Jij bent hoogstwaarschijnlijk een zeer middelmatig intelligent meisje. Plaats jezelf niet boven anderen en hemel je beperkte beredeneringsvermogen niet op.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:29 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar hun persoonlijke belangen hebben verder niets te maken met hoe een land het beste kan functioneren. En daar gaat het nou juist wel om bij de politiek. Je kan wel op VVD stemmen omdat je daar als eigenaar van een bedrijfje van profiteerd (minder belasting en dergelijke), maar is dat ook het beste voor het land?
Ik wil een dom iemand mij wel eens horen uitleggen waarom het beter is om nieuwe wegen aan te leggen i.p.v. het openbaar vervoer te stimuleren. Ik vraag me af of domme mensen zich niet gewoon een van die twee mogelijkheden aan laten praten, zonder zelf na te denken of dat wel echt een goede oplossing is. En dit is dan nog een simpel voorbeeld.
LOL... dit moet bewaard blijven voor het nageslacht.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 02:56 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Mijn god het is dus nog erger dan ik dacht
Dit nutteloze artikeltje zegt dat van de 3-koppige achterban van GL er 'relatief' veel hoog opgeleid zijn. Ik ga niet eens beginnen met uitleggen hoe dom dit is en waarom je hiermee geen enkel punt maakt.
Je kunt je posts nog deleten als je snel bent. Wat een epische faal
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:23 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Jij bent hoogstwaarschijnlijk een zeer middelmatig intelligent meisje. Plaats jezelf niet boven anderen en hemel je beperkte beredeneringsvermogen niet op.
Het is de kunst te weten wat je niet weet. Ruil wellicht die elitaire houding in voor bescheidenheid
Ik uit kritiek op iemand die van toeten noch blazen weet en zich toch boven "domme" mensen plaatst. Erg off topic en daarbij niet ingaand op de post maar dat is ook niet nodig in de context.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:27 schreef scanman1 het volgende:
Geweldige tegenargurmenten. Je bent blijkbaar totaal platgeluld, want als je zo reageert heb je dus geen enkel weerwoord meer
Typerend is het wel. Dit topic legt wel het intellect van een aantal users bloot. Dus mijn vermoeden dat een topic als deze zinloos is, is toch onjuist gebleken.
Volgens mij gaat ze wel degelijk in op een post van iemand anders in deze thread. Jij probeert haar uitlatingen niet te weerleggen, maar begint gewoon met 'namecalling'. Wie is er nou off-topic dan?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:30 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Ik uit kritiek op iemand die van toeten noch blazen weet en zich toch boven "domme" mensen plaatst. Erg off topic en daarbij niet ingaand op de post maar dat is ook niet nodig in de context.
Leuk dat je me wel magquote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:32 schreef bascross het volgende:
Ik mag die scanman1 wel. Hij doet mij denken aan de deelnemers van het programma ''Knoop in je zakdoek''. Aan de ene kant heb je medelijden met de deelnemers, maar aan de andere kant zijn ze erg vermakelijk.
Zelfde geldt voor scanman1.
Ik was off topic, dat was wel duidelijk lijkt me. Zou jij wel mogen stemmen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:34 schreef scanman1 het volgende:
Volgens mij gaat ze wel degelijk in op een post van iemand anders in deze thread. Jij probeert haar uitlatingen niet te weerleggen, maar begint gewoon met 'namecalling'. Wie is er nou off-topic dan?
Is niet teveel gevraagd. Alleen mensen zoals jou kan ik niet serieus nemen, dus daarom doe ik geen moeite.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:37 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Leuk dat je me wel mag
Dat medelijden hebben hoeft niet hoor. Heb maar medelijden met jezelf, want jij hebt het harder nodig dan ik. De reactie die je zojuist geplaatst hebt (en ik gequote heb voor het nageslacht) zegt veel meer over jou dan over mijMaar je mag trouwens ook wel een poging doen om on-topic te blijven. Of is dat voor iemand als jij teveel gevraagd?
Trouwens, ben jij één van die vele zeer laag opgeleiden die blijkbaar stemmen op de PVV? Want uit het staatje blijkt duidelijk dat Wilders het vooral moet hebben van de domme, naieve medemens.
Ah gossie. Nou dan gaan we het toch maar proberen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:23 schreef scanman1 het volgende:
[..]
LOL... dit moet bewaard blijven voor het nageslacht.
Allemachtig, het is nog triester met je gesteld dan verwacht. En dan zeggen dat ik mijn posts nog kan deletenJij snapt gewoon niets van het kaartje. Geeft verder niets hoor, maar doe niet alsof je over enig intellect beschikt want dat staat zo dom. De manier waarop jij op dat kaartje reageerde
Lagere school kwaliteit
Je kunt echt beter dit topic achterwege laten, want dit maak je nooit meer goed. Niet om je af te zeiken ofzo, maar echt... negeer dit topic gewoon want het kan niet goed zijn voor je zelfvertrouwen. En dan je poging om je stompzinnige eerste reactie nu nog goed te lullen. Zó grappig
Echt, deze ga ik saven voor later, als ik iemand wil laten zien hoe sommigen volkomen fout zitten maar echt denken dat ze het bij het rechte eind hebben.
![]()
LOL, duidelijker uitgelegd dan dat kan je het bijna niet krijgenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 02:40 schreef scanman1 het volgende:
[..]
LOL... ook jij moet het kaartje nog een keer gaan bekijken.
Dit dus.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:04 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
LOL, duidelijker uitgelegd dan dat kan je het bijna niet krijgen. Wederom bedankt voor het bevestigen van het vooroordeel dat linkschen falen zodra het op het beta-rekenwerk aankomt
. Maargoed, even in Jip-en-Janneke-taal uitgelegd:
Als GL 10% van de zetels pakt met stemmers waarvan 8% hoogopgeleid is, dan is dat relatief bekeken natuurlijk heel veel, en is de conclusie "GL is een partij van intelligenten" heel verleidelijk. Maar dit betekent wel dat die andere 92% hoogopgeleiden wel op andere partijen gestemd hebben. Blijkbaar is "GL is een partij van een subset van intelligenten" en niet voor "alle intelligenten", want die anderen hebben en masse èn evenredig verdeeld over de traditionele partijen CDA/PVDA/VVD gestemd.
Ik geef het echt op. Ik geef je nog 1 ding mee. Dat staatje geeft ook aan dat, in tegenstelling tot groen links, in verhouding het grootste percentage DOMME mensen stemt op de PVV. ZIE JE HET VERSCHIL???quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:03 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Ah gossie. Nou dan gaan we het toch maar proberen.
Iemand komt met de opmerking dat bij een IQ-grens de linkse partijen opgedoekt kunnen worden. Vervolgens zeg jij dat GL een partij voor hoog opgeleiden is. Dit poog je daarna aan te tonen met een cbs-artikeltje wat aangeeft dat GL een relatief hoog opgeleide achterban heeft.
En nu, scanman, komt vrij simpele punt wat ik de hele tijd duidelijk probeer te maken. Als GL een partij voor slimme mensen is, WAAROM STEMT DAN VERUIT HET GROOTSTE DEEL NIET OP ZE?
Je faalt volkomen bij het maken van je punt en vervolgens schreeuw je constant dat ik het artikeltje niet snap. Van het totaal hoger opgeleiden in Nederland stemt maar een klein deel op GL, dus GL is geen partij voor hoger opgeleiden.
Hoe simpel wil je dat ik het uitleg
Ga nou maar slapen, want je bent niet zo in vorm vandaag
Argumentatiestijl: argumentum ad hominemquote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:11 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik geef het echt op. Ik geef je nog 1 ding mee. Dat staatje geeft ook aan dat, integenstelling tot groen links, het grootste percentage DOMME mensen stemt op de PVV. ZIE JE HET VERSCHIL???
Nee, vast niet. Sommige mensen, zoals jij, zijn zo naief en geindoctrineerd dat geen enkel argument binnen komt. Jouw reacties maken dit topic bijna een slapstick en zo is het niet bedoeld, maar het is wel typerend.
En verder: drink echt wat minder, want morgen ga je je echt heel erg dom voelen. Vooral omdat je de stelling dat in verhouding veel meer slimme mensen GL stemmen dan PVV niet begreep. Enige intelligentie is vereist, ik weet het. Dat was denk ik te veel gevraagd. Ondanks dat wens ik je toch veel geluk in je leven.
Hoe kan iemand iets kennen, als hij zichzelf niet kent? Wie kent er dan? En wat is de waarde van zulke ongegronde kennis?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:11 schreef scanman1 het volgende:
Ik geef het echt op. Ik geef je nog 1 ding mee. Dat staatje geeft ook aan dat, in tegenstelling tot groen links, in verhouding het grootste percentage DOMME mensen stemt op de PVV. ZIE JE HET VERSCHIL???
Nee, vast niet. Sommige mensen, zoals jij, zijn zo naief en geindoctrineerd dat geen enkel argument binnen komt. Jouw reacties maken dit topic bijna een slapstick en zo is het niet bedoeld, maar het is wel typerend.
En verder: drink echt wat minder, want morgen ga je je echt heel erg dom voelen. Vooral omdat je de stelling dat in verhouding veel meer slimme mensen GL stemmen dan PVV niet begreep. Enige intelligentie is vereist, ik weet het. Dat was denk ik te veel gevraagd. Ondanks dat wens ik je toch veel geluk in je leven.
Ook jij hebt de uitdrukking dat IN VERHOUDING meer intelligente mensen stemmen op GL dan op de PVV niet begrepen. Jullie proberen de nadruk te leggen op groen links, maar kijk even naar de statistieken van de PVV. Daar moet je toch wel even stil van worden Blijkbaar stemmen vooral echt domme mensen op de PVV, iets wat ik al tijden roep. Dit land gaat nar de kloten door domme, naieve kiezers en dat staatje bewijst da maar weer eens. Terwijl VERREWG het grootste deel van de GL stemmers erg slim is, is VERREWEG het grootste deel van de PVV kiezers vrij dom. Probeer dat nog maar eens recht te praten danquote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:04 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
LOL, duidelijker uitgelegd dan dat kan je het bijna niet krijgen. Wederom bedankt voor het bevestigen van het vooroordeel dat linkschen falen zodra het op het beta-rekenwerk aankomt
. Maargoed, even in Jip-en-Janneke-taal uitgelegd:
Als GL 10% van de zetels pakt met stemmers waarvan 8% hoogopgeleid is, dan is dat relatief bekeken natuurlijk heel veel, en is de conclusie "GL is een partij van intelligenten" heel verleidelijk. Maar dit betekent wel dat die andere 92% hoogopgeleiden wel op andere partijen gestemd hebben. Blijkbaar is "GL is een partij van een subset van intelligenten" en niet voor "alle intelligenten", want die anderen hebben en masse èn evenredig verdeeld over de traditionele partijen CDA/PVDA/VVD gestemd.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Argumentatiestijl: argumentum ad hominem
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 04:03 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Want je kunt nog zo veel school hebben gehad, dat je dingen kunt onthouden maakt je nog geen slim persoon. FOK is daar een goed voorbeeld van. Heel veel zogenaamd slimme mensen kunnen slechts 1-dimensionaal nadenken.
LOL... priceless. Lees alles morgen nog even na en misschien begrijp je dan wat er bedoeld wordt als men zegt dat een partij als GL vooral intelligente mensen aantrekt, want daar ging het over. Maar ik heb het vermoeden dat jij nuchter moet zijn om het te begrijpen, dus lees het gewoon morgen nog eens. Het is namelijk niet een kwestie van opvatting, maar een kwestie van 1 plus 1 is twee, terwijl jij blijft roepen dat het 3 is. Echt, ga slapen. Gewoon een goede tip!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:09 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Dit dus.
Wat kan die man falen zeg. En dan ook nog arrogant lopen te paraderen met z'n domheid
Dit wordt inderdaad een topicje wat we gaan opslaan.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:19 schreef DrDentz het volgende:
Ho ho, wacht even, opleidingsniveau zegt natuurlijk niks over slimheid, scanman.
[..]
Die 'hoger opgeleide' stemmers van GL zijn waarschijnlijk een paar dombo's die 1-dimensionaal denken.
Ook intelligente mensen stemmen op de PVV. Ook Geert Wilders is intelligent.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:16 schreef scanman1 het volgende:
Ook jij hebt de uitdrukking dat IN VERHOUDING meer intelligente mensen stemmen op GL dan op de PVV niet begrepen. Jullie proberen de nadruk te leggen op groen links, maar kijk even naar de statistieken van de PVV. Daar moet je toch wel even stil van worden Blijkbaar stemmen vooral echt domme mensen op de PVV, iets wat ik al tijden roep. Dit land gaat nar de kloten door domme, naieve kiezers en dat staatje bewijst da maar weer eens. Terwijl VERREWG het grootste deel van de GL stemmers erg slim is, is VERREWEG het grootste deel van de PVV kiezers vrij dom. Probeer dat nog maar eens recht te praten dan
ik heb geen zin meer in modder gegooi maar je snapt het gewoon echt niet. De pvv, waar ik overigens nooit op zou stemmen, was geen onderdeel van de discussie. Je verdraait de boel gewoon, maar gelukkig kunnen mensen het gewoon terug lezen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:16 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ook jij hebt de uitdrukking dat IN VERHOUDING meer intelligente mensen stemmen op GL dan op de PVV niet begrepen. Jullie proberen de nadruk te leggen op groen links, maar kijk even naar de statistieken van de PVV. Daar moet je toch wel even stil van worden Blijkbaar stemmen vooral echt domme mensen op de PVV, iets wat ik al tijden roep. Dit land gaat nar de kloten door domme, naieve kiezers en dat staatje bewijst da maar weer eens. Terwijl VERREWG het grootste deel van de GL stemmers erg slim is, is VERREWEG het grootste deel van de PVV kiezers vrij dom. Probeer dat nog maar eens recht te praten dan
Een analoog verhaaltje kan je natuurlijk voor de PVV ophangen:quote:Op vrijdag 5 februari 2010 04:16 schreef scanman1 het volgende:
[..]
ofquote:Stemrecht afhankelijk van:
het betalen van belastingen (censuskiezers)
- het bezit van spaargeld
- het behalen van bepaalde examen
- een bepaald loon
- het bezit van een woning
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g3rfhq0j
Het zogenaamde attributief kiesrecht?quote:Met inachtneming van de grondwetsartikelen dienden kiesgerechtigden volgens de nieuwe kieswet Nederlander, mannelijk ingezetene en minimaal 25 jaar te zijn. Verder diende men aangeslagen te zijn voor minstens 1 gulden in de grondbelasting, in de vermogensbelasting, in de belasting op bedrijfs- en andere inkomsten of naar een of meer der vijf eerste grondslagen van de personele belasting.
Voor wie zich niet op één van de bovenstaande wijzen als belastingkiezer wist te kwalificeren, stonden nog andere wegen open om het kiesrecht te verwerven als bijvoorbeeld huurkiezer, loonkiezer, spaarbankkiezer of examenkiezer. Een belangrijk element hierbij was de eigen aangifte. Mannen die bijvoorbeeld op grond van hun verdiende loon kiesrecht wilden aanvragen, dienden hiertoe elk jaar een aangiftebiljet in te vullen.
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/Verkiezingen/inleiding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |