abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79256423
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:08 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Ja waarschijnlijk wel - ik snap alleen niet zo goed hoe, ze zijn er toch juist om de lucht achter de auto te neutraliseren tegen drag?
Diffusers zijn om de lucht sneller onder de auto te laten doorgaan dan over de auto heen. Hierdoor heb je meer grip omdat de luchtdruk onder de auto lager is (hoe sneller je gaat). Als dan ook nog zorgt dat de uitlaten erbij uitkomen gaat de luchtdruk onder de auto nog verder omlaag. Dus nog meer grip. Bij gas los hebben auto's in dat geval dan ook minder grip dan wanneer ze volgas rijden.

Doordat de diffusers de luchtstromen zo beïnvloeden zullen ze ook idd achter de auto een bepaalde invloed hebben.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:41:54 #53
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_79257106
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:23 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Diffusers zijn om de lucht sneller onder de auto te laten doorgaan dan over de auto heen. Hierdoor heb je meer grip omdat de luchtdruk onder de auto lager is (hoe sneller je gaat). Als dan ook nog zorgt dat de uitlaten erbij uitkomen gaat de luchtdruk onder de auto nog verder omlaag. Dus nog meer grip. Bij gas los hebben auto's in dat geval dan ook minder grip dan wanneer ze volgas rijden.

Doordat de diffusers de luchtstromen zo beïnvloeden zullen ze ook idd achter de auto een bepaalde invloed hebben.
waarom zit de uitlaag niet aan de onderkant van de wagen eigenlijk?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_79257354
Als ik zo nadenk zonder te zoeken, warme lucht stijgt op dus als je die zo snel mogelijk weg wil hebben kan je t er maar beter aan de bovenkant uit laten komen Tevens hebben F1 wagens ook geen tussen en eind dempers, volgens mij alleen een spruitstuk en een deel op t bodywork voor de aansluiting?
Where facts are few, experts are many.
pi_79258531
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:41 schreef bodylotion het volgende:

[..]

waarom zit de uitlaag niet aan de onderkant van de wagen eigenlijk?
Er was volgens mij een minimale hoogte waarop de uitlaat moest zitten ofzo, juist om dit trukje te voorkomen, maar zeker weten doe ik dat niet
pi_79260129
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:51 schreef bodylotion het volgende:

[..]

er staat me iets bij dat Williams in 2001 is begonnen met het express verstoren van de lucht achter de autos. Maar hoe kan het een GP2 veel minder dirty air geeft dan een F1, er zitten veel meer winglets en dingen op die wagens.
Ik denk juist dat een GP2 wagen veel minder gevoelig is voor dirty air dan een F1 wagen, door het gebruik van grond-effect. (Hoe ze dat verkrijgen heb ik niet kunnen vinden op Internet). Ik weet niet of ze minder dirty air veroorzaken. IMHO is een F1 wagen te gevoelig voor deze turbulentie. Ik denk dat ze dat eerder moeten aanpakken dan het voorkomen van de turbulentie.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:41 schreef bodylotion het volgende:

[..]

waarom zit de uitlaag niet aan de onderkant van de wagen eigenlijk?
Je wilt de lucht zo snel mogelijk weg hebben onder de auto, dus hoe eerder hoe beter. Daarvoor zijn die gaten tussen de bodemplaat en het begin van de diffusor. En hoe groter die gaten (en dus de diffusor) hoe meer lucht weggezogen kan worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_79262502
Renault krijgt zwarte piet
Tue 16-03 2010

Niet Red Bull maar Renault heeft de zwarte piet gekregen van de media nadat Sebastian Vettel zondag een vrijwel zekere zege verloor. Vettel kreeg problemen met zijn Renault motor terwijl ook Webber in de beginfase van de race motorische problemen kende.

Red Bull kende vorig jaar ook al veel problemen met de Renault motor die doorgaans ook niet als krachtigste wordt gezien. Over het algemeen wordt aangenomen dat de Renault krachtbron ongeveer 30 paardenkrachten tekort komt ten op zichten van Ferrari en Mercedes.

Volgens Helmut Marko van Red Bull heeft zijn team vorig jaar geprobeerd over te stappen naar Mercedes. "Zonder arrogant te zijn, ze wilden ons niet. Ze zouden weten dat ze ons niet meer terug zouden zien op de baan als wij de dezelfde motor zouden hebben."

Dit weekend maakte Autosport.com bekend dat Renault gaat proberen haar motor aan te passen, Marko hierover: "Ferrari en Mercedes hebben dit eerder ook gedaan. Renault wil ook wat aanpassingen maken om de betrouwbaarheid te verbeteren en het verschil met de rest recht te trekken. We hopen dat de FIA akkoord gaat."

Volgens insiders is de Red Bull RB6 dit jaar qua chassis opnieuw erg sterk. Aangenomen wordt echter dat de achilleshiel de kwetsbare en minder krachtige Renault-motor zal zijn.

http://www.f1news.nl/news/7130-Renault+krijgt+zwarte+piet.html

Met de wetenschap dat de Renault 30 pk te kort komt, dan vraag ik me af waarom ze dan de Ferrari van STR niet hebben gepakt met vervolgens een Cosworth voor STR.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:12:54 #58
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_79263063
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:55 schreef Big-Ern het volgende:

Met de wetenschap dat de Renault 30 pk te kort komt, dan vraag ik me af waarom ze dan de Ferrari van STR niet hebben gepakt met vervolgens een Cosworth voor STR.
hele goede opmerking,ben het helemaal met je eens!
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:18:05 #59
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_79263211
Misschien wilde Ferrari wel niet om exact dezelfde reden als Mercedes?
Vreemde opmerking trouwens van Dhr. Marko zo vroeg in het seizoen.
pi_79263527
Ik denk dat de Cosworth volgend seizoen weleens sterk kan zijn. Ze bedienen 4 teams, wat dus erg veel data en uiteindelijk know-how op kan leveren.
pi_79264623
Cosworth heeft al zeer veel knowhow. Die hebben al god weet hoeveel ervaring in de F1
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:44:17 #62
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_79269797
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:56 schreef vosss het volgende:
Cosworth heeft al zeer veel knowhow. Die hebben al god weet hoeveel ervaring in de F1
Van 1963 t/m 2006 om precies te zijn.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_79271976
Is Ford nou nog verbonden met Cosworth tegenwoordig En als je zag hoe hard die Williams liep op t rechte eind afgelopen race, had Red Bull zelf ook wel een cosworth kunnen gebruiken.
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 maart 2010 @ 21:29:32 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79272319
Volgens mij heeft Cosworth weinig banden met Ford meer.
quote:
In 2004, Cosworth and Pi Research were sold by Ford to the current Cosworth Group owned by Gerald Forsythe and Kevin Kalkhoven.
aldus de wiki
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79273593
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:44 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Van 1963 t/m 2006 om precies te zijn.

Precies en ik kan me voorstellen dat toen veel specialisten zijn weggelopen.
pi_79273866
Dat maar de kennis is waarschijnlijk niet verloren gegaan. Verder is Cosworth afgelopen jaar wel flink aan het testen geweest. geloof mij maar. Iedereen zit trouwens wel de hele tijd negatief op de Renault motor te reageren, maar er moet niet vergeten worden dat auto's ontworpen door Newey wel vaker niet zo betrouwbaar waren. Meestal was de motor dan ook het falende onderdeel. Misschien is er gewoon niet genoeg rekening gehouden met koeling en dergelijke.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_79280565
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:58 schreef Waffle het volgende:
Dat maar de kennis is waarschijnlijk niet verloren gegaan. Verder is Cosworth afgelopen jaar wel flink aan het testen geweest. geloof mij maar. Iedereen zit trouwens wel de hele tijd negatief op de Renault motor te reageren, maar er moet niet vergeten worden dat auto's ontworpen door Newey wel vaker niet zo betrouwbaar waren. Meestal was de motor dan ook het falende onderdeel. Misschien is er gewoon niet genoeg rekening gehouden met koeling en dergelijke.
Inderdaad, de McLarens waar Kimi in racete bv, en idd de laatste jaren e RB's. gezien Renault er geen problemen mee heeft denk ik dat er een (koel)fout in het ontwerp van Newey zit.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 18 maart 2010 @ 01:02:24 #69
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_79280812
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 00:48 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Inderdaad, de McLarens waar Kimi in racete bv, en idd de laatste jaren e RB's. gezien Renault er geen problemen mee heeft denk ik dat er een (koel)fout in het ontwerp van Newey zit.
Het is altijd 1 coureur geweest, vaak de sneller (Zie Vettel en Kimi) maar ik ben gewoon van mening dat zij te ruw waren met hun materiaal!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_79284139
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:58 schreef Waffle het volgende:
Dat maar de kennis is waarschijnlijk niet verloren gegaan. Verder is Cosworth afgelopen jaar wel flink aan het testen geweest. geloof mij maar. Iedereen zit trouwens wel de hele tijd negatief op de Renault motor te reageren, maar er moet niet vergeten worden dat auto's ontworpen door Newey wel vaker niet zo betrouwbaar waren. Meestal was de motor dan ook het falende onderdeel. Misschien is er gewoon niet genoeg rekening gehouden met koeling en dergelijke.
En natuurlijk is Cosworth nog steeds actief in andere klasse, dat helpt ze natuurlijk ook.
-
pi_79284838
En de endorsements die Bernie richting Cosworth schoof zullen ook wel hun invloed hebben gehad.
Calm down, please!
pi_79284886
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
Een andere visie op het gebrek aan inhalen.
[..]

Lees het hele artikel voor een beter overzicht.

Maar het voorstel zou zijn keiharde banden en handmatige versnellingsbakken.
Dat van die versnellingsbakken ben ik het helemaal mee eens. Doordat het schakelen nu veel soepeler en sneller gaat, is er daarbij veel minder kans op fouten.

Edit: met de rest trouwens grotendeels ook. De giga-run off aera's betekenen dat als je een fout maakt, er amper een consequentie is. Op veel circuit is tegenwoordig op een vlak asfalt van een vierkante kilometer een circuit getekend (ik chargeer). Als je van de baan afwijkt, heb je amper snelheidsverlies.

Alleen dat je in de regen meer inhaalacties hebt, heeft imo weinig te maken met de downforce an sich, maar meer dat sommige coureurs beter de baan aanvoelen en beter op de grens van wat mogelijk is kunnen rijden, daardoor krijg je veel meer snelheidsverschillen. En het nivelleert de wagens.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2010 09:50:29 ]
pi_79284986
Branson had mijn vraag helemaal niet beantwoordt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79285071




Hoop dat het niet al te arcade gaat worden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79285202
quote:
Ferrari werkt aan oplossing voor te hete motoren

Het team van Ferrari mag dan wel begonnen zijn met een maximale score van 43 punten, maar geheel vlekkeloos ging dat echter allerminst. Het team besloot voor de race de motoren van Alonso en Massa straffeloos te vervangen. Tijdens de race kregen beide heren van het team te horen dat ze het tempo moesten laten zakken vanwege een te hoog oplopende temperatuur in de Ferrari-motor.

De aerodynamica van de F10 is volgens teambaas Stefano Domenicali de oorzaak van het probleem. De te hoog oplopende temperatuur in de motor zal tijdens de hete GP’s op de kalender een probleem blijven vormen. Het heeft dus hoge prioriteit dat dit zo snel mogelijk opgelost gaat worden.
En het zou zomaar kunnen dat de Red Bull een vergelijkbaar probleem heeft.
Ik ben benieuwd hoe snel Ferrari dit opgelost heeft
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79285757
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:46 schreef vosss het volgende:
Branson had mijn vraag helemaal niet beantwoordt
Jammerja, wat was de vraag dan ?

Maar hoe ging het "gesprek" dan? Beetje leuk?
pi_79285958
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:12 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Jammerja, wat was de vraag dan ?

Maar hoe ging het "gesprek" dan? Beetje leuk?
Vraag staat op de vorige pagina ergens.

Anyway, het gesprek ging eigenlijk alleen maar over zakelijke dingen en hoe hij het zover heeft kunnen schoppen als 14 jarige school-dropout zonder diploma's of wat dan ook.

Wel een boeiend vraaggesprek, dat wel. Duurde bijna anderhalf uur.
Interessante gast in elk geval
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79288103
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Vraag staat op de vorige pagina ergens.

Anyway, het gesprek ging eigenlijk alleen maar over zakelijke dingen en hoe hij het zover heeft kunnen schoppen als 14 jarige school-dropout zonder diploma's of wat dan ook.

Wel een boeiend vraaggesprek, dat wel. Duurde bijna anderhalf uur.
Interessante gast in elk geval
Goh dat zijn vragen die hij nog nooit gehad heeft en/of beantwoord heeft.
Ik vraag me altijd af waarom mensen jarenlang dezelfde vragen blijven stellen, je kan de antwoorden zelfs via google vinden.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_79290050
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Vraag staat op de vorige pagina ergens.

Anyway, het gesprek ging eigenlijk alleen maar over zakelijke dingen en hoe hij het zover heeft kunnen schoppen als 14 jarige school-dropout zonder diploma's of wat dan ook.

Wel een boeiend vraaggesprek, dat wel. Duurde bijna anderhalf uur.
Interessante gast in elk geval
Als ik de reclame lees hierover, kon je hem vragen stellen over "business", dus niet over de F1
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79290846
McLaren, Mercedes en Renailt moeten diffuser aanpassen
quote:
McLaren had reportedly aerodynamically exploited the hole for the external engine starter, making it much bigger than necessary and thereby gaining another diffuser level.

It was said the British team agreed to revise the design for Melbourne.

Spain's El Pais newspaper said Renault and Mercedes will also have to modify their diffusers for the same reason ahead of round two of the 2010 world championship.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_79290939
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:11 schreef Sally het volgende:

[..]

Als ik de reclame lees hierover, kon je hem vragen stellen over "business", dus niet over de F1
Formule 1 is ook business en als hij er geen geld in ziet dan doet ie niet mee.

Overigens waren de rest van de vragen ook nogal standaard
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79290961
quote:
Goh dat zijn vragen die hij nog nooit gehad heeft en/of beantwoord heeft.
Dat waren de rest van de vragen ook.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 maart 2010 @ 23:19:11 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79318645
Eindelijk eens goed F1-nieuws: Italiaanse GP tot 2016 op Monza
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79324426
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk eens goed F1-nieuws: Italiaanse GP tot 2016 op Monza
pi_79329632
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Misschien wilde Ferrari wel niet om exact dezelfde reden als Mercedes?
Vreemde opmerking trouwens van Dhr. Marko zo vroeg in het seizoen.
volgens mij mocht mercedes niet omdat er een limiet is aan het aantal teams waar je motoren aan mag leveren.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 maart 2010 @ 11:31:34 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79329748
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:28 schreef Salatrel het volgende:

[..]

volgens mij mocht mercedes niet omdat er een limiet is aan het aantal teams waar je motoren aan mag leveren.
Als de teams er mee ingestemd hadden dan had de limiet opgerekt kunnen worden naar vier. McLaren weigerde dat, zodat drie de max blijft. En mercedes leverde al aan Brawn, McLaren en Force India, dus Red Bull viel zo eenvoudig buiten de boot.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79331861
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als alle teams er mee ingestemd hadden dan had de limiet opgerekt kunnen worden naar vier. McLaren weigerde dat, zodat drie de max blijft. En mercedes leverde al aan Brawn, McLaren en Force India, dus Red Bull viel zo eenvoudig buiten de boot.
Als het McLaren niet was geweest, zou het een ander team geweest kunnen zijn, dat Red Bull met Mercedes motoren als een te grote concurrent zou zien.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 20 maart 2010 @ 18:38:03 #88
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_79380507
Is me dat ff dood hier

Omdat er toch niets anders te zeggen is:
quote:
FIA opent selectieproces voor dertiende team
20 maart 2010

De FIA heeft op vrijdag het selectieproces geopend waarin een dertiende team voor 2011 zal worden gekozen. Alle teams die hier serieuze interesse in hebben, moeten zich voor 15 april melden bij de autosportbond en dienen ook administratiekosten van 1000 euro te betalen. Daarna begint het formele inschrijvingsproces.

De teams hebben een maand de tijd om hun interesse te tonen en zullen op 15 april alle benodigde papieren en informatie krijgen van de FIA. Na deze datum begint het formele inschrijvingsproces, dat tot eind juni loopt. Hierin zal de FIA niet alleen kijken naar de technische capaciteiten van de teams, maar ook naar het financiële plaatje en de mensen die bij het project betrokken zijn. Verder zal de FIA oordelen wat voor meerwaarde het team aan het kampioenschap zal brengen.

In juli zal worden beslist welk team wordt toegelaten aan het wereldkampioenschap Formule 1 van 2011.
Ben benieuwd of USF1 't opnieuw gaat proberen, en mochten ze dat wel doen, of de FIA ze dan weer zou selecteren.
En zoals ik vorig jaar al zei: ik zou graag Prodrive willen zien
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_79382489
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Is me dat ff dood hier

Omdat er toch niets anders te zeggen is:
In between races
quote:
[..]

Ben benieuwd of USF1 't opnieuw gaat proberen, en mochten ze dat wel doen, of de FIA ze dan weer zou selecteren.
En zoals ik vorig jaar al zei: ik zou graag Prodrive willen zien
En ik ben wel benieuwd naar die andere teams die zich melden. Zou er nog weer een nieuw team opduiken?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79383078
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Is me dat ff dood hier

Omdat er toch niets anders te zeggen is:
[..]

Ben benieuwd of USF1 't opnieuw gaat proberen, en mochten ze dat wel doen, of de FIA ze dan weer zou selecteren.
Ik denk het niet. Ze moeten ¤1000,- betalen en ik betwijfel of ze dat bij USF1 hebben.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 maart 2010 @ 19:42:01 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79383142
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:40 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Ze moeten ¤1000,- betalen en ik betwijfel of ze dat bij USF1 hebben.
Het schijnt dat Zoran Stefanovic de boedel opgekocht heeft

Stefan GP wil nog steeds in de F1 rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79383418
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:40 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Ze moeten ¤1000,- betalen en ik betwijfel of ze dat bij USF1 hebben.
pi_79386113
quote:
maar de FIA is van mening dat dit niet het geval is omdat US F1 er niet in slaagde om in Bahrein op de grid te staan. Hiermee verviel het recht voor het Amerikaanse team.
Elk team mocht toch de eerst 3 races overslaan voordat ze definitief hun startbewijs zouden verliezen?
Waarom mag StefanGP dan niet mee doen onder de naam van USF1 als hij die handel gekocht heeft?

Overigens wel een beetje vreemd hoor. Hij koopt eerst alles van Toyota, en nu dan nog een tweede team erbij. Hoeveel geld heeft die knakker wel niet?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79386151
quote:
Daarnaast is de FIA van plan om US F1 voor de rechter te slepen, omdat ze mooi weer speelden en zich pas op het allerlaatste moment afgemeld hebben voor dit seizoen. Nu Stefanovic de boedel in bezit heeft zal hij aangeklaagd worden, waardoor hij met zijn bedrijf mogelijk tegen hoge boetes aan zal lopen.
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_79397190
quote:
Vier diffusers afgekeurd door de FIA

20 maart 2010 — De FIA heeft bij vier teams de diffusers afgekeurd omwille van grote openingen voor de starters.

Maandag brachten we het verhaal van de veel te grote openingen voor de starters, achteraan sommige formule 1-wagens. Daardoor wordt er meer downforce gecreëerd. De FIA heeft nu bij vier teams de diffuser afgekeurd.

Geweten is dat McLaren en Mercedes GP twee van de teams zijn. De andere twee zijn waarschijnlijk Renault en Force India.

Mercedes GP gebruikte vorig jaar, toen nog onder de naam Brawn GP, als eerste een grotere startmotor om een betere diffuser te krijgen. Het is wel eigenaardig dat dit pas dit jaar wordt verboden.

Er wordt verwacht dat de FIA nu een maximale diameter gaat voorschrijven voor de stang van de startmotor en dus ook het opening waar die in moet.De teams zullen in Australië dus een nieuwe diffuser en startmotor nodig hebben om te voldoen aan de eisen van de FIA.
Waarom bestaat daar dan ook niet al een regel voor vraag ik me af.
Volgens het regelement zijn ze voor zover ik kan lezen volkomen legaal.
Waarom passen ze dan keer op keer het regelement aan?

Als dit grotere gat ergens goed voor is (tijdwinst) dan hebben die 4 teams gewoon beter hun werk gedaan imo
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79398080
quote:
Op zondag 21 maart 2010 09:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom bestaat daar dan ook niet al een regel voor vraag ik me af.
Volgens het regelement zijn ze voor zover ik kan lezen volkomen legaal.
Waarom passen ze dan keer op keer het regelement aan?

Als dit grotere gat ergens goed voor is (tijdwinst) dan hebben die 4 teams gewoon beter hun werk gedaan imo
De enige reden dat je vage regels wilt is dat je het later nog aan kunt passen.
De enige reden dat je tijdens een competitie de regels aan wilt passen is dat je de competitie kan sturen.

Lijkt mij.
Calm down, please!
pi_79399838
Ze hadden die dubbele diffusers dit jaar al moeten verbieden. Waarom pas vanaf volgend jaar
  zondag 21 maart 2010 @ 13:00:09 #98
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_79401634
dubbel
Please, make yourself uncomfortable.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:01:32 #99
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_79401695
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:10 schreef Trystar het volgende:
Ze hadden die dubbele diffusers dit jaar al moeten verbieden. Waarom pas vanaf volgend jaar
ja dat snap ik ook niet. rond april vorig jaar was die uitspraak al

en in het kader van kostenbesparing slaat het helemaal nergens op dat het nu pas in 2011 gebant wordt. moet er voor de 3e keer op rij een hele nieuwe auto gebouwd worden
Please, make yourself uncomfortable.
  zondag 21 maart 2010 @ 17:19:27 #100
34586 kepler
No bounce, no play
pi_79410564
tvp
The line is a dot to you!
pi_79413722
quote:
Toegangstunnel Spa-Francorchamps stort in

De staat van het traditionele circuit Spa-Francorchamps is verre van optimaal. Al meerdere jaren is het F1-circuit bezig met het verbouwen van betere faciliteiten, waaronder een nieuwe hoofdtribune. Toch is er ook aandacht nodig voor randzaken, zo bleek vandaag. Een toegangstunnel bij Blanchimont is namelijk ingestort, zo meldt de Belgische zender RTL. De tunnel was zes meter hoog en diende als toegangsweg voor vrachtwagens.


Op het moment dat de tunnel instortte waren er echter geen auto's op de baan, maar het circuit zelf zou geen schade opgelopen hebben. Wel zijn delen van de uitloopzone, de bandenmuur, een baanpost en een televisiecamera beschadigd. Het is nog niet geheel duidelijk of er personen in de tunnel waren op het moment van de instorting, maar op dit moment is de brandweer de brokstukken aan het weghalen. Zij gaan er echter van uit dat er niemand gewond is geraakt.
Owjeej, maar hopen dat er niemand gewond is dan
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79413864
Idd hopen dat er niemand in de tunnel was op het moment van instorten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')