quote:Op woensdag 3 februari 2010 05:27 schreef maartena het volgende:
Iets anders dan die smilie is eigenlijk al te veel voor dit topic.
Ik ben het ermee eens. De regeringsvorm die mij aanstaat zou dan ook een aristocratie of een algehele monarchie zijn...quote:Op woensdag 3 februari 2010 04:55 schreef scanman1 het volgende:
Ik ben erg voor democratie, maar aan de andere kamt laten we mensen die lopen mee te lallen met Nick en Simon. Mariabbe Weber, Franks Bauer en De toppers wel mede bepalen wat er met dit land gebeurt. Is dat wel goed? Het lijkt me duidelijk dat dat soort mensen geen zak weet van politiek, dus moet het simpele volk (IQ van onder de 100) nog wel mogen stemmen eigenlijk? Moet je dit land niet beschermen tegen simpele zielen als bv de PVV stemmers die enkel op Wilders stemmen omdat hijj zijn afkeur voor de Islam uitspreekt?
Waarom wil je dan dat jij niet meer mag stemmen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 04:55 schreef scanman1 het volgende:
Ik ben erg voor democratie, maar aan de andere kamt laten we mensen die lopen mee te lallen met Nick en Simon. Mariabbe Weber, Franks Bauer en De toppers wel mede bepalen wat er met dit land gebeurt. Is dat wel goed? Het lijkt me duidelijk dat dat soort mensen geen zak weet van politiek, dus moet het simpele volk (IQ van onder de 100) nog wel mogen stemmen eigenlijk? Moet je dit land niet beschermen tegen simpele zielen als bv de PVV stemmers die enkel op Wilders stemmen omdat hijj zijn afkeur voor de Islam uitspreekt?
Ik niet. Mensen zijn te egoïstisch en te makker te manipuleren.quote:
Omdat hijzelf een lager IQ heeft dan Bonnie.quote:Op woensdag 3 februari 2010 07:06 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Waarom wil je dan dat jij niet meer mag stemmen?
Een permban zou beter op zijn plaats zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2010 07:47 schreef KritischeMassa het volgende:
ik zie dat je met zo een laag IQ wel topics kan openen op FOK!, laten we dat eerst verbieden...
quote:Op woensdag 3 februari 2010 05:20 schreef Xrtzsck het volgende:
Je bekijkt het geheel te beperkt.
Waarom zou je ze zo weinig ontnemen? Doe het dan meteen goed, zorg dat 'ze' uitsterven. Mensen met een IQ beneden de 100 mogen geen geslachtsgemeenschap meer hebben en zich niet meer voortplanten.
Want intelligente mensen krijgen nooit kinderen met een lager iq?quote:Op woensdag 3 februari 2010 05:20 schreef Xrtzsck het volgende:
Doe het dan meteen goed, zorg dat 'ze' uitsterven. Mensen met een IQ beneden de 100 mogen geen geslachtsgemeenschap meer hebben en zich niet meer voortplanten.
Effectieve zelfmoord op een soortwijde schaal dusquote:Op woensdag 3 februari 2010 08:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Want intelligente mensen krijgen nooit kinderen met een lager iq?
Daarbij, als je iedereen met een IQ onder de 100 in zou laten slapen, dan wordt het gemiddelde bijgesteld. Er is dan weer een gemiddeld IQ van 100, dus mensen die eronder zitten, enz.....
Er blijft uiteindelijk maar één persoon over. En die heeft dan een IQ van 100. Zal nog een spannende eindstrijd zijn, denk ik.quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:17 schreef Seneca het volgende:
[..]
Effectieve zelfmoord op een soortwijde schaal dus
quote:Op woensdag 3 februari 2010 05:32 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind het ook onzin dat mensen onder de 18 jaar niet mogen stemmen. Die hebben nog een veel langere toekomst dan "ouderen". Waardoor stemmers beneden de 18 waarschijnlijk meer in lange termijn zullen denken. Daarnaast hebben jongeren vaak een frissere, minder door de buitenwereld beïnvloede blik op de wereld.
Ik begin wel door te krijgen voor welk type democratie jij erg bent. Een van de D's in DDR stond ook voor Democratie.quote:Op woensdag 3 februari 2010 04:55 schreef scanman1 het volgende:
Dat van die standpunten ligt dat tegenwoordig niet meer aan de media dan aan het publiek? Het is de media in mijn ogen die het steeds meer tot een strijd om de poppetjes ipv de inhoud maakt.....quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:41 schreef timmmmm het volgende:
Een soort politieke test lijkt me wel een goed idee. Zonder dat je een bewijs hebt dat je tenminste iets van politiek weet, mag je niet stemmen.
Als je bedenkt hoeveel mensen gaan stemmen terwijl ze niet eens de standpunten weten van meer dan 2 partijen of mensen die niet eens weten hoe het zit met de regeringsvorming, is dat haast wel nodig.
Dat is natuurlijk bullshit. Je weet zelf ook dat mensen onder de 18 nog kinderen zijn. 99% van deze kinders stemmen niet eens serieus en stemmen op wilders omdat hij precies zegt wat zij willen.quote:Ik vind het ook onzin dat mensen onder de 18 jaar niet mogen stemmen. Die hebben nog een veel langere toekomst dan "ouderen". Waardoor stemmers beneden de 18 waarschijnlijk meer in lange termijn zullen denken. Daarnaast hebben jongeren vaak een frissere, minder door de buitenwereld beïnvloede blik op de wereld.
Het is de media klaarblijkelijk prima gelukt om een negatief beeld van het iq van Wilders stemmers voor het voetlicht te brengen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:56 schreef babipangang het volgende:
dan zal Wilders wel heel weinig stemmen krijgen....
Idiocracyquote:Op woensdag 3 februari 2010 08:59 schreef Kreator het volgende:
De evolutie zal uitwijzen dat we toch weer steeds dommer worden, dus het maakt allemaal niets uit.
Goh, zal dan wel goed komen met al die prostituées met stemrecht.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zou eerder een minimum inkomen willen instellen. Heb je bijvoorbeeld een belastbaar inkomen van lager dan 40.000 euro heb je geen stemrecht. Gewoon bij stemhokje jaaropgave overleggen. Simpeler kan gewoon niet.
(wie betaalt, bepaalt immers...)
Ik denk dat de dreiging niet uitgaat van de 'simpele zielen' die op PVV stemmen, maar op de hoger opgeleide mensen die dit welbewust en weloverwogen doen. Die wéten namelijk wat ze aan het doen zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2010 04:55 schreef scanman1 het volgende:
Ik ben erg voor democratie,
[...]
dus moet het simpele volk (IQ van onder de 100) nog wel mogen stemmen eigenlijk? Moet je dit land niet beschermen tegen simpele zielen als bv de PVV stemmers die enkel op Wilders stemmen omdat hijj zijn afkeur voor de Islam uitspreekt?
bron: Lucas 23:34quote:Jezus zei: ‘Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen'
Dat denk ik nou altijd over mensen die SP of groen-links stemmen, of ze dat nou bewust of onbewust doen....quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:26 schreef Beelzebufo het volgende:
Om, vanuit het oogpunt van de Joods-Christelijke traditie van ons Land even te citeren uit de Bijbel:
[..]
bron: Lucas 23:34
Exemplarisch voorbeeld van iemand die dus niet zou mogen stemmen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zou eerder een minimum inkomen willen instellen. Heb je bijvoorbeeld een belastbaar inkomen van lager dan 40.000 euro heb je geen stemrecht. Gewoon bij stemhokje jaaropgave overleggen. Simpeler kan gewoon niet.
Mwa, vind dat toch iets anders. Jij zegt eigenlijk dat mensen die de democratie niet onderschrijven niet zouden mogen stemmen. Ik kan het daar eigenlijk wel mee eens zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:36 schreef SpecialK het volgende:
scanman1 vindt zichzelf superieur aan mensen met een IQ lager dan 100. Weet je zeker dat je jezelf niet in de vingers snijdt?
Eigenlijk zouden ze mensen van het actief en passief stemrecht moeten kunnen afsluiten zodra ze van mening zijn dat andere mensen niet mogen deelnemen aan actief en passief stemrecht.
En die recursiviteit slaat dus bij deze ookal meteen op mij.
Sarcasme is u vreemd ? Op dit soort topics kan ik met de beste bedoelingen van de wereld niet serieus ingaanquote:Op woensdag 3 februari 2010 09:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Exemplarisch voorbeeld van iemand die dus niet zou mogen stemmen.
En 65+ wel zeker. Denk je dat die nog een representatief beeld hebben van de moderne samenleving?quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als je 1 bevolkingsgroep niet wilt laten stemmen zijn het die wel.
Elke bevolkingsgroep heeft zijn eigen redenen om te stemmen zoals ze doen. Dat is nou democratie.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:55 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En 65+ wel zeker. Denk je dat die nog een representatief beeld hebben van de moderne samenleving?
Denk je dat die nog allemaal even helder denken?
Er zijn genoeg mensen beneden de 18 die er wel over kunnen nadenken. En ook veel boven de 18 die dat niet kunnen, kijk maar naar het aantal zetels dat Wilders gaat krijgen.
Net alsof je op je 18e verjaardag ineens alles van politiek weet.
Dus als een meederderheid democratisch zou beslissen dat je minimaal een IQ van 100 moet hebben voor stemrecht dan is dat gerechtvaardigd?quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Elke bevolkingsgroep heeft zijn eigen redenen om te stemmen zoals ze doen. Dat is nou democratie.
En er is democratisch besloten dat mensen pas vanaf de 18 stemrecht hebben en feitelijk houden tot de dood.
Dat bejaarden geen idee hebben van de moderne maatschappij doet er niet toe. Zij hebben heel andere belangen.
Ja, maar ik geloof niet dat er een regering zo dom zou zijn dat in te voeren.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dus als een meederderheid democratisch zou beslissen dat je minimaal een IQ van 100 moet hebben voor stemrecht dan is dat gerechtvaardigd?
Je moet ergens een grens stellen. Op 16 jaar zijn er ook genoeg jongeren die niet normaal met alcohol om kunnen gaan, maar ze zijn er ook die het wel kunnen. Dat blijf je altijd houden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:55 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En 65+ wel zeker. Denk je dat die nog een representatief beeld hebben van de moderne samenleving?
Denk je dat die nog allemaal even helder denken?
Er zijn genoeg mensen beneden de 18 die er wel over kunnen nadenken. En ook veel boven de 18 die dat niet kunnen, kijk maar naar het aantal zetels dat Wilders gaat krijgen.
Net alsof je op je 18e verjaardag ineens alles van politiek weet.
Indeed.quote:Op woensdag 3 februari 2010 05:01 schreef BrandX het volgende:ik zie anders mensen met een zgn hoog IQ dingen doen, roepen en zeggen die ik veel gevaarlijker en enger vind....
Nee, bovendien zou dit een ondemocratisch besluit zijn. Dat het besluitvormingsproces voldoet aan een democratische norm betekent niet dat zo'n besluit voldoet aan de kernwaarden waaraan een democratische rechtsstaat haar status ontleent.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dus als een meederderheid democratisch zou beslissen dat je minimaal een IQ van 100 moet hebben voor stemrecht dan is dat gerechtvaardigd?
Want als je weet hoe het staatsrechtelijk in elkaar zit dan ben je intelligent genoeg om te weten wat je moet stemmen??quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:29 schreef Byte_Me het volgende:
ik pleit al jaren voor een stem-examen. voordat je stemrecht krijgt moet je bewijzen dat je weet hoe Nederland staatsrechtelijk in elkaar zit.
Dat lijkt mij dan weer een domme aanname.quote:Op woensdag 3 februari 2010 05:32 schreef Ixnay het volgende:
Het zou misschien van de ene kant wel beter zijn. Slimmere mensen stemmen slimmer.
Dat weten de de meeste politici niet eens.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:29 schreef Byte_Me het volgende:
ik pleit al jaren voor een stem-examen. voordat je stemrecht krijgt moet je bewijzen dat je weet hoe Nederland staatsrechtelijk in elkaar zit.
als ie 18 is wel jaquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want als je weet hoe het staatsrechtelijk in elkaar zit dan ben je intelligent genoeg om te weten wat je moet stemmen??
Dat garandeert nog niets, en ik weet zeker dat ik het 12-jarige zoontje van een vriendin kan laten uitleggen hoe het staatsrechtelijk in elkaar zit, en dan mag hij dus stemmen??
best een goed ideequote:Overigens zou je dan ook kunnen stellen dat mensen die niet de moeite nemen om voor provinciale staten te stemmen ook niet voor de tweede kamer zouden mogen stemmen, want de leden van provinciale staten stemmen voor de leden van de eerste kamer.
En gezien de eerste kamer alles moet goedkeuren wat er in de tweede kamer besloten is, is de samenstelling van de eerste kamer net zo van belang als die van de tweede kamer.
Geeft nix hoor Paul, ik mag dan wel stemmen, dus het komt wel goedquote:Op woensdag 3 februari 2010 11:18 schreef Paul het volgende:
Ik weet niet eens hoe hoog die van mij is
Ok mamaquote:Op woensdag 3 februari 2010 11:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geeft nix hoor Paul, ik mag dan wel stemmen, dus het komt wel goed
Vrouwen mogen ook niet deelnemen aan IQ-tests hè.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:22 schreef Leandra het volgende:
Ben trouwens benieuwd wat voor aardverschuiving zo'n IQ test stemrecht in SGP-gebieden zou geven.... zijn er ineens mannen die niet meer mogen stemmen, maar hun vrouw wel
Maarehh Lucky.......... jij zou ook geen kiesrecht krijgen als ik zo naar je "d " en "t" gebruik kijk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:23 schreef Lucky8 het volgende:
Er zijn natuurlijk verschillende criteria mogelijk.
Bijvoorbeeld: Opleiding, financieel vermogen, IQ, maatschappelijk actief, hoeveelheid belasting die je betaald, etc.
Voor alles is wel iets te zeggen, maar in alle gevallen sluit je een deel van de bevolking uit. En omdat het uitgesloten deel van de bevolking dan minder vertegenwoordigt is, zal het dus altijd een onrechtvaardig systeem zijn.
Daarom algemeen kiesrecht, uitzondering eventueel voor diegene die zich door zijn acties buiten de maatschappij heeft geplaatst (ter beoordeling van een rechter, en het mag zeker niet op poliltieke denkbeelden).
Wie bepaalt of iemand wel of niet logisch kan denken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:19 schreef AwesomeFit het volgende:
[..]
Je moet ergens een grens stellen. Op 16 jaar zijn er ook genoeg jongeren die niet normaal met alcohol om kunnen gaan, maar ze zijn er ook die het wel kunnen. Dat blijf je altijd houden.
Wanneer je mensen onder de 18 stemrecht geeft zal wilders nog meer stemmen krijgen.
Meest voorkomend is dat. Gauss-kromme en zo. Vast wel bij statistiek gehad.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:26 schreef jsmit91 het volgende:
Hmmm... een IQ van 100 is toch gemiddeld? Ik begin een beetje een schurfthekel te krijgen aan die zelfingenomen figuren die dan een IQ van 101 hebben en dan maar zichzelf bovengemiddeld noemen...
Dat is een domme aanname.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:28 schreef Ixnay het volgende:
IQ lijkt me logischer. Domme mensen begrijpen er minder van dan slimme mensen.
Dat is ook niet gezegd.quote:Jonge mensen hoeven er niet minder van te snappen dan oudere mensen, dat is algemeen zo, maar je gaan generaliseren en zelfs discrimineren als je op basis van iemands leeftijd iemand uitsluit die wel ergens geschikt voor is.
Waarop baseer jij dat domme mensen er minder van begrijpen dan slimme mensen? Omdat ze niet stemmen zoals slimme mensen? Kan het niet zo zijn dat ze andere belangen hebben en daarom anders stemmen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:28 schreef Ixnay het volgende:
Waarom mag je wel iemands stemrecht afnemen op basis van iemands leeftijd en niet op basis van IQ.
IQ lijkt me logischer. Domme mensen begrijpen er minder van dan slimme mensen.
Uiteraard niet de helft die op FOK! zit, dus het is hun probleem nietquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Is hier al gezegd dat ongeveer 50% van de bevolking onder de 100 zit?
[ afbeelding ]
Dus mensen onder de 100 euro mogen niet stemmenquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:33 schreef Gatenkaas het volgende:
Walgelijk idee. Personen die belasting afdragen
Een keurige normaalverdeling dus, geheel in de lijn van de verwachting. Je bent je er van bewust dat een IQ van 100 per definitie gemiddeld is? En dat er, omdat 100 als gemiddelde is genomen, er dus evenveel gewicht onder als boven het gemiddelde moet zitten?quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zeg IK ook helemaal niet.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:24 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat mensen met een relatief laag IQ niks bijdragen aan onze verzorgingsstaat?
Zie bovenstaande.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zeg IK ook helemaal niet.
Geweldige stereotypering.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus mensen onder de 100 euro mogen niet stemmen
Verrassend dat van de 16-, 17000 mensen met n IQ boven de 145 een behoorlijk groot percentage op Fok! zitquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Sommige rijke mensen mogen dan ook niet meer stemmen.quote:
Stemmen als aandeelhoudersquote:Op woensdag 3 februari 2010 09:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat is niet relevant.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
![]()
[..]
Sommige rijke mensen mogen dan ook niet meer stemmen.
Er zijn ook CEO's zonder opleiding. Als men erop tegen was zouden ze wel weggestemd worden, maar dat gebeurt blijkbaar niet. Jan Marijnissen had overigens ook geen enkele opleiding, maar was een slager of iets dergelijks.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:36 schreef Zith het volgende:
Ik ben eigenlijk meer voor de grens bij de politiek te zetten. Grote bedrijven worden geleid door mensen met kennis en ervaring in hun vakgebied, waarom kan Nederland dan wel potentieel worden geleid door loodgieters en lassers, of staatssecretarisen van onderwijs en wetenschap die nooit een studie hebben afgemaakt?
Dus een ondergrens (opleiding, ervaring, whatever) voor als je het parlement in wilt. Iedereen mag dus volksvertegenwoordiger worden, maar als je de ervaring of kennis nog niet hebt moet je even doorstuderen.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Elke bevolkingsgroep heeft zijn eigen redenen om te stemmen zoals ze doen. Dat is nou democratie.
En er is democratisch besloten dat mensen pas vanaf de 18 stemrecht hebben en feitelijk houden tot de dood.
Dat bejaarden geen idee hebben van de moderne maatschappij doet er niet toe. Zij hebben heel andere belangen.
IQ is normaal verdeeld met een gemiddelde van 100, 50% erboven, 50% eronder. Ondanks dat het beleid beter zou zijn ben ik principieel tegen een IQgrens.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is ook zo. En eigenlijk zouden politici een gezamenlijke inspanning moeten verrichten om mensen zo goed mogelijk over hun plannen te informeren. Het moet beter kunnen dan een beetje flyeren rond de verkiezingen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt er mijns inziens geen IQ aan plakken. Veel storender vind ik mensen die gaan stemmen zonder dat zij enig benul op wie maar vooral op wat zij stemmen. Zat Nederlanders die zich achter Wilders scharen enkel vanwege zijn kritische uitlatingen ten aanzien van de islam. Deze stemmers verdiepen zich vervolgens niet verder in het programma van Wilders en maken uiteindelijk dus een slecht overwogen keus.
Ik vind echter dat je bovenstaande gedrag niet aan het IQ van een persoon kan hangen. Iemand met een IQ van 90 kan zich ook laten informeren. Terwijl een persoon met een IQ van 120 dat misschien niet doet. Ik vind de mate waarin mensen zich laten informeren belangrijker dan het het IQ.
Dan vind ik CDA een beter voorbeeld.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt er mijns inziens geen IQ aan plakken. Veel storender vind ik mensen die gaan stemmen zonder dat zij enig benul op wie maar vooral op wat zij stemmen. Zat Nederlanders die zich achter Wilders scharen enkel vanwege zijn kritische uitlatingen ten aanzien van de islam. Deze stemmers verdiepen zich vervolgens niet verder in het programma van Wilders en maken uiteindelijk dus een slecht overwogen keus.
Ik vind echter dat je bovenstaande gedrag niet aan het IQ van een persoon kan hangen. Iemand met een IQ van 90 kan zich ook laten informeren. Terwijl een persoon met een IQ van 120 dat misschien niet doet. Ik vind de mate waarin mensen zich laten informeren belangrijker dan het het IQ.
En ik vind de SP een beter voorbeeld.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Dan vind ik CDA een beter voorbeeld.
Is dat niet juist typerend voor mensen met een echt laag IQ?quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt er mijns inziens geen IQ aan plakken. Veel storender vind ik mensen die gaan stemmen zonder dat zij enig benul op wie maar vooral op wat zij stemmen.
Waarom.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:59 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Is dat niet juist typerend voor mensen met een echt laag IQ?
Ik ken toch een aantal 'simpele zielen' die echt stemmen omdat ze de man zo aardig vinden... of omdat die partij toevallig 1 punt heeft waar ze het mee eens zijn (PVV) en zo zijn er nog meerdere voorbeelden. Ik ben zeer voor democratie, maar eigenlijk is het vrij triest dat zulke mensen de wijze waarop een land wordt bestuurd erg kunnen beinvloeden (er zijn namelijk nou eenmaal veel meer minder slimme mensen dan slimme mensen).quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:36 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Waarom.
Onder hoger opgeleiden is het nu salonfahig om D66 te stemmen. Vaak uit dezelfde kuddementaliteit.
Ken jij die programma's met die domme blondjes waarin ze vragen moeten beantwoorden en 9 van de 10 keer echt geen enkel idee hebben? Ze weten bijvoorbeeld niet dat de 2e WO zich afspeelde in de eerste helft van de jaren 40 van de vorige eeuw. Ze weten niet wie Nelie Smith Kroes is en ze weten niet dat Van Agt ooit premier was van dit land. En ik kan je verzekeren dat het barst van dat soort mensen. Ook mensen die Spanje bijvoorbeeld niet eens kunnen aanwijzen als je ze een wereldkaart laat zien. Die mensen mogen allemaal stemmen en dus mede bepalen hoe dit land wordt geregeerd. Ik weet dat democratie erg belangrijk is, maar dat mensen die zó weinig weten mede bepalen hoe een land wordt geregeerd is misschien wel een beetje te veel van het goede.quote:Op donderdag 4 februari 2010 03:38 schreef SalamPax_050 het volgende:
mag ik een vraag terug stellen?
mogen mensen die denken dat iemand met een i.q van beneden de 100 niet kan nadenken nog zuurstof onttrekken aan de atmosfeer?
Dat klopt. Gelukkig is Marijnissen geen fractieleider meer dus kunnen mensen die reden om op de SP te stemmen alvast in de prullenbak kieperen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 03:36 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik ken toch een aantal 'simpele zielen' die echt stemmen omdat ze de man zo aardig vinden...
Okee, sorry. Je bericht leek op een aanval van een PVV stemmer.quote:Op donderdag 4 februari 2010 03:52 schreef SalamPax_050 het volgende:
@ scanman, gozer je had me bijna beledigd met je: stem je PVV misschien opmerking !
Ook jij bent je dus niet bewust van het FEIT dat op vele stemwijzer sites de SP heel erg vaak als nummer 1 site uit de bus komt.... en een partij als de PVV dus maar heel zelden. Met andere woorden: mensen die op de SP stemmen doen dat veel meer uit pure overtuiging dan mensen die op een one issue partij als de PVV willen gaan stemmen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:00 schreef waht het volgende:
[..]
Dat klopt. Gelukkig is Marijnissen geen fractieleider meer dus kunnen mensen die reden om op de SP te stemmen alvast in de prullenbak kieperen.
LOL... je hebt geen idee hoe typerend dat bericht van jou isquote:Op donderdag 4 februari 2010 04:04 schreef Megumi het volgende:
Aangezien mensen met een iq van 100 vaak ook politicus zijn zie ik het probleem niet zo.
LOL... je hebt geen idee hoe typerend dat topic van jou isquote:Op donderdag 4 februari 2010 04:06 schreef scanman1 het volgende:
LOL... je hebt geen idee hoe typerend dat bericht van jou is
Stemmen maakt relatief gezien niet veel uit. Steeds meer blijkt dat belangen van andere partijen met veel geld of grote economische invloed werkelijk bepalen wat er gebeurd. Wat dat aangaat kun je net zo goed de dieren stemrecht geven.quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:06 schreef scanman1 het volgende:
[..]
LOL... je hebt geen idee hoe typerend dat bericht van jou is
Denk het niet. Het gaat om de stemmen van de kiezer... en als je weet dat de gemiddelde mens niet een al te hoog IQ heeft (rond de 100) dan kun je je afvragen of democratie wel zo goed is. Moet je mensen die amper kunnen schrijven en geen idee hebben wanneer de tweede WO zich afspeelde eigenlijk wel laten stemmen? Mogen zij zo erg van invloed zijn wie een land gaat besturen?quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Stemmen maakt relatief gezien niet veel uit. Steeds meer blijkt dat belangen van andere partijen met veel geld of grote economische invloed werkelijk bepalen wat er gebeurd. Wat dat aangaat kun je net zo goed de dieren stemrecht geven.
Als jij boven de 100 zit moet je toch weten dat democratie de beste uit kwaden is. Eerder moet je je afvragen of democratie gelijk staat aan kapitalisme, een veel interessanter vraagstuk.quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:25 schreef scanman1 het volgende:
Denk het niet. Het gaat om de stemmen van de kiezer... en als je weet dat de gemiddelde mens niet een al te hoog IQ heeft (rond de 100) dan kun je je afvragen of democratie wel zo goed is. Moet je mensen die amper kunnen schrijven en geen idee hebben wanneer de tweede WO zich afspeelde eigenlijk wel laten stemmen? Mogen zij zo erg van invloed zijn wie een land gaat besturen?
Ik ben aan de ene kant van mening dat democratie een goed iets is... maar aan de andere kant heb ik twijfels over of je iemand die politiek gezien van toeten noch blazen weet wel mede moet laten bepalen wat het beste is voor een land? Dat de PVV nu zoveel zetels schijnt te krijgen komt voornamelijk door mensen die zich laten leiden door een vertekend beeld in de media. Die mensen kunnen, net als in de jaren 30 van de vorige eeuw, erg bepalend zijn hoe er wordt omgegaan met een enorme groep mensen in de komende jaren. Dat die mensen dat mede kunnen bepalen is SCARY.quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:27 schreef SalamPax_050 het volgende:
@ scanman
nogmaals:
moetje het recht om over dat soort rechten te beslissen aan andere mensen overlaten? Ik vraag me af welk voordeel jij daar in ziet?
Daar zit wat in. Maar WO2 toont ook aan dat een dictatuur geen goed systeem is. Democratie maakt het in elk geval mogelijk dat veel mensen in redelijke welvaart en vrijheid kunnen leven. Stemrecht voor iedereen hoort daarbij. Bij gebrek aan beter zie ik nog geen alternatief voor democratie.quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:25 schreef scanman1 het volgende:
Moet je mensen die amper kunnen schrijven en geen idee hebben wanneer de tweede WO zich afspeelde eigenlijk wel laten stemmen? Mogen zij zo erg van invloed zijn wie een land gaat besturen?
Mensen hun stem afnemen gaat nooit gebeuren en dat is misschien maar goed ook. Als de meerderheid niet al te slim is, waarom zou die meerderheid dan niet een belangrijkere stem mogen hebben in hoe een land wordt bestuurd? Ik ben me terdege bewust van hoe het allemaal werkt en wat kan en wat niet kan. Maar toch is het angstaanjagend dat onze toekomst eigenlijk voor een groot deel in de handen ligt van mensen die gemiddeld gezien het denkvermogen hebben van een VMBO'er. Zo is het namelijk. En zodra iemand een hele grote groep mensen de schuld geeft van veel, of zelfs alle ellende in dit land of deze wereld en de gemiddelde mens trapt erin, dan wordt het erg gevaarlijk. Dat moslims hetzelfde zullen worden behandeld als de Joden in de jaren 30/40 is gelukkig onmogelijk in deze tijd, maar dat ze het erg zwaar kunnen krijgen omdat iedereen boven de 18 stemrecht heeft is een feit.quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:40 schreef SalamPax_050 het volgende:
@ scanman, ik deel je "angst" en erken de vergelijking die je maakt tussen PVV en NSB uit jaren 30, alleen er zijn wel degelijk verschillen. Het falen van democratie ligt niet bij democratie. Plato, ik mag hopen datje weet wie dat was....gaf dat al aan in zijn kritiek op democratie. De hebberigheid, ijdelheid en onwetendheid van de mensen in een democratie zorgen voor problemen. Dat is wat anders dan claimen dat door gebrek aan democratie hebberigheid ijdelheid en onwetendheid ontstaan. De mening dat op dit moment in Nederland de democratie een schijndemocratie is die niet werkt, ben ik met je eens, maar probeer dan te denken in positieve oplossingen, als in: hoe zorg je dat mensen wakker worden/blijven? i.p.v negatief: we nemen hun stem af...als ze slecht scoren op een iq-test
Ah, en mensen die overdag posten zijn dus; werkeloos, spijbelend scholier/student, op het werk met andere zaken dan hun werk bezig??quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:04 schreef Strolie75 het volgende:
Aan de posttijden van TS te zien is het sowiezo een werkloze langharige hippie die de hele dag in zijn bed loopt te stinken om vervolgens 's nachts zijn Indymedia diaree op Fok! uit te strooien.
Het is ook zooooooooooo makkelijk om mensen in hokjes te stoppen.
Ja mensen in hokjes stoppen is inderdaad makkelijk, het menselijk brein doet dat ook automatisch, en terecht!quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:04 schreef Strolie75 het volgende:
Aan de posttijden van TS te zien is het sowiezo een werkloze langharige hippie die de hele dag in zijn bed loopt te stinken om vervolgens 's nachts zijn Indymedia diaree op Fok! uit te strooien.
Het is ook zooooooooooo makkelijk om mensen in hokjes te stoppen.
Misschien dat er wel wat in zit om mensen die dusdanig geestelijk gehandicapt zijn, dat ze niet kunnen stemmen, geen stemrecht te geven. Immers is dat gewoon een extra stem voor één van de ouders. Ik weet ook niet of dat niet al zo is. Was hier vorig jaar niet een nieuwsbericht over, dat een moeder haar gehandicapte kind niet mocht helpen met stemmen.....quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:56 schreef Adames het volgende:
Als je al een grens wilt stellen, doe het dan op IQ van 80.
Wat post jij nou weer om 11:15? heb je niets beters te doen?quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:15 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Ja mensen in hokjes stoppen is inderdaad makkelijk, het menselijk brein doet dat ook automatisch, en terecht!
Scanman is indeerdaad zo'n stinkhippie die parsiteert op de centen van de hardwerkende medemens... en maar een grote bek hebben over "sociaal zijn"
100 het gemiddelde? Volgens mij ligt het gemiddelde hier op Fok! toch echt rond de 130quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:56 schreef Adames het volgende:
Nogmaals. Wat is toch mis met 100.
100 volgens een IQ test is het gemiddelde. Dat betekent dat met een goede IQ test een gemiddelde vmbo'er onder de 100 scoort. En zijn echt niet allemaal dom. Een IQ test is sowieso niet echt een geniaal iets om zo iets mee testen, maar onder de 100 is echt niet heel erg.
Dat mensen zich nu spiegelen aan de BNN IQ test waar het gemiddelde op 125 ligt dat is wat anders.
Uiteraard, en toch is er geen duidelijke politieke voorkeur onder de FOK!kers, de linkse boomknuffelaars zijn net zo goed vertegenwoordigd als de rechtse kakkers.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:51 schreef Seneca het volgende:
[..]
100 het gemiddelde? Volgens mij ligt het gemiddelde hier op Fok! toch echt rond de 130
Nee, jij weet het allemaal zeker zo goed...quote:Op woensdag 3 februari 2010 04:55 schreef scanman1 het volgende:
Wat dan te denken van de achterban van het CDA. Er is geen plichtsgetrouwere groep dan die, die gaan zelfs stemmen bij hagel en bliksem. Omdat het zo hoort. Reken maar niet dat er veel daarvan de stemwijzer hebben ingevuld. Het recht om CDA te stemmen is bij die achterban bijna een erfrecht.quote:Op donderdag 4 februari 2010 03:36 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik ken toch een aantal 'simpele zielen' die echt stemmen omdat ze de man zo aardig vinden... of omdat die partij toevallig 1 punt heeft waar ze het mee eens zijn (PVV) en zo zijn er nog meerdere voorbeelden. Ik ben zeer voor democratie, maar eigenlijk is het vrij triest dat zulke mensen de wijze waarop een land wordt bestuurd erg kunnen beinvloeden (er zijn namelijk nou eenmaal veel meer minder slimme mensen dan slimme mensen).
Jawel, de groep die nog plichtsgetrouwer is dan die achterban van het CDA, is de achterban van de SGP.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wat dan te denken van de achterban van het CDA. Er is geen plichtsgetrouwere groep dan die, die gaan zelfs stemmen bij hagel en bliksem. Omdat het zo hoort. Reken maar niet dat er veel daarvan de stemwijzer hebben ingevuld. Het recht om CDA te stemmen is bij die achterban bijna een erfrecht.
Oh ja inderdaad. Die gaan als de dijken doorbreken nog op eigengebouwde vlotjes richting stemlokaal.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:53 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Jawel, de groep die nog plichtsgetrouwer is dan die achterban van het CDA, is de achterban van de SGP.
Ik wed dat er sowieso al een paar een ark aan het bouwen zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:29 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Oh ja inderdaad. Die gaan als de dijken doorbreken nog op eigengebouwde vlotjes richting stemlokaal.
Ja duh, het gros woont in Zeeland of Staphorst/Urk/Zwartsluis.... dan kun je maar beter niet zonder zitten, alleen die paar op de Veluwe zitten ook zonder ark wel veilig.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik wed dat er sowieso al een paar een ark aan het bouwen zijn.
Een IQ zegt helemaal niks. Het een zeer subjectieve manier van meten.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:56 schreef Adames het volgende:
Nogmaals. Wat is toch mis met 100.
100 volgens een IQ test is het gemiddelde. Dat betekent dat met een goede IQ test een gemiddelde vmbo'er onder de 100 scoort. En zijn echt niet allemaal dom. Een IQ test is sowieso niet echt een geniaal iets om zo iets mee testen, maar onder de 100 is echt niet heel erg.
Dat mensen zich nu spiegelen aan de BNN IQ test waar het gemiddelde op 125 ligt dat is wat anders.
Zie ook het verhaal van Gia, die kwam uiteindelijk zelfs op 145 uit.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:37 schreef Picchia het volgende:
[..]
Een IQ zegt helemaal niks. Het een zeer subjectieve manier van meten.
Er was ooit eens een onderzoek waaruit bleek dat het IQ van een groep geestelijk gehandicapten steeds hoger werd. Maar dat kwam omdat ze constant gevraagd werden van die idiote IQ-testjes te maken.![]()
Ik dacht dat de laatste Ark in Schagen gemaakt was.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:32 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ja duh, het gros woont in Zeeland of Staphorst/Urk/Zwartsluis.... dan kun je maar beter niet zonder zitten, alleen die paar op de Veluwe zitten ook zonder ark wel veilig.
Stinkhippie.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:15 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Ja mensen in hokjes stoppen is inderdaad makkelijk, het menselijk brein doet dat ook automatisch, en terecht!
Scanman is indeerdaad zo'n stinkhippie die parsiteert op de centen van de hardwerkende medemens... en maar een grote bek hebben over "sociaal zijn"
quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik wed dat er sowieso al een paar een ark aan het bouwen zijn.
Tja, en dat was een objectieve meting. Dat was overigens ook niet uiteindelijk. Dat was de eerste keer dat ik zo'n dom testje maakte.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zie ook het verhaal van Gia, die kwam uiteindelijk zelfs op 145 uit.
Zo was er dinsdag een kind op het jeugdjournaal die voor de tweede keer in groep 8 zat. Omdat hij vorig jaar met de cito op vmbo-T uitkwam wilde hij groep 8 over doen, om nu op havo uit te kunnen komen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:37 schreef Picchia het volgende:
[..]
Er was ooit eens een onderzoek waaruit bleek dat het IQ van een groep geestelijk gehandicapten steeds hoger werd. Maar dat kwam omdat ze constant gevraagd werden van die idiote IQ-testjes te maken.![]()
Ik heb de makers van die ark onlangs geinterviewd. Bizar volk. Die dochter van Johan vertelde mij (met een guitige glimlach) dat ik naar de hel ga indien ik mij niet bekeer tot het christendom. Niet dat ze vond dat ik dat verdiende, maar dat geloven zij nou eenmaal.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:41 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik dacht dat de laatste Ark in Schagen gemaakt was.
Wat Scanman eigenlijk wil zeggen is dat de mensen die echt last hebben van de multikul eigenlijk niet meer zouden mogen stemmen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:27 schreef SalamPax_050 het volgende:
@ scanman
nogmaals:
moetje het recht om over dat soort rechten te beslissen aan andere mensen overlaten? Ik vraag me af welk voordeel jij daar in ziet?
Ehh. Nee. GroenLinks heeft een relatief hoog opgeleide achterban. Nu betekent dat niet direct een hoog IQ maar er is wel degelijk een verband.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:29 schreef desiredbard het volgende:
krijg je er nooit doorheen dan kun je de PvdA Groenlinks etc wel meteen opdoeken.
iedereen met een IQ boven de 100 kijkt dwars door de roze/rode wolk heen
Mensen onder de 18 kunnen nog niet goed voor zichzelf nadenken over het algemeen, ze stemmen wat hun ouders stemmen of hun vrienden. Hun hersens moeten nog veel ontwikkelen en dus ben ik het er heel erg mee eens dat mensen onder de 18 niet mogen stemmen. (ik ben BTW 15 xd) Pas vanaf rond je 18de begin je een eigen denkwijze te creëeren. (Is niet altijd zo maar over het algemeen)quote:Op woensdag 3 februari 2010 05:32 schreef Ixnay het volgende:
Het zou misschien van de ene kant wel beter zijn. Slimmere mensen stemmen slimmer.
Allen hebben dommere mensen over het algemeen andere belangen en zou die verhouding niet evenredig naar buiten komen in de verkiezingsresultaten. Daarom is het geen goed plan.
Voorbeeld:
Als op het platteland gemiddeld minder intelligente mensen wonen dan in dorpen, en in dorpen weer minder intelligente mensen dan in steden. Dan worden de belangen van de stedelingen in verhouding te veel vertegenwoordigd in de politiek.
Ik vind het ook onzin dat mensen onder de 18 jaar niet mogen stemmen. Die hebben nog een veel langere toekomst dan "ouderen". Waardoor stemmers beneden de 18 waarschijnlijk meer in lange termijn zullen denken. Daarnaast hebben jongeren vaak een frissere, minder door de buitenwereld beïnvloede blik op de wereld.
Maar wat je van domme mensen weet is dat ze dom zijn. En je wil niet dat domme mensen gaan stemmen want die nemen domme beslissingen, want je kan ze bijv al alles wijsmaken. (zoals alle moslims zijn crimineel). Wilders doet iets heel anders, hij sluit de moslims buiten. En van moslims weet je alleen hun geloof, en niet alle moslims zijn crimineel (wat wel heel veel mensen willen geloven, maar daar ga ik al helemaal niet op inquote:Op woensdag 3 februari 2010 06:10 schreef Martinovibes het volgende:
Ik ben erg voor democratie
( Tinus leest verder onder het genot van een heerlijk stukje muziek van Frans Bauer en komt vervolgens dit tegen )
Moet het simpele volk (IQ van onder de 100) nog wel mogen stemmen eigenlijk?
say what ?
Hij ziet zelf de absurditeit van zijn voorstellen niet eens in.
Wat is jouw IQ eigenlijk? Scanman?
Democratie maar dan alleen voor slimme mensen , werkelijk onzinnig
Die mafkees heeft zelf niet door dat ie daarmee een hele groep buitensluit.......HEE!!!! buitensluiten, wacht eens eventjes.......... waar ging dat ook alweer over............., wie deed dat volgens Scanman ook alweer ? best wel hypocriet ..maar goed.
Ik zou nu natuurlijk eventjes terug kunnen grijpen naar wat links ehhhh " wapengekletter" zodat ik hier gepast op kan reageren.
Hitler
NAZI
WO2
Maar ik doe het niet.............
Ga er eens inhoudelijk op in. VInd jij wel dat mensen die absoluut geen verstand hebben van hoe een maatschappij het best functioneert mogen stemmen? Dan hoeft dat niet meteen het geval te zijn bij een IQ van 100, maar het gaat o het principe. Moet iedereen stemrecht hebben, of alleen mensen die weten waar ze het over hebben, dus slimme mensen, die wat verder door beredeneren dan de wat dommere.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:52 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Wat Scanman eigenlijk wil zeggen is dat de mensen die echt last hebben van de multikul eigenlijk niet meer zouden mogen stemmen.
Feit is nou eenmaal dat veel mensen met een lager IQ in achterstandswijken wonen en wie wonen daar ook en veroorzaken proplemen.......juist ja
Die mensen die jarenlang gewoon in de steek gelaten zijn zouden dus volgens Scanman niet meer mogen stemmen ?
Wat raar he ...dat dat soort mensen op een zogenaamde one issuepartij stemmen , echt heeeeeeel vreemd!
Ronduit belachelijk en nogmaals
Scanman doet precies hetzelfde als waar hij Wilders van beschuldigd!
Je hoeft niet te gaan stemmen hoor, is het er in ieder geval 1 minder moet je maar denken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 04:55 schreef scanman1 het volgende:
Het heeft er helemaal niets mee te maken? Dus iemand met een IQ van 70 kan logisch nadenken en beslissingen nemen over ons land? Iemand die misschien niet eens weet waar Spanje ligt?quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:03 schreef Luukzor het volgende:
IQ heeft niets te maken met empathisch vermogen, mededogen, humanisme etc.
Die "domme" mensen stemden vroeger op de PVDA en toen hoorde je niemand van de linker kant klagen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ga er eens inhoudelijk op in. VInd jij wel dat mensen die absoluut geen verstand hebben van hoe een maatschappij het best functioneert mogen stemmen? Dan hoeft dat niet meteen het geval te zijn bij een IQ van 100, maar het gaat o het principe. Moet iedereen stemrecht hebben, of alleen mensen die weten waar ze het over hebben, dus slimme mensen, die wat verder door beredeneren dan de wat dommere.
Domme opmerking, aangezien de TS wel degelijk een hoog IQ heeft. Dan kan je wel gaan roepen dat dit niet zo is, omdat iemand een andere mening heeft dan jijzelf, maar dat getuigt ook niet van veel verstand.quote:
Daar gaat het niet om. Het is niet relevant waar die domme mensen op stemmen. Zouden ze moeten mogen stemmen, dat is de vraag. Hebben ze wel verstand van politiek?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:20 schreef GSP het volgende:
[..]
Die "domme" mensen stemden vroeger op de PVDA en toen hoorde je niemand van de linker kant klagen.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:20 schreef Max_MastersOfHardcore het volgende:
[..]
Het heeft er helemaal niets mee te maken? Dus iemand met een IQ van 70 kan logisch nadenken en beslissingen nemen over ons land? Iemand die misschien niet eens weet waar Spanje ligt?
Ik denk dat domme mensen heel goed in staat zijn om te bepalen welke partij voor hun belangen op komt. Het is heel simpel eigenlijk. Ze hebben dorst, dus pakken ze wat te drinken. Ze hebben honger, dus ze eten wat. Ze hebben last van relmarokkanen, dus stemmen ze op....JUISTquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het is niet relevant waar die domme mensen op stemmen. Zouden ze moeten mogen stemmen, dat is de vraag. Hebben ze wel verstand van politiek?
Wie bepaalt wat een goed functionerende maatschappij is? Jij en Scanman? Is het goed, zoals jullie denken dat het zou moeten zijn?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ga er eens inhoudelijk op in. VInd jij wel dat mensen die absoluut geen verstand hebben van hoe een maatschappij het best functioneert mogen stemmen? Dan hoeft dat niet meteen het geval te zijn bij een IQ van 100, maar het gaat o het principe. Moet iedereen stemrecht hebben, of alleen mensen die weten waar ze het over hebben, dus slimme mensen, die wat verder door beredeneren dan de wat dommere.
nee niet alle vmbo'ers zijn dom. maar precies zoals je zegt het gem. vmbo'ers scoort onder de 100 en het gem. vmbo'ers is ook domquote:100 volgens een IQ test is het gemiddelde. Dat betekent dat met een goede IQ test een gemiddelde vmbo'er onder de 100 scoort. En zijn echt niet allemaal dom.
wel mee eensquote:Als je al een grens wilt stellen, doe het dan op IQ van 80.
Kom je nou met een criterium waardoor je zelf ook niet zou mogen stemmen? En zo nee, waarom niet? Waarom komt nooit iemand met een criterium voor stemrecht waardoor die zelf buiten de boot valt?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het is niet relevant waar die domme mensen op stemmen. Zouden ze moeten mogen stemmen, dat is de vraag. Hebben ze wel verstand van politiek?
Maar hun persoonlijke belangen hebben verder niets te maken met hoe een land het beste kan functioneren. En daar gaat het nou juist wel om bij de politiek. Je kan wel op VVD stemmen omdat je daar als eigenaar van een bedrijfje van profiteerd (minder belasting en dergelijke), maar is dat ook het beste voor het land?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:23 schreef GSP het volgende:
[..]
Ik denk dat domme mensen heel goed in staat zijn om te bepalen welke partij voor hun belangen op komt. Het is heel simpel eigenlijk. Ze hebben dorst, dus pakken ze wat te drinken. Ze hebben honger, dus ze eten wat. Ze hebben last van relmarokkanen, dus stemmen ze op....JUIST
Hij doet precies hetzelfde. Maar dat wordt voor het gemak maar even vergeten? Het verheerlijken van zijn eigen ideologie, namelijk dat het linkse gedachtegoed het enige juiste op deze aarde is. Daarbij schuwt hij het demoniseren en stigmatiseren van mensen die een andere ideologie aanhangen niet. Dat is zwaar arrogant, maar bovenal dom. Laat mensen toch in hun waarde zegquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Domme opmerking, aangezien de TS wel degelijk een hoog IQ heeft. Dan kan je wel gaan roepen dat dit niet zo is, omdat iemand een andere mening heeft dan jijzelf, maar dat getuigt ook niet van veel verstand.
Ben je zijn partner? of ken je hem persoonlijk?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Domme opmerking, aangezien de TS wel degelijk een hoog IQ heeft. Dan kan je wel gaan roepen dat dit niet zo is, omdat iemand een andere mening heeft dan jijzelf, maar dat getuigt ook niet van veel verstand.
Dus jij vindt dat domme mensen kunnen inschatten hoe een land het best bestuurd kan worden? Diezelfde mensen die dus geen idee hebben waar bijvoorbeeld Japan zich bevindt op de landkaart? Kom op zeg. Dat ik dan toevallig niet mijn stemrecht verlies als mensen met een IQ beneden de 100 hun stemrecht ontomen wordt, betekent toch niet dat we hier niet gewoon over kunnen discussiëren?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kom je nou met een criterium waardoor je zelf ook niet zou mogen stemmen? En zo nee, waarom niet? Waarom komt nooit iemand met een criterium voor stemrecht waardoor die zelf buiten de boot valt?
Hij heeft zelf in zijn posts ook al aangegeven dat zijn IQ niet laag is, zoals bleek uit IQ tests.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:31 schreef klipper het volgende:
[..]
Ben je zijn partner? of ken je hem persoonlijk?
De meest gevaarlijk mensen hebben vaak juist een hoog IQ.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:37 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, maar iemand die niet onder zijn eigen naam post geloof ik ook niet zo snel.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hij heeft zelf in zijn posts ook al aangegeven dat zijn IQ niet laag is, zoals bleek uit IQ tests.
Of denk je dat hij liegt over zoiets?
Jij vind het erg dat scanman de democratie wil afpakken van domme mensen,quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:36 schreef SpecialK het volgende:
scanman1 vindt zichzelf superieur aan mensen met een IQ lager dan 100. Weet je zeker dat je jezelf niet in de vingers snijdt?
Eigenlijk zouden ze mensen van het actief en passief stemrecht moeten kunnen afsluiten zodra ze van mening zijn dat andere mensen niet mogen deelnemen aan actief en passief stemrecht.
En die recursiviteit slaat dus bij deze ookal meteen op mij.
Dat moet je ook niet serieus nemen, dat roept hij alleen om de PVV stemmers wat te zeiken.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:29 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Hij doet precies hetzelfde. Maar dat wordt voor het gemak maar even vergeten? Het verheerlijken van zijn eigen ideologie, namelijk dat het linkse gedachtegoed het enige juiste op deze aarde is. Daarbij schuwt hij het demoniseren en stigmatiseren van mensen die een andere ideologie aanhangen niet. Dat is zwaar arrogant, maar bovenal dom. Laat mensen toch in hun waarde zeg.
Nou ik heb hem wel eens een IQ-test zien maken, hoeveel het was heb geen flauw idee meer. Maar het was hoog dat weet ik nogquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:38 schreef klipper het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, maar iemand die niet onder zijn eigen naam post geloof ik ook niet zo snel.![]()
En wat voor de een hoog is, is voor de ander laag.
Dat zal de kiezer aan zijn spreekwoordelijke reet roesten. Volgens mij is het stemrecht er om zoveel mogelijk mensen in de kamer te krijgen die jouw persoonlijke belangen/idealen vertegenwoordigen. Die vertegenwoordigers gaan later maar het pluche met elkaar verdelen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
[quote]
Maar hun persoonlijke belangen hebben verder niets te maken met hoe een land het beste kan functioneren.En daar gaat het nou juist wel om bij de politiek.
Dat is nogal subjectief. Wat jij goed vindt, vindt de ander slecht en andersom.quote:Je kan wel op VVD stemmen omdat je daar als eigenaar van een bedrijfje van profiteerd (minder belasting en dergelijke), maar is dat ook het beste voor het land?
Weet je wat volksvertegenwoordiging betekent? Als ik het OV (om bij jouw voorbeeld te blijven) nu verafschuw, dan zit ik niet te wachten op een club die het autorijden duurder gaat maken. Ik wil namelijk autorijden, dus meer snelwegen. Het is toch heel pedant om een dergelijke mening ter zijde te schuiven omdat iemand zogenaamd wel weet wat goed voor mij is. De politici zitten er voor het volk en niet andersom zoals jij lijkt te beweren.quote:Ik wil een dom iemand mij wel eens horen uitleggen waarom het beter is om nieuwe wegen aan te leggen i.p.v. het openbaar vervoer te stimuleren. Ik vraag me af of domme mensen zich niet gewoon een van die twee mogelijkheden aan laten praten, zonder zelf na te denken of dat wel echt een goede oplossing is. En dit is dan nog een simpel voorbeeld.
-Dat je last hebt van relmarokkanen, zegt niet dat alle marokkanen zo zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:23 schreef GSP het volgende:
[..]
Ik denk dat domme mensen heel goed in staat zijn om te bepalen welke partij voor hun belangen op komt. Het is heel simpel eigenlijk. Ze hebben dorst, dus pakken ze wat te drinken. Ze hebben honger, dus ze eten wat. Ze hebben last van relmarokkanen, dus stemmen ze op....JUIST
Daar gaat het helemaal niet om.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat een goed functionerende maatschappij is? Jij en Scanman? Is het goed, zoals jullie denken dat het zou moeten zijn?
In een democratie zoals wij de kennen ja. En de vraag is dus democratie wel zo goed is.quote:En dan kan er wel een klein kneuzenpartijtje van hoogopgeleide yuppen gaan zitten simmen dat mensen met een laag IQ niet zouden mogen stemmen, maar hé, zo gaat dat nu eenmaal in een democratie.
Niet mee eensquote:De meest gevaarlijk mensen hebben vaak juist een hoog IQ.
Ben ik het zekers mee eensquote:Vele wetenschappers vinden een hoog EQ belangrijker dan een hoog IQ.
Debiele mensen met een IQ van 70 blijfen heust wel laag scoren hoor.quote:Daarbij komt dat je voor een hoger IQ kunt leren, voor een hoger EQ kan dat niet.
Als je hoger dan gemiddeld zit ben je naar mijn mening niet dom.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:38 schreef klipper het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, maar iemand die niet onder zijn eigen naam post geloof ik ook niet zo snel.![]()
En wat voor de een hoog is, is voor de ander laag.
Waar baseer je het op dat de meest gevaarlijke mensen juist een hoog IQ hebben?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:36 schreef klipper het volgende:
[..]
De meest gevaarlijk mensen hebben vaak juist een hoog IQ.
Vele wetenschappers vinden een hoog EQ belangrijker dan een hoog IQ.
Daarbij komt dat je voor een hoger IQ kunt leren, voor een hoger EQ kan dat niet.
Ik ben het er zeker mee eens dat echt domme mensen niet goed kunnen stemmen voor het land.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om.Ik enk alleen dat slimme mensen beter kunnen beslissen over het besturen van een land dan domme mensen. En aangezien er meer domme dan slimme mensen zijn over het algemeen (kijk maar naar het aantal VWO leerlingen en het aantal op het VMBO, hoewel dat ook niet altijd alles bepalend is, maar wel een indicatie), zijn het in een democratie vooral domme mensen die beslissen over de toekomst van een land.
Kom op nou, jij kan toch ook niet ontkennen dat iemand die niet eens weet wie bijvoorbeeld Obama is, zou moeten kunnen bepalen wat de beste regering is voor dit land.
[..]
In een democratie zoals wij de kennen ja. En de vraag is dus democratie wel zo goed is.
Dat is een understatement, maar wat moet ik met deze opmerking?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:47 schreef Max_MastersOfHardcore het volgende:
[..]
-Dat je last hebt van relmarokkanen, zegt niet dat alle marokkanen zo zijn
Deze opmerking is gewoon om te schuddebuiken. Je stemt immers op de partij die JOUW belangen/idealen behartigt.quote:-Komt nog bij dan stem je dus op een partij omdat jij toevallig last hebt van relmarrokanen, je moet niet voor jezelf stemmen maar wat het beste is voor dit land.
Ik ben blij dat je erkent dat de PVV geen one-issue partij isquote:-PVV heeft veel meer standpunten als haat aan moslims
Ok, wat is je punt?quote:-Niet alle moslims zijn marokkanen
Het punt is dat iedereen de grens onder zichzelf legt. Als het criterium is dat je wat van politiek moet begrijpen, dan kun je ook betogen dat wat begrijpen gelijk staat aan niet begrijpen. Je moet het gewoon begrijpen. En dan ook wat betreft elk beleidsterrein. Waarom niet dat criterium? Als je maar half op de hoogte bent ben je immers ook niet op de hoogte.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat domme mensen kunnen inschatten hoe een land het best bestuurd kan worden? Diezelfde mensen die dus geen idee hebben waar bijvoorbeeld Japan zich bevindt op de landkaart? Kom op zeg. Dat ik dan toevallig niet mijn stemrecht verlies als mensen met een IQ beneden de 100 hun stemrecht ontomen wordt, betekent toch niet dat we hier niet gewoon over kunnen discussiëren?
Je kan moeilijk iedereen verbieden om te stemmen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:53 schreef Max_MastersOfHardcore het volgende:
[..]
Ik ben het er zeker mee eens dat echt domme mensen niet goed kunnen stemmen voor het land.
Alleen dat betekend niet dat slimme mensen altijd goed stemmen, als ik naar mijn klas kijk en naar VWO4 dan ga je je zekers zorgen maken
Ach, als de meerderheid van het land stemt op een partij dan krijgen ze inderdaad wat ze verdienen. Alleen dan hoop ik maar dat ze de gevolgen goed hebben ingeschat. De oprichters van de verschillende partijen in dit land zullen over het algemeen ook geen laag IQ hebben, dus dan heb je alsnog iemand aan de macht die 'slim' is.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:46 schreef GSP het volgende:
[..]
Dat zal de kiezer aan zijn spreekwoordelijke reet roesten. Volgens mij is het stemrecht er om zoveel mogelijk mensen in de kamer te krijgen die jouw persoonlijke belangen/idealen vertegenwoordigen. Die vertegenwoordigers gaan later maar het pluche met elkaar verdelen.![]()
Nou ik vind de meeste vmbo'ers al dom. Maar om niet een al te groot percentage van de bevolking de democratie af te pakken lijkt het me het best om in te stellen: Mensen met een IQ onder de 85 mogen niet stemmen. is toch al weer 16,1% domme stemmen minder.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan moeilijk iedereen verbieden om te stemmen.
Maar waar ligt de grens inderdaad. Wanneer is iemand wel capable genoeg om te stemmen. Dat is bijna onmogelijk om te bepalen aan de hand van IQ (of EQ).
Misschien dat mensen eerst inderdaad een soort vragenlijst zouden moeten invullen, die dan gaat over de standpunten van verschillende partijen. Dan moeten stemmers in elk geval op de hoogte zijn van verschillende standpunten van partijen en misschien dat ze dan toch betere informatie hebben om hun keuze op te baseren.
En ik denk dat een aantal (domme) mensen zeker zal afhaken bij zo'n test, en die gaan dan dus sowieso niet stemmen. Ik betwijfel eigenlijk of mensen met een IQ onder de 90 überhaupt wel gaan stemmen, misschien vinden ze dat helemaal niet belangrijk of vergeten ze het te doen.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:46 schreef GSP het volgende:
Dat is nogal subjectief. Wat jij goed vindt, vindt de ander slecht en andersom.
Er zullen altijd mensen benadeeld worden door bepaalde wetgevingen, omdat ze het er niet mee eens zijn. Dat neemt verder niet weg dat er een hoop mensen zijn die geen flauw idee hebben wat bepaalde politieke kwesties precies inhouden.quote:Weet je wat volksvertegenwoordiging betekent? Als ik het OV (om bij jouw voorbeeld te blijven) nu verafschuw, dan zit ik niet te wachten op een club die het autorijden duurder gaat maken. Ik wil namelijk autorijden, dus meer snelwegen. Het is toch heel pedant om een dergelijke mening ter zijde te schuiven omdat iemand zogenaamd wel weet wat goed voor mij is. De politici zitten er voor het volk en niet andersom zoals jij lijkt te beweren.
Nou de PVV is tegen alle moslims, en aangezien je niet alle moslims kent, scheer je ze allemaal over een kam dus snap ik sowieso niet dat je op PVV zou stemmenquote:Dat is een understatement, maar wat moet ik met deze opmerking?
Dus stel je voor, jij hebt elke dag last van Indo's. Elke dag irriteren weer andere 3 je, maar in totaal stoor je je aan 30 Indo's (vernieling, drugsgebruik, alcoholisme dat soort shit). Er is een partij die tegen Indo's is en ze het land uit wil zetten. Voor jou komt het mooi uit want jij hebt last van ze, maar dat betekend niet dat alle Indo's in nederland zo zijn (aangezien je ze niet allemaal kent). Het is dus helemaal niet goed voor het land om de Indo's uit het land te sturen, het is niet leuk voor die mensen en er zijn ook genoeg mensen die het niet willen omdat ze misschien wel bevriend met ze waren of weet ik veel wat. Het is enkel en alleen goed voor jou buurt, die word een stuk minder crimineler.quote:Deze opmerking is gewoon om te schuddebuiken. Je stemt immers op de partij die JOUW belangen/idealen behartigt.
zeker niet, maar veel mensen vergeten dat even en stemmen op ze om one-issuequote:Ik ben blij dat je erkent dat de PVV geen one-issue partij is![]()
Dan stemt ze zeker PVV of niet soms?quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:16 schreef Max_MastersOfHardcore het volgende:
Wat wel komisch is, is dat Roos (mijn vriendin) waarschijnlijk een IQ onder de 100 heeft![]()
![]()
Ze blijft waarschijnlijk zakken op 2Kader/Theoretisch
Ze zit in de 2de, dan hou je je nog niet bezig met politiek.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan stemt ze zeker PVV of niet soms?
Grapje.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:21 schreef Max_MastersOfHardcore het volgende:
[..]
Ze zit in de 2de, dan hou je je nog niet bezig met politiek.
Maar ze heeft ook niks tegen buitenlanders, want ze gaat met heel veel om en haar ex is marrokaan![]()
Ik hielt me in de 2de er trouwens ook niet mee bezig![]()
Wat wel ernstig was was dat ze niet wist wat een forum was
Wat ernstig is, is dat jij hield met een "t" schrijft.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:21 schreef Max_MastersOfHardcore het volgende:
[..]
Ze zit in de 2de, dan hou je je nog niet bezig met politiek.
Maar ze heeft ook niks tegen buitenlanders, want ze gaat met heel veel om en haar ex is marrokaan![]()
Ik hielt me in de 2de er trouwens ook niet mee bezig![]()
Wat wel ernstig was was dat ze niet wist wat een forum was
Zou goede spelling een vereiste moeten zijn om te mogen stemmen?quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:28 schreef GSP het volgende:
[..]
Wat ernstig is, is dat jij hield met een "t" schrijft.
Ik schaam me niet hoorquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:10 schreef SimpelZat het volgende:
Scanman schamen jouw kinderen zich niet voor jou? Ik zou me kapot schamen als ik zo'n wereldvreemde vader had
Ja klopt ja ik zag het zelf ook al staan, maar Strawberry had die zin ook al gequote en ik ben ook te lui om het weer te veranderen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:28 schreef GSP het volgende:
[..]
Wat ernstig is, is dat jij hield met een "t" schrijft.
Grappenmaker. Het is namelijk een feit dat in verhouding veel intelligente mensen stemmen op bv een partij als GL.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:29 schreef desiredbard het volgende:
krijg je er nooit doorheen dan kun je de PvdA Groenlinks etc wel meteen opdoeken.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:46 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat post jij nou weer om 11:15? heb je niets beters te doen?
Lijkt me niet geheel ondenkbaar, maar toch zie ik graag een bron.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Grappenmaker. Het is namelijk een feit dat in verhouding veel intelligente mensen stemmen op bv een partij als GL.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:29 schreef desiredbard het volgende:
........quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Grappenmaker. Het is namelijk een feit dat in verhouding veel intelligente mensen stemmen op bv een partij als GL.
Relatieve of absoluut meer dan. Wilders?quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:36 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
........![]()
Linkje naar dat onderzoek? Of kun je dat even niet vinden
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71725ned&LA=NLquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:36 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
........![]()
Linkje naar dat onderzoek? Of kun je dat even niet vinden
Misschien lees ik het verkeerd, maar volgens mij staat hier dat GL juist erg weinig hoger opgeleide stemmers heeft. 9 % om precies te zijn..quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:22 schreef waht het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71725ned&LA=NL
Hieruit kun je gemakkelijk destilleren dat de totale aanhang van de GL relatief veel hoogopgeleiden bevat. (De aanhang ten tijde van de afgelopen tweedekamer-verkiezingen welteverstaan.)
You're wrongquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:35 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Misschien lees ik het verkeerd, maar volgens mij staat hier dat GL juist erg weinig hoger opgeleide stemmers heeft. 9 % om precies te zijn..
Correct me if I'm wrong.
Ja 9%. Itt 1 voor lbo, 1 voor vmbo, 4 voor havo/vwo/mbo en dus 9 voor hbo/uniquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:35 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Misschien lees ik het verkeerd, maar volgens mij staat hier dat GL juist erg weinig hoger opgeleide stemmers heeft. 9 % om precies te zijn..
Correct me if I'm wrong.
Het is dan ook een prutspartij van jewelste.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:42 schreef scanman1 het volgende:
[..]
You're wrong
GL:
Lbo 1%
Mavo, vwo 1%
Havo, vwo, mbo 4%
Hbo, universiteit 9%
LOL... dat is jouw reactie op het onderzoek dat vooral intelligente mensen stemmen op groen links?quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het is dan ook een prutspartij van jewelste.
9% van de hoger opgeleiden in Nederland stemt GL, 2% v/d hoger opgeleiden PVV.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:35 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong.
Ironie is jou vreemd?quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:48 schreef scanman1 het volgende:
[..]
LOL... dat is jouw reactie op het onderzoek dat vooral intelligente mensen stemmen op groen links?
Sterke reactie![]()
In dit topic verwachtte ik weinig ironie eerlijk gezegd. Opmerkingen als die van jou komen vrij regelmatig voorbij, dus als het dan een keer ironisch bedoeld wordt, wil ik die nog wel eens missenquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:53 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ironie is jou vreemd?
Je reageert niet eens op intelligente respons, dus twijfel ik serieus aan jouw iq....
Ja dus nogmaals, slechts 9% van de GL stemmers is hoog opgeleid. Lees je eigen stats eens man, andere partijen scoren 10 keer hogerquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:42 schreef scanman1 het volgende:
[..]
You're wrong
GL:
Lbo 1%
Mavo, vwo 1%
Havo, vwo, mbo 4%
Hbo, universiteit 9%
'Vakmensen' hebben op geen enkele manier meer kennis dan academici, behalve beroepsinhoudelijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:41 schreef Illiberal het volgende:
Die mensen moet je laten stemmen. Anders krijg je dat intellectuelen het beleid gaan bepalen. Wat krijg je dan? 1% van de kennis gaat dan regeren over 99% van de kennis.
Het is namelijk zo, dat mensen die met een vak bezig zijn, meer consequentiele kennis hebben. Academici hebben dat niet, en zullen dus beleid centraliseren en overreguleren waardoor de vakmensen in de problemen komen.
Het progressieve vooruitgangsideaal is natuurlijk dat er zoveel mogelijk "slimme" mensen gaan regeren over het volk. Daarom wordt er zoveel gereguleerd vanuit Den Haag, Brussel en Washington. De vraag is, moet je dat willen? Is het niet beter om te decentraliseren en meer aan de lokale overheid over te laten en particulier initiatief?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:48 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
'Vakmensen' hebben op geen enkele manier meer kennis dan academici, behalve beroepsinhoudelijk.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:44 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Ja dus nogmaals, slechts 9% van de GL stemmers is hoog opgeleid. Lees je eigen stats eens man, andere partijen scoren 10 keer hoger
Dan wil ik het wel even voor jou doen :s ; als GL idd zo'n partij voor de intelligenten is, dan moeten ze toch een veel groter deel aan stemmen van hoger opgeleiden binnen (kunnen) harken. Dan valt 9% eigenlijk wel wat tegen, ook al is het afgezet tegen de grootte van hun electoraat aardig wat natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik snap nu dat je rechts stemt. Weet je, ik ga het ook niet uitleggen ook.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:52 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Het progressieve vooruitgangsideaal is natuurlijk dat er zoveel mogelijk "slimme" mensen gaan regeren over het volk. Daarom wordt er zoveel gereguleerd vanuit Den Haag, Brussel en Washington. De vraag is, moet je dat willen? Is het niet beter om te decentraliseren en meer aan de lokale overheid over te laten en particulier initiatief?
Waarom zou iemand in Brussel beter weten wat ik moet doen dan mijzelf?
Prima, ok, ga je nu ergens anders falen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik snap nu dat je rechts stemt. Weet je, ik ga het ook niet uitleggen ook.
Kloppen je cijfers wel?quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:45 schreef scanman1 het volgende:
En voor alle grappenmakers ook nog even de PVV statistieken:
Lbo 7%
Mavo, vwo-3 6%
Havo, vwo, mbo 3%
Hbo, universiteit 2%
Duidelijk te zien dat het wel degelijk klopt dat hoogopgeleide mensen veel minder stemmen op de PVV dan laag opgeleide mensen.
Bij de rest van de partijen is het redelijk verdeeld. Je zou dus kunnen concluderen dat GL ech een partij is voor mensen met intelligentie.... en dat de PVV veel meer een partij is voor mensen met een gebrek aan intelligentie.
Churchill die weggestemd is door het Britse volk na verscheidene ietwat ongemakkelijke uitspraken? Misschien niet de beste persoon om te citerenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:02 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Eerder in dit topic postte ik een quote van Churchill. "The best argument against democracy is a 5-minute conversation with the average voter."
Ik heb het wel eens met mensen over de politiek en dan vraag ik op welke partij ze stemmen. Wat ik dan te horen krijg is van een niveau om van te huilen en zo kortzichtig als de pest. Iemand in Brussel kan gewoon betere beslissingen nemen, met name op de lange termijn. Als je jan met de pet veel macht gaat geven op locaal niveau word het land een zootje.
Ik twijfelde er nog over of ik even moest uitleggen hóe je die cijfers moest lezen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:35 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong.
Dat klopt gewoon. Volgens de cijfers van het CBS (over de stemmers in 2006) bestaat de achterban van de PVV voor ongeveer 8,7% uit hogeropgeleiden. Dat staat ook in het volkskrant-artikel. Maar goed, dan gaat het artikel verder op cijfers/peilingen van TNS-NIPO over hoe de theoretische achterban er nu uit zou zien. Nu zou het percentage van hogeropgeleiden rond 13-16% liggen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kloppen je cijfers wel?
http://www.volkskrant.nl/(...)ger_opgeleide_kiezer
Er heeft iemand een poging gedaan het voor mensen als jij uit te leggen. Hopelijk helpt het je een beetjequote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:06 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Prima, ok, ga je nu ergens anders falen?
Respect dat je de moeite hebt genomen. Voor sommigen is het blijkbaar nodig.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:40 schreef waht het volgende:
[..]
Ik twijfelde er nog over of ik even moest uitleggen hóe je die cijfers moest lezen.![]()
LOL... ook jij moet het kaartje nog een keer gaan bekijken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:59 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Dan wil ik het wel even voor jou doen :s ; als GL idd zo'n partij voor de intelligenten is, dan moeten ze toch een veel groter deel aan stemmen van hoger opgeleiden binnen (kunnen) harken. Dan valt 9% eigenlijk wel wat tegen, ook al is het afgezet tegen de grootte van hun electoraat aardig wat natuurlijk.
Nu gaat vast iemand zeggen dat het bij GL 9% is en dat dat dus nauwelijks wat scheeltquote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:45 schreef waht het volgende:
[..]
Dat klopt gewoon. Volgens de cijfers van het CBS (over de stemmers in 2006) bestaat de achterban van de PVV voor ongeveer 8,7% uit hogeropgeleiden.
Mijn god het is dus nog erger dan ik dachtquote:Op vrijdag 5 februari 2010 02:40 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Respect dat je de moeite hebt genomen. Voor sommigen is het blijkbaar nodig.
Jij bent hoogstwaarschijnlijk een zeer middelmatig intelligent meisje. Plaats jezelf niet boven anderen en hemel je beperkte beredeneringsvermogen niet op.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:29 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar hun persoonlijke belangen hebben verder niets te maken met hoe een land het beste kan functioneren. En daar gaat het nou juist wel om bij de politiek. Je kan wel op VVD stemmen omdat je daar als eigenaar van een bedrijfje van profiteerd (minder belasting en dergelijke), maar is dat ook het beste voor het land?
Ik wil een dom iemand mij wel eens horen uitleggen waarom het beter is om nieuwe wegen aan te leggen i.p.v. het openbaar vervoer te stimuleren. Ik vraag me af of domme mensen zich niet gewoon een van die twee mogelijkheden aan laten praten, zonder zelf na te denken of dat wel echt een goede oplossing is. En dit is dan nog een simpel voorbeeld.
LOL... dit moet bewaard blijven voor het nageslacht.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 02:56 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Mijn god het is dus nog erger dan ik dacht
Dit nutteloze artikeltje zegt dat van de 3-koppige achterban van GL er 'relatief' veel hoog opgeleid zijn. Ik ga niet eens beginnen met uitleggen hoe dom dit is en waarom je hiermee geen enkel punt maakt.
Je kunt je posts nog deleten als je snel bent. Wat een epische faal
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:23 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Jij bent hoogstwaarschijnlijk een zeer middelmatig intelligent meisje. Plaats jezelf niet boven anderen en hemel je beperkte beredeneringsvermogen niet op.
Het is de kunst te weten wat je niet weet. Ruil wellicht die elitaire houding in voor bescheidenheid
Ik uit kritiek op iemand die van toeten noch blazen weet en zich toch boven "domme" mensen plaatst. Erg off topic en daarbij niet ingaand op de post maar dat is ook niet nodig in de context.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:27 schreef scanman1 het volgende:
Geweldige tegenargurmenten. Je bent blijkbaar totaal platgeluld, want als je zo reageert heb je dus geen enkel weerwoord meer
Typerend is het wel. Dit topic legt wel het intellect van een aantal users bloot. Dus mijn vermoeden dat een topic als deze zinloos is, is toch onjuist gebleken.
Volgens mij gaat ze wel degelijk in op een post van iemand anders in deze thread. Jij probeert haar uitlatingen niet te weerleggen, maar begint gewoon met 'namecalling'. Wie is er nou off-topic dan?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:30 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Ik uit kritiek op iemand die van toeten noch blazen weet en zich toch boven "domme" mensen plaatst. Erg off topic en daarbij niet ingaand op de post maar dat is ook niet nodig in de context.
Leuk dat je me wel magquote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:32 schreef bascross het volgende:
Ik mag die scanman1 wel. Hij doet mij denken aan de deelnemers van het programma ''Knoop in je zakdoek''. Aan de ene kant heb je medelijden met de deelnemers, maar aan de andere kant zijn ze erg vermakelijk.
Zelfde geldt voor scanman1.
Ik was off topic, dat was wel duidelijk lijkt me. Zou jij wel mogen stemmen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:34 schreef scanman1 het volgende:
Volgens mij gaat ze wel degelijk in op een post van iemand anders in deze thread. Jij probeert haar uitlatingen niet te weerleggen, maar begint gewoon met 'namecalling'. Wie is er nou off-topic dan?
Is niet teveel gevraagd. Alleen mensen zoals jou kan ik niet serieus nemen, dus daarom doe ik geen moeite.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:37 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Leuk dat je me wel mag
Dat medelijden hebben hoeft niet hoor. Heb maar medelijden met jezelf, want jij hebt het harder nodig dan ik. De reactie die je zojuist geplaatst hebt (en ik gequote heb voor het nageslacht) zegt veel meer over jou dan over mijMaar je mag trouwens ook wel een poging doen om on-topic te blijven. Of is dat voor iemand als jij teveel gevraagd?
Trouwens, ben jij één van die vele zeer laag opgeleiden die blijkbaar stemmen op de PVV? Want uit het staatje blijkt duidelijk dat Wilders het vooral moet hebben van de domme, naieve medemens.
Ah gossie. Nou dan gaan we het toch maar proberen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:23 schreef scanman1 het volgende:
[..]
LOL... dit moet bewaard blijven voor het nageslacht.
Allemachtig, het is nog triester met je gesteld dan verwacht. En dan zeggen dat ik mijn posts nog kan deletenJij snapt gewoon niets van het kaartje. Geeft verder niets hoor, maar doe niet alsof je over enig intellect beschikt want dat staat zo dom. De manier waarop jij op dat kaartje reageerde
Lagere school kwaliteit
Je kunt echt beter dit topic achterwege laten, want dit maak je nooit meer goed. Niet om je af te zeiken ofzo, maar echt... negeer dit topic gewoon want het kan niet goed zijn voor je zelfvertrouwen. En dan je poging om je stompzinnige eerste reactie nu nog goed te lullen. Zó grappig
Echt, deze ga ik saven voor later, als ik iemand wil laten zien hoe sommigen volkomen fout zitten maar echt denken dat ze het bij het rechte eind hebben.
![]()
LOL, duidelijker uitgelegd dan dat kan je het bijna niet krijgenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 02:40 schreef scanman1 het volgende:
[..]
LOL... ook jij moet het kaartje nog een keer gaan bekijken.
Dit dus.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:04 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
LOL, duidelijker uitgelegd dan dat kan je het bijna niet krijgen. Wederom bedankt voor het bevestigen van het vooroordeel dat linkschen falen zodra het op het beta-rekenwerk aankomt
. Maargoed, even in Jip-en-Janneke-taal uitgelegd:
Als GL 10% van de zetels pakt met stemmers waarvan 8% hoogopgeleid is, dan is dat relatief bekeken natuurlijk heel veel, en is de conclusie "GL is een partij van intelligenten" heel verleidelijk. Maar dit betekent wel dat die andere 92% hoogopgeleiden wel op andere partijen gestemd hebben. Blijkbaar is "GL is een partij van een subset van intelligenten" en niet voor "alle intelligenten", want die anderen hebben en masse èn evenredig verdeeld over de traditionele partijen CDA/PVDA/VVD gestemd.
Ik geef het echt op. Ik geef je nog 1 ding mee. Dat staatje geeft ook aan dat, in tegenstelling tot groen links, in verhouding het grootste percentage DOMME mensen stemt op de PVV. ZIE JE HET VERSCHIL???quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:03 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Ah gossie. Nou dan gaan we het toch maar proberen.
Iemand komt met de opmerking dat bij een IQ-grens de linkse partijen opgedoekt kunnen worden. Vervolgens zeg jij dat GL een partij voor hoog opgeleiden is. Dit poog je daarna aan te tonen met een cbs-artikeltje wat aangeeft dat GL een relatief hoog opgeleide achterban heeft.
En nu, scanman, komt vrij simpele punt wat ik de hele tijd duidelijk probeer te maken. Als GL een partij voor slimme mensen is, WAAROM STEMT DAN VERUIT HET GROOTSTE DEEL NIET OP ZE?
Je faalt volkomen bij het maken van je punt en vervolgens schreeuw je constant dat ik het artikeltje niet snap. Van het totaal hoger opgeleiden in Nederland stemt maar een klein deel op GL, dus GL is geen partij voor hoger opgeleiden.
Hoe simpel wil je dat ik het uitleg
Ga nou maar slapen, want je bent niet zo in vorm vandaag
Argumentatiestijl: argumentum ad hominemquote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:11 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik geef het echt op. Ik geef je nog 1 ding mee. Dat staatje geeft ook aan dat, integenstelling tot groen links, het grootste percentage DOMME mensen stemt op de PVV. ZIE JE HET VERSCHIL???
Nee, vast niet. Sommige mensen, zoals jij, zijn zo naief en geindoctrineerd dat geen enkel argument binnen komt. Jouw reacties maken dit topic bijna een slapstick en zo is het niet bedoeld, maar het is wel typerend.
En verder: drink echt wat minder, want morgen ga je je echt heel erg dom voelen. Vooral omdat je de stelling dat in verhouding veel meer slimme mensen GL stemmen dan PVV niet begreep. Enige intelligentie is vereist, ik weet het. Dat was denk ik te veel gevraagd. Ondanks dat wens ik je toch veel geluk in je leven.
Hoe kan iemand iets kennen, als hij zichzelf niet kent? Wie kent er dan? En wat is de waarde van zulke ongegronde kennis?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:11 schreef scanman1 het volgende:
Ik geef het echt op. Ik geef je nog 1 ding mee. Dat staatje geeft ook aan dat, in tegenstelling tot groen links, in verhouding het grootste percentage DOMME mensen stemt op de PVV. ZIE JE HET VERSCHIL???
Nee, vast niet. Sommige mensen, zoals jij, zijn zo naief en geindoctrineerd dat geen enkel argument binnen komt. Jouw reacties maken dit topic bijna een slapstick en zo is het niet bedoeld, maar het is wel typerend.
En verder: drink echt wat minder, want morgen ga je je echt heel erg dom voelen. Vooral omdat je de stelling dat in verhouding veel meer slimme mensen GL stemmen dan PVV niet begreep. Enige intelligentie is vereist, ik weet het. Dat was denk ik te veel gevraagd. Ondanks dat wens ik je toch veel geluk in je leven.
Ook jij hebt de uitdrukking dat IN VERHOUDING meer intelligente mensen stemmen op GL dan op de PVV niet begrepen. Jullie proberen de nadruk te leggen op groen links, maar kijk even naar de statistieken van de PVV. Daar moet je toch wel even stil van worden Blijkbaar stemmen vooral echt domme mensen op de PVV, iets wat ik al tijden roep. Dit land gaat nar de kloten door domme, naieve kiezers en dat staatje bewijst da maar weer eens. Terwijl VERREWG het grootste deel van de GL stemmers erg slim is, is VERREWEG het grootste deel van de PVV kiezers vrij dom. Probeer dat nog maar eens recht te praten danquote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:04 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
LOL, duidelijker uitgelegd dan dat kan je het bijna niet krijgen. Wederom bedankt voor het bevestigen van het vooroordeel dat linkschen falen zodra het op het beta-rekenwerk aankomt
. Maargoed, even in Jip-en-Janneke-taal uitgelegd:
Als GL 10% van de zetels pakt met stemmers waarvan 8% hoogopgeleid is, dan is dat relatief bekeken natuurlijk heel veel, en is de conclusie "GL is een partij van intelligenten" heel verleidelijk. Maar dit betekent wel dat die andere 92% hoogopgeleiden wel op andere partijen gestemd hebben. Blijkbaar is "GL is een partij van een subset van intelligenten" en niet voor "alle intelligenten", want die anderen hebben en masse èn evenredig verdeeld over de traditionele partijen CDA/PVDA/VVD gestemd.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Argumentatiestijl: argumentum ad hominem
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 04:03 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Want je kunt nog zo veel school hebben gehad, dat je dingen kunt onthouden maakt je nog geen slim persoon. FOK is daar een goed voorbeeld van. Heel veel zogenaamd slimme mensen kunnen slechts 1-dimensionaal nadenken.
LOL... priceless. Lees alles morgen nog even na en misschien begrijp je dan wat er bedoeld wordt als men zegt dat een partij als GL vooral intelligente mensen aantrekt, want daar ging het over. Maar ik heb het vermoeden dat jij nuchter moet zijn om het te begrijpen, dus lees het gewoon morgen nog eens. Het is namelijk niet een kwestie van opvatting, maar een kwestie van 1 plus 1 is twee, terwijl jij blijft roepen dat het 3 is. Echt, ga slapen. Gewoon een goede tip!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:09 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Dit dus.
Wat kan die man falen zeg. En dan ook nog arrogant lopen te paraderen met z'n domheid
Dit wordt inderdaad een topicje wat we gaan opslaan.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:19 schreef DrDentz het volgende:
Ho ho, wacht even, opleidingsniveau zegt natuurlijk niks over slimheid, scanman.
[..]
Die 'hoger opgeleide' stemmers van GL zijn waarschijnlijk een paar dombo's die 1-dimensionaal denken.
Ook intelligente mensen stemmen op de PVV. Ook Geert Wilders is intelligent.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:16 schreef scanman1 het volgende:
Ook jij hebt de uitdrukking dat IN VERHOUDING meer intelligente mensen stemmen op GL dan op de PVV niet begrepen. Jullie proberen de nadruk te leggen op groen links, maar kijk even naar de statistieken van de PVV. Daar moet je toch wel even stil van worden Blijkbaar stemmen vooral echt domme mensen op de PVV, iets wat ik al tijden roep. Dit land gaat nar de kloten door domme, naieve kiezers en dat staatje bewijst da maar weer eens. Terwijl VERREWG het grootste deel van de GL stemmers erg slim is, is VERREWEG het grootste deel van de PVV kiezers vrij dom. Probeer dat nog maar eens recht te praten dan
ik heb geen zin meer in modder gegooi maar je snapt het gewoon echt niet. De pvv, waar ik overigens nooit op zou stemmen, was geen onderdeel van de discussie. Je verdraait de boel gewoon, maar gelukkig kunnen mensen het gewoon terug lezen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:16 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ook jij hebt de uitdrukking dat IN VERHOUDING meer intelligente mensen stemmen op GL dan op de PVV niet begrepen. Jullie proberen de nadruk te leggen op groen links, maar kijk even naar de statistieken van de PVV. Daar moet je toch wel even stil van worden Blijkbaar stemmen vooral echt domme mensen op de PVV, iets wat ik al tijden roep. Dit land gaat nar de kloten door domme, naieve kiezers en dat staatje bewijst da maar weer eens. Terwijl VERREWG het grootste deel van de GL stemmers erg slim is, is VERREWEG het grootste deel van de PVV kiezers vrij dom. Probeer dat nog maar eens recht te praten dan
Een analoog verhaaltje kan je natuurlijk voor de PVV ophangen:quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:16 schreef scanman1 het volgende:
[..]
ofquote:Stemrecht afhankelijk van:
het betalen van belastingen (censuskiezers)
- het bezit van spaargeld
- het behalen van bepaalde examen
- een bepaald loon
- het bezit van een woning
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g3rfhq0j
Het zogenaamde attributief kiesrecht?quote:Met inachtneming van de grondwetsartikelen dienden kiesgerechtigden volgens de nieuwe kieswet Nederlander, mannelijk ingezetene en minimaal 25 jaar te zijn. Verder diende men aangeslagen te zijn voor minstens 1 gulden in de grondbelasting, in de vermogensbelasting, in de belasting op bedrijfs- en andere inkomsten of naar een of meer der vijf eerste grondslagen van de personele belasting.
Voor wie zich niet op één van de bovenstaande wijzen als belastingkiezer wist te kwalificeren, stonden nog andere wegen open om het kiesrecht te verwerven als bijvoorbeeld huurkiezer, loonkiezer, spaarbankkiezer of examenkiezer. Een belangrijk element hierbij was de eigen aangifte. Mannen die bijvoorbeeld op grond van hun verdiende loon kiesrecht wilden aanvragen, dienden hiertoe elk jaar een aangiftebiljet in te vullen.
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/Verkiezingen/inleiding
Wat dat staatje overduidelijk bewijst. Maar weet je wat? Net als Jevova getuigen ben jij ook volkomen verloren. Door jou moet dit topic wel actief blijven, want het toont perfect aan hoe onvoorstelbaar fout sommige mensen zoals jij denken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:26 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
ik heb geen zin meer in modder gegooi maar je snapt het gewoon echt niet. De pvv, waar ik overigens nooit op zou stemmen, was geen onderdeel van de discussie. Je verdraait de boel gewoon, maar gelukkig kunnen mensen het gewoon terug lezen.
Iemand riep dat bij een IQ-grens partijen als GL opgedoekt kunnen worden. Vervolgens toon jij aan dat GL'ers relatief slim zijn.
Echt, ga terug naar school want je zet jezelf echt voor schut. Je hebt er echt niets van begrepen. Geeft verder niet (ik wil niet echt veroordelen), maar het zet mijn punt wel juist kracht bij. Dank daarvoor. Wat de rest betreft zou ik nog even de termen 'in verhouding' enzo nazoeken. Dat je dat niet weet geeft ook verder niets, maar ik probeer je gewoon wat logischer en beter te laten denken. Hopelijk is het niet te laat. NL zou er voordeel bij hebben als je zou inzien dat je redenaties echt heel erg fout zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:28 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Een analoog verhaaltje kan je natuurlijk voor de PVV ophangen:
Als de PVV 10% van de zetels pakt met stemmers waarvan 8% laagopgeleid is, dan is dat relatief bekeken natuurlijk heel veel, en is de conclusie "PVV is een partij van de dommen" heel verleidelijk. Maar dit betekent wel dat die andere 92% laagopgeleiden wel op andere partijen gestemd hebben. Blijkbaar "is de PVV een partij van een subset van dommen" en niet voor "alle dommen". En dat blijkt ook wel, want volgens jouw bron kwam een significant deel van het electoraat van het CDA en de PVDA van juist die laagopgeleiden (waarom oh waarom verbaast mij dat niet?). Het punt was echter dat deze twee verhaaltjes in het grote geheel bekeken weinig zeggen, en jij wilt voor wat betreft GL daaraan voorbij gaan terwijl je de PVV ervoor afbrandt. Sorry pal, but that story goes both ways
.
Argumenten hoef ik niet te leveren, want dat kaartje zegt alles wat ik al heel lang roep. Aan de ene kant hebben we een partij waarop vooral intelligente mensen stemmen (GL) en aan de andere kant hebben we een partij waarop vooral erg laag opgeleide mensen stemmen (PVV). Dat roep ik al tijden en dat is exact wat dat staatje bevestigd. Hoe beroerd je het ook mag vindenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
Kan je ook argumenteren zonder direct op de persoon te spelen?
Ik vind je wijze van argumenteren dermate beroerd dat ik eigenlijk niet echt lees waar het precies over gaat. Waarom moet elke post van je voorzien zijn van een arrogant ondertoontje?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:53 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Argumenten hoef ik niet te leveren, want dat kaartje zegt alles wat ik al heel lang roep. Aan de ene kant hebben we een partij waarop vooral intelligente mensen stemmen (GL) en aan de andere kant hebben we een partij waarop vooral erg laag opgeleide mensen stemmen (PVV). Dat roep ik al tijden en dat is exact wat dat staatje bevestigd. Hoe beroerd je het ook mag vinden
Jij hebt echt... Jij bent echt.. Ik trek zoveel domheid niet meerquote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:50 schreef scanman1 het volgende:
LOL.. Ik roep al tijden dat er in verhouding veel meel slimme mensen op GL stemmen dat op de PVV (waar in verhouding veel meer simpele mensen op stemmen) en als er dan een statistiek wordt geplaatst die dat allemaal bevestigd zijn er nog (hoogstwaarschijnlijk aangeschoten) mensen die blijven roepen dat het onzin is. Een topic als deze is erg vooroordeel bevestigend moet ik zeggen.
Check je bron nog eens goed.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:46 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Echt, ga terug naar school want je zet jezelf echt voor schut. Je hebt er echt niets van begrepen. Geeft verder niet (ik wil niet echt veroordelen), maar het zet mijn punt wel juist kracht bij. Dank daarvoor. Wat de rest betreft zou ik nog even de termen 'in verhouding' enzo nazoeken. Dat je dat niet weet geeft ook verder niets, maar ik probeer je gewoon wat logischer en beter te laten denken. Hopelijk is het niet te laat. NL zou er voordeel bij hebben als je zou inzien dat je redenaties echt heel erg fout zijn.
hoezo?? Kan er mss met de 45% naast zitten, als in, da's niet het precieze getalletje, maar uit dat staatje blijkt toch echt dat het grootste gedeelte van de stemmen van de lager opgeleiden toch niet naar de PVV zijn gegaan. Hetzelfde geldt voor GL mbt stemmen van de hoger opgeleiden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:45 schreef Adames het volgende:
Je faalt echt hard in statistiek.
Als je het met scnaman1 eens bent (niet te hopenquote:Moet zeggen ben het zelf eens met scanman qua inhoud. Alleen zijn manier van argumenteren kan soms nogal bot overkomen.
Niet geheel toevallig als je bedenkt dat het draadje door zo'n boring lefty gestart is; dat kan het nooit lang duren voordat het dogma wie-niet-links-is-is-dom-stokpaardje op basis van halve waarheden erbij wordt gehaald. Dat TS nu zo onder vuur is genomen komt, en dat heeft iemand hier al eerder aangegeven, komt simpelweg doordat hij nou juist doet waar hij de PVV(-aanhang) van beticht.quote:Al vind ik het wel raar dat nu zo veel discussie over die GL/PVV wordt gevoerd. Zelfs als iemand gelijk er in krijgt, draagt niks bij de eerste discussie of ze nu wel of niet mogen stemmen.
Dat is ze wèl!! De niche trekt nl. maar een beperkte subset van de totale pool aan.quote:Op vrijdag 5 februari schreef Zith het volgende:
Je kan zeggen dat Groenlinks relatief meer hoogopgeleiden vertegenwoordigd van de gemiddelde andere partij. De reden waarom Groenlinks niet de steun krijgt van ALLE hoogopgeleide nederlanders? Omdat ook hoogopgeleiden andere meningen hebben. Claimen dat het hierdoor waardeloos is is onzin, de niche is zeker niet ondergeschikt aan de grote partijen.
I call bullshit!!!! Dat is nl. een valse vergelijking!!!! De kwaliteit van een krant wordt niet bepaald door de verkoopaantallen; de kwaliteit van een politieke partij wordt daarintegen wèl bepaald door de hoeveelheid intellectuelen die op die partij stemmen, lid worden, en in de kamer terecht komen.quote:Als je alleen in absolute getallen kan denken om zo conclusies te trekken dan zou de telegraaf de beste krant zijn voor bankiers en het FD zou een slechte krant zijn.
Dus in jouw woorden:
Van de hoger opgeleiden in Nederland stemt maar een relatief erg groot deel op GL, dus GL is een partij voor hoger opgeleiden.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:59 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Dan wil ik het wel even voor jou doen :s ; als GL idd zo'n partij voor de intelligenten is, dan moeten ze toch een veel groter deel aan stemmen van hoger opgeleiden binnen (kunnen) harken. Dan valt 9% eigenlijk wel wat tegen, ook al is het afgezet tegen de grootte van hun electoraat aardig wat natuurlijk.
Raap me opquote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:03 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
En nu, scanman, komt vrij simpele punt wat ik de hele tijd duidelijk probeer te maken. Als GL een partij voor slimme mensen is, WAAROM STEMT DAN VERUIT HET GROOTSTE DEEL NIET OP ZE?
Je faalt volkomen bij het maken van je punt en vervolgens schreeuw je constant dat ik het artikeltje niet snap. Van het totaal hoger opgeleiden in Nederland stemt maar een klein deel op GL, dus GL is geen partij voor hoger opgeleiden.
Hoe simpel wil je dat ik het uitleg
Ga nou maar slapen, want je bent niet zo in vorm vandaag
Mwa, Weil laat hiermee ook gelijk de typische communistische haat zien die ze had tegen de hoogopgeleide elite.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 07:25 schreef DrDarwin het volgende:
The intelligent man who is proud of his intelligence is like the condemned man who is proud of his large cell.
Dat hele opgeklopte "kijk mij eens intelligent zijn" toontje van de T.S. doet mij denken aan een zich op de borstkas slaande oerang oetan met een minderwaardigheidscomplex die zijn zin niet krijgt..quote:Op vrijdag 5 februari 2010 07:32 schreef Zith het volgende:
[..]
Mwa, Weil laat hiermee ook gelijk de typische communistische haat zien die ze had tegen de hoogopgeleide elite.
Dus omdat ik weet dat mijn IQ boven de 100 ligt voel ik mezelf verheven volgens jou?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:23 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Jij bent hoogstwaarschijnlijk een zeer middelmatig intelligent meisje. Plaats jezelf niet boven anderen en hemel je beperkte beredeneringsvermogen niet op.
Ik denk niet dat jij enig idee hebt wat goed is voor dit land of de wereld in het algemeen. Het is de kunst te weten wat je niet weet. Ruil wellicht die elitaire houding in voor bescheidenheid
Het is nogal zwak om iemand persoonlijk aan te vallen in een discussie, dat snap je wel hè?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:30 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Ik uit kritiek op iemand die van toeten noch blazen weet en zich toch boven "domme" mensen plaatst. Erg off topic en daarbij niet ingaand op de post maar dat is ook niet nodig in de context.
In verhouding.......en in absolute aantallen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:50 schreef scanman1 het volgende:
Ik roep al tijden dat er in verhouding veel meel slimme mensen op GL stemmen dat op de PVV
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 05:16 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Check je bron nog eens goed.
Het CDA en de PVDA zijn goed voor 45%(!!!!) van alle stemmen van laagopgeleiden tegenover 7% van de PVV. Dan kan je nog zo hard schreeuwen over de vermeende intelligentie van GL-stemmers en de domheid van PVV-stemmers; als 90% van hun vermeende electoraat op andere partijen stemt hebben claims als "GL is een partij voor intelligenten" en "de PVV is een partij voor dommen" weinig waarde.
In absolute aantallen ook meer, want de PVV heeft meer aanhang dan GL. En 9% domme kiezers bij een grote PVV aanhang, is natuurlijk een stuk meer dan 3% domme kiezers bij een kleinere GL aanhang (in absolute aantallen).quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:43 schreef Gia het volgende:
[..]
In verhouding.......en in absolute aantallen?
Eigenlijk is dat wel de achtergrond van de discussie. Scanman en Strawberry willen iedereen met een IQ onder de 100 het stemrecht ontnemen met het idee dat dan de PVV nooit de grootste kan worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 05:01 schreef EdAtTheBar het volgende:
Je betoogt dat gl een partij is voor de slimmen, vervolgens word je door meerdere mensen klassiek geownd als je in de meest simpele taal wordt uitgelegd dat dit gewoon niet waar is en dan haal je constant de pvv erbij alsof de discussie daar over ging.
Leg me aub geen woorden in de mond, dat doe je wel vaker en dat is uitermate irritant en ook nog eens onjuist. Je doet je IQ geen eer aan zo.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat wel de achtergrond van de discussie. Scanman en Strawberry willen iedereen met een IQ onder de 100 het stemrecht ontnemen met het idee dat dan de PVV nooit de grootste kan worden.
Ik bedoel de absolute aantallen slimme mensen bij de PVV.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
In absolute aantallen ook meer, want de PVV heeft meer aanhang dan GL. En 9% domme kiezers bij een grote PVV aanhang, is natuurlijk een stuk meer dan 3% domme kiezers bij een kleinere GL aanhang (in absolute aantallen).
Of was dat ten tijde van die cijfers nog niet zo? Ik ga ervan uit dat de PVV groter was dan GL. Wat doen die absolute aantallen er eigenlijk toe?
Pardon?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Leg me aub geen woorden in de mond, dat doe je wel vaker en dat is uitermate irritant en ook nog eens onjuist. Je doet je IQ geen eer aan zo.
Oftewel: meer mensen met een lager IQ stemmen PVV. Verbied je mensen met een laag IQ te stemmen, dan krijgt de PVV minder zetels. En dat is dan per definitie beter voor het land. Toch?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Bovendien schijnt het wel zo te zijn dat de het percentage mensen met een lager IQ bij de aanhang van de PVV hoger is dan bij andere partijen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |