LOL... dat is jouw reactie op het onderzoek dat vooral intelligente mensen stemmen op groen links?quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het is dan ook een prutspartij van jewelste.
9% van de hoger opgeleiden in Nederland stemt GL, 2% v/d hoger opgeleiden PVV.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:35 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Misschien lees ik het verkeerd, maar volgens mij staat hier dat GL juist erg weinig hoger opgeleide stemmers heeft. 9 % om precies te zijn..
Correct me if I'm wrong.
Ironie is jou vreemd?quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:48 schreef scanman1 het volgende:
[..]
LOL... dat is jouw reactie op het onderzoek dat vooral intelligente mensen stemmen op groen links?
Sterke reactie![]()
In dit topic verwachtte ik weinig ironie eerlijk gezegd. Opmerkingen als die van jou komen vrij regelmatig voorbij, dus als het dan een keer ironisch bedoeld wordt, wil ik die nog wel eens missenquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:53 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ironie is jou vreemd?
Je reageert niet eens op intelligente respons, dus twijfel ik serieus aan jouw iq....
Ja dus nogmaals, slechts 9% van de GL stemmers is hoog opgeleid. Lees je eigen stats eens man, andere partijen scoren 10 keer hogerquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:42 schreef scanman1 het volgende:
[..]
You're wrong
GL:
Lbo 1%
Mavo, vwo 1%
Havo, vwo, mbo 4%
Hbo, universiteit 9%
'Vakmensen' hebben op geen enkele manier meer kennis dan academici, behalve beroepsinhoudelijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:41 schreef Illiberal het volgende:
Die mensen moet je laten stemmen. Anders krijg je dat intellectuelen het beleid gaan bepalen. Wat krijg je dan? 1% van de kennis gaat dan regeren over 99% van de kennis.
Het is namelijk zo, dat mensen die met een vak bezig zijn, meer consequentiele kennis hebben. Academici hebben dat niet, en zullen dus beleid centraliseren en overreguleren waardoor de vakmensen in de problemen komen.
Het progressieve vooruitgangsideaal is natuurlijk dat er zoveel mogelijk "slimme" mensen gaan regeren over het volk. Daarom wordt er zoveel gereguleerd vanuit Den Haag, Brussel en Washington. De vraag is, moet je dat willen? Is het niet beter om te decentraliseren en meer aan de lokale overheid over te laten en particulier initiatief?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:48 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
'Vakmensen' hebben op geen enkele manier meer kennis dan academici, behalve beroepsinhoudelijk.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:44 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Ja dus nogmaals, slechts 9% van de GL stemmers is hoog opgeleid. Lees je eigen stats eens man, andere partijen scoren 10 keer hoger
Dan wil ik het wel even voor jou doen :s ; als GL idd zo'n partij voor de intelligenten is, dan moeten ze toch een veel groter deel aan stemmen van hoger opgeleiden binnen (kunnen) harken. Dan valt 9% eigenlijk wel wat tegen, ook al is het afgezet tegen de grootte van hun electoraat aardig wat natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik snap nu dat je rechts stemt. Weet je, ik ga het ook niet uitleggen ook.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:52 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Het progressieve vooruitgangsideaal is natuurlijk dat er zoveel mogelijk "slimme" mensen gaan regeren over het volk. Daarom wordt er zoveel gereguleerd vanuit Den Haag, Brussel en Washington. De vraag is, moet je dat willen? Is het niet beter om te decentraliseren en meer aan de lokale overheid over te laten en particulier initiatief?
Waarom zou iemand in Brussel beter weten wat ik moet doen dan mijzelf?
Prima, ok, ga je nu ergens anders falen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik snap nu dat je rechts stemt. Weet je, ik ga het ook niet uitleggen ook.
Kloppen je cijfers wel?quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:45 schreef scanman1 het volgende:
En voor alle grappenmakers ook nog even de PVV statistieken:
Lbo 7%
Mavo, vwo-3 6%
Havo, vwo, mbo 3%
Hbo, universiteit 2%
Duidelijk te zien dat het wel degelijk klopt dat hoogopgeleide mensen veel minder stemmen op de PVV dan laag opgeleide mensen.
Bij de rest van de partijen is het redelijk verdeeld. Je zou dus kunnen concluderen dat GL ech een partij is voor mensen met intelligentie.... en dat de PVV veel meer een partij is voor mensen met een gebrek aan intelligentie.
Churchill die weggestemd is door het Britse volk na verscheidene ietwat ongemakkelijke uitspraken? Misschien niet de beste persoon om te citerenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:02 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Eerder in dit topic postte ik een quote van Churchill. "The best argument against democracy is a 5-minute conversation with the average voter."
Ik heb het wel eens met mensen over de politiek en dan vraag ik op welke partij ze stemmen. Wat ik dan te horen krijg is van een niveau om van te huilen en zo kortzichtig als de pest. Iemand in Brussel kan gewoon betere beslissingen nemen, met name op de lange termijn. Als je jan met de pet veel macht gaat geven op locaal niveau word het land een zootje.
Ik twijfelde er nog over of ik even moest uitleggen hóe je die cijfers moest lezen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:35 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Misschien lees ik het verkeerd, maar volgens mij staat hier dat GL juist erg weinig hoger opgeleide stemmers heeft. 9 % om precies te zijn..
Correct me if I'm wrong.
Dat klopt gewoon. Volgens de cijfers van het CBS (over de stemmers in 2006) bestaat de achterban van de PVV voor ongeveer 8,7% uit hogeropgeleiden. Dat staat ook in het volkskrant-artikel. Maar goed, dan gaat het artikel verder op cijfers/peilingen van TNS-NIPO over hoe de theoretische achterban er nu uit zou zien. Nu zou het percentage van hogeropgeleiden rond 13-16% liggen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kloppen je cijfers wel?
http://www.volkskrant.nl/(...)ger_opgeleide_kiezer
Er heeft iemand een poging gedaan het voor mensen als jij uit te leggen. Hopelijk helpt het je een beetjequote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:06 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Prima, ok, ga je nu ergens anders falen?
Respect dat je de moeite hebt genomen. Voor sommigen is het blijkbaar nodig.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:40 schreef waht het volgende:
[..]
Ik twijfelde er nog over of ik even moest uitleggen hóe je die cijfers moest lezen.![]()
LOL... ook jij moet het kaartje nog een keer gaan bekijken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:59 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Dan wil ik het wel even voor jou doen :s ; als GL idd zo'n partij voor de intelligenten is, dan moeten ze toch een veel groter deel aan stemmen van hoger opgeleiden binnen (kunnen) harken. Dan valt 9% eigenlijk wel wat tegen, ook al is het afgezet tegen de grootte van hun electoraat aardig wat natuurlijk.
Nu gaat vast iemand zeggen dat het bij GL 9% is en dat dat dus nauwelijks wat scheeltquote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:45 schreef waht het volgende:
[..]
Dat klopt gewoon. Volgens de cijfers van het CBS (over de stemmers in 2006) bestaat de achterban van de PVV voor ongeveer 8,7% uit hogeropgeleiden.
Mijn god het is dus nog erger dan ik dachtquote:Op vrijdag 5 februari 2010 02:40 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Respect dat je de moeite hebt genomen. Voor sommigen is het blijkbaar nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |