abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77611230
Mensen uitsluiten van stemrecht maakt dat hun belangen niet langer door de politiek worden verdedigd. Dat maakt die mensen vatbaar voor discriminatie en uitbuiting, daarom heeft iedereen stemrecht. Het hele idee achter samenleven is immers dat je er samen uit probeert te komen, zelfs wanneer ze naar Frans Bauer luisteren
Inside every cynic, there's a disappointed idealist.
pi_77613025
Eens met Sogetes. De frustratie, irritatie en soms regelrechte woede moeten we voor lief nemen. Het is beter om mensen 'onder de 100' gewoon mee te laten stemmen dan ze stelselmatig te onderdrukken. Dat zal rotzooi veroorzaken. Vraag maar aan een willekeurige dictator.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_77613505
Dus de helft van de mensen niet stemmen.
Nee slim
pi_77614340
Je kunt er mijns inziens geen IQ aan plakken. Veel storender vind ik mensen die gaan stemmen zonder dat zij enig benul op wie maar vooral op wat zij stemmen. Zat Nederlanders die zich achter Wilders scharen enkel vanwege zijn kritische uitlatingen ten aanzien van de islam. Deze stemmers verdiepen zich vervolgens niet verder in het programma van Wilders en maken uiteindelijk dus een slecht overwogen keus.

Ik vind echter dat je bovenstaande gedrag niet aan het IQ van een persoon kan hangen. Iemand met een IQ van 90 kan zich ook laten informeren. Terwijl een persoon met een IQ van 120 dat misschien niet doet. Ik vind de mate waarin mensen zich laten informeren belangrijker dan het het IQ.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_77614619
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt er mijns inziens geen IQ aan plakken. Veel storender vind ik mensen die gaan stemmen zonder dat zij enig benul op wie maar vooral op wat zij stemmen. Zat Nederlanders die zich achter Wilders scharen enkel vanwege zijn kritische uitlatingen ten aanzien van de islam. Deze stemmers verdiepen zich vervolgens niet verder in het programma van Wilders en maken uiteindelijk dus een slecht overwogen keus.

Ik vind echter dat je bovenstaande gedrag niet aan het IQ van een persoon kan hangen. Iemand met een IQ van 90 kan zich ook laten informeren. Terwijl een persoon met een IQ van 120 dat misschien niet doet. Ik vind de mate waarin mensen zich laten informeren belangrijker dan het het IQ.
Dat is ook zo. En eigenlijk zouden politici een gezamenlijke inspanning moeten verrichten om mensen zo goed mogelijk over hun plannen te informeren. Het moet beter kunnen dan een beetje flyeren rond de verkiezingen.

Televisiedebatten rond de verkiezingen gaan altijd wel aardig in de goede richting, maar die geven niet voldoende mogelijkheid voor iedereen om zich te profileren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 04-02-2010 00:06:43 ]
pi_77614677
quote:

Dan vind ik CDA een beter voorbeeld.
pi_77615250
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:59 schreef Adames het volgende:

[..]

Dan vind ik CDA een beter voorbeeld.
En ik vind de SP een beter voorbeeld.
pi_77616024
quote:
Je kunt er mijns inziens geen IQ aan plakken. Veel storender vind ik mensen die gaan stemmen zonder dat zij enig benul op wie maar vooral op wat zij stemmen.
Is dat niet juist typerend voor mensen met een echt laag IQ?
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_77616463
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 00:59 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Is dat niet juist typerend voor mensen met een echt laag IQ?
Waarom.

Onder hoger opgeleiden is het nu salonfahig om D66 te stemmen. Vaak uit dezelfde kuddementaliteit.
pi_77617723
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 01:36 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Waarom.

Onder hoger opgeleiden is het nu salonfahig om D66 te stemmen. Vaak uit dezelfde kuddementaliteit.
Ik ken toch een aantal 'simpele zielen' die echt stemmen omdat ze de man zo aardig vinden... of omdat die partij toevallig 1 punt heeft waar ze het mee eens zijn (PVV) en zo zijn er nog meerdere voorbeelden. Ik ben zeer voor democratie, maar eigenlijk is het vrij triest dat zulke mensen de wijze waarop een land wordt bestuurd erg kunnen beinvloeden (er zijn namelijk nou eenmaal veel meer minder slimme mensen dan slimme mensen).
pi_77617748
mag ik een vraag terug stellen?

mogen mensen die denken dat iemand met een i.q van beneden de 100 niet kan nadenken nog zuurstof onttrekken aan de atmosfeer?
pi_77617857
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 03:38 schreef SalamPax_050 het volgende:
mag ik een vraag terug stellen?

mogen mensen die denken dat iemand met een i.q van beneden de 100 niet kan nadenken nog zuurstof onttrekken aan de atmosfeer?
Ken jij die programma's met die domme blondjes waarin ze vragen moeten beantwoorden en 9 van de 10 keer echt geen enkel idee hebben? Ze weten bijvoorbeeld niet dat de 2e WO zich afspeelde in de eerste helft van de jaren 40 van de vorige eeuw. Ze weten niet wie Nelie Smith Kroes is en ze weten niet dat Van Agt ooit premier was van dit land. En ik kan je verzekeren dat het barst van dat soort mensen. Ook mensen die Spanje bijvoorbeeld niet eens kunnen aanwijzen als je ze een wereldkaart laat zien. Die mensen mogen allemaal stemmen en dus mede bepalen hoe dit land wordt geregeerd. Ik weet dat democratie erg belangrijk is, maar dat mensen die zó weinig weten mede bepalen hoe een land wordt geregeerd is misschien wel een beetje te veel van het goede.

En verder zal ik jouw 'zuurstof' opmerking maar even laten gaan. Lijkt me beter in dit geval (stem je PVV misschien?)
pi_77617910
@ scanman, gozer je had me bijna beledigd met je: stem je PVV misschien opmerking !

mensen kunnen veel van me zeggen, maar zo compleet gestoord ben ik ook weer niet, ik snap de point van dit topic prima, stelde gewoon een vraag terug, ik weet net zo goed als jij dat er minstens, en dit is echt een voorzichtige schattig, 2 miljoen debielen in Nederland rondzwalken, maar ik ga mijzelf niet zover boven hun plaatsen dat ik het recht denk te hebben een ander persoon z'n stemrecht te ontnemen, los hiervan kun je heel erg veel vragen stellen bij de effectiviteit van democratie en de gevaren van onwetendheid, maar dat is een andere discussie.
pi_77617990
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 03:36 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik ken toch een aantal 'simpele zielen' die echt stemmen omdat ze de man zo aardig vinden...
Dat klopt. Gelukkig is Marijnissen geen fractieleider meer dus kunnen mensen die reden om op de SP te stemmen alvast in de prullenbak kieperen.
pi_77618026
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 03:52 schreef SalamPax_050 het volgende:
@ scanman, gozer je had me bijna beledigd met je: stem je PVV misschien opmerking !
Okee, sorry. Je bericht leek op een aanval van een PVV stemmer.
Ik weet precies waarom ik op een bepaalde partij stem en als ik dan later een stemwijzer test doe, komt er altijd dezelfde partij uit. Op mijn werk ken ik een flink aantal PVV stemmers die ook de stemwijzer test doen en dan uitkomen op de SP of de PvdA. Maar ze weigeren daar ook op te stemmen enkel en alleen omdat ze zo'n vertekend beeld hebben van allochtonen (anno 2010, lees: moslims), aangepraat door fora en door nieuwsberichten waar telkens expliciet het geloof erbij wordt vermeld als het gaat om een criminele moslims. NIET als het gaat om een chrtistelijke crimineel of een katholieke crimineel.
  donderdag 4 februari 2010 @ 04:03:25 #116
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_77618027
IQ heeft niets te maken met empathisch vermogen, mededogen, humanisme etc.
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
  donderdag 4 februari 2010 @ 04:04:27 #117
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_77618044
Aangezien mensen met een iq van 100 vaak ook politicus zijn zie ik het probleem niet zo.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_77618060
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 04:00 schreef waht het volgende:

[..]

Dat klopt. Gelukkig is Marijnissen geen fractieleider meer dus kunnen mensen die reden om op de SP te stemmen alvast in de prullenbak kieperen.
Ook jij bent je dus niet bewust van het FEIT dat op vele stemwijzer sites de SP heel erg vaak als nummer 1 site uit de bus komt.... en een partij als de PVV dus maar heel zelden. Met andere woorden: mensen die op de SP stemmen doen dat veel meer uit pure overtuiging dan mensen die op een one issue partij als de PVV willen gaan stemmen.
pi_77618069
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 04:04 schreef Megumi het volgende:
Aangezien mensen met een iq van 100 vaak ook politicus zijn zie ik het probleem niet zo.
LOL... je hebt geen idee hoe typerend dat bericht van jou is
pi_77618112
@ scanman, klopt en ik waardeer het excuus, want je kan ook gewoon te ver gaan hahaha

ik denk dat het belangrijk is dat mensen, en dat is het altijd geweest, voor zichzelf denken, ik zou jezelf de moeite besparen om PVV'ers te overtuigen, ik ben zelf nederlands, 100% om t zo maar te stellen, en wanneer ik in discussie ga met dat volk, wordt mij verteld, dat k als Marokaan(wtf?) maar even het land uit moet....ff los van t feit dat die opmerking dus totaal inhoudelijk onzin is, geeft het prima de geestelijke gesteldheid van de gemiddelde PVV stemmer aan...trouwens verder sluit ik me aan bij de latere opmerking, dat je IQ heel erg weinig te maken heeft met iemand zijn persoonlijkheid of hoe humaan een persoon is, dat is niet alleen op IQ af te rekenen...
  donderdag 4 februari 2010 @ 04:10:59 #121
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_77618142
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 04:06 schreef scanman1 het volgende:
LOL... je hebt geen idee hoe typerend dat topic van jou is
pi_77618155
LOL...ik vind dit wel een typische fora discussie!
  donderdag 4 februari 2010 @ 04:20:35 #123
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_77618226
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 04:06 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Stemmen maakt relatief gezien niet veel uit. Steeds meer blijkt dat belangen van andere partijen met veel geld of grote economische invloed werkelijk bepalen wat er gebeurd. Wat dat aangaat kun je net zo goed de dieren stemrecht geven.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_77618261
@ Megumi

Goed punt !

maar lijkt me toch niet echt verstandig, het is al chaotisch genoeg zonder stemrecht van aangespoelde zeehondjes
pi_77618275
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 04:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Stemmen maakt relatief gezien niet veel uit. Steeds meer blijkt dat belangen van andere partijen met veel geld of grote economische invloed werkelijk bepalen wat er gebeurd. Wat dat aangaat kun je net zo goed de dieren stemrecht geven.
Denk het niet. Het gaat om de stemmen van de kiezer... en als je weet dat de gemiddelde mens niet een al te hoog IQ heeft (rond de 100) dan kun je je afvragen of democratie wel zo goed is. Moet je mensen die amper kunnen schrijven en geen idee hebben wanneer de tweede WO zich afspeelde eigenlijk wel laten stemmen? Mogen zij zo erg van invloed zijn wie een land gaat besturen?
pi_77618287
@ scanman

nogmaals:

moetje het recht om over dat soort rechten te beslissen aan andere mensen overlaten? Ik vraag me af welk voordeel jij daar in ziet?
  donderdag 4 februari 2010 @ 04:30:58 #127
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_77618332
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 04:25 schreef scanman1 het volgende:
Denk het niet. Het gaat om de stemmen van de kiezer... en als je weet dat de gemiddelde mens niet een al te hoog IQ heeft (rond de 100) dan kun je je afvragen of democratie wel zo goed is. Moet je mensen die amper kunnen schrijven en geen idee hebben wanneer de tweede WO zich afspeelde eigenlijk wel laten stemmen? Mogen zij zo erg van invloed zijn wie een land gaat besturen?
Als jij boven de 100 zit moet je toch weten dat democratie de beste uit kwaden is. Eerder moet je je afvragen of democratie gelijk staat aan kapitalisme, een veel interessanter vraagstuk.

NB. Een elitaire denktank aan de top is wellicht beter, maar maakt het volk minder bereid belasting te betalen.
pi_77618362
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 04:27 schreef SalamPax_050 het volgende:
@ scanman

nogmaals:

moetje het recht om over dat soort rechten te beslissen aan andere mensen overlaten? Ik vraag me af welk voordeel jij daar in ziet?
Ik ben aan de ene kant van mening dat democratie een goed iets is... maar aan de andere kant heb ik twijfels over of je iemand die politiek gezien van toeten noch blazen weet wel mede moet laten bepalen wat het beste is voor een land? Dat de PVV nu zoveel zetels schijnt te krijgen komt voornamelijk door mensen die zich laten leiden door een vertekend beeld in de media. Die mensen kunnen, net als in de jaren 30 van de vorige eeuw, erg bepalend zijn hoe er wordt omgegaan met een enorme groep mensen in de komende jaren. Dat die mensen dat mede kunnen bepalen is SCARY.
  donderdag 4 februari 2010 @ 04:34:47 #129
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_77618386
Kortom als democratie verwordt tot populisme is het te dode opgeschreven
  donderdag 4 februari 2010 @ 04:39:57 #130
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_77618463
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 04:25 schreef scanman1 het volgende:
Moet je mensen die amper kunnen schrijven en geen idee hebben wanneer de tweede WO zich afspeelde eigenlijk wel laten stemmen? Mogen zij zo erg van invloed zijn wie een land gaat besturen?
Daar zit wat in. Maar WO2 toont ook aan dat een dictatuur geen goed systeem is. Democratie maakt het in elk geval mogelijk dat veel mensen in redelijke welvaart en vrijheid kunnen leven. Stemrecht voor iedereen hoort daarbij. Bij gebrek aan beter zie ik nog geen alternatief voor democratie.
pi_77618468
@ scanman, ik deel je "angst" en erken de vergelijking die je maakt tussen PVV en NSB uit jaren 30, alleen er zijn wel degelijk verschillen. Het falen van democratie ligt niet bij democratie. Plato, ik mag hopen datje weet wie dat was....gaf dat al aan in zijn kritiek op democratie. De hebberigheid, ijdelheid en onwetendheid van de mensen in een democratie zorgen voor problemen. Dat is wat anders dan claimen dat door gebrek aan democratie hebberigheid ijdelheid en onwetendheid ontstaan. De mening dat op dit moment in Nederland de democratie een schijndemocratie is die niet werkt, ben ik met je eens, maar probeer dan te denken in positieve oplossingen, als in: hoe zorg je dat mensen wakker worden/blijven? i.p.v negatief: we nemen hun stem af...als ze slecht scoren op een iq-test
pi_77618622
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 04:40 schreef SalamPax_050 het volgende:
@ scanman, ik deel je "angst" en erken de vergelijking die je maakt tussen PVV en NSB uit jaren 30, alleen er zijn wel degelijk verschillen. Het falen van democratie ligt niet bij democratie. Plato, ik mag hopen datje weet wie dat was....gaf dat al aan in zijn kritiek op democratie. De hebberigheid, ijdelheid en onwetendheid van de mensen in een democratie zorgen voor problemen. Dat is wat anders dan claimen dat door gebrek aan democratie hebberigheid ijdelheid en onwetendheid ontstaan. De mening dat op dit moment in Nederland de democratie een schijndemocratie is die niet werkt, ben ik met je eens, maar probeer dan te denken in positieve oplossingen, als in: hoe zorg je dat mensen wakker worden/blijven? i.p.v negatief: we nemen hun stem af...als ze slecht scoren op een iq-test
Mensen hun stem afnemen gaat nooit gebeuren en dat is misschien maar goed ook. Als de meerderheid niet al te slim is, waarom zou die meerderheid dan niet een belangrijkere stem mogen hebben in hoe een land wordt bestuurd? Ik ben me terdege bewust van hoe het allemaal werkt en wat kan en wat niet kan. Maar toch is het angstaanjagend dat onze toekomst eigenlijk voor een groot deel in de handen ligt van mensen die gemiddeld gezien het denkvermogen hebben van een VMBO'er. Zo is het namelijk. En zodra iemand een hele grote groep mensen de schuld geeft van veel, of zelfs alle ellende in dit land of deze wereld en de gemiddelde mens trapt erin, dan wordt het erg gevaarlijk. Dat moslims hetzelfde zullen worden behandeld als de Joden in de jaren 30/40 is gelukkig onmogelijk in deze tijd, maar dat ze het erg zwaar kunnen krijgen omdat iedereen boven de 18 stemrecht heeft is een feit.
pi_77618751
@ scanman

vergis je niet, geschiedenis herhaalt zich andere spelers, andere situatie, andere tijd, maar facisme en de daarbij horende paranoïde denkbeelden plus een volksmassa die zich laat opzwepen staan garant voor heel erg gevaarlijke situaties, en dan zijn dingen ineens werkelijkheid die totaal onvoorstelbaar leken, t begon in het derde rijk ook niet met kampen en genocide, maar met propaganda en simpele haat...

ik wil je nog 1 ding meegeven:

Germany lost the war, facism won, and you better believe it
  donderdag 4 februari 2010 @ 07:28:50 #134
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_77619130
De enige reden waarom de T.S. het stemrecht voor minder slimme mensen in zou willen laten trekken is omdat hij het vermoeden heeft dat die (in zijn ogen) domme mensen allemaal op Geert Wilders gaan stemmen.
Zouden al die domme mensen op de andere reguliere partijen gaan stemmen dan zou hij daar geen enkel probleem mee hebben, erger zelfs, als al die (domme) mensen op de partij die de voorkeur van de T.S. heeft zouden stemmen dan zou hij daar hartstikke content mee zijn.

(En nu gaat hij met zijn verheven intelligentieniveau vast en zeker mededelen dat hij absoluut niet wil dat domme mensen op zijn voorkeurspartij gaan stemmen omdat die mensen geen inzicht hebben in het bewuste partijprogramma).

It is a thousand times better to have common sense without education than to have education without common sense.
pi_77619996
Aan de posttijden van TS te zien is het sowiezo een werkloze langharige hippie die de hele dag in zijn bed loopt te stinken om vervolgens 's nachts zijn Indymedia diaree op Fok! uit te strooien.

Het is ook zooooooooooo makkelijk om mensen in hokjes te stoppen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_77620307
Iemand mag dan wel niet briljant zijn, maar als hij andere vaardigheden (timmerman, loodgieter, dakdekker) heeft dan is hij wellicht wel in staat prima zijn geld te verdienen, maar omdat hij nou toevallig met z'n handen werkt omdat met z'n hoofd werken hem minder goed afgaat zou hij geen recht meer hebben om mee te beslissen wat voor regering we krijgen en er dus met zijn belastinggeld gebeurt?

Het is misschien idd veel handiger om dat aan een ranzige verkoper vertegenwoordiger account-manager over te laten, die de hele dag niets anders doet dan mensen dingen aansmeren die ze niet willen hebben, en om de nare bijklank van zijn beroep de titel ervan iedere paar jaar wijzigt.

Ik zou niet weten waarom de laatste zich beter en regelmatiger zou informeren over de partijen en de personen waar hij op gaat stemmen dan die eerste....
Syl moet winnen!
pi_77620332
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:04 schreef Strolie75 het volgende:
Aan de posttijden van TS te zien is het sowiezo een werkloze langharige hippie die de hele dag in zijn bed loopt te stinken om vervolgens 's nachts zijn Indymedia diaree op Fok! uit te strooien.

Ah, en mensen die overdag posten zijn dus; werkeloos, spijbelend scholier/student, op het werk met andere zaken dan hun werk bezig??

Maar jij niet natuurlijk, want jij bent waarschijnlijk huisvrouw
Syl moet winnen!
pi_77622868
Sowieso niet als je niet minimaal WO gedaan hebt.
pi_77623018
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:04 schreef Strolie75 het volgende:

Ja mensen in hokjes stoppen is inderdaad makkelijk, het menselijk brein doet dat ook automatisch, en terecht!
Scanman is indeerdaad zo'n stinkhippie die parsiteert op de centen van de hardwerkende medemens... en maar een grote bek hebben over "sociaal zijn"
pi_77624276
Nogmaals. Wat is toch mis met 100.
100 volgens een IQ test is het gemiddelde. Dat betekent dat met een goede IQ test een gemiddelde vmbo'er onder de 100 scoort. En zijn echt niet allemaal dom. Een IQ test is sowieso niet echt een geniaal iets om zo iets mee testen, maar onder de 100 is echt niet heel erg.
Dat mensen zich nu spiegelen aan de BNN IQ test waar het gemiddelde op 125 ligt dat is wat anders.

Als je al een grens wilt stellen, doe het dan op IQ van 80.
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:38:16 #141
3542 Gia
User under construction
pi_77625687
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:56 schreef Adames het volgende:
Misschien dat er wel wat in zit om mensen die dusdanig geestelijk gehandicapt zijn, dat ze niet kunnen stemmen, geen stemrecht te geven. Immers is dat gewoon een extra stem voor één van de ouders. Ik weet ook niet of dat niet al zo is. Was hier vorig jaar niet een nieuwsbericht over, dat een moeder haar gehandicapte kind niet mocht helpen met stemmen.....

Maar inderdaad, een bouwvakker met een IQ van 90, kan gewoon best wel een politieke voorkeur hebben. Gewoon voor datgene wat voor hem het belangrijkst is. En dat moet ook gewoon mogen. Iedere burger mag toch kiezen voor wat voor hem het interessantst is!
  † In Memoriam † donderdag 4 februari 2010 @ 12:46:37 #142
230491 Zith
pls tip
pi_77626024
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:15 schreef SimpelZat het volgende:

[..]

Ja mensen in hokjes stoppen is inderdaad makkelijk, het menselijk brein doet dat ook automatisch, en terecht!
Scanman is indeerdaad zo'n stinkhippie die parsiteert op de centen van de hardwerkende medemens... en maar een grote bek hebben over "sociaal zijn"
Wat post jij nou weer om 11:15? heb je niets beters te doen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_77626169
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:56 schreef Adames het volgende:
Nogmaals. Wat is toch mis met 100.
100 volgens een IQ test is het gemiddelde. Dat betekent dat met een goede IQ test een gemiddelde vmbo'er onder de 100 scoort. En zijn echt niet allemaal dom. Een IQ test is sowieso niet echt een geniaal iets om zo iets mee testen, maar onder de 100 is echt niet heel erg.
Dat mensen zich nu spiegelen aan de BNN IQ test waar het gemiddelde op 125 ligt dat is wat anders.

100 het gemiddelde? Volgens mij ligt het gemiddelde hier op Fok! toch echt rond de 130
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_77626244
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:51 schreef Seneca het volgende:

[..]

100 het gemiddelde? Volgens mij ligt het gemiddelde hier op Fok! toch echt rond de 130
Uiteraard, en toch is er geen duidelijke politieke voorkeur onder de FOK!kers, de linkse boomknuffelaars zijn net zo goed vertegenwoordigd als de rechtse kakkers.
Syl moet winnen!
pi_77626688
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 04:55 schreef scanman1 het volgende:
Ik ben erg voor democratie, maar aan de andere kamt laten we mensen die lopen mee te lallen met Nick en Simon. Mariabbe Weber, Franks Bauer en De toppers wel mede bepalen wat er met dit land gebeurt. Is dat wel goed? Het lijkt me duidelijk dat dat soort mensen geen zak weet van politiek, dus moet het simpele volk (IQ van onder de 100) nog wel mogen stemmen eigenlijk? Moet je dit land niet beschermen tegen simpele zielen als bv de PVV stemmers die enkel op Wilders stemmen omdat hijj zijn afkeur voor de Islam uitspreekt?
Nee, jij weet het allemaal zeker zo goed...

We komen meer in de problemen door mensen die stug PVDA en CDA blijven stemmen dan de PVV'ers. En nee, ik ben geen PVV'er hoor. Maar goed, ik verbied deze mensen niet om op PVDA te stemmen hoor, want ik ben niet zoals jij, die het voor een groep mensen wil verbieden, omdat ze toevallig niet op de juiste partij kiezen.

Dan durft een links hippie zoals jij nog over democratie te spreken met je arrogante houding tegenover anderen die anders over politiek denken.
pi_77627996
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 03:36 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik ken toch een aantal 'simpele zielen' die echt stemmen omdat ze de man zo aardig vinden... of omdat die partij toevallig 1 punt heeft waar ze het mee eens zijn (PVV) en zo zijn er nog meerdere voorbeelden. Ik ben zeer voor democratie, maar eigenlijk is het vrij triest dat zulke mensen de wijze waarop een land wordt bestuurd erg kunnen beinvloeden (er zijn namelijk nou eenmaal veel meer minder slimme mensen dan slimme mensen).
Wat dan te denken van de achterban van het CDA. Er is geen plichtsgetrouwere groep dan die, die gaan zelfs stemmen bij hagel en bliksem. Omdat het zo hoort. Reken maar niet dat er veel daarvan de stemwijzer hebben ingevuld. Het recht om CDA te stemmen is bij die achterban bijna een erfrecht.
pi_77628172
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:49 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Wat dan te denken van de achterban van het CDA. Er is geen plichtsgetrouwere groep dan die, die gaan zelfs stemmen bij hagel en bliksem. Omdat het zo hoort. Reken maar niet dat er veel daarvan de stemwijzer hebben ingevuld. Het recht om CDA te stemmen is bij die achterban bijna een erfrecht.
Jawel, de groep die nog plichtsgetrouwer is dan die achterban van het CDA, is de achterban van de SGP.
Syl moet winnen!
pi_77629438
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:53 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Jawel, de groep die nog plichtsgetrouwer is dan die achterban van het CDA, is de achterban van de SGP.
Oh ja inderdaad. Die gaan als de dijken doorbreken nog op eigengebouwde vlotjes richting stemlokaal.
pi_77629487
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:29 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Oh ja inderdaad. Die gaan als de dijken doorbreken nog op eigengebouwde vlotjes richting stemlokaal.
Ik wed dat er sowieso al een paar een ark aan het bouwen zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_77629540
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wed dat er sowieso al een paar een ark aan het bouwen zijn.
Ja duh, het gros woont in Zeeland of Staphorst/Urk/Zwartsluis.... dan kun je maar beter niet zonder zitten, alleen die paar op de Veluwe zitten ook zonder ark wel veilig.
Syl moet winnen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')