abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:08:40 #51
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_79255843
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me laatst ook al af. De dubbele diffuser zal ook een flinke rol spelen waarschijnlijk.
Ja waarschijnlijk wel - ik snap alleen niet zo goed hoe, ze zijn er toch juist om de lucht achter de auto te neutraliseren tegen drag?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_79256423
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:08 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Ja waarschijnlijk wel - ik snap alleen niet zo goed hoe, ze zijn er toch juist om de lucht achter de auto te neutraliseren tegen drag?
Diffusers zijn om de lucht sneller onder de auto te laten doorgaan dan over de auto heen. Hierdoor heb je meer grip omdat de luchtdruk onder de auto lager is (hoe sneller je gaat). Als dan ook nog zorgt dat de uitlaten erbij uitkomen gaat de luchtdruk onder de auto nog verder omlaag. Dus nog meer grip. Bij gas los hebben auto's in dat geval dan ook minder grip dan wanneer ze volgas rijden.

Doordat de diffusers de luchtstromen zo beïnvloeden zullen ze ook idd achter de auto een bepaalde invloed hebben.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:41:54 #53
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_79257106
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:23 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Diffusers zijn om de lucht sneller onder de auto te laten doorgaan dan over de auto heen. Hierdoor heb je meer grip omdat de luchtdruk onder de auto lager is (hoe sneller je gaat). Als dan ook nog zorgt dat de uitlaten erbij uitkomen gaat de luchtdruk onder de auto nog verder omlaag. Dus nog meer grip. Bij gas los hebben auto's in dat geval dan ook minder grip dan wanneer ze volgas rijden.

Doordat de diffusers de luchtstromen zo beïnvloeden zullen ze ook idd achter de auto een bepaalde invloed hebben.
waarom zit de uitlaag niet aan de onderkant van de wagen eigenlijk?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_79257354
Als ik zo nadenk zonder te zoeken, warme lucht stijgt op dus als je die zo snel mogelijk weg wil hebben kan je t er maar beter aan de bovenkant uit laten komen Tevens hebben F1 wagens ook geen tussen en eind dempers, volgens mij alleen een spruitstuk en een deel op t bodywork voor de aansluiting?
Where facts are few, experts are many.
pi_79258531
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:41 schreef bodylotion het volgende:

[..]

waarom zit de uitlaag niet aan de onderkant van de wagen eigenlijk?
Er was volgens mij een minimale hoogte waarop de uitlaat moest zitten ofzo, juist om dit trukje te voorkomen, maar zeker weten doe ik dat niet
pi_79260129
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:51 schreef bodylotion het volgende:

[..]

er staat me iets bij dat Williams in 2001 is begonnen met het express verstoren van de lucht achter de autos. Maar hoe kan het een GP2 veel minder dirty air geeft dan een F1, er zitten veel meer winglets en dingen op die wagens.
Ik denk juist dat een GP2 wagen veel minder gevoelig is voor dirty air dan een F1 wagen, door het gebruik van grond-effect. (Hoe ze dat verkrijgen heb ik niet kunnen vinden op Internet). Ik weet niet of ze minder dirty air veroorzaken. IMHO is een F1 wagen te gevoelig voor deze turbulentie. Ik denk dat ze dat eerder moeten aanpakken dan het voorkomen van de turbulentie.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:41 schreef bodylotion het volgende:

[..]

waarom zit de uitlaag niet aan de onderkant van de wagen eigenlijk?
Je wilt de lucht zo snel mogelijk weg hebben onder de auto, dus hoe eerder hoe beter. Daarvoor zijn die gaten tussen de bodemplaat en het begin van de diffusor. En hoe groter die gaten (en dus de diffusor) hoe meer lucht weggezogen kan worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_79262502
Renault krijgt zwarte piet
Tue 16-03 2010

Niet Red Bull maar Renault heeft de zwarte piet gekregen van de media nadat Sebastian Vettel zondag een vrijwel zekere zege verloor. Vettel kreeg problemen met zijn Renault motor terwijl ook Webber in de beginfase van de race motorische problemen kende.

Red Bull kende vorig jaar ook al veel problemen met de Renault motor die doorgaans ook niet als krachtigste wordt gezien. Over het algemeen wordt aangenomen dat de Renault krachtbron ongeveer 30 paardenkrachten tekort komt ten op zichten van Ferrari en Mercedes.

Volgens Helmut Marko van Red Bull heeft zijn team vorig jaar geprobeerd over te stappen naar Mercedes. "Zonder arrogant te zijn, ze wilden ons niet. Ze zouden weten dat ze ons niet meer terug zouden zien op de baan als wij de dezelfde motor zouden hebben."

Dit weekend maakte Autosport.com bekend dat Renault gaat proberen haar motor aan te passen, Marko hierover: "Ferrari en Mercedes hebben dit eerder ook gedaan. Renault wil ook wat aanpassingen maken om de betrouwbaarheid te verbeteren en het verschil met de rest recht te trekken. We hopen dat de FIA akkoord gaat."

Volgens insiders is de Red Bull RB6 dit jaar qua chassis opnieuw erg sterk. Aangenomen wordt echter dat de achilleshiel de kwetsbare en minder krachtige Renault-motor zal zijn.

http://www.f1news.nl/news/7130-Renault+krijgt+zwarte+piet.html

Met de wetenschap dat de Renault 30 pk te kort komt, dan vraag ik me af waarom ze dan de Ferrari van STR niet hebben gepakt met vervolgens een Cosworth voor STR.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:12:54 #58
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_79263063
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:55 schreef Big-Ern het volgende:

Met de wetenschap dat de Renault 30 pk te kort komt, dan vraag ik me af waarom ze dan de Ferrari van STR niet hebben gepakt met vervolgens een Cosworth voor STR.
hele goede opmerking,ben het helemaal met je eens!
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:18:05 #59
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_79263211
Misschien wilde Ferrari wel niet om exact dezelfde reden als Mercedes?
Vreemde opmerking trouwens van Dhr. Marko zo vroeg in het seizoen.
pi_79263527
Ik denk dat de Cosworth volgend seizoen weleens sterk kan zijn. Ze bedienen 4 teams, wat dus erg veel data en uiteindelijk know-how op kan leveren.
pi_79264623
Cosworth heeft al zeer veel knowhow. Die hebben al god weet hoeveel ervaring in de F1
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:44:17 #62
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_79269797
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:56 schreef vosss het volgende:
Cosworth heeft al zeer veel knowhow. Die hebben al god weet hoeveel ervaring in de F1
Van 1963 t/m 2006 om precies te zijn.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_79271976
Is Ford nou nog verbonden met Cosworth tegenwoordig En als je zag hoe hard die Williams liep op t rechte eind afgelopen race, had Red Bull zelf ook wel een cosworth kunnen gebruiken.
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 maart 2010 @ 21:29:32 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79272319
Volgens mij heeft Cosworth weinig banden met Ford meer.
quote:
In 2004, Cosworth and Pi Research were sold by Ford to the current Cosworth Group owned by Gerald Forsythe and Kevin Kalkhoven.
aldus de wiki
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79273593
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:44 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Van 1963 t/m 2006 om precies te zijn.

Precies en ik kan me voorstellen dat toen veel specialisten zijn weggelopen.
pi_79273866
Dat maar de kennis is waarschijnlijk niet verloren gegaan. Verder is Cosworth afgelopen jaar wel flink aan het testen geweest. geloof mij maar. Iedereen zit trouwens wel de hele tijd negatief op de Renault motor te reageren, maar er moet niet vergeten worden dat auto's ontworpen door Newey wel vaker niet zo betrouwbaar waren. Meestal was de motor dan ook het falende onderdeel. Misschien is er gewoon niet genoeg rekening gehouden met koeling en dergelijke.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_79280565
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:58 schreef Waffle het volgende:
Dat maar de kennis is waarschijnlijk niet verloren gegaan. Verder is Cosworth afgelopen jaar wel flink aan het testen geweest. geloof mij maar. Iedereen zit trouwens wel de hele tijd negatief op de Renault motor te reageren, maar er moet niet vergeten worden dat auto's ontworpen door Newey wel vaker niet zo betrouwbaar waren. Meestal was de motor dan ook het falende onderdeel. Misschien is er gewoon niet genoeg rekening gehouden met koeling en dergelijke.
Inderdaad, de McLarens waar Kimi in racete bv, en idd de laatste jaren e RB's. gezien Renault er geen problemen mee heeft denk ik dat er een (koel)fout in het ontwerp van Newey zit.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 18 maart 2010 @ 01:02:24 #69
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_79280812
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 00:48 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Inderdaad, de McLarens waar Kimi in racete bv, en idd de laatste jaren e RB's. gezien Renault er geen problemen mee heeft denk ik dat er een (koel)fout in het ontwerp van Newey zit.
Het is altijd 1 coureur geweest, vaak de sneller (Zie Vettel en Kimi) maar ik ben gewoon van mening dat zij te ruw waren met hun materiaal!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_79284139
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:58 schreef Waffle het volgende:
Dat maar de kennis is waarschijnlijk niet verloren gegaan. Verder is Cosworth afgelopen jaar wel flink aan het testen geweest. geloof mij maar. Iedereen zit trouwens wel de hele tijd negatief op de Renault motor te reageren, maar er moet niet vergeten worden dat auto's ontworpen door Newey wel vaker niet zo betrouwbaar waren. Meestal was de motor dan ook het falende onderdeel. Misschien is er gewoon niet genoeg rekening gehouden met koeling en dergelijke.
En natuurlijk is Cosworth nog steeds actief in andere klasse, dat helpt ze natuurlijk ook.
-
pi_79284838
En de endorsements die Bernie richting Cosworth schoof zullen ook wel hun invloed hebben gehad.
Calm down, please!
pi_79284886
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
Een andere visie op het gebrek aan inhalen.
[..]

Lees het hele artikel voor een beter overzicht.

Maar het voorstel zou zijn keiharde banden en handmatige versnellingsbakken.
Dat van die versnellingsbakken ben ik het helemaal mee eens. Doordat het schakelen nu veel soepeler en sneller gaat, is er daarbij veel minder kans op fouten.

Edit: met de rest trouwens grotendeels ook. De giga-run off aera's betekenen dat als je een fout maakt, er amper een consequentie is. Op veel circuit is tegenwoordig op een vlak asfalt van een vierkante kilometer een circuit getekend (ik chargeer). Als je van de baan afwijkt, heb je amper snelheidsverlies.

Alleen dat je in de regen meer inhaalacties hebt, heeft imo weinig te maken met de downforce an sich, maar meer dat sommige coureurs beter de baan aanvoelen en beter op de grens van wat mogelijk is kunnen rijden, daardoor krijg je veel meer snelheidsverschillen. En het nivelleert de wagens.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2010 09:50:29 ]
pi_79284986
Branson had mijn vraag helemaal niet beantwoordt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79285071




Hoop dat het niet al te arcade gaat worden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79285202
quote:
Ferrari werkt aan oplossing voor te hete motoren

Het team van Ferrari mag dan wel begonnen zijn met een maximale score van 43 punten, maar geheel vlekkeloos ging dat echter allerminst. Het team besloot voor de race de motoren van Alonso en Massa straffeloos te vervangen. Tijdens de race kregen beide heren van het team te horen dat ze het tempo moesten laten zakken vanwege een te hoog oplopende temperatuur in de Ferrari-motor.

De aerodynamica van de F10 is volgens teambaas Stefano Domenicali de oorzaak van het probleem. De te hoog oplopende temperatuur in de motor zal tijdens de hete GP’s op de kalender een probleem blijven vormen. Het heeft dus hoge prioriteit dat dit zo snel mogelijk opgelost gaat worden.
En het zou zomaar kunnen dat de Red Bull een vergelijkbaar probleem heeft.
Ik ben benieuwd hoe snel Ferrari dit opgelost heeft
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')