Dat is ook zo. En eigenlijk zouden politici een gezamenlijke inspanning moeten verrichten om mensen zo goed mogelijk over hun plannen te informeren. Het moet beter kunnen dan een beetje flyeren rond de verkiezingen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt er mijns inziens geen IQ aan plakken. Veel storender vind ik mensen die gaan stemmen zonder dat zij enig benul op wie maar vooral op wat zij stemmen. Zat Nederlanders die zich achter Wilders scharen enkel vanwege zijn kritische uitlatingen ten aanzien van de islam. Deze stemmers verdiepen zich vervolgens niet verder in het programma van Wilders en maken uiteindelijk dus een slecht overwogen keus.
Ik vind echter dat je bovenstaande gedrag niet aan het IQ van een persoon kan hangen. Iemand met een IQ van 90 kan zich ook laten informeren. Terwijl een persoon met een IQ van 120 dat misschien niet doet. Ik vind de mate waarin mensen zich laten informeren belangrijker dan het het IQ.
Dan vind ik CDA een beter voorbeeld.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt er mijns inziens geen IQ aan plakken. Veel storender vind ik mensen die gaan stemmen zonder dat zij enig benul op wie maar vooral op wat zij stemmen. Zat Nederlanders die zich achter Wilders scharen enkel vanwege zijn kritische uitlatingen ten aanzien van de islam. Deze stemmers verdiepen zich vervolgens niet verder in het programma van Wilders en maken uiteindelijk dus een slecht overwogen keus.
Ik vind echter dat je bovenstaande gedrag niet aan het IQ van een persoon kan hangen. Iemand met een IQ van 90 kan zich ook laten informeren. Terwijl een persoon met een IQ van 120 dat misschien niet doet. Ik vind de mate waarin mensen zich laten informeren belangrijker dan het het IQ.
En ik vind de SP een beter voorbeeld.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Dan vind ik CDA een beter voorbeeld.
Is dat niet juist typerend voor mensen met een echt laag IQ?quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt er mijns inziens geen IQ aan plakken. Veel storender vind ik mensen die gaan stemmen zonder dat zij enig benul op wie maar vooral op wat zij stemmen.
Waarom.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:59 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Is dat niet juist typerend voor mensen met een echt laag IQ?
Ik ken toch een aantal 'simpele zielen' die echt stemmen omdat ze de man zo aardig vinden... of omdat die partij toevallig 1 punt heeft waar ze het mee eens zijn (PVV) en zo zijn er nog meerdere voorbeelden. Ik ben zeer voor democratie, maar eigenlijk is het vrij triest dat zulke mensen de wijze waarop een land wordt bestuurd erg kunnen beinvloeden (er zijn namelijk nou eenmaal veel meer minder slimme mensen dan slimme mensen).quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:36 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Waarom.
Onder hoger opgeleiden is het nu salonfahig om D66 te stemmen. Vaak uit dezelfde kuddementaliteit.
Ken jij die programma's met die domme blondjes waarin ze vragen moeten beantwoorden en 9 van de 10 keer echt geen enkel idee hebben? Ze weten bijvoorbeeld niet dat de 2e WO zich afspeelde in de eerste helft van de jaren 40 van de vorige eeuw. Ze weten niet wie Nelie Smith Kroes is en ze weten niet dat Van Agt ooit premier was van dit land. En ik kan je verzekeren dat het barst van dat soort mensen. Ook mensen die Spanje bijvoorbeeld niet eens kunnen aanwijzen als je ze een wereldkaart laat zien. Die mensen mogen allemaal stemmen en dus mede bepalen hoe dit land wordt geregeerd. Ik weet dat democratie erg belangrijk is, maar dat mensen die zó weinig weten mede bepalen hoe een land wordt geregeerd is misschien wel een beetje te veel van het goede.quote:Op donderdag 4 februari 2010 03:38 schreef SalamPax_050 het volgende:
mag ik een vraag terug stellen?
mogen mensen die denken dat iemand met een i.q van beneden de 100 niet kan nadenken nog zuurstof onttrekken aan de atmosfeer?
Dat klopt. Gelukkig is Marijnissen geen fractieleider meer dus kunnen mensen die reden om op de SP te stemmen alvast in de prullenbak kieperen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 03:36 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik ken toch een aantal 'simpele zielen' die echt stemmen omdat ze de man zo aardig vinden...
Okee, sorry. Je bericht leek op een aanval van een PVV stemmer.quote:Op donderdag 4 februari 2010 03:52 schreef SalamPax_050 het volgende:
@ scanman, gozer je had me bijna beledigd met je: stem je PVV misschien opmerking !
Ook jij bent je dus niet bewust van het FEIT dat op vele stemwijzer sites de SP heel erg vaak als nummer 1 site uit de bus komt.... en een partij als de PVV dus maar heel zelden. Met andere woorden: mensen die op de SP stemmen doen dat veel meer uit pure overtuiging dan mensen die op een one issue partij als de PVV willen gaan stemmen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:00 schreef waht het volgende:
[..]
Dat klopt. Gelukkig is Marijnissen geen fractieleider meer dus kunnen mensen die reden om op de SP te stemmen alvast in de prullenbak kieperen.
LOL... je hebt geen idee hoe typerend dat bericht van jou isquote:Op donderdag 4 februari 2010 04:04 schreef Megumi het volgende:
Aangezien mensen met een iq van 100 vaak ook politicus zijn zie ik het probleem niet zo.
LOL... je hebt geen idee hoe typerend dat topic van jou isquote:Op donderdag 4 februari 2010 04:06 schreef scanman1 het volgende:
LOL... je hebt geen idee hoe typerend dat bericht van jou is
Stemmen maakt relatief gezien niet veel uit. Steeds meer blijkt dat belangen van andere partijen met veel geld of grote economische invloed werkelijk bepalen wat er gebeurd. Wat dat aangaat kun je net zo goed de dieren stemrecht geven.quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:06 schreef scanman1 het volgende:
[..]
LOL... je hebt geen idee hoe typerend dat bericht van jou is
Denk het niet. Het gaat om de stemmen van de kiezer... en als je weet dat de gemiddelde mens niet een al te hoog IQ heeft (rond de 100) dan kun je je afvragen of democratie wel zo goed is. Moet je mensen die amper kunnen schrijven en geen idee hebben wanneer de tweede WO zich afspeelde eigenlijk wel laten stemmen? Mogen zij zo erg van invloed zijn wie een land gaat besturen?quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Stemmen maakt relatief gezien niet veel uit. Steeds meer blijkt dat belangen van andere partijen met veel geld of grote economische invloed werkelijk bepalen wat er gebeurd. Wat dat aangaat kun je net zo goed de dieren stemrecht geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |