Nou ik vind de meeste vmbo'ers al dom. Maar om niet een al te groot percentage van de bevolking de democratie af te pakken lijkt het me het best om in te stellen: Mensen met een IQ onder de 85 mogen niet stemmen. is toch al weer 16,1% domme stemmen minder.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan moeilijk iedereen verbieden om te stemmen.
Maar waar ligt de grens inderdaad. Wanneer is iemand wel capable genoeg om te stemmen. Dat is bijna onmogelijk om te bepalen aan de hand van IQ (of EQ).
Misschien dat mensen eerst inderdaad een soort vragenlijst zouden moeten invullen, die dan gaat over de standpunten van verschillende partijen. Dan moeten stemmers in elk geval op de hoogte zijn van verschillende standpunten van partijen en misschien dat ze dan toch betere informatie hebben om hun keuze op te baseren.
En ik denk dat een aantal (domme) mensen zeker zal afhaken bij zo'n test, en die gaan dan dus sowieso niet stemmen. Ik betwijfel eigenlijk of mensen met een IQ onder de 90 überhaupt wel gaan stemmen, misschien vinden ze dat helemaal niet belangrijk of vergeten ze het te doen.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:46 schreef GSP het volgende:
Dat is nogal subjectief. Wat jij goed vindt, vindt de ander slecht en andersom.
Er zullen altijd mensen benadeeld worden door bepaalde wetgevingen, omdat ze het er niet mee eens zijn. Dat neemt verder niet weg dat er een hoop mensen zijn die geen flauw idee hebben wat bepaalde politieke kwesties precies inhouden.quote:Weet je wat volksvertegenwoordiging betekent? Als ik het OV (om bij jouw voorbeeld te blijven) nu verafschuw, dan zit ik niet te wachten op een club die het autorijden duurder gaat maken. Ik wil namelijk autorijden, dus meer snelwegen. Het is toch heel pedant om een dergelijke mening ter zijde te schuiven omdat iemand zogenaamd wel weet wat goed voor mij is. De politici zitten er voor het volk en niet andersom zoals jij lijkt te beweren.
Nou de PVV is tegen alle moslims, en aangezien je niet alle moslims kent, scheer je ze allemaal over een kam dus snap ik sowieso niet dat je op PVV zou stemmenquote:Dat is een understatement, maar wat moet ik met deze opmerking?
Dus stel je voor, jij hebt elke dag last van Indo's. Elke dag irriteren weer andere 3 je, maar in totaal stoor je je aan 30 Indo's (vernieling, drugsgebruik, alcoholisme dat soort shit). Er is een partij die tegen Indo's is en ze het land uit wil zetten. Voor jou komt het mooi uit want jij hebt last van ze, maar dat betekend niet dat alle Indo's in nederland zo zijn (aangezien je ze niet allemaal kent). Het is dus helemaal niet goed voor het land om de Indo's uit het land te sturen, het is niet leuk voor die mensen en er zijn ook genoeg mensen die het niet willen omdat ze misschien wel bevriend met ze waren of weet ik veel wat. Het is enkel en alleen goed voor jou buurt, die word een stuk minder crimineler.quote:Deze opmerking is gewoon om te schuddebuiken. Je stemt immers op de partij die JOUW belangen/idealen behartigt.
zeker niet, maar veel mensen vergeten dat even en stemmen op ze om one-issuequote:Ik ben blij dat je erkent dat de PVV geen one-issue partij is![]()
Dan stemt ze zeker PVV of niet soms?quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:16 schreef Max_MastersOfHardcore het volgende:
Wat wel komisch is, is dat Roos (mijn vriendin) waarschijnlijk een IQ onder de 100 heeft![]()
![]()
Ze blijft waarschijnlijk zakken op 2Kader/Theoretisch
Ze zit in de 2de, dan hou je je nog niet bezig met politiek.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan stemt ze zeker PVV of niet soms?
Grapje.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:21 schreef Max_MastersOfHardcore het volgende:
[..]
Ze zit in de 2de, dan hou je je nog niet bezig met politiek.
Maar ze heeft ook niks tegen buitenlanders, want ze gaat met heel veel om en haar ex is marrokaan![]()
Ik hielt me in de 2de er trouwens ook niet mee bezig![]()
Wat wel ernstig was was dat ze niet wist wat een forum was
Wat ernstig is, is dat jij hield met een "t" schrijft.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:21 schreef Max_MastersOfHardcore het volgende:
[..]
Ze zit in de 2de, dan hou je je nog niet bezig met politiek.
Maar ze heeft ook niks tegen buitenlanders, want ze gaat met heel veel om en haar ex is marrokaan![]()
Ik hielt me in de 2de er trouwens ook niet mee bezig![]()
Wat wel ernstig was was dat ze niet wist wat een forum was
Zou goede spelling een vereiste moeten zijn om te mogen stemmen?quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:28 schreef GSP het volgende:
[..]
Wat ernstig is, is dat jij hield met een "t" schrijft.
Ik schaam me niet hoorquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:10 schreef SimpelZat het volgende:
Scanman schamen jouw kinderen zich niet voor jou? Ik zou me kapot schamen als ik zo'n wereldvreemde vader had
Ja klopt ja ik zag het zelf ook al staan, maar Strawberry had die zin ook al gequote en ik ben ook te lui om het weer te veranderen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:28 schreef GSP het volgende:
[..]
Wat ernstig is, is dat jij hield met een "t" schrijft.
Grappenmaker. Het is namelijk een feit dat in verhouding veel intelligente mensen stemmen op bv een partij als GL.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:29 schreef desiredbard het volgende:
krijg je er nooit doorheen dan kun je de PvdA Groenlinks etc wel meteen opdoeken.
iedereen met een IQ boven de 100 kijkt dwars door de roze/rode wolk heen
quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:46 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat post jij nou weer om 11:15? heb je niets beters te doen?
Lijkt me niet geheel ondenkbaar, maar toch zie ik graag een bron.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Grappenmaker. Het is namelijk een feit dat in verhouding veel intelligente mensen stemmen op bv een partij als GL.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:29 schreef desiredbard het volgende:
krijg je er nooit doorheen dan kun je de PvdA Groenlinks etc wel meteen opdoeken.
iedereen met een IQ boven de 100 kijkt dwars door de roze/rode wolk heen
........quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Grappenmaker. Het is namelijk een feit dat in verhouding veel intelligente mensen stemmen op bv een partij als GL.
Relatieve of absoluut meer dan. Wilders?quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:36 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
........![]()
Linkje naar dat onderzoek? Of kun je dat even niet vinden
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71725ned&LA=NLquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:36 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
........![]()
Linkje naar dat onderzoek? Of kun je dat even niet vinden
Misschien lees ik het verkeerd, maar volgens mij staat hier dat GL juist erg weinig hoger opgeleide stemmers heeft. 9 % om precies te zijn..quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:22 schreef waht het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71725ned&LA=NL
Hieruit kun je gemakkelijk destilleren dat de totale aanhang van de GL relatief veel hoogopgeleiden bevat. (De aanhang ten tijde van de afgelopen tweedekamer-verkiezingen welteverstaan.)
You're wrongquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:35 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Misschien lees ik het verkeerd, maar volgens mij staat hier dat GL juist erg weinig hoger opgeleide stemmers heeft. 9 % om precies te zijn..
Correct me if I'm wrong.
Ja 9%. Itt 1 voor lbo, 1 voor vmbo, 4 voor havo/vwo/mbo en dus 9 voor hbo/uniquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:35 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Misschien lees ik het verkeerd, maar volgens mij staat hier dat GL juist erg weinig hoger opgeleide stemmers heeft. 9 % om precies te zijn..
Correct me if I'm wrong.
Het is dan ook een prutspartij van jewelste.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:42 schreef scanman1 het volgende:
[..]
You're wrong
GL:
Lbo 1%
Mavo, vwo 1%
Havo, vwo, mbo 4%
Hbo, universiteit 9%
LOL... dat is jouw reactie op het onderzoek dat vooral intelligente mensen stemmen op groen links?quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het is dan ook een prutspartij van jewelste.
9% van de hoger opgeleiden in Nederland stemt GL, 2% v/d hoger opgeleiden PVV.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:35 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong.
Ironie is jou vreemd?quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:48 schreef scanman1 het volgende:
[..]
LOL... dat is jouw reactie op het onderzoek dat vooral intelligente mensen stemmen op groen links?
Sterke reactie![]()
In dit topic verwachtte ik weinig ironie eerlijk gezegd. Opmerkingen als die van jou komen vrij regelmatig voorbij, dus als het dan een keer ironisch bedoeld wordt, wil ik die nog wel eens missenquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:53 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ironie is jou vreemd?
Je reageert niet eens op intelligente respons, dus twijfel ik serieus aan jouw iq....
Ja dus nogmaals, slechts 9% van de GL stemmers is hoog opgeleid. Lees je eigen stats eens man, andere partijen scoren 10 keer hogerquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:42 schreef scanman1 het volgende:
[..]
You're wrong
GL:
Lbo 1%
Mavo, vwo 1%
Havo, vwo, mbo 4%
Hbo, universiteit 9%
'Vakmensen' hebben op geen enkele manier meer kennis dan academici, behalve beroepsinhoudelijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:41 schreef Illiberal het volgende:
Die mensen moet je laten stemmen. Anders krijg je dat intellectuelen het beleid gaan bepalen. Wat krijg je dan? 1% van de kennis gaat dan regeren over 99% van de kennis.
Het is namelijk zo, dat mensen die met een vak bezig zijn, meer consequentiele kennis hebben. Academici hebben dat niet, en zullen dus beleid centraliseren en overreguleren waardoor de vakmensen in de problemen komen.
Het progressieve vooruitgangsideaal is natuurlijk dat er zoveel mogelijk "slimme" mensen gaan regeren over het volk. Daarom wordt er zoveel gereguleerd vanuit Den Haag, Brussel en Washington. De vraag is, moet je dat willen? Is het niet beter om te decentraliseren en meer aan de lokale overheid over te laten en particulier initiatief?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:48 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
'Vakmensen' hebben op geen enkele manier meer kennis dan academici, behalve beroepsinhoudelijk.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:44 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Ja dus nogmaals, slechts 9% van de GL stemmers is hoog opgeleid. Lees je eigen stats eens man, andere partijen scoren 10 keer hoger
Dan wil ik het wel even voor jou doen :s ; als GL idd zo'n partij voor de intelligenten is, dan moeten ze toch een veel groter deel aan stemmen van hoger opgeleiden binnen (kunnen) harken. Dan valt 9% eigenlijk wel wat tegen, ook al is het afgezet tegen de grootte van hun electoraat aardig wat natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik snap nu dat je rechts stemt. Weet je, ik ga het ook niet uitleggen ook.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:52 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Het progressieve vooruitgangsideaal is natuurlijk dat er zoveel mogelijk "slimme" mensen gaan regeren over het volk. Daarom wordt er zoveel gereguleerd vanuit Den Haag, Brussel en Washington. De vraag is, moet je dat willen? Is het niet beter om te decentraliseren en meer aan de lokale overheid over te laten en particulier initiatief?
Waarom zou iemand in Brussel beter weten wat ik moet doen dan mijzelf?
Prima, ok, ga je nu ergens anders falen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik snap nu dat je rechts stemt. Weet je, ik ga het ook niet uitleggen ook.
Kloppen je cijfers wel?quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:45 schreef scanman1 het volgende:
En voor alle grappenmakers ook nog even de PVV statistieken:
Lbo 7%
Mavo, vwo-3 6%
Havo, vwo, mbo 3%
Hbo, universiteit 2%
Duidelijk te zien dat het wel degelijk klopt dat hoogopgeleide mensen veel minder stemmen op de PVV dan laag opgeleide mensen.
Bij de rest van de partijen is het redelijk verdeeld. Je zou dus kunnen concluderen dat GL ech een partij is voor mensen met intelligentie.... en dat de PVV veel meer een partij is voor mensen met een gebrek aan intelligentie.
Churchill die weggestemd is door het Britse volk na verscheidene ietwat ongemakkelijke uitspraken? Misschien niet de beste persoon om te citerenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:02 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Eerder in dit topic postte ik een quote van Churchill. "The best argument against democracy is a 5-minute conversation with the average voter."
Ik heb het wel eens met mensen over de politiek en dan vraag ik op welke partij ze stemmen. Wat ik dan te horen krijg is van een niveau om van te huilen en zo kortzichtig als de pest. Iemand in Brussel kan gewoon betere beslissingen nemen, met name op de lange termijn. Als je jan met de pet veel macht gaat geven op locaal niveau word het land een zootje.
Ik twijfelde er nog over of ik even moest uitleggen hóe je die cijfers moest lezen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:35 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong.
Dat klopt gewoon. Volgens de cijfers van het CBS (over de stemmers in 2006) bestaat de achterban van de PVV voor ongeveer 8,7% uit hogeropgeleiden. Dat staat ook in het volkskrant-artikel. Maar goed, dan gaat het artikel verder op cijfers/peilingen van TNS-NIPO over hoe de theoretische achterban er nu uit zou zien. Nu zou het percentage van hogeropgeleiden rond 13-16% liggen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kloppen je cijfers wel?
http://www.volkskrant.nl/(...)ger_opgeleide_kiezer
Er heeft iemand een poging gedaan het voor mensen als jij uit te leggen. Hopelijk helpt het je een beetjequote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:06 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Prima, ok, ga je nu ergens anders falen?
Respect dat je de moeite hebt genomen. Voor sommigen is het blijkbaar nodig.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:40 schreef waht het volgende:
[..]
Ik twijfelde er nog over of ik even moest uitleggen hóe je die cijfers moest lezen.![]()
LOL... ook jij moet het kaartje nog een keer gaan bekijken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:59 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Dan wil ik het wel even voor jou doen :s ; als GL idd zo'n partij voor de intelligenten is, dan moeten ze toch een veel groter deel aan stemmen van hoger opgeleiden binnen (kunnen) harken. Dan valt 9% eigenlijk wel wat tegen, ook al is het afgezet tegen de grootte van hun electoraat aardig wat natuurlijk.
Nu gaat vast iemand zeggen dat het bij GL 9% is en dat dat dus nauwelijks wat scheeltquote:Op vrijdag 5 februari 2010 01:45 schreef waht het volgende:
[..]
Dat klopt gewoon. Volgens de cijfers van het CBS (over de stemmers in 2006) bestaat de achterban van de PVV voor ongeveer 8,7% uit hogeropgeleiden.
Mijn god het is dus nog erger dan ik dachtquote:Op vrijdag 5 februari 2010 02:40 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Respect dat je de moeite hebt genomen. Voor sommigen is het blijkbaar nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |