LOL... je hebt geen idee hoe typerend dat topic van jou isquote:Op donderdag 4 februari 2010 04:06 schreef scanman1 het volgende:
LOL... je hebt geen idee hoe typerend dat bericht van jou is
Stemmen maakt relatief gezien niet veel uit. Steeds meer blijkt dat belangen van andere partijen met veel geld of grote economische invloed werkelijk bepalen wat er gebeurd. Wat dat aangaat kun je net zo goed de dieren stemrecht geven.quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:06 schreef scanman1 het volgende:
[..]
LOL... je hebt geen idee hoe typerend dat bericht van jou is
Denk het niet. Het gaat om de stemmen van de kiezer... en als je weet dat de gemiddelde mens niet een al te hoog IQ heeft (rond de 100) dan kun je je afvragen of democratie wel zo goed is. Moet je mensen die amper kunnen schrijven en geen idee hebben wanneer de tweede WO zich afspeelde eigenlijk wel laten stemmen? Mogen zij zo erg van invloed zijn wie een land gaat besturen?quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Stemmen maakt relatief gezien niet veel uit. Steeds meer blijkt dat belangen van andere partijen met veel geld of grote economische invloed werkelijk bepalen wat er gebeurd. Wat dat aangaat kun je net zo goed de dieren stemrecht geven.
Als jij boven de 100 zit moet je toch weten dat democratie de beste uit kwaden is. Eerder moet je je afvragen of democratie gelijk staat aan kapitalisme, een veel interessanter vraagstuk.quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:25 schreef scanman1 het volgende:
Denk het niet. Het gaat om de stemmen van de kiezer... en als je weet dat de gemiddelde mens niet een al te hoog IQ heeft (rond de 100) dan kun je je afvragen of democratie wel zo goed is. Moet je mensen die amper kunnen schrijven en geen idee hebben wanneer de tweede WO zich afspeelde eigenlijk wel laten stemmen? Mogen zij zo erg van invloed zijn wie een land gaat besturen?
Ik ben aan de ene kant van mening dat democratie een goed iets is... maar aan de andere kant heb ik twijfels over of je iemand die politiek gezien van toeten noch blazen weet wel mede moet laten bepalen wat het beste is voor een land? Dat de PVV nu zoveel zetels schijnt te krijgen komt voornamelijk door mensen die zich laten leiden door een vertekend beeld in de media. Die mensen kunnen, net als in de jaren 30 van de vorige eeuw, erg bepalend zijn hoe er wordt omgegaan met een enorme groep mensen in de komende jaren. Dat die mensen dat mede kunnen bepalen is SCARY.quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:27 schreef SalamPax_050 het volgende:
@ scanman
nogmaals:
moetje het recht om over dat soort rechten te beslissen aan andere mensen overlaten? Ik vraag me af welk voordeel jij daar in ziet?
Daar zit wat in. Maar WO2 toont ook aan dat een dictatuur geen goed systeem is. Democratie maakt het in elk geval mogelijk dat veel mensen in redelijke welvaart en vrijheid kunnen leven. Stemrecht voor iedereen hoort daarbij. Bij gebrek aan beter zie ik nog geen alternatief voor democratie.quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:25 schreef scanman1 het volgende:
Moet je mensen die amper kunnen schrijven en geen idee hebben wanneer de tweede WO zich afspeelde eigenlijk wel laten stemmen? Mogen zij zo erg van invloed zijn wie een land gaat besturen?
Mensen hun stem afnemen gaat nooit gebeuren en dat is misschien maar goed ook. Als de meerderheid niet al te slim is, waarom zou die meerderheid dan niet een belangrijkere stem mogen hebben in hoe een land wordt bestuurd? Ik ben me terdege bewust van hoe het allemaal werkt en wat kan en wat niet kan. Maar toch is het angstaanjagend dat onze toekomst eigenlijk voor een groot deel in de handen ligt van mensen die gemiddeld gezien het denkvermogen hebben van een VMBO'er. Zo is het namelijk. En zodra iemand een hele grote groep mensen de schuld geeft van veel, of zelfs alle ellende in dit land of deze wereld en de gemiddelde mens trapt erin, dan wordt het erg gevaarlijk. Dat moslims hetzelfde zullen worden behandeld als de Joden in de jaren 30/40 is gelukkig onmogelijk in deze tijd, maar dat ze het erg zwaar kunnen krijgen omdat iedereen boven de 18 stemrecht heeft is een feit.quote:Op donderdag 4 februari 2010 04:40 schreef SalamPax_050 het volgende:
@ scanman, ik deel je "angst" en erken de vergelijking die je maakt tussen PVV en NSB uit jaren 30, alleen er zijn wel degelijk verschillen. Het falen van democratie ligt niet bij democratie. Plato, ik mag hopen datje weet wie dat was....gaf dat al aan in zijn kritiek op democratie. De hebberigheid, ijdelheid en onwetendheid van de mensen in een democratie zorgen voor problemen. Dat is wat anders dan claimen dat door gebrek aan democratie hebberigheid ijdelheid en onwetendheid ontstaan. De mening dat op dit moment in Nederland de democratie een schijndemocratie is die niet werkt, ben ik met je eens, maar probeer dan te denken in positieve oplossingen, als in: hoe zorg je dat mensen wakker worden/blijven? i.p.v negatief: we nemen hun stem af...als ze slecht scoren op een iq-test
Ah, en mensen die overdag posten zijn dus; werkeloos, spijbelend scholier/student, op het werk met andere zaken dan hun werk bezig??quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:04 schreef Strolie75 het volgende:
Aan de posttijden van TS te zien is het sowiezo een werkloze langharige hippie die de hele dag in zijn bed loopt te stinken om vervolgens 's nachts zijn Indymedia diaree op Fok! uit te strooien.
Het is ook zooooooooooo makkelijk om mensen in hokjes te stoppen.
Ja mensen in hokjes stoppen is inderdaad makkelijk, het menselijk brein doet dat ook automatisch, en terecht!quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:04 schreef Strolie75 het volgende:
Aan de posttijden van TS te zien is het sowiezo een werkloze langharige hippie die de hele dag in zijn bed loopt te stinken om vervolgens 's nachts zijn Indymedia diaree op Fok! uit te strooien.
Het is ook zooooooooooo makkelijk om mensen in hokjes te stoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |