en dingen op die wagens.

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Dat vroeg ik me laatst ook al af. De dubbele diffuser zal ook een flinke rol spelen waarschijnlijk.
      woensdag 17 maart 2010 @ 15:08:40 #51
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_79255843
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 14:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Dat vroeg ik me laatst ook al af. De dubbele diffuser zal ook een flinke rol spelen waarschijnlijk.
    Ja waarschijnlijk wel - ik snap alleen niet zo goed hoe, ze zijn er toch juist om de lucht achter de auto te neutraliseren tegen drag?
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_79256423
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 15:08 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    Ja waarschijnlijk wel - ik snap alleen niet zo goed hoe, ze zijn er toch juist om de lucht achter de auto te neutraliseren tegen drag?
    Diffusers zijn om de lucht sneller onder de auto te laten doorgaan dan over de auto heen. Hierdoor heb je meer grip omdat de luchtdruk onder de auto lager is (hoe sneller je gaat). Als dan ook nog zorgt dat de uitlaten erbij uitkomen gaat de luchtdruk onder de auto nog verder omlaag. Dus nog meer grip. Bij gas los hebben auto's in dat geval dan ook minder grip dan wanneer ze volgas rijden.

    Doordat de diffusers de luchtstromen zo beïnvloeden zullen ze ook idd achter de auto een bepaalde invloed hebben.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
      woensdag 17 maart 2010 @ 15:41:54 #53
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_79257106
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 15:23 schreef Glijdt_licht het volgende:

    [..]

    Diffusers zijn om de lucht sneller onder de auto te laten doorgaan dan over de auto heen. Hierdoor heb je meer grip omdat de luchtdruk onder de auto lager is (hoe sneller je gaat). Als dan ook nog zorgt dat de uitlaten erbij uitkomen gaat de luchtdruk onder de auto nog verder omlaag. Dus nog meer grip. Bij gas los hebben auto's in dat geval dan ook minder grip dan wanneer ze volgas rijden.

    Doordat de diffusers de luchtstromen zo beïnvloeden zullen ze ook idd achter de auto een bepaalde invloed hebben.
    waarom zit de uitlaag niet aan de onderkant van de wagen eigenlijk?
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_79257354
    Als ik zo nadenk zonder te zoeken, warme lucht stijgt op dus als je die zo snel mogelijk weg wil hebben kan je t er maar beter aan de bovenkant uit laten komen Tevens hebben F1 wagens ook geen tussen en eind dempers, volgens mij alleen een spruitstuk en een deel op t bodywork voor de aansluiting?
    Where facts are few, experts are many.
    pi_79258531
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 15:41 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    waarom zit de uitlaag niet aan de onderkant van de wagen eigenlijk?
    Er was volgens mij een minimale hoogte waarop de uitlaat moest zitten ofzo, juist om dit trukje te voorkomen, maar zeker weten doe ik dat niet
    pi_79260129
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 13:51 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    er staat me iets bij dat Williams in 2001 is begonnen met het express verstoren van de lucht achter de autos. Maar hoe kan het een GP2 veel minder dirty air geeft dan een F1, er zitten veel meer winglets en dingen op die wagens.
    Ik denk juist dat een GP2 wagen veel minder gevoelig is voor dirty air dan een F1 wagen, door het gebruik van grond-effect. (Hoe ze dat verkrijgen heb ik niet kunnen vinden op Internet). Ik weet niet of ze minder dirty air veroorzaken. IMHO is een F1 wagen te gevoelig voor deze turbulentie. Ik denk dat ze dat eerder moeten aanpakken dan het voorkomen van de turbulentie.
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 15:41 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    waarom zit de uitlaag niet aan de onderkant van de wagen eigenlijk?
    Je wilt de lucht zo snel mogelijk weg hebben onder de auto, dus hoe eerder hoe beter. Daarvoor zijn die gaten tussen de bodemplaat en het begin van de diffusor. En hoe groter die gaten (en dus de diffusor) hoe meer lucht weggezogen kan worden.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_79262502
    Renault krijgt zwarte piet
    Tue 16-03 2010

    Niet Red Bull maar Renault heeft de zwarte piet gekregen van de media nadat Sebastian Vettel zondag een vrijwel zekere zege verloor. Vettel kreeg problemen met zijn Renault motor terwijl ook Webber in de beginfase van de race motorische problemen kende.

    Red Bull kende vorig jaar ook al veel problemen met de Renault motor die doorgaans ook niet als krachtigste wordt gezien. Over het algemeen wordt aangenomen dat de Renault krachtbron ongeveer 30 paardenkrachten tekort komt ten op zichten van Ferrari en Mercedes.

    Volgens Helmut Marko van Red Bull heeft zijn team vorig jaar geprobeerd over te stappen naar Mercedes. "Zonder arrogant te zijn, ze wilden ons niet. Ze zouden weten dat ze ons niet meer terug zouden zien op de baan als wij de dezelfde motor zouden hebben."

    Dit weekend maakte Autosport.com bekend dat Renault gaat proberen haar motor aan te passen, Marko hierover: "Ferrari en Mercedes hebben dit eerder ook gedaan. Renault wil ook wat aanpassingen maken om de betrouwbaarheid te verbeteren en het verschil met de rest recht te trekken. We hopen dat de FIA akkoord gaat."

    Volgens insiders is de Red Bull RB6 dit jaar qua chassis opnieuw erg sterk. Aangenomen wordt echter dat de achilleshiel de kwetsbare en minder krachtige Renault-motor zal zijn.

    http://www.f1news.nl/news/7130-Renault+krijgt+zwarte+piet.html

    Met de wetenschap dat de Renault 30 pk te kort komt, dan vraag ik me af waarom ze dan de Ferrari van STR niet hebben gepakt met vervolgens een Cosworth voor STR.
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:12:54 #58
    147172 THEFXR
    Alpha Bear
    pi_79263063
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 17:55 schreef Big-Ern het volgende:

    Met de wetenschap dat de Renault 30 pk te kort komt, dan vraag ik me af waarom ze dan de Ferrari van STR niet hebben gepakt met vervolgens een Cosworth voor STR.
    hele goede opmerking,ben het helemaal met je eens!
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:18:05 #59
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_79263211
    Misschien wilde Ferrari wel niet om exact dezelfde reden als Mercedes?
    Vreemde opmerking trouwens van Dhr. Marko zo vroeg in het seizoen.
    pi_79263527
    Ik denk dat de Cosworth volgend seizoen weleens sterk kan zijn. Ze bedienen 4 teams, wat dus erg veel data en uiteindelijk know-how op kan leveren.
    pi_79264623
    Cosworth heeft al zeer veel knowhow. Die hebben al god weet hoeveel ervaring in de F1
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      woensdag 17 maart 2010 @ 20:44:17 #62
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_79269797
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:56 schreef vosss het volgende:
    Cosworth heeft al zeer veel knowhow. Die hebben al god weet hoeveel ervaring in de F1
    Van 1963 t/m 2006 om precies te zijn.
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
    pi_79271976
    Is Ford nou nog verbonden met Cosworth tegenwoordig En als je zag hoe hard die Williams liep op t rechte eind afgelopen race, had Red Bull zelf ook wel een cosworth kunnen gebruiken.
    Where facts are few, experts are many.
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 maart 2010 @ 21:29:32 #64
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_79272319
    Volgens mij heeft Cosworth weinig banden met Ford meer.
    quote:
    In 2004, Cosworth and Pi Research were sold by Ford to the current Cosworth Group owned by Gerald Forsythe and Kevin Kalkhoven.
    aldus de wiki
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_79273593
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:44 schreef 4-elements het volgende:

    [..]

    Van 1963 t/m 2006 om precies te zijn.

    Precies en ik kan me voorstellen dat toen veel specialisten zijn weggelopen.
    pi_79273866
    Dat maar de kennis is waarschijnlijk niet verloren gegaan. Verder is Cosworth afgelopen jaar wel flink aan het testen geweest. geloof mij maar. Iedereen zit trouwens wel de hele tijd negatief op de Renault motor te reageren, maar er moet niet vergeten worden dat auto's ontworpen door Newey wel vaker niet zo betrouwbaar waren. Meestal was de motor dan ook het falende onderdeel. Misschien is er gewoon niet genoeg rekening gehouden met koeling en dergelijke.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_79280565
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:58 schreef Waffle het volgende:
    Dat maar de kennis is waarschijnlijk niet verloren gegaan. Verder is Cosworth afgelopen jaar wel flink aan het testen geweest. geloof mij maar. Iedereen zit trouwens wel de hele tijd negatief op de Renault motor te reageren, maar er moet niet vergeten worden dat auto's ontworpen door Newey wel vaker niet zo betrouwbaar waren. Meestal was de motor dan ook het falende onderdeel. Misschien is er gewoon niet genoeg rekening gehouden met koeling en dergelijke.
    Inderdaad, de McLarens waar Kimi in racete bv, en idd de laatste jaren e RB's. gezien Renault er geen problemen mee heeft denk ik dat er een (koel)fout in het ontwerp van Newey zit.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
      donderdag 18 maart 2010 @ 01:02:24 #69
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_79280812
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 00:48 schreef Glijdt_licht het volgende:

    [..]

    Inderdaad, de McLarens waar Kimi in racete bv, en idd de laatste jaren e RB's. gezien Renault er geen problemen mee heeft denk ik dat er een (koel)fout in het ontwerp van Newey zit.
    Het is altijd 1 coureur geweest, vaak de sneller (Zie Vettel en Kimi) maar ik ben gewoon van mening dat zij te ruw waren met hun materiaal!
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_79284139
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:58 schreef Waffle het volgende:
    Dat maar de kennis is waarschijnlijk niet verloren gegaan. Verder is Cosworth afgelopen jaar wel flink aan het testen geweest. geloof mij maar. Iedereen zit trouwens wel de hele tijd negatief op de Renault motor te reageren, maar er moet niet vergeten worden dat auto's ontworpen door Newey wel vaker niet zo betrouwbaar waren. Meestal was de motor dan ook het falende onderdeel. Misschien is er gewoon niet genoeg rekening gehouden met koeling en dergelijke.
    En natuurlijk is Cosworth nog steeds actief in andere klasse, dat helpt ze natuurlijk ook.
    -
    pi_79284838
    En de endorsements die Bernie richting Cosworth schoof zullen ook wel hun invloed hebben gehad.
    Calm down, please!
    pi_79284886
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
    Een andere visie op het gebrek aan inhalen.
    [..]

    Lees het hele artikel voor een beter overzicht.

    Maar het voorstel zou zijn keiharde banden en handmatige versnellingsbakken.
    Dat van die versnellingsbakken ben ik het helemaal mee eens. Doordat het schakelen nu veel soepeler en sneller gaat, is er daarbij veel minder kans op fouten.

    Edit: met de rest trouwens grotendeels ook. De giga-run off aera's betekenen dat als je een fout maakt, er amper een consequentie is. Op veel circuit is tegenwoordig op een vlak asfalt van een vierkante kilometer een circuit getekend (ik chargeer). Als je van de baan afwijkt, heb je amper snelheidsverlies.

    Alleen dat je in de regen meer inhaalacties hebt, heeft imo weinig te maken met de downforce an sich, maar meer dat sommige coureurs beter de baan aanvoelen en beter op de grens van wat mogelijk is kunnen rijden, daardoor krijg je veel meer snelheidsverschillen. En het nivelleert de wagens.

    [ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2010 09:50:29 ]
    pi_79284986
    Branson had mijn vraag helemaal niet beantwoordt
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79285071




    Hoop dat het niet al te arcade gaat worden
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79285202
    quote:
    Ferrari werkt aan oplossing voor te hete motoren

    Het team van Ferrari mag dan wel begonnen zijn met een maximale score van 43 punten, maar geheel vlekkeloos ging dat echter allerminst. Het team besloot voor de race de motoren van Alonso en Massa straffeloos te vervangen. Tijdens de race kregen beide heren van het team te horen dat ze het tempo moesten laten zakken vanwege een te hoog oplopende temperatuur in de Ferrari-motor.

    De aerodynamica van de F10 is volgens teambaas Stefano Domenicali de oorzaak van het probleem. De te hoog oplopende temperatuur in de motor zal tijdens de hete GP’s op de kalender een probleem blijven vormen. Het heeft dus hoge prioriteit dat dit zo snel mogelijk opgelost gaat worden.
    En het zou zomaar kunnen dat de Red Bull een vergelijkbaar probleem heeft.
    Ik ben benieuwd hoe snel Ferrari dit opgelost heeft
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79285757
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 09:46 schreef vosss het volgende:
    Branson had mijn vraag helemaal niet beantwoordt
    Jammerja, wat was de vraag dan ?

    Maar hoe ging het "gesprek" dan? Beetje leuk?
    pi_79285958
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 10:12 schreef Ermanon het volgende:

    [..]

    Jammerja, wat was de vraag dan ?

    Maar hoe ging het "gesprek" dan? Beetje leuk?
    Vraag staat op de vorige pagina ergens.

    Anyway, het gesprek ging eigenlijk alleen maar over zakelijke dingen en hoe hij het zover heeft kunnen schoppen als 14 jarige school-dropout zonder diploma's of wat dan ook.

    Wel een boeiend vraaggesprek, dat wel. Duurde bijna anderhalf uur.
    Interessante gast in elk geval
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79288103
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 10:20 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Vraag staat op de vorige pagina ergens.

    Anyway, het gesprek ging eigenlijk alleen maar over zakelijke dingen en hoe hij het zover heeft kunnen schoppen als 14 jarige school-dropout zonder diploma's of wat dan ook.

    Wel een boeiend vraaggesprek, dat wel. Duurde bijna anderhalf uur.
    Interessante gast in elk geval
    Goh dat zijn vragen die hij nog nooit gehad heeft en/of beantwoord heeft.
    Ik vraag me altijd af waarom mensen jarenlang dezelfde vragen blijven stellen, je kan de antwoorden zelfs via google vinden.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_79290050
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 10:20 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Vraag staat op de vorige pagina ergens.

    Anyway, het gesprek ging eigenlijk alleen maar over zakelijke dingen en hoe hij het zover heeft kunnen schoppen als 14 jarige school-dropout zonder diploma's of wat dan ook.

    Wel een boeiend vraaggesprek, dat wel. Duurde bijna anderhalf uur.
    Interessante gast in elk geval
    Als ik de reclame lees hierover, kon je hem vragen stellen over "business", dus niet over de F1
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_79290846
    McLaren, Mercedes en Renailt moeten diffuser aanpassen
    quote:
    McLaren had reportedly aerodynamically exploited the hole for the external engine starter, making it much bigger than necessary and thereby gaining another diffuser level.

    It was said the British team agreed to revise the design for Melbourne.

    Spain's El Pais newspaper said Renault and Mercedes will also have to modify their diffusers for the same reason ahead of round two of the 2010 world championship.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_79290939
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 12:11 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Als ik de reclame lees hierover, kon je hem vragen stellen over "business", dus niet over de F1
    Formule 1 is ook business en als hij er geen geld in ziet dan doet ie niet mee.

    Overigens waren de rest van de vragen ook nogal standaard
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79290961
    quote:
    Goh dat zijn vragen die hij nog nooit gehad heeft en/of beantwoord heeft.
    Dat waren de rest van de vragen ook.
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 maart 2010 @ 23:19:11 #83
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_79318645
    Eindelijk eens goed F1-nieuws: Italiaanse GP tot 2016 op Monza
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_79324426
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
    Eindelijk eens goed F1-nieuws: Italiaanse GP tot 2016 op Monza
    pi_79329632
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Misschien wilde Ferrari wel niet om exact dezelfde reden als Mercedes?
    Vreemde opmerking trouwens van Dhr. Marko zo vroeg in het seizoen.
    volgens mij mocht mercedes niet omdat er een limiet is aan het aantal teams waar je motoren aan mag leveren.
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 maart 2010 @ 11:31:34 #86
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_79329748
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 11:28 schreef Salatrel het volgende:

    [..]

    volgens mij mocht mercedes niet omdat er een limiet is aan het aantal teams waar je motoren aan mag leveren.
    Als de teams er mee ingestemd hadden dan had de limiet opgerekt kunnen worden naar vier. McLaren weigerde dat, zodat drie de max blijft. En mercedes leverde al aan Brawn, McLaren en Force India, dus Red Bull viel zo eenvoudig buiten de boot.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_79331861
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 11:31 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Als alle teams er mee ingestemd hadden dan had de limiet opgerekt kunnen worden naar vier. McLaren weigerde dat, zodat drie de max blijft. En mercedes leverde al aan Brawn, McLaren en Force India, dus Red Bull viel zo eenvoudig buiten de boot.
    Als het McLaren niet was geweest, zou het een ander team geweest kunnen zijn, dat Red Bull met Mercedes motoren als een te grote concurrent zou zien.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      zaterdag 20 maart 2010 @ 18:38:03 #88
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_79380507
    Is me dat ff dood hier

    Omdat er toch niets anders te zeggen is:
    quote:
    FIA opent selectieproces voor dertiende team
    20 maart 2010

    De FIA heeft op vrijdag het selectieproces geopend waarin een dertiende team voor 2011 zal worden gekozen. Alle teams die hier serieuze interesse in hebben, moeten zich voor 15 april melden bij de autosportbond en dienen ook administratiekosten van 1000 euro te betalen. Daarna begint het formele inschrijvingsproces.

    De teams hebben een maand de tijd om hun interesse te tonen en zullen op 15 april alle benodigde papieren en informatie krijgen van de FIA. Na deze datum begint het formele inschrijvingsproces, dat tot eind juni loopt. Hierin zal de FIA niet alleen kijken naar de technische capaciteiten van de teams, maar ook naar het financiële plaatje en de mensen die bij het project betrokken zijn. Verder zal de FIA oordelen wat voor meerwaarde het team aan het kampioenschap zal brengen.

    In juli zal worden beslist welk team wordt toegelaten aan het wereldkampioenschap Formule 1 van 2011.
    Ben benieuwd of USF1 't opnieuw gaat proberen, en mochten ze dat wel doen, of de FIA ze dan weer zou selecteren.
    En zoals ik vorig jaar al zei: ik zou graag Prodrive willen zien
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
    pi_79382489
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 18:38 schreef Sinister-D- het volgende:
    Is me dat ff dood hier

    Omdat er toch niets anders te zeggen is:
    In between races
    quote:
    [..]

    Ben benieuwd of USF1 't opnieuw gaat proberen, en mochten ze dat wel doen, of de FIA ze dan weer zou selecteren.
    En zoals ik vorig jaar al zei: ik zou graag Prodrive willen zien
    En ik ben wel benieuwd naar die andere teams die zich melden. Zou er nog weer een nieuw team opduiken?
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_79383078
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 18:38 schreef Sinister-D- het volgende:
    Is me dat ff dood hier

    Omdat er toch niets anders te zeggen is:
    [..]

    Ben benieuwd of USF1 't opnieuw gaat proberen, en mochten ze dat wel doen, of de FIA ze dan weer zou selecteren.
    Ik denk het niet. Ze moeten ¤1000,- betalen en ik betwijfel of ze dat bij USF1 hebben.
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 maart 2010 @ 19:42:01 #91
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_79383142
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 19:40 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Ik denk het niet. Ze moeten ¤1000,- betalen en ik betwijfel of ze dat bij USF1 hebben.
    Het schijnt dat Zoran Stefanovic de boedel opgekocht heeft

    Stefan GP wil nog steeds in de F1 rijden
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_79383418
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 19:40 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Ik denk het niet. Ze moeten ¤1000,- betalen en ik betwijfel of ze dat bij USF1 hebben.
    pi_79386113
    quote:
    maar de FIA is van mening dat dit niet het geval is omdat US F1 er niet in slaagde om in Bahrein op de grid te staan. Hiermee verviel het recht voor het Amerikaanse team.
    Elk team mocht toch de eerst 3 races overslaan voordat ze definitief hun startbewijs zouden verliezen?
    Waarom mag StefanGP dan niet mee doen onder de naam van USF1 als hij die handel gekocht heeft?

    Overigens wel een beetje vreemd hoor. Hij koopt eerst alles van Toyota, en nu dan nog een tweede team erbij. Hoeveel geld heeft die knakker wel niet?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79386151
    quote:
    Daarnaast is de FIA van plan om US F1 voor de rechter te slepen, omdat ze mooi weer speelden en zich pas op het allerlaatste moment afgemeld hebben voor dit seizoen. Nu Stefanovic de boedel in bezit heeft zal hij aangeklaagd worden, waardoor hij met zijn bedrijf mogelijk tegen hoge boetes aan zal lopen.
    blablablablablablablablablablablablablabla
    pi_79397190
    quote:
    Vier diffusers afgekeurd door de FIA

    20 maart 2010 — De FIA heeft bij vier teams de diffusers afgekeurd omwille van grote openingen voor de starters.

    Maandag brachten we het verhaal van de veel te grote openingen voor de starters, achteraan sommige formule 1-wagens. Daardoor wordt er meer downforce gecreëerd. De FIA heeft nu bij vier teams de diffuser afgekeurd.

    Geweten is dat McLaren en Mercedes GP twee van de teams zijn. De andere twee zijn waarschijnlijk Renault en Force India.

    Mercedes GP gebruikte vorig jaar, toen nog onder de naam Brawn GP, als eerste een grotere startmotor om een betere diffuser te krijgen. Het is wel eigenaardig dat dit pas dit jaar wordt verboden.

    Er wordt verwacht dat de FIA nu een maximale diameter gaat voorschrijven voor de stang van de startmotor en dus ook het opening waar die in moet.De teams zullen in Australië dus een nieuwe diffuser en startmotor nodig hebben om te voldoen aan de eisen van de FIA.
    Waarom bestaat daar dan ook niet al een regel voor vraag ik me af.
    Volgens het regelement zijn ze voor zover ik kan lezen volkomen legaal.
    Waarom passen ze dan keer op keer het regelement aan?

    Als dit grotere gat ergens goed voor is (tijdwinst) dan hebben die 4 teams gewoon beter hun werk gedaan imo
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_79398080
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 09:57 schreef vosss het volgende:

    [..]

    Waarom bestaat daar dan ook niet al een regel voor vraag ik me af.
    Volgens het regelement zijn ze voor zover ik kan lezen volkomen legaal.
    Waarom passen ze dan keer op keer het regelement aan?

    Als dit grotere gat ergens goed voor is (tijdwinst) dan hebben die 4 teams gewoon beter hun werk gedaan imo
    De enige reden dat je vage regels wilt is dat je het later nog aan kunt passen.
    De enige reden dat je tijdens een competitie de regels aan wilt passen is dat je de competitie kan sturen.

    Lijkt mij.
    Calm down, please!
    pi_79399838
    Ze hadden die dubbele diffusers dit jaar al moeten verbieden. Waarom pas vanaf volgend jaar
      zondag 21 maart 2010 @ 13:00:09 #98
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_79401634
    dubbel
    Please, make yourself uncomfortable.
      zondag 21 maart 2010 @ 13:01:32 #99
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_79401695
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 12:10 schreef Trystar het volgende:
    Ze hadden die dubbele diffusers dit jaar al moeten verbieden. Waarom pas vanaf volgend jaar
    ja dat snap ik ook niet. rond april vorig jaar was die uitspraak al

    en in het kader van kostenbesparing slaat het helemaal nergens op dat het nu pas in 2011 gebant wordt. moet er voor de 3e keer op rij een hele nieuwe auto gebouwd worden
    Please, make yourself uncomfortable.
      zondag 21 maart 2010 @ 17:19:27 #100
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_79410564
    tvp
    The line is a dot to you!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')