abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:13:08 #41
3542 Gia
User under construction
pi_77580854
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zou eerder een minimum inkomen willen instellen. Heb je bijvoorbeeld een belastbaar inkomen van lager dan 40.000 euro heb je geen stemrecht. Gewoon bij stemhokje jaaropgave overleggen. Simpeler kan gewoon niet.

(wie betaalt, bepaalt immers...)
Goh, zal dan wel goed komen met al die prostituées met stemrecht.
En wetenschappers die het moeten doen met een onderzoekssubsidie mogen niet stemmen.

Ja, dat gaat wel werken.

Overigens, een beetje kok verdient ook goed, is toch maar een mbo-2 opleiding. Kun je al met VMBO-basis naartoe.

Maar goed, wie het meest verdient, mag stemmen. De rest niet. Want stemmen heeft alles te maken met de inhoud van je beurs en niets met de inhoud van je hersenpan.
Weten we dat ook weer.

Overigens, in het geval van mensen met een echt laag IQ....daar stemmen meestal de verzorgers voor. Dus, dat is dan de keuze van de verzorger.
Gebeurt zo ook in andere culturen, waar vrouwen wel stemrecht hebben, maar de man moeten machtigen en die stemt wel voor ze.
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:20:17 #42
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 februari 2010 @ 09:22:10 #43
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_77581004
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:07 schreef DrDarwin het volgende:
Idiocracy
Briljante film idd. .
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:26:12 #44
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_77581070
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 04:55 schreef scanman1 het volgende:
Ik ben erg voor democratie,

[...]

dus moet het simpele volk (IQ van onder de 100) nog wel mogen stemmen eigenlijk? Moet je dit land niet beschermen tegen simpele zielen als bv de PVV stemmers die enkel op Wilders stemmen omdat hijj zijn afkeur voor de Islam uitspreekt?
Ik denk dat de dreiging niet uitgaat van de 'simpele zielen' die op PVV stemmen, maar op de hoger opgeleide mensen die dit welbewust en weloverwogen doen. Die wéten namelijk wat ze aan het doen zijn.

Om, vanuit het oogpunt van de Joods-Christelijke traditie van ons Land even te citeren uit de Bijbel:
quote:
Jezus zei: ‘Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen'
bron: Lucas 23:34

Er staat dus nergens 'vergeef hun, want ze weten wat ze doen'. (Sidenote: al schijnt het dat Anne Dudley dat ooit over ZTT records gezegd heeft...)
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:34:15 #45
3542 Gia
User under construction
pi_77581238
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:26 schreef Beelzebufo het volgende:
Om, vanuit het oogpunt van de Joods-Christelijke traditie van ons Land even te citeren uit de Bijbel:
[..]

bron: Lucas 23:34

Dat denk ik nou altijd over mensen die SP of groen-links stemmen, of ze dat nou bewust of onbewust doen....
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:36:03 #46
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_77581282
scanman1 vindt zichzelf superieur aan mensen met een IQ lager dan 100. Weet je zeker dat je jezelf niet in de vingers snijdt?

Eigenlijk zouden ze mensen van het actief en passief stemrecht moeten kunnen afsluiten zodra ze van mening zijn dat andere mensen niet mogen deelnemen aan actief en passief stemrecht.

En die recursiviteit slaat dus bij deze ookal meteen op mij.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 februari 2010 @ 09:37:00 #47
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77581304
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zou eerder een minimum inkomen willen instellen. Heb je bijvoorbeeld een belastbaar inkomen van lager dan 40.000 euro heb je geen stemrecht. Gewoon bij stemhokje jaaropgave overleggen. Simpeler kan gewoon niet.

(wie betaalt, bepaalt immers...)
Exemplarisch voorbeeld van iemand die dus niet zou mogen stemmen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:42:17 #48
3542 Gia
User under construction
pi_77581415
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:36 schreef SpecialK het volgende:
scanman1 vindt zichzelf superieur aan mensen met een IQ lager dan 100. Weet je zeker dat je jezelf niet in de vingers snijdt?

Eigenlijk zouden ze mensen van het actief en passief stemrecht moeten kunnen afsluiten zodra ze van mening zijn dat andere mensen niet mogen deelnemen aan actief en passief stemrecht.

En die recursiviteit slaat dus bij deze ookal meteen op mij.
Mwa, vind dat toch iets anders. Jij zegt eigenlijk dat mensen die de democratie niet onderschrijven niet zouden mogen stemmen. Ik kan het daar eigenlijk wel mee eens zijn.

Er zou een eed moeten komen voor iedereen die 18 jaar of ouder is, waarin hij/zij de democratie onderschrijft en belooft zich te houden aan de wetten en plichten die het Nederlanderschap met zich meebrengt. Die eed kan dan ook gelden voor nieuwkomers.

Leg je die eed niet af, of houd je je er niet aan, dan verlies je het stemrecht. Nieuwkomers kunnen dan ook het Nederlanderschap verliezen, zolang ze ook nog een andere nationaliteit hebben.
pi_77581461
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:37 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Exemplarisch voorbeeld van iemand die dus niet zou mogen stemmen.
Sarcasme is u vreemd ? Op dit soort topics kan ik met de beste bedoelingen van de wereld niet serieus ingaan
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:55:36 #50
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_77581659
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Als je 1 bevolkingsgroep niet wilt laten stemmen zijn het die wel.
En 65+ wel zeker. Denk je dat die nog een representatief beeld hebben van de moderne samenleving?
Denk je dat die nog allemaal even helder denken?
Er zijn genoeg mensen beneden de 18 die er wel over kunnen nadenken. En ook veel boven de 18 die dat niet kunnen, kijk maar naar het aantal zetels dat Wilders gaat krijgen.

Net alsof je op je 18e verjaardag ineens alles van politiek weet.
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:59:57 #51
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_77581771
Een IQ van 100 is trouwens gemiddeld.
Niet-stemmers zijn over het algemeen al minder intelligent.
Dus de wens van TS is eigenlijk al voor een klein deel realiteit.
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:01:19 #52
3542 Gia
User under construction
pi_77581796
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:55 schreef Ixnay het volgende:

[..]

En 65+ wel zeker. Denk je dat die nog een representatief beeld hebben van de moderne samenleving?
Er zijn genoeg mensen beneden de 18 die er wel over kunnen nadenken. En ook veel boven de 18 die dat niet kunnen, kijk maar naar het aantal zetels dat Wilders gaat krijgen.

Elke bevolkingsgroep heeft zijn eigen redenen om te stemmen zoals ze doen. Dat is nou democratie.

En er is democratisch besloten dat mensen pas vanaf de 18 stemrecht hebben en feitelijk houden tot de dood.

Dat bejaarden geen idee hebben van de moderne maatschappij doet er niet toe. Zij hebben heel andere belangen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:02:50 #53
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_77581828
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Elke bevolkingsgroep heeft zijn eigen redenen om te stemmen zoals ze doen. Dat is nou democratie.

En er is democratisch besloten dat mensen pas vanaf de 18 stemrecht hebben en feitelijk houden tot de dood.

Dat bejaarden geen idee hebben van de moderne maatschappij doet er niet toe. Zij hebben heel andere belangen.
Dus als een meederderheid democratisch zou beslissen dat je minimaal een IQ van 100 moet hebben voor stemrecht dan is dat gerechtvaardigd?
pi_77582000
Scanman schamen jouw kinderen zich niet voor jou? Ik zou me kapot schamen als ik zo'n wereldvreemde vader had
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:18:58 #55
3542 Gia
User under construction
pi_77582269
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dus als een meederderheid democratisch zou beslissen dat je minimaal een IQ van 100 moet hebben voor stemrecht dan is dat gerechtvaardigd?
Ja, maar ik geloof niet dat er een regering zo dom zou zijn dat in te voeren.
En bij een eventueel referendum zal zeker een meerderheid tegen dat achterlijke idee stemmen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:19:12 #56
273639 AwesomeFit
Is gewoon Awesome!
pi_77582274
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:55 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Je moet ergens een grens stellen. Op 16 jaar zijn er ook genoeg jongeren die niet normaal met alcohol om kunnen gaan, maar ze zijn er ook die het wel kunnen. Dat blijf je altijd houden.
Wanneer je mensen onder de 18 stemrecht geeft zal wilders nog meer stemmen krijgen.
[Barney slaps Ted across the face]
Ted: Ow! What the hell?
Barney: That wasn't me, that was the universe.
pi_77582340
IQ zegt niet alles. Kennis van de Nederlandse democratie en politiek is veel belangrijker. De Tweede Kamer is een volksvertegenwoordiging, dus die 150 mensen vertegenwoordigen ook mensen met een IQ van minder dan 100; niks mis mee.

Nee, ik heb liever dat we mensen weren die geen bal verstand van politiek hebben, ongeacht hoe slim of dom ze zijn. Dat kan door op het stembureau mensen 1 of 2 vragen te stellen. Bijvoorbeeld: hoe veel leden telt de Tweede Kamer? Noem drie politieke partijen. Noem de naam van de huidige minister-president. In welke stad is de Tweede Kamer gevestigd? - Dat soort vragen. Wie het antwoord op zo'n vraag niet weet, wordt naar huis gestuurd en krijgt geen stembiljet uitgereikt.
pi_77582445
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 05:01 schreef BrandX het volgende:
ik zie anders mensen met een zgn hoog IQ dingen doen, roepen en zeggen die ik veel gevaarlijker en enger vind....
Indeed.

IQ allang niet meer heilig.
Ik denk dat EQ welilcht nog belangrijker is deze context.
Wat denk je van de mensen die zich laten leiden door hun onderbuikgevoelens en op basis daarvan stemmen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:25:50 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77582524
Het feit dat iemand een hoog IQ heeft is geen garantie dat hij geen domme dingen doet of foute beslissingen neemt.

Verder twijfel ik nogal aan de bereidheid van de intelligentere masse om werkelijk rekening te houden met de beperkte mogelijkheden en kansen van hen met een laag IQ.

In diverse topics zie je nu ook dat mensen met een bovengemiddeld inkomen denken dat iedereen thuis en onderweg kan werken, en dat het vooral luiheid is dat er voor zorgt dat iemand het niet maakt in het leven.
Voor sommigen zal dat idd het geval zijn, voor de types sociale werkplaats die echt niet verder komen dan tot hun AOW regenschermen in elkaar zetten bij een fiets-accessoirefabriek, geldt dat echter niet.

Als je kijkt hoe bijvoorbeeld de gehandicaptenzorg nu al uitgekleed is, dan heb ik er weinig vertrouwen in dat de politiek het beter en/of fatsoenlijker gaat doen als zij gekozen zijn door mensen die minimaal een IQ van 100 hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77582629
ik pleit al jaren voor een stem-examen. voordat je stemrecht krijgt moet je bewijzen dat je weet hoe Nederland staatsrechtelijk in elkaar zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')